-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова).
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 13 днів назад
2 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період оскарження:
20.08.2025 14:39 - 27.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
a8956999830948c283fc31c698b98130
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-20-007500-a.b1
Назва:
Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
На підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пунктів 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Товариство з обмеженою відповідальністю «Лікарно» (Далі-ТОВ «Лікарно») звертається з цією скаргою щодо порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель.
Підстави подання скарги:
Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова). Ідентифікатор – UA-2025-08-20-007500-a.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі.
Загалом у процедурі закупівлі прийняло участь один учасник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно").
05 вересня 2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ № 348 уповноваженої особи Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради «Про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про її відхилення пропозиції Скаржника на Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-20-007500-a в електронній системі PROZORRO.
Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне:
Відповідно до ПРОТОКОЛУ № 348 від «15» травня 2025 року, Уповноважена особа Замовника вирішила: відмінити відкриті торги по предмету закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) з підстави, які зазначає Замовник цитата: «……Згідно із абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей…кінець цитати».
Такі підстави Замовник аргументує тим, що медико-технічні параметри медичного виробу Скаржника не відповідають вимогами додатку 2 тендерний документації, а саме:
№ п/п Призначення, параметри або характеристики (вимоги додатку 2 ТД Замовника) Параметри Скаржника, які зазначені на ст.27 інструкції виробника
2 Проведення рентгенографії із живленням від
лікарняної мережі живлення 220-240В, 50Гц (наявність) Напруга 200-240В
50/60 Гц
Діапазон налаштування струму не гірше 20-100 мАс 0,4 - 100 мАс
Із зазначеної вище таблиці ми бачимо наступне:
Щодо живлення від лікарняної мережі живлення 220-240 В (наявність):
Параметр що вимагає Замовник (тобто діапазон коливання напруги у мережі):
НЕ ГІРШЕ:
220В 240В
.
Параметр, який є ГІРШИМ параметра, зазначеного Замовником та який не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:
(221 В --------------> 239В)
.
Параметр який КРАЩИЙ параметра Замовника та який запропонований Скаржником та який відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:
200В --------------------------------------------------------------->240В
Чому параметр Скаржника кращий та відповідає вимогам тендерній документації, ми можемо зрозуміти побачити схему вище та із наступного:
По перше:
Якщо є коливання напруги у електромережі від 220В до 240 В згідно параметру Замовника тому медичний виріб буде працювати добре та не потребує додаткового захисту (стабілізатору напруги), а якщо коливання у електромережі буде відрізнятися, наприклад буде меншим ніж 2020В (2019В, 2018В, 2017В…… ) тоді медичний виріб може вийти із ладу та/або працювати не коректне та потребує додаткового захисту (наявність стабілізатору напруги), а запропонований Скаржником виріб може працювати у діапазоні від 200В до 240В без додаткового захисту та відповідно працювати і в діапазоні від 220В до 240В згідно вимог тендерній документації, що повністю відповідає її вимогам.
Аналогічна ситуація з параметрами Діапазону налаштування струму не гірше 20-100 мАс. У Скаржника параметр кращий ніж вимагає Замовник та починається від 0,4 одиниць до 100 мАс (0,4, 0,5, 0,6,………..1,2,3………10,11,12…..20,30…………100 мАс) та відповідно діапазон налаштування струму медичного виробу входять параметри, які заявлені Замовником тобто 20-100 мАс.
Якщо Замовник не зміг розібратися з таким простим та очевидним питанням він міг звернутися за роз’ясненням до відповідних фахівців у порядку зазначеного у п.42 Особливостей та/або скористатися п.43 Особливостей звернувшись до Скаржника (Учасника торгів) але він цього не зробив, тому твердження Замовника що медичний виріб запропонований Скаржником не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації є хибними та не підлягають задоволенню.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Запорізького окружного адміністративний суду по справі № 280/11682/24 від 21 лютого 2025 року, отже суд приходить до висновку цитата: «……деякі показники того чи іншого медичного виробу можуть відрізнятися (але бути не гірше) усім наведеним у цьому Додатку до Тендерної документації медико-технічним вимогам, характеристикам, параметрам і комплектації…» кінець цитати, не є підставою відхилення тендерній пропозиції Учасника торгів.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відхилення тендерній пропозиції Скаржника, що свідчить про неправомірне відхилення тендерній пропозиції Скаржника з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 5.09.2025 року № 348.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року щодо відхилення пропозиції Скаржника, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №48 від «05» травня 2025 року про відхилення пропозиції Скаржника.
3. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення у відповідності із законодавством України, здійснивши повторну оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.
4. Прийняти рішення про обов'язкове залучення та присутність представника Скаржника (онлайн або оффлайн), при розгляді справи в АМКУ, тому що присутність представника Скаржника може бути необхідною для всебічного та об'єктивного розгляду справи.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1-СКАРГА — Лікарно.doc 09.09.2025 13:23
- Avanse інструкція (1).docx 09.09.2025 13:23
- ULTRA-30HF інструкція (1).pdf 09.09.2025 13:23
- протокол 348 відхилення.pdf 09.09.2025 13:23
- Скарга про відхилення пропозиції.pdf 09.09.2025 13:23
- Додаток 2.pdf 09.09.2025 13:23
- sign.p7s 09.09.2025 13:40
- рішення від 11.09.2025 № 13964.pdf 11.09.2025 16:43
- ULTRA-30HF інструкція.pdf 15.09.2025 16:41
- Avanse інструкція.docx 15.09.2025 16:41
- Додаток 2 МТВ.pdf 15.09.2025 16:41
- Пояснення на скаргу.docx 15.09.2025 16:41
- Додаток 2 Технічне завдання.doc 15.09.2025 16:41
- Пояснення на скаргу (1).pdf 15.09.2025 16:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2025 13:48
Дата розгляду скарги:
18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.09.2025 16:43
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
684ce6ee492341ab8855e44f672c4480
Заголовок пункту скарги:
про порушення законодавства про публічні закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
На підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пунктів 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Товариство з обмеженою відповідальністю «Лікарно» (Далі-ТОВ «Лікарно») звертається з цією скаргою щодо порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель.
Підстави подання скарги:
Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова). Ідентифікатор – UA-2025-08-20-007500-a.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі.
Загалом у процедурі закупівлі прийняло участь один учасник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно").
05 вересня 2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ № 348 уповноваженої особи Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради «Про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про її відхилення пропозиції Скаржника на Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-20-007500-a в електронній системі PROZORRO.
Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне:
Відповідно до ПРОТОКОЛУ № 348 від «15» травня 2025 року, Уповноважена особа Замовника вирішила: відмінити відкриті торги по предмету закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) з підстави, які зазначає Замовник цитата: «……Згідно із абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей…кінець цитати».
Такі підстави Замовник аргументує тим, що медико-технічні параметри медичного виробу Скаржника не відповідають вимогами додатку 2 тендерний документації, а саме:
№ п/п Призначення, параметри або характеристики (вимоги додатку 2 ТД Замовника) Параметри Скаржника, які зазначені на ст.27 інструкції виробника
2 Проведення рентгенографії із живленням від
лікарняної мережі живлення 220-240В, 50Гц (наявність) Напруга 200-240В
50/60 Гц
Діапазон налаштування струму не гірше 20-100 мАс 0,4 - 100 мАс
Із зазначеної вище таблиці ми бачимо наступне:
Щодо живлення від лікарняної мережі живлення 220-240 В (наявність):
Параметр що вимагає Замовник (тобто діапазон коливання напруги у мережі):
НЕ ГІРШЕ:
220В 240В
.
Параметр, який є ГІРШИМ параметра, зазначеного Замовником та який не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:
(221 В --------------> 239В)
.
Параметр який КРАЩИЙ параметра Замовника та який запропонований Скаржником та який відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:
200В --------------------------------------------------------------->240В
Чому параметр Скаржника кращий та відповідає вимогам тендерній документації, ми можемо зрозуміти побачити схему вище та із наступного:
По перше:
Якщо є коливання напруги у електромережі від 220В до 240 В згідно параметру Замовника тому медичний виріб буде працювати добре та не потребує додаткового захисту (стабілізатору напруги), а якщо коливання у електромережі буде відрізнятися, наприклад буде меншим ніж 2020В (2019В, 2018В, 2017В…… ) тоді медичний виріб може вийти із ладу та/або працювати не коректне та потребує додаткового захисту (наявність стабілізатору напруги), а запропонований Скаржником виріб може працювати у діапазоні від 200В до 240В без додаткового захисту та відповідно працювати і в діапазоні від 220В до 240В згідно вимог тендерній документації, що повністю відповідає її вимогам.
Аналогічна ситуація з параметрами Діапазону налаштування струму не гірше 20-100 мАс. У Скаржника параметр кращий ніж вимагає Замовник та починається від 0,4 одиниць до 100 мАс (0,4, 0,5, 0,6,………..1,2,3………10,11,12…..20,30…………100 мАс) та відповідно діапазон налаштування струму медичного виробу входять параметри, які заявлені Замовником тобто 20-100 мАс.
Якщо Замовник не зміг розібратися з таким простим та очевидним питанням він міг звернутися за роз’ясненням до відповідних фахівців у порядку зазначеного у п.42 Особливостей та/або скористатися п.43 Особливостей звернувшись до Скаржника (Учасника торгів) але він цього не зробив, тому твердження Замовника що медичний виріб запропонований Скаржником не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації є хибними та не підлягають задоволенню.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Запорізького окружного адміністративний суду по справі № 280/11682/24 від 21 лютого 2025 року, отже суд приходить до висновку цитата: «……деякі показники того чи іншого медичного виробу можуть відрізнятися (але бути не гірше) усім наведеним у цьому Додатку до Тендерної документації медико-технічним вимогам, характеристикам, параметрам і комплектації…» кінець цитати, не є підставою відхилення тендерній пропозиції Учасника торгів.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відхилення тендерній пропозиції Скаржника, що свідчить про неправомірне відхилення тендерній пропозиції Скаржника з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 5.09.2025 року № 348.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року щодо відхилення пропозиції Скаржника, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
Підстави подання скарги:
Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова). Ідентифікатор – UA-2025-08-20-007500-a.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі.
Загалом у процедурі закупівлі прийняло участь один учасник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно").
05 вересня 2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ № 348 уповноваженої особи Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради «Про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про її відхилення пропозиції Скаржника на Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-20-007500-a в електронній системі PROZORRO.
Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне:
Відповідно до ПРОТОКОЛУ № 348 від «15» травня 2025 року, Уповноважена особа Замовника вирішила: відмінити відкриті торги по предмету закупівлі: «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова) з підстави, які зазначає Замовник цитата: «……Згідно із абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей…кінець цитати».
Такі підстави Замовник аргументує тим, що медико-технічні параметри медичного виробу Скаржника не відповідають вимогами додатку 2 тендерний документації, а саме:
№ п/п Призначення, параметри або характеристики (вимоги додатку 2 ТД Замовника) Параметри Скаржника, які зазначені на ст.27 інструкції виробника
2 Проведення рентгенографії із живленням від
лікарняної мережі живлення 220-240В, 50Гц (наявність) Напруга 200-240В
50/60 Гц
Діапазон налаштування струму не гірше 20-100 мАс 0,4 - 100 мАс
Із зазначеної вище таблиці ми бачимо наступне:
Щодо живлення від лікарняної мережі живлення 220-240 В (наявність):
Параметр що вимагає Замовник (тобто діапазон коливання напруги у мережі):
НЕ ГІРШЕ:
220В 240В
.
Параметр, який є ГІРШИМ параметра, зазначеного Замовником та який не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:
(221 В --------------> 239В)
.
Параметр який КРАЩИЙ параметра Замовника та який запропонований Скаржником та який відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації:
200В --------------------------------------------------------------->240В
Чому параметр Скаржника кращий та відповідає вимогам тендерній документації, ми можемо зрозуміти побачити схему вище та із наступного:
По перше:
Якщо є коливання напруги у електромережі від 220В до 240 В згідно параметру Замовника тому медичний виріб буде працювати добре та не потребує додаткового захисту (стабілізатору напруги), а якщо коливання у електромережі буде відрізнятися, наприклад буде меншим ніж 2020В (2019В, 2018В, 2017В…… ) тоді медичний виріб може вийти із ладу та/або працювати не коректне та потребує додаткового захисту (наявність стабілізатору напруги), а запропонований Скаржником виріб може працювати у діапазоні від 200В до 240В без додаткового захисту та відповідно працювати і в діапазоні від 220В до 240В згідно вимог тендерній документації, що повністю відповідає її вимогам.
Аналогічна ситуація з параметрами Діапазону налаштування струму не гірше 20-100 мАс. У Скаржника параметр кращий ніж вимагає Замовник та починається від 0,4 одиниць до 100 мАс (0,4, 0,5, 0,6,………..1,2,3………10,11,12…..20,30…………100 мАс) та відповідно діапазон налаштування струму медичного виробу входять параметри, які заявлені Замовником тобто 20-100 мАс.
Якщо Замовник не зміг розібратися з таким простим та очевидним питанням він міг звернутися за роз’ясненням до відповідних фахівців у порядку зазначеного у п.42 Особливостей та/або скористатися п.43 Особливостей звернувшись до Скаржника (Учасника торгів) але він цього не зробив, тому твердження Замовника що медичний виріб запропонований Скаржником не відповідає вимогам додатку 2 тендерній документації є хибними та не підлягають задоволенню.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Запорізького окружного адміністративний суду по справі № 280/11682/24 від 21 лютого 2025 року, отже суд приходить до висновку цитата: «……деякі показники того чи іншого медичного виробу можуть відрізнятися (але бути не гірше) усім наведеним у цьому Додатку до Тендерної документації медико-технічним вимогам, характеристикам, параметрам і комплектації…» кінець цитати, не є підставою відхилення тендерній пропозиції Учасника торгів.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відхилення тендерній пропозиції Скаржника, що свідчить про неправомірне відхилення тендерній пропозиції Скаржника з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 5.09.2025 року № 348.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року щодо відхилення пропозиції Скаржника, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника № UA-2025-08-20-007500-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №348 від «05» вересня 2025 року відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації Медико-технічне завдання на закупівлю медичного обладнання.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Посібник оператора Мобільна рентгенівська система ULTRA-30HF
-
Повʼязаний документ:
ULTRA-30HF інструкція (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Посібник користувача VT-A24.1
-
Повʼязаний документ:
Avanse інструкція (1).docx
-
-
Назва доказу:
1. Протокол №348 «Про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про її відхилення» від 5.09.2025р.
-
Повʼязаний документ:
протокол 348 відхилення.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Запити Органу оскарження
Номер:
0f6ef11948c24533bf2911a99732960d
Тема запиту:
пояснення на скаргу
Текст запиту:
Комунальним некомерційним підприємством «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради (далі – Замовник) в електронній системі закупівель «PROZORRO» проведено відкриті торги на закупівлю товару «Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова), ідентифікатор закупівлі - UA-2025-08-20-007500-a.
Процедура закупівлі оголошена із врахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Процедура закупівлі оприлюднена 20 серпня 2025 року, кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлений до 30 серпня 2025 року 08:00 години.
Зазначена закупівля здійснена Замовником на підставі «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування») затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяв 1 (один) учасник:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно".
Відповідно до пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ч.9 та ч.10 ст.29 Закону, після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Так, згідно Додатку №2 до тендерної документації «МЕДИКО-ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ», передбачено, що товар, запропонований Учасником, повинен відповідати медико-технічним вимогам, встановленим у даному додатку до тендерної документації.
Відповідність технічних характеристик запропонованого Учасником товару Медико-технічним вимогам повинна бути обов’язково підтверджена посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови з експлуатації, або інструкції, або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою), в якому міститься ця інформація разом з додаванням завірених його копії, або його відповідних розділів. Підтвердження медико-технічним вимогам надається у формі заповненої таблиці.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" у складі тендерної пропозиції надано таблицю з зазначенням посилання на сторінку офіційної технічної документації.
№ п/п Призначення, параметри або характеристики Наявність функції чи величини параметра Відповідність (значення з посиланням на сторінку офіційної технічної документації)
2 Проведення рентгенографії із живленням від лікарняної мережі живлення 220-240В, 50Гц Наявність Так, сторінка 27 інструкції користувача
Генератор
15 Діапазон налаштування струму не гірше 20-100 мАс Так, сторінка 27 інструкції користувача
Однак, згідно технічних документів по позиції №2 наданої таблиці напруга становить 200-240В; по позиції №4 Діапазон налаштування струму становить 0,4 - 100 мАс, що не відповідає параметрах передбачених Додатком 2 тендерної документації.
Зазначене порушення не підпадає під поняття невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Згідно із абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п.46 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Згідно із ч.11 ст.29 Закону, у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Відповідно до зазначеного вище, Уповановажена особа прийняла рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" на підставі абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей та оприлюднила в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Лікарно" у встановлений законом строк.
05 вересня 2025 року Замовником було розміщено Протокол №348, уповноваженої особи Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради «Про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про її відхилення пропозиції Скаржника на Мобільний цифровий рентген апарат (система радіографічна цифрова)» «Код ДК 021:2015 – 33110000-4-Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2023: 37647 – Система рентгенівська діагностична пересувна загального призначення, цифрова).
Товариством з обмеженою відповідальністю «Лікарно» (далі – Скаржник) було подано скаргу №08/09 від 08.09.2025 року на рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лікарно» у зазначеній вище скарзі наводить як аргументи неправомірності відхилення тендерної пропозиції те, що параметри, подані Скаржником, не тільки відповідають умовам тендерної документації, а є кращими. Натомість наголошуємо, що згідно технічних документів по позиції №2 напруга становить 200-240В; по позиції №4 Діапазон налаштування струму становить 0,4 - 100 мАс, що не відповідає параметрах передбачених Додатком 2 тендерної документації. А згідно абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до зазначеного, у Замовника були наявні всі правові підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Скаржник в обґрунтуванні власних вимог посилається на рішення Запорізького окружного адміністративного суду в справі № 280/11682/24 від 21 лютого 2025 року. Звертаємо увагу, що предметом розгляду вказаної справи був не Мобільний цифровий рентген апарат. Відповідно до чого, посилання Скаржника на дане рішення не є вірним з огляду на відсутність подібності у правових відносинах.
Звертаємо увагу на Постанову Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 18 червня 2020 року Справа № 904/3491/19. «Касаційний господарський суд звертає увагу на те, що подібність правовідносин означає, зокрема, тотожність об`єкта та предмета правового регулювання, а також умов застосування правових норм (часу, місця, підстав виникнення, припинення та зміни відповідних правовідносин). Зміст правовідносин з метою з`ясування їх подібності в різних рішеннях суду касаційної інстанції визначається обставинами кожної конкретної справи. Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 06.09.2017 у справі № 910/3040/16. При цьому під судовими рішеннями у справах зі спорів, що виникли з подібних правовідносин, слід розуміти такі, де аналогічними є предмет спору, підстави позову, зміст позовних вимог та встановлені фактичні обставини, а також має місце однакове матеріально-правове регулювання спірних відносин».
Також Скаржник стверджує, що Замовником не підтверджено наявність підстав для відхилення тендерної пропозиції. Зазначаємо, що Замовником у Протоколі №348, уповноваженої особи Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради, було обгрунтовано та нормативно підкріплено з посиланням на чинне законодавство аргументацію стосовно невідповідності пропозиції Учасника умовам технічної документації.
Враховуючи вищезазначене, Комунальним некомерційним підприємством «Хмельницький обласний центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям» Хмельницької обласної ради було правомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Лікарно».
На підставі вищевикладеного, керуючись п.п. 3 п.63 «Особливостей»,-
П Р О Ш У:
1. Прийняти рішення про залишення скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Лікарно» - без задоволення.
Дата опублікування:
15.09.2025 16:41