-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія (Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання, передачі та розподілу електричної енергії)
Завершена
353 600.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
05.09.2025 10:58 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
ba11306d41bd4e8795bff1d65fde0d37
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-05-003533-a.b1
Назва:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Центром позашкільної освіти для дітей та молоді Житомирської обласної ради (далі - Замовник) 05 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія (Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання, передачі та розподілу електричної енергії) за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-05-003533-a) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення Замовником у пунктах 39, 40, 41, 42, 43 «Загального переліку документів та інформації, що вимагається від Учасника» (Додаток № 6 до тендерної документації) вимог щодо надання учасником чинних на дату подання пропозиції сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 9001:2015/2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 50001:2020 та ДСТУ ISO 28000:2008 (або їх національних еквівалентів), виданих на ім’я учасника та таких, що підтверджують відповідність систем управління щодо протидії корупції, якості, екологічного управління та енергетичного менеджменту, а також безпеки ланцюга постачання, із вимогою відповідності КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційним, таким, що не передбачений Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- (SKARGA)_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 09.09.2025 16:02
- ТД Електроенергія з розподілом на 2025 р. (ЗГІДНО ОСОБЛИВОСТЕЙ) (1).docx 09.09.2025 16:02
- Скарга.pdf 09.09.2025 16:02
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.zip 09.09.2025 16:02
- SKARGA_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 09.09.2025 16:02
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.docx 09.09.2025 16:02
- sign.p7s 09.09.2025 16:02
- Рішення від 11.09.2025 №13960.pdf 11.09.2025 16:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.09.2025 №14339.pdf 19.09.2025 11:50
- Рішення від 18.09.2025 №14339.pdf 23.09.2025 13:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2025 16:42
Дата розгляду скарги:
18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.09.2025 16:53
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.09.2025 13:29
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.09.2025 13:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b687d77d8c434df09738d8e509596f4d
Заголовок пункту скарги:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Центром позашкільної освіти для дітей та молоді Житомирської обласної ради (далі - Замовник) 05 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія (Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання, передачі та розподілу електричної енергії) за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-05-003533-a) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення Замовником у пунктах 39, 40, 41, 42, 43 «Загального переліку документів та інформації, що вимагається від Учасника» (Додаток № 6 до тендерної документації) вимог щодо надання учасником чинних на дату подання пропозиції сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 9001:2015/2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 50001:2020 та ДСТУ ISO 28000:2008 (або їх національних еквівалентів), виданих на ім’я учасника та таких, що підтверджують відповідність систем управління щодо протидії корупції, якості, екологічного управління та енергетичного менеджменту, а також безпеки ланцюга постачання, із вимогою відповідності КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційним, таким, що не передбачений Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель.
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення Замовником у пунктах 39, 40, 41, 42, 43 «Загального переліку документів та інформації, що вимагається від Учасника» (Додаток № 6 до тендерної документації) вимог щодо надання учасником чинних на дату подання пропозиції сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 9001:2015/2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 50001:2020 та ДСТУ ISO 28000:2008 (або їх національних еквівалентів), виданих на ім’я учасника та таких, що підтверджують відповідність систем управління щодо протидії корупції, якості, екологічного управління та енергетичного менеджменту, а також безпеки ланцюга постачання, із вимогою відповідності КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційним, таким, що не передбачений Законом та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Центр позашкільної освіти для дітей та молоді Житомирської обласної ради внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме — усунути дискримінаційні вимоги та вимоги, що не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.