• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

«Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси для кабінетів фізики, хімії та біології», за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 «Шкільні меблі», в рамках виконання заходів Плану України, з метою реалізації інструменту Ukraine Facility

Торги відмінено

15 564 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 18.09.2025 16:19 - 25.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації

Номер: 6ecfc30ddcb54dd8b85407d13d2b69b7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-18-009668-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.10.2025 17:24
Дата виконання рішення Замовником: 14.10.2025 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №14995-р/пк-пз від 02.10.25 виконано Замовником
Автор: ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ", Володимир Волков +380672716437 v.volkov.isn@llcise.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 91e57c59e48041d2a9652cee0443b6f8
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №1

1) Скаржник вважає, що Замовник із порушенням чинного законодавства рамках даної процедури закупівлі, що має код ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі, закупляє товар Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси (лоті 3), що не належать до товару, що входить до коду ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі.

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, інформація про предмет закупівлі:
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі.

Отже, кодом ДК даної процедури є 39160000-1: Шкільні меблі.

В п. 8 розділу І тендерної документації встановлено, що Закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 р. № 224 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 32, ст. 2035) (далі – «План»), з метою реалізації інструменту Ukraine Facility, запровадженого Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 р.

В пунктах 4.1 та 4.2 розділу 4 тендерної документації встановлено:

4.1 назва предмета закупівлі Комплекти навчального обладнання та приладів для оснащення кабінетів фізики, цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси для кабінетів хімії та біології, за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 «Шкільні меблі»
4.2 опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані тендерні пропозиції Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому, без визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів).


Отже, згідно умов тендерної документації закупівля Замовник планує придбати товар: Комплекти навчального обладнання та приладів для оснащення кабінетів фізики, цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси для кабінетів хімії та біології, за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 «Шкільні меблі»

В Додатку 1 тендерної документації вказано ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (СПЕЦИФІКАЦІЯ):

Таблиця 1
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОДНОГО КОМПЛЕКТУ НАВЧАЛЬНОГО ОБЛАДНАННЯ ТА ПРИЛАДІВ ДЛЯ ОСНАЩЕННЯ КАБІНЕТУ ФІЗИКИ:
Узагальнена назва товару, що входить до комплекту Технічні, якісні характеристики, що встановлюються замовником Технічні, якісні характеристики товару, що пропонуються учасником
(Ця колонка повністю повторює пункти однойменних граф колонки 2 цієї Таблиці та учасник зазначає конкретні характеристики, величини, значення, показники запропонованого товару, що мають відповідати (або бути кращими), встановленим замовником) Кількість товару, що входить до одного комплекту
1 2 3 4
Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики (учасник вказує конкретну марку та модель):
цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс повинен мати можливість бездротової та/або дротової передачі даних (у тому числі USB) до ПК та/або до хмарного сервісу, мати можливість виводу даних на екран пристрою та на екран ПК, мати можливість зберігати результати вимірювання у внутрішню пам’ять;
пристрій повинен забезпечувати автономний режим роботи (має бути наявний акумулятор, що забезпечує не менше ніж 100 годин роботи пристрою);
має бути наявна функція автоматичного тестування датчиків і їх калібрування;
комплекс повинен супроводжуватися інструкцією з експлуатації, методичними матеріалами та програмним забезпеченням;
має бути наявний набір дротів у кількості, достатній для підключення датчиків;
методичні матеріали:
методичні матеріали з проведення експериментів та лабораторних робіт на навчальних заняттях, а також проєктної діяльності здобувачів освіти з використанням цифрового обладнання;
характеристики програмного забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу:
можливість збору даних одночасно з декількох датчиків;
кілька режимів відображення даних: графіки, таблиці, тощо;
експорт даних в редактор таблиць та інші програми;
наявність версій програмного забезпечення для OC Windows;
програмне забезпечення повинне мати інтерфейс українською мовою.
наявність датчиків:
датчик напруги;
датчик низької напруги;
датчик струму;
датчик зовнішньої температури;
датчик температури навколишнього середовища;
датчик тиску;
мікрофонний датчик;
датчик освітленості;
датчик руху (відстані);
датчик прискорення;
гарантія:
не менше ніж 12 місяців 2
Персональний комп’ютер (учасник вказує конкретну марку та модель):
процесор (учасник вказує конкретне найменування процесора):
розрядність – не гірше 64-bit;
кількість фізичних обчислювальних ядер без використання технологій розподілу ресурсів між ядрами - не менше ніж 4; кількість потоків - не менше ніж 4, кеш пам’ять - не менше ніж 6 MB; максимальна тактова частота - не менше ніж 3,4 GHz; підтримка типів оперативної пам’яті не гірше ніж DDR5/LPDDR5 з максимальною частотою не менше ніж 4800 MHz;
корпус:
форм-фактор – планшетний ПК;
пристрій-трансформер;
протиударний чохол («бампер») відповідно до розмірів планшетного ПК або протиударний, пило та вологостійкий корпус (клас захисту не нижче ніж IP54);
стилус:
у комплекті з персональним комп’ютером або окремо;
оперативна пам’ять:
об’єм пам’яті – не менше ніж 8 GB;
тип пам’яті – DDR5 або LPDDR5;
частота пам’яті – не менше ніж 4800 MHz;
накопичувач SSD:
об'єм SSD – не менше ніж 128 GB;
графічний адаптер відеомонітор:
інтегрований у корпус, сенсорний;
розмір діагоналі не менше ніж 10" («"» - дюйм);
роздільна здатність не менше ніж 1900 х 1000 пікселів;
кольоровий дисплей на активній матриці;
тип матриці – IPS;
звуковий адаптер:
інтегрований;
інтегровані динаміки та мікрофон;
веб-камера:
фронтальна, з роздільною здатністю не гірше 1280 х 720 пікселів;
мережевий адаптер Ethernet:
інтегрований Wi-Fi, з підтримкою стандартів IEEE – не гірше 802.11ax;
інтегрований Bluetooth, версії не нижче ніж 5.X (де X – цифра від 0 до 3);
зовнішні інтерфейси (вбудовані в корпус, без застосування зовнішніх розгалужувачів):
не менше ніж 2 порти USB Type A;
не менше ніж 1 порт USB Type C;
не менше ніж 1 порт для підключення гарнітури (роз'єм під штекер TRS 3.5 mm);
не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI, або mini-HDMI;
не менше ніж 1 порт для зчитування карт пам’яті;
не менше ніж 1 Ethernet-порт (RJ-45).
безпека:
не менше ніж 1 х замок типу Kensington;
батарея:
ємність не менше ніж 5500 mAh;
клавіатура:
латинсько-кирилична, з нанесеними літерами українського та латинського алфавітів, кількість клавіш не менше ніж 64;
операційна система:
попередньо встановлена ОС Microsoft Windows версії 11 Pro з технологією активації ОЕМ activation 3.0, пропрієтарна з підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з україномовним інтерфейсом;
повноцінна підтримка роботи користувачів з особливими потребами;
можливість динамічного оновлення дистанційно;
наявність дистанційного робочого столу.
гарантія:
не менше ніж 12 місяців 8
Модуль для зберігання з можливістю заряджання (учасник вказує конкретну марку та модель):
кількість окремих відділень для зберігання з можливістю заряджання кожного персонального комп’ютера – не менше ніж 20 шт.;
має бути наявна знімна полиця, що регулюється за висотою та утворює окрему нішу для додаткового обладнання;
корпус модуля і полиця мають бути виготовлені з металу та покриті полімерним покриттям;
модуль має бути оснащений металевими дверцятами з ригельною системою замикання, з вмонтованим замком та комплектом ключів;
модуль має містити вентиляційні отвори на корпусі;
має бути передбачена можливість настінного монтажу модуля;
має бути передбачене двостороннє підведення живлення до модуля;
у комплекті постачання має бути наявний знімний кабель живлення довжиною не менше ніж 3 м;
має бути передбачений електричний захист від короткого замикання;
конструктив повинен забезпечувати надійне зберігання всіх пристроїв;
гарантія:
не менше ніж 12 місяців 1

Таблиця 2
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЦИФРОВОГО ВИМІРЮВАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРНОГО КОМПЛЕКСУ ДЛЯ КАБІНЕТУ ХІМІЇ:
Узагальнена назва
товару Технічні, якісні характеристики, що встановлюються замовником Технічні, якісні характеристики товару, що пропонуються учасником
(Ця колонка повністю повторює пункти однойменних граф колонки 2 цієї Таблиці та учасник зазначає конкретні характеристики, величини, значення, показники запропонованого товару, що мають відповідати (або бути кращими), встановленим замовником) Кількість
1 2 3 4
Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії (учасник вказує конкретну марку та модель):
цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс повинен мати можливість бездротової та/або дротової передачі даних (у тому числі USB) до ПК та/або до хмарного сервісу, мати можливість виводу даних на екран пристрою та на екран ПК, мати можливість зберігати результати вимірювання у внутрішню пам’ять;
пристрій повинен забезпечувати автономний режим роботи (має бути наявний акумулятор, що забезпечує не менше ніж 100 годин роботи пристрою);
має бути наявна функція автоматичного тестування датчиків і їх калібрування;
комплекс повинен супроводжуватися інструкцією з експлуатації, методичними матеріалами та програмним забезпеченням;
має бути наявний набір дротів у кількості, достатній для підключення датчиків;
методичні матеріали:
методичні матеріали з проведення експериментів та лабораторних робіт на навчальних заняттях, а також проєктної діяльності здобувачів освіти з використанням цифрового обладнання;
характеристики програмного забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу:
можливість збору даних одночасно з декількох датчиків;
кілька режимів відображення даних: графіки, таблиці, тощо;
експорт даних в редактор таблиць та інші програми;
наявність версій програмного забезпечення для OC Windows;
програмне забезпечення повинне мати інтерфейс українською мовою.
наявність датчиків:
датчик тиску;
датчик атмосферного тиску;
датчик рН;
термопара;
датчик зовнішньої температури;
датчик температури навколишнього середовища;
датчик освітленості;
датчик колориметрії;
датчик каламутності;
датчик провідності;
датчик частоти серцевих скорочень;
датчик відносної вологості.
гарантія:
не менше ніж 12 місяців 72

Таблиця 3
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЦИФРОВОГО ВИМІРЮВАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРНОГО КОМПЛЕКСУ ДЛЯ КАБІНЕТУ БІОЛОГІЇ:
Узагальнена назва
товару Технічні, якісні характеристики, що встановлюються замовником Технічні, якісні характеристики товару, що пропонуються учасником
(Ця колонка повністю повторює пункти однойменних граф колонки 2 цієї Таблиці та учасник зазначає конкретні характеристики, величини, значення, показники запропонованого товару, що мають відповідати (або бути кращими), встановленим замовником) Кількість
1 2 3 4
Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології (учасник вказує конкретну марку та модель):
цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс повинен мати можливість бездротової та/або дротової передачі даних (у тому числі USB) до ПК та/або до хмарного сервісу, мати можливість виводу даних на екран пристрою та на екран ПК, мати можливість зберігати результати вимірювання у внутрішню пам’ять;
пристрій повинен забезпечувати автономний режим роботи (має бути наявний акумулятор, що забезпечує не менше ніж 100 годин роботи пристрою);
має бути наявна функція автоматичного тестування датчиків і їх калібрування;
комплекс повинен супроводжуватися інструкцією з експлуатації, методичними матеріалами та програмним забезпеченням;
має бути наявний набір дротів у кількості, достатній для підключення датчиків;
методичні матеріали:
методичні матеріали з проведення експериментів та лабораторних робіт на навчальних заняттях, а також проєктної діяльності здобувачів освіти з використанням цифрового обладнання;
характеристики програмного забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу:
можливість збору даних одночасно з декількох датчиків;
кілька режимів відображення даних: графіки, таблиці, тощо;
експорт даних в редактор таблиць та інші програми;
наявність версій програмного забезпечення для OC Windows;
програмне забезпечення повинне мати інтерфейс українською мовою.
наявність датчиків:
датчик тиску;
датчик атмосферного тиску;
датчик рН;
термопара;
датчик зовнішньої температури;
датчик температури навколишнього середовища;
датчик освітленості;
датчик колориметрії;
датчик каламутності;
датчик провідності;
датчик частоти серцевих скорочень;
датчик відносної вологості.
гарантія:
не менше ніж 12 місяців 36


Скаржник зазначає, що наведені вище позиції відносяться до наступних кодів ДК 021:2015, зокрема:

1) Щодо товару – Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології:
- 38300000-8 Вимірювальні прилади / 38340000-0 Прилади для вимірювання величин.

2) Щодо програмного забезпечення:
- 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення.


3) Щодо товару - Персональний комп’ютер; Модуль для зберігання з можливістю заряджання:
- 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)
Отже, вказаний Замовником в тендерній документації товар не входять до коду ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі.

Скаржник наголошує, що хоча програмне забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу включене до складу цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу, за своєю природою воно є окремим товаром у розумінні Єдиного закупівельного словника та відноситься до коду ДК 021:2015 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення. Крім того склад «Цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу» який є предметом тендеру не має власної обчислювальної бази (ПК чи планшета), а функціонує виключно у зв’язці із зовнішнім обладнанням (смартфоном, ноутбуком, планшетом) через USB або Bluetooth. Програмне забезпечення встановлюється саме на ці зовнішні пристрої, а не на сам комплекс. Таким чином, програмне забезпечення є самостійним товаром, що не може класифікуватися під кодом 3841 «Лічильні прилади», як апаратна частина комплексу, а тим більше, входити до класу 3916 — Шкільні меблі.

Замовник, застосувавши до наведених вище позицій код ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі та об'єднавши їх в один предмет закупівлі, порушив вимоги Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178), Закону України «Про публічні закупівлі» та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі".

Так як, в п. 22 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 15 Особливостей встановлено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Відповідно до розділу I "Загальні положення" Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" та Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

Відповідно до Національного класифікатора "Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015" міститься наступна інформація, зокрема:
- 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення
- 38300000-8 Вимірювальні прилади
- 38340000-0 Прилади для вимірювання величин
- 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Саме за вище зазначеними кодами ДК Замовник повинен придбати товар: Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Програмне забезпечення; Персональний комп’ютер; Модуль для зберігання з можливістю заряджання.

В даній процедурі закупівлі Замовником під час проведення даної закупівлі допущено порушення, які неможливо усунути, оскільки:
по-перше, товар: Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Програмне забезпечення; Персональний комп’ютер; Модуль для зберігання з можливістю заряджання, не входить до коду ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі;
по-друге, предмет закупівлі - товари, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. В такому разі, Замовник не може в рамках даної процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі придбати товар: Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Програмне забезпечення; Персональний комп’ютер; Модуль для зберігання з можливістю заряджання.
по-третє, укладений договір за результатом даної процедури може бути визнаний в суді недійсним, що призведе до додаткових витрат Постачальника та притягнення до відповідальності уповноважену особу та керівника Замовника.

В такому разі Скаржник вважає, що Замовник повинен відмінити дану процедуру закупівлі згідно п. п.2 п. 50 Особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Враховуючи вище зазначене, Замовник застосувавши до наведених вище позицій (Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Програмне забезпечення; Персональний комп’ютер; Модуль для зберігання з можливістю заряджання) код ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі та об'єднавши їх в один предмет закупівлі, порушив вимоги Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178), Закону України «Про публічні закупівлі» та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі".
Неправомірне визначення предмета закупівлі, що включає об’єднання товарів з різних груп класифікатора ДК 021:2015, є не лише формальним порушенням пунктів 3 і 5 Наказу № 708 та вимог Закону України «Про публічні закупівлі», але й таким, що безпосередньо порушує права Скаржника та інших учасників, які зацікавлені в добросовісній участі у процедурі закупівлі.
Скаржник є підприємством, яке спеціалізується на розробці, виробництві та постачанні мультимедійного, інтерактивного та комп’ютерного навчального обладнання (як доказ додається Витяг з ЄДР). Підприємство має необхідні технічні, кадрові, виробничі та логістичні ресурси для виконання державних контрактів, які стосуються постачання саме цієї групи товарів (мультимедійного і комп’ютерного обладнання). Скаржник має успішний досвід виконання таких поставок у межах інших закупівель публічного сектору.
Скаржник якщо візьме участь в лоті 3 даної процедури закупівлі, ризикує, що в майбутньому договір може бути визнаний недійсним в судовому порядку, що призведе до додаткових витрат та неможливість виконання умов договору.
Крім того, Скаржник має укладені договори з постачальниками, що забезпечує всі необхідні можливості для виконання поставки комп’ютерного та мультимедійного обладнання, визначеного у тендері. Зокрема, наша компанія може забезпечити постачання комп’ютерного обладнання (включаючи цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси), а також пакетів програмного забезпечення для навчальних цілей, що класифікуються за кодом 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення. Водночас предмети навчального приладдя (демонстраційні набори, шкільні меблі та інші засоби), які Замовник безпідставно об’єднав у єдиний предмет закупівлі, не належать до сфери нашої спеціалізації та не охоплюються нашою господарською діяльністю. Такий підхід Замовника об’єктивно обмежує конкуренцію та позбавляє Скаржника права на участь у закупівлі в межах його компетенції.
Отже, включення до предмета закупівлі значної кількості товарів, які стосуються інших спеціалізованих напрямів, до постачання яких Скаржник об’єктивно не має ані компетенції, ані постачальників, призвело до фактичного блокування участі підприємства у даній закупівлі. Замовник фактично об’єднав у межах одного предмета закупівлі обладнання, програмне забезпечення та навчальне приладдя, що належать до різних ринків постачання. Це призводить до обмеження кола потенційних учасників і дискримінує компанії, які мають компетенцію та досвід у сфері постачання ІТ-продукції, але об’єктивно не можуть одночасно конкурувати у сфері шкільного приладдя.
Більше того, такі дії Замовника порушують не лише права Скаржника, а й усіх інших суб’єктів господарювання, які спеціалізуються на вузьких категоріях продукції, але в умовах добросовісного та справедливого формування предмета закупівлі могли б реалізувати своє право на участь у процедурі, змагаючись за релевантні їм позиції в умовах справедливої конкуренції.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.

Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 020d3be01c344244943d17a41f9de879
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №2

2) В Додатку 1 тендерної документації вказано перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям:

№ п/п Кваліфікаційні критерії Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям*
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних)** за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за Формою 1 нижче

Форма 1
Довідка, яка містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)

Назва замовника***, з яким укладено договір Номер та дата аналогічного договору Предмет аналогічного договору Сума аналогічного договору ID номер закупівлі, за якою укладено аналогічний договір, та посилання в електронній системі закупівель (https://prozorro.gov.ua)



_______________________ _______________________ _______________________
(посада) (підпис) (ім’я, ПРІЗВИЩЕ)


**Аналогічним є договір, виконаний в повному обсязі учасником (виконаним вважається договір за умови розміщення замовником звіту про виконання такого договору в електронній системі закупівель), предметом якого було постачання товару відповідно до коду ДК даної закупівлі.

В п. 4.1 розділу 4 тендерної документації встановлено:

4.1 назва предмета закупівлі Комплекти навчального обладнання та приладів для оснащення кабінетів фізики, цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси для кабінетів хімії та біології, за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 «Шкільні меблі»

Отже, згідно умов тендерної документації Учасники повинні підтвердити досвід виконання аналогічних договорів на поставку товару за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 «Шкільні меблі» із зазначенням ID номер закупівлі, за якою укладено аналогічний договір, та посилання в електронній системі закупівель(https://prozorro.gov.ua).

Скаржник є підприємством, яке спеціалізується на розробці, виробництві та постачанні мультимедійного, інтерактивного та комп’ютерного навчального обладнання (як доказ додається Витяг з ЄДР). Підприємство має необхідні технічні, кадрові, виробничі та логістичні ресурси для виконання державних контрактів, які стосуються постачання саме цієї групи товарів (мультимедійного і комп’ютерного обладнання). Проте, за таких умов Скаржник не має можливості взяти участь в даній закупівлі.
Так як, у Скаржника відсутній аналогічний договір на поставку товару із зазначенням ID номер закупівлі, за якою укладено аналогічний договір, та посилання в електронній системі закупівель(https://prozorro.gov.ua).
Такими діями Замовник дискримінує участь в даній процедурі закупівлі Скаржника, який є підприємством, яке спеціалізується на розробці, виробництві та постачанні мультимедійного, інтерактивного та комп’ютерного навчального обладнання (як доказ додається Витяг з ЄДР).
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.

Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 200c67cff7c743df98a92ca2af244c01
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №3
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №3

3) В Додатку 1 тендерної документації встановлено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, в тому числі:
- лист від компанії Microsoft або її структурного підрозділу, або її представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику запропонованих персональних комп’ютерів, що підтверджує авторизацію компанії Microsoft використовувати технологію ОЕМ activation 3.0 (ОА 3.0) під час виробництва апаратного забезпечення;

Скаржник переконаний, що встановлені Замовником умови є надмірними та дискримінаційними, оскільки вони штучно обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі та фактично виключають із конкуренції добросовісних постачальників, здатних забезпечити належну якість і безпечність предмета закупівлі.
- Окрему увагу Скаржник звертає на вимоги Замовника щодо надання листів від компанії Microsoft або її структурного підрозділу, або її представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику запропонованих персональних комп’ютерів, що підтверджує авторизацію компанії Microsoft використовувати технологію ОЕМ activation 3.0 (ОА 3.0) під час виробництва апаратного забезпечення. Такі вимоги є необґрунтованими, дискримінаційними та такими, що не відповідають чинному законодавству України та офіційній політиці корпорації Microsoft.
Зокрема, згідно з офіційною позицією компанії Microsoft, яка неодноразово озвучувалась у відкритих листах (наприклад, лист від 15.05.2018 р. № 3083), корпорація Microsoft реалізує свою продукцію на території України виключно через розвинену партнерську мережу і не здійснює прямого авторизаційного оформлення листів для участі у тендерних процедурах. Крім того, Microsoft Corporation, як виробник програмного забезпечення, не має офіційного представництва в Україні, а ТОВ «Майкрософт Україна» не уповноважено та не надає авторизаційних листів такого характеру, про що компанія офіційно повідомляла у вищезазначеному листі.
Підтвердження партнерського статусу з Microsoft здійснюється шляхом публікації відповідної інформації у відкритому глобальному реєстрі Microsoft Partner Network, доступ до якого є вільним.
Відповідно, офіційні партнери Microsoft не потребують жодних додаткових листів чи документів, оскільки їхній статус та повноваження автоматично підтверджуються електронними листами, що генеруються безпосередньо компанією Microsoft. Відповідно до умов ліцензування програмного забезпечення Microsoft, критерієм правомірності використання програмного забезпечення є наявність цифрової ліцензії, COA-стікера або ключа активації, інтегрованого у BIOS пристрою, а не авторизаційного листа. Отже, вимога Замовника щодо надання таких документів не передбачена ні законодавством, ні політиками самої корпорації Microsoft, а виключно цілеспрямована на штучне звуження кола потенційних учасників торгів та створює дискримінаційні умови, безумовно позбавляючи можливості участі у тендерній процедурі багатьох добросовісних постачальників, які постачають ліцензійне програмне забезпечення.
На підтвердження своєї добросовісності та правомірності діяльності Скаржник має укладений договір із ТОВ «АРТЛАЙН ІНТЕГРАЦІЯ» ––– офіційним постачальником програмних продуктів в Україні. Цей договір надає Скаржнику законні підстави обґрунтовано стверджувати про гарантії виконання вимог Замовника щодо використання ліцензійного програмного забезпечення на запропонованій техніці. В рамках підготовки тендерної пропозиції Скаржник отримав від постачальника інформацію про те, що корпорація Microsoft не видає індивідуальних «листів» для учасників тендерних процедур і не практикує такої форми підтвердження. Відповідно, вимога Замовника поставила Скаржника у ситуацію юридичної та фактичної неможливості виконати умову, попри те, що пропонована продукція Скаржника є абсолютно легальною, ліцензійною і постачається через офіційний ланцюг постачання. При цьому Скаржник звертає увагу, що обґрунтування неможливості отримання так званих «листів Microsoft», а також офіційна позиція корпорації щодо відсутності такої практики та наявності альтернативних способів підтвердження використання технології ОЕМ Activation 3.0 вже були детально та аргументовано ним викладені у скарзі.
З огляду на викладене, вимоги Замовника щодо надання «листів Microsoft» не спрямовані на забезпечення легальності програмного забезпечення чи якості предмета закупівлі, а мають виключно формальний характер і призводять до штучного обмеження конкуренції. Скаржник має реальну можливість поставити Замовнику продукцію у повній відповідності до встановлених ним технічних характеристик, з попередньо встановленим ліцензійним програмним забезпеченням Microsoft, придбаним у легального постачальника, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства України. Однак через відсутність можливості надати неіснуючий документ участь Скаржника у процедурі закупівлі стає неможливою.
З урахуванням наведеного, Скаржник наполягає на тому, що вимоги Замовника щодо надання «листів Microsoft» мають дискримінаційний характер, суперечать принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, закріпленим Законом, та підлягають виключенню з тендерної документації у повному обсязі з метою забезпечення реалізації прав Скаржника й інших учасників процедури закупівлі на рівний доступ до участі у торгах.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.

Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 9a1198f246d2430bbb831d1b188f0d76
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №4
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №4

4) В Додатку 1 тендерної документації встановлено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, в тому числі:
- декларацію про відповідність запропонованих персональних комп’ютерів вимогам «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355;

Скаржник повідомляє, що вказана вимога є дискримінаційною та порушує норми чинного законодавства України.
По-перше, Скаржник має декларацію про відповідність на персональні комп’ютери про відповідність вимогам «Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. №1067; «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16.12.20115 р. №1077 (копія додається до скарги).
Тому згідно чинного законодавства України Скаржник повідомляє, що запропоновані ним персональні комп’ютери не підпадають під дію «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355.
Так як, в «Технічному регламенті з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. №1067 вказано, що Дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) обладнання, на яке поширюється дія Технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 р. № 355 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 45, ст. 1396).
В «Технічному регламенті радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355 вказано, що на радіообладнання, на яке поширюється дія цього Технічного регламенту, не поширюється дія:
Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 102, ст. 3526), за винятком випадків, викладених в абзаці другому пункту 6 цього Технічного регламенту;
Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1077 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 2, ст. 72), за винятком випадків, викладених в абзаці третьому пункту 6 цього Технічного регламенту.

В такому разі, оскільки Скаржник має декларацію про відповідність на персональні комп’ютери про відповідність вимогам «Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. №1067; «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16.12.20115 р. №1077 (копія додається до скарги), тому згідно чинного законодавства України запропоновані Скаржником персональні комп’ютери не підпадають під дію «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355.
За таких умов Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі закупівлі та запропонувати персональні комп’ютери, що відповідають вимогам «Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. №1067; «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16.12.20115 р. №1077 (копія додається до скарги), тому згідно чинного законодавства України запропоновані Скаржником персональні комп’ютери не підпадають під дію «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355.
По-друге, відповідно до Технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 355 (далі – Технічний регламент) та Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" (далі – Закон № 124- VIII), підлягають обов’язковій сертифікації саме радіообладнання, яке є джерелом радіовипромінювання (зокрема, Wi-Fi та Bluetooth модулі), а не кінцевий виріб, у який вони інтегровані.
Отже, згідно чинного законодавства України на персональні комп’ютери не отримується декларація про відповідність вимогам «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355.
Так як, персональний комп’ютер не є радіобладнанням.
В такому разі, є дискримінацією встановлена Замовником вимога про надання декларації про відповідність запропонованих персональних комп’ютерів вимогам «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355.
За таких умов, в даній процедурі зможуть взяти участь суб’єкти господарювання, що мають декларацію про відповідність запропонованих персональних комп’ютерів вимогам «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого Постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.

Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 115ee274a9ea4227a670c8b62ed1a00d
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №5
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №5

5) В Додатку 1 тендерної документації встановлено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, в тому числі:
- декларацію про відповідність запропонованих цифрових вимірювальних комп’ютерних комплексів вимогам «Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1067, вимогам «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого Постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1077, вимогам «Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні», затвердженого Постановою КМУ від 10 березня 2017 р. № 139;

Скаржник вважає, що є дискримінацією вимога про надання декларації про відповідність запропонованих цифрових вимірювальних комп’ютерних комплексів вимогам «Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні», затвердженого Постановою КМУ від 10 березня 2017 р. № 139. Чинним законодавством не встановлено, що Учасники повинні мати декларації про відповідність запропонованих цифрових вимірювальних комп’ютерних комплексів вимогам «Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні», затвердженого Постановою КМУ від 10 березня 2017 р. № 139.

За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати декларацію про відповідність запропонованих цифрових вимірювальних комп’ютерних комплексів вимогам «Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні», затвердженого Постановою КМУ від 10 березня 2017 р. № 139, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.

Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження