-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту
Код ДК 021:2015: 63712200-5 Послуги з експлуатації автомобільних доріг
Торги відмінено
2 211 953 770.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
29.08.2025 11:21 - 17.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Щодо рішення про відміну торгів
Номер:
38b04b2f6bba40fdb730c7f4281fad96
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-29-002745-a.a1
Назва:
Щодо рішення про відміну торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 13.11.2025 №16975.pdf 18.11.2025 13:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2025 №16975.pdf 14.11.2025 13:33
- Запит Замовнику про надання інформації від 04.11.2025 №2165.pdf 05.11.2025 16:44
- інформація про перенесення розгляду скарги від 04.11.2025 №2160.pdf 04.11.2025 17:08
- Рішення від 28.10.2025 №16135.pdf 28.10.2025 15:56
- Текст «ДСТУ 8747_2017 Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання».pdf 11.11.2025 15:12
- АМКУ (ДСТУ 8747).pdf 11.11.2025 15:12
- АМКУ(ДСТУ 8747).rtf 11.11.2025 15:12
- Текст ДСТУ 8747_2025 суми-2.pdf 11.11.2025 15:12
- Пояснення АМКУ ДУ Інфраструктура Сумщини (експлуатаційне утримання Конотоп).pdf 30.10.2025 14:47
- Протокол робочої групи з належної організації закупівельної діяльності.pdf 30.10.2025 14:47
- Доповідна записка заступника начальника з експлуатаційного утримання.pdf 30.10.2025 14:47
- Лист Управління СБУ в Сумській області.pdf 30.10.2025 14:47
- Пояснення АМКУ ДУ Інфраструктура Сумщини (експлуатаційне утримання Конотоп).rtf 30.10.2025 14:47
- UA_2025_08_29_002745_a_протокол_розкриття_ТП.pdf 24.10.2025 13:35
- ПРОТОКОЛ_затвердження_річного_плану_закупівель.pdf 24.10.2025 13:35
- Скарга_ДУ_Інфраструктура_Сумщини,_Конотоп.pdf 24.10.2025 13:35
- Протокол_відміна_експлуатація_Конотоп_4.pdf 24.10.2025 13:35
- Скарга_.doc 24.10.2025 13:35
- sign.p7s 24.10.2025 13:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.10.2025 14:46
Дата розгляду скарги:
13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.10.2025 15:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.11.2025 13:31
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
135a4c97faa641e7b8d732c8d398a131
Заголовок пункту скарги:
Щодо рішення про відміну торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Визнання протиправним рішення про відміну торгів
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Порушення, пов'язане з вимогами законодавства
Запити Органу оскарження
Номер:
ac44b979349a4c388bde166cfbf1f8da
Тема запиту:
Про надання додаткової інформації
Текст запиту:
Державна установа «Інфраструктура Сумщини» (далі – Установа, Замовник) на Ваш запит надає повний текст ДСТУ 8747:2017 та ДСТУ 8747:2025 в форматі «pdf» (додається).
Щодо тексту ДСТУ 8747:2017 та ДСТУ 8747:2025 у форматі «doc» повідомляємо про неможливість його подання, у зв’язку з відсутністю у власному розпорядженні та відкритому доступі.
Принагідно повідомляємо, що види і обсяги робіт, що визначені у Відомості обсягів робіт (BoQ) на закупівлю послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту», (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-08-29-002745-a), відповідно до ДСТУ 8747:2025 підпадають під закупівлю послуг з поточного ремонтування та експлуатаційного утримування, що ще раз доводить про необхідність відміни торгів на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 року № 471, зі змінами.
Дата опублікування:
11.11.2025 15:12
Номер:
b5b8979e77d54eed91fca207cdf309c7
Тема запиту:
Про надання інформації щодо відміни процедури закупівлі послуг
Текст запиту:
Державна установа «Інфраструктура Сумщини» (далі – Установа, Замовник) опрацювавши скаргу ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» (далі – «Скаржник») на закупівлю послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту», очікуваною вартістю 2 211 953 770,00 грн, (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-08-29-002745-a), повідомляє про наступне.
1. Щодо незаконного та такого, що порушує права та законні інтереси скаржника (на його думку) рішення про відміну процедури закупівлі.
Вважаємо скаргу такою, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Автомобільні дороги загального користування місцевого значення на сьогодні мають стратегiчно важливе значення, оскільки з'єднують, зокрема адмiнiстративнi районнi центри з iншими населеними пунктами, iншi населені пункти мiж собою, з пiдприємствами, iншими дорогами загального користування у межах району. Саме автомобiльними дорогами загального користування мiсцевого значення здiйснюється евакуацiя жителiв областi, доставка гуманiтарної допомоги, пiдвiз продовольчих товарів, лiкiв та iнших життєво-необхiдних вантажiв, у тому числi пов'язаних iз забезпеченням потреб Збройних Сил України, пiдрозділів територіальної оборони, інших військових формувань.
Утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення в умовах воєнного стану та повномасштабної війни із країною-агресором в належному технічному стані для безперебійного і безпечного руху автомобільних транспортних засобів є ключовим завданням для Замовника.
Збереження та розвиток мережі автомобільних доріг загального користування мають для держави пріоритетне значення, на що вказує і сам Скаржник.
Замовником на упередження порушень в подальшому, враховуючи початок надання послуг за закупівлею з 01.02.2026, прийнято виважене рішення щодо відміни закупівлі, приведення її видів, обсягів та умов до вимог діючого законодавства, жодним чином не порушуючи принципи публічних закупівель та не дискримінуючи учасників.
Так, відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471, зі змінами, далі – Особливості), Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
29 серпня 2025 року Замовником було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту» для потреб 2026-2027 років, з очікуваною вартістю 2 211 953 770,00 гривень.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій по закупівлі – 20 вересня 2025 року.
Аукціон відбувся - 22 вересня 2025 року.
29 вересня 2025 року строк розгляду тендерної пропозиції продовжено до 20 робочих днів.
16 жовтня 2025 року уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту» на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме враховуючи відсутність потреби у закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області у тих обсягах і видах робіт, що зазначені у Відомості обсягів робіт (BoQ).
Рішення прийнято на підставі доповідної записки заступника начальника з експлуатаційного утримання Олексія Коноза від 14.10.2025 (надалі – доповідна записка) та результатів засідання робочої групи з належної організації закупівельної діяльності державної установи «Інфраструктура Сумщини», протокол від 15.10.2025 року, (на які уповноваженою особою Замовника зроблено посилання в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою «Про відміну відкритих торгів на закупівлю послуг» від 16.10.2025 №16.10-У).
Відповідно до доповідної записки «01.10.2025 набув чинності ДСТУ 8747:2025 «Автомобільні дороги загального користування. Види та переліки робіт з ремонтувань та експлуатаційного утримування», яким уточнено переліки видів дорожніх робіт з капітального, поточного ремонтувань та експлуатаційного утримування.
В частині експлуатаційного утримування суттєво змінено пункти 7.2 Дорожній одяг, 7.5 Організування дорожнього руху, 7.8 Роботи з інженерно-технічного забезпечення, 7.9 Аварійні роботи розділу 7 «Перелік робіт з експлуатаційного утримування».
Зокрема, крім уточнення видів робіт встановлено обмеження щодо ліквідування пошкодженості дорожнього одягу, а саме руйнувань та деформації – в обсязі не більше ніж 5 % від його площі на дорозі (її ділянці), що перебуває в управлінні одного балансоутримувача; заміни шару дорожнього покриву нежорсткого дорожнього одягу на окремих ділянках автомобільних доріг – площею до 1000 м2, але загальним обсягом разом з роботами за п. 7.2.1 і 7.2.2 для доріг ІІІ категорії – не більше ніж 25% і IV-V категорій – не більше ніж 30 % від площі дорожнього покриву на дорозі (її ділянці), що перебуває в управлінні одного балансоутримувача, щодо ліквідування локальних пошкоджень дорожніх огорож, установлення нових дорожніх огорож протяжністю до 200 м в одну лінію, тощо.
Також новим ДСТУ уточнені міжремонтні строки експлуатування дорожнього покриву, що встановлені залежно від його матеріалу, категорії автомобільної дороги та типу дорожнього одягу.
Вказані зміни впливають на обсяги робіт, що передбачені у Відомостях обсягів робіт (BoQ), поданих на закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення».
Крім того, в доповідній записці вказано, що «В ході аналізу Відомостей обсягів робіт (BoQ), поданих на закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сумської області, крім приведення видів і обсягів робіт у відповідність до ДСТУ, у тому числі, у зв’язку із посиленням збройної агресії російської федерації та постійними обстрілами території області виникла необхідність в уточненні видів робіт та їх обсягів, зокрема:
- облаштування об’їзних доріг зруйнованих ділянок автомобільних доріг та мостових споруд;
- демонтаж-монтаж ланок одноочкових круглих залізобетонних водопропускних труб отвором 1,5 м;
- ліквідація вибоїн асфальто-бетонного покриття при товщині шару до 30 мм;
- очищення підмостових русел середніх мостів від заторів з принесених повалених стовбурів дерев та гілок;
- відновлення тросових огороджень;
- виготовлення та встановлення снігозатримувальних щитів (пасивний снігозахист)».
Оскільки питання уточнення видів і обсягів робіт стосується технічної специфікації закупівлі послуг, 15.10.2025 було ініційовано засідання робочої групи з належної організації закупівельної діяльності державної установи «Інфраструктура Сумщини», за результатами якого уповноваженим особам рекомендовано відмінити торги на закупівлю послуг, зокрема: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту», на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, у зв’язку з відсутністю потреби у закупівлі у тих обсягах і видах робіт, що зазначені у Відомостях обсягів робіт (BoQ).
(Копія доповідної записки заступника начальника з експлуатаційного утримання О. Коноза від 14.10.2025 та копія протоколу робочої групи з належної організації закупівельної діяльності державної установи «Інфраструктура Сумщини» від 15.10.2025 додаються).
Враховуючи вищевикладене, проведення процедури закупівлі послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту» станом на 16.10.2025 в оголошених видах та обсягах втратила актуальність.
Однією з підстав відміни процедури закупівлі є «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг». Разом з тим, законодавство про публічні закупівлі не містить уточнень, яка саме потреба має бути відсутня, повна чи часткова. Крім того, дана норма не вимагає додаткових обґрунтувань, доказів чи підтверджень для її застосування.
При цьому, приписи пункту 50 Особливостей регламентують імперативний обов’язок замовника відмінити відкриті торги при наявності передбачених цим пунктом обставин, зокрема, у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. У зв’язку з чим Замовник реалізував свій обов’язок, визначений підпунктом першим пункту 50 Особливостей.
Тобто, виходячи із вищезазначеного, норма підпункту першого пункту 50 Особливостей, застосована у відповідності до вимог законодавства, у зв’язку із відсутністю потреби, хоча і у не повному обсязі.
Щодо прийняття ДСТУ 8747:2025 27.05.2025, ще до оголошення закупівлі послуг, як зазначає скаржник, повідомляємо, що текст ДСТУ 8747:2025 (вступив у дію з 01.10.2025) і наразі відсутній у відкритому доступі та платному онлайн-сервісі «Будстандарт», до якого має доступ Замовник.
Замовником придбано ДСТУ 8747:2025 «Автомобільні дороги загального користування. Види та переліки робіт з ремонтувань та експлуатаційного утримування» відповідно до договору від 02.10.2025 №202-В22089/25 та отримано в електронному вигляді 07.10.2025 року.
До прикладу, попередній ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання» прийнятий 20.12.2017, вступив у дію з 01.01.2022, тобто у Замовника на момент оголошення закупівлі були відсутні підстави для застосування ДСТУ 8747:2025.
Щодо відсутності підтверджуючих документів, обґрунтувань, уточнень (роз’яснень) щодо того, чому саме вже після оцінки тендерних пропозицій відсутня подальша потреба на здійснення закупівлі послуг та у зв’язку з чим; як прийняття ДСТУ 8747:2025 впливає на зміни в тендерній документації, що саме має бути змінено, чи є необхідність таких змін, як такі зміни впливають на відсутність подальшої потреби, повідомляємо, що згідно з протоколом «Про відміну відкритих торгів на закупівлю послуг» від 16.10.2025 №16.10-У, у Замовника відпала потреба в закупівлі послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту» у тих обсягах і видах робіт, що зазначені у Відомості обсягів робіт (BoQ), на підставі доповідної записки заступника начальника з експлуатаційного утримання Олексія Коноза від 14.10.2025 (надалі – доповідна записка) та результатів засідання робочої групи з належної організації закупівельної діяльності державної установи «Інфраструктура Сумщини» 15.10.2025 року, у зв’язку з введенням у дію ДСТУ 8747:2025 «Автомобільні дороги загального користування. Види та переліки робіт з ремонтувань та експлуатаційного утримування» та посиленням збройної агресії російської федерації та постійними обстрілами територій області.
При цьому, ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості не вимагають додаткових обґрунтувань, аналізу, доказів чи підтверджень для застосування відповідної підстави для відміни торгів. Також законодавство про публічні закупівлі не містить уточнень, яка саме потреба має бути, повна чи часткова.
Натомість законом передбачена відповідальність саме Замовника, а не учасника за порушення у сфері публічних закупівель, зокрема накладення значних штрафних санкцій в межах адміністративного правопорушення.
Уточнення видів і обсягів робіт приведе як до збільшення так і зменшення певних видів робіт, що в свою чергу вплине на очікувану вартість. Змінити очікувану вартість на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників технічно неможливо.
Щодо внесення змін до річного плану закупівель та його оприлюднення повідомляємо, що внести зміни до річного плану закупівель (UA-P-2025-08-29-001567-a) за оголошеною процедурою закупівлі технічно неможливо.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються Замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
По мірі необхідності проведення закупівель, Замовник вносить зміни до річного плану закупівель. Наразі відсутня потреба у внесенні змін до річного плану закупівель ДУ «Інфраструктура Сумщини».
Відповідно, до підпункту 4.4 «Строки надання послуг» пункту 4 «Інформація про предмет закупівлі» розділу 1. «Загальні положення» тендерної документації, затвердженої протокол уповноваженої особи ДУ «Інфраструктура Сумщини» від 15.09.2025 № 15.09-У, на закупівлю послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Конотопського району Сумської області, код ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту» та пункту 6.1 проекту договору, строк надання послуг за предметом закупівлі з 01.02.2026 до 31.07.2027 року, що говорить про відсутність потреби у закупівлі в поточному бюджетному році та можливість її проведення у січні 2026 року.
Щодо порушення прав Скаржника (на його думку) на об’єктивний та неупереджений розгляд пропозиції Скаржника, дискримінаційний підхід, тощо, повідомляємо, що Замовником не порушено жодних прав Скаржника при розгляді його пропозиції, так як протокол розгляду тендерної пропозиції не складався, а Скаржник зловживає своїм правом та перекручує факти, так як Замовником було скасовано 5 аналогічних закупівель в один день (UA-2025-08-29-004234-a, UA-2025-08-29-003877-a, UA-2025-08-29-003469-a, UA-2025-08-29-002745-a, UA-2025-08-29-002014-a), що підтверджує недискримінаційний підхід до конкретної процедури закупівлі, його учасників та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Крім вищезазначеного, на адресу державної установи «Інфраструктура Сумщини» надійшов лист Управління Служби безпеки України в Сумській області від 13.10.2025 №68/1/68/14/3-2629 «Щодо вжиття заходів реагування», в якому вказано про отримання інформації щодо існуючих передумов до неправомірного використання бюджетних коштів під час надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сумської області, в тому числі Конотопського району, про розроблення тендерної документації, зокрема Відомості обсягів робіт (BoQ) на підставі ДСТУ 8747:2017, що втратив чинність 01.10.2025 року та про необхідність приведення її у відповідність до вимог чинних стандартів (ДСТУ) шляхом внесення відповідних змін.
(Копія листа Управління Служби безпеки України в Сумській області від 13.10.2025 №68/1/68/14/3-2629 «Щодо вжиття заходів реагування» додається).
При цьому повідомляємо, що забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції, розвиток добросовісної конкуренції є пріоритетним в діяльності Замовника.
Виходячи із вищезазначеного, просимо відмовити ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» в задоволенні скарги у повному обсязі, як такої, що не доведена та не обґрунтована Скаржником.
Додатки:
- копія доповідної записки заступника начальника з експлуатаційного утримання Олексія Коноза від 14.10.2025;
- копія протоколу засідання робочої групи з належної організації закупівельної діяльності державної установи «Інфраструктура Сумщини» від 15.10.2025;
- копія листа Управління Служби безпеки України в Сумській області від 13.10.2025 №68/1/68/14/3-2629 «Щодо вжиття заходів реагування».
Дата опублікування:
30.10.2025 14:47