• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Капітальний ремонт з влаштування пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей у разі пожежі в Ямпільському ліцею", за адресою: с. Ямпіль, вул. І. Франка, 71 Б Львівської області

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 22.09.25 00:00)

1 967 949.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 839.75 UAH
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
17
год
33
хв
17
сек
Гарантія - 9 000.00 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження: 21.08.2025 16:13 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги

Номер: 396c0403a5a94c8185301dab84b73d9e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-21-010622-a.b2
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2025 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.09.2025 15:35
Дата виконання рішення Замовником: 16.09.2025 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d609fa5a604a4b2fbb2f7a03f7d655c9
Заголовок пункту скарги: 1. Згідно вимоги п. 1.2. Таблиця Б Додатку №1 до тендерної документації Замовником
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «* Працівники інженерних професій можуть працювати за будь-якою формою залучення працівників (штатний / трудовий договір, за сумісництвом тощо).
** Довідка з інформацією щодо основних інженерних працівників відповідної кваліфікації обов’язково повинна містити інформацію про наявність в Учасника керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”/“Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”)/ “Автоматизація та приладобудування”/ “Електроніка та телекомунікації”/“Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. Для підтвердження зазначеної інформації додатково надається скановані копії з оригіналу диплому про освіту та трудову книжку.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0897a98881504e349c0bb7478f5eeaf8
Заголовок пункту скарги: 2. Згідно вимоги п. 1.1. Таблиця А Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «* Якщо учасник є власником, зазначається “власна”, в інших випадках вказується “право користування” (договір оренди, лізингу, надання послуг, субпідряду (підряду) або в інший спосіб, визначений законодавством).
** Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій обов’язково повинна містити інформацію про наявність в учасника власного (або орендованого) пульту спостереження. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист про сервісне обслуговування системи протипожежного захисту та підключення системи на свій пульт цілодобового спостерігання, у тестовому режимі, до моменту підписання договору з профільною організацією».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6e10cb73d0ae45aba8abc04de754eb94
Заголовок пункту скарги: 3. Згідно вимоги п. 1.2. Таблиця В Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «* Працівники робітничих спеціальностей можуть працювати за будь-якою формою залучення працівників (штатний / трудовий договір, за сумісництвом тощо).
** Довідка з інформацією щодо працівників робітничих спеціальностей обов’язково повинна містити інформацію про наявність в Учасника:
- налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду – 1 особа;
- електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) не нижче 3-го розряду – 2 особи.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: ae3b94228b3c470c9d446e1b734af724
Заголовок пункту скарги: 4. Згідно вимоги п. 1.2. Таблиця В Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «1.2.2. Наявність працівників робітничих спеціальностей та інженерних працівників відповідної кваліфікації підтверджується:
-сканованою копією оригіналу Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітній період. В разі прийняття працівників після останнього звітного періоду, подається сканована копія оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу.
- сканованою копією оригіналу штатного розпису або витягу зі штатного розпису.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 8c914e2dfd904f7b98f357ed1fe6803b
Заголовок пункту скарги: 5. Згідно вимоги п. 1.3. п.п. 1.3.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «1.3.1. Скановану з оригіналу копію аналогічного договору, у кількості не менше одного, який повністю виконаний, інформація щодо якого вказано у довідці згідно форми Таблиця «Г». Аналогічними договорами є договір (двосторонній або декілька сторонній) з капітального ремонту влаштування пожежної сигналізації».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 4a88852039cb41d89d674d6e60b9a46d
Заголовок пункту скарги: 6. Згідно вимоги п. 1.4. п.п. 1.4.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «1.4.1. Для юридичних осіб:
- сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за останній звітний період;
- сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за останній звітний період;
- сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за останній звітний період».
Оборот коштів за попередній рік суб’єкта господарювання повинен становити не менше очікуваної вартості предмета закупівлі. Надати в складі тендерної пропозиції інформаційну довідку про оборот (обсяг чистого доходу) за попередній рік».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 30110ccde8554c36a7314a59d4777a29
Заголовок пункту скарги: 7. Згідно вимоги п. 10 тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «Для кожної позиції товару (устаткування) походженням з інших країн учасником заповнюються графи 3 і 4 форми (заповнення графи 5 не вимагається) та надається копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861)».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: ebd792c1861042c7a35b54f8aa7411bc
Заголовок пункту скарги: 8. Згідно вимоги п. 11 п.п. 12 тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «12. Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 20000.00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 копійок)».

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження









Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації

Номер: c64acb01717845c1b26f29a3336ed74d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-21-010622-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.09.2025 11:14
Дата виконання рішення Замовником: 16.09.2025 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА", Литвин Володимир 380507037753 Alena.budperspektyva@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 97e2456120c34b30a08411b9cf0e1447
Заголовок пункту скарги: Щодо матеріально-технічної бази
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пп. 1.1 Розділу 1 до тендерної документації, Замовник вимагає наступне:
«** Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій обов’язково повинна містити інформацію про наявність в учасника власного (або орендованого) пульту спостереження. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист про сервісне обслуговування системи протипожежного захисту та підключення системи на свій пульт цілодобового спостерігання, у тестовому режимі, до моменту підписання договору з профільною організацією.»

Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, тому що, ми не зобов՚язані надавати зазначені послуги, які не стосуються предмета закупівлі.

Відповідно до ч. 3 п. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України: «Головний розпорядник отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань», та відповідно до затверджених коштів п. 2. ст. 47 Бюджетного кодексу України «Казначейство України здійснює контроль за відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів розпису бюджету».
В свою чергу, згідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.

Виходячи із вищесказаного, на дану закупівлю «Капітальний ремонт з влаштування пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей у разі пожежі Ямпільському ліцею", за адресою: с. Ямпіль, вул. І. Франка, 71 Б Львівської області» створено рядок плану UA-P-2025-08-21-000317-a, та відповідно бюджетним асигнуванням Замовника передбачено кошти на дану закупівлю у розмірі 1 967 949,60 грн (з ПДВ).
Разом з тим повідомляємо, що зазначені вимоги виходять за межі предмета закупівлі «Капітальний ремонт з влаштування пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей», оскільки сервісне обслуговування та послуги моніторингу систем пожежного захисту шляхом цілодобового спостерігання є окремими видами господарської діяльності та відповідно мають інші коди ДК 021:2015.
Додатково повідомляємо, що Замовник передбачає наявність власного (або орендованого) пульту спостереження. Однак, вимагає гарантійний лист про сервісне обслуговування системи протипожежного захисту та підключення системи на свій пульт цілодобового спостерігання.
Встановлення умов щодо надання довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка обов’язково повинна містити інформацію про наявність в учасника власного (або орендованого) пульту спостереження та гарантійного лист про сервісне обслуговування системи протипожежного захисту та підключення системи на свій пульт цілодобового спостерігання, у тестовому режимі, до моменту підписання договору з профільною організацією є дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників і створюють необґрунтовану перевагу для суб’єктів, які вже надають послуги цілодобового спостереження. Ми як учасник маємо всі ресурси та кваліфікацію для виконання саме робіт з капітального ремонту системи пожежної сигналізації та системи оповіщення та управління евакуацією людей, проте зазначена вимога фактично унеможливлює подання нашої пропозиції, хоча вона відповідає предмету закупівлі.
Отже, враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити з тендерної документації вимогу «Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій обов’язково повинна містити інформацію про наявність в учасника власного (або орендованого) пульту спостереження. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист про сервісне обслуговування системи протипожежного захисту та підключення системи на свій пульт цілодобового спостерігання, у тестовому режимі, до моменту підписання договору з профільною організацією».

Доказ: Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3f9385f0b05947739bbf0caf7b6290a9
Заголовок пункту скарги: Щодо транспортних засобів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пп. 1.1.1. Розділу 1 до тендерної документації, Замовник вимагає:

«Для підтвердження інформації зазначеної в Таблиці «А» учасник повинен надати:
- у разі залучення до виконання робіт машин, механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди/ лізингу/надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути чинними на момент їх подання, та належно оформлені. А також учасники в складі тендерної пропозиції надають оригінал листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі. Окрім цього, необхідно надати в складі тендерної пропозиції копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо). Якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації - інший документ, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо).»

Відповідно до технологічних вимог щодо наявності матеріально-технічної бази п. 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (надалі – Постанова) зазначено:
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.

Отже, даний перелік не містить вимог щодо наявності у Ліцензіатів листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі, а також копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо) та якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації - інший документ, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо).
ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» має відповідну ліцензію на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
Враховуючи вищезазначене, ми маємо право надавати роботи/послуги з капітального ремонту зі встановлення пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей, устаткування передавання тривожних сповіщень, адже ми маємо ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, необхідне обладнання та працівників, відповідно до Ліцензійних умов від 23 листопада 2016 № 852, необхідні дозволи, але ми не можемо взяти участь у закупівлі через вимогу наявності листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі, а також копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо) та якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації - інший документ, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо).
Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги щодо надання листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі, а також копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо) та якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації - інший документ, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо).

Доказ: Постанова № 852 від 23.11.2016
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2fdb47b7632945cba52560fc2e822bad
Заголовок пункту скарги: Щодо оплати переможцем юридично-консультаційних послуг Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пп. 12. п. 11 Розділу 3 до тендерної документації, зазначено:

«Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 20000.00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 копійок).»

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас, як для Учасника, у зв’язку з тим, що ми не маємо та не повинні мати жодного стосунку до оплати юридично-консультаційних послуг.
По-перше, умовами технічного завдання, опублікованого в тендерній документації, не встановлено необхідність виконавцю робіт/надавачу послуг надавати юридично-консультаційних послуги. Відповідно між Переможцем та Замовником не будуть встановлені жодні правочини, які передбачають оплату юридично-консультаційних послуг.
По-друге, якщо Замовником у розумінні Закону передбачено придбання юридично-консультаційних послуг, така закупівля має здійснюватись відповідно до річного плану згідно вимог Закону, шляхом наступного оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, або із застосуванням однієї із процедур, передбачених статтею 13 Закону, керуючись вартісними межами, визначеними Законом.
Згідно частини 2 статті 44 Закону за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог цього Закону, та укладення договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Крім того, згідно ст. 636 Цивільного кодексу України договором на користь третьої особи є договір, в якому боржник зобов’язаний виконати свій обов’язок на користь третьої особи, яка встановлена або не встановлена у договорі. Зазначений договір на придбання послуг Консультанта торгів (укладений між Замовником і Консультантом) в такій формі є по суті нікчемним правочином, так як третьою особою в ньому виступає потенційний Учасник-переможець процедури закупівлі, але обов’язок не виконується боржником за договором на його користь, а навпаки - обов’язок може бути покладено на Учасника-переможця процедури закупівлі.
Формулюванням пп. 12. п. 11 Розділу 3 до тендерної документації встановлено, що Учасник не зобов’язаний приймати витрати на оплату послуг юридично-консультаційних послуг, а лише що до нього можуть покладатись відповідні витрати. При цьому зважаючи на можливі перешкоди під час прийняття виконаних робіт/наданих послуг дане положення має імовірність стати обов’язковим до виконання.

Для уникнення можливого порушення принципів максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до пп. 12. п. 11 Розділу 3 до тендерної документації, виключивши його.

Доказ: Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 1d82f99d2acb4d79884065e523e1991c
Заголовок пункту скарги: Щодо технологій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2. пункту 6 Розділу 4 тендерної документації зазначено:

«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- договірну ціну*, зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів**; розрахунок загальновиробничих витрат.
*Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. На підтвердження наявності в Учасника програмного комплексу подається довідка довільної формі, яка містить інформацію про наявність в Учасника сертифікованого програмного забезпечення для автоматизації розрахунку і перевірки кошторисної документації відповідно до вимог національних нормативних документів та ліцензія (сканована з оригіналу) з супроводом дійсним до кінця поточного року»

Вважаємо цю вимогу незаконною, надмірною та дискримінаційною для нас, як для учасника торгів, оскільки участь у процедурі закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають власне сертифіковане програмне забезпечення АВК та ліцензію з супроводом дійсним до 31.12.2015 року.
Отже, відповідно до до п. 2. пункту 6 Розділу 4 тендерної документації Замовник вимагає наявність в Учасників власного сертифікованого програмного комплексу АВК та ліцензії з супроводом дійсним до 31.12.2015 року.
Ми, як учасник, маємо ліцензію на програмний комплекс АВК на підставі оренди робочого місця. Супровід за ліцензією діє до 31.10.2025 року, тобто ліцензія є чинною менше ніж до 31.12.2015 року. При цьому при наближенні завершення терміну чинності ліцензії Орендар має право її подовжити або придбати нову. Проте умова Документації не дає можливості подовжити наявну або придбати нову ліцензію під час виконання робіт/надання послуг, що порушує його права як суб’єкта господарювання.
Наявність у нас ліцензії на програмний комплекс АВК на підставі оренди робочого місця та ліцензії, що дійсна менше ніж до 31.12.2015 року, цілком забезпечує можливість належного виконання робіт і не впливає на якість чи результат виконання договору. Однак Замовником встановлено вимогу щодо ліцензії з супроводом дійсним до кінця поточного року, що суперечить принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Таким чином, обмеження права учасника підтвердити наявність програмного комплексу шляхом оренди чи іншої правової форми користування створює штучні бар’єри для участі та порушує принципи рівної конкуренції й недискримінації, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а встановлюючи додаткову умову про термін дії ліцензії саме до кінця року, Замовник звужує коло потенційних учасників та необґрунтовано позбавляє права брати участь тих суб’єктів, у яких ліцензія чинна на час подання пропозиції, але має інший строк дії.

Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та викласти в наступній редакції: «На підтвердження наявності в Учасника власного або орендованого програмного комплексу подається довідка довільної формі, яка містить інформацію про наявність сертифікованого програмного забезпечення для автоматизації розрахунку і перевірки кошторисної документації відповідно до вимог національних нормативних документів та ліцензія (сканована з оригіналу)».

Доказ: 1. Договір № 1234/08/1 Про оренду робочого місця з персональним комп’ютером з встановленим комплексом АВК-5 «Автоматизований випуск кошторисно-ресурсної документації» з підсистемою ПД від 08 серпня 2025 року.
2. Ліцензія № 01/48095
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 23359295694346859ec582a801ef143e
Заголовок пункту скарги: Щодо Декларації ОП
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2. Розділу 4 тендерної документації зазначено:

«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:

- копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки: зварювальні роботи, роботи, що виконуються на висоті понад 1.3 метра, роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників. Дана декларація повинна бути видана на ім’я Учасника цих торгів.»

Дану вимогу вважаємо дискримінаційною, адже відповідно до технічного завдання не передбачено виконання робіт, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників. У межах даних робіт не передбачено використання механічних підіймачів та будівельних підйомників, оскільки монтаж обладнання здійснюється у середині будівлі. Таким чином, Замовник навмисне обмежує коло учасників та встановлює дискримінаційні вимоги.
Виходячи із вищесказаного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до п. 2. Розділу 4 тендерної документації вилучивши слова «роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників».

Доказ: Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: e868f08ab83b4a55a254406422bf3f8c
Заголовок пункту скарги: Щодо довідки від замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5. Розділу 4 тендерної документації зазначено:

«Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозицій довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів в період звернення за роз’ясненнями про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області.»

Скаржник вважає, що встановлена вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів, порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, а також принцип запобігання корупційним діям і зловживанням.
Необхідність отримання довідки довільної форми у Замовника ставить Скаржника в залежне становище від Замовника, який може неправомірно та необґрунтовано відмовити у видачі цього документа Скаржнику, що порушує права Скаржника. Окрім того після зустрічі із Замовником для отримання такого документу, інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає не конфіденційною, що не узгоджується з необхідністю дотримання конфіденційності учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (ст. 12 Закону "Про публічні закупівлі").
Окрім того необхідність отримання довідки від Замовника передбачає необхідність звернення до Замовника без використання електронної системи закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій, що не узгоджується з п. 54 Особливостей, згідно якого звернення повинні відбуватись через електронну систему закупівель.
Разом з тим, отримання у Замовника довідки про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, не передбачене жодною нормою Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р., Закону України «Про публічні закупівлі», чи іншими нормативно-правовими актами, що регулюють сферу публічних закупівель.
Скаржник просить зобов’язати Замовника виключити дискримінаційну вимогу надати в складі тендерної пропозицій довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів в період звернення за роз’ясненнями про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області.

Доказ: Постанова № 1178 від 12.10.2022
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження