-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Будівельні матеріали
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 29 днів назад
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
26.07.2025 07:39 - 01.08.2025 07:09
Вимога
Відхилено
Вимога дискваліфікувати учасника
Номер:
3d10373db46b44819d71b0f510802534
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-26-000017-a.c2
Назва:
Вимога дискваліфікувати учасника
Вимога:
Шановний Замовнику!
Просимо розглянути нашу вимогу та прийняти рішення про дискваліфікацію учасника у зв’язку з невідповідністю його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а саме:
Відсутність підтверджуючих документів якості товару.
Учасником не було надано жодного документа, який підтверджує відповідність товару встановленим вимогам. У поданих матеріалах зазначено лише довідку про те, що товар нібито не підлягає сертифікації. Однак така довідка не може вважатися належним підтвердженням якості продукції.
Відсутність технічного паспорта або інших документів виробника.
Учасник не надав технічний паспорт або інші офіційні документи виробника, які містять відомості про характеристики та якість товару. Це робить неможливим підтвердження відповідності продукції заявленим технічним вимогам.
Висновок
Беручи до уваги вищезазначене, пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню.
Просимо Замовника врахувати наведені аргументи та прийняти рішення про дискваліфікацію учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2025 22:30
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Розглянувши скаргу щодо невідповідності тендерної пропозиції Переможця вимогам тендерної документації, Замовник повідомляє наступне:
1. Щодо відсутності підтверджуючих документів якості товару:
У тендерній пропозиції Переможця ФОП Ковєхова Ю.М. дійсно міститься документи, в яких зазначено, що частково продукція, яка пропонується, не підлягає обов’язковій сертифікації або декларуванню відповідності згідно з чинним законодавством України.
Так, відповідно до «Переліку продукції, що підлягає обовʼязковій сертифікації в Україні», затвердженого наказом Держспоживстандарту України № 28 від 01.02.2005р., із змінами, внесеними згідно з Наказами Держспоживстандарту України : № 171 від 14.07.2005р., № 219 від 22.08.2005р., № 353 від 15.12.2006р., № 6 від 29.01.2007 р.,№ 142 від 05.07.2007 р., № 221 від 13.09.2007 р., №80 від 24.02.2009р., № 137 від 07.04.2009 р., № 425 від 22.09.2010 р., та змінами , внесеними згідно з Наказами Мінекономрозвитку : №162 від 25.10.2011 р., № 163 від 25.10.2011р., № 376 від 30.12.2011р., № 876 від 30.07.2012р., № 1526 від 29.12.2012 р. товари, які є предметом закупівлі, а саме: гайка М10, гайка М16, Болт М10ХL50мм, Болт М16ХL50мм, саморізи 4,8х35 для покрівлі не підлягають обовʼязковій сертифікації та декларуванню відповідності.
Вказаний факт підтверджується офіційним листом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ (ДП «УкрНДНЦ»).
Також, Переможець надав довідку, в якій зазначено, що запропонований товар (шуруп Steelfix 3,5х35 PZ2) не підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до чинного законодавства України.
Ця інформація відповідає положенням Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», а також Наказу Мінекономрозвитку України № 93 від 26.01.2018, яким було скасовано перелік продукції, що підлягала обов’язковій сертифікації.
Відповідно до вимог п. 6 Додатку 3 до документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель передбачено, що:
"Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена копіями сертифікатів та/або декларації виробника та/або посвідчення про якість та/або інших документів, що підтверджують технічні характеристики та якість предмету закупівлі... Товар повинен відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам... та засвідчуватись документом підтверджуючим якість Товару (сертифікат відповідності, або декларація про відповідність)".
При цьому, зазначеною вимогою не встановлено обов’язковість надання саме сертифіката відповідності або декларації про відповідність у кожному випадку, а передбачено можливість надання інших документів, що підтверджують технічні характеристики та якість.
Таким чином, Переможець належним чином виконав вимоги тендерної документації.
2. Щодо підтвердження якості товару:
У складі тендерної пропозиції Переможця було надано порівняльну таблицю, в якій детально викладено технічні характеристики запропонованого товару. Зокрема, наведено дані, що дозволяють здійснити якісне порівняння із технічними вимогами, визначеними Замовником у оголошенні про закупівлю.
Крім того, Переможець надав сертифікати відповідності від виробників запропонованого товару, а також довідки, які містять законодавче обґрунтування підстав ненадання сертифікатів та декларацій відповідності на певні види товару, шо був запропонований.
Таким чином, Переможець підтвердив технічні характеристики та якість товару, що пропонується останнім у складі тендерної пропозиції.
З урахуванням викладеного, вважаємо, що наданий Переможцем комплект документів є достатнім для встановлення відповідності запропонованого товару технічним вимогам, визначеним Замовником.
3. Щодо ненадання технічного паспорту на товар.
Оголошенням про спрощену закупівлю було передбачено перелік документів, які учасники повинні надати для підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним вимогам. Зокрема, пункт 6 Додатку 3 оголошення передбачає можливість надання копій сертифікатів відповідності, декларацій виробника, посвідчень про якість або інших документів, що підтверджують технічні характеристики та якість товару. У цьому переліку не зазначено технічний паспорт або іншу конкретну документацію виробника як обов’язкову до подання, і, відповідно, вимога щодо надання саме цього документа не встановлена як обов’язкова умовами закупівлі.
У сфері публічних закупівель діє принцип правової визначеності та рівності учасників, а також заборона на встановлення дискримінаційних або надмірних вимог. Відповідно до частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не має права вимагати від учасника документи, які не передбачені умовами закупівлі, а також не має підстав для відхилення пропозиції через їх ненадання.
Переможець, чия пропозиція оскаржується, надав у складі тендерної пропозиції документи, які відповідають вимогам оголошення, а саме — порівняльну таблицю з технічними характеристиками товару, а також сертифікати відповідності та довідки щодо законодавчого статусу у сфері сертифікації та декларування відповідності. Наданих матеріалів було достатньо для здійснення належної оцінки відповідності товару технічним вимогам закупівлі.
Таким чином, відсутність технічного паспорта не може вважатися порушенням, оскільки його надання не було прямо передбачене в умовах оголошення. Будь-які вимоги щодо подання додаткових документів, які не зазначені у закупівельній документації, суперечили б принципу добросовісної конкуренції та нормам чинного законодавства.
З огляду на вищевикладене, підстав для відхилення пропозиції Переможця за наведеними у зверненні аргументами не встановлено.
Отже, вимога про дискваліфікацію Переможця є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога дискваліфікувати учасника
Номер:
5266f65e83ad4a8dacff274c09eae7c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-26-000017-a.a1
Назва:
Вимога дискваліфікувати учасника
Вимога:
Просимо прийняти рішення про дискваліфікацію учасника, через те, що він не надав документи, що підтверджують якість товару. Учасник зазначив, що товар не підлягає сертифікації, але ця довідка взагалі ніяк не підтверджує якість товару. Учасник не надав ніякого технгічного паспорту на товар. Тому просимо розглянути наше звернення
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2025 14:00
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Розглянувши скаргу щодо невідповідності тендерної пропозиції Переможця вимогам тендерної документації, Замовник повідомляє наступне:
1. Щодо відсутності підтверджуючих документів якості товару:
У тендерній пропозиції Переможця ФОП Ковєхова Ю.М. дійсно міститься документи, в яких зазначено, що частково продукція, яка пропонується, не підлягає обов’язковій сертифікації або декларуванню відповідності згідно з чинним законодавством України.
Так, відповідно до «Переліку продукції, що підлягає обовʼязковій сертифікації в Україні», затвердженого наказом Держспоживстандарту України № 28 від 01.02.2005р., із змінами, внесеними згідно з Наказами Держспоживстандарту України : № 171 від 14.07.2005р., № 219 від 22.08.2005р., № 353 від 15.12.2006р., № 6 від 29.01.2007 р.,№ 142 від 05.07.2007 р., № 221 від 13.09.2007 р., №80 від 24.02.2009р., № 137 від 07.04.2009 р., № 425 від 22.09.2010 р., та змінами , внесеними згідно з Наказами Мінекономрозвитку : №162 від 25.10.2011 р., № 163 від 25.10.2011р., № 376 від 30.12.2011р., № 876 від 30.07.2012р., № 1526 від 29.12.2012 р. товари, які є предметом закупівлі, а саме: гайка М10, гайка М16, Болт М10ХL50мм, Болт М16ХL50мм, саморізи 4,8х35 для покрівлі не підлягають обовʼязковій сертифікації та декларуванню відповідності.
Вказаний факт підтверджується офіційним листом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ (ДП «УкрНДНЦ»).
Також, Переможець надав довідку, в якій зазначено, що запропонований товар (шуруп Steelfix 3,5х35 PZ2) не підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до чинного законодавства України.
Ця інформація відповідає положенням Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», а також Наказу Мінекономрозвитку України № 93 від 26.01.2018, яким було скасовано перелік продукції, що підлягала обов’язковій сертифікації.
Відповідно до вимог п. 6 Додатку 3 до документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель передбачено, що:
"Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена копіями сертифікатів та/або декларації виробника та/або посвідчення про якість та/або інших документів, що підтверджують технічні характеристики та якість предмету закупівлі... Товар повинен відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам... та засвідчуватись документом підтверджуючим якість Товару (сертифікат відповідності, або декларація про відповідність)".
При цьому, зазначеною вимогою не встановлено обов’язковість надання саме сертифіката відповідності або декларації про відповідність у кожному випадку, а передбачено можливість надання інших документів, що підтверджують технічні характеристики та якість.
Таким чином, Переможець належним чином виконав вимоги тендерної документації.
2. Щодо підтвердження якості товару:
У складі тендерної пропозиції Переможця було надано порівняльну таблицю, в якій детально викладено технічні характеристики запропонованого товару. Зокрема, наведено дані, що дозволяють здійснити якісне порівняння із технічними вимогами, визначеними Замовником у оголошенні про закупівлю.
Крім того, Переможець надав сертифікати відповідності від виробників запропонованого товару, а також довідки, які містять законодавче обґрунтування підстав ненадання сертифікатів та декларацій відповідності на певні види товару, шо був запропонований.
Таким чином, Переможець підтвердив технічні характеристики та якість товару, що пропонується останнім у складі тендерної пропозиції.
З урахуванням викладеного, вважаємо, що наданий Переможцем комплект документів є достатнім для встановлення відповідності запропонованого товару технічним вимогам, визначеним Замовником.
3. Щодо ненадання технічного паспорту на товар.
Оголошенням про спрощену закупівлю було передбачено перелік документів, які учасники повинні надати для підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним вимогам. Зокрема, пункт 6 Додатку 3 оголошення передбачає можливість надання копій сертифікатів відповідності, декларацій виробника, посвідчень про якість або інших документів, що підтверджують технічні характеристики та якість товару. У цьому переліку не зазначено технічний паспорт або іншу конкретну документацію виробника як обов’язкову до подання, і, відповідно, вимога щодо надання саме цього документа не встановлена як обов’язкова умовами закупівлі.
У сфері публічних закупівель діє принцип правової визначеності та рівності учасників, а також заборона на встановлення дискримінаційних або надмірних вимог. Відповідно до частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не має права вимагати від учасника документи, які не передбачені умовами закупівлі, а також не має підстав для відхилення пропозиції через їх ненадання.
Переможець, чия пропозиція оскаржується, надав у складі тендерної пропозиції документи, які відповідають вимогам оголошення, а саме — порівняльну таблицю з технічними характеристиками товару, а також сертифікати відповідності та довідки щодо законодавчого статусу у сфері сертифікації та декларування відповідності. Наданих матеріалів було достатньо для здійснення належної оцінки відповідності товару технічним вимогам закупівлі.
Таким чином, відсутність технічного паспорта не може вважатися порушенням, оскільки його надання не було прямо передбачене в умовах оголошення. Будь-які вимоги щодо подання додаткових документів, які не зазначені у закупівельній документації, суперечили б принципу добросовісної конкуренції та нормам чинного законодавства.
З огляду на вищевикладене, підстав для відхилення пропозиції Переможця за наведеними у зверненні аргументами не встановлено.
Отже, вимога про дискваліфікацію Переможця є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено