-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт палат, приміщень, коридорів 3-го поверху будівлі госпіталю ДУ «ТМО МВС України по місту Києву та Київській області», що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Платона Майбороди, 17)
Призупинено
15 930 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
17.09.2025 15:52 - 24.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
ef533ab1c951439a84d57fea9843d279
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-17-011962-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Державна установа «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-17-011962-a.
ТОВ "НВП "Промтехгруп" має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ТОВ "НВП "Промтехгруп" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що Затверджена Протоколом уповноваженої особи від « 17» вересня 2025 року № 98-ВТ, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга _ПТГ_UA-2025-09-17-011962-a.pdf 21.09.2025 18:40
- Тендерна_документація_відкриті_торги_з_особливостями_Послуги поточний ремонт 3 поверх.doc 21.09.2025 18:40
- Додаток 2. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ 98 ВТ.docx 21.09.2025 18:40
- Скарга _ПТГ_UA-2025-09-17-011962-a.docx 21.09.2025 18:40
- sign.p7s 21.09.2025 18:40
- рішення від 23.09.2025 № 14481.pdf 23.09.2025 15:52
- Відповідь_ТМО_МВС_скарга_Промтех.pdf 25.09.2025 13:57
- Відповідь_ТМО_МВС_скарга_Промтех.docx 25.09.2025 14:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.09.2025 18:57
Дата розгляду скарги:
30.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 15:52
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6aba16f19ad344d98ab8f56b1d88b1d3
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з пунктом 13 Загальних вимог, що містяться в Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає: Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.
Відповідно до пункту 13 Розділу 4 Додатку 2 до тендерної документації, в якому наведено перелік документів та\або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, міститься аналогічна вимога: Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимога про те, що «Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі довідку про огляд об’єкту необхідно підписати у Замовника.
За таких умов Замовник може не погодитися підписати довідку про огляд об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати довідку про огляд об’єкту за підписом Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити та не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ "НВП "Промтехгруп" та інших суб'єктів господарювання.
Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною, обмежує коло потенційних учасників, а також прямо суперечить вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням довідки про огляд об’єкту за результатами огляду об’єкта.
Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником «довідки про огляд об’єкту» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу, яка міститься у пункті 13 Розділу 4 Додатку 2 та пункті 13 Загальних вимог Додатку 1 до Тендерної документації, якою передбачено, що:
«Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.».
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Згідно з пунктом 13 Загальних вимог, що містяться в Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає: Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.
Відповідно до пункту 13 Розділу 4 Додатку 2 до тендерної документації, в якому наведено перелік документів та\або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, міститься аналогічна вимога: Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимога про те, що «Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі довідку про огляд об’єкту необхідно підписати у Замовника.
За таких умов Замовник може не погодитися підписати довідку про огляд об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати довідку про огляд об’єкту за підписом Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити та не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ "НВП "Промтехгруп" та інших суб'єктів господарювання.
Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною, обмежує коло потенційних учасників, а також прямо суперечить вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням довідки про огляд об’єкту за результатами огляду об’єкта.
Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником «довідки про огляд об’єкту» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу, яка міститься у пункті 13 Розділу 4 Додатку 2 та пункті 13 Загальних вимог Додатку 1 до Тендерної документації, якою передбачено, що:
«Виконати огляд об’єкту для оцінки, ознайомлення з умовами виконання та об’єму робіт. Перед подачею пропозиції Учасник підтверджує огляд довідкою в довільній формі власним підписом та підписом представника Замовника з зазначенням предмету закупівлі (надати у сканованому вигляді у складі пропозиції). Тел. особи для консультацій та спілкування +380952888888 В’ячеслав Миколайович, завідувач господарством. Учасники, що не були присутні на об’єкті перед подачею пропозиції не розглядаються.».
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ 98 ВТ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація_відкриті_торги_з_особливостями_Послуги поточний ремонт 3 поверх.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ТОВ "НВП "Промтехгруп" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт палат, приміщень, коридорів 3-го поверху будівлі госпіталю ДУ «ТМО МВС України по місту Києву та Київській області», що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Платона Майбороди, 17), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-17-011962-a. 3) Зобов’язати Замовника – Державну установу «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Запити Органу оскарження
Номер:
4716fe1b42ff44b096fadcd536384008
Тема запиту:
у форматі word
Текст запиту:
машинозчитувальний формат
Дата опублікування:
25.09.2025 14:01
Номер:
1970e82fc5c6492898a17c1cea2cc118
Тема запиту:
до Тендерної документації внесені зміни.Тендерна документація в новій редакції з додатками опублікована
Текст запиту:
до Тендерної документації внесені зміни.Тендерна документація в новій редакції з додатками опублікована
Дата опублікування:
25.09.2025 13:57