• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 09310000-5 «Електрична енергія» Електрична енергія

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 23.09.25 00:00)

420 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
07
год
26
хв
24
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження: 15.09.2025 14:07 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 5ea0aa1d1956493fa32de959b9feff3e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-15-007681-a.b1
Назва: Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі - Замовник) 15 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-15-007681-a ) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які: а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника; б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO. Встановлення Замовником у пункті 5 частини № 3 «Якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Замовником вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах. Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ", Повна Наталя 380684594204 Povna.Natalia@ecu.gov.ua https://ecu.gov.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 679108ee720e4a49891634321eb83c6b
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі - Замовник) 15 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-15-007681-a ) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пункті 5 частини № 3 «Якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Замовником вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті.
Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації