• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Оброблення дерев'яних конструкцій даху: корпус 1, корпус 4, корпус 5, корпус 6, корпус 7, медпункт, пральня, їдальня, контора, склад, господарський відділ КУ Панютинський психоневрологічний інтернат за адресою: 64660, Україна, Харківська область, Лозівський район, селище Лиманівка, вул. Івана Середи,10 за кодом ДК 021:2015:45340000-2 - Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів (ДК 021:2015:45343100-4 Роботи із забезпечення вогнезахисту)

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 24.09.25 00:00)

256 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
17
год
26
хв
30
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження: 16.09.2025 08:22 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)

Номер: 00b834c30c0b41f2ba33052d7c0516c1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-16-000141-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)
Скарга:
Автор: КОЛЕКТИВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХАРКІВСПЕЦПРОМ", Кирило Харченко +380577519020 kp_ksp@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aa017ec76e71460595415db31c6a28c3
Заголовок пункту скарги: У додатку 2 Тендерної документації не зазначено розгорнуті площі обробки дерев'яних конструкцій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У додатку 2 не зазначено розгорнуті площі обробки дерев'яних конструкцій даху: корпус 1, корпус 4, корпус 5, корпус 6, корпус 7, медпункт, пральня, їдальня, контора, склад, господарський відділ КУ Панютинський психоневрологічний інтернат. Це дискримінаціно завуальовано формулюванням "У зв’язку з введенням військового стану Замовник вважає, що оприлюднення у відкритому доступі детального плану приміщень Замовника та/або проєктної документації може нести загрозу безпеці осіб, які знаходяться в них." Таким чином Додаток 2 Тендерної документації прямо порушує пп.3 п.1 статті 5 Закону Про публічні закупівлі " відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель": Стаття Закону Про публічні закупівлі 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 54ee11072d6b4c75a0b9c2dd3d010a36
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (документальне підтвердження відповідності технічних та якісних характеристик)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додаток 2 Тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, а саме: "У складі тендерної пропозиції надати кошторисну документацію (договірна ціна: динамічна), що повинна бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281 із застосуванням: програмного комплексу АВК-5 або в іншому аналогічному програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом та печаткою учасника та інженера-проектувальника (або інженера-кошторисника) в частині кошторисної документації на кожній сторінці, на підтвердження надати копію сертифікату інженера проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації) або копію сертифікату інженера-кошторисника (в залежності хто розробив та підписав кошторисну документацію), завірену мокрою печаткою та підписом власника сертифікату" "II. Будівельні машини та механiзми - Компресор" "Ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механiзованим інструментом - Електроенергiя. Мастильні матерiали" "I. Витрати труда - Середнiй розряд робiт 3,70 " "Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин - 4,00" "Середнiй розряд робіт, що виконуються робiтниками-будiвельниками - 3,70" "Витрати труда робiтникiв-будiвельникiв - 1 215,01 люд.год." "5.1. сканований/і оригінали чинного/их на дату подання тендерних пропозицій виданого органом сертифікації, сертифікату/ів*, що підтверджує відповідність учасника або співвиконавця (у разі залучення) вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управляння якістю. Вимоги» в сферах діяльності (стосовно): послуг систем безпеки, інженерних послуг. 5.2. сканований/і оригінали чинного/их на дату подання тендерних пропозицій виданого органом сертифікації, сертифікату/ів*, що підтверджує відповідність учасника або співвиконавця (у разі залучення) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» в сферах діяльності (стосовно): послуг систем безпеки, інженерних послуг." Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення). Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, наступного: - кошторисну документацію; - програмного комплексу АВК-5 або в іншого аналогічного програмногокомплексу; - інженера проектувальника; - інженера-кошторисника; - сертифікату/ів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); - сертифікату/ів ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); - Будівельні машини та механiзми - Компресор; - Електроенергiя; - Мастильні матерiали; - робітників Середнiй розряд робiт 3,70; - робітників Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин - 4,00; - робітників Середнiй розряд робіт, що виконуються робiтниками-будiвельниками - 3,70; - робiтникiв-будiвельникiв. Такі дискримінаційні вимоги у аналогічних закупівлях були багатократно оскаржені нами у скаргах до АМКУ, рішення Комісії АМКУ №2209-р/пк-пз від 13.02.2025, № 12435-р/пк-пз від 12.08.2025, №12339-р/пк-пз від 11.08.2025 та інші. Згідно рішень Комісії АМКУ вимога таких документів замовником є дискримінаційною та штучно звужує коло потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ff248d6b035e4e9782183a2cb3855af1
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (документальне підтвердження відповідності технічних та якісних характеристик)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: пункт 9 Додатку 2 Тендерної документації є дискримінаційним: "9. Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист, що перед початком робіт з вогнезахисту погодить з авторським наглядом (розробником проектно-кошторисної документації) всі рішення, щодо проведення вказаних робіт на об’єкті Замовника." Ця вимога є дискримінаційною оскільки в замовника відсутній договір про Авторський нагляд щодо предмету даної закупівлі, а Погодження будь-чого з розробником проектно-кошторисної документації згідно Договору про надання послуг №22/05/25 ПР від 02.06.2025р. щодо предмету даної закупівлі не передбачено договором та в замовника відсутній будь-який інший договір, предметом якого є погодження перед початком робіт з вогнезахисту з авторським наглядом (розробником проектно-кошторисної документації) всі рішення, щодо проведення вказаних робіт на об’єкті Замовника згідно даної закупівлі. Ця вимога пункт 9 Додатку 2 Тендерної документації є дискримінаційною та прямо порушує статтю 5 Закону Про публічні закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 60c66b2aa94d41bd854cdc644dc987ea
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (документальне підтвердження відповідності технічних та якісних характеристик)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: пункт 5.3. довідка про ознайомлення та Форма "Довідка про ознайомлення" Додатку 2 тендерної документації є дискримінаційним. Будь-які Акти обстеження, Довідки про ознайомлення тощо є дискримінаційними згідно багаточисельних рішень Комісії АМКУ (від 30.20.2020 №20243-р/пк-пз; від 13.10.2020 №19212 та інших).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a452b41274074ebdbff6796cae31ae25
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (кваліфікаційні вимоги до учасника)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: пункт 1.6 Додаток 1 кваліфікаційні вимоги є дискримінаційним: "1.6. Згідно вимог пункту 31 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази) учасник зобов’язаний забезпечити необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників. На підтвердження цим вимогам Учасник надає технічний(і) звіт(и)/висновок/висновки щодо дотримання вимог та Витяг з реєстру будівельної діяльності або з іншого реєстру, який містить інформацію про технічне обстеження місця провадження діяльності Учасника та співвиконавця/ців (у разі залучення)." Потенційний переможець Закупівлі буде виконувати перелік робіт на об'єкті Замовника, а саме Оброблення дерев'яних конструкцій даху: корпус 1, корпус 4, корпус 5, корпус 6, корпус 7, медпункт, пральня, їдальня, контора, склад, господарський відділ КУ Панютинський психоневрологічний інтернат за адресою: 64660, Україна, Харківська область, Лозівський район, селище Лиманівка, вул. Івана Середи,10. . З урахуванням зазначеного обов'язку учасника мати технічний(і) звіт(и) /висновок/висновки та витяг про технічне обстеження місця провадження діяльності Учасника та субпідрядника/ків (у разі залучення) при виконанні робіт в Замовника законодавство не містить. Дана вимога є дискримінаційною, безпідставною та такою, що обмежує Учасника Адже за таких умов участь у Закупівлі зможуть взяти лише учасника, які в ході ведення своєї діяльності вже отримували технічний(і) звіт(и) /висновок/висновки щодо дотримання вимог та Витяг з реєстру будівельної діяльності або з іншого реєстру, який містить інформацію про технічне обстеження місця провадження діяльності Учасника та субпірдрядника/ків (у разі залучення). Отже, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги згідно підпунктом 1.6 пункту 1 Додатку № 1 порушують норми частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Дана позиція Учасника підтверджується позицією Органу оскарження у рішеннях № 13211-р/пк-пз від 27.08.2025, №10499-р/пк-пз від 12.07.2023, рішення № 16361-р/пк-пз від 12.10.2023
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 0cf630a752274311b04a723889006624
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (документальне підтвердження відповідності технічних та якісних характеристик)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток 2 Тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, а саме: "У разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, Учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з Замовником та за власний рахунок провести коригування та погодження у відповідності до чинного Законодавства України." Ця вимога є дискримінаційною оскільки в замовника відсутній договір про Авторський нагляд щодо предмету даної закупівлі, а Погодження будь-чого з розробником проектно-кошторисної документації згідно Договору про надання послуг №22/05/25 ПР від 02.06.2025р. щодо предмету даної закупівлі не передбачено договором та в замовника відсутній будь-який інший договір, предметом якого є погодження перед початком робіт з вогнезахисту з авторським наглядом (та/або розробником проектно-кошторисної документації) всі рішення з застосування засобу-еквіваленту, щодо проведення вказаних робіт на об’єкті Замовника згідно даної закупівлі. Жодна стороння організація, підприємсто, установа не мають законних підстав погоджувати засіб-еквівалент, запропонований учасником закупівлі, або заперечувати (не погоджувати) його використання. Ця вимога Додатку 2 Тендерної документації є дискримінаційною та прямо порушує Закон Про публічні закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 7b81c9e15efe4d60b2a50415f9bdd880
Заголовок пункту скарги: Додаток 2 містить дискримінаційні вимоги, відсутні в Ліцензійних умовах з вогнезахисту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додаток 2 містить дискримінаційні вимоги, відсутні в Ліцензійних умовах з вогнезахисту (затверджених Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852), а саме: -II. Будівельні машини та механiзми - Компресор Вимога наявності обладнання, не передбаченого діючим законодавством не узгоджується з ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (затверджених Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 568299aa34e94a39839d431c72ef44c9
Заголовок пункту скарги: Додаток 2 містить дискримінаційні вимоги щодо наявності працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додаток 2 містить дискримінаційні вимоги щодо наявності працівників учасника, відсутні в Ліцензійних умовах з вогнезахисту (затверджених Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852), а саме: - робiтникiв-будiвельникiв - робiтникiв, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин Вимога наявності працівників учасника, не передбаченого діючим законодавством не узгоджується з ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (затверджених Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 5cba86f15b834adca2fcb107386b51d8
Заголовок пункту скарги: Додаток 2 містить дискримінаційну вимогу щодо складання кошторису на послуги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дискримінаційна вимога міститься в технічній специфікації предмета закупівлі в Додатку 2, а саме: . "У складі тендерної пропозиції надати кошторисну документацію (договірна ціна: динамічна), що повинна бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281 із застосуванням: програмного комплексу АВК-5 або в іншому аналогічному програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом та печаткою учасника та інженера-проектувальника (або інженера-кошторисника) в частині кошторисної документації на кожній сторінці, на підтвердження надати копію сертифікату інженера проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації) або копію сертифікату інженера-кошторисника (в залежності хто розробив та підписав кошторисну документацію), завірену мокрою печаткою та підписом власника сертифікату, а саме: - договірна ціна: - пояснювальна записка; - підсумкова відомість ресурсів; - локальні кошториси; - дефектний акт. Усі розрахунки ціни пропозиції (кошторисна документація) повинні містити підпис та печатку інженера-проектувальника (або інженера-кошторисника) у частині кошторисної документації на кожній сторінці та бути надані у пропозиції у форматі pdf. Кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім вимогам та показникам, зазначених у пiдсумкових відомостях ресурсiв та іншим вимогам, передбачених у цьому Додатку, в тому числі: в частині розрахунків кількісних показників витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт; будівельних матеріалів, виробів і комплектів; устаткування; будівельних машин і механізмів та інших показників. У складі пропозиції додатково надати кошторис в imd форматі або іншому форматі, що повинен узгоджуватися з наданими кошторисними розрахунками у форматі pdf, при цьому надані документи повинні повністю узгоджуватись між собою в частині розрахунків кількісних показників, витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт; будівельних матеріалів, виробів і комплектів; устаткування; будівельних машин і механізмів та інших показників (в т.ч. їх кількості), передбачених у підсумкових відомостях ресурсів та інших вимогах цього Додатку. Норми витрат матеріалів можуть коригуватися в залежності від підбору, без зміни інших нормативних показників." . а також вимога технічної специфікації предмета закупівлі в Додатку 2 "Підсумкова відомість ресурсів". . Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону. Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затвердити кошторисні норми України у будівництві. Кошторисні норми України у будівництві: 1. Настанова з визначення вартості будівництва; 2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво. Відповідно до пункту 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості НОВОГО БУДІВНИЦТВА, реконструкції, капітального РЕМОНТУ будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). 1.2. У цій Настанові терміни вживаються у такому значенні, зокрема, будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи. Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Відповідно до Тендерної документації та Договору замовника (додаток 3 Договір про закупівлю ПОСЛУГ) предметом закупівлі є ПОСЛУГИ. Слід зазначити, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» не поширюється на надання ПОСЛУГ, в тому числі, на ПОСЛУГИ з Оброблення дерев'яних конструкцій даху, за кодом ДК 021:2015 45340000-2 - Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів, що є предметом даної Процедури закупівлі. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників. Аналогічне рішення було розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 13433-р/пк-пз від 07.08.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-24-010845-a), за № 8732-р/пк-пз від 17.05.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-25-009838-a) та за № 16111-р/пк-пз від 01.10.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-17-014298-a). Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: 0cac35cf16a845b2b894ec6f253dc9a2
Заголовок пункту скарги: Додаток 2 містить дискримінаційні вимоги щодо наявності інженерів учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додаток 2 містить дискримінаційні вимоги щодо наявності інженерів учасника, які завіряють кошторисну документацію учасника, відсутні в Ліцензійних умовах з вогнезахисту (затверджених Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852), а саме: - інженера-проектувальника - інженера-кошторисника Вимога наявності працівників учасника, не передбаченого діючим законодавством не узгоджується з ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (затверджених Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852) та є дискримінаційною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 11
Номер: 0f7740f95979480895534f453aef3f1c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо складання кошторису із застосуванням: програмного комплексу АВК-5 або в іншому аналогічному програмному комплексі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дискримінаційна вимога міститься в технічній специфікації предмета закупівлі в Додатку 2, а саме: . "У складі тендерної пропозиції надати кошторисну документацію (договірна ціна: динамічна), що повинна бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281 із застосуванням: програмного комплексу АВК-5 або в іншому аналогічному програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом та печаткою учасника та інженера-проектувальника (або інженера-кошторисника) в частині кошторисної документації на кожній сторінці, на підтвердження надати копію сертифікату інженера проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації) або копію сертифікату інженера-кошторисника (в залежності хто розробив та підписав кошторисну документацію), завірену мокрою печаткою та підписом власника сертифікату, а саме: - договірна ціна: - пояснювальна записка; - підсумкова відомість ресурсів; - локальні кошториси; - дефектний акт. Усі розрахунки ціни пропозиції (кошторисна документація) повинні містити підпис та печатку інженера-проектувальника (або інженера-кошторисника) у частині кошторисної документації на кожній сторінці та бути надані у пропозиції у форматі pdf. Кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім вимогам та показникам, зазначених у пiдсумкових відомостях ресурсiв та іншим вимогам, передбачених у цьому Додатку, в тому числі: в частині розрахунків кількісних показників витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт; будівельних матеріалів, виробів і комплектів; устаткування; будівельних машин і механізмів та інших показників. У складі пропозиції додатково надати кошторис в imd форматі або іншому форматі, що повинен узгоджуватися з наданими кошторисними розрахунками у форматі pdf, при цьому надані документи повинні повністю узгоджуватись між собою в частині розрахунків кількісних показників, витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт; будівельних матеріалів, виробів і комплектів; устаткування; будівельних машин і механізмів та інших показників (в т.ч. їх кількості), передбачених у підсумкових відомостях ресурсів та інших вимогах цього Додатку. Норми витрат матеріалів можуть коригуватися в залежності від підбору, без зміни інших нормативних показників." . а також вимога технічної специфікації предмета закупівлі в Додатку 2 "Підсумкова відомість ресурсів". . Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону. Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затвердити кошторисні норми України у будівництві. Кошторисні норми України у будівництві: 1. Настанова з визначення вартості будівництва; 2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво. Відповідно до пункту 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості НОВОГО БУДІВНИЦТВА, реконструкції, капітального РЕМОНТУ будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). 1.2. У цій Настанові терміни вживаються у такому значенні, зокрема, будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи. Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Відповідно до Тендерної документації та Договору замовника (додаток 3 Договір про закупівлю ПОСЛУГ) предметом закупівлі є ПОСЛУГИ. Слід зазначити, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» не поширюється на надання ПОСЛУГ, в тому числі, на ПОСЛУГИ з Оброблення дерев'яних конструкцій даху, за кодом ДК 021:2015 45340000-2 - Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів, що є предметом даної Процедури закупівлі. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників. Аналогічне рішення було розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 13433-р/пк-пз від 07.08.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-24-010845-a), за № 8732-р/пк-пз від 17.05.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-25-009838-a) та за № 16111-р/пк-пз від 01.10.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-17-014298-a). Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації