-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт вікон, дверей та покрівель будівель головного корпусу (літ. "А"), моргу (літ."В"), кухні (літ. "Г") КНП "Чорноморська лікарня" Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: вул. Віталія Шума, буд. 4, м. Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, пошкоджених внаслідок збройної агресії російської федерації»
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 56 робочих днів
20 986 314.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 104 931.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 104 931.57 UAH
Період оскарження:
27.08.2025 16:56 - 13.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга в частині незаконного визначення переможцем процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АПУС"
Номер:
4971f78a11714c13867b458b1cfe9ece
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-27-011654-a.a1
Назва:
Скарга в частині незаконного визначення переможцем процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АПУС"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 0. Кошторисна частина (1).rar 15.10.2025 17:36
- ПВР.pdf 15.10.2025 17:36
- Скарга у ворді УКБ UA-2025-08-27-011654-a.docx 15.10.2025 17:36
- Скарга_УКБ UA-2025-08-27-011654-a.pdf 15.10.2025 17:36
- sign.p7s 15.10.2025 17:38
- 607_ДЦ_ПВР.xls 29.10.2025 18:45
- 1146_Скрін з програми.docx 29.10.2025 18:45
- 1146_ДЦ_ПВР.xls 29.10.2025 18:45
- Додаткові пояснення по скарзі_УКБ UA-2025-08-27-011654-a.pdf 29.10.2025 18:45
- 607_скрін з програми.docx 29.10.2025 18:45
- Додаткові пояснення у ворді_УКБ UA-2025-08-27-011654-a.docx 29.10.2025 18:45
- рішення від 17.10.2025 №15691.pdf 17.10.2025 13:05
- інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації від 27.10.2025 №2103.pdf 27.10.2025 15:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 31.10.2025 №16387.pdf 03.11.2025 11:40
- рішення від 31.10.2025 №16387.pdf 04.11.2025 12:16
- Пояснення УКБ ЧМР від 21.10.2025 скан.pdf 21.10.2025 10:31
- Пояснення УКБ ЧМР від 21.10.2025.docx 21.10.2025 10:31
- 43441_пвр Капітальний ремонт вікон, дверей та покрівель будіве з 997 idc (1).pdf 29.10.2025 13:46
- ПВР.pdf 29.10.2025 13:46
- Протокол скасування рішення про визначення переможця від 28.11.2025.pdf 28.11.2025 15:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 18:21
Дата розгляду скарги:
31.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.10.2025 13:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.11.2025 12:16
Дата виконання рішення Замовником:
28.11.2025 15:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник усунув порушення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1eb7b7078b4d4b70aab7981d7a1994f2
Заголовок пункту скарги:
Щодо відповідності необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог п.п. 4.1. п. 4 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» було встановлено вимогу: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
4.1.1 Пояснювальну записку, розрахунок договірної ціни згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси на будівельні роботи та підсумкову відомість ресурсів.
Примітка: всі зазначені в цьому пункті розрахунки повинні бути виконані з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі-Настанова). Вид договірної ціни визначається учасником як тверда договірна ціна, та вказується у змісті договірної ціни.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У разі, якщо Учасник процедури закупівлі фізична особа-підприємець, то такий Учасник складає ціну пропозиції (Договірну ціну) з урахуванням роз’яснень Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства від 07.06.2013 «Про визначення вартості будівельних робіт, що виконуються фізичною особою-підприємцем із залученням державних коштів». Звертаємо увагу Учасників процедури закупівлі на те, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована з урахуванням коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, оскільки такі кошти враховані у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва затвердженої інвесторської кошторисної документації.
