• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 44610000-9 «Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску» (Контейнери для сміття з плоскою кришкою, 1100 л) (Послуги з благоустрою населених пунктів. Придбання контейнерів та заміна пошкоджених).

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 22.09.25 09:00)

1 755 578.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 777.89 UAH
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
12
год
14
хв
38
сек
Гарантія - 35 111.56 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження: 25.08.2025 09:05 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: ccaf0705ac0c44d88a82be4b24a4f8db
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-25-000502-a.b1
Назва: про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.09.2025 15:39
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2025 09:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни внесено.
Автор: ТОВ "РЕНТОК ГРУП", Наталія Сидоренко +380971189910 rentokgrup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 23012c4be837404c916364d8bce53fd8
Заголовок пункту скарги: В тендерній документації встановлено дискримінаційну вимогу, що вказує на товар конкретного виробника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В Додатку 4 (таблиця 2) тендерної документації встановлено:
Розмір в мм.
висота не більше 1330
довжина не більше 1075
ширина не більше 1370

Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.

Відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7992b6ee52b94e259b4e41a2cdac05af
Заголовок пункту скарги: Замовником вимагається документ, що не передбачений чинним законодавством України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В Додатку 4 тендерної документації встановлено, що Учасник повинен вказати конкретні технічні характеристики запропонованого товару, що в повному обсязі підтверджують відповідність Товару вимогам Замовника, що містяться у Додатку 3 до тендерної документації, що підтверджені:
діючим сертифікатом EN 840-2 (в якому вказано відповідність стандарту EN 840-2) виданим уповноваженим та акредитованим органом)

Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.

EN 840-2 не визначений на законодавчому рівні в Україні як нормативно-правовий акт. Так як, в Базі даних "Законодавство України", що знаходиться за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/index відсутня інформація про EN 840-2.

Крім того, EN 840-2 не імплементований в чинне законодавство України та не є обов’язковим стандартом в Україні. Наприклад, в каталозі НД України on-line (посилання на сайт http://csm.kiev.ua/nd/nd.php?b=1) під час пошуку інформації про:
EN 840-2 відображається інформація, що в Україні цей EN 840-2 не діє

Враховуючи вище зазначене, Скаржник повідомляє, про надання сертифікату відповідності EN 840-2 суперечить чинному законодавству України. Так як, EN 840-2 не визначений на законодавчому рівні України як нормативно-правовий акт та не є чинним стандартом в Україні. Замовник не має права вимагати в тендерній документації сертифікат відповідності згідно не діючого в Україні EN 840-2.

В тексті EN 840-2 вказано, що відповідно до внутрішнього регламенту CEN/CENELEC національні стандарти організацій наступних країн зобов'язані реалізувати цей Європейський стандарт: Австрія, Бельгія, Болгарія, Хорватія, Кіпр, Чеська Республіка, Данія, Естонія, Фінляндія, колишня Югославська Республіка Македонія, Франція, Німеччина, Греція, Угорщина, Ісландія, Ірландія, Італія, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Словенія, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Туреччина і Великобританія.
Отже, виходячи із вище зазначеного відсутнє зобов’язання, що в Україні EN 840-2 мають бути реалізовані як стандарти.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: aec0fd8b7bfa4704b616f23dcf1f2723
Заголовок пункту скарги: Замовником вимагається документ, що не передбачений чинним законодавством України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В Додатку 4 тендерної документації встановлено, що Учасник повинен вказати конкретні технічні характеристики запропонованого товару, що в повному обсязі підтверджують відповідність Товару вимогам Замовника, що містяться у Додатку 3 до тендерної документації, що підтверджені:
сертифікат RAL GZ 951/1 виданий у 2025 році який в свою чергу виданий уповноваженим та акредитованим органом
сертифікатом випробувань

Скаржник зазначає, що є дискримінацією вимога щодо сертифікат RAL GZ 951/1 виданий у 2025 році який в свою чергу виданий уповноваженим та акредитованим органом
Насамперед Скаржник наголошує, що порядок видачі сертифікату RAL-GZ встановлено національним законодавством Німеччини.
Німецький RAL-GZ як документ в Україні не імплементований у законодавство України стандартом, а тому не може бути застосований та не обов'язковий до застосування в Україні.
Чинне законодавство України також не встановлює порядку отримання сертифікату RAL-GZ. Також відсутні органи з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством для отримання сертифікату RAL-GZ.
Окремо Скаржник зазначає, що відповідна вимога щодо надання сертифікату RAL-GZ не може бути виконана Учасниками. Так як, учасники, що є постачальниками товару відповідно до предмету закупівлі, але не є виробниками, не мають змоги вплинути на виробників даного товару та вимагати від них обов’язкового проходження даної сертифікації та отримання сертифікату RAL GZ згідно норм німецького законодавства. Адже, обов’язкова сертифікація товару відповідно до предмету закупівлі стандарту RAL не встановлена ані законодавством України, ані на законодавчому рівні інших країн, що є виробниками даної продукції.
За таких умов в процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті суб’єкти господарювання, що мають міжнародний сертифікат RAL. Дана вимога є дискримінацією по відношенню до Скаржника.

Для прикладу надаємо для ознайомлення аналогічне рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6733-р/пк-пз від 15.11.2022 щодо дискримінаційної вимоги надання актуального сертифікату RAL GZ.

У тендерній документації Замовник використав поняття “сертифікат випробувань”, проте не визначив, який саме документ мається на увазі. Відсутнє роз’яснення щодо його суті, порядку оформлення та підстав визнання належним підтвердженням. Це створює правову невизначеність для учасників та може призвести до різного тлумачення вимоги. Чинним законодавством не передбачено що це за документ. Отже вимога суперечить чинному законодавству України
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження