• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Поточний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Уманський район, Черкаська область

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 17 годин

4 613 104.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 065.52 UAH
Період оскарження: 07.08.2025 18:54 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 7a59046824d24e3783ca5e80042c93d4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-07-011932-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.09.2025 15:49
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.09.2025 15:10
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.09.2025 15:10
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШРБУ-48", НОЗДРОВСЬКИЙ Мирослав 0474433302 shrbu48_pvv@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 97fb5794cb894ecda1485b64f62daaf4
Заголовок пункту скарги: Атестат про акредитацію, завірений НААУ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: 11.08.2025 нами було подано скаргу де було зазначено про наявність у тендерній документації умов, які є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі.
28.08.2025 рішенням №13279-р/пк-пз Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зобов’язала Замовника нести зміни до тендерної документації.
02.09.2025 Замовником було внесено зміни до тендерної документації, та частково не виконано рішення Комісії!

На нашу думку, Замовник не виконав рішення Комісії та не виключив з тендерної документації дискримінаційні умови, що були визнані такими Комісією. Такі дії Замовника свідчать про змову з заздалегідь визначеним «переможцем» процедури закупівлі.

Таким чином, ми вважаємо, що Замовник не виконав рішення Комісії та повідомляємо наступне.

У скарзі нашого підприємства від 11.08.2025 №UA-2025-08-07-011932-a.c1 було зазначено, зокрема, наступне:
«У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ". Зазначена вимога є дискримінаційною, адже Замовник взагалі не надає визначення, що вважається завірянням НААУ і для чого йому таке завіряння, адже наявність чи відсутність такого завіряння жодним чином не впливає на зміст атестату про акредитацію та сфери акредитації органу сертифікації».

У нашій скарзі ми зазначали, що ТОВ "ШРБУ-48" може надати Атестат про акредитацію та сферу акредитації органу сертифікації, однак такі документи не містять жодного завіряння НААУ, що може стати необґрунтованою підставою для відхилення Пропозиції під час розгляду.

Комісія у своєму рішенні № 13279-р/пк-пз від 28.08.2025 стала на бік Скаржника, зобов’язала внести зміни до тендерної документації в цій частині та зазначила, зокрема:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати атестат про акредитацію відповідного органу з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, які саме завірений НААУ, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.».

Натомість, Замовник 02.09.2025 в порушення вимог законодавства проігнорував рішення Комісії та не вніс зміни до тендерної документації та виклав їх у наступній редакції (пункт 6.5 розділу ІІІ тендерної документації):
«У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ».

Отже, Замовник залишив вимогу про завіряння НААУ атестату та сфери акредитації, хоч Комісія і зазначила, що оскаржувані вимоги суперечать чинному законодавству та є дискримінаційними.
Замовник цілеспрямовано не виконує рішення Комісії, задля обмеження кола потенційних учасників та забезпечення перемоги завчасно обраному суб’єкту господарювання, в інтересах якого і вчиняються зазначені дії.
Крім того, хочемо зазначити, що відповідно до статті 164-14 КУпАП передбачено - невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб'єктів оскарження, подання яких передбачено законом, - тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також такі дії Замовника можуть свідчити про наявність змови з ймовірним «переможцем» з метою отримати неправомірної вигоди, що є злочином згідно з положеннями Кримінального Кодексу України.

Таким чином, ми просимо зобов’язати Замовника виконати рішення № 13279-р/пк-пз від 28.08.2025 та внести зміни до тендерної документації.


Докази:

- Атестат про акредитацію та сфера акредитації органу сертифікації;
- тендерна документація зі змінами;
- рішення № 13279-р/пк-пз від 28.08.2025.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження



Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 9f0fe102329d4a90bf353c1d0ddd75e2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-07-011932-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.09.2025 10:41
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2025 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано шляхом внесення змін до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШРБУ-48", НОЗДРОВСЬКИЙ Мирослав 0474433302 shrbu48_pvv@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e2256c1a8b1d4aebb94723ab32d15504
Заголовок пункту скарги: Аналогічний договір
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 3 додатку 1 до тендерної документації передбачено - * Аналогічним буде вважатись договір на надання послуг поточного ремонту доріг загального користування (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) та/або експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування (63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів трансторту), який укладено із замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та повністю виконано протягом останніх двох років (2024-2025).
Наголошуємо, що вимога про необхідність надання аналогічного договору який має бути повністю виконаний саме протягом останніх двох років (2024-2025) є дискримінаційною по відношенню до нашого підприємства.
Також дискримінаційною є вимога про підтвердження досвіду саме на дорогах загального користування.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про автомобільні дороги" передбачено розподіл доріг за видами. Зокрема, автомобільні дороги поділяються на: - автомобільні дороги загального користування; - вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; - відомчі (технологічні) автомобільні дороги; - автомобільні дороги на приватних територіях.
Автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Автомобільні дороги державного значення підрозділяються на міжнародні, національні, регіональні та територіальні (ст. 8 Закону).
З аналізу норм Закону України "Про автомобільні дороги" можна зробити висновок, що класифікація доріг встановлюється виключно з мстою закріплення органів управління та джерела фінансування на експлуатацію та утримання доріг. Будь-яких технічних особливостей виконання ремонтних робіт па дорогах залежно від їх виду чинне законодавство не встановлює.
У свою чергу, класифікація ремонтів та перелік ремонтно-будівельних робіт для доріг загального користування надані у галузевих будівельних нормах ГБН Г.1-218- 182:2011 "Організаційно-методичні, економічні і технічні нормативи. Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт" та ДБН В.2.3-4:2015 "Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина і І. Будівництво" Класифікація ремонтів та перелік ремонтно-будівельних робіт для вулиць та доріг населених пунктів встановлені "Порядком проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пункті" затвердженим наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 154 від 23.09.2003 (далі - Порядок) та ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів". При цьому, пунктом 3.7 зазначеного Порядку встановлено, що ремонтні роботи виконуються з дотриманням вимог та норм зокрема, ДБН В.2.2-17 "Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населения", ДБН Б.2.2-5 "Благоустрій територій". Крім того, Скаржник зазначає, що норми ДБН 13.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» використовуються для всіх видів доріг (у т.ч. для доріг та вулиць населених пунктів).
ТОВ "ШРБУ-48" має у наявності аналогічні договори (№140 від 17.06.2023, №30 від 09.07.2024 та №7/1-02 від 09.03.2023), які у які передбачають необхідний перелік робіт, який визначено умовами цієї тендерної документації та підтверджують наявний у нас досвід необхідний для виконання робіт за предметом закупівлі.
Також повідомляємо, що 2 з 3 зазначених договорів виконувались у 2023, 2024 та 2025 роках, що підтверджує наявність досвіду у нас, однак факт виконання таких договорів зокрема, у 2023 році робить їх непридатним для підтвердження відповідності пункту 3 додатку 1 тендерної документації, та не дає нам взяти участь у цій процедурі закупівлі.
Крім того, предмет договору №140 від 17.06.2023 є поточний ремонт вулиці, а тому вимога про підтвердження досвіду саме на дорогах загального користування є дискримінаційною та такою що підлягає виключенню з цієї тендерної документації.
Окремо зазначаємо, що наше підприємство не має у наявності договорів, які задовольняють усі вимоги тендерної документації щодо досвіду, що повністю виконувались у 2024-2025 роках, тому така вимога дискримінує нас та порушує наші законні права та інтереси.
Також абсолютно не зрозуміло навіщо Замовнику досвід виконання саме за 2024 та 2025 роки, та чому досвід виконання робіт у інші роки за договорами, які повністю задовольняють вимоги Замовника та свідчить про наявність необхідного досвіду є неналежними в розумінні цієї тендерної документації.

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, зокрема, щодо ТОВ «ШРБУ-48», а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.

Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині у запропонованій вище редакції.

Докази:
- договір №140 від 17.06.2023;
- договір №30 від 09.07.2024;
- договір №7/1-02 від 09.03.2023.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2c28bc70a361460288ad4f3bd42b3727
Заголовок пункту скарги: Досвід виконання послуг (робіт)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Учасник має підтвердити досвід виконання таких послуг (робіт), які мають бути в наданих актах приймання виконаних будівельних робіт або наданих послуг, зокрема:
- ремонт мосту – холодне фрезерування асфальтобетонного покриття фрезою шириною фрезерування 2,1 м при глибині фрезерування 5 см – не менше 30м3.

Наголошуємо, що вимога про підтвердження досвіду здійснення холодного фрезерування асфальтобетонного покриття фрезою шириною фрезерування 2,1 м при глибині фрезерування 5 см – не менше 30м3 на мосту є дискримінаційною, адже методика здійснення такого фрезерування на мосту чи на дорозі чи вулиці нічим не відрізняється.

Ми плануємо підтверджувати досвід виконання цих робіт договором №140 від 17.06.2023, однак роботи за цим договором не здійснювались на мосту, тому зазначені вище вимоги є дискримінаційними для нашого підприємства.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, зокрема, щодо ТОВ «ШРБУ-48», а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині у запропонованій вище редакції.
Докази:
- договір №140 від 17.06.2023;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b6da77ca8e4149efab09465511f1f169
Заголовок пункту скарги: Сертифікат відповідності контролю виробництва
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації передбачено - Учасники, у складі пропозиції, надають Атестат виробництва, що виданий органом з оцінки відповідності, який підтверджує що стан виробництва асфальтобетонних та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, асфальтобетонних сумішей на основі бітума, модифікованих полімерами сумішей забезпечує стабільність виробництва на відповідність до вимогам: ДСТУ 8959:2019 «Асфальтобетонні суміші та асфальтобетон дорожні на основі бітумів, модифікованих полімерами. Технічні умови»; ДСТУ Б.В.2.7- 119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»; ДСТУ 9290-5:2024 «Суміші асфальтобетонні та асфальтобетон. Технічні умови. Частина 5. Щебенево-мастикові суміші».
На виконання вимог Закону України «Про надання будівельної продукції на ринок», у складі пропозиції надається документ, який передбачено чинним законодавством України (сертифікат відповідності контролю виробництва на підприємстві або аналогічний), що підтверджує відповідність дорожньої будівельної продукції (асфальтобетон), яка буде постачатись для виконання робіт, вимогам ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші. Технічні вимоги до матеріалів. Частина 1. Асфальтобетон (EN 13108-1:2006, IDT)
Повідомляємо, що вимога про необхідність сертифікату відповідності контролю виробництва на підприємстві, що підтверджує відповідність дорожньої будівельної продукції (асфальтобетон) вимогам ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші є дискримінаційними та такими, що порушують наші законні права та інтереси, виходячи з наступного.
Додаток 2 до тендерної документації та окрема архівна папка «ТЗ» містять технічне завдання та вимоги «Поточний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Уманський район, Черкаська область», в якому відсутні роботи, в яких використовуються бітумомінеральні суміші, а також взагалі відсутня будь яка згадка про такі суміші, тому нам не зрозуміло чому Замовник вимагає надати сертифікат, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші.
Наголошуємо, що Замовник навмисне встановив вимогу про надання сертифікату відповідності, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші аби звузити коло потенційних учасників.
Крім того, хочемо також, зауважити, що ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші. Технічні вимоги до матеріалів. Частина 1. Асфальтобетон (EN 13108-1:2006, IDT) взагалі не має жодного стосунку предмету за цією процедурою закупівлі.
Разом з тим наше підприємство не може надати у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності контролю виробництва на підприємстві, що підтверджує відповідність дорожньої будівельної продукції (асфальтобетон) вимогам ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші.
Повідомляємо, що наше підприємство має у наявності Атестат виробництва, що виданий органом з оцінки відповідності, який підтверджує що стан виробництва асфальтобетонних та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, асфальтобетонних сумішей на основі бітума, модифікованих полімерами сумішей забезпечує стабільність виробництва якості продукції, що виробляється та підтверджує відповідність, зокрема, ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші. Зазначеного документу цілком достатньо для підтвердження відповідності виробництва наведених вище матеріалів.
Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині та виключити вимогу щодо необхідності надання сертифікату відповідності контролю виробництва на підприємстві, що підтверджує відповідність дорожньої будівельної продукції (асфальтобетон) вимогам ДСТУ EN 13108-1:2019 Бітумомінеральні суміші.
Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні № 10462-р/пк-пз від 02.07.2025.
Докази:
- Атестат виробництва;
- Тендерна документація та ТЗ Замовника;
- рішення № 10462-р/пк-пз від 02.07.2025.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 2b628af68473420db39e45b2a640e0ff
Заголовок пункту скарги: Атестат виробництва емульсій бітумних
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації передбачено - Учасники, у складі пропозиції, надають Атестат виробництва, що виданий органом з оцінки відповідності, який підтверджує що стан виробництва емульсій бітумних дорожніх катіонних забезпечує стабільність процесу виробництва (за всіма фізико-технічними показниками катіонних емульсій) на відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-129:2013 «Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови».

Повідомляємо, що вимога про необхідність надання у складі тендерної пропозиції атестата виробництва, що підтверджує, що стан виробництва емульсій бітумних дорожніх катіонних забезпечує стабільність процесу виробництва (за всіма саме фізико-технічними показниками катіонних емульсій) є дискримінаційною

По-перше сама вимога про надання такого документу суперечить вимогам тендерної документації.
Дискримінаційною є вимога про те, що такий атестат виробництва підтверджує що стан виробництва емульсій бітумних дорожніх катіонних забезпечує стабільність процесу виробництва (за всіма саме фізико-технічними показниками катіонних емульсій) підтвердити відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-129:2013
Наголошуємо, що наше підприємство має у наявності атестат виробництва, що виданий органом з оцінки відповідності, який підтверджує що стан виробництва емульсій бітумних дорожніх катіонних забезпечує стабільність процесу виробництва (за всіма фізико-механічними показниками катіонних емульсій) на відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-129:2013 «Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови».
Звертаємо вашу увагу на те, що наш атестат у повному обсязі відповідає чинному законодавству та підтверджує відповідність стану виробництва вимогам ДСТУ Б В.2.7-129:2013 «Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови», однак різниця усього у одному слові (фізико-механічними, а не фізико-технічними), що не дає змоги прийняти нам участь у даній процедурі закупівлі, що порушує наші законні права та інтереси.

Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині та виключити протиправну вимогу.
Докази:
- Атестат виробництва №UA.OD.AI.0027-23
- тендерна документація Замовника та додаток №2 до тендерної документації
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: e886378c188c4eb38aea0b28aa8ad298
Заголовок пункту скарги: Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Пунктами 1,2 та 3 додатку 2 до тендерної документації передбачено, зокрема – «У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ».

Зазначена вимога є дискримінаційною, адже Замовник взагалі не надає визначення, що вважається завірянням НААУ і для чого йому таке завіряння, адже наявність чи відсутність такого завіряння жодним чином не впливає на зміст атестату про акредитацію та сфери акредитації органу сертифікації.
Наше підприємство може надати Атестат про акредитацію та сферу акредитації органу сертифікації, однак такі документи не містять жодного завіряння НААУ, що може стати необґрунтованою підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції під час розгляду.
Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині та виключити протиправну вимогу.
Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Докази:
- Атестат про акредитацію та сфера акредитації органу сертифікації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 9a7e771493254cbcb2e513bbb80ab120
Заголовок пункту скарги: НПАОП 45.2-1.12-01
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до пункту 2 додатку 1 до тендерної документації передбачено - Керівний персонал учасника (директор (або особа яка виконує керівні повноваження під час виконання робіт), головний інженер та виконавець робіт) повинні мати знання з охорони праці, що підтверджується шляхом надання протоколів (або витягів з протоколів) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці та посвідчення про проходження навчання і перевірку знань законодавчих актів за загального курсу ОП, НПАОП 0.00-1.80-18, НПАОП 0.00-1.81-18, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.76-15, НПАОП 63.21-1.01-09, НПАОП 45.2-7.02-12, НПАОП 45.2-1.12-01, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 0.00-1.62-12, НПАОП 0.00-1.75-15.
Повідомляємо, що НПАОП 45.2-1.12-01. Правила безпеки під час реконструкції будівель і споруд промислових підприємств взагалі не стосується предмету цієї процедури закупівлі.
Наголошуємо, що предметом цієї закупівлі є Поточний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Навіщо Замовнику працівники, які проходили навчання з правил безпеки під час реконструкції будівель і споруд промислових підприємств абсолютно незрозуміло.
Повідомляємо, що наші працівники, зокрема, головний інженер Воткалюк Ігор Миколайович не проходили навчання з правил безпеки під час реконструкції будівель і споруд промислових підприємств та, відповідно, не мають протоколів та посвідчень про проходження навчання і перевірку знань.
Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині та виключити протиправну вимогу.

Докази:
- витяги з протоколу засідання комісії з перевірки знань з охорони праці.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 90e2d53eb72048f68cc66a2969608967
Заголовок пункту скарги: Сертифікат визнання вимірювальних можливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до пункту 6.5 розділу ІІІ тендерної документації передбачено - З метою підтвердження можливості забезпечення контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання основних будівельних матеріалів зокрема але не виключно: суміші бетонні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон, розчини будівельні, цемент загальнобудівельного призначення, суміш щебеневопіщана, фарби). На підтвердження, у складі пропозиції, надати:
- копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об'єктів вимірювань або копію діючого сертифікату визнання вимірювальних можливостей разом із переліком вимірювальних можливостей);
- підтвердження наявності повіреного та/або каліброваного лабораторного обладнання (надати у складі пропозиції сертифікати калібрування та/або документи на повірку): ваги лабораторні електронні, шафа сушильна, піч муфельна, прес гідравлічний, прилад стандартного ущільнення, Дефлекторметр.
Дискримінаційною є вимога що лабораторія повинна бути компетентна проводити вимірювання основних будівельних матеріалів зокрема але не виключно, суміші щебеневопіщана, фарби.
Повідомляємо, що наша компанія має власну лабораторію, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання основних будівельних матеріалів.
Відповідно до додатку до сертифікату визнання вимірювальних можливостей від 27.05.2021 №РЯ 0042/21 передбачено можливість здійснення вимірювання будівельних матеріалів, зокрема, щебінь, пісок, відсів, матеріали щебеневі та піщані. Наголошуємо, стандарти вимірювання щебня, піску, відсіву, матеріалів щебеневих та піщанних відповідають вимогам Замовника, однак відсутність самого формулювання «суміш щебеневопіщана» може бути підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції, а тому таке формулювання вимоги Замовником є неправомірним та дискримінаційним.

Щодо фарби пояснюємо, що її якість та відповідність підтверджується сертифікатами відповідності/сертифікатами якості, тощо, що видаються виробником, лабораторія під час виконанні робіт/наданні послуг не здійснює вимірювання такого будівельного матеріалу.

Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині та виключити протиправну вимогу.

Докази: Сертифікат вимірювальних можливостей лабораторії з додатком.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 19da18fc7d224a559276a7e0a24b32c8
Заголовок пункту скарги: Наявність лабораторного обладнання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 8. Відповідно до пункту 6.5 розділу ІІІ тендерної документації передбачено - З метою підтвердження можливості забезпечення контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання основних будівельних матеріалів зокрема але не виключно: суміші бетонні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон, розчини будівельні, цемент загальнобудівельного призначення, суміш щебеневопіщана, фарби). На підтвердження, у складі пропозиції, надати:
- копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об'єктів вимірювань або копію діючого сертифікату визнання вимірювальних можливостей разом із переліком вимірювальних можливостей);
- підтвердження наявності повіреного та/або каліброваного лабораторного обладнання (надати у складі пропозиції сертифікати калібрування та/або документи на повірку): ваги лабораторні електронні, шафа сушильна, піч муфельна, прес гідравлічний, прилад стандартного ущільнення, Дефлекторметр.

Наголошуємо, що таке обладнання, а саме дефлекторметр призначений для визначення деформації дорожнього покриття або ґрунту під впливом навантаження. Для оцінювання несучої здатності і пружних властивостей матеріалів. Така оцінка потрібна при розробці проектних рішень під час будівництва. Для визначення ущільнення щебеневої основи допускаються інші методи. Відповідно до ДБН В.2.3.4:2015 п.20.2.3 - Допускається ущільнення перевіряти за контрольним проходом котка масою від 8т до13т. Після проходу котка по всій довжині контрольної ділянки автомобільної дороги на поверхні не повинно залишатися сліду.
Застосування дефлекторметра за цією закупівлею не передбачено технічним завданням, і такий прилад не використовується в лабораторії для цього виду предмету закупівлі, при виконанні робіт, які визначені Технічним завданням.
Повідомляємо, що ми не маємо дефлекторметра, тому наявність такої вимоги заважає нам взяти участь у цій процедурі закупівлі.
Наявність таких вимог свідчить про те, що Замовником завчасно обрано переможця процедури закупівлі, який має у наявності зазначені вище документи. Така поведінка Замовника є порушенням принципів закупівель ,що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині та виключити протиправну вимогу.

Докази:
- Матеріальний звіт щодо приладів наявних в лабораторії за червень 2025.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації