• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція електричних мереж з встановлення сонячних панелей за адресою: Полтавська область, Кременчуцький район, м. Горішні Плавні, вул. Соборна, 95

Завершена

18 808 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 15.09.2025 19:53 - 19.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 518b9a94789d44c69c7f8733340c8230
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-15-013904-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2025 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2025 16:47
Дата виконання рішення Замовником: 17.10.2025 19:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: З рішенням № 15319-р/пк-пз від 09.10.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовник ознайомлений. До тендерної документації на закупівлю робіт "Реконструкція електричних мереж з встановлення сонячних панелей за адресою: Полтавська область, Кременчуцький район, м. Горішні Плавні, вул. Портова, 27" за кодом за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 45250000-4 Будівництво заводів / установок, гірничодобувних і переробних об’єктів та об’єктів нафтогазової інфраструктури (45251100-2 Будівництво електростанцій) з урахуванням пункту 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» за об’єктами будівництва та з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-15-013904-a, внесено зміни з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5ac01b166740433fb69f4b7072b07498
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо конкретного формулювання аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 3.3 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив вимогу «Аналогічним буде вважатися договір, предмет закупівлі якого є реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи електрообладнання на критично-важливому підприємстві.»
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги, участь в закупівлі зможе прийняти виключно той учасник який має договір предметом якого є:
- реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи
- та обов’язково це повинно бути виконано на критично важливому підприємстві

ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати дану вимогу закупівлі, та надати договір, який вимагає саме Замовник.
Відповідно до Великого тлумачного словника сучасної української мови:
- АНАЛОГІЧНИЙ - Який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий

ТОВ «ТОП ФАЄР» має виконаний аналогічний договір предметом якого є «Нове будівництво споруди гібридної сонячної електростанції з системою накопичення загальною встановленою потужністю 100кВт в селищі Солотвино, вул. Млинна, б/н на об'єкті КП "ВУЖКГ "СОЛОТВИНО"» Договір №1 від 03.06.2025 року
Тобто роботи що виконувались відповідно до вище зазначеного договору є аналогічними до робіт, що передбачені умовами даної закупівлі, проте ТОВ «ТОП ФАЄР» не може прийняти участь в закупівлі, так як Замовник вимагає, щоб предметом аналогічного Договору було виключно - реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи.
Тому ТОВ «ТОП ФАЄР» маючи досвід виконання аналогічних робіт не може прийняти участь в закупівлі, через дискримінаційні вимоги.

Як Доказ порушеного нашого права надаємо
- Договір №1 від 03.06.2025
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3cc63c7e93534d46b3e307b95e1b1d97
Заголовок пункту скарги: Вимога що учасник повинен бути диллером
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 5.9 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив вимогу «5.9. Якщо учасник не є виробником обладнання, зазначеного у пункті 10 Додатку 3 цієї тендерної документації або аналогічного (еквівалентного) обладнання, зазначеному у пункті 10 Додатку 3 цієї тендерної документації, учасник подає документ (лист, сертифікат, свідоцтво, діючий дилерський договір, тощо) від виробника авторизованого представника/ партнера, що учасник є офіційним дилером/ офіційним представником/ офіційним дистриб'ютором/ офіційним партнером запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація.
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги участь в закупівлі можуть прийняти виключно: Офіційні дилери; Офіційні представники; Офіційні дистриб’ютори; Офіційні партнери виробника обладнання.
Предметом даної закупівлі є ЗАКУПІВЛЯ РОБІТ.
Для виконання робіт, підприємства повинні мати відповідні дозвільні документи а не бути дилерами чи дистриб’юторами.
Дилери, дистриб’ютори, представники, партнери виробників, це виключно компанії що займаються торговою діяльністю. ТОВ «ТОП ФАЄР», займається будівельно-монтажними роботами, і має для цього усі необхідні ліцензій та дозволи.
ТОВ «ТОП ФАЄР» не є ні Офіційним дилером ні Офіційним представником ні Офіційним дистриб’ютором ні Офіційним партнером виробника обладнання сонячних електростанцій, тому не можемо виконати дискримінаційну вимогу Замовника та надати документи які він вимагає.
Натомість ми маємо усі необхідні дозвільні документи, що надають нам право виконувати роботи з будівництва сонячних електростанцій.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник який надасть документ (лист, сертифікат, свідоцтво, діючий дилерський договір, тощо) від виробника авторизованого представника/ партнера, що учасник є офіційним дилером/ офіційним представником/ офіційним дистриб'ютором/ офіційним партнером запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Як доках порушеного нашого права надаємо – Дозвільні документи, на виконання будівельно-монтажних робіт
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4f89e1a8f31b473e835d6a5c574871d6
Заголовок пункту скарги: Післясплата 250 робочих днів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Тендерній документації та проекті договору Замовник вказав «Післяоплата 100% протягом 250 (двохсот п'ятдесяти) робочих днів з дати підписання Акту»
Тобто замовник вказує, що він здійснить оплату протягом 250 робочих днів, що становить 50 тижнів, тобто майже 1 рік.
Тобто оплату Замовник планує здійснити протягом 1 року після завершення виконання робіт.
Кінцевий термін виконання робіт, що вказаний в документації становить 31.12.2025 року.
Тобто Замовник може здійснити оплату навіть в грудні 2026 року.
Даний пункт документації є незрозумілий, нелогічний, і замовник не обгрунтував необхідність його встановлення.

В системі Прозоро замовник зазначив :
Розмір бюджетного призначення за кошторисом та/або очікувана вартість предмета закупівлі
Примітки:
Зміни до річного плану закупівель на 2025 рік.

Інформація про план
Рік планування:
1 січня 2025–31 грудня 2025

Тобто в системі Прозоро, Замовник вказує, бюджетні призначення виділені на 2025 рік., тобто оплата повинна бути здійснена до 31.12.2025 року.
Тому пункт документації «Післяоплата 100% протягом 250 (двохсот п'ятдесяти) робочих днів з дати підписання Акту» є таким що суперечить річному плану Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: eb4e81eac6d141ed80a7ed25edfc588b
Заголовок пункту скарги: Неправомірна вимога що обслуговування СЕС
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 8.2 Додатку 3 Тендерної документації, замовник встановив вимогу «Додатково протягом року після здачі об'єкта в експлуатацію Учасник обов'язково здійснює технічне обслуговування сонячної електростанції.»
Дана вимога замовника не узгоджується з предметом закупівлі.
Предметом закупівлі є Реконструкція електричних мереж з встановлення сонячних панелей за кодом ДК 021:2015: 45251100-2 - Будівництво електростанцій
Тобто предметом закупівлі є будівельні роботи, але аж ніяк не обслуговування.
Обслуговування проводиться за іншим кодом ДК а саме ДК 021:2015: 50710000-5 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування.
Тобто уже після того як електростанція буде збудована, замовник повинен провести іншу закупівлю на обслуговування за відповідним предметом закупівлі.
Дана вимога є незаконною та не обґрунтованою.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: dcbda61df5d94c7190e535d1c70b27de
Заголовок пункту скарги: Наявність виробничого приміщення в Кременчуцькому районі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В Додатку 3 Тендерної документації, Замовник встановив Вимогу «У зв'язку з специфікою роботи Замовника та з урахуванням зменшення будь-яких ризиків пов'язаних з логістикою та збереженням цілісності обладнання та матеріалів на період дії воєнного стану запровадженому на території України, виробниче приміщення Учасника має бути розташоване у Кременчуцькому районі задля можливості оперативного реагування у разі виникнення непередбачуваних або аварійних ситуацій при виконання робіт та необхідності їх усунути. Учасник має зазначити наявність такого приміщення у довідці, яка надається згідно підпунктом 3.1.1. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та вимоги до них» цієї тендерної документації з дотриманням усіх вимог, зазначених у пункті.»

Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Предметом даної закупівлі є ВИКОНАННЯ РОБІТ а не виробництво продукції, тому вимога наявності виробничого приміщення у учасника є неправомірною
ТОВ «ТОП ФАЄР» має офісне приміщення яке знаходиться у м. Києві та складське приміщення у м. Вишневе Київської області.
Проте ТОВ «ТОП ФАЄР» не має саме виробничого приміщення яке розташоване у Кременчуцькому районі. Тому не може прийняти участь в даній закупівлі через дискримінаційну вимогу Замовника.
Даною вимогою Замовник надає преференції учаснику яких снаходиться саме в Кременчуцькому районі та дискримінує інших учасників, які знаходяться в інших регіонах України.
Згідно Конституції Україна є унітарною державою, усі області та райони мають однакові конституційні права, і учасники мають однакові права на участь в закупівлі незалежно між їх місця знаходження.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник закупівлі, який має виробниче приміщення Учасника має бути розташоване у Кременчуцькому районі. Що є дискримінаційним до ТОВ «ТОП ФАЄР».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: ce5c8f1d25a74db49ae69fcae223f85c
Заголовок пункту скарги: Стаж роботи працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 3.2 Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив Вимогу «Загальний стаж працівників має бути не менше п'яти років.»
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Участь в даній закупівлі зможуть прийняти виключно ті учасники закупівлі, які мають загальний стаж роботи не менше п’яти років.
В ТОВ «ТОП ФАЄР» є працівник Нартенко Владислав, котрий закінчив університет в 2023 році. І його загальний стаж роботи складає 2 роки.
Тому Ми не можемо прийняти участь в закупівлі через дану дискримінаційну вимогу Замовника.
Як доказ порушеного нашого права надаємо диплом Нартенка Владислава
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: a1ececac17894e0899ebea6dbfeb0960
Заголовок пункту скарги: Витяг ЄДР
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.2.1 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив вимогу надати «Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у паперовій або електронній формі наданий у відповідності до Наказу Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5..»
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search .
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Як доказ порушеного права надаємо: Постанову КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження