• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)

Аукціон

до початку аукціону залишилося 7 годин

1 314 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 02.09.2025 12:09 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 4bb92d982b0442b189525ba50617de46
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-02-004776-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.09.2025 17:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.09.2025 14:59
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d77a887cd78a4a1da7fd2190fbaa9910
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні, необгрунтовані та такі, що не узгоджуються з діючим законодавством вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідн
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації

02.09.2025 о 12:10 Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами 1 314 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні, необгрунтовані та такі, що не узгоджуються з діючим законодавством вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).

ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ:


1. П. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації містять наступні вимоги:

п.2 Додатку 1 – «2. Збирання медичних відходів повинно здійснюватися в ємності первинного та вторинного паковання. Під час надання послуг Виконавець забезпечує паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
– для відходів за кодом «18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)» надає Замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів;
– для відходів за кодом «18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції» надає Замовнику тару (первинне паковання), а саме: міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1;
– для відходів за кодом «18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини та «18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати» надає Замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»

п.п 9.1 Додатку 2 – «9.1. Гарантійний лист Учасника про те, що він забезпечує під час надання послуги паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
- для відходів за кодом “18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)” надає замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів.
- для відходів за кодом “18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції” надає замовнику тару (первинне паковання) міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1.
- для відходів за кодом “18 01 06* Хімічні препарати”, що складаються або містять небезпечні речовини та “18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати” надає замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»

п.2.5 Додатку 4 – «2.5. Збирання медичних відходів повинно здійснюватися в ємності первинного та вторинного паковання. Під час надання Послуг Виконавець забезпечує паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
– для відходів за кодом «18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)» надає Замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів;
– для відходів за кодом «18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції» надає Замовнику тару (первинне паковання), а саме: міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1;
– для відходів за кодом «18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини та «18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати» надає Замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для паковання токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»

Вказані вище вимоги, в частині того, що САМЕ Учасник (Виконавець) забезпечує Замовника пакувальною тарою є дискримніаційними, не узгоджуються із законодавством в цій частині з наступних підстав:

1.1 Щодо невідповідності вимоги, вказаної Замовником діючому законодавству

ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження діяльності з управління небезпечними відходами, Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» не містять вимог про те, що САМЕ (Учасник) ВИКОНАВЕЦЬ повинен забезпечувати Замовника пакувальною тарою.

Відповідно до Стаття 27. ЗУ «Про управління відходами» Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:

3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;

Відповідно до Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»:

5. Провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 (далі — Дозвіл), та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі — Ліцензія).

7. Перевезення небезпечних відходів здійснюється суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001 (далі — перевізники).


Скаржник надає в якості доказу ДОЗВІЛ на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25, Наказ №329 від 29.03.2024 про видачу ліцензії, Витяг Укртрансбезпека, який містить інформацію про право Скаржника провадити діяльність з перевезення небезпечних відходів.
Тобто, Скаржник повністю відповідає вимогам, встановленим для суб’єктів господарювання у сфері управління медичними відходами.
Враховуючи вищевикладене, та те, що ані ЗУ «Про управління відходами», ані Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» НЕ МІСТЯТЬ вимог до суб’єктів господарювання у сфері управління медичними відходами (ВИКОНАВЦІВ) та не зобов’язують їх під час надання послуг надавати (забезпечувати) Замовників пакуванням для медичних відходів.

Дана вимога не узгоджується із законодавством в цій частині та предметом даної закупівлі.
Скаржник не є спеціалізованою організацією з виробництва чи постачання тарною продукцією.

Скаржник є суб’єктом господарювання у сфері управління небезпечними відходами та надає послуги з видалення небезпечних медичних відходів.

Скаржник не є постачальником товарної продукції, а саме пакувальної тари.

Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.

За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть погодження з вимогами П. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації, в частині зобов’язання забезпечити Замовника пакувальною тарою, а саме: для відходів за кодом “18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)” надає замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів; для відходів за кодом “18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції” надає замовнику тару (первинне паковання) міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1; для відходів за кодом “18 01 06* Хімічні препарати”, що складаються або містять небезпечні речовини та “18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати” надає замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів тверду (що не проколюється) упаковку (контейнери) або одноразову м’яку (пакети/мішки червоного кольору) для небезпечних відходів із відповідним маркуванням, що не узгоджується із законодавством та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника.

Аналогічні висновки містяться у Рішенні АМКУ №13331-р/пк-пз від 29.08.2025.

1.2. Щодо встановлення Замовником показнику «достатньої кількості»

п. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації містять вимоги, що САМЕ (Учасник) ВИКОНАВЕЦЬ забезпечує Замовника пакувальною тарою у достатній кількості.

ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про управління відходами», Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами не містять такого показника, як «достатня кількість»
Не є зрозумілим, що САМЕ має на увазі Замовник під «достатньою кількістю», в яких величинах такий показник, як «достатня кількість» виражається, яка саме (в цифрах) є така «достатня кількість», для кого конкретно така кількість є достатньою (для Замовника чи для Виконавця).

Тобто, Замовником не наведено критерїів та показник «достатності», що взагалі унеможливлює розрахунок тендерної пропозиції.

Дана вимога є необгрунтованю та підлягає вилученню з тендерної документації.

В той самий час, вимога щодо зобов’язання в частині забезпечення Замовника тарою, яке Замовник має намір покласти на Виконавця, не узгоджується із законодавством в цій частині.

2. Оголошення про проведення закупівлі та п.2 тендерної документації містять наступну інформацію:

ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-09-02-004776-a містить наступну інформацію:

«Назва предмета закупівлі ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)

Код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»

Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: «ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень»

Тендерна документація містить наступну інформацію:

«Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)»

Назва предмета закупівлі (зазначена Замовником в оголошенні та тендерній документації) в частині «з наданням відповідного пакування» не узгоджується із законодавством в цій частині з наступних підстав:

Відповідно до ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:

«15. Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.»

Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №708 від15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»:

«3. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.»


Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі»:

21) послуги - будь-який предмет закупівлі, КРІМ товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;

34) товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;

Відповідно до зазначеного Замовником в оголошенні про проведення закупівлі Коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: «ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень», Замовником закуповуються САМЕ ПОСЛУГИ зі Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень.

В той самий час, Замовником в назві предмета закупівлі додатково вказано: «надання відповідного пакування», що не є послугою, в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».

Пакування для медичних відходів є товаром (продукцією, предметом у твердому стані) в розумінні п. 34 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі»

Таким чином, надання відповідного пакування є постачанням товару.

Законом України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість для Замовників поєднувати в предметі закупівлі товар та послугу ЛИШЕ у випадку, коли для постачання такого товару необхідне надання певної послуги.

Наприклад, для постачання обладнання необхідна послуга з його доставки.

Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачена можливість для Замовників у разі закупівлі послуг встановлювати в предметі закупівлі вимогу щодо разом з наданням послуги одночасного постачання товару (продукції, предмету у твердому стані)

Крім цього, для таких товарів як контейнери для медичних відходів є власний код ДК - ДК 021:2015:44610000-9: Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску.

Наприклад, закупівлю щодо постачання таких контейнерів для медичних відходів за кодом ДК - ДК 021:2015:44610000-9 замовниками проводились наступні закупівлі: UA-2025-08-25-010975-a, UA-2025-07-29-000644-a

Крім цього, ані ЗУ «Про управління відходами», ані Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» НЕ МІСТЯТЬ вимог про те, що послуги з управління медичними відходами включають надання виконавцями тари Замовнику під час надання такої послуги.

Скаржник, як суб’єкт господарювання у сфері управління медичними відходами, відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» та Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами» зобов’язаний здійснити перевезення та подальше видалення медичних відходів, які упаковано Замовником в тару.
В той самий час, Скаржник, як суб’єкт господарювання у сфері управління медичними відходами, відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» та Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами» НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ПІД ЧАС НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ТА ВИДАЛЕННЯ медичних відходів НАДАВАТИ (ПОСТАЧАТИ) Замовнику тару для пакування таких відходів персоналом Замовника.

Замовник, всупереч вимогам Наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №708 від15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі» в назві предмета закупівлі (в оголошенні про проведення закупівлі та тендерній документації) було зазначена фактична вимога («з наданням відповідного пакування») постачання товару.

Враховуючи вищенаведене та те, що за даною закупівлею Замовником закуповуються САМЕ ПОСЛУГИ та визначено код ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень, інформація зазначена Замовником в предметі закупівлі, а саме: «з наданням відповідного паковання» не узгоджується з законодавством у сфері публічних закупівель в цій частині та підлягає вилученню з тендерної документації та оголошення про проведення закупівлі.

Додатково, вимоги Замовника щодо зобов’язання Виконавця забезпечити (постачати) Замовнику такий товар як паковання в рамках даної закупівлі послуг повинні бути вилучені з тендерної документації, як такі, що не узгоджуються із законодавством в цій частині.


3. Пункт 8.1 Додатку 2 до тендерної документації міститься наступна інформація:

«лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься в Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.»

Так, відповідно до Постанови КМУ №755 від 26 серпня 2020 року «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру»:

«7. Ліцензійний реєстр розміщується на офіційному веб-сайті органу ліцензування.»

Відповідно до Постанови КМУ від 21 липня 2025 р. № 903 «Деякі питання Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства»:

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Перейменувати Міністерство економіки України на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України.
2. Затвердити Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України, що додається.
3. Ліквідувати:
Міністерство аграрної політики та продовольства, поклавши його функції на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства;
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів, поклавши його функції на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства.

Відповідно до п.325 «Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України» Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства

325) забезпечує здійснення заходів з реалізації державної політики у сфері управління відходами щодо:

ліцензування господарської діяльності з управління небезпечними відходами;


Насьогодні, органом ліцензування у сфері управління небезпечними відходами насьогодні є Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України, а відповідний реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен бути розміщений на його офіційному веб-сайті (згідно вимог Постанови КМУ 755 від 26 серпня 2020 року), а саме: «https://me.gov.ua/?lang=uk-UA».

Враховуючи наведене, тільки реєстр, який буде розміщено на офіційному сайті уповноваженого органу з ліцензування у сфері управління небезпечними відходами (на сайті Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України) матиме юридичну силу та зможе бути документальним підтвердженням.

Тобто, вимога зазначена Замовником, про надання учасниками у складі пропозиції: лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься САМЕ Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного САМЕ на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, не узгоджується з діючим законодавством в цій частині.

Вимоги тендерної документації повинні узгоджуватись та відповідати діючому законодавству.

Замовник жодним чином не обмежений в праві та можливості ознайомитись з положеннями Постанови КМУ №755 від 26 серпня 2020 року «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру» та Постанови КМУ від 21 липня 2025 р. № 903 «Деякі питання Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства» про ліквідацію Мністерства захисту довкілля та природних ресурсів України та встановити вимоги тендерної документації, які відповідають діючому законодавству.

Логічним та таким, що відповідає діючому законодавству, було б встановлення Замовником вимоги (наприклад) в наступній редакції

«лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України за посиланням https://me.gov.ua»

Враховуючи вищевикладене, вимога встановлена Замовника про надання лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься САМЕ Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного САМЕ на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, не узгоджується з діючим законодавством в цій частині та підлягає вилученню з тендерної документації.

4. П.п. 9.2. Додатку 2 до тендерної документації містить наступну вимогу:

9.2. Лист Учасника про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинних документів, передбачених законодавством України щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, впродовж всього строку надання цих послуг, а саме:
- чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом;

Скаржник має та надає в якості доказу Витяг Укртрансбезпека, який містить інформацію про право Скаржника провадити діяльність з перевезення небезпечних відходів.

Натомість, вимога Замовника про надання листа про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинної САМЕ ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника.

Враховуючи наведене, участь в даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть Лист Учасника про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинних документів, передбачених законодавством України щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, впродовж всього строку надання цих послуг, а саме: чинної САМЕ ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника.

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,

В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження