-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Напівпричепи (низькорамні трали) з вантажопідйомністю не менше 45 тонн
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 22.09.25 09:00)
89 539 956.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
01
год
01
хв
26
сек
Оплата за участь: 4 080.00 - 8 160.00 UAH
Період оскарження:
08.09.2025 18:33 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
be6053dcccf149249aa0c3f23980af51
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-08-012989-a.a1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2025-09-08-012989-a _напівпричеп_ТОВ РІАЛБУД_ТРЕЙД.docx.p7s.zip 18.09.2025 18:11
- Сертифікат ISO 9001 2015_переклад.pdf 18.09.2025 18:11
- ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ із ЗВІТОМ ПРО ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ.PDF 18.09.2025 18:11
- Скарга_UA-2025-09-08-012989-a _напівпричеп_ТОВ РІАЛБУД_ТРЕЙД.docx 18.09.2025 18:11
- КВИТАНЦІЯ №2.PDF 18.09.2025 18:11
- Сертифікат ISO 9001 2015.pdf 18.09.2025 18:11
- СЕРТИФІКАТ типу транспортного засобу.pdf 18.09.2025 18:11
- Сертифікат_14001_РІАЛБУД_ТРЕЙД.pdf 18.09.2025 18:11
- sign.p7s 18.09.2025 18:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.09.2025 18:15
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a6ac63539cfa451990288ebc7ff6178b
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
17 вересня 2025 року Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі товару: «Напівпричепи (низькорамні трали) з вантажопідйомністю не менше 45 тонн згідно з ДК 021:2015 34220000-5 Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери», унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи від 17 вересня 2025 року протокол № 305 і присвоєний електронною системою закупівель № UA-2025-09-08-012989-a. Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
Після ознайомлення з тендерною документацією в ній виявлено вимоги, які обмежують конкуренцію та порушують вимоги Закону, зокрема, частини 1 статті 5 Закону щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них, частини 4 статті 5 Закону відсутності у замовників права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Порушення даних пунктів Закону призводить до неможливості ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД» прийняти участь в даній закупівлі.
1. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ про надання Сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником
ОБГРУНТУВАННЯ №1
У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання. Замовник вимагає, щоб Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), був виданий на виробника, продукція якого пропонується таким учасником, що є грубим порушенням прав учасників і норм законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
Щодо надання Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
Стандарт ДСТУ ISO 9001:2018 регламентує виключно внутрішні процеси компанії, пов’язані із створенням, впровадженням та удосконаленням системи управління якістю. Стандарт описує процесний підхід, який охоплює визначення, моніторинг та вдосконалення взаємопов’язаних процесів всередині організації для досягнення її стратегічних цілей та підвищення задоволеності замовників. Він не встановлює жодних вимог до готової продукції, тим більше до конкретних Напівпричепів (низькорамних тралів) з вантажопідйомністю не менше 45 тонн, а застосовується виключно до діяльності підприємства, що має виробничі або сервісні процеси.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати вищезазначені сертифікати ДСТУ ISO 9001:2018, виданих саме виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Зазначаємо, що ISO - це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є затвердження розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у сфері публічних закупівель не є однозначним. З одного боку, як визначено в ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»(надалі - Закон), замовники можуть, зокрема, вимагати від учасника подання ним довідки про відповідність предмета закупівлі екологічним, якісним та іншим характеристикам, зазначеним у тендерній документації. Іншими словами, Закон передбачає, що:
1 дозволяє замовникам вимагати довідки від учасників торгів;
2. не забороняє вимагати сертифікати ISO.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінку відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільною.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі -Закон), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того, добровільність сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати обов’язкової необхідності отримання та надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2018, що вимагаються Замовником.
При цьому Скаржник, як потенційний учасник закупівлі, має у своєму розпорядженні сертифікати, які належним чином підтверджують відповідність чинним вимогам сертифікації Замовника, зокрема таким ДСТУ ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015. Цього комплексу сертифікації є більш ніж достатньо для підтвердження вимогам безпечності, якості та екологічності, що прямо стосуються використання та експлуатації продукції. Однак Замовник, установивши додаткові, надмірні та формально не обґрунтовані критерії, покладає на учасників зайве навантаження та створює штучні бар’єри для участі у закупівлі. Такий підхід призводить до того, що значна кількість потенційних постачальників, включно з нами, опиняється під ризиком автоматичного відхилення пропозицій без їх належного розгляду по суті, що позбавляє нас можливості конкурувати на рівних умовах.
ОБГРУНТУВАННЯ №2
У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання.
Скаржник зазначає, що він є досвідченим та кваліфікованим суб’єктом господарювання, який має в себе впроваджені відповідні стандарти, але подання відповідних підтверджуючих документів, які є в нас в наявності може бути підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Замовником вимагається надати Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, у той же час коли згідно п.2 Наказу державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 року № 203 "Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України" даний стандарт прийнято у наступній редакції:
ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи Вимоги управління якістю. - На заміну ДСТУ ISO 9001:2015 (прийнятого методом підтвердження); Тобто, стандарт має назву " ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи Вимоги управління якістю.", а не " ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)", як цього вимагає Замовник. Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та виробник який продукція якого пропонується до постачання, пройшли відповідну сертифікацію та мають впроваджені сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", видані органом сертифікації, вимог яких старанно дотримуються під час провадження своєї господарської діяльності.
Проте виконати вимогу Замовника Скаржник не може, оскільки Замовником встановлена вимога надати «Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, Скаржник не може претендувати на перемогу в Закупівлі, з огляду на те, що Замовником вимагається «Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, і таким чином, Пропозиція Скаржника може бути відхилена, як така, що не відповідає вимогам Замовника. Учасник не може і не повинен надавати документи, які не передбачені законодавством України. Отже, маючи та надаючи власний сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виробника товару, який ми пропонуємо, та наш власний сертифікат, ми як потенційний учасник Закупівлі, Скаржник не може претендувати на перемогу, так як вимоги Тендерної документації сформовані таким чином, що виконати таку вимогу Замовника зможуть лише ті учасники, які отримали Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.4 У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)», а саме - виправити формулювання вимоги щодо надання " Сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.» на таку що не призводить до дискримінації та відповідає вимогам чинного законодавства, та дадуть нам, як потенційному учаснику Закупівлі взяти участь у закупівлі та розраховувати на перемогу.
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) визнати дії Замовника з формування у тендерній документації наведених вище вимог такими, що мають дискримінаційний характер, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов. Усунення таких порушень забезпечить дотримання принципів рівної та добросовісної конкуренції, наддасть можливість значній кількості потенційних учасників реалізувати передбачене законом право на подання своїх тендерних пропозицій, а Замовнику – отримати найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає інтересам держави та суспільства.
2. ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ЗАМОВНИКОМ НАДМІРНОЇ ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ ПРО НАДАННЯ Сертифікату типу обладнання (або сертифікату типу транспортного засобу) чи сертифікату відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікату відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) (у разі закупівлі колісних транспортних засобів, які є в Переліку товару).
У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«Сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) (у разі закупівлі колісних транспортних засобів, які є в Переліку товару).»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання. Це є дискримінаційною вимогою, оскільки обмежує участь іноземних виробників, які не мають виробництва на території України. Закон «Про публічні закупівлі» вимагає недискримінації учасників незалежно від країни походження товару (якщо немає спеціальних винятків, передбачених законодавством), що є грубим порушенням прав учасників і норм законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
іноземні виробники транспортних засобів та їх офіційні дилери в Україні не можуть отримати сертифікати чи свідоцтва, де зазначене місцезнаходження виробника в Україні;
міжнародний ідентифікаційний код виробника (WMI) присвоюється виробникам у країні походження та підтверджується відповідними іноземними сертифікаційними органами;
вимога надання саме українських документів унеможливлює участь у закупівлі постачальників автомобілів іноземного походження, що суперечить принципам недискримінації учасників та добросовісної конкуренції, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі».
Прошу звернути увагу на те, що Сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, видається органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів в Україні на конкретну одиницю Товару, тобто лише після того, як товар покидає митну територію країни виробника Товару.
На підтвердження легальності ввезення та можливості реєстрації транспортних засобів іноземного виробництва, учасники можуть надати:
сертифікат відповідності типу транспортного засобу, виданий іноземним органом сертифікації;
сертифікат відповідності індивідуального затвердження транспортного засобу (для окремих одиниць), виданий в Україні акредитованим органом;
сертифікат WMI, виданий уповноваженим органом країни-виробника.
Таким чином, встановлена Вами вимога обмежує конкуренцію та порушує права потенційних учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме допустити подання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, виданих як українськими, так і іноземними уповноваженими органами сертифікації, без обмеження щодо місцезнаходження виробника лише в Україні.
3. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ про надання Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік або обсяг доходу (виручки) за останній проміжний період 2025 року повинен складати не менше 90% очікуваної вартості закупівлі замовника (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота))
У Додатку № 1 до тендерної документації, розділ «2. Перелік кваліфікаційних документів», встановлено наступну вимогу:
«Копії документів, що підтверджують прийняття електронної звітності у вигляді електронних документів. Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік або обсяг доходу (виручки) за останній проміжний період 2025 року повинен складати не менше 90% очікуваної вартості закупівлі замовника (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота))».
Зазначена умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, оскільки:
1. Вимога про наявність доходу (виручки) у розмірі не менше 90% від очікуваної вартості закупівлі штучно звужує коло потенційних учасників, яким фактично унеможливлюється подання тендерних пропозицій, навіть якщо вони мають достатні виробничі та технічні можливості для виконання договору.
2. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимоги щодо встановлення саме такого порогового значення річного доходу, а передбачає право замовника визначати кваліфікаційні критерії виключно в межах, що не обмежують конкуренцію (ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону).
3. Практика Антимонопольного комітету України неодноразово підтверджувала, що встановлення вимоги щодо доходу (виручки) у відсотковому співвідношенні до очікуваної вартості закупівлі є надмірною та дискримінаційною.
У зв’язку з викладеним, просимо замовника внести зміни до тендерної документації, а саме – вилучити вимогу щодо:
• обов’язкової відповідності обсягу річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік або за останній проміжний період 2025 року розміру не менше 90% від очікуваної вартості закупівлі.
Наявність фінансової спроможності учасника може бути підтверджена фінансовою звітністю у загальному порядку, без встановлення штучних обмежувальних показників.
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) визнати дії Замовника з формування у тендерній документації наведених вище вимог такими, що мають дискримінаційний характер, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов. Усунення таких порушень забезпечить дотримання принципів рівної та добросовісної конкуренції, наддасть можливість значній кількості потенційних учасників реалізувати передбачене законом право на подання своїх тендерних пропозицій, а Замовнику – отримати найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає інтересам держави та суспільства.
4. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ про надання Документу, який підтверджує реєстрацію Учасника в уповноважених органах на право здійснення торгівлі транспортними засобами
Відповідно до п.6 Розділу 3. Перелік документів на підтвердження інформації про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі згідно Додатку 1.4. до тендерної документації Додатку № 1 до тендерної документації, учасник зобов’язаний надати:
«Документ, який підтверджує реєстрацію Учасника в уповноважених органах на право здійснення торгівлі транспортними засобами.»
В Україні немає окремої процедури «реєстрації для здійснення торгівлі транспортними засобами»
Господарська діяльність з продажу транспортних засобів здійснюється на загальних підставах (КВЕД 45.11 – торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, КВЕД 45.19 – торгівля іншими автотранспортними засобами).
Ніяких «додаткових дозволів» чи «реєстрацій в уповноважених органах» законодавством не передбачено.
Тому ця вимога фактично є штучним бар’єром, адже документ, який вимагає Замовник, не існує в правовому полі України.
Вимога не стосується предмета закупівлі
Замовляється товар – напівпричепи (трали).
Вимога «право на торгівлю транспортними засобами» стосується діяльності учасника, а не характеристик предмета закупівлі.
Це суперечить ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка забороняє включати до тендерної документації умови, що не пов’язані з предметом закупівлі.
Обмеження конкуренції
Іноземні учасники, які не мають реєстрації в українських органах, автоматично відсікаються.
Вимога створює нерівні умови для резидентів і нерезидентів, що порушує принципи ст. 5 Закону (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників).
Суперечність міжнародним зобов’язанням України
Україна є учасником Угоди GPA (СОТ), а також має угоду про асоціацію з ЄС, яка передбачає недискримінацію постачальників з країн-учасниць.
Встановлення вимоги «реєстрації саме в Україні» суперечить цим зобов’язанням.
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) визнати дії Замовника з формування у тендерній документації наведених вище вимог такими, що мають дискримінаційний характер, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов. Усунення таких порушень забезпечить дотримання принципів рівної та добросовісної конкуренції, наддасть можливість значній кількості потенційних учасників реалізувати передбачене законом право на подання своїх тендерних пропозицій, а Замовнику – отримати найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає інтересам держави та суспільства.
Після ознайомлення з тендерною документацією в ній виявлено вимоги, які обмежують конкуренцію та порушують вимоги Закону, зокрема, частини 1 статті 5 Закону щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них, частини 4 статті 5 Закону відсутності у замовників права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Порушення даних пунктів Закону призводить до неможливості ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД» прийняти участь в даній закупівлі.
1. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ про надання Сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником
ОБГРУНТУВАННЯ №1
У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання. Замовник вимагає, щоб Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), був виданий на виробника, продукція якого пропонується таким учасником, що є грубим порушенням прав учасників і норм законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
Щодо надання Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
Стандарт ДСТУ ISO 9001:2018 регламентує виключно внутрішні процеси компанії, пов’язані із створенням, впровадженням та удосконаленням системи управління якістю. Стандарт описує процесний підхід, який охоплює визначення, моніторинг та вдосконалення взаємопов’язаних процесів всередині організації для досягнення її стратегічних цілей та підвищення задоволеності замовників. Він не встановлює жодних вимог до готової продукції, тим більше до конкретних Напівпричепів (низькорамних тралів) з вантажопідйомністю не менше 45 тонн, а застосовується виключно до діяльності підприємства, що має виробничі або сервісні процеси.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати вищезазначені сертифікати ДСТУ ISO 9001:2018, виданих саме виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Зазначаємо, що ISO - це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є затвердження розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у сфері публічних закупівель не є однозначним. З одного боку, як визначено в ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»(надалі - Закон), замовники можуть, зокрема, вимагати від учасника подання ним довідки про відповідність предмета закупівлі екологічним, якісним та іншим характеристикам, зазначеним у тендерній документації. Іншими словами, Закон передбачає, що:
1 дозволяє замовникам вимагати довідки від учасників торгів;
2. не забороняє вимагати сертифікати ISO.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінку відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільною.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі -Закон), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того, добровільність сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати обов’язкової необхідності отримання та надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2018, що вимагаються Замовником.
При цьому Скаржник, як потенційний учасник закупівлі, має у своєму розпорядженні сертифікати, які належним чином підтверджують відповідність чинним вимогам сертифікації Замовника, зокрема таким ДСТУ ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015. Цього комплексу сертифікації є більш ніж достатньо для підтвердження вимогам безпечності, якості та екологічності, що прямо стосуються використання та експлуатації продукції. Однак Замовник, установивши додаткові, надмірні та формально не обґрунтовані критерії, покладає на учасників зайве навантаження та створює штучні бар’єри для участі у закупівлі. Такий підхід призводить до того, що значна кількість потенційних постачальників, включно з нами, опиняється під ризиком автоматичного відхилення пропозицій без їх належного розгляду по суті, що позбавляє нас можливості конкурувати на рівних умовах.
ОБГРУНТУВАННЯ №2
У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання.
Скаржник зазначає, що він є досвідченим та кваліфікованим суб’єктом господарювання, який має в себе впроваджені відповідні стандарти, але подання відповідних підтверджуючих документів, які є в нас в наявності може бути підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Замовником вимагається надати Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, у той же час коли згідно п.2 Наказу державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 року № 203 "Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України" даний стандарт прийнято у наступній редакції:
ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи Вимоги управління якістю. - На заміну ДСТУ ISO 9001:2015 (прийнятого методом підтвердження); Тобто, стандарт має назву " ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи Вимоги управління якістю.", а не " ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)", як цього вимагає Замовник. Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та виробник який продукція якого пропонується до постачання, пройшли відповідну сертифікацію та мають впроваджені сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", видані органом сертифікації, вимог яких старанно дотримуються під час провадження своєї господарської діяльності.
Проте виконати вимогу Замовника Скаржник не може, оскільки Замовником встановлена вимога надати «Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, Скаржник не може претендувати на перемогу в Закупівлі, з огляду на те, що Замовником вимагається «Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, і таким чином, Пропозиція Скаржника може бути відхилена, як така, що не відповідає вимогам Замовника. Учасник не може і не повинен надавати документи, які не передбачені законодавством України. Отже, маючи та надаючи власний сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виробника товару, який ми пропонуємо, та наш власний сертифікат, ми як потенційний учасник Закупівлі, Скаржник не може претендувати на перемогу, так як вимоги Тендерної документації сформовані таким чином, що виконати таку вимогу Замовника зможуть лише ті учасники, які отримали Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.4 У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)», а саме - виправити формулювання вимоги щодо надання " Сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.» на таку що не призводить до дискримінації та відповідає вимогам чинного законодавства, та дадуть нам, як потенційному учаснику Закупівлі взяти участь у закупівлі та розраховувати на перемогу.
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) визнати дії Замовника з формування у тендерній документації наведених вище вимог такими, що мають дискримінаційний характер, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов. Усунення таких порушень забезпечить дотримання принципів рівної та добросовісної конкуренції, наддасть можливість значній кількості потенційних учасників реалізувати передбачене законом право на подання своїх тендерних пропозицій, а Замовнику – отримати найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає інтересам держави та суспільства.
2. ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ЗАМОВНИКОМ НАДМІРНОЇ ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ ПРО НАДАННЯ Сертифікату типу обладнання (або сертифікату типу транспортного засобу) чи сертифікату відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікату відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) (у разі закупівлі колісних транспортних засобів, які є в Переліку товару).
У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«Сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) (у разі закупівлі колісних транспортних засобів, які є в Переліку товару).»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання. Це є дискримінаційною вимогою, оскільки обмежує участь іноземних виробників, які не мають виробництва на території України. Закон «Про публічні закупівлі» вимагає недискримінації учасників незалежно від країни походження товару (якщо немає спеціальних винятків, передбачених законодавством), що є грубим порушенням прав учасників і норм законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
іноземні виробники транспортних засобів та їх офіційні дилери в Україні не можуть отримати сертифікати чи свідоцтва, де зазначене місцезнаходження виробника в Україні;
міжнародний ідентифікаційний код виробника (WMI) присвоюється виробникам у країні походження та підтверджується відповідними іноземними сертифікаційними органами;
вимога надання саме українських документів унеможливлює участь у закупівлі постачальників автомобілів іноземного походження, що суперечить принципам недискримінації учасників та добросовісної конкуренції, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі».
Прошу звернути увагу на те, що Сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, видається органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів в Україні на конкретну одиницю Товару, тобто лише після того, як товар покидає митну територію країни виробника Товару.
На підтвердження легальності ввезення та можливості реєстрації транспортних засобів іноземного виробництва, учасники можуть надати:
сертифікат відповідності типу транспортного засобу, виданий іноземним органом сертифікації;
сертифікат відповідності індивідуального затвердження транспортного засобу (для окремих одиниць), виданий в Україні акредитованим органом;
сертифікат WMI, виданий уповноваженим органом країни-виробника.
Таким чином, встановлена Вами вимога обмежує конкуренцію та порушує права потенційних учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме допустити подання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, виданих як українськими, так і іноземними уповноваженими органами сертифікації, без обмеження щодо місцезнаходження виробника лише в Україні.
3. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ про надання Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік або обсяг доходу (виручки) за останній проміжний період 2025 року повинен складати не менше 90% очікуваної вартості закупівлі замовника (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота))
У Додатку № 1 до тендерної документації, розділ «2. Перелік кваліфікаційних документів», встановлено наступну вимогу:
«Копії документів, що підтверджують прийняття електронної звітності у вигляді електронних документів. Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік або обсяг доходу (виручки) за останній проміжний період 2025 року повинен складати не менше 90% очікуваної вартості закупівлі замовника (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота))».
Зазначена умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, оскільки:
1. Вимога про наявність доходу (виручки) у розмірі не менше 90% від очікуваної вартості закупівлі штучно звужує коло потенційних учасників, яким фактично унеможливлюється подання тендерних пропозицій, навіть якщо вони мають достатні виробничі та технічні можливості для виконання договору.
2. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимоги щодо встановлення саме такого порогового значення річного доходу, а передбачає право замовника визначати кваліфікаційні критерії виключно в межах, що не обмежують конкуренцію (ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону).
3. Практика Антимонопольного комітету України неодноразово підтверджувала, що встановлення вимоги щодо доходу (виручки) у відсотковому співвідношенні до очікуваної вартості закупівлі є надмірною та дискримінаційною.
У зв’язку з викладеним, просимо замовника внести зміни до тендерної документації, а саме – вилучити вимогу щодо:
• обов’язкової відповідності обсягу річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік або за останній проміжний період 2025 року розміру не менше 90% від очікуваної вартості закупівлі.
Наявність фінансової спроможності учасника може бути підтверджена фінансовою звітністю у загальному порядку, без встановлення штучних обмежувальних показників.
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) визнати дії Замовника з формування у тендерній документації наведених вище вимог такими, що мають дискримінаційний характер, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов. Усунення таких порушень забезпечить дотримання принципів рівної та добросовісної конкуренції, наддасть можливість значній кількості потенційних учасників реалізувати передбачене законом право на подання своїх тендерних пропозицій, а Замовнику – отримати найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає інтересам держави та суспільства.
4. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ про надання Документу, який підтверджує реєстрацію Учасника в уповноважених органах на право здійснення торгівлі транспортними засобами
Відповідно до п.6 Розділу 3. Перелік документів на підтвердження інформації про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі згідно Додатку 1.4. до тендерної документації Додатку № 1 до тендерної документації, учасник зобов’язаний надати:
«Документ, який підтверджує реєстрацію Учасника в уповноважених органах на право здійснення торгівлі транспортними засобами.»
В Україні немає окремої процедури «реєстрації для здійснення торгівлі транспортними засобами»
Господарська діяльність з продажу транспортних засобів здійснюється на загальних підставах (КВЕД 45.11 – торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, КВЕД 45.19 – торгівля іншими автотранспортними засобами).
Ніяких «додаткових дозволів» чи «реєстрацій в уповноважених органах» законодавством не передбачено.
Тому ця вимога фактично є штучним бар’єром, адже документ, який вимагає Замовник, не існує в правовому полі України.
Вимога не стосується предмета закупівлі
Замовляється товар – напівпричепи (трали).
Вимога «право на торгівлю транспортними засобами» стосується діяльності учасника, а не характеристик предмета закупівлі.
Це суперечить ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка забороняє включати до тендерної документації умови, що не пов’язані з предметом закупівлі.
Обмеження конкуренції
Іноземні учасники, які не мають реєстрації в українських органах, автоматично відсікаються.
Вимога створює нерівні умови для резидентів і нерезидентів, що порушує принципи ст. 5 Закону (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників).
Суперечність міжнародним зобов’язанням України
Україна є учасником Угоди GPA (СОТ), а також має угоду про асоціацію з ЄС, яка передбачає недискримінацію постачальників з країн-учасниць.
Встановлення вимоги «реєстрації саме в Україні» суперечить цим зобов’язанням.
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) визнати дії Замовника з формування у тендерній документації наведених вище вимог такими, що мають дискримінаційний характер, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов. Усунення таких порушень забезпечить дотримання принципів рівної та добросовісної конкуренції, наддасть можливість значній кількості потенційних учасників реалізувати передбачене законом право на подання своїх тендерних пропозицій, а Замовнику – отримати найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає інтересам держави та суспільства.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Визнати дії Замовника - Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, при формуванні предмета закупівлі у закупівлі № UA-2025-09-08-012989-a з предметом «Напівпричепи (низькорамні трали) з вантажопідйомністю не менше 45 тонн згідно з ДК 021:2015 34220000-5 Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери» такими, що порушують підпункту 2 пункт 50 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (із наступними змінами та доповненнями), а також статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (із наступними змінами та доповненнями). 3. Зобов’язати Замовника - Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій усунути зазначені вище дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства по закупівлі Напівпричепи (низькорамні трали) з вантажопідйомністю не менше 45 тонн згідно з ДК 021:2015 34220000-5 Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери, оголошення про проведення якої оприлюднене в електронній системі закупівель за № UA-2025-09-08-012989-a.