• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова).

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 13 днів назад

2 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період оскарження: 20.08.2025 14:39 - 27.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: a8956999830948c283fc31c698b98130
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-007500-a.b1
Назва: Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
На підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пунктів 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Товариство з обмеженою відповідальністю «Лікарно» (Далі-ТОВ «Лікарно») звертається з цією скаргою щодо порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель. Підстави подання скарги: Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова). Ідентифікатор – UA-2025-08-20-007500-a. ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі. Загалом у процедурі закупівлі прийняло участь один учасник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно"). 05 вересня 2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ № 348 уповноваженої особи Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради «Про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про її відхилення пропозиції Скаржника на Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-20-007500-a в електронній системі PROZORRO. Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне: Відповідно до ПРОТОКОЛУ № 348 від «15» травня 2025 року, Уповноважена особа Замовника вирішила: відмінити відкриті торги по предмету закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) з підстави, які зазначає Замовник цитата: «……Згідно із абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей…кінець цитати». Такі підстави Замовник аргументує тим, що медико-технічні параметри медичного виробу Скаржника не відповідають вимогами додатку 2 тендерний документації, а саме: № п/п Призначення, параметри або характеристики (вимоги додатку 2 ТД Замовника) Параметри Скаржника, які зазначені на ст.27 інструкції виробника 2 Проведення рентгенографії із живленням від лікарняної мережі живлення 220-240В, 50Гц (наявність) Напруга 200-240В 50/60 Гц Діапазон налаштування струму не гірше 20-100 мАс 0,4 - 100 мАс Із зазначеної вище таблиці ми бачимо наступне: Щодо живлення від лікарняної мережі живлення 220-240 В (наявність): Параметр що вимагає Замовник (тобто діапазон коливання напруги у мережі): НЕ ГІРШЕ: 220В 240В . Параметр, який є ГІРШИМ параметра, зазначеного Замовником та який не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації: (221 В --------------> 239В) . Параметр який КРАЩИЙ параметра Замовника та який запропонований Скаржником та який відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації: 200В --------------------------------------------------------------->240В Чому параметр Скаржника кращий та відповідає вимогам тендерній документації, ми можемо зрозуміти побачити схему вище та із наступного: По перше: Якщо є коливання напруги у електромережі від 220В до 240 В згідно параметру Замовника тому медичний виріб буде працювати добре та не потребує додаткового захисту (стабілізатору напруги), а якщо коливання у електромережі буде відрізнятися, наприклад буде меншим ніж 2020В (2019В, 2018В, 2017В…… ) тоді медичний виріб може вийти із ладу та/або працювати не коректне та потребує додаткового захисту (наявність стабілізатору напруги), а запропонований Скаржником виріб може працювати у діапазоні від 200В до 240В без додаткового захисту та відповідно працювати і в діапазоні від 220В до 240В згідно вимог тендерній документації, що повністю відповідає її вимогам. Аналогічна ситуація з параметрами Діапазону налаштування струму не гірше 20-100 мАс. У Скаржника параметр кращий ніж вимагає Замовник та починається від 0,4 одиниць до 100 мАс (0,4, 0,5, 0,6,………..1,2,3………10,11,12…..20,30…………100 мАс) та відповідно діапазон налаштування струму медичного виробу входять параметри, які заявлені Замовником тобто 20-100 мАс. Якщо Замовник не зміг розібратися з таким простим та очевидним питанням він міг звернутися за роз’ясненням до відповідних фахівців у порядку зазначеного у п.42 Особливостей та/або скористатися п.43 Особливостей звернувшись до Скаржника (Учасника торгів) але він цього не зробив, тому твердження Замовника що медичний виріб запропонований Скаржником не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації є хибними та не підлягають задоволенню. Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Запорізького окружного адміністративний суду по справі № 280/11682/24 від 21 лютого 2025 року, отже суд приходить до висновку цитата: «……деякі показники того чи іншого медичного виробу можуть відрізнятися (але бути не гірше) усім наведеним у цьому Додатку до Тендерної документації медико-технічним вимогам, характеристикам, параметрам і комплектації…» кінець цитати, не є підставою відхилення тендерній пропозиції Учасника торгів. Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відхилення тендерній пропозиції Скаржника, що свідчить про неправомірне відхилення тендерній пропозиції Скаржника з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 5.09.2025 року № 348. Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року щодо відхилення пропозиції Скаржника, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року відхилення пропозиції Скаржника. Враховуючи викладене вище, на підставі, ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №48 від «05» травня 2025 року про відхилення пропозиції Скаржника. 3. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення у відповідності із законодавством України, здійснивши повторну оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі. 4. Прийняти рішення про обов'язкове залучення та присутність представника Скаржника (онлайн або оффлайн), при розгляді справи в АМКУ, тому що присутність представника Скаржника може бути необхідною для всебічного та об'єктивного розгляду справи.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.09.2025 16:43
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно", Романченко Микола 380443507801 llc.licarno@gmail.com https://www.licarno.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 684ce6ee492341ab8855e44f672c4480
Заголовок пункту скарги: про порушення законодавства про публічні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: На підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пунктів 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Товариство з обмеженою відповідальністю «Лікарно» (Далі-ТОВ «Лікарно») звертається з цією скаргою щодо порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель.
Підстави подання скарги:
Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова). Ідентифікатор – UA-2025-08-20-007500-a.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі.
Загалом у процедурі закупівлі прийняло участь один учасник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно").
05 вересня 2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ № 348 уповноваженої особи Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради «Про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про її відхилення пропозиції Скаржника на Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-20-007500-a в електронній системі PROZORRO.
Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне:
Відповідно до ПРОТОКОЛУ № 348 від «15» травня 2025 року, Уповноважена особа Замовника вирішила: відмінити відкриті торги по предмету закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) з підстави, які зазначає Замовник цитата: «……Згідно із абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей…кінець цитати».
Такі підстави Замовник аргументує тим, що медико-технічні параметри медичного виробу Скаржника не відповідають вимогами додатку 2 тендерний документації, а саме:

№ п/п Призначення, параметри або характеристики (вимоги додатку 2 ТД Замовника) Параметри Скаржника, які зазначені на ст.27 інструкції виробника
2 Проведення рентгенографії із живленням від
лікарняної мережі живлення 220-240В, 50Гц (наявність) Напруга 200-240В
50/60 Гц
Діапазон налаштування струму не гірше 20-100 мАс 0,4 - 100 мАс

Із зазначеної вище таблиці ми бачимо наступне:
Щодо живлення від лікарняної мережі живлення 220-240 В (наявність):
Параметр що вимагає Замовник (тобто діапазон коливання напруги у мережі):

НЕ ГІРШЕ:

220В 240В
.



Параметр, який є ГІРШИМ параметра, зазначеного Замовником та який не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:


(221 В --------------> 239В)
.



Параметр який КРАЩИЙ параметра Замовника та який запропонований Скаржником та який відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:

200В --------------------------------------------------------------->240В




Чому параметр Скаржника кращий та відповідає вимогам тендерній документації, ми можемо зрозуміти побачити схему вище та із наступного:
По перше:
Якщо є коливання напруги у електромережі від 220В до 240 В згідно параметру Замовника тому медичний виріб буде працювати добре та не потребує додаткового захисту (стабілізатору напруги), а якщо коливання у електромережі буде відрізнятися, наприклад буде меншим ніж 2020В (2019В, 2018В, 2017В…… ) тоді медичний виріб може вийти із ладу та/або працювати не коректне та потребує додаткового захисту (наявність стабілізатору напруги), а запропонований Скаржником виріб може працювати у діапазоні від 200В до 240В без додаткового захисту та відповідно працювати і в діапазоні від 220В до 240В згідно вимог тендерній документації, що повністю відповідає її вимогам.
Аналогічна ситуація з параметрами Діапазону налаштування струму не гірше 20-100 мАс. У Скаржника параметр кращий ніж вимагає Замовник та починається від 0,4 одиниць до 100 мАс (0,4, 0,5, 0,6,………..1,2,3………10,11,12…..20,30…………100 мАс) та відповідно діапазон налаштування струму медичного виробу входять параметри, які заявлені Замовником тобто 20-100 мАс.
Якщо Замовник не зміг розібратися з таким простим та очевидним питанням він міг звернутися за роз’ясненням до відповідних фахівців у порядку зазначеного у п.42 Особливостей та/або скористатися п.43 Особливостей звернувшись до Скаржника (Учасника торгів) але він цього не зробив, тому твердження Замовника що медичний виріб запропонований Скаржником не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації є хибними та не підлягають задоволенню.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Запорізького окружного адміністративний суду по справі № 280/11682/24 від 21 лютого 2025 року, отже суд приходить до висновку цитата: «……деякі показники того чи іншого медичного виробу можуть відрізнятися (але бути не гірше) усім наведеним у цьому Додатку до Тендерної документації медико-технічним вимогам, характеристикам, параметрам і комплектації…» кінець цитати, не є підставою відхилення тендерній пропозиції Учасника торгів.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відхилення тендерній пропозиції Скаржника, що свідчить про неправомірне відхилення тендерній пропозиції Скаржника з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 5.09.2025 року № 348.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року щодо відхилення пропозиції Скаржника, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження