• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Офісне приладдя згідно коду ДК 021:2015: 30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне

Завершена

165 140.10 UAH з ПДВ
Період оскарження: 16.09.2025 09:41 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протоколу № 3 від 1 жовтня  2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП».

Номер: 1df85c3f393748f59af4fc12907b5c86
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-16-001444-a.c1
Назва: Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протоколу № 3 від 1 жовтня  2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП».
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2025 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.10.2025 17:57
Дата виконання рішення Замовником: 21.10.2025 13:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення Антимонопольного комітету № 15678-р/пк-пз від 16.10.2025 року
Автор: ТОВ "ВИЛАЙН ГРУП", Ірина Нікітіна +380971346520 op1@klyaksa.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: de0d42adedae4de695ebe0b2bc94b579
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протоколу № 3 від 1 жовтня  2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: По –перше
 Скаржник не погоджується з вказаним ріщенням Замовника з наступних обставин :
З вищенаведеного маємо,що Скаржником   запропоновано товари, що повністю cтехнічним вимогам Замовника, визначеним у Додатку 1 до тендерної документації із змінами від 16.09.2025.(надалі –Додаток 1 Замовника) . Жодна позиція тендерної пропозиції не містила позначення «або еквівалент», що прямо заборонено вимогами Замовника(У випадку якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «(або еквівалент)» (наприклад, автомобіль Renault Duster (або еквівалент)), пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.) Таким чином,Скаржник  не пропонував еквівалент, а заявив товар, який повністю відповідає всім параметрам, визначеним Замовником у  Додатку 1 до тендерної документації.
У Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «еквівалент» безпосередньо не визначене, однак його зміст розкривається через статтю 23 та частину 3 статті 22 Закону, де зазначено:
«У разі посилання у технічній специфікації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, така специфікація повинна містити вираз “або еквівалент”.»,   Тобто еквівалент — це інший товар, що має аналогічні технічні та якісні характеристики і може забезпечити той самий результат або функціональність, що і зазначений Замовником товар.
  Отже, вимога до «еквіваленту» у будь-якій документації стосується саме аналогічності характеристик. Це означає, що еквівалент — це не тотожний товар, а інший виріб, який лише за своїми властивостями є аналогічним до вимог Замовника. Скаржник  пропонує ідентичний за показниками товар, а не «аналогічний», то такий товар не є еквівалентом і не потребує подання порівняльної таблиці, обов’язок подати порівняльну таблицю виникає лише при відхиленні технічних параметрів від оригінально вказаних Замовником.
Скаржник запропонував і подав товари з повним відтворенням технічних параметрів Замовника за ISO-показниками (щільність, білизна, непрозорість, товщина, вологість, яскравість),   всі показники збігаються або перевищують мінімальні значення, установлені у вимогах.
    Тому класифікація Замовником цих товарів як «еквівалентів» не має правових підстав і суперечить частині 3 статті 22 Закону, яка вимагає, щоб позначення «або еквівалент» застосовувалося лише тоді, коли Замовник сам посилається на конкретну торгову марку і застосовує вираз вираз “або еквівалент” у  Документації. 
  У Додатку 1 Замовника відсутній вираз “або еквівалент”.», як вимагає  Закон України «Про публічні закупівлі», Замовник не зазначив торгову марку, а визначив лише технічні параметри — отже, будь-який товар, який відповідає цим параметрам, не є «еквівалентом», а є ідентичним за якістю предметом закупівлі.
Висновок
   Скаржник  не пропонував еквівалент, а запропонував товари, що ідентичні за технічними характеристиками вимогам Замовника. Обов’язок подавати порівняльну таблицю не настав, оскільки подання такої таблиці передбачено лише для еквівалентів. Отже, відхилення пропозиції Скаржника  з цієї підстави є неправомірним і підлягає скасуванню.

                                                               По –друге,
   Скаржник не погоджується з вказаним ріщенням Замовника з наступних обставин:        Припущення щодо можливої технічної помилки.
 Навіть якщо припустити, що Скаржником  була допущена технічна помилка та порівняльна таблиця не була подана, це не є підставою для безумовного відхилення тендерної пропозиції.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами), у разі виявлення невідповідностей у документах тендерної пропозиції,
Замовник зобов’язаний надати учаснику 24 години з моменту оприлюднення повідомлення в електронній системі закупівель для їх усунення.

З змісту вищезазначених документів вбачається , що у документі - Технічна спеціфікація Учасника, чітко зазначено найменування кожного товару, його технічні показники відповідно до міжнародних стандартів ISO (щільність, білизна, непрозорість, товщина, вологість, яскравість) та дані про виробника і країну походження, а  документ Додаток 1 учасника  повністю відтворює технічні вимоги Замовника і містить пункт 10, у якому прямо зазначено, що Учасник не пропонує еквіваленту, а тому не подає порівняльної таблиці.
   Ці документи є достатніми для розуміння, які саме товари пропонуються, за якими технічними параметрами і ким вони виготовлені. 
  Таким чином, Замовник мав об’єктивну можливість перевірити відповідність пропозиції технічним вимогам без необхідності додаткової таблиці порівняння.
          Юридичне обґрунтування обов’язку Замовника надати 24 години на усунення,відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»
    Тобто, Замовник зобов’язаний вимагати усунення невідповідностей у разі, якщо такі невідповідності не змінюють: 
- предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо
  У даному випадку ненадання порівняльної таблиці (у разі якщо її вважати помилково обов’язковою) не впливає ані на предмет закупівлі, ані на технічні характеристики, ані на сутність поданої пропозиції. Тобто йдеться про технічну невідповідність формального характеру, яка могла бути легко усунена Учасником протягом 24 годин.
      Висновок :
    Скаржник вважає, що Замовник неправомірно застосував пункт 44 Особливостей (відхилення пропозиції), не виконавши попередньо вимоги пункту 43 щодо надання Учаснику 24 годин на усунення невідповідностей.Оскільки виправлення полягало б лише у поданні таблиці порівняльності — документа, який не змінює зміст пропозиції, — Замовник мав обов’язок забезпечити реалізацію права Учасника на виправлення формальної помилки. 
 Відсутність такої можливості є порушенням принципів рівного ставлення, відкритості та об’єктивності оцінки пропозицій, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пропозиція Скаржника повинна бути відновлена до участі в оцінці.
                                                                                  
Згідно вищевикладеного Скаржник  вважає,що його пропозиція була неправомірно відхилена Замовником.
        Скаржник  вважає,що його пропозиція була неправомірно відхилена Замовником, а дії Замовника такими, що:
- порушують вимоги п. 42 Особливостей;
- є проявом упередженого та дискримінаційного ставлення до Скаржника, під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
     Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
  Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 55, 56, 59 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження