-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 09310000-5 «Електрична енергія» Електрична енергія
Торги не відбулися
420 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
15.09.2025 14:07 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Номер:
1e007ce3c01b463f97b967283fb56721
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-15-007681-a.b2
Назва:
СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №2 нова редакція.doc 01.10.2025 17:09
- list_of_subjects.xls 01.10.2025 17:09
- ЗАЯВА.pdf 01.10.2025 17:09
- Протокол №265 (2).pdf 01.10.2025 17:09
- докази.rar 01.10.2025 17:09
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 01.10.2025 17:09
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 01.10.2025 17:09
- скарга_ГЕТ.doc 01.10.2025 17:09
- скарга_ГЕТ.pdf 01.10.2025 17:09
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 01.10.2025 17:09
- ТД ВТ ЕЛЕКТРИКА нова редакція.docx 01.10.2025 17:09
- sign.p7s 01.10.2025 17:10
- рішення від 03.10.2025 № 15014.pdf 03.10.2025 15:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2025 № 15423.pdf 14.10.2025 13:05
- рішення від 13.10.2025 № 15423.pdf 15.10.2025 17:56
- Пояснення скарга.doc 06.10.2025 17:48
- Пояснення.pdf 06.10.2025 17:48
- Протокол №280.pdf 16.10.2025 15:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.10.2025 17:22
Дата розгляду скарги:
13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2025 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.10.2025 17:56
Дата виконання рішення Замовником:
16.10.2025 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15423-р/пк-пз від “13” жовтня 2025р. по скарзі ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" від 01.10.2025 року №
UA-2025-09-15-007681-a.b2 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі Код ДК 021:2015 09310000-5 «Електрична енергія» Електрична енергія (ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-15-007681-a) скасувати рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6ba9218d69014ce2a5052cfb9237e64e
Заголовок пункту скарги:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 265 від 26.09.2025 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено. Скаржник не погоджується з такою підставою для відхилення з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до оголошення № UA-2025-09-15-007681-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 15 вересня 2025 року (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-09-15-007681-a) Замовником – Державною установою "Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області", було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю Електричної енергії (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія).
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 265 від 26.09.2025 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено.
Єдиною підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» стало ненадання довідки, складеної у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою (у разі її наявності)), про те, що Учасник процедури закупівлі є у переліку учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР» (з відповідним посиланням на сайт).
Скаржник не погоджується з такою підставою для відхилення з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 3, розділу 3, Додатку 2 Тендерної документації замовник вимагав надати: «Довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), про те, що Учасник процедури закупівлі є у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР» (з відповідним посиланням на сайт)».
У складі Тендерної пропозиції скаржника така довідка відсутня.
Проте, відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наявність або відсутність Скаржника у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР», не належить до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а тим більше така невідповідність не є помилкою, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі. Оскільки, статус учасника РДН/ВДР жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики електричної енергії, не змінює їх.
У зв’язку з вище наведеним відсутність зазначеної довідки чітко підпадає під невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією і щодо яких Замовником повинно було бути розміщене у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чого Замовником зроблено не було.
По-друге, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Крім того, у Тендерній документації (в пункті 5, розділу 3) зазначено: «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Перелік учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, є публічною інформацією, що оприлюднена у формі відкритих даних, а саме розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР за посиланням: https://www.oree.com.ua/index.php/main/register.
Така інформація може бути перевірена Замовником, про що сам Замовник і зазначав в тендерній документації.
Скаржник є в Переліку учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР:
Отже, на етапі кваліфікації Замовник мав змогу перевірити наявність Скаржника у відповідному Переліку, проте цього зроблено не було. Натомість, Замовник, не виконавши п. 43 Особливостей, а саме не надавши усунути невідповідності, відхилив тендерну пропозицію Скаржника з формальних підстав, - відсутність довідки з інформацією, яка і так відома Замовнику.
Тобто, Скаржник має укладені всі необхідні для постачання електроенергії договори, зокрема і договір про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, а тому відсутність у складі пропозиції довідки з такою інформацією не впливає на можливість постачати електроенергію, а також не має відношення до предмету закупівлі.
Підсумовуючи вище наведене, Замовник незаконно, з порушенням п. 43 Особливостей відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» через наявні невідповідності в поданій Скаржником інформації, яка до того ж знаходиться в публічному доступі. А тому відповідне рішення Замовника має бути скасоване.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 265 від 26.09.2025 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено.
Єдиною підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» стало ненадання довідки, складеної у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою (у разі її наявності)), про те, що Учасник процедури закупівлі є у переліку учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР» (з відповідним посиланням на сайт).
Скаржник не погоджується з такою підставою для відхилення з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 3, розділу 3, Додатку 2 Тендерної документації замовник вимагав надати: «Довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), про те, що Учасник процедури закупівлі є у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР» (з відповідним посиланням на сайт)».
У складі Тендерної пропозиції скаржника така довідка відсутня.
Проте, відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наявність або відсутність Скаржника у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР», не належить до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а тим більше така невідповідність не є помилкою, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі. Оскільки, статус учасника РДН/ВДР жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики електричної енергії, не змінює їх.
У зв’язку з вище наведеним відсутність зазначеної довідки чітко підпадає під невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією і щодо яких Замовником повинно було бути розміщене у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чого Замовником зроблено не було.
По-друге, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Крім того, у Тендерній документації (в пункті 5, розділу 3) зазначено: «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Перелік учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, є публічною інформацією, що оприлюднена у формі відкритих даних, а саме розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР за посиланням: https://www.oree.com.ua/index.php/main/register.
Така інформація може бути перевірена Замовником, про що сам Замовник і зазначав в тендерній документації.
Скаржник є в Переліку учасників РДН/ВДР, з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР:
Отже, на етапі кваліфікації Замовник мав змогу перевірити наявність Скаржника у відповідному Переліку, проте цього зроблено не було. Натомість, Замовник, не виконавши п. 43 Особливостей, а саме не надавши усунути невідповідності, відхилив тендерну пропозицію Скаржника з формальних підстав, - відсутність довідки з інформацією, яка і так відома Замовнику.
Тобто, Скаржник має укладені всі необхідні для постачання електроенергії договори, зокрема і договір про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, а тому відсутність у складі пропозиції довідки з такою інформацією не впливає на можливість постачати електроенергію, а також не має відношення до предмету закупівлі.
Підсумовуючи вище наведене, Замовник незаконно, з порушенням п. 43 Особливостей відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» через наявні невідповідності в поданій Скаржником інформації, яка до того ж знаходиться в публічному доступі. А тому відповідне рішення Замовника має бути скасоване.
×
-
Назва доказу:
докази
-
Повʼязаний документ:
докази.rar
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».
Запити Органу оскарження
Номер:
3b30acbe54f4497196465e0f776d556b
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ
по суті скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД»
стосовно процедури закупівлі UA-2025-09-15-007681-a
у сфері публічних закупівель
Текст запиту:
Протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника від 26 вересня 2025 №265 було відхилено тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», Скаржник) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Після розгляду наступної тендерної пропозиції рішенням Замовника від 29.09.2025 №267 переможцем процедури закупівлі було визначено ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" та в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», не погоджуючись із рішенням Замовника про відхилення своєї пропозиції звернулося до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) зі скаргою, де просить:
– Скасувати рішення Замовника від 26 вересня 2024 №265.
Рішенням Комісії від 03.10.2025 року № 15014-р/пк-пз (далі – Рішення) подана скарга була прийнята до розгляду за номером UA-2025-09-15-007681-a.b2 (далі – Скарга).
На виконання Рішення Замовник у визначений чинним законодавством строк надає необхідні пояснення по суті Скарги.
Скаржник безпідставно стверджує, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника.
На думку Скаржника, прийняті рішення порушують п. 43 Особливостей.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити дії, про які йдеться у Скарзі.
Замовник не погоджується із викладеними у Скарзі твердженнями, вважає Скаргу безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом України «Про публічні закупівлі» визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад (далі - Закон).
Керуючись пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Кабінет Міністрів України постановою № 1178 від 12.10.2022 затвердив Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості).
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Замовник у розумінні чинного законодавства, є відповідальним за здійснення ефективних закупівель. Для виконання покладених на нього обов'язків Замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг в порядку, передбаченому законодавством у сфері закупівель.
Замовником складено Тендерну документацію на закупівлю товару Електрична енергія, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09310000-5 «Електрична енергія» відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості). Тендерна документація не містить жодних обмежень та забезпечує достатньо широке коло потенційних учасників, а також складена таким чином, щоб у учасників було чітке розуміння потреб Замовника.
В ході розгляду тендерної пропозиції Скаржника було встановлено, що вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, в Додатку №2 до тендерної документації Замовника, на підтвердження відповідності технічно якісним характеристикам, було встановлено вимоги наступного змісту:
3) Підпунктом 17 пункту 2.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП 27.12.2017р. № 1469, передбачено, що при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії. Крім того, відповідно до вимог підпункту 8, пункту 5.2.2. розділу 5.2. ПРРЕЕ, постачальник електричної енергії зобов'язаний укладати договори, обов'язкові для здійснення діяльності з постачання електричної енергії, та виконувати умови таких договорів.
З огляду на вищевикладене, постачальник електричної енергії при дотримані умов ліцензійної діяльності та вимог ПРРЕЕЕ, має забезпечити наявність укладених договорів про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, про надання послуг з передачі електричної енергії та про надання послуг з розподілу електричної енергії. На підтвердження виконання вищезазначених вимог, Учасник в складі тендерної пропозиції має надати:
- Довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), про те, що Учасник процедури закупівлі є у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР» (з відповідним посиланням на сайт).
У складі тендерної пропозиції Скаржника така довідка відсутня. Наявність Скаржника у переліку учасників РДН/ВДР з якими ДП «Оператор ринку» укладено договори про купівлю-продаж електричної енергії на РДН/ВДР, розміщена на сайті ДП «Оператора ринку» в розділі «Реєстр учасників РДН/ВДР», належить до інформації про якісні характеристики предмета закупівлі. Оскільки, статус учасника РДН/ВДР є обов’язковим для здійснення діяльності з постачання електричної енергії, та впливає на якісні характеристики електричної енергії.
Замовник звертає увагу, що пунктом 41 Особливостей встановлено порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій, які здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Просимо Комісію звернути увагу на пояснення, які наводяться в скарзі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». Скаржник підтверджує відсутність в його пропозиції інформації на виконання вимог Додатку №2 до тендерної документації Замовника, що підтверджують відповідність пропозиції технічно якісним характеристикам, а саме: “У складі Тендерної пропозиції скаржника така довідка відсутня”.
Отже, у складі пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» відсутнє саме підтвердження відповідності вимогам про якісні характеристики предмета закупівлі, та які є обов’язковими для здійснення діяльності з постачання електричної енергії Замовнику.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі документації.
Частиною першою пункту 43 Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В свою чергу, частиною другою пункту 43 Особливостей встановлено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В той же час, абзацом другим частини другої пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, не підпадає під норму щодо виправлення невідповідностей.
Керуючись нормами пункту 43 Особливостей, встановлену невідповідність було віднесено Замовником до таких, які не є можливим виправити із застосуванням механізму «24 години».
Відхилення тендерної пропозиції за наявності будь якої з підстав, що визначені пунктом 44 Особливостей є обов’язком замовника, а не його правом. Тобто, встановлена даним пунктом норма права має імперативний характер, та не може бути змінена за бажанням замовника.
Наявність підстави для відхилення тендерної пропозиції, яка визначена пунктом 44 Особливостей, вимагає однозначного відхилення тендерної пропозиції такого учасника, та не може бути виправлена наданням 24 годин для усунення невідповідностей.
Враховуючи викладене, керуючись нормами пункту 44 Особливостей, Замовником було прийнято правомірне та обґрунтоване рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».
Скаржник стверджує, що його тендерна пропозиція відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, та була неправомірно відхилена.
Зазначене не відповідає дійсності, рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є правомірним, обґрунтованими та прийнятим з дотриманням норм законодавства у сфері закупівель.
Отже, відповідно до вищезазначеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей в межах процедурних обов`язків, Замовником було дотримано норм законодавства в сфері публічних закупівель, тому просимо Комісію у задоволенні Скарги відмовити.
Дата опублікування:
06.10.2025 17:48
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
5ea0aa1d1956493fa32de959b9feff3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-15-007681-a.b1
Назва:
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі - Замовник) 15 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-15-007681-a ) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пункті 5 частини № 3 «Якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Замовником вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті.
Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №2.doc 17.09.2025 15:37
- ТД ВТ ЕЛЕКТРИКА.docx 17.09.2025 15:37
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.zip 17.09.2025 15:37
- (Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii)_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 17.09.2025 15:37
- Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii.pdf 17.09.2025 15:37
- (Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii).pdf 17.09.2025 15:37
- Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 17.09.2025 15:37
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.docx 17.09.2025 15:37
- sign.p7s 17.09.2025 15:40
- рішення від 19.09.2025 № 14374.pdf 19.09.2025 14:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.09.2025 17:39
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.09.2025 14:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
679108ee720e4a49891634321eb83c6b
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі - Замовник) 15 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-15-007681-a ) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пункті 5 частини № 3 «Якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Замовником вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті.
Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пункті 5 частини № 3 «Якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Замовником вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті.
Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Державну установу «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме — усунути дискримінаційні вимоги та вимоги, що не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.