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) обов’язково враховуються:
- кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, у розмірі до 1,5% (але не менше 1%) відповідно до п. 5.31 Настанови з визначення вартості будівництва;
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами відповідно до п. 5.33. Настанови з визначення вартості будівництва у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) враховуються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник враховує їх в очікуваній вартості та встановлює вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів передбачений в проекті договору про закупівлю. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.»;
У разі, якщо ціна тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) буде перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення торгів, Тендерна пропозиція такого учасника процедури закупівлі буде відхилена на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. У разі, якщо подані у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі, будуть складені у невідповідності до технічного завдання (Додаток 5 до Тендерної документації) та з порушенням положень розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», Тендерна пропозиція такого учасника процедури закупівлі буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Підсумкова відомість ресурсів повинна містити інформацію про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Підсумкова відомість ресурсів може містити іншу інформацію, яку Учасник бажає зазначити. Тривалість гарантійного строку на виконані роботи згідно предмету закупівлі встановлюється згідно ч. 1 ст. 884 Цивільного кодексу України. Додатково, у складі тендерної пропозиції, учасник надає передбачені цим пунктом розрахунки у вигляді електронного файлу з програмним розширенням «.idc» , який придатні для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу.
Додатком 5 до тендерної документації Замовником опубліковано Відомість ресурсів до Зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва № _______ (надалі – Відомість ресурсів)».
На виконання даної вимоги Учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АПУС" надано архівний файл «0. Кошторисна частина.rar», який містить документи:
- 997.idc
- Договірна ціна;
- Пояснювальна записка до договірної ціни;
- Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.;
- Кошторисний розрахунок, № П-131;
- Кошторисний розрахунок, № П-145;
- Кошторисний розрахунок, № П-154;
- Об՚єктний кошторис № 02-01;
- Відомість трудомісткості і заробітної плати до об՚єктного кошторису № 02-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-03;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-05;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-06;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-07;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-08;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-09;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-010;
- Підсумкова відомість ресурсів.
Надана Підсумкова відомість ресурсів не узгоджується з даними, зазначеними в Додатку 5 до тендерної документації, саме з опублікованою Відомістю ресурсів Замовником, а саме:
Відомість ресурсів Замовника Підсумкова відомість ресурсів учасника
№ позиції Найменування Кількість № позиції Найменування Кількість
1 Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв 6,212484 10 Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв 6,21248
2 Кран переносний, вантажопідйомність 1 т 116,58660786 11 Кран переносний, вантажопідйомність 1 т 116,58661
23 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 25 мм, ІІІ сорт
0,00355821 58 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 25 мм, ІІІ сорт
0,0035582
37 Катанка гарячекатана у мотках, діаметр 6,3-6,5 мм
0,020812838 72 Катанка гарячекатана у мотках, діаметр 6,3-6,5 мм
0,0208128
52 Паста антисептична
0,077454312 87 Паста антисептична
0,07745431
58 Пластина гумова рулонна вулканізована
7,690228 93 Пластина гумова рулонна вулканізована
7,69023
64 Поковки з квадратних заготовок, маса 1,8 кг 0,24958875 99 Поковки з квадратних заготовок, маса 1,8 кг 0,2495888
65 Поковки з квадратних заготовок, маса 2,825 кг
0,01830215 100 Поковки з квадратних заготовок, маса 2,825 кг
0,0183022
81 Толь з крупнозернистою посипкою гідроізоляційна, марка ТГ-350
15,8881125 116 Толь з крупнозернистою посипкою гідроізоляційна, марка ТГ-350
15,88811
Отже, в Підсумковій відомості ресурсів Учасника наявні невідповідності технічному завданню, відхилення в кількості будівельних машин і механізмів, будівельних матеріалів, виробів і комплектів. Такі невідповідності порушують технологію виконання робіт, а також несуть вплив на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та призводять до її спотворення.
Таким чином, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічного завдання та іншим вимогам Документації щодо предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
4.1.1 Пояснювальну записку, розрахунок договірної ціни згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси на будівельні роботи та підсумкову відомість ресурсів.
Примітка: всі зазначені в цьому пункті розрахунки повинні бути виконані з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі-Настанова). Вид договірної ціни визначається учасником як тверда договірна ціна, та вказується у змісті договірної ціни.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У разі, якщо Учасник процедури закупівлі фізична особа-підприємець, то такий Учасник складає ціну пропозиції (Договірну ціну) з урахуванням роз’яснень Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства від 07.06.2013 «Про визначення вартості будівельних робіт, що виконуються фізичною особою-підприємцем із залученням державних коштів». Звертаємо увагу Учасників процедури закупівлі на те, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована з урахуванням коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, оскільки такі кошти враховані у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва затвердженої інвесторської кошторисної документації.
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) обов’язково враховуються:
- кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, у розмірі до 1,5% (але не менше 1%) відповідно до п. 5.31 Настанови з визначення вартості будівництва;
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами відповідно до п. 5.33. Настанови з визначення вартості будівництва у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) враховуються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник враховує їх в очікуваній вартості та встановлює вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів передбачений в проекті договору про закупівлю. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.»;
У разі, якщо ціна тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) буде перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення торгів, Тендерна пропозиція такого учасника процедури закупівлі буде відхилена на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. У разі, якщо подані у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі, будуть складені у невідповідності до технічного завдання (Додаток 5 до Тендерної документації) та з порушенням положень розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», Тендерна пропозиція такого учасника процедури закупівлі буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Підсумкова відомість ресурсів повинна містити інформацію про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Підсумкова відомість ресурсів може містити іншу інформацію, яку Учасник бажає зазначити. Тривалість гарантійного строку на виконані роботи згідно предмету закупівлі встановлюється згідно ч. 1 ст. 884 Цивільного кодексу України. Додатково, у складі тендерної пропозиції, учасник надає передбачені цим пунктом розрахунки у вигляді електронного файлу з програмним розширенням «.idc» , який придатні для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу.
Додатком 5 до тендерної документації Замовником опубліковано Відомість ресурсів до Зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва № _______ (надалі – Відомість ресурсів)».
На виконання даної вимоги Учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АПУС" надано архівний файл «0. Кошторисна частина.rar», який містить документи:
- 997.idc
- Договірна ціна;
- Пояснювальна записка до договірної ціни;
- Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.;
- Кошторисний розрахунок, № П-131;
- Кошторисний розрахунок, № П-145;
- Кошторисний розрахунок, № П-154;
- Об՚єктний кошторис № 02-01;
- Відомість трудомісткості і заробітної плати до об՚єктного кошторису № 02-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-03;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-05;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-06;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-07;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-08;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-09;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-010;
- Підсумкова відомість ресурсів.
Надана Підсумкова відомість ресурсів не узгоджується з даними, зазначеними в Додатку 5 до тендерної документації, саме з опублікованою Відомістю ресурсів Замовником, а саме:
Відомість ресурсів Замовника Підсумкова відомість ресурсів учасника
№ позиції Найменування Кількість № позиції Найменування Кількість
1 Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв 6,212484 10 Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв 6,21248
2 Кран переносний, вантажопідйомність 1 т 116,58660786 11 Кран переносний, вантажопідйомність 1 т 116,58661
23 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 25 мм, ІІІ сорт
0,00355821 58 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 25 мм, ІІІ сорт
0,0035582
37 Катанка гарячекатана у мотках, діаметр 6,3-6,5 мм
0,020812838 72 Катанка гарячекатана у мотках, діаметр 6,3-6,5 мм
0,0208128
52 Паста антисептична
0,077454312 87 Паста антисептична
0,07745431
58 Пластина гумова рулонна вулканізована
7,690228 93 Пластина гумова рулонна вулканізована
7,69023
64 Поковки з квадратних заготовок, маса 1,8 кг 0,24958875 99 Поковки з квадратних заготовок, маса 1,8 кг 0,2495888
65 Поковки з квадратних заготовок, маса 2,825 кг
0,01830215 100 Поковки з квадратних заготовок, маса 2,825 кг
0,0183022
81 Толь з крупнозернистою посипкою гідроізоляційна, марка ТГ-350
15,8881125 116 Толь з крупнозернистою посипкою гідроізоляційна, марка ТГ-350
15,88811
Отже, в Підсумковій відомості ресурсів Учасника наявні невідповідності технічному завданню, відхилення в кількості будівельних машин і механізмів, будівельних матеріалів, виробів і комплектів. Такі невідповідності порушують технологію виконання робіт, а також несуть вплив на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та призводять до її спотворення.
Таким чином, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічного завдання та іншим вимогам Документації щодо предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
×
-
Назва доказу:
ПВР
-
Повʼязаний документ:
ПВР.pdf
-
-
Назва доказу:
0. Кошторисна частина (1)
-
Повʼязаний документ:
0. Кошторисна частина (1).rar
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення щодо визначення переможцем закупівлі та намір укласти договір з ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АПУС" ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № б/н від 10.10.2025 року
Запити Органу оскарження
Номер:
9db503fb879a49d6b201caa00325e603
Тема запиту:
Додаткові пояснення
Текст запиту:
На розгляді Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель знаходиться скарга UA-2025-08-27-011654-a.a1.
Розгляд Скарги відбудеться 31.10.2025 о 10:00 в приміщенні Антимонопольного комітету України за адресою: вул. Митрополита В. Липківського, 45, кім. 111, м. Київ.
Виходячи із пояснень по суті скарги опублікованих замовником – УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ЧОРНОМОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ 21 жовтня 2025 року та 29 жовтня 2025 року, ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» вважає за необхідне надати додаткові пояснення до поданої скарги:
У своєму поясненні від 21 жовтня 2025 року Замовник надає відповідь: «…Щодо окремих розбіжностей у відомостях ресурсів Тендерної документації та «Підсумковій відомості ресурсів» ПП «АПУС» зазначаємо, що відповідно до п. 2 «Переліку формальних помилок», затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710, формальною вважається помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп`ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.».
Із поясненнями Замовника не погоджуємось.
По-перше: Замовник опирається виключно на формальні (несуттєві) помилки. Але в той же час допущені невідповідності ПП «АПУС» стосуються виключно технічного завдання та не можуть стосуватися ні формальних (несуттєвих) помилок, та не можуть бути виправлені згідно з п. 43 Особливостей.
По-друге, вимогами тендерної документації не було передбачено можливість щодо заокруглень показників технічного завдання. Та вимогами п.п. 4.1. п. 4 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» ЧІТКО було встановлено: У разі, якщо подані у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі, будуть складені у невідповідності до технічного завдання (Додаток 5 до Тендерної документації) та з порушенням положень розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», Тендерна пропозиція такого учасника процедури закупівлі буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
По-третє, у наданих поясненнях Замовник говорить: «…Значення в Підсумковій відомості ресурсів учасника (997.idc) повністю відповідають вимогам технічного завдання, а заокруглення деяких значень відображено тільки в PDF-файлі, що ніяким чином не впливає на розрахунок ціни тендерної пропозиції учасника й відповідно не призводить до її спотворення…», але з цим твердженням теж не погоджуємось.
Адже на підставі Інформації про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації від 27.10.2025 № 20-29/12-2103, Скаржник протягом встановленого часу надає підсумкову відомість ресурсів розміщену у файлі "997.idc". Для підтвердження того, що тендерна пропозиція ПП «АПУС» не відповідає технічному завданню, ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» було виведено 2 (дві) підсумкові відомості ресурсів із файлу "997.idc" із 2 (двух) різних комп՚ютерів. Та на підтвердження того, що Скаржником не виправлялись дані в інформаційній моделі кошторису файлу «997.idc» ПП «АПУС», надаємо скріншоти з програми.
Таким чином, виведена підсумкова відомість ресурсів із файлу «997.idc» говорить про не відповідає умовам технічного завдання та іншим вимогам Документації щодо предмета закупівлі та повинна бути відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Виходячи із вищесказаного просимо Комісію прийняти до уваги наші пояснення, та зобов’язати, Замовника скасувати своє рішення щодо визначення переможцем закупівлі та наміру підписати договір з ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "АПУС" .
Дата опублікування:
29.10.2025 18:45
Номер:
5f8921bfa737482cb4826a243780b679
Тема запиту:
Підсумкова відомість ресурсів
Текст запиту:
У відповідь на запит АМКУ № 20-29/12-2103-пз від 27.10.2025 надаємо підсумкову відомість ресурсів в форматі pdf, сформовану Замовником в програмному комплексі "Будівельні Технології: Кошторис 8.5" з файлу "997.idc", а також надаємо файл "ПВР.pdf" наданий Учасником ПП "АПУС" із архівної папки "0.Кошторисна частина.rar"
Дата опублікування:
29.10.2025 13:46
Номер:
690946574f904b41bf32944d97eef46e
Тема запиту:
Надання пояснень Замовником
Текст запиту:
Управління капітального будівництва Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) розглянуло Скаргу по закупівлі: UA-2025-08-27-011654-a отриману від ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» (далі – Скаржник) та висловлює свою незгоду із позицією Скаржника з огляду на наступне.
Щодо окремих розбіжностей у відомостях ресурсів Тендерної документації та «Підсумковій відомості ресурсів» ПП «АПУС» зазначаємо, що відповідно до п. 2 «Переліку формальних помилок», затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710, формальною вважається помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп`ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Аналогічні положення містяться у п. 18 розділу 2 Тендерної документації.
Згідно з п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід констатувати, що пункт 43 Особливостей не зобов`язує замовника розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей тендерної пропозиції умовам тендерної документації у разі допущення учасником формальної (несуттєвої) помилки, яка не порушує принципів проведення закупівель.
При цьому, різниця/відхилення у поданих ПП «АПУС» показників відомостей ресурсів від відповідних відомостей ресурсів зазначених у Тендерній документації, складає:
- щодо часів роботи «компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв» (рахується у машино- годинах) – різниця складає всього 0,00024 хвилини або 0,0144 секунди;
- щодо часу роботи «кран переносний, вантажопідйомність 1 т» (рахується у машино-годинах) – різниця складає всього 0.0001284 хвилини, що приблизно складає 0.0077 секунди (приблизно 7,7 мілісекунди);
- щодо позиції «дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 25 мм, ІІІ сорт» (рахується в м3) - 0.00000001 м³ (одна стомільйонна кубічного метра);
- щодо позиції «катанка гарячекатана у мотках, діаметр 6,3-6,5 мм» (рахується в тонах) – 0.038 грама;
- щодо позиції «паста антисептична» (рахується в тонах) – різниця складає 0.000002 кг або 2 міліграма;
- щодо позиції «пластина гумова рулонна вулканізована» (рахується в кг) – різниця складає 0.000002 кг або 0.002 грама (2 міліграма).
- щодо позиції «поковки з квадратних заготовок, маса 1,8 кг» (рахується в тонах) – різниця 0.00000005 тон або 0.00005 кг (0.05 грама);
- щодо позиції «поковки з квадратних заготовок, маса 2,825 кг» (рахується в тонах) – різниця 0.00000005 тон або 0.00005 кг (0.05 грама);
- щодо позиції «толь з крупнозернистою посипкою гідроізоляційна, марка ТГ-350» (рахується в м2) – різниця 0.0000025 м².
Якщо порахувати ціни на матеріальні ресурси (що зазначені у скарзі) відповідно до технічного завдання (без заокруглення) та цін вказаних у «Підсумковій відомості ресурсів» ПП «АПУС», тоді різниця складатиме всього 3 копійки (48 739,50 грн. проти 48 739,53 грн.).
Окрім того, звертаємо увагу що відповідно до пункту 4.1. пункту 4 Додатка № 3 ТД (Додатково, у складі тендерної пропозиції, учасник надає передбачені цим пунктом розрахунки у вигляді електронного файлу з програмним розширенням «.idc» , який придатні для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу.), Учасником (ПП «АПУС») надано у складі тендерної пропозиції програмний файл розширенням «997.idc» виконаний в програмному комплексі АВК-5, який придатний для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу. Значення в Підсумковій відомості ресурсів учасника (997.idc) повністю відповідають вимогам технічного завдання, а заокруглення деяких значень відображено тільки в PDF-файлі, що ніяким чином не впливає на розрахунок ціни тендерної пропозиції учасника й відповідно не призводить до її спотворення (скрін з програмного комплексу пропозиції учасника додається).
Під час перевірки Замовником вказаного електронного файлу «997.idc» встановлено, що його зміст повністю відповідає вимогам п. 4 Додатку № 3 до Тендерної документації, рівно як і вимогам Додатку № 5 до Тендерної документації та ці відомості є ідентичними відомостям даного кошторису, оскільки такий кошторис і генерується саме на підставі цього файлу та програмного комплексу АВК-5. Таким чином ПП «АПУС» надано документ, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, що вимагається п. 4.1 Тендерної документації.
Отже, такі формальні помилки ПП «АПУС» не є підставою для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей тендерної пропозиції умовам тендерної документації, оскільки останній у складі своєї тендерної пропозиції надав інформацію та документи, які відповідали умовам тендерної документації.
Більш того, вказані розбіжності в наданих документах не є суттєвими, адже з системного аналізу всіх документів тендерної пропозиції вбачається, що скорочення в окремих позиціях маси, що виражається у десятих та сотих, тисячних і більше чисел, жодним чином не вплинуло на різницю у ціні тендерної пропозиції ПП «АПУС» (яка є меншою ніж ціни тендерних пропозицій інших учасників закупівлі) та ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» у тому числі.
Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є принцип максимальної економії, ефективність та пропорційності. Завданням закупівель є отримання найкращого результату за найменшу ціну, з урахуванням якості товарів, робіт чи послуг. Дотримання цього принципу є обов’язковим для всіх замовників та учасників процедур публічних закупівель і забезпечує ефективне та відповідальне використання державних коштів. Вказаний принцип вимагає від замовників відповідального ставлення до державних коштів, яке охоплює два взаємодоповнюючі аспекти: економію та ефективність. Система Prozorro реалізує цей принцип через відкриті аукціони, де учасники покроково знижують ціну, що сприяє досягненню максимальної економії у тому числі.
Звертаємо увагу, що за результатами аукціону, який відбувся по закупівлі 16-го вересня 2025, від учасників були подані наступні тендерні пропозиції:
1. ПП «АПУС» - 19 327 023,60 грн.
2. ТОВ «БК «ІНТЕРБУД»» - 20 394 316,70 грн.
3. ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» - 20 463 323,23 грн.
Якщо проаналізувати результати аукціону, вбачається, що тендерна пропозиція ПП «АПУС» є вигіднішою за пропозиції інших учасників більш ніж на 1 мільйон гривень. Під час розгляду тендерних пропозицій учасників Замовник керувався, зокрема, принципами здійснення публічних закупівель, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, приймаючи рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ПП «АПУС», Замовник у першу чергу дотримався принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. Економія бюджетних коштів у розмірі понад 1 мільйон гривень під час здійснення зазначеної закупівлі, незважаючи на незначну розбіжність у 3 копійки в цінах на матеріальні ресурси (що виникла внаслідок округлення) у «Підсумковій відомості ресурсів» ПП «АПУС», є цілком обґрунтованою та виправдовує дії Замовника.
Слід також зазначити, що наведені обставини та визнання пропозиції ПП «АПУС» прийнятною не призвели до порушення засад конкуренції, оскільки саме цей учасник подав найнижчу за вартістю тендерну пропозицію. Зазначене, у свою чергу, не враховано Скаржником і лише підтверджує формальний характер його підходу до оцінки тендерної пропозиції ПП «АПУС».
Як вбачається, об’єктом проведення ремонтних робіт є будівля КНП «Чорноморська лікарня». Результатом виконання таких робіт має стати можливість повноцінного використання цієї будівлі за її цільовим призначенням відповідно до вимог чинного законодавства, тобто створення для мешканців міста Чорноморськ належних умов для отримання якісних медичних послуг і здійснення нормального лікувального процесу.
Подана скарга, по суті, спрямована лише на блокування зазначеного процесу, що порушує право населення на вільний доступ до отримання належної медичної допомоги та, серед іншого, свідчить про протиправний характер самої скарги.
З урахуванням викладеного, просимо відмовити в задоволенні Скарги.
Дата опублікування:
21.10.2025 10:31