• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 09310000-5 «Електрична енергія» Електрична енергія

Торги не відбулися

420 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 15.09.2025 14:07 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на незаконні рішення Замовника

Номер: 1e007ce3c01b463f97b967283fb56721
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-15-007681-a.b2
Назва: СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.10.2025 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2025 17:56
Дата виконання рішення Замовником: 16.10.2025 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15423-р/пк-пз від “13” жовтня 2025р. по скарзі ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" від 01.10.2025 року № UA-2025-09-15-007681-a.b2 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі Код ДК 021:2015 09310000-5 «Електрична енергія» Електрична енергія (ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-15-007681-a) скасувати рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6ba9218d69014ce2a5052cfb9237e64e
Заголовок пункту скарги: Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 265 від 26.09.2025 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено. Скаржник не погоджується з такою підставою для відхилення з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення № UA-2025-09-15-007681-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 15 вересня 2025 року (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-09-15-007681-a) Замовником – Державною установою "Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області", було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю Електричної енергії (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія).

Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 265 від 26.09.2025 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено.
Єдиною підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» стало ненадання довідки, складеної у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою (у разі її наявності)), про те, що Учасник процедури закупівлі є у переліку учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР» (з відповідним посиланням на сайт).
Скаржник не погоджується з такою підставою для відхилення з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 3, розділу 3, Додатку 2 Тендерної документації замовник вимагав надати: «Довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), про те, що Учасник процедури закупівлі є у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР» (з відповідним посиланням на сайт)».
У складі Тендерної пропозиції скаржника така довідка відсутня.
Проте, відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наявність або відсутність Скаржника у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР», не належить до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а тим більше така невідповідність не є помилкою, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі. Оскільки, статус учасника РДН/ВДР жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики електричної енергії, не змінює їх.
У зв’язку з вище наведеним відсутність зазначеної довідки чітко підпадає під невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією і щодо яких Замовником повинно було бути розміщене у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чого Замовником зроблено не було.

По-друге, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Крім того, у Тендерній документації (в пункті 5, розділу 3) зазначено: «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.

Перелік учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, є публічною інформацією, що оприлюднена у формі відкритих даних, а саме розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР за посиланням: https://www.oree.com.ua/index.php/main/register.
Така інформація може бути перевірена Замовником, про що сам Замовник і зазначав в тендерній документації.
Скаржник є в Переліку учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР:



Отже, на етапі кваліфікації Замовник мав змогу перевірити наявність Скаржника у відповідному Переліку, проте цього зроблено не було. Натомість, Замовник, не виконавши п. 43 Особливостей, а саме не надавши усунути невідповідності, відхилив тендерну пропозицію Скаржника з формальних підстав, - відсутність довідки з інформацією, яка і так відома Замовнику.
Тобто, Скаржник має укладені всі необхідні для постачання електроенергії договори, зокрема і договір про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, а тому відсутність у складі пропозиції довідки з такою інформацією не впливає на можливість постачати електроенергію, а також не має відношення до предмету закупівлі.

Підсумовуючи вище наведене, Замовник незаконно, з порушенням п. 43 Особливостей відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» через наявні невідповідності в поданій Скаржником інформації, яка до того ж знаходиться в публічному доступі. А тому відповідне рішення Замовника має бути скасоване.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 5ea0aa1d1956493fa32de959b9feff3e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-15-007681-a.b1
Назва: Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі - Замовник) 15 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-15-007681-a ) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які: а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника; б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO. Встановлення Замовником у пункті 5 частини № 3 «Якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Замовником вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах. Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.09.2025 14:46
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ", Повна Наталя 380684594204 Povna.Natalia@ecu.gov.ua https://ecu.gov.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 679108ee720e4a49891634321eb83c6b
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі - Замовник) 15 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-15-007681-a ) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пункті 5 частини № 3 «Якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Замовником вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті.
Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації