-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)
Аукціон
до початку аукціону залишилося 7 годин
1 314 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.09.2025 12:09 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
4bb92d982b0442b189525ba50617de46
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-004776-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ Інститут.pdf 04.09.2025 15:48
- Докази п.п 1.2.pdf 04.09.2025 15:48
- Скарга АМКУ Інститут.pdf.p7s 04.09.2025 15:48
- Додаток 4 Проєкт договору (2).docx 04.09.2025 15:48
- Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf 04.09.2025 15:48
- Додаток 2 Перелік інформації, що подається учасником (2).docx 04.09.2025 15:48
- Скарга АМКУ Інститут.docx 04.09.2025 15:48
- Докази п.2 скарги.pdf 04.09.2025 15:48
- Докази п.п 1.2.docx 04.09.2025 15:48
- Докази пункт 1 скарги.pdf 04.09.2025 15:48
- Докази до п.3 Скраги.pdf 04.09.2025 15:48
- Додаток 1 Довідка про технічні, якісні та кількісні характеристики (1).docx 04.09.2025 15:48
- ТД (Інструкція) ВТО (2).docx 04.09.2025 15:48
- Доказ до п.4 Скарги.pdf 04.09.2025 15:48
- sign.p7s 04.09.2025 15:50
- Протокол УО про внесення змін до ТД.docx 05.09.2025 16:31
- Перелік змін_відходи.docx 05.09.2025 16:31
- Пояснення по суті скарги А-ЕНЕРГО.docx 10.09.2025 16:40
- Пояснення по суті скарги А_ЕНЕРГО.pdf 10.09.2025 16:40
- рішення від 08.09.2025 № 13721.pdf 08.09.2025 17:08
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2025 № 14212.pdf 17.09.2025 12:33
- рішення від 16.09.2025 № 14212.pdf 18.09.2025 14:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 16:07
Дата розгляду скарги:
16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.09.2025 17:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.09.2025 14:59
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d77a887cd78a4a1da7fd2190fbaa9910
Заголовок пункту скарги:
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні, необгрунтовані та такі, що не узгоджуються з діючим законодавством вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідн
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
На умови тендерної документації
02.09.2025 о 12:10 Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами 1 314 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні, необгрунтовані та такі, що не узгоджуються з діючим законодавством вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ:
1. П. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації містять наступні вимоги:
п.2 Додатку 1 – «2. Збирання медичних відходів повинно здійснюватися в ємності первинного та вторинного паковання. Під час надання послуг Виконавець забезпечує паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
– для відходів за кодом «18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)» надає Замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів;
– для відходів за кодом «18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції» надає Замовнику тару (первинне паковання), а саме: міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1;
– для відходів за кодом «18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини та «18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати» надає Замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»
п.п 9.1 Додатку 2 – «9.1. Гарантійний лист Учасника про те, що він забезпечує під час надання послуги паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
- для відходів за кодом “18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)” надає замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів.
- для відходів за кодом “18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції” надає замовнику тару (первинне паковання) міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1.
- для відходів за кодом “18 01 06* Хімічні препарати”, що складаються або містять небезпечні речовини та “18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати” надає замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»
п.2.5 Додатку 4 – «2.5. Збирання медичних відходів повинно здійснюватися в ємності первинного та вторинного паковання. Під час надання Послуг Виконавець забезпечує паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
– для відходів за кодом «18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)» надає Замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів;
– для відходів за кодом «18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції» надає Замовнику тару (первинне паковання), а саме: міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1;
– для відходів за кодом «18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини та «18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати» надає Замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для паковання токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»
Вказані вище вимоги, в частині того, що САМЕ Учасник (Виконавець) забезпечує Замовника пакувальною тарою є дискримніаційними, не узгоджуються із законодавством в цій частині з наступних підстав:
1.1 Щодо невідповідності вимоги, вказаної Замовником діючому законодавству
ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження діяльності з управління небезпечними відходами, Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» не містять вимог про те, що САМЕ (Учасник) ВИКОНАВЕЦЬ повинен забезпечувати Замовника пакувальною тарою.
Відповідно до Стаття 27. ЗУ «Про управління відходами» Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
Відповідно до Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»:
5. Провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 (далі — Дозвіл), та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі — Ліцензія).
7. Перевезення небезпечних відходів здійснюється суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001 (далі — перевізники).
Скаржник надає в якості доказу ДОЗВІЛ на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25, Наказ №329 від 29.03.2024 про видачу ліцензії, Витяг Укртрансбезпека, який містить інформацію про право Скаржника провадити діяльність з перевезення небезпечних відходів.
Тобто, Скаржник повністю відповідає вимогам, встановленим для суб’єктів господарювання у сфері управління медичними відходами.
Враховуючи вищевикладене, та те, що ані ЗУ «Про управління відходами», ані Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» НЕ МІСТЯТЬ вимог до суб’єктів господарювання у сфері управління медичними відходами (ВИКОНАВЦІВ) та не зобов’язують їх під час надання послуг надавати (забезпечувати) Замовників пакуванням для медичних відходів.
Дана вимога не узгоджується із законодавством в цій частині та предметом даної закупівлі.
Скаржник не є спеціалізованою організацією з виробництва чи постачання тарною продукцією.
Скаржник є суб’єктом господарювання у сфері управління небезпечними відходами та надає послуги з видалення небезпечних медичних відходів.
Скаржник не є постачальником товарної продукції, а саме пакувальної тари.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть погодження з вимогами П. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації, в частині зобов’язання забезпечити Замовника пакувальною тарою, а саме: для відходів за кодом “18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)” надає замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів; для відходів за кодом “18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції” надає замовнику тару (первинне паковання) міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1; для відходів за кодом “18 01 06* Хімічні препарати”, що складаються або містять небезпечні речовини та “18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати” надає замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів тверду (що не проколюється) упаковку (контейнери) або одноразову м’яку (пакети/мішки червоного кольору) для небезпечних відходів із відповідним маркуванням, що не узгоджується із законодавством та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника.
Аналогічні висновки містяться у Рішенні АМКУ №13331-р/пк-пз від 29.08.2025.
1.2. Щодо встановлення Замовником показнику «достатньої кількості»
п. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації містять вимоги, що САМЕ (Учасник) ВИКОНАВЕЦЬ забезпечує Замовника пакувальною тарою у достатній кількості.
ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про управління відходами», Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами не містять такого показника, як «достатня кількість»
Не є зрозумілим, що САМЕ має на увазі Замовник під «достатньою кількістю», в яких величинах такий показник, як «достатня кількість» виражається, яка саме (в цифрах) є така «достатня кількість», для кого конкретно така кількість є достатньою (для Замовника чи для Виконавця).
Тобто, Замовником не наведено критерїів та показник «достатності», що взагалі унеможливлює розрахунок тендерної пропозиції.
Дана вимога є необгрунтованю та підлягає вилученню з тендерної документації.
В той самий час, вимога щодо зобов’язання в частині забезпечення Замовника тарою, яке Замовник має намір покласти на Виконавця, не узгоджується із законодавством в цій частині.
2. Оголошення про проведення закупівлі та п.2 тендерної документації містять наступну інформацію:
ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-09-02-004776-a містить наступну інформацію:
«Назва предмета закупівлі ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)
Код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»
Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: «ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень»
Тендерна документація містить наступну інформацію:
«Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)»
Назва предмета закупівлі (зазначена Замовником в оголошенні та тендерній документації) в частині «з наданням відповідного пакування» не узгоджується із законодавством в цій частині з наступних підстав:
Відповідно до ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«15. Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.»
Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №708 від15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»:
«3. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.»
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі»:
21) послуги - будь-який предмет закупівлі, КРІМ товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;
34) товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;
Відповідно до зазначеного Замовником в оголошенні про проведення закупівлі Коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: «ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень», Замовником закуповуються САМЕ ПОСЛУГИ зі Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень.
В той самий час, Замовником в назві предмета закупівлі додатково вказано: «надання відповідного пакування», що не є послугою, в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пакування для медичних відходів є товаром (продукцією, предметом у твердому стані) в розумінні п. 34 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Таким чином, надання відповідного пакування є постачанням товару.
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість для Замовників поєднувати в предметі закупівлі товар та послугу ЛИШЕ у випадку, коли для постачання такого товару необхідне надання певної послуги.
Наприклад, для постачання обладнання необхідна послуга з його доставки.
Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачена можливість для Замовників у разі закупівлі послуг встановлювати в предметі закупівлі вимогу щодо разом з наданням послуги одночасного постачання товару (продукції, предмету у твердому стані)
Крім цього, для таких товарів як контейнери для медичних відходів є власний код ДК - ДК 021:2015:44610000-9: Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску.
Наприклад, закупівлю щодо постачання таких контейнерів для медичних відходів за кодом ДК - ДК 021:2015:44610000-9 замовниками проводились наступні закупівлі: UA-2025-08-25-010975-a, UA-2025-07-29-000644-a
Крім цього, ані ЗУ «Про управління відходами», ані Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» НЕ МІСТЯТЬ вимог про те, що послуги з управління медичними відходами включають надання виконавцями тари Замовнику під час надання такої послуги.
Скаржник, як суб’єкт господарювання у сфері управління медичними відходами, відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» та Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами» зобов’язаний здійснити перевезення та подальше видалення медичних відходів, які упаковано Замовником в тару.
В той самий час, Скаржник, як суб’єкт господарювання у сфері управління медичними відходами, відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» та Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами» НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ПІД ЧАС НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ТА ВИДАЛЕННЯ медичних відходів НАДАВАТИ (ПОСТАЧАТИ) Замовнику тару для пакування таких відходів персоналом Замовника.
Замовник, всупереч вимогам Наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №708 від15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі» в назві предмета закупівлі (в оголошенні про проведення закупівлі та тендерній документації) було зазначена фактична вимога («з наданням відповідного пакування») постачання товару.
Враховуючи вищенаведене та те, що за даною закупівлею Замовником закуповуються САМЕ ПОСЛУГИ та визначено код ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень, інформація зазначена Замовником в предметі закупівлі, а саме: «з наданням відповідного паковання» не узгоджується з законодавством у сфері публічних закупівель в цій частині та підлягає вилученню з тендерної документації та оголошення про проведення закупівлі.
Додатково, вимоги Замовника щодо зобов’язання Виконавця забезпечити (постачати) Замовнику такий товар як паковання в рамках даної закупівлі послуг повинні бути вилучені з тендерної документації, як такі, що не узгоджуються із законодавством в цій частині.
3. Пункт 8.1 Додатку 2 до тендерної документації міститься наступна інформація:
«лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься в Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.»
Так, відповідно до Постанови КМУ №755 від 26 серпня 2020 року «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру»:
«7. Ліцензійний реєстр розміщується на офіційному веб-сайті органу ліцензування.»
Відповідно до Постанови КМУ від 21 липня 2025 р. № 903 «Деякі питання Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства»:
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Перейменувати Міністерство економіки України на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України.
2. Затвердити Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України, що додається.
3. Ліквідувати:
Міністерство аграрної політики та продовольства, поклавши його функції на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства;
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів, поклавши його функції на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства.
Відповідно до п.325 «Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України» Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства
325) забезпечує здійснення заходів з реалізації державної політики у сфері управління відходами щодо:
ліцензування господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
Насьогодні, органом ліцензування у сфері управління небезпечними відходами насьогодні є Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України, а відповідний реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен бути розміщений на його офіційному веб-сайті (згідно вимог Постанови КМУ 755 від 26 серпня 2020 року), а саме: «https://me.gov.ua/?lang=uk-UA».
Враховуючи наведене, тільки реєстр, який буде розміщено на офіційному сайті уповноваженого органу з ліцензування у сфері управління небезпечними відходами (на сайті Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України) матиме юридичну силу та зможе бути документальним підтвердженням.
Тобто, вимога зазначена Замовником, про надання учасниками у складі пропозиції: лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься САМЕ Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного САМЕ на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, не узгоджується з діючим законодавством в цій частині.
Вимоги тендерної документації повинні узгоджуватись та відповідати діючому законодавству.
Замовник жодним чином не обмежений в праві та можливості ознайомитись з положеннями Постанови КМУ №755 від 26 серпня 2020 року «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру» та Постанови КМУ від 21 липня 2025 р. № 903 «Деякі питання Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства» про ліквідацію Мністерства захисту довкілля та природних ресурсів України та встановити вимоги тендерної документації, які відповідають діючому законодавству.
Логічним та таким, що відповідає діючому законодавству, було б встановлення Замовником вимоги (наприклад) в наступній редакції
«лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України за посиланням https://me.gov.ua»
Враховуючи вищевикладене, вимога встановлена Замовника про надання лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься САМЕ Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного САМЕ на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, не узгоджується з діючим законодавством в цій частині та підлягає вилученню з тендерної документації.
4. П.п. 9.2. Додатку 2 до тендерної документації містить наступну вимогу:
9.2. Лист Учасника про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинних документів, передбачених законодавством України щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, впродовж всього строку надання цих послуг, а саме:
- чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом;
Скаржник має та надає в якості доказу Витяг Укртрансбезпека, який містить інформацію про право Скаржника провадити діяльність з перевезення небезпечних відходів.
Натомість, вимога Замовника про надання листа про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинної САМЕ ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника.
Враховуючи наведене, участь в даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть Лист Учасника про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинних документів, передбачених законодавством України щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, впродовж всього строку надання цих послуг, а саме: чинної САМЕ ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
На умови тендерної документації
02.09.2025 о 12:10 Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами 1 314 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні, необгрунтовані та такі, що не узгоджуються з діючим законодавством вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ:
1. П. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації містять наступні вимоги:
п.2 Додатку 1 – «2. Збирання медичних відходів повинно здійснюватися в ємності первинного та вторинного паковання. Під час надання послуг Виконавець забезпечує паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
– для відходів за кодом «18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)» надає Замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів;
– для відходів за кодом «18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції» надає Замовнику тару (первинне паковання), а саме: міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1;
– для відходів за кодом «18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини та «18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати» надає Замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»
п.п 9.1 Додатку 2 – «9.1. Гарантійний лист Учасника про те, що він забезпечує під час надання послуги паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
- для відходів за кодом “18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)” надає замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів.
- для відходів за кодом “18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції” надає замовнику тару (первинне паковання) міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1.
- для відходів за кодом “18 01 06* Хімічні препарати”, що складаються або містять небезпечні речовини та “18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати” надає замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»
п.2.5 Додатку 4 – «2.5. Збирання медичних відходів повинно здійснюватися в ємності первинного та вторинного паковання. Під час надання Послуг Виконавець забезпечує паковальною тарою у достатній кількості, а саме:
– для відходів за кодом «18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)» надає Замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів;
– для відходів за кодом «18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції» надає Замовнику тару (первинне паковання), а саме: міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1;
– для відходів за кодом «18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини та «18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати» надає Замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для паковання токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів.»
Вказані вище вимоги, в частині того, що САМЕ Учасник (Виконавець) забезпечує Замовника пакувальною тарою є дискримніаційними, не узгоджуються із законодавством в цій частині з наступних підстав:
1.1 Щодо невідповідності вимоги, вказаної Замовником діючому законодавству
ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження діяльності з управління небезпечними відходами, Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» не містять вимог про те, що САМЕ (Учасник) ВИКОНАВЕЦЬ повинен забезпечувати Замовника пакувальною тарою.
Відповідно до Стаття 27. ЗУ «Про управління відходами» Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
Відповідно до Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»:
5. Провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 (далі — Дозвіл), та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі — Ліцензія).
7. Перевезення небезпечних відходів здійснюється суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001 (далі — перевізники).
Скаржник надає в якості доказу ДОЗВІЛ на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25, Наказ №329 від 29.03.2024 про видачу ліцензії, Витяг Укртрансбезпека, який містить інформацію про право Скаржника провадити діяльність з перевезення небезпечних відходів.
Тобто, Скаржник повністю відповідає вимогам, встановленим для суб’єктів господарювання у сфері управління медичними відходами.
Враховуючи вищевикладене, та те, що ані ЗУ «Про управління відходами», ані Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» НЕ МІСТЯТЬ вимог до суб’єктів господарювання у сфері управління медичними відходами (ВИКОНАВЦІВ) та не зобов’язують їх під час надання послуг надавати (забезпечувати) Замовників пакуванням для медичних відходів.
Дана вимога не узгоджується із законодавством в цій частині та предметом даної закупівлі.
Скаржник не є спеціалізованою організацією з виробництва чи постачання тарною продукцією.
Скаржник є суб’єктом господарювання у сфері управління небезпечними відходами та надає послуги з видалення небезпечних медичних відходів.
Скаржник не є постачальником товарної продукції, а саме пакувальної тари.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть погодження з вимогами П. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації, в частині зобов’язання забезпечити Замовника пакувальною тарою, а саме: для відходів за кодом “18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)” надає замовнику тару (первинне паковання) – мішки / пакети та вторинне паковання - мішки для трупів; для відходів за кодом “18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції” надає замовнику тару (первинне паковання) міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів та контейнери для перевезення, які відповідають ДСТУ EN 840-1; для відходів за кодом “18 01 06* Хімічні препарати”, що складаються або містять небезпечні речовини та “18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати” надає замовнику контейнери стійкі до механічних пошкоджень (за винятком скляних), з кришками, які герметично прилягають, та які призначені виробником для пакування токсичних відходів та відходів цитотоксичних/цитостатичних лікарських препаратів тверду (що не проколюється) упаковку (контейнери) або одноразову м’яку (пакети/мішки червоного кольору) для небезпечних відходів із відповідним маркуванням, що не узгоджується із законодавством та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника.
Аналогічні висновки містяться у Рішенні АМКУ №13331-р/пк-пз від 29.08.2025.
1.2. Щодо встановлення Замовником показнику «достатньої кількості»
п. 2 Додатку 1, П.П. 9.1 Додатку 2, П. 2.5. Додатку 4 до тендерної документації містять вимоги, що САМЕ (Учасник) ВИКОНАВЕЦЬ забезпечує Замовника пакувальною тарою у достатній кількості.
ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про управління відходами», Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами не містять такого показника, як «достатня кількість»
Не є зрозумілим, що САМЕ має на увазі Замовник під «достатньою кількістю», в яких величинах такий показник, як «достатня кількість» виражається, яка саме (в цифрах) є така «достатня кількість», для кого конкретно така кількість є достатньою (для Замовника чи для Виконавця).
Тобто, Замовником не наведено критерїів та показник «достатності», що взагалі унеможливлює розрахунок тендерної пропозиції.
Дана вимога є необгрунтованю та підлягає вилученню з тендерної документації.
В той самий час, вимога щодо зобов’язання в частині забезпечення Замовника тарою, яке Замовник має намір покласти на Виконавця, не узгоджується із законодавством в цій частині.
2. Оголошення про проведення закупівлі та п.2 тендерної документації містять наступну інформацію:
ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-09-02-004776-a містить наступну інформацію:
«Назва предмета закупівлі ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)
Код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»
Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: «ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень»
Тендерна документація містить наступну інформацію:
«Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)»
Назва предмета закупівлі (зазначена Замовником в оголошенні та тендерній документації) в частині «з наданням відповідного пакування» не узгоджується із законодавством в цій частині з наступних підстав:
Відповідно до ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«15. Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.»
Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №708 від15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»:
«3. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.»
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі»:
21) послуги - будь-який предмет закупівлі, КРІМ товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;
34) товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;
Відповідно до зазначеного Замовником в оголошенні про проведення закупівлі Коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: «ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень», Замовником закуповуються САМЕ ПОСЛУГИ зі Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень.
В той самий час, Замовником в назві предмета закупівлі додатково вказано: «надання відповідного пакування», що не є послугою, в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пакування для медичних відходів є товаром (продукцією, предметом у твердому стані) в розумінні п. 34 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Таким чином, надання відповідного пакування є постачанням товару.
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість для Замовників поєднувати в предметі закупівлі товар та послугу ЛИШЕ у випадку, коли для постачання такого товару необхідне надання певної послуги.
Наприклад, для постачання обладнання необхідна послуга з його доставки.
Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачена можливість для Замовників у разі закупівлі послуг встановлювати в предметі закупівлі вимогу щодо разом з наданням послуги одночасного постачання товару (продукції, предмету у твердому стані)
Крім цього, для таких товарів як контейнери для медичних відходів є власний код ДК - ДК 021:2015:44610000-9: Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску.
Наприклад, закупівлю щодо постачання таких контейнерів для медичних відходів за кодом ДК - ДК 021:2015:44610000-9 замовниками проводились наступні закупівлі: UA-2025-08-25-010975-a, UA-2025-07-29-000644-a
Крім цього, ані ЗУ «Про управління відходами», ані Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» НЕ МІСТЯТЬ вимог про те, що послуги з управління медичними відходами включають надання виконавцями тари Замовнику під час надання такої послуги.
Скаржник, як суб’єкт господарювання у сфері управління медичними відходами, відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» та Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами» зобов’язаний здійснити перевезення та подальше видалення медичних відходів, які упаковано Замовником в тару.
В той самий час, Скаржник, як суб’єкт господарювання у сфері управління медичними відходами, відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» та Наказу МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», які регламентують порядок управління медичними відходами» НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ПІД ЧАС НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ТА ВИДАЛЕННЯ медичних відходів НАДАВАТИ (ПОСТАЧАТИ) Замовнику тару для пакування таких відходів персоналом Замовника.
Замовник, всупереч вимогам Наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №708 від15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі» в назві предмета закупівлі (в оголошенні про проведення закупівлі та тендерній документації) було зазначена фактична вимога («з наданням відповідного пакування») постачання товару.
Враховуючи вищенаведене та те, що за даною закупівлею Замовником закуповуються САМЕ ПОСЛУГИ та визначено код ДК 021:2015 90524400-0- Збирання, транспортування та утилізація/ видалення відходів лікарень, інформація зазначена Замовником в предметі закупівлі, а саме: «з наданням відповідного паковання» не узгоджується з законодавством у сфері публічних закупівель в цій частині та підлягає вилученню з тендерної документації та оголошення про проведення закупівлі.
Додатково, вимоги Замовника щодо зобов’язання Виконавця забезпечити (постачати) Замовнику такий товар як паковання в рамках даної закупівлі послуг повинні бути вилучені з тендерної документації, як такі, що не узгоджуються із законодавством в цій частині.
3. Пункт 8.1 Додатку 2 до тендерної документації міститься наступна інформація:
«лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься в Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.»
Так, відповідно до Постанови КМУ №755 від 26 серпня 2020 року «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру»:
«7. Ліцензійний реєстр розміщується на офіційному веб-сайті органу ліцензування.»
Відповідно до Постанови КМУ від 21 липня 2025 р. № 903 «Деякі питання Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства»:
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Перейменувати Міністерство економіки України на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України.
2. Затвердити Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України, що додається.
3. Ліквідувати:
Міністерство аграрної політики та продовольства, поклавши його функції на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства;
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів, поклавши його функції на Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства.
Відповідно до п.325 «Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України» Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства
325) забезпечує здійснення заходів з реалізації державної політики у сфері управління відходами щодо:
ліцензування господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
Насьогодні, органом ліцензування у сфері управління небезпечними відходами насьогодні є Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України, а відповідний реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен бути розміщений на його офіційному веб-сайті (згідно вимог Постанови КМУ 755 від 26 серпня 2020 року), а саме: «https://me.gov.ua/?lang=uk-UA».
Враховуючи наведене, тільки реєстр, який буде розміщено на офіційному сайті уповноваженого органу з ліцензування у сфері управління небезпечними відходами (на сайті Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України) матиме юридичну силу та зможе бути документальним підтвердженням.
Тобто, вимога зазначена Замовником, про надання учасниками у складі пропозиції: лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься САМЕ Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного САМЕ на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, не узгоджується з діючим законодавством в цій частині.
Вимоги тендерної документації повинні узгоджуватись та відповідати діючому законодавству.
Замовник жодним чином не обмежений в праві та можливості ознайомитись з положеннями Постанови КМУ №755 від 26 серпня 2020 року «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру» та Постанови КМУ від 21 липня 2025 р. № 903 «Деякі питання Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства» про ліквідацію Мністерства захисту довкілля та природних ресурсів України та встановити вимоги тендерної документації, які відповідають діючому законодавству.
Логічним та таким, що відповідає діючому законодавству, було б встановлення Замовником вимоги (наприклад) в наступній редакції
«лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України за посиланням https://me.gov.ua»
Враховуючи вищевикладене, вимога встановлена Замовника про надання лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься САМЕ Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного САМЕ на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, не узгоджується з діючим законодавством в цій частині та підлягає вилученню з тендерної документації.
4. П.п. 9.2. Додатку 2 до тендерної документації містить наступну вимогу:
9.2. Лист Учасника про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинних документів, передбачених законодавством України щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, впродовж всього строку надання цих послуг, а саме:
- чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом;
Скаржник має та надає в якості доказу Витяг Укртрансбезпека, який містить інформацію про право Скаржника провадити діяльність з перевезення небезпечних відходів.
Натомість, вимога Замовника про надання листа про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинної САМЕ ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника.
Враховуючи наведене, участь в даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть Лист Учасника про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинних документів, передбачених законодавством України щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, впродовж всього строку надання цих послуг, а саме: чинної САМЕ ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Докази п.2 скарги.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку" 3. Зобов’язати Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку" внести зміни до умов тендерної документації процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-02-004776-a відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
162c29638d20445b84cf66e4ce743b4d
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ
по суті скарги ТОВ «А-ЕНЕРГО» від 04.09.2025
(ідентифікатор скарги UA-2025-09-02-004776-a.a1)
Текст запиту:
Державне некомерційне підприємство «Національний інститут раку» (далі – «3амовник»), ознайомившись зі скаргою товариства з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» про порушення законодавства України у сфері публічних закупівель (номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель UA-2025-09-02-004776-a.a1), щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі «ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання»), ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-02-004776-a (далі – Скарга), що надійшла 04.09.2025, повідомляє наступне.
Замовником 02.09.2025, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання») (далі – Процедура закупівлі).
На виконання вимог, викладених в Скарзі та за результатами їх опрацювання, з метою уникнення неоднозначного трактування вимог тендерної документації, забезпечення рівних умов участі в тендері для всіх потенційних учасників процедури закупівлі, керуючись пунктами 54 та 63 Особливостей, Замовником 05.09.2025 року було внесено зміни в тендерну документацію Процедури закупівлі (рішення уповноваженої особи Замовника від 05.09.2025 №13), протокол та перелік змін оприлюднено Замовником в розділі “Скарги” оголошення про проведення Процедури закупівлі.
Зокрема, відповідно до вимог Скаржника, викладених у пп. 1.2, п. 3 та п. 4 Скарги, Замовником внесено зміни в частині зазначення кількостей для ємностей первинного та вторинного паковання залежно від виду відходів, послуги з видалення яких є предметом закупівлі, а саме: п. 2 Додатка 1 до тендерної документації, п.п 9.1 Додатка 2 до тендерної документації та п. 2.5 Додатка 4 до тендерної документації (проєкт договору).
Внесені зміни є обгрунтованими, об’єктивними та достатніми для забезпечення можливості здійснення розрахунку тендерної пропозиції усіма зацікавленими в Процедурі закупівлі потенційними учасниками ринку.
Також, відповідно до пропозицій Скаржника, Замовником внесено зміни до підпункту 8.1 Додатка 2 до тендерної документації, зміст якого викладено в такій редакції: «8.1 Копію наказу про видачу ліцензії (з додатками/розширеннями за наявності) на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, АБО лист Учасника з підтвердженням того, що інформація про нього міститься у відповідному реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Враховуючи пропозиції Скаржника, Замовником також внесено зміни до п.п. 9.2. Додатка 2 до тендерної документації, а саме: «9.2. Лист Учасника про те, що Учасник гарантує наявність в нього чинних на весь період надання послуг документів, передбачених законодавством України в сфері управління відходами щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, а саме:
- чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами або наявність у Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
- чинної ліцензії/витягу на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом;
- чинного дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.»
Щодо тверджень Скаржника про невідповідність вимоги про забезпечення Замовника паковальною тарою чинному законодавству зазначаємо наступне.
Предмет закупівлі сформовано Замовником відповідно до визначеної потреби щодо видалення медичних відходів, норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель та сфері управління відходами.
Зокрема, відповідно до пункту 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Предметом закупівлі Процедури закупівлі є комплекс послуг, що передбачає збирання, транспортування та видалення відходів лікарень, відповідно до норм чинного законодавства в сфері управління відходами, зокрема:
-Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі – Ліцензійні умови),
- Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001,
- наказу МОЗ України від 31.10.2024 №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» (далі – Наказ 1827).
Спираючись на норми законодавства в сфері управління відходами вбачається невід’ємний функціональний зв’язок між пакованням для відходів та послугою з їх видалення.
Твердження Скаржника щодо вимоги про надання відповідного паковання як такої, що передбачає закупівлю товару, є хибним. Вимога щодо наявності паковання – це умова до способу надання послуги, що є предметом закупівлі, яка базується на вимогах чинного законодавства в сфері управління відходами щодо типів та видів ємностей для паковання відходів, видалення яких є предметом закупівлі, а саме: загальними положеннями Ліцензійних умов щодо засобів провадження господарської діяльності з управління відходами, пунктами 24 та 25 Ліцензійних умов, а також положень та вимог щодо первинного та вторинного паковання Наказу № 1827 (зокрема, наведених у розділах IV, VII, VIII).
Такі вимоги до управління медичними відходами встановлені Наказом 1827 як для закладів охорони здоров’я, так і для суб’єктів господарювання у сфері управління відходами, які мають дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на внутрішні перевезення небезпечних відходів вантажними автомобілями.
Таким чином, вимога про паковання не змінює предмет закупівлі з послуги на товар, а визначає технічні (якісні) вимоги до належного надання самої послуги, що є предметом закупівлі даної Процедури закупівлі.
Крім того, виходячи з Узагальненої практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (режим доступу: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44) включення товарів до предмета закупівлі послуг може бути можливою технічною вимогою, якщо товари є допоміжними та безпосередньо необхідними для надання таких послуг, а сама вимога є обгрунтованою та не обмежує конкуренцію.
Так, відповідно до вимог п. 2 Додатка 1 до тендерної документації та п. 2.5 проєкта договору (додаток 4 до тендерної документації), одразу після укладання договору Виконавець надає Замовнику визначену кількість ємностей, які використовуються Замовником для збирання певних відходів та повертаються Виконавцю послуги, тобто надаються в користування та не переходять у власність Замовника.
Встановлена Замовником вимога про включення паковання у вартість послуги забезпечує ефективність, безперервність та безпечність процесу видалення відходів, забезпечує збереження адміністративного ресурсу Замовника, та покращує логістику надання послуги з видалення медичних відходів (забезпечується уніфікація процесу збору та передачі відходів, безперервність логістичного циклу, зменшуються ризики несумісності або помилок у маркування тощо). Все це сприяє зменшенню витрат часу й ресурсів, уникненню порушень норм чинного законодавства, забезпеченню епідеміологічної безпеки.
Викладені вище обгрунтування повністю забезпечують дотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, визначеним у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу максимальної економії та ефективності.
Принагідно звертаємо увагу Комісії на вибірковість та упереджене ставлення Скаржника до Замовника та його вимог щодо проведення зазначеної Процедури закупівлі, наприклад: за процедурою закупівлі з ідентифікатором UA-2025-08-22-006899-a «ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління медичними та небезпечними відходами)», що проводиться КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 2» КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та вимоги якої також передбачають забезпечення замовника необхідною кількістю транспортувальної тари (контейнери, мішки/ пакети одноразового використання для первинного та вторинного пакування) Скаржником в зазначеній процедурі закупівлі вимоги щодо паковальної тари НЕ ОСКАРЖУВАЛИСЯ.
Окремо зауважимо, що участь у процедурі закупівлі є добровільним рішенням кожного суб’єкта господарювання. Якщо учасник вважає умови надання послуг економічно недоцільними або неприйнятними для себе, він має право не подавати пропозицію.
Враховуючи викладене вище, з урахуванням внесених Замовником змін до тендерної документації, Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вказаних умов тендерної документації та не довів, яким чином наведені вище умови тендерної документації порушують права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Зазначена вище аргументація свідчить про правомірність дій Замовника та відсутність порушення прав і законних інтересів Скаржника.
Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей
ПРОСИМО:
1. Відмовити в задоволенні скарги ТОВ “А-ЕНЕРГО” від 04.09.2025 (ідентифікатор скарги UA-2025-09-02-004776-a.a1) у повному обсязі та прийняти обґрунтоване рішення про відсутність порушення порядку проведення процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання» (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2025-09-02-004776-a).
2. Допустити представників Замовника до розгляду скарги на засіданні Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата опублікування:
10.09.2025 16:40
Номер:
f44d6cd4f6394639b2d4b17daed1a33e
Тема запиту:
Внесення змін до тендерної документації процедури відкритих торгів у зв’язку з надходженням Скарги (ідентифікатор UA-2025-09-02-004776-a.a1) та оприлюднення інформації в електронній системі закупівель згідно з вимогами законодавства про публічні закупівлі.
Текст запиту:
За змістом пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник має право внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Відповідно до пункту 63 Особливостей Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли, зокрема, замовником відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
Враховуючи викладене, за результатами опрацювання вимог, викладених в скарзі ТОВ "А-ЕНЕРГО" від 04.09.2025 (ідентифікатор UA-2025-09-02-004776-a.a1), з метою уникнення неоднозначного трактування вимог тендерної документації, забезпечення рівних умов участі в тендері для всіх потенційних учасників процедури закупівлі наявні підстави для внесення змін (Перелік змін додається) до тендерної документації за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)» (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель UA-2025-09-02-004776-a),
ВИРІШЕНО:
1. Внести зміни до тендерної документації, а також затвердити Перелік змін, що вносяться (додається), щодо проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Видалення небезпечних медичних відходів з наданням відповідного паковання)» (UA-2025-09-02-004776-a).
2. Подати на оприлюднення в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик у порядку, встановленому Уповноваженим органом та ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням Особливостей), зміни до тендерної документації, а також Перелік змін, що вносяться.
3. Поінформувати Комісію антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про внесені зміни до тендерної документації на виконання вимог, зазначених в Скарзі (ідентифікатор UA-2025-09-02-004776-a.a1), шляхом оприлюднення цього протоколу в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик.
Дата опублікування:
05.09.2025 16:31