-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Красилівської гімназії №2 Красилівської міської ради Хмельницької області за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. М. Грушевського, 187
Завершена
1 289 415.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 447.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 447.08 UAH
Період оскарження:
28.08.2025 09:40 - 09.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Оскарження неправомірного рішення про обрання переможця
Номер:
8044450b45704cc5b8a6f5a6b403df18
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-28-000951-a.b1
Назва:
Оскарження неправомірного рішення про обрання переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА UA-2025-08-28-000951-a WORD.docx 24.09.2025 18:12
- СКАРГА UA-2025-08-28-000951-a.pdf 24.09.2025 18:12
- sign.p7s 24.09.2025 18:13
- рішення від 26.09.2025 № 14676.pdf 26.09.2025 15:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2025 № 15040.pdf 06.10.2025 13:10
- рішення від 03.10.2025 № 15040.pdf 08.10.2025 11:50
- Пояснення на скаргу pdf.pdf 30.09.2025 15:12
- Пояснення на скаргу.docx 30.09.2025 15:12
- Зміна _3.pdf 30.09.2025 15:12
- 16. Довідка щодо ліцензування.pdf 30.09.2025 15:12
- 18. Наказ про видачу ліцензії.pdf 30.09.2025 15:12
- 17. Лист ДСНС про видачу ліцензії.pdf 30.09.2025 15:12
- 3. Довідка наявність працівників.pdf 30.09.2025 15:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.09.2025 18:21
Дата розгляду скарги:
03.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.09.2025 15:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.10.2025 11:50
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7024d477b2f345b1b2ff532a4f222124
Заголовок пункту скарги:
Оскарження рішення №140 від 19.09.2025 року щодо обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" (42655189)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Пунктом 3.1 розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД) передбачено, що Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації
Відповідно до абзацу 2 пункту 7 Додатку №1 ТД, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозиції оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт, які передбачені Додатком 3 до тендерної документації (якщо отримання ліцензії або декларації на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством).
Предметом закупівлі є роботи по об’єкту «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Красилівської гімназії №2 Красилівської міської ради Хмельницької області за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. М. Грушевського, 187»
Додатком № 1.1 (частини 1) до додатка № 1 до тендерної документації передбачено, що клас наслідків (відповідальності) предмету закупівлі: СС2
Пунктом 9 частини 1 статі 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» передбачено, що Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності - будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності"
Отже, для виконання робіт по предмету закупівлі «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Красилівської гімназії №2 Красилівської міської ради Хмельницької області за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. М. Грушевського, 187», згідно ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», Учасник зобов’язаний отримати ліцензію та/або дозвіл, яка надає йому право виконувати роботи на об’єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2)
У складі пропозиції Учасника відсутній оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт на об’єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2)
Відповідно, Учасник не підтвердив наявність ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт на об’єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2), а Замовник, не виявивши це як невідповідність та не надавши вимогу на її усунення, порушив пункт 43 Особливостей.
2. Відповідно до пункту 1 Додатку №1 ТД, Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікацію) на закупівлю робіт за формою, викладеною в додатку № 1.1 (частина 2) до цього додатка, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Тим ж пунктом Додатку №1 до ТД передбачено:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановлених замовником (згідно із Додатком 1.1. (частина 2 ).
З цією метою, Учасники, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, надають, відповідно до своєї початкової ціни, виконані згідно вимог Додатку №1.1. (частина 2 ) та тендерної документації наступні документи:
• договірну ціну;
• локальні кошториси.
Додатком № 1.1 (частини 1) до додатка № 1 до тендерної документації передбачено, що вимоги до формування ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) учасника зазначені в пункті 3.8 тендерної документації.
Пунктом 3.8 розділу ІІІ ТД передбачено, що відповідно до Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, кошторисних норм України у будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (із змінами) (далі – Настанова), ціна пропозиції учасника (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально- технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об’єкта будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією. Ціна пропозиції учасника (договірна ціна) повинна відповідати положенням розділу V Настанови або у разі, коли згідно з пунктом 5.1 цієї тендерної документації ціна тендерної пропозиції учасника вказується без ПДВ, сума ПДВ не включається до розрахунку ціни пропозиції учасника, а додається (за необхідності) переможцем процедури закупівлі – платником ПДВ вже на етапі погодження договірної ціни перед укладенням договору про закупівлю згідно з пунктом 6.4 цієї тендерної документації.
Пунктом 3.8 розділу ІІІ ТД визначено, що Вид договірної ціни за умовами цієї закупівлі: • тверда.
Аналогічна інформація міститься у пункті 3.1 Додатку №3 до ТД – «3.1. Ціна договору визначається по узгодженню сторін, є твердою і складає ___________ грн. ( ______________________________) в тому числі ПДВ – _____________ грн.»
Згідно абзацу 5 пункту 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Пунктом 5.31 Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Тим ж пунктом 5.31 Настанови визначено - Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Учасником у складі пропозиції надано файл «28. Кошторис.pdf» у якому міститься документ «Договірна ціна», яка виконана згідно Додатку №30 Настанови.
У Договірній ціні Учасника вказано:
Вид договірної ціни тверда
Визначена згідно з Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11 .2021 № 281 (із змінами)
Додатком №30 Настанови передбачено зазначення наступних розрахунків, зокрема №11 та 12:
- Розр. №11 «Кошти на покриття ризиків»
- Розр. № 12 «Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами»
По позиції 9 розрахунку №11 «Кошти на покриття ризиків» у Договірній ціні Учасника вказано: «-»
Всупереч вимогам пункту 3.8 розділу ІІІ ТД, пункту 1 Додатку №1 ТД, Додатку № 1.1 (частини 1) до додатка № 1 до ТД, а також абзацу 5 пункту 5.1 та пункту 5.31 Настанови, Учасником у наданій Договірній ціні НЕ ВРАХОВАНО кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%.
Надана Учасником договірна ціна не відповідає умовам ТД (пункту 3.8 розділу ІІІ, пункту 1 Додатку №1, Додатку № 1.1 (частини 1) до додатка № 1) та складена не у відповідності до Настанови (абзацу 5 пункту 5.1 та пункту 5.31)
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
3. Згідно пункту 3.5 розділу ІІІ ТД передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям згідно з додатком № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації
Підпунктом 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД, Замовником передбачено:
1.1. Кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”
Форма 2
Довідка
про наявність працівників відповідної кваліфікації,
які мають необхідні знання та досвід
*Заповнюється для персоналу, якщо залучається від субпідрядника.
На виконання зазначеної вимоги, Учасник у складі тендерної пропозиції надав документ «6. Довідка працівники.pdf», який містить довідку №6 від 01.09.2025 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Замовником торгів 17.09.2025 року було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, які допущені Учасником у його тендерній пропозиції. Пунктом 1 такої вимоги було зазначено:
«1. У складі тендерної пропозиції учасником надано «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» не по формі 2, що передбачена пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації;»
На виконання вимоги від 17.09.2025 року про усунення невідповідностей Учасником було надано документ «3. Довідка наявність працівників.pdf», який містить довідку №3 від 16.09.2025 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Проаналізувавши довідку №3 від 16.09.2025 року Скаржником встановлено наступне.
У стовбці 3 форми 2 підпункту 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД передбачалося зазначення наступної інформації «Посада/спеціальність»
У позиції №3 Учасником вказано наявність працівника – Міхов Валерій Васильович. Посада/спеціальність – Налагоджувальник контрольно – вимірювальних приладів та автоматики IV розряду
Згідно Додатку Б Національного класифікатора України "Класифікатор професій" (ДК 003:2010) Міхов Валерій Васильович займає посаду за наступною професійною назвою робіт:
- КОД КП – 7242
- КОД ЗКППТР – 14919
- ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ - Налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики
Професійні назви робіт, які наведені у класифікаторі ДК 003:2010, рекомендовано застосовувати під час утворення нових назв професій та посад у зв'язку з розвитком нових видів економічної діяльності та технологій
Отже, щодо працівника Міхова Валерія Васильовича у довідці №3 від 16.09.2025 року Учасником зазначено «Посаду», але щодо такого працівника не зазначено «Спеціальність», що не відповідає вимогам форми 2 підпункту 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД
Аналогічна ситуація із працівниками: Гомелько І.В. та Бажура Д.Ю. Щодо таких працівнкиів також не вказано «Спеціальність», що не відповідає вимогам форми 2 підпункту 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД
Отже, не виявивши таку невідповідність та не надавши вимогу на її усунення, Замовник порушив пункт 43 Особливостей.
Відповідно до абзацу 2 пункту 7 Додатку №1 ТД, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозиції оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт, які передбачені Додатком 3 до тендерної документації (якщо отримання ліцензії або декларації на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством).
Предметом закупівлі є роботи по об’єкту «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Красилівської гімназії №2 Красилівської міської ради Хмельницької області за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. М. Грушевського, 187»
Додатком № 1.1 (частини 1) до додатка № 1 до тендерної документації передбачено, що клас наслідків (відповідальності) предмету закупівлі: СС2
Пунктом 9 частини 1 статі 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» передбачено, що Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності - будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності"
Отже, для виконання робіт по предмету закупівлі «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Красилівської гімназії №2 Красилівської міської ради Хмельницької області за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. М. Грушевського, 187», згідно ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», Учасник зобов’язаний отримати ліцензію та/або дозвіл, яка надає йому право виконувати роботи на об’єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2)
У складі пропозиції Учасника відсутній оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт на об’єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2)
Відповідно, Учасник не підтвердив наявність ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт на об’єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2), а Замовник, не виявивши це як невідповідність та не надавши вимогу на її усунення, порушив пункт 43 Особливостей.
2. Відповідно до пункту 1 Додатку №1 ТД, Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікацію) на закупівлю робіт за формою, викладеною в додатку № 1.1 (частина 2) до цього додатка, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Тим ж пунктом Додатку №1 до ТД передбачено:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановлених замовником (згідно із Додатком 1.1. (частина 2 ).
З цією метою, Учасники, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, надають, відповідно до своєї початкової ціни, виконані згідно вимог Додатку №1.1. (частина 2 ) та тендерної документації наступні документи:
• договірну ціну;
• локальні кошториси.
Додатком № 1.1 (частини 1) до додатка № 1 до тендерної документації передбачено, що вимоги до формування ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) учасника зазначені в пункті 3.8 тендерної документації.
Пунктом 3.8 розділу ІІІ ТД передбачено, що відповідно до Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, кошторисних норм України у будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (із змінами) (далі – Настанова), ціна пропозиції учасника (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально- технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об’єкта будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією. Ціна пропозиції учасника (договірна ціна) повинна відповідати положенням розділу V Настанови або у разі, коли згідно з пунктом 5.1 цієї тендерної документації ціна тендерної пропозиції учасника вказується без ПДВ, сума ПДВ не включається до розрахунку ціни пропозиції учасника, а додається (за необхідності) переможцем процедури закупівлі – платником ПДВ вже на етапі погодження договірної ціни перед укладенням договору про закупівлю згідно з пунктом 6.4 цієї тендерної документації.
Пунктом 3.8 розділу ІІІ ТД визначено, що Вид договірної ціни за умовами цієї закупівлі: • тверда.
Аналогічна інформація міститься у пункті 3.1 Додатку №3 до ТД – «3.1. Ціна договору визначається по узгодженню сторін, є твердою і складає ___________ грн. ( ______________________________) в тому числі ПДВ – _____________ грн.»
Згідно абзацу 5 пункту 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Пунктом 5.31 Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Тим ж пунктом 5.31 Настанови визначено - Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Учасником у складі пропозиції надано файл «28. Кошторис.pdf» у якому міститься документ «Договірна ціна», яка виконана згідно Додатку №30 Настанови.
У Договірній ціні Учасника вказано:
Вид договірної ціни тверда
Визначена згідно з Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11 .2021 № 281 (із змінами)
Додатком №30 Настанови передбачено зазначення наступних розрахунків, зокрема №11 та 12:
- Розр. №11 «Кошти на покриття ризиків»
- Розр. № 12 «Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами»
По позиції 9 розрахунку №11 «Кошти на покриття ризиків» у Договірній ціні Учасника вказано: «-»
Всупереч вимогам пункту 3.8 розділу ІІІ ТД, пункту 1 Додатку №1 ТД, Додатку № 1.1 (частини 1) до додатка № 1 до ТД, а також абзацу 5 пункту 5.1 та пункту 5.31 Настанови, Учасником у наданій Договірній ціні НЕ ВРАХОВАНО кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%.
Надана Учасником договірна ціна не відповідає умовам ТД (пункту 3.8 розділу ІІІ, пункту 1 Додатку №1, Додатку № 1.1 (частини 1) до додатка № 1) та складена не у відповідності до Настанови (абзацу 5 пункту 5.1 та пункту 5.31)
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
3. Згідно пункту 3.5 розділу ІІІ ТД передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям згідно з додатком № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації
Підпунктом 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД, Замовником передбачено:
1.1. Кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”
Форма 2
Довідка
про наявність працівників відповідної кваліфікації,
які мають необхідні знання та досвід
*Заповнюється для персоналу, якщо залучається від субпідрядника.
На виконання зазначеної вимоги, Учасник у складі тендерної пропозиції надав документ «6. Довідка працівники.pdf», який містить довідку №6 від 01.09.2025 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Замовником торгів 17.09.2025 року було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, які допущені Учасником у його тендерній пропозиції. Пунктом 1 такої вимоги було зазначено:
«1. У складі тендерної пропозиції учасником надано «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» не по формі 2, що передбачена пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації;»
На виконання вимоги від 17.09.2025 року про усунення невідповідностей Учасником було надано документ «3. Довідка наявність працівників.pdf», який містить довідку №3 від 16.09.2025 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Проаналізувавши довідку №3 від 16.09.2025 року Скаржником встановлено наступне.
У стовбці 3 форми 2 підпункту 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД передбачалося зазначення наступної інформації «Посада/спеціальність»
У позиції №3 Учасником вказано наявність працівника – Міхов Валерій Васильович. Посада/спеціальність – Налагоджувальник контрольно – вимірювальних приладів та автоматики IV розряду
Згідно Додатку Б Національного класифікатора України "Класифікатор професій" (ДК 003:2010) Міхов Валерій Васильович займає посаду за наступною професійною назвою робіт:
- КОД КП – 7242
- КОД ЗКППТР – 14919
- ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ - Налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики
Професійні назви робіт, які наведені у класифікаторі ДК 003:2010, рекомендовано застосовувати під час утворення нових назв професій та посад у зв'язку з розвитком нових видів економічної діяльності та технологій
Отже, щодо працівника Міхова Валерія Васильовича у довідці №3 від 16.09.2025 року Учасником зазначено «Посаду», але щодо такого працівника не зазначено «Спеціальність», що не відповідає вимогам форми 2 підпункту 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД
Аналогічна ситуація із працівниками: Гомелько І.В. та Бажура Д.Ю. Щодо таких працівнкиів також не вказано «Спеціальність», що не відповідає вимогам форми 2 підпункту 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД
Отже, не виявивши таку невідповідність та не надавши вимогу на її усунення, Замовник порушив пункт 43 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА UA-2025-08-28-000951-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ КРАСИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення про обрання переможцем процедури закупівлі - ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" (42655189)
Запити Органу оскарження
Номер:
f4f287fd077847f1a4b595ce4fc54a64
Тема запиту:
пояснення на скаргу
Текст запиту:
Відділ освіти, молоді та спорту Красилівської міської ради хмельницької області (далі – Замовник) проводить процедуру закупівлі робіт – «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Красилівської гімназії №2 Красилівської міської ради Хмельницької області за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. М. Грушевського, 187» (ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт).
Процедура закупівлі проводиться із врахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяло 5 (п’ять) учасників:
- ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ";
- ТОВ "ОХОРОННИЙ СЕРВІС І ПРОТИПОЖЕЖНИЙ ЗАХИСТ";
- ПП "ПОЖБУДПРОЕКТ" ;
- ТОВ "ТОП ФАЄР" ;
- ПБП "СПЕЦТЕХНІКА ГРУП" .
Уповноваженою особою замовника розглянуто найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ « РАДАР-ПІВДЕНЬ».
За результатами розгляду в тендерній пропозиції ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією. Відповідно, уповноваженою особою замовника 17.09.2025 року сформовано повідомлення про усунення невідповідностей. Виявлені невідповідності усунуто у встановлений строк. Таким чином, встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" відповідає вимогам тендерної документації.
Уповноваженою особою прийнято протокольне рішення №140 від 19.09.2025 року щодо обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" (далі – Учасник).
Так, ПП "ПОЖБУДПРОЕКТ" (далі – Скаржник) в порядку визначеному абзацом першим пункту 59 Особливостей була подана скарга, що стосується рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Скаржником, не погоджуючись із прийнятими рішеннями замовника №140 від 19.09.2025 року було подано скаргу № UA-2025-08-28-000951-a.b1 від 24.09.2025 року на прийняте рішення Замовника стосовно обрання переможцем Учасника.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) рішенням № 14676-р/пк-пз від 26.09.2025 року скаргу прийнято до розгляду.
Вказаним рішенням № 14676-р/пк-пз від 26.09.2025 року постановлено Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу закупівель.
Враховуючи вищевикладене по суті розгляду скарги скаржника можемо повідомити наступне.
Ознайомившись з скаргою ПП "ПОЖБУДПРОЕКТ" повідомляємо наступне.
Щодо першого оскаржуваного питання, повідомляємо наступне.
Так, відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації встановлено, що «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозиції оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт, які передбачені Додатком 3 до тендерної документації (якщо отримання ліцензії або декларації на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством)».
Згідно Додатку 1.1. (частина 1) та Додатку 1.2. (частина 2) до додатка № 1 до тендерної документації передбачено ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ (технічна специфікація) на закупівлю робіт «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Красилівської гімназії №2 Красилівської міської ради Хмельницької області за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. М. Грушевського, 187» «ДК 021:2015:45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт», яке містить у собі роботи, що стосуються пожежної сигналізації.
Пунктом 13 частини 1 статі 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» передбачено, що Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності - надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» визначено ПЕРЕЛІК послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню. Закупівля стосується робіт щодо системи пожежної сигналізації, відповідно, ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення згідно норм чинного законодавства достатньо для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Відповідно, Учасник підтвердив наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення згідно норм чинного законодавства, що є достатньо для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Щодо другого оскаржуваного питання, повідомляємо наступне.
Так, згідно вимог тендерної документації вказано вид договірної ціни за умовами цієї закупівлі:
• тверда.
Сума цих коштів у договірній ціні повинна бути розрахована відповідно до вимог Настанови.
Так, дійсно Додатком № 1.1 (частини 1) до додатка № 1 до тендерної документації передбачено, що вимоги до формування ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) учасника зазначені в пункті 3.8 тендерної документації.
Пунктом 3.8 розділу ІІІ ТД передбачено, що відповідно до Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, кошторисних норм України у будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (із змінами) (далі – Настанова), ціна пропозиції учасника (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально- технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об’єкта будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією. Ціна пропозиції учасника (договірна ціна) повинна відповідати положенням розділу V Настанови або у разі, коли згідно з пунктом 5.1 цієї тендерної документації ціна тендерної пропозиції учасника вказується без ПДВ, сума ПДВ не включається до розрахунку ціни пропозиції учасника, а додається (за необхідності) переможцем процедури закупівлі – платником ПДВ вже на етапі погодження договірної ціни перед укладенням договору про закупівлю згідно з пунктом 6.4 цієї тендерної документації.
Пунктом 3.8 розділу ІІІ ТД визначено, що Вид договірної ціни за умовами цієї закупівлі: • тверда.
Аналогічна інформація міститься у пункті 3.1 Додатку №3 до ТД – «3.1. Ціна договору визначається по узгодженню сторін, є твердою і складає ___________ грн. ( ______________________________) в тому числі ПДВ – _____________ грн.»
Згідно абзацу 5 пункту 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Так, дійсно , Пунктом 5.31 Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Тим ж пунктом 5.31 Настанови визначено - Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
У Договірній ціні Учасника вказано:
Вид договірної ціни тверда
Визначена згідно з Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11 .2021 № 281 (із змінами) (далі-Настанова).
Однак, чітко вказано та Скаржником не враховано, що договірна ціна визначена, згідно настановою, до якої неодноразово вносились зміни, зокрема, в частині складання договірної ціни та включення до неї коштів на покриття ризиків.
Підпункт 4.3. пункту 4 Зміни № 3 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» ЗАТВЕРДЖЕНА Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України 22 вересня 2023 року № 854 говорить: «4.3. В абзаці першому пункту 5.31. слово «враховуються» замінити словами «можуть враховуватися».
Відповідно, Учасником договірна ціна складена у відповідності до вимог тендерної документації та Настанови (із змінами).
Щодо третього оскаржуваного питання, повідомляємо наступне.
Так, підпунктом 1.2 п. 1 Додатку №1 ТД, Замовником передбачено:
1.1. Кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”.
Згідно Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» по формі 2, що передбачена пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації учасником повністю виконано вимогу кваліфікаційного критерія, так як у даній довідці у стовпці «Посада/спеціальність» застосовано розділовий знак /, що вказує на право вибору зазначення учасником посади або ж спеціальності працівника, який має необхідні знання та досвід.
Відповідно, Учасником кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід” виконано у відповідності до вимог тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повністю відповідає вимогам тендерної документації та Настанові.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст., 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостями»,-
П Р О С И М О:
1. Прийняти рішення про відмову в задоволені скарги по закупівлі № UA-2025-08-28-000951-a ПП "ПОЖБУДПРОЕКТ" .
Дата опублікування:
30.09.2025 15:11