-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з протипожежної обробки дерев'яних конструкцій
Кошти надійшли на рахунок Київської митниці за ККДБ 41010600
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 23.09.25 00:00)
124 200.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
22
год
32
хв
36
сек
Оплата за участь: 408.00 UAH
Період оскарження:
29.08.2025 11:29 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Номер:
3f8e3b182ed44dd2a2aa24cbf1fe595e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-29-003276-a.a1
Назва:
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice.zip 02.09.2025 15:59
- 1.1 Протокол випробувань №3_ЕВ-24 від 19.08.2024р. (група, Л-2).pdf 02.09.2025 15:59
- 1.11 ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная...».pdf 02.09.2025 16:00
- 1.5 Протокол випробувань № 17_КД-21 від 04.10.2021 р. (коефіцієнт димоутв., Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 1.3 Протокол випробувань №26-Б_20 від 31.07.2020р. (корозія, Л-1, Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 1.12 ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения...».pdf 02.09.2025 16:00
- 1.2 Протокол випробувань №4_ІПП-24 від 19.08.2024р. (індекс, Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 1.10 Протокол випробувань №349_1-2024 від 27.12.2024 р. (темп. тління Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 1.4 Протокол випробувань №УПС 21_787-8-24 від 22.10.2024р. (токсичність, Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 1.13 Особливості здійснення публічних закупівель...№1178.pdf 02.09.2025 16:00
- 1.6 Протокол випробувань №22_ГЗ-21 від 26.11.2021р. (гр. займистості, Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).doc.asice.zip 02.09.2025 16:00
- 1.14 Закон України «Про публічні закупівлі».pdf 02.09.2025 16:00
- 1.8 Протокол випробувань №107_1-2021 від 27.05.2021 р. (темп. самозаймання, Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 1.9 Протокол випробувань №348_1-2024 від 27.12.2024 р. (темп. займання, Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- 1.7 Протокол випробувань №104_1-2020 від 19.11.2020р. (група горючості тв. речовин, Л-2).pdf 02.09.2025 16:00
- sign.p7s 02.09.2025 16:02
- рішення від 04.09.2025 № 13617.pdf 04.09.2025 16:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2025 № 14053.pdf 15.09.2025 12:13
- рішення від 12.09.2025 № 14053.pdf 17.09.2025 11:57
- протокол 85.pdf 18.09.2025 10:06
- ПОЯСНЕННЯ ДО СКАРГИ.doc 18.09.2025 10:06
- Пояснення до скарги.pdf 18.09.2025 10:06
- Зміни.pdf 18.09.2025 10:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 16:05
Дата розгляду скарги:
12.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 16:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.09.2025 11:57
Дата виконання рішення Замовником:
18.09.2025 10:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесені зміни до Додатку 5 до Тендерної документації "Технічні, якісні та якісні вимоги до предмета закупівлі", саме п.4 та п.7 викладені в новій Додатку 5 викладені в новій редакції
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3c0a920ca385401b9a4b2b9d9fa8402a
Заголовок пункту скарги:
Додаток 5 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); згідно з додатком 5 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі.
Пунктом 4.3 Додатку 5 до тендерної документації передбачено:
4.3.Для підтвердження якості складу вогнезахисної речовини учасник до тендерної пропозиції надає наступні документи у складі пропозиції: сертифікат відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України чи іншого акредитованого органу сертифікації (оцінки відповідності); висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству; регламент робіт з вогнезахисту. протоколи випробувань, а саме: випробувань з визначення групи вогнезахисної ефективності; випробувань з визначення індексу поширення полум’я по поверхні деревини; випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини; випробувань з токсичності продуктів горіння; випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення; випробувань з визначення групи займистості; випробувань з експериментального визначення групи горючесті твердих речовин і матеріалів; випробування з визначення температури самозаймання; випробування з визначення температури займання; випробування з визначення температури тління. Зазначені вище протоколи мають бути видані уповноваженим випробувальним центром (додатково надати на такий випробувальний центр атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC17025).
…
Усі протоколи випробувань згідно п.4.3. цього додатку мають містити дані щодо назви речовини, що випробовується, витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції.
…
Слід зазначити, що відповідно до норм чинного законодавства протоколи випробувань не мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та не мають містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції (як того хоче Замовник).
Так, Додатком А ГОСТу 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» (який в свою чергу також регулює порядок проведення випробувань щодо вогнезахисних засобів) передбачено вимоги до складання протоколу визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу над яким проводились випробування у відповідності до ГОСТу 16363-98, ГОСТу 30219-95, тощо.
Звертаємо увагу на те, що в Додатку А ГОСТу 16363-98 не зазначено, що протокол визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу повинен містити посилання на дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та повинен містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції.
Замовник, встановлюючи зазначені вище вимоги, навмисно значно звужує коло потенційних учасників на участь у даній Процедурі закупівлі.
Скаржник пропонуватиме надання послуг за предметом Процедури закупівлі сумішшю просочувальною для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» та, відповідно, в складі тендерної пропозиції має можливість надати:
протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р., що підтверджує інформацію про те, що суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» забезпечує І (першу) групу вогнезахисної ефективності. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р., що підтверджує інформацію щодо індексу поширення полум’я, який дорівнює 0 (оброблена деревина не поширює полум’я по поверхні). Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р., що підтверджує проведення випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р., що підтверджує проведення випробувань з токсичності продуктів горіння. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань - визначення групи займистості згідно ДСТУ Б В.1.1-2-97 (ГОСТ 30402-96) зразків деревини, просочених «Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» В2 (помірнозаймистий) № 22/ГЗ-21 від 26.11.2021 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення групи займистості. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію
НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 104/1-2020 від 19.11.2020 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення групи горючості твердих речовин та матеріалів. При цьому, протокол в розділі «МЕТОД ВИПРОБУВАНЬ» передбачає експериментальне визначення групи важкогорючих і горючих твердих речовин і матеріалів. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 107/1-2021 від 27.05.2021 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення температури самозаймання. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення температури займання згідно з п. 7.8 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 348/1-2024 від 27.12.2024 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення температури займання. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію
НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення температури тління згідно з п. 7.14 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 349/1-2024 від 27.12.2024 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення температури тління. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію
НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Замовник, встановлюючи в Додатку 5 до тендерної документації вимоги, зокрема, стосовно того, що «протоколи випробувань згідно п.4.3 мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції», значно звужує коло потенційних учасників на участь у даній Процедурі закупівлі.
Зокрема, відповідатимуть зазначеним вимогам тендерної документації лише ті учасники процедури закупівлі, які нададуть в складі тендерної пропозиції саме «протоколи випробувань згідно п.4.3 мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції».
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність в сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) «протоколів випробувань згідно п.4.3, які мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики, та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції», передбачених Додатком 5 до тендерної документації обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити вимоги, передбачені Додатком 5 до тендерної документації, а саме щодо надання в складі тендерної пропозиції «протоколів випробувань згідно п.4.3, які міститимуть дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики, та міститимуть посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Додатку 5 до тендерної документації шляхом видалення наступної вимоги «Усі протоколи випробувань згідно п.4.3. цього додатку мають містити дані щодо назви речовини, що випробовується, витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції.».
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная. Общие технические требования. Методы испытаний. Транспортирование и хранение»;
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств»;
- Протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24
від 19.08.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р.;
- Протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20
від 31.07.2020 р.;
- Протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р.;
- Протокол випробувань - визначення групи займистості згідно ДСТУ Б В.1.1-2-97 (ГОСТ 30402-96) зразків деревини, просочених «Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» В2 (помірнозаймистий) № 22/ГЗ-21 від 26.11.2021 р.;
- Протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 104/1-2020 від 19.11.2020 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 107/1-2021 від 27.05.2021 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури займання згідно з п. 7.8 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва
ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 348/1-2024 від 27.12.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури тління згідно з п. 7.14
ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 349/1-2024 від 27.12.2024 р.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); згідно з додатком 5 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі.
Пунктом 4.3 Додатку 5 до тендерної документації передбачено:
4.3.Для підтвердження якості складу вогнезахисної речовини учасник до тендерної пропозиції надає наступні документи у складі пропозиції: сертифікат відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України чи іншого акредитованого органу сертифікації (оцінки відповідності); висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству; регламент робіт з вогнезахисту. протоколи випробувань, а саме: випробувань з визначення групи вогнезахисної ефективності; випробувань з визначення індексу поширення полум’я по поверхні деревини; випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини; випробувань з токсичності продуктів горіння; випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення; випробувань з визначення групи займистості; випробувань з експериментального визначення групи горючесті твердих речовин і матеріалів; випробування з визначення температури самозаймання; випробування з визначення температури займання; випробування з визначення температури тління. Зазначені вище протоколи мають бути видані уповноваженим випробувальним центром (додатково надати на такий випробувальний центр атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC17025).
…
Усі протоколи випробувань згідно п.4.3. цього додатку мають містити дані щодо назви речовини, що випробовується, витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції.
…
Слід зазначити, що відповідно до норм чинного законодавства протоколи випробувань не мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та не мають містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції (як того хоче Замовник).
Так, Додатком А ГОСТу 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» (який в свою чергу також регулює порядок проведення випробувань щодо вогнезахисних засобів) передбачено вимоги до складання протоколу визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу над яким проводились випробування у відповідності до ГОСТу 16363-98, ГОСТу 30219-95, тощо.
Звертаємо увагу на те, що в Додатку А ГОСТу 16363-98 не зазначено, що протокол визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу повинен містити посилання на дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та повинен містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції.
Замовник, встановлюючи зазначені вище вимоги, навмисно значно звужує коло потенційних учасників на участь у даній Процедурі закупівлі.
Скаржник пропонуватиме надання послуг за предметом Процедури закупівлі сумішшю просочувальною для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» та, відповідно, в складі тендерної пропозиції має можливість надати:
протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р., що підтверджує інформацію про те, що суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» забезпечує І (першу) групу вогнезахисної ефективності. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р., що підтверджує інформацію щодо індексу поширення полум’я, який дорівнює 0 (оброблена деревина не поширює полум’я по поверхні). Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р., що підтверджує проведення випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р., що підтверджує проведення випробувань з токсичності продуктів горіння. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань - визначення групи займистості згідно ДСТУ Б В.1.1-2-97 (ГОСТ 30402-96) зразків деревини, просочених «Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» В2 (помірнозаймистий) № 22/ГЗ-21 від 26.11.2021 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення групи займистості. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію
НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 104/1-2020 від 19.11.2020 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення групи горючості твердих речовин та матеріалів. При цьому, протокол в розділі «МЕТОД ВИПРОБУВАНЬ» передбачає експериментальне визначення групи важкогорючих і горючих твердих речовин і матеріалів. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 107/1-2021 від 27.05.2021 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення температури самозаймання. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення температури займання згідно з п. 7.8 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 348/1-2024 від 27.12.2024 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення температури займання. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію
НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
протокол випробувань з визначення температури тління згідно з п. 7.14 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 349/1-2024 від 27.12.2024 р., що підтверджує проведення випробувань з визначення температури тління. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію
НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Замовник, встановлюючи в Додатку 5 до тендерної документації вимоги, зокрема, стосовно того, що «протоколи випробувань згідно п.4.3 мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції», значно звужує коло потенційних учасників на участь у даній Процедурі закупівлі.
Зокрема, відповідатимуть зазначеним вимогам тендерної документації лише ті учасники процедури закупівлі, які нададуть в складі тендерної пропозиції саме «протоколи випробувань згідно п.4.3 мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції».
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність в сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) «протоколів випробувань згідно п.4.3, які мають містити дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики, та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції», передбачених Додатком 5 до тендерної документації обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити вимоги, передбачені Додатком 5 до тендерної документації, а саме щодо надання в складі тендерної пропозиції «протоколів випробувань згідно п.4.3, які міститимуть дані щодо витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики, та міститимуть посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Додатку 5 до тендерної документації шляхом видалення наступної вимоги «Усі протоколи випробувань згідно п.4.3. цього додатку мають містити дані щодо назви речовини, що випробовується, витрати речовини, що забезпечують отримані характеристики та містити посилання на номер та дату акту відбору зразків, який здійснювався за участю представника акредитованого органу з сертифікації продукції.».
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная. Общие технические требования. Методы испытаний. Транспортирование и хранение»;
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств»;
- Протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24
від 19.08.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р.;
- Протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20
від 31.07.2020 р.;
- Протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р.;
- Протокол випробувань - визначення групи займистості згідно ДСТУ Б В.1.1-2-97 (ГОСТ 30402-96) зразків деревини, просочених «Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» В2 (помірнозаймистий) № 22/ГЗ-21 від 26.11.2021 р.;
- Протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 104/1-2020 від 19.11.2020 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 107/1-2021 від 27.05.2021 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури займання згідно з п. 7.8 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва
ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 348/1-2024 від 27.12.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури тління згідно з п. 7.14
ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 349/1-2024 від 27.12.2024 р.
×
-
Назва доказу:
ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения...»
-
Повʼязаний документ:
1.12 ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения...».pdf
-
-
Назва доказу:
ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная...»
-
Повʼязаний документ:
1.11 ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная...».pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №349_1-2024 від 27.12.2024 р. (темп. тління Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.10 Протокол випробувань №349_1-2024 від 27.12.2024 р. (темп. тління Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №348_1-2024 від 27.12.2024 р. (темп. займання, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.9 Протокол випробувань №348_1-2024 від 27.12.2024 р. (темп. займання, Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №107_1-2021 від 27.05.2021 р. (темп. самозаймання, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.8 Протокол випробувань №107_1-2021 від 27.05.2021 р. (темп. самозаймання, Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №104_1-2020 від 19.11.2020р. (група горючості тв. речовин, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.7 Протокол випробувань №104_1-2020 від 19.11.2020р. (група горючості тв. речовин, Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №22_ГЗ-21 від 26.11.2021р. (гр. займистості, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.6 Протокол випробувань №22_ГЗ-21 від 26.11.2021р. (гр. займистості, Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань № 17_КД-21 від 04.10.2021 р. (коефіцієнт димоутв., Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.5 Протокол випробувань № 17_КД-21 від 04.10.2021 р. (коефіцієнт димоутв., Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №УПС 21_787-8-24 від 22.10.2024р. (токсичність, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.4 Протокол випробувань №УПС 21_787-8-24 від 22.10.2024р. (токсичність, Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №26-Б_20 від 31.07.2020р. (корозія, Л-1, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.3 Протокол випробувань №26-Б_20 від 31.07.2020р. (корозія, Л-1, Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №4_ІПП-24 від 19.08.2024р. (індекс, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.2 Протокол випробувань №4_ІПП-24 від 19.08.2024р. (індекс, Л-2).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань №3_ЕВ-24 від 19.08.2024р. (група, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.1 Протокол випробувань №3_ЕВ-24 від 19.08.2024р. (група, Л-2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Державну митну службу України, відокремлений підрозділ Київська митниця внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Послуги з протипожежної обробки дерев'яних конструкцій), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-29-003276-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1fb3bfe599624687a7bf1fd075b5551a
Заголовок пункту скарги:
Додаток 5 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); згідно з додатком 5 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі.
Пунктом 7 Додатку 5 до тендерної документації передбачено:
«Учасник повинен забезпечити:
…
- Виїзд спеціаліста на об’єкт, для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог.»
Зазначена вище вимога тендерної документації щодо виїзду спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог, дискримінує Скаржника, порушує право Скаржника на конфіденційність інформації до моменту розкриття тендерних пропозицій в порядку, передбаченому Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей, обмежує його право на участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері Скаржнику необхідно здійснити виїзд спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників, у тому числі Скаржника, та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім цього, встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо виїзду спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, у тому числі Скаржника, Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливість оглянути приміщення (горища) Замовника для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог, що в подальшому може стати з не залежних від Скаржника підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
За таких умов участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти тільки ті суб’єкти господарювання, які забезпечили виїзд спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог, зможуть оглянути приміщення (горища) Замовника, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Додатку 5 до тендерної документації шляхом видалення наступної вимоги «Учасник повинен забезпечити:
…
Виїзд спеціаліста на об’єкт, для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог.».
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Постанову Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- Закон України «Про публічні закупівлі».
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); згідно з додатком 5 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі.
Пунктом 7 Додатку 5 до тендерної документації передбачено:
«Учасник повинен забезпечити:
…
- Виїзд спеціаліста на об’єкт, для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог.»
Зазначена вище вимога тендерної документації щодо виїзду спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог, дискримінує Скаржника, порушує право Скаржника на конфіденційність інформації до моменту розкриття тендерних пропозицій в порядку, передбаченому Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей, обмежує його право на участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері Скаржнику необхідно здійснити виїзд спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників, у тому числі Скаржника, та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім цього, встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо виїзду спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, у тому числі Скаржника, Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливість оглянути приміщення (горища) Замовника для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог, що в подальшому може стати з не залежних від Скаржника підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
За таких умов участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти тільки ті суб’єкти господарювання, які забезпечили виїзд спеціаліста на об’єкт для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог, зможуть оглянути приміщення (горища) Замовника, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Додатку 5 до тендерної документації шляхом видалення наступної вимоги «Учасник повинен забезпечити:
…
Виїзд спеціаліста на об’єкт, для уточнення технічних, якісних і кількісних вимог.».
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Постанову Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- Закон України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Закон України «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
1.14 Закон України «Про публічні закупівлі».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель...№1178
-
Повʼязаний документ:
1.13 Особливості здійснення публічних закупівель...№1178.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Державну митну службу України, відокремлений підрозділ Київська митниця внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Послуги з протипожежної обробки дерев'яних конструкцій), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-29-003276-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.