• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт частини приміщень адміністративної будівлі Ірпінської міської ради, за адресою: м.Ірпінь, вул. Шевченка, 2а (в т.ч. проєктування)

Завершена

6 546 046.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 730.23 UAH
Період оскарження: 28.08.2025 16:54 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 7d4dbd4ecba64939b6b588048156111a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-28-010438-a.b1
Назва: скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі– Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі– Особливості), оголосив процедуру закупівлі «відкриті торги з урахуванням Особливостей» за предметом закупівлі: Капітальний ремонт частини приміщень адміністративної будівлі Ірпінської міської ради, за адресою: м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2а (в т.ч. проєктування) (далі – Закупівля). Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію затверджену протоколом Уповноваженої особи № 28/08/2025/1 зі змінами від 12.09.2025. Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» реалізує своє право на подання скарги. Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники: 1. ТОВ "БАРССА" 2. ТОВАРИСТОВТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІРПІНЬ ФЕНІКС БУД". 3. ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ»- ( надалі Скаржник). 01 жовтня 2025 року Замовником, відповідно до Протокольного рішення уповноваженої особи №01/10/2025 було відхилено Тендерну пропозицію Скаржника. Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення Тендерноїї пропозиції Скаржника прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню.
Дата розгляду скарги: 16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2025 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.10.2025 17:34
Дата виконання рішення Замовником: 29.10.2025 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником повернуто на кваліфікацію Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ» та направлено йому вимогу на усенення невідповідностей
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: af961c98711c45788d7c820d24986631
Заголовок пункту скарги: Порушення підстав відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підстави відхилення згідно протоколу № 01/10/2025 від 01.10.2025:
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» з формальним посиланням на невідповідність технічній специфікації та іншим вимогам Тендерної документації (п. 44 Особливостей), але у мотивації зазначив виключно кваліфікаційні та документальні зауваження, а саме:
1. У Довідці вказано договір оренди № 05/05-1/7 від 15.05.2025, тоді як у складі пропозиції додано інший договір № 03/06.2025 від 03.06.2025.
2. Скаржником подано договір № 03/06-25 від 13.06.2025 без листа підтвердження відсутності змін.
3. У Довідці заявлено 15 працівників, підтверджено 14, щодо працівника Сабрук О.А. відсутні документи про освіту.
4. Зазначено, що ТОВ «Білдінг Сет Трейд» разом з ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» фігурує у кримінальній справі № 759/31256/25 і що ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» перебувало в реєстрі ризикових суб’єктів господарювання у період 17.03.2023–20.03.2025 та надходили запити від правоохоронних органів.
При цьому у резолютивній частині Замовник послався на п.п. 2 п. 44 та п. 43 Особливостей як на підстави відхилення.
Замовник помилково ототожнив кваліфікаційні зауваження з невідповідністю технічній специфікації.

У Протоколі немає жодного прикладу невідповідності технічним або якісним характеристикам предмета закупівлі (матеріали, технології, марки, моделі, тощо), а натомість наведено кваліфікаційні та формальні недоліки оформлення (номери договорів, відсутність додатків, довідки про відсутність змін, один диплом працівника). Такі недоліки підпадають під механізм 24 годин за п. 43 Особливостей і не дають права на негайне відхилення за п.п. 2 п. 44.
У складі Пропозиції Скажника наявна розбіжність, неповнота щодо договорів оренди, якими підтверджується право користування технікою.
Це невідповідність в інформації тендерної пропозиції, яка підлягає виправленню за п. 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178) та ч. 9 ст. 26 Закону «Про публічні закупівлі». Виправлення не змінює предмет закупівлі, його технічні, якісні характеристики чи торговельну марку, модель.
Належний спосіб усунення це долучення належного договору оренди або уточненої довідки Матеріально-технічної бази із коректними реквізитами, та за потреби лист-пояснення щодо технічної помилки у номері чи даті.
Замовник був зобов’язаний розмістити в Електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей та надати 24 години для подання виправлених, додаткових документів. Негайне відхилення за п.п. 2 п. 44 Особливостей, як невідповідність технічної специфікації у цій ситуації є передчасним і неправомірним, оскільки йдеться не про технічні характеристики предмета закупівлі, а про формальну документальну невідповідність.


Замовником зазначено, що у складі Пропозиції Скажника відсутні додаткові угоди до аналогічного договору або не подано довідку про відсутність змін до нього.
Неповнота документів на підтвердження кваліфікаційного критерію за ст. 16 Закону є виправна невідповідність у розумінні п. 43 Особливостей та ч. 9 ст. 26 Закону (не стосується технічної специфікації предмета закупівлі).
Належний спосіб усунення є подання копій наявних додаткових угод, додатків або довідки про відсутність змін,
Замовник мав надати 24 години на усунення такої формальної невідповідності. Відхилення без застосування механізму п. 43 суперечить Закону та Особливостям.

Відсутність копія диплома чи свідоцтва на одного із заявлених працівників- це невідповідність у документах Пропозиції, яка не стосується технічних/якісних характеристик предмета закупівлі, а відтак підпадає під 24-годинний механізм за п. 43 Особливостей і ч. 9 ст. 26 Закону.
Належним способом усуненням є долучення копії диплома, свідоцтва, а за потреби - уточненої довідки із коректними даними.
Замовник мав оголосити повідомлення про усунення невідповідностей і надати 24 години на подання документа. Відхилення з мотивів невідповідності технічній специфікації у такій ситуації є необґрунтованою підміною правової норми.
Натомість п.п. 2 п. 44 дозволяє відхилення лише у разі фактичної невідповідності технічній специфікації, крім того, що може бути усунено за п. 43. Замовник дотримався даного пункту.


Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 р. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме, зокрема:
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі/технічна специфікація. Учасник надає лист-погодження (або у вигляді довідки в довільній формі) з умовами та вимогами, які визначені у Додатку 1 тендерної документації;
- інша інформація та документи, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї
Відповідно до п.5 р.I«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
1.1. Довідка у довільній формі, в якій зазначається інформація про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до п.6 р.I«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
- підтвердження відповідності послуг, що пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з урахуванням вимог, що зазначені у Додатку 1 до тендерної документації (підтвердження складається учасником в довільній формі);
- інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців).
Вимоги до предмета закупівлі (технічні специфікації, маркування, сертифікати та інші документи підтвердження відповідності), згідно статті 23 Закону, зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації Учасник визначає вартість робіт/послуг, які він пропонує виконати за Договором, у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України та Державними будівельними нормами на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту поточного ремонту (будівля, що експлуатується) згідно умов їх виконання, які він пропонує виконати з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, вартості експлуатації будівельних машин та механізмів (визначається згідно Державних Стандартів України), інших витрат підтверджених обґрунтованими розрахунками. Необґрунтована і неврахована Учасником вартість матеріалів, витрат, тощо не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх покриття вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції.
На Учасника покладається обов’язок з проведення експертної оцінки/експертизи щодо розгляду кошторисної частини проектної документації із залученням незалежної експертної установи/організації (за погодженням з замовником). Вартість робіт/послуг, які Учасник пропонує виконати за Договором, включає в себе витрати Учасника на проведення такої оцінки.
Розрахунок договірної ціни здійснюється Учасником з урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», інших чинних актів законодавства, з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни:
-локальний кошторис;
-зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою);
-розрахунок вартості матеріальних ресурсів.
-дефектний акт.

Заперечення на відхилення.
На виконання умов Тендерної документації скаржником в складі Тендерної пропозиції надано наступні документи:
- довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника;
- кошторисні розрахунки (локальний кошторис; зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою); розрахунок вартості матеріальних ресурсів; дефектний акт).
Необхідно відмітити, що умовами тендерної документації встановлено вимогу про надання довідки у довільній формі, в якій зазначається інформація про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Замовником не вимагалось щоб перелік майна, у довідці довільної форми, відповідав витратам на матеріали, машини та механізми зазначені у кошторисних розрахунках, а отже Скаржник не був зобов’язаний зазначачи в цій довідці весь перелік майна, яке буде задіяно під час виконання робіт передбачених умовами цієї закупівлі.
Замовник також повинен був врахувати наступне.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Таким чином, у випадку встановлення невідповідностей, Замовник повинен був надати 24 години на виправлення невідповідностей, чого ним не було здійснено.
Таким чином Скаржником не було порушено умов Тендерної документації у зв’язку з чим відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
Аналогічне рішення постановила Комісія антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024


Замовник посилався у протоколі на кримінальні провадження та реєстр ризикових суб’єктів господарювання, що є юридично неправильним.
Перелік підстав для відмови в участі або відхилення за п. 47 Особливостей є вичерпний. У ньому немає такої підстави, як наявність кримінального провадження (без вироку) чи перебування у реєстрі ризикових суб’єктів господарювання. Підстави у п. 47 це, зокрема, корупційні реєстри, судимості або факти притягнення до відповідальності за конкретні правопорушення, а також санкції тощо.
Термін реєстр ризикових суб’єктів господарювання у сфері закупівель відсутній. Наприклад, існує окремий податковий інструмент ризикові платники ПДВ (СМКОР) за Постановою № 1165, який не є підставою для відхилення Пропозиції за Особливостями та Законом. Будь- які згадки про минуле перебування в такому переліку не створюють юридичної підстави для відхилення пропозиції.
Навіть якби Замовник мав сумніви щодо відомостей, п. 42 Особливостей дозволяє звертатись за їх підтвердженням до компетентних органів, а п. 47 зазначає можливість отримувати саме від переможця документи впродовж 4 днів. Відхилення на цих підставах на етапі розгляду Пропозиції є передчасне та без належного обгрунтування.

Скаржник зазначає, що порушено процедуру та принципи пропорційності, недискримінації. Замовник не застосував передбачений законом найменш обтяжливий інструмент- 24- годинне усунення формальних невідповідностей за п. 43 Особливостей та ч. 9 ст. 26 Закону. Це суперечить принципам пропорційності та об’єктивності (ст. 5 Закону).
Повідомлення про відхилення має містити чіткі посилання на конкретні пункти Тендерної документації чи Особливостей і опис суті невідповідності (п. 46). Формула невідповідність технічній специфікації при фактичній наявності кваліфікаційних та формальних недоліків є некоректна правова кваліфікація.
Наведені у протоколі підстави відхилення підлягають виправленню за 24 години, такі як договір оренди, довідка про відсутність змін, один диплом працівника або взагалі не є законними підставами для відхилення, як кримінальні провадження, ризиковість.
Відхилення пропозиції ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» суперечить п. 43, п.п. 2 п. 44, п. 46, п. 47 Особливостей та ч. 9 ст. 26, ст. 5 Закону, а відтак підлягає скасуванню.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого він би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження