• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради

Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 2 робочих дні

1 200 063.85 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.32 UAH
Період оскарження: 04.08.2025 09:35 - 12.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: fd5caef46a3c437080608845eebc11e4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-04-000867-a.b3
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2025 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.08.2025 16:30
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2025 08:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення № 12848-р/пкпз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "СПАС" (код ЄДРПОУ: 41120093) від 08 серпня 2025 № UA-2025-08-04000867-a.b3, Відділом освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради (код ЄДРПОУ: 44054694) були внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради"
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6ce59955e48b434ca837f3fb170f8357
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій повинні бути зазначені прізвища, ім’я та по-батькові відповідних працівників, місце проживання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій повинні бути зазначені прізвища, ім’я та по-батькові відповідних працівників, місце проживання та їх посади (обов’язкова наявність працівників за посадами «виконавець робіт» та «інженер з проектно-кошторисної роботи»). В якості документального підтвердження взаємовідносин учасника з працівниками надати щодо кожного зазначеного в довідці працівника: скан-копію наказу про прийняття на роботу (або наказу про прийом на роботу або наказу про прийом на роботу за сумісництвом або наказу про переведення на іншу посаду або першої, останньої сторінки трудової книжки або трудову угоду).
Кваліфікація працівників, що відповідатимуть за охорону праці (не менше двох працівників) підтверджується шляхом подання учасниками в складі тендерних пропозицій сканованих з оригіналу скан-копій посвідчень, що містять інформацію про результати перевірки знань з охорони праці (учасник повинен надати чинні посвідчення з перевірки знань з охорони праці не менше двох працівників) та скан-копій протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, зокрема учасник повинен підтвердити проходження відповідними працівниками перевірки знань за НПАОП 0.00-1.75-15 "Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт", НПАОП 0.00-1.15-07 "Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті", НПАОП 45.2-7.02-12 "Система стандартів безпеки праці Охорона праці і промислова безпека у будівництві" (ДБН А.3.2-2-2009).
Кваліфікація працівників, що відповідатимуть за пожежну безпеку (не менше двох працівників) підтверджується шляхом подання учасниками в складі тендерних пропозицій сканованих з оригіналу скан-копій посвідчень, що містять інформацію про проходження навчання з питань пожежної безпеки (учасник повинен надати чинні посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки не менше двох працівників) та скан-копій протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з питань пожежної безпеки.
Примітка. Допускається визначення одних і тих самих працівників відповідальними за охорону праці та за пожежну безпеку.
1.1.2. Додатково, на зазначеного в довідці згідно п.1.1.1. інженера з проектно-кошторисної роботи надається скан-копія кваліфікаційного сертифікату за напрямком інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації.

По-перше, Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (нададі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у працівників суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
1) посвідчень, що містять інформацію про результати перевірки знань з охорони праці (учасник повинен надати чинні посвідчення з перевірки знань з охорони праці не менше двох працівників) та протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, зокрема учасник повинен підтвердити проходження відповідними працівниками перевірки знань за НПАОП 0.00-1.75-15 "Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт", НПАОП 0.00-1.15-07 "Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті", НПАОП 45.2-7.02-12 "Система стандартів безпеки праці Охорона праці і промислова безпека у будівництві" (ДБН А.3.2-2-2009);
2) посвідчень, що містять інформацію про проходження навчання з питань пожежної безпеки (учасник повинен надати чинні посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки не менше двох працівників) та протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з питань пожежної безпеки.
Вимога наявність вищенаведених документів у працівників розрахована на учасників торгів, в працівників яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.

По-друге, тендерна документація встановлює вимоги працевлаштування інженера з проектно-кошторисної роботи, проте Скаржник залучає інженера-проектувальника на підставі цивільного правового договору, який додається до скарги.
Вимога про працевлаштування інженера з проектно-кошторисної роботи розрахована на учасників торгів, в яких вказаний працівник перебуває виключно у трудових відносинах, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.

По-третє, замовник безпідставно та необґрунтовано вимагає вказувати інформацію про місце проживання працівників.
Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової у суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення розповсюджувати будь-кому інформацію про місце проживання своїх працівників.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 69988d0e12424aab8e1ae48513094212
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 1.2. додатку 1 до тендерної документації: 1.2.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник в складі тендерної пропозиції має надати: 1.2.1.1. Довідку у довільній формі про досвід виконання не менше ніж 5 (п’яти) аналогічних договорів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 1.2. додатку 1 до тендерної документації: 1.2.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник в складі тендерної пропозиції має надати:
1.2.1.1. Довідку у довільній формі про досвід виконання не менше ніж 5 (п’яти) аналогічних договорів. Вартість кожного вищезазначеного аналогічного договору має складати не менше ніж очікувана вартість цієї закупівлі та відповідні договори мають бути укладеними учасником не раніше 2022 року з замовниками в розумінні Закону та виконані учасником у повному обсязі (відповідно до остаточної редакції договірної ціни до договору). Довідка повинна містити наступну інформацію щодо кожного зазначеного учасником аналогічного договору: назва контрагенту, адреса контрагенту, контактний телефон контрагенту, предмет договору, номер договору (за наявності), дата укладання договору, ідентифікатор відповідної публічної закупівлі в електронній системі закупівель - https://prozorro.gov.ua/ згідно якої укладено договір, стан виконання договору.
У випадку якщо щодо аналогічних договорів зазначених учасником в довідці згідно пп.1.2.1.1. на сторінці відповідної публічної закупівлі в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/ станом на дату подання тендерної пропозиції не було опубліковано звіт про виконання договору про закупівлю, то учасник також повинен надати в повному обсязі скан-копії документів до вищезазначених договорів, які згідно будівельних норм підтверджують прийняття замовником виконаних учасником робіт/послуг (вимога щодо надання скан-копії документів, які згідно будівельних норм підтверджують прийняття замовником виконаних учасником робіт/послуг не застосовується до договорів, щодо яких в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/ опубліковано звіт про виконання договору про закупівлю згідно п. 12 ст.10 Закону).
Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є виконаний договір предметом якого є проведення робіт/надання послуг з поточного ремонту/капітального ремонту/обробки дерев'яних конструкцій вогнезахисним розчином.

У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору, а саме договір №03/02/25-ВП від 03.02.2025 року (додаємо), предметом якого є вогнезахисне просочування дерев’яних конструкцій (даху).
Замовник торгів необґрунтовано вимагає саме наявність 5 аналогічних договорів на обробку дерев'яних конструкцій вогнезахисним розчином, проте закупівля оголошена за кодом ДК 21:2015:77220000-8: Послуги з просочування деревини.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявно саме 5 аналогічних договорів на обробку дерев'яних конструкцій вогнезахисним розчином, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 40d567b88d9341a195d55a274a86f7a5
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.1.3. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: скан-копію фінансової звітності (баланс, звіт про фінансові результати) учасника за звітний період (за 2022, 2023 та 2024 рік)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п.1.3. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: скан-копію фінансової звітності (баланс, звіт про фінансові результати) учасника за звітний період (за 2022, 2023 та 2024 рік), що підтверджує обсяг річного доходу (виручки) за кожний з вищезазначених звітних періодів у розмірі не меншому ніж очікувана вартість предмета цієї закупівлі.

Відповідно до ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон): у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
У Скаржника за 2022 рік обсяг річного доходу (виручки) є меншим, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (додаємо).
Вимога про обсяг річного доходу (виручки) за кожний рік з 2022 по 2024 у розмірі не меншому ніж очікувана вартість предмета цієї закупівлі розрахована на учасників торгів, в яких є вказаний оборот коштів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Також вказана вимога тендерної документації не узгоджується з положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі». На підтвердження надаємо копію ЗУ «Про публічні закупівлі».
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6ab899d179134ae1ae0bc94bb6093bcc
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 4.30 додатку 1 до тендерної документації: учасники в складі їх тендерних пропозицій повинні надати скан-копію акту з відміткою працівника замовника, що засвідчує попереднє обстеження (огляд) учасником об’єкта
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до п. 4.30 додатку 1 до тендерної документації: учасники в складі їх тендерних пропозицій повинні надати скан-копію акту з відміткою працівника замовника, що засвідчує попереднє обстеження (огляд) учасником об’єкта за всіма місцями надання послуг для визначення детального обсягу послуг до подачі ним тендерної пропозиції. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування Замовника та учасника торгів, дата складання цього акту.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акту про огляд об’єкта.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акту огляду у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі

Номер: b62d477de2164f9cbd0c3f8efb7ef686
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-04-000867-a.b2
Назва: Неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2025 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.08.2025 11:25
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2025 08:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення № 12847-р/пк-пз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "РАДАР-ПІВДЕНЬ" (код ЄДРПОУ: 42655189) від 08 серпня 2025 № UA2025-08-04-000867-a.b2, ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ АРЦИЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ: 44054694)були внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради.
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ffaace0498484beb99193616b794b993
Заголовок пункту скарги: Порушення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додатку 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції п.п. 1.1.1. п. 1.1. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b4805dedf6db4124afb4751ef3eab55a
Заголовок пункту скарги: Додатку 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції п.п. 1.1.1. абзац 2. п. 1.1. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Надання посвдічень
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додатку 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції п.п. 1.1.1. абзац 2. п. 1.1. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0c85bbf56cea4d41be636875e707b4ad
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 1.2 Додатку 1 до тендерної документації п.п. 1.2.1, 1.2.1.1.: Замовник вимагає: «1.2.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник в складі тендерної пропозиції має надати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Аналогічні договори
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 2b8290dfe9bc4162923f132c9e0c0c68
Заголовок пункту скарги: Відповідно Додатку 1 до тендерної документацї п. 4.30. Учасники в складі їх тендерних пропозицій повинні надати скан-копію акту з відміткою працівника замовника, що засвідчує попереднє обстеження (огляд) учасником об’єкта за всіма місцями надання послуг для визначення детального обсягу послуг до подачі ним тендерної пропозиції. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування З
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Надати скан-копію акту з відміткою працівника замовника, що засвідчує попереднє обстеження (огляд) учасником об’єкта за всіма місцями надання послуг для визначення детального обсягу послуг до подачі ним тендерної пропозиції. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування З
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі «Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради»

Номер: 2199f160bcb6493ba3ef8b01363e9954
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-04-000867-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі «Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2025 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.08.2025 11:18
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2025 08:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення № 12858-р/пкпз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ВБ СТРАЖ" (код ЄДРПОУ: 43046609) від 08 серпня 2025 № UA2025-08-04-000867-a.c1, Відділом освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради (код ЄДРПОУ: 44054694)були внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради".
Автор: ТОВ "ВБ СТРАЖ", В'ячеслав Максимович +380972767827 strag_vb@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5155e426f734459f86be341649d3dad6
Заголовок пункту скарги: Навчання працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пп. 1.1.1. п. 1. Додатку 1 до тендерної документації вимагається:

«1.1.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій повинні бути зазначені прізвища, ім’я та по-батькові відповідних працівників, місце проживання та їх посади (обов’язкова наявність працівників за посадами «виконавець робіт» та «інженер з проектно-кошторисної роботи»). В якості документального підтвердження взаємовідносин учасника з працівниками надати щодо кожного зазначеного в довідці працівника: скан-копію наказу про прийняття на роботу (або наказу про прийом на роботу або наказу про прийом на роботу за сумісництвом або наказу про переведення на іншу посаду або першої, останньої сторінки трудової книжки або трудову угоду).
Кваліфікація працівників, що відповідатимуть за охорону праці (не менше двох працівників) підтверджується шляхом подання учасниками в складі тендерних пропозицій сканованих з оригіналу скан-копій посвідчень, що містять інформацію про результати перевірки знань з охорони праці (учасник повинен надати чинні посвідчення з перевірки знань з охорони праці не менше двох працівників) та скан-копій протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, зокрема учасник повинен підтвердити проходження відповідними працівниками перевірки знань за НПАОП 0.00-1.75-15 "Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт", НПАОП 0.00-1.15-07 "Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті", НПАОП 45.2-7.02-12 "Система стандартів безпеки праці Охорона праці і промислова безпека у будівництві" (ДБН А.3.2-2-2009).»

Вимога про надання у складі пропозиції скан-копій протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, зокрема учасник повинен підтвердити проходження відповідними працівниками перевірки знань за НПАОП 0.00-1.75-15 "Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт" є дискримінаційними для нас, як потенційного учасника закупівлі, з огляду на наступне:

Повідомляємо, що предметом даної закупівлі є: «Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради».

Дані послуги виконуються на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення на такий вид робіт/послуг як: вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення), отриманої відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови).

Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та містять вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до зазначених Ліцензійних умов, ними не передбачено наявність:
скан-копій протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, зокрема учасник повинен підтвердити проходження відповідними працівниками перевірки знань за НПАОП 0.00-1.75-15 "Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт".

Як доказ надаємо Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852.

Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є зазначені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ddd426367a434d5ab0416d13631bfc55
Заголовок пункту скарги: аналогічний договір
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пп. 1.2. Додатку 1 до тендерної документації вимагається:

«1.2.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник в складі тендерної пропозиції має надати:
1.2.1.1. Довідку у довільній формі про досвід виконання не менше ніж 5 (п’яти) аналогічних договорів. Вартість кожного вищезазначеного аналогічного договору має складати не менше ніж очікувана вартість цієї закупівлі та відповідні договори мають бути укладеними учасником не раніше 2022 року з замовниками в розумінні Закону та виконані учасником у повному обсязі (відповідно до остаточної редакції договірної ціни до договору). Довідка повинна містити наступну інформацію щодо кожного зазначеного учасником аналогічного договору: назва контрагенту, адреса контрагенту, контактний телефон контрагенту, предмет договору, номер договору (за наявності), дата укладання договору, ідентифікатор відповідної публічної закупівлі в електронній системі закупівель - https://prozorro.gov.ua/ згідно якої укладено договір, стан виконання договору.
У випадку якщо щодо аналогічних договорів зазначених учасником в довідці згідно пп.1.2.1.1. на сторінці відповідної публічної закупівлі в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/ станом на дату подання тендерної пропозиції не було опубліковано звіт про виконання договору про закупівлю, то учасник також повинен надати в повному обсязі скан-копії документів до вищезазначених договорів, які згідно будівельних норм підтверджують прийняття замовником виконаних учасником робіт/послуг (вимога щодо надання скан-копії документів, які згідно будівельних норм підтверджують прийняття замовником виконаних учасником робіт/послуг не застосовується до договорів, щодо яких в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/ опубліковано звіт про виконання договору про закупівлю згідно п. 12 ст.10 Закону).
Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є виконаний договір предметом якого є проведення робіт/надання послуг з поточного ремонту/капітального ремонту/обробки дерев'яних конструкцій вогнезахисним розчином.»

Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: «Послуги із захисту приміщень, а саме: Обробка дерев'яних конструкцій покрівлі вогнезахисним розчином будівель, підпорядкованих закладам Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради».

Очікувана вартість закупівлі: 1 200 063,85 грн.

Таким чином, Замовник вимагає надати у складі тендерної пропозиції не менше ніж 5 (п’ять) аналогічних договорів, вартість кожного з них має складати не менше ніж 1 200 063,85 грн., що є дискримінаційним для Скаржника з огляду на наступне:

Скаржник має в наявності досвід виконання аналогічних робіт/надання послуг з поточного ремонту/капітального ремонту/обробки дерев'яних конструкцій, а саме:

1) Договір № 166 від 20.06.2023 р. щодо «Послуги щодо вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій (ДК 021:2015 77220000-8 Послуги з просочування деревини)». Посилання на інформацію, доступну в електронній системі закупівель: UA-2023-05-30-002550-a, оприлюднено звіт про виконання договору. Договір укладено на суму 327 284,86 грн., виконаний на суму 327 284,86 грн.;
2) Договір № 24 від 01.11.2022 р. щодо «код за ДК 021: 2015 - 77220000-8 – Послуги з просочування деревини (Обробка дерев’яних конструкцій Степанівської філії Устинівського ліцею Устинівської селищної ради за адресою: 28600,Кіровоградська обл., Кропивницький р-н, с.Степанівка, вул.Шкільна, 10; Новоігорівського ліцею Устинівської селищної ради за адресою:Кіровоградська обл., Кропивницький р–н, с.Новоігорівка, вул. Шкільна, 1; Жовтнева філія Новоігорівського ліцею Устинівської селищної ради за адресою: Кіровоградська обл., Кропивницький р–н, с. Лебедине, вул. Фрунзе, 12; Криничненська філія Устинівського ліцею Устинівської селищної ради за адресою: Кіровоградська обл., Кропивницький р–н, с.Криничне вул..Шкільна, 5; Седнівський ліцей Устинівської селищної ради за адресою: Кіровоградська обл., Кропивницький р–н, с.Седнівка вул..Шкільна,2; Криничуватська філія Устинівського ліцею Устинівської селищної ради за адресою: Кіровоградська обл., Кропивницький р–н, с. Криничуватка вул..Шкільна, 22; Інгульський ліцей Устинівської селищної ради за адресою: Кіровоградська обл., Кропивницький р–н, с.Інгульське вул..Спортивна, 1; Устинівський ліцей Устинівської селищної ради за адресою: Кіровоградська обл., Кропивницький р–н, смт Устинівка вул.. Ювілейна, 16)». Посилання на інформацію, доступну в електронній системі закупівель: UA-2022-09-27-005790-a, оприлюднено звіт про виконання договору. Договір укладено на суму: 589 000,00 грн, виконаний на суму 589 000,00 грн.;
3) Договір № 430 від 14.11.2024 р. щодо «Поточний ремонт з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень на об’єкті: Одеська гімназія № 33 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Космонавта Комарова, 8, код 77220000-8 – Послуги з просочування деревини за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника». Посилання на інформацію, доступну в електронній системі закупівель: UA-2024-10-16-013082-a, оприлюднено звіт про виконання договору. Договір укладено на суму: 331 168,52 грн., виконаний на суму 331 168,52 грн.;
4) Договір № 370 від 25.10.2024 р. щодо «Поточний ремонт з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень на об’єкті: Одеський ліцей №85 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, пр-т Свободи, 91, код 77220000-8 – Послуги з просочування деревини за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника». Посилання на інформацію, доступну в електронній системі закупівель: UA-2024-08-29-006240-a, оприлюднено звіт про виконання договору. Договір укладено на суму: 655 078,80 грн., виконаний на суму 655 078,80 грн.;
5) Договір № 324/24 від 03.12.2024 р. щодо «Поточний ремонт Комунального закладу позашкільної освіти "Одеський центр дитячої та юнацької творчості "Промінь" за адресою: м. Одеса, вул.Балківська, 197 з вогнезахисного обробляння дерев'яних конструкцій в будівлі. ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини». Посилання на інформацію, доступну в електронній системі закупівель: UA-2024-12-03-009606-a, оприлюднено звіт про виконання договору. Договір укладено на суму: 91 850,17 грн., виконаний на суму 91 850,17 грн.

та інші подібні договори.

Вищезазначені договори надаємо як доказ до скарги.

Дані договори документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), що узгоджується з положеннями ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».

Разом з тим Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, оскільки має не менше 5 (п’яти) повністю виконаних аналогічних договорів, яку укладені не раніше 2022 року з замовниками в розумінні Закону та виконані учасником у повному обсязі, але вартість яких не складає не менше ніж 1 200 063,85 грн.

Скаржник вважає, що встановлена вимога суттєво дискримінує Скаржника, обмежує його участь у закупівлі, порушує його права на рівне ставлення до учасників.

Дані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 57123f4baf184ce4902472fda8092586
Заголовок пункту скарги: Акт огляду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пп. 4.30. п. 4. Додатку 1 до тендерної документації вимагається:

«Учасники в складі їх тендерних пропозицій повинні надати скан-копію акту з відміткою працівника замовника, що засвідчує попереднє обстеження (огляд) учасником об’єкта за всіма місцями надання послуг для визначення детального обсягу послуг до подачі ним тендерної пропозиції. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування Замовника та учасника торгів, дата складання цього акту.»

Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на
конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати скан-копію акту з відміткою працівника замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.

Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання "акту з відміткою працівника замовника, що засвідчує попереднє обстеження (огляд) учасником об’єкта за всіма місцями надання послуг для визначення детального обсягу послуг до подачі ним тендерної пропозиції" є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.

Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.

За таких умов прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, яким працівник Замовника поставить відмітку на акті, що засвідчить попереднє обстеження (огляд) учасником об’єкта за всіма місцями надання послуг та які зможуть надати такий акт огляду в складі тендерної пропозиції.

Як доказ порушення нашого права надаємо копії:
- Рішення АМКУ № 9329-р/пк-пз від 26.06.2023
- Рішення від 11.07.2025 № 10926

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації