-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Протигаз цивільний ІЗОД-3 з фільтром CBRN або еквівалент за кодом ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 9 днів назад
336 933.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 369.33 UAH
мін. крок: 1% або 3 369.33 UAH
Період оскарження:
27.08.2025 15:06 - 01.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне визначення переможця торгів
Номер:
6435f3f6ef8944638c22dd0bf695582f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-27-008682-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне визначення переможця торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 технічні та якісні.pdf 12.09.2025 14:20
- ПАСПОРТ ПРОТИГАЗ ІЗОД-3 CBRN.pdf 12.09.2025 14:20
- Декларація про відповідність протигази.pdf 12.09.2025 14:20
- Сертифікат ISO.pdf 12.09.2025 14:20
- Сертифікат протигази.pdf 12.09.2025 14:21
- Висновок ДСЕЕ.pdf 12.09.2025 14:21
- скарга аксінья.docx 12.09.2025 14:21
- Протокольне рішення № 090925-П від 09.09.2025.pdf 12.09.2025 14:21
- Скарга.pdf 12.09.2025 14:21
- sign.p7s 12.09.2025 14:28
- Пояснення 1 від 15.09.2025 Протигаз цивільний ІЗОД-3 з фільтром CBRN або еквівалент.pdf 15.09.2025 18:38
- Пояснення 2 від 16.09.2025 Протигаз цивільний ІЗОД-3 з фільтром CBRN або еквівалент.docx 16.09.2025 17:54
- Пояснення 2 від 16.09.2025 Протигаз цивільний ІЗОД-3 з фільтром CBRN або еквівалент.pdf 16.09.2025 17:54
- рішення від 16.09.2025 № 14143.pdf 16.09.2025 17:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.09.2025 14:55
Дата розгляду скарги:
24.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.09.2025 17:12
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cba837bd08bb45549f8904c3f50c923b
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність запропонованого Товару технічним вимогам Замовника, та нормам ДСТУ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
27 серпня 2025 року Територіальним управлінням БЕБ у Київській області (далі - Замовник) на порталі prozorro.gov.ua (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-27-008682-a) було оголошено закупівлю шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями по предмету: Протигаз цивільний ІЗОД-3 з фільтром CBRN або еквівалент за кодом ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування. ТОВ Компанія «Пірена», ЄДРПОУ 43888418 (далі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації подало тендерну пропозицію.
09 вересня 2025 року Територіальним управлінням БЕБ у Київській області опублікувало Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 09/09/25-П від 09.09.2025 р. по предмету закупівлі Протигаз цивільний ІЗОД-3 з фільтром CBRN або еквівалент за кодом ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування, яким вирішено визнати переможцем процедури відкритих торгів з особливостями ПП "Аксінья-Маркет" (ЄДРПОУ 33574691) та прийнято рішення про намір укласти відповідний договір про закупівлю.
Вважаємо рішення Замовника, яке оформлене Протоколом таким, що порушують права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону з наступних підстав. За результатом розгляду пропозиції ПП "Аксінья-Маркет" (ЄДРПОУ 33574691) при проведені закупівлі UA-2025-08-27-008682-a, Замовником встановлено, що вона відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації. Проте, пропозиція даного учасника не відповідає вимогам тендерної документації (далі - ТД) та мала бути відхиленою з наступних підстав.
Тендерною документацією Замовника встановлено вичерпні Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які включені в оголошення про проведення закупівлі через систему електронних торгів.
Згідно п. 5. розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД Замовника «…Лицьова частина – панорамна захисна протигазова маска, що відповідає вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771, та національного стандарту ДСТУ EN 136:2003».
Відповідно до Додатку 2 до ТД, Замовник вказує, що Учасник в своїй пропозицій повинен зазначити конкретні моделі Товару, а також точнi технічні характеристики запропонованого Товару.
Також відповідно п. 6. Розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД, Замовник торгів визначив вичерпний перелік документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, серед них:
1. Декларація про відповідність вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771, складена виробником або його уповноваженим представником*
*У випадку, якщо декларація складена уповноваженим представником, разом з декларацією надається копія письмового доручення від виробника, в якому чітко визначено право вчинення таких дій від його імені.
2. Сертифікат(и) експертизи типового зразка (модуль В) (з усіма додатками та доповненнями), виданий (і) призначеним органом, що підтверджує (ють) відповідність засобу індивідуального захисту суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом засобів індивідуального захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771;
3. Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи щодо відповідності ЗІЗ встановленим санітарним і медичним критеріям безпеки;
4. Паспорт на виріб в якому зазначені технічні характеристики запропонованого товару, гарантійні зобов’язання та дата виготовлення.
5. Сертифікат виробника на управління системою якості ДСТУ ISO 9001:2015.
Згідно п. 5. Основні технічні характеристики, не гірше, розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД , Замовником визначено, що Лицьова частина – панорамна захисна протигазова маска серед іншого має відповідати національному стандарту ДСТУ EN 136:2003.
Окремо зазначаємо, що оцінка відповідності продукції Засоби індивідуального захисту, категорія ризику ІІІ, код ДК 021:2015:35810000-5 «Індивідуальне обмундирування» проводиться на відповідність вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771 (далі – Технічний регламент ЗІЗ). Відповідно до статті 11 Закону № 124, Наказом Міністерства економіки України від 21.07.2021р. № 281 затверджено Перелік національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771 (далі - Перелік). Згідно цього Наказу визначено перелік національних стандартів, що є ідентичними гармонізованим європейським стандартам, яким мають відповідати засоби індивідуального захисту, в т.ч. Протигази фільтрувальні, які складаються із Захисних протигазових масок та Фільтрів протигазових (та/або скомбінованих). Відповідно до цього Переліку Захисні протигазові маски мають відповідати ДСТУ EN 136:2003 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Маски. Вимоги, випробування, маркування (EN 136:1998, IDT)», а Фільтри протигазові та фільтри скомбіновані – ДСТУ EN 14387:2017 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтри протигазові і фільтри комбіновані. Вимоги, випробування, маркування (EN 14387:2004+А1:2008, IDT)». Кінцевими документами процедури оцінки відповідності продукції, що відноситься до третьої категорії ризику за Технічним регламентом ЗІЗ – є сертифікат експертизи зразка (aбo сертифікат зразка, aбo сертифікат про експертизу зразка) та декларація про відповідність технічному регламенту.
Учасник ПП "Аксінья-Маркет" (ЄДРПОУ 33574691) на виконання вимог п. 6. Розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД у складі своєї пропозиції надав документ «Сертифікат протигази.PDF» в якому міститься Сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р. на Протигаз цивільний ІЗОД-3 CBRN (виробництва ПП «СЕЛЛ′КОМ»)
Згідно даних документа чітко вбачається, що лицева частина протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN відповідає лише окремим пунктам розділу 8 «Випробування» стандарту ДСТУ EN 136:2003 (а саме: п. 8.3 «Візуальне перевіряння», п. 8.5 «Стійкість до займання», п. 8.7 «Чищення та дезінфікування», п. 8.14 «Вміст діоксиду вуглецю у вдихуваному повітрі», п. 8.15 «Опір диханню», п. 8.16 «Коефіцієнт підсосу», п. 8.17 «Площа поля зору»), а не всьому стандарту ДСТУ EN 136:2003.
А це в свою чергу означає, що лицева частина протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN по інших пунктах 8 розділу, а саме: п. 8.1 «Загальні положення», п. 8.2 «Попередня підготовка», п. 8.4 «Стійкість до впливу температури», п. 8.6 «Стійкість до теплового випромінювання», п. 8.8 «Наголовний гарнітур», п. 8.9 «З’єднувач» (перевірка різьби на відповідність стандарту ДСТУ EN 148-1), п. 8.10 «Переговорна мембрана», п. 8.11 «Окуляри/панорамне скло», п. 8.12 «Вдихальні і видихальні клапани», п. 8.13 «Герметичність», п. 8.18 «Випробовування експлуатаційних властивостей» навіть не випробовувалась (!).
Хоча Декларація про відповідність (файл «Декларація про відповідність протигази.pdf»), надана Учасником у складі тендерної документації містить підтвердження ДСТУ EN 136:2003 в цілому (Малюнок 2 «Декларація про відповідність протигази.pdf»), таким чином Учасником було надано у складі тендерної пропозиції документи, що містять РІЗНУ ІНФОРМАЦІЮ, щодо відповідності ДСТУ, так як сертифікат експертизи зразка містить відповідність лише деяким пунктам, а Декларація про відповідність ДСТУ в цілому, АЛЕ звертаємо вашу увагу, що пункт 7 Декларації про відповідність містить посилання на Сертифікат експертизи зразка № UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р., який в свою чергу містить підтвердження ЛИШЕ окремих пунктів.
Окремо наголошуємо, що однією із вимог Замовника відповідно Згідно п. 5. розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД Замовника визначено, що «різновид кріплення для фільтра - Rd 40x1/7'' (стандартне різьбове) за ДСТУ EN 148-1:2004». Виходячи із наданого UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р. лицева частина протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN, яка пропонується Учасником до постачання за п. 8.9 «З’єднувач» (перевірка різьби на відповідність стандарту ДСТУ EN 148-1) навіть не випробовувалась! Таким чином, виникає сумнів щодо відповідності різьбового кріплення лицевої частини протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN вимогам ДСТУ EN 148-1, що прямо суперечить технічній специфікації та вимогам Замовника.
Як наслідок, невідповідність в комплексі всьому стандарту ДСТУ EN 136:2003 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Маски. Вимоги, випробування, маркування», прямо суперечать Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 №124-VIII, Технічному регламенту засобів індивідуального захисту затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771, Наказу Міністерства економіки України від 21.07.2021р. № 281 «Про затвердження Переліку національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771», а також суперечить вимогам п. 5. розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД Замовника.
На виконання зазначеної вимоги до п. 1 Додатку 2 до ТД Учасник - ПП "Аксінья-Маркет", у складі своєї тендерної пропозиції надав документ «Додаток 2 технічні та якісні.pdf», який зокрема і містить технічні характеристики товару, що пропонує учасник.
Проте, за результатами аналізу тендерної пропозиції Учасника ПП "Аксінья-Маркет" та технічними характеристиками наданими ним не зрозуміло які саме якісні та технічні характеристики товару, що пропонується Учасником. Так, по позиції 1. Маска повнолицьова Учасник пропонує Лицеву частину «ІЗОД-3» та зазначаються такі технічні характеристики «…Клас маски не менше 2-го (СL2)» «…Маса маски, не більше – 600 г.» «…Гарантійний термін зберігання маски – не менше 10 років». З цих виразів не зрозуміло, який клас захисту має лицева частина, запропонована до постачання Учасником яка її вага та гарантійний термін зберігання; по позиції 2 учасник пропонує Фільтр SIGMA OF-02 CBRN A2B2E2K2SXP3DR та зазначає в технічній специфікації, що фільтр «…Клас фільтру не менше 2-го», «…маса фільтру, не більше – 450 г» та «гарантійний термін зберігання фільтру – не менше 10 років» , таким чином пропозиція ПП «Аксінья -Маркет» НЕ МІСТИТЬ ТОЧНИХ технічних характеристик запропонованого Товару (Малюнок 3).
Таким чином, Учасник не зазначив детальні технічні характеристики товару, що пропонується до постачання, а скопіював технічні характеристики, які вимагаються Замовником у ТД чим саме і не виконав вимогу Замовника до Технічної специфікації.
По-третє:
Відповідно до пп.5 п. 6 Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до Тендерної документації Замовником зазначає, що Учасник закупівлі у складі тендерної документації повинен надати : «5. Сертифікат виробника на управління системою якості ДСТУ ISO 9001:2015».
На відповідність вище вказаній вимозі Учасник закупівлі ПП "Аксінья-Маркет" надав у складі тендерної пропозиції Сертифікат виробника на управління системою якості, ЩО МІСТИТЬ ПОСИЛАННЯ НА ЗОВСІМ ІНШИЙ СТАНДАРТ, НІЖ БУЛО ПЕРЕДБАЧЕНО ВИМОГАМИ ДОДАТКУ 2 , А САМЕ ДСТУ ISO 9001:2018», що є зовсім іншим документом, ніж передбачено умовами тендерної документації та не може вважатися тотожним, адже містить посилання на стандарт іншого року, а саме 2018, а не 2015 року як вимагав Замовник
По-четверте:
Згідно вимог п. 1 Додатку 2 до ТД, Замовник вказує, що Учасник в своїй пропозицій повинен зазначити конкретні моделі Товару.
Відповідно до вимог пп.3-4 п. 6 Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 Учасник у складі тендерної документації повинен надати :
«3. Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи щодо відповідності ЗІЗ встановленим санітарним і медичним критеріям безпеки;
4. Паспорт на виріб в якому зазначені технічні характеристики запропонованого товару, гарантійні зобов’язання та дата виготовлення»
На відповідність вище вказаній вимозі Учасником ПП «Аксінья - Маркет» було надано у складі тендерної документації Технічну специфікацію вих № 148 від 03.09.2025 р. згідно якої Учасником запропоновано товар а саме Протигаз цивільний ІЗОД-3 CBRN, до комплекту якого входить Лицьова частина маска ІЗОД-3 та Фільтр SIGMA OF-02 A2B2E2K2SXP3RD. ПРОТЕ надані у складі тендерної пропозиції Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи та паспорт на виріб надані на інший фільтр, ніж було запропоновано Учасником у Технічній специфікації , а саме Фільтр OF-02 A2B2E2K2SXP3RD (рис.4-5), хоча інші документи якості що були надані Учасником а саме Сертифікат експертизи зразка та Декларація про відповідність надані на Фільтр SIGMA OF-02 A2B2E2K2SXP3RD.
Таким чином Учасником було надано Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи та паспорт на зовсім ІНШИЙ Фільтр.
Отже, Учасником, при складанні та поданні власної тендерної пропозиції недотримано положень Додатку 2 до Тендерної документації.
За таких обставин, Замовник під час оцінки тендерної пропозиції Учасника ПП "Аксінья-Маркет" та прийняття рішення про визнання даного учасника переможцем відкритих торгів знехтував своїми ж вимогами, чим допустив порушення вимог тендерної документації так і норм законодавства.
Відповідно до пункту 43 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Постанова) «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскільки, виявлено невідповідності в Сертифікаті про експертизу зразка UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р на Протигаз ІЗОД-3 CBRN, та невідповідності в документі «Додаток 2 технічні та якісні.pdf» (технічній специфікації), які надаються учасником ПП "Аксінья-Маркет" на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, – механізм 24 години на усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції - не застосовується.
Таким чином тендерна пропозиція Учасника ПП "Аксінья-Маркет" підлягає відхиленню згідно з:
- абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме не відхиливши тендерну пропозицію ПП "Аксінья-Маркет", яка не відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Також Скаржник звертає увагу на наявність прецендентного рішення № 1504 -р/пк-пз від 31.01.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прийнятого за результатом розгляду скарги № UA-2024-12-06-012623-a.c1 Товариства з обмеженою відповідальністю «Пірена» щодо оскарження рішення ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" про визначення Переможцем закупівлі № UA-2024-12-06-012623-a ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЕЛЛ′КОМ" (код ЄДРПОУ: 33855606).
Вищевказаним рішенням Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було зобов'язано ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ:44768034) скасувати рішення про визначення ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СЕЛЛ′КОМ" (код ЄДРПОУ: 33855606) переможцем за процедурою закупівлі — "протигази та фільтри до них", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-06-012623-a.
Підставою для оскарження рішення Замовника публічній закупівлі UA-2024-12-06-012623-a стали невідповідності вимогам Тендерної документації Товару, запропонованого ПП "СЕЛЛ′КОМ" (код ЄДРПОУ: 33855606), що є аналогічними з невідповідностями Товару, що запропонований для участі в закупівлі UA-2025-08-27-008682-a ПП "Аксінья-Маркет" (виробником кого також є ПП "СЕЛЛ′КОМ").
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ПП "Аксінья-Маркет" переможцем оскаржуваної закупівлі.
Згідно наявного в пункті 56 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
09 вересня 2025 року Територіальним управлінням БЕБ у Київській області опублікувало Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 09/09/25-П від 09.09.2025 р. по предмету закупівлі Протигаз цивільний ІЗОД-3 з фільтром CBRN або еквівалент за кодом ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування, яким вирішено визнати переможцем процедури відкритих торгів з особливостями ПП "Аксінья-Маркет" (ЄДРПОУ 33574691) та прийнято рішення про намір укласти відповідний договір про закупівлю.
Вважаємо рішення Замовника, яке оформлене Протоколом таким, що порушують права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону з наступних підстав. За результатом розгляду пропозиції ПП "Аксінья-Маркет" (ЄДРПОУ 33574691) при проведені закупівлі UA-2025-08-27-008682-a, Замовником встановлено, що вона відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації. Проте, пропозиція даного учасника не відповідає вимогам тендерної документації (далі - ТД) та мала бути відхиленою з наступних підстав.
Тендерною документацією Замовника встановлено вичерпні Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які включені в оголошення про проведення закупівлі через систему електронних торгів.
Згідно п. 5. розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД Замовника «…Лицьова частина – панорамна захисна протигазова маска, що відповідає вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771, та національного стандарту ДСТУ EN 136:2003».
Відповідно до Додатку 2 до ТД, Замовник вказує, що Учасник в своїй пропозицій повинен зазначити конкретні моделі Товару, а також точнi технічні характеристики запропонованого Товару.
Також відповідно п. 6. Розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД, Замовник торгів визначив вичерпний перелік документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, серед них:
1. Декларація про відповідність вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771, складена виробником або його уповноваженим представником*
*У випадку, якщо декларація складена уповноваженим представником, разом з декларацією надається копія письмового доручення від виробника, в якому чітко визначено право вчинення таких дій від його імені.
2. Сертифікат(и) експертизи типового зразка (модуль В) (з усіма додатками та доповненнями), виданий (і) призначеним органом, що підтверджує (ють) відповідність засобу індивідуального захисту суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом засобів індивідуального захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771;
3. Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи щодо відповідності ЗІЗ встановленим санітарним і медичним критеріям безпеки;
4. Паспорт на виріб в якому зазначені технічні характеристики запропонованого товару, гарантійні зобов’язання та дата виготовлення.
5. Сертифікат виробника на управління системою якості ДСТУ ISO 9001:2015.
Згідно п. 5. Основні технічні характеристики, не гірше, розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД , Замовником визначено, що Лицьова частина – панорамна захисна протигазова маска серед іншого має відповідати національному стандарту ДСТУ EN 136:2003.
Окремо зазначаємо, що оцінка відповідності продукції Засоби індивідуального захисту, категорія ризику ІІІ, код ДК 021:2015:35810000-5 «Індивідуальне обмундирування» проводиться на відповідність вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771 (далі – Технічний регламент ЗІЗ). Відповідно до статті 11 Закону № 124, Наказом Міністерства економіки України від 21.07.2021р. № 281 затверджено Перелік національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771 (далі - Перелік). Згідно цього Наказу визначено перелік національних стандартів, що є ідентичними гармонізованим європейським стандартам, яким мають відповідати засоби індивідуального захисту, в т.ч. Протигази фільтрувальні, які складаються із Захисних протигазових масок та Фільтрів протигазових (та/або скомбінованих). Відповідно до цього Переліку Захисні протигазові маски мають відповідати ДСТУ EN 136:2003 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Маски. Вимоги, випробування, маркування (EN 136:1998, IDT)», а Фільтри протигазові та фільтри скомбіновані – ДСТУ EN 14387:2017 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтри протигазові і фільтри комбіновані. Вимоги, випробування, маркування (EN 14387:2004+А1:2008, IDT)». Кінцевими документами процедури оцінки відповідності продукції, що відноситься до третьої категорії ризику за Технічним регламентом ЗІЗ – є сертифікат експертизи зразка (aбo сертифікат зразка, aбo сертифікат про експертизу зразка) та декларація про відповідність технічному регламенту.
Учасник ПП "Аксінья-Маркет" (ЄДРПОУ 33574691) на виконання вимог п. 6. Розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД у складі своєї пропозиції надав документ «Сертифікат протигази.PDF» в якому міститься Сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р. на Протигаз цивільний ІЗОД-3 CBRN (виробництва ПП «СЕЛЛ′КОМ»)
Згідно даних документа чітко вбачається, що лицева частина протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN відповідає лише окремим пунктам розділу 8 «Випробування» стандарту ДСТУ EN 136:2003 (а саме: п. 8.3 «Візуальне перевіряння», п. 8.5 «Стійкість до займання», п. 8.7 «Чищення та дезінфікування», п. 8.14 «Вміст діоксиду вуглецю у вдихуваному повітрі», п. 8.15 «Опір диханню», п. 8.16 «Коефіцієнт підсосу», п. 8.17 «Площа поля зору»), а не всьому стандарту ДСТУ EN 136:2003.
А це в свою чергу означає, що лицева частина протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN по інших пунктах 8 розділу, а саме: п. 8.1 «Загальні положення», п. 8.2 «Попередня підготовка», п. 8.4 «Стійкість до впливу температури», п. 8.6 «Стійкість до теплового випромінювання», п. 8.8 «Наголовний гарнітур», п. 8.9 «З’єднувач» (перевірка різьби на відповідність стандарту ДСТУ EN 148-1), п. 8.10 «Переговорна мембрана», п. 8.11 «Окуляри/панорамне скло», п. 8.12 «Вдихальні і видихальні клапани», п. 8.13 «Герметичність», п. 8.18 «Випробовування експлуатаційних властивостей» навіть не випробовувалась (!).
Хоча Декларація про відповідність (файл «Декларація про відповідність протигази.pdf»), надана Учасником у складі тендерної документації містить підтвердження ДСТУ EN 136:2003 в цілому (Малюнок 2 «Декларація про відповідність протигази.pdf»), таким чином Учасником було надано у складі тендерної пропозиції документи, що містять РІЗНУ ІНФОРМАЦІЮ, щодо відповідності ДСТУ, так як сертифікат експертизи зразка містить відповідність лише деяким пунктам, а Декларація про відповідність ДСТУ в цілому, АЛЕ звертаємо вашу увагу, що пункт 7 Декларації про відповідність містить посилання на Сертифікат експертизи зразка № UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р., який в свою чергу містить підтвердження ЛИШЕ окремих пунктів.
Окремо наголошуємо, що однією із вимог Замовника відповідно Згідно п. 5. розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД Замовника визначено, що «різновид кріплення для фільтра - Rd 40x1/7'' (стандартне різьбове) за ДСТУ EN 148-1:2004». Виходячи із наданого UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р. лицева частина протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN, яка пропонується Учасником до постачання за п. 8.9 «З’єднувач» (перевірка різьби на відповідність стандарту ДСТУ EN 148-1) навіть не випробовувалась! Таким чином, виникає сумнів щодо відповідності різьбового кріплення лицевої частини протигазу цивільного ІЗОД-3 CBRN вимогам ДСТУ EN 148-1, що прямо суперечить технічній специфікації та вимогам Замовника.
Як наслідок, невідповідність в комплексі всьому стандарту ДСТУ EN 136:2003 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Маски. Вимоги, випробування, маркування», прямо суперечать Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 №124-VIII, Технічному регламенту засобів індивідуального захисту затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771, Наказу Міністерства економіки України від 21.07.2021р. № 281 «Про затвердження Переліку національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771», а також суперечить вимогам п. 5. розділу Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до ТД Замовника.
На виконання зазначеної вимоги до п. 1 Додатку 2 до ТД Учасник - ПП "Аксінья-Маркет", у складі своєї тендерної пропозиції надав документ «Додаток 2 технічні та якісні.pdf», який зокрема і містить технічні характеристики товару, що пропонує учасник.
Проте, за результатами аналізу тендерної пропозиції Учасника ПП "Аксінья-Маркет" та технічними характеристиками наданими ним не зрозуміло які саме якісні та технічні характеристики товару, що пропонується Учасником. Так, по позиції 1. Маска повнолицьова Учасник пропонує Лицеву частину «ІЗОД-3» та зазначаються такі технічні характеристики «…Клас маски не менше 2-го (СL2)» «…Маса маски, не більше – 600 г.» «…Гарантійний термін зберігання маски – не менше 10 років». З цих виразів не зрозуміло, який клас захисту має лицева частина, запропонована до постачання Учасником яка її вага та гарантійний термін зберігання; по позиції 2 учасник пропонує Фільтр SIGMA OF-02 CBRN A2B2E2K2SXP3DR та зазначає в технічній специфікації, що фільтр «…Клас фільтру не менше 2-го», «…маса фільтру, не більше – 450 г» та «гарантійний термін зберігання фільтру – не менше 10 років» , таким чином пропозиція ПП «Аксінья -Маркет» НЕ МІСТИТЬ ТОЧНИХ технічних характеристик запропонованого Товару (Малюнок 3).
Таким чином, Учасник не зазначив детальні технічні характеристики товару, що пропонується до постачання, а скопіював технічні характеристики, які вимагаються Замовником у ТД чим саме і не виконав вимогу Замовника до Технічної специфікації.
По-третє:
Відповідно до пп.5 п. 6 Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до Тендерної документації Замовником зазначає, що Учасник закупівлі у складі тендерної документації повинен надати : «5. Сертифікат виробника на управління системою якості ДСТУ ISO 9001:2015».
На відповідність вище вказаній вимозі Учасник закупівлі ПП "Аксінья-Маркет" надав у складі тендерної пропозиції Сертифікат виробника на управління системою якості, ЩО МІСТИТЬ ПОСИЛАННЯ НА ЗОВСІМ ІНШИЙ СТАНДАРТ, НІЖ БУЛО ПЕРЕДБАЧЕНО ВИМОГАМИ ДОДАТКУ 2 , А САМЕ ДСТУ ISO 9001:2018», що є зовсім іншим документом, ніж передбачено умовами тендерної документації та не може вважатися тотожним, адже містить посилання на стандарт іншого року, а саме 2018, а не 2015 року як вимагав Замовник
По-четверте:
Згідно вимог п. 1 Додатку 2 до ТД, Замовник вказує, що Учасник в своїй пропозицій повинен зазначити конкретні моделі Товару.
Відповідно до вимог пп.3-4 п. 6 Вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 Учасник у складі тендерної документації повинен надати :
«3. Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи щодо відповідності ЗІЗ встановленим санітарним і медичним критеріям безпеки;
4. Паспорт на виріб в якому зазначені технічні характеристики запропонованого товару, гарантійні зобов’язання та дата виготовлення»
На відповідність вище вказаній вимозі Учасником ПП «Аксінья - Маркет» було надано у складі тендерної документації Технічну специфікацію вих № 148 від 03.09.2025 р. згідно якої Учасником запропоновано товар а саме Протигаз цивільний ІЗОД-3 CBRN, до комплекту якого входить Лицьова частина маска ІЗОД-3 та Фільтр SIGMA OF-02 A2B2E2K2SXP3RD. ПРОТЕ надані у складі тендерної пропозиції Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи та паспорт на виріб надані на інший фільтр, ніж було запропоновано Учасником у Технічній специфікації , а саме Фільтр OF-02 A2B2E2K2SXP3RD (рис.4-5), хоча інші документи якості що були надані Учасником а саме Сертифікат експертизи зразка та Декларація про відповідність надані на Фільтр SIGMA OF-02 A2B2E2K2SXP3RD.
Таким чином Учасником було надано Висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи та паспорт на зовсім ІНШИЙ Фільтр.
Отже, Учасником, при складанні та поданні власної тендерної пропозиції недотримано положень Додатку 2 до Тендерної документації.
За таких обставин, Замовник під час оцінки тендерної пропозиції Учасника ПП "Аксінья-Маркет" та прийняття рішення про визнання даного учасника переможцем відкритих торгів знехтував своїми ж вимогами, чим допустив порушення вимог тендерної документації так і норм законодавства.
Відповідно до пункту 43 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Постанова) «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскільки, виявлено невідповідності в Сертифікаті про експертизу зразка UA.TR.131.В.1622-24 від 06.03.2024 р на Протигаз ІЗОД-3 CBRN, та невідповідності в документі «Додаток 2 технічні та якісні.pdf» (технічній специфікації), які надаються учасником ПП "Аксінья-Маркет" на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, – механізм 24 години на усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції - не застосовується.
Таким чином тендерна пропозиція Учасника ПП "Аксінья-Маркет" підлягає відхиленню згідно з:
- абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме не відхиливши тендерну пропозицію ПП "Аксінья-Маркет", яка не відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Також Скаржник звертає увагу на наявність прецендентного рішення № 1504 -р/пк-пз від 31.01.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прийнятого за результатом розгляду скарги № UA-2024-12-06-012623-a.c1 Товариства з обмеженою відповідальністю «Пірена» щодо оскарження рішення ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" про визначення Переможцем закупівлі № UA-2024-12-06-012623-a ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЕЛЛ′КОМ" (код ЄДРПОУ: 33855606).
Вищевказаним рішенням Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було зобов'язано ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ:44768034) скасувати рішення про визначення ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СЕЛЛ′КОМ" (код ЄДРПОУ: 33855606) переможцем за процедурою закупівлі — "протигази та фільтри до них", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-06-012623-a.
Підставою для оскарження рішення Замовника публічній закупівлі UA-2024-12-06-012623-a стали невідповідності вимогам Тендерної документації Товару, запропонованого ПП "СЕЛЛ′КОМ" (код ЄДРПОУ: 33855606), що є аналогічними з невідповідностями Товару, що запропонований для участі в закупівлі UA-2025-08-27-008682-a ПП "Аксінья-Маркет" (виробником кого також є ПП "СЕЛЛ′КОМ").
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ПП "Аксінья-Маркет" переможцем оскаржуваної закупівлі.
Згідно наявного в пункті 56 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Територіальне управління БЕБ у Київській області скасувати рішення уповноваженої особи № 09/09/25-П від 09.09.2025 р., щодо визнання переможцем тендерної процедури UA-2025-08-27-008682-a ПП "Аксінья-Маркет" (ЄДРПОУ 33574691).
Запити Органу оскарження
Номер:
2a3cc0b2c3f24545b5f78d272fcd6f8e
Тема запиту:
Пояснення, інформація, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі UA-2025-08-27-008 682-а
Текст запиту:
В своїй скарзі скаржник вказує, що ТОВ Компанiя «Пірена», виявило бажання взяти участь у відповідній тендерній процедурі Закупівлі відкриті торги з особливостями та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію, проте вважає, що рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі ПП «Аксінья-Маркет» (код ЄДРПОУ 33574691) порушують права та законні інтереси скаржника, а також суперечать вимогам Закону та просить, зокрема, зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможця тендерної процедури UA-2025-08-27-008682-a.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон) скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язаних з її участю у процедурі закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Скаржник стверджує про низку «невідповідностей» у поданій переможцем тендерній пропозиції. Проте наведені аргументи є помилковими та не відповідають чинному законодавству. Замовник вважає, що зазначені доводи не можуть бути підставою для скасування рішення про визначення переможця. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей Замовник зобов’язаний забезпечити об’єктивність, пропорційність та недискримінаційність при оцінці тендерних пропозицій. Переможець надав усі документи, прямо передбачені тендерною документацією. Жодних істотних невідповідностей, які б змінювали предмет закупівлі або впливали на якість товару, не виявлено.
Скаржник зазначає, що сертифікат експертизи зразка UA.TR.131.В.1622-24 підтверджує лише частину пунктів розділу 8 стандарту ДСТУ EN 136:2003. Проте сертифікація відбувається відповідно до Технічного регламенту засобів індивідуального захисту (Постанова КМУ №771), де кінцевими документами є сертифікат експертизи зразка та декларація про відповідність. Аргумент скаржника про «непроведення випробування різьбового з’єднання» є безпідставним. У технічній специфікації та паспорті виробу чітко вказано, що використовується стандартне різьбове з’єднання Rd 40х1/7, що відповідає ДСТУ EN 148-1:2004. Відсутність окремого пункту у сертифікаті не свідчить про невідповідність, а є звичайною практикою органів сертифікації. У складі пропозиції надано сертифікат системи управління якістю за стандартом ISO 9001:2018. Це оновлена редакція міжнародного стандарту, що є чинною та визнається як така, що повністю охоплює вимоги ISO 9001:2015. Відповідно до міжнародної практики, нова редакція не може вважатися невідповідністю, адже забезпечує вищий рівень контролю якості. Скаржник стверджує, що документи подані на «інший фільтр». Проте всі надані документи підтверджують відповідність фільтра SIGMA OF-02 CBRN A2B2E2K2SX P3 RD, який відповідає технічним вимогам. Наявні відмінності у найменуванні пов’язані з особливостями перекладу та маркування, а не з відмінністю товару.
З огляду на викладене вище, замовник звертається з проханням до Комісії відхилити Скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія «Пірена».
Дата опублікування:
16.09.2025 17:54
Номер:
e8bffa8d072e47409784a5af9818b6eb
Тема запиту:
Пояснення, інформація, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі UA-2025-08-27-008 682-а
Текст запиту:
В своїй скарзі скаржник вказує, що ТОВ Компанiя «Пірена», виявило бажання взяти участь у відповідній тендерній процедурі Закупівлі відкриті торги з особливостями та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію, проте вважає, що рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі ПП «Аксінья-Маркет» (код ЄДРПОУ 33574691) порушують права та законні інтереси скаржника, а також суперечать вимогам Закону та просить, зокрема, зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможця тендерної процедури UA-2025-08-27-008682-a.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон) скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язаних з її участю у процедурі закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Скаржник стверджує про низку «невідповідностей» у поданій переможцем тендерній пропозиції. Проте наведені аргументи є помилковими та не відповідають чинному законодавству. Замовник вважає, що зазначені доводи не можуть бути підставою для скасування рішення про визначення переможця. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей Замовник зобов’язаний забезпечити об’єктивність, пропорційність та недискримінаційність при оцінці тендерних пропозицій. Переможець надав усі документи, прямо передбачені тендерною документацією. Жодних істотних невідповідностей, які б змінювали предмет закупівлі або впливали на якість товару, не виявлено.
Скаржник зазначає, що сертифікат експертизи зразка UA.TR.131.В.1622-24 підтверджує лише частину пунктів розділу 8 стандарту ДСТУ EN 136:2003. Проте сертифікація відбувається відповідно до Технічного регламенту засобів індивідуального захисту (Постанова КМУ №771), де кінцевими документами є сертифікат експертизи зразка та декларація про відповідність. Аргумент скаржника про «непроведення випробування різьбового з’єднання» є безпідставним. У технічній специфікації та паспорті виробу чітко вказано, що використовується стандартне різьбове з’єднання Rd 40х1/7, що відповідає ДСТУ EN 148-1:2004. Відсутність окремого пункту у сертифікаті не свідчить про невідповідність, а є звичайною практикою органів сертифікації. У складі пропозиції надано сертифікат системи управління якістю за стандартом ISO 9001:2018. Це оновлена редакція міжнародного стандарту, що є чинною та визнається як така, що повністю охоплює вимоги ISO 9001:2015. Відповідно до міжнародної практики, нова редакція не може вважатися невідповідністю, адже забезпечує вищий рівень контролю якості. Скаржник стверджує, що документи подані на «інший фільтр». Проте всі надані документи підтверджують відповідність фільтра SIGMA OF-02 CBRN A2B2E2K2SX P3 RD, який відповідає технічним вимогам. Наявні відмінності у найменуванні пов’язані з особливостями перекладу та маркування, а не з відмінністю товару.
З огляду на викладене вище, замовник звертається з проханням до Комісії залишити без розгляду Скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія «Пірена».
Дата опублікування:
15.09.2025 18:38