-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади
Категорія Замовника згідно п.3 ч.4 ст.2 Закону «Про публічні закупівлі»
Призупинено
1 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження:
25.07.2025 13:51 - 21.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
СКАРГА
Номер:
93c53256c41449fb8db1f47910b094d3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-25-006181-a.a2
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 Перелік документів учасника (5).docx 20.08.2025 18:58
- Додаток 3 Перелік документів переможця.docx 20.08.2025 18:58
- Додаток 1 Інформація про технічні_ якісні та кількісні характеристики.docx 20.08.2025 18:58
- Договір та акт.pdf 20.08.2025 18:58
- Додаток 4 Проект договору про закупівлю.docx 20.08.2025 18:58
- зу про землеустрій (1).docx 20.08.2025 18:58
- зу про картографічну діяльність (1).docx 20.08.2025 18:58
- дог №34 місцевий план.pdf 20.08.2025 18:58
- Докази за скаргою (1) (1).pdf 20.08.2025 18:58
- Metodychni-rekomendatsiyi.pdf 20.08.2025 18:58
- зу про регулювання містобудівної діяльності (1).docx 20.08.2025 18:58
- зу про управління відходами.docx 20.08.2025 18:58
- наказ 255 (1).docx 20.08.2025 18:58
- наказ 65 (1).docx 20.08.2025 18:58
- Кваліфікаційний_документ_Диплом_головного_архітектора (1).pdf 20.08.2025 18:58
- Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою (1).docx 20.08.2025 18:58
- Скарга 2 на умови ТД UA-2025-07-25-006181-a базис.pdf 20.08.2025 18:58
- Скарга 2 на умови ТД UA-2025-07-25-006181-a базис.docx 20.08.2025 18:58
- Скарга 2 на умови ТД UA-2025-07-25-006181-a базис.pdf.p7s 20.08.2025 18:58
- постанова 947.docx 20.08.2025 18:58
- підвищення_2025.jpg 20.08.2025 18:58
- сертифікат.jpg 20.08.2025 18:58
- Тендерна документація (49).docx 20.08.2025 18:58
- Докази ч2.pdf 20.08.2025 19:00
- Докази ч1.pdf 20.08.2025 19:00
- sign.p7s 20.08.2025 19:01
- рішення від 22.08.2025 № 12934.pdf 22.08.2025 15:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.09.2025 № 13421.pdf 02.09.2025 13:55
- рішення від 01.09.2025 № 13421.pdf 04.09.2025 13:17
- Пояснення в заперечення скарги 25.08.2025 15:25
- Пояснення в заперечення скарги 25.08.2025 15:25
- Про затвердження Порядку розроблення, погодження та затвер… - Постанова № 947 від 05.09.2023 25.08.2025 15:25
- Тендерна документація 25.08.2025 15:25
- Додаток 2 до тендерної документації 25.08.2025 15:25
- Закон України Про управління відходами 25.08.2025 15:25
- Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України № 288 від 15.03.2024. 25.08.2025 15:25
- Додаток 2 до тендерної документації зі змінами 25.08.2025 15:25
- Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 25.08.2025 15:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.08.2025 19:23
Дата розгляду скарги:
01.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.08.2025 15:34
Дата прийняття рішення по скарзі:
04.09.2025 13:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
caf3b0275c9b4e4f9f080afd30b54f2a
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
25.07.2025 року Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради (далі-Замовник) опублікував оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади» з очікуваною вартістю 1 300 000,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Скаржником вже була подана скарга в АМКУ, яка була задоволена рішенням від 07.08.2025 № 12221. Але водночас Замовник не в повній мірі виконав рішення АМКУ і після внесення змін в умови тендерної документації знову включив дискримінаційні вимоги.
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-25-006181-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1.1 Додатку 2 до тендерної документації На підтвердження наявності зазначених у довідці працівників необхідно надати:
накази про призначення на посаду (прийняття на роботу), трудову книжку або наказ про суміщення чи сумісництво або скан-копію договору цивільно-правового характеру.
До розробки документів залучаються фахівці, зокрема зі спеціалізацією екологічного спрямування:
1) інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього природного середовища), що підтверджується кваліфікаційним сертифікатом не менше 1 особи;
2) фахівець з екології та охорони навколишнього природного середовища (еколог) не менше 1 особи;
3) юрисконсульт не менше 1 особи. Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності наступних спеціалістів:
1. інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього природного середовища), що підтверджується кваліфікаційним сертифікатом не менше 1 особи;
2. фахівець з екології та охорони навколишнього природного середовища (еколог) не менше 1 особи;
3. юрисконсульт не менше 1 особи..
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку посад працівників, які повинні бути наявні у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік посад на власний розсуд суб’єкта господарювання.
Тому наявність вищезазначених спеціалістів не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства. Скаржник має працівників, які можуть надати послуги за даним предметом закупівлі і які мають сертифікати, що вимагаються до їх посад (докази додаються).
Зазначене вже було підтверджено рішенням АМКУ від 07.08.2025 № 12221.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Для усунення дискримінаційності Замовник повинен видалити конкретні посади працівників, які вимагаються відповідно до вищезазначеного пункту, і викласти пункт в редакції, відповідно до якого учасник може надати довідку в довільній формі стосовно працівників, які будуть залучені до надання послуги, залишаючи перелік посад на розсуд учасника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.2.1 Додатку 2 до тендерної документації 2.1. Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
№ з/п Найменування транспортного засобу, обладнання, устаткування Власне або орендоване, лізинг, надання послуг техніки, тощо
(№ договору)
1. Транспортні засоби
1.1
2. Офісне приміщення
Адреса
3. Обладнання (устаткування)
3.1.
_________________________________________________ _______________
посада, прізвище, ініціали уповноваженої особи учасника (підпис)
Довідка повинна містити інформацію про наявність у Учасника обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг відповідно до предмета закупівлі, а саме:
комп’ютерне та/або інше обладнання/устаткування; транспортний засіб для забезпечення візуального обстеження окремих об’єктів поводження з відходами. Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади.
У п.2.1 Додатку 2 до ТД вимагається підтвердити наявність такого МТБ: офісне приміщення, комп’ютерне та/або інше обладнання/устаткування; транспортний засіб для забезпечення візуального обстеження окремих об’єктів поводження з відходами.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності обладнання, яке вимагається даною вимогою тендерної документації.
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку обладнання, яке повинно бути наявне у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік обладнання на власний розсуд суб’єкта господарювання. Скаржник має в наявності обладнання, яке достатнє для надання послуг за даним предметом закупівлі (доказ додається).
Тому наявність обладнання, що вимагається в оскаржуваному пункті не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства.
Зазначене вже було підтверджено рішенням АМКУ від 07.08.2025 № 12221.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Для усунення дискримінаційності Замовник повинен видалити конкретні позиції МТЮ, які вимагаються відповідно до вищезазначеного пункту, і викласти пункт в редакції, відповідно до якого учасник може надати довідку в довільній формі стосовно МТБ, яке буде залучене до надання послуги, залишаючи перелік МТБ на розсуд учасника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 П.3 Додатку 2 до тендерної документації 1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (за наявності) з підтвердженими відгуками про належне виконання робіт з розробки документів у сфері управління відходами особами, що задіяні для надання послуги (в довідці вказати не менше 1-го виконаного договору).
Відгуки (не менше 1-го відгуку), від замовника (контрагента), з якими укладено аналогічний договір, зазначений в довідці.
1.1.2. довідку в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (за наявності) з підтвердженими відгуками про належне виконання робіт стратегічної екологічної оцінки особами, що задіяні під час надання послуги, (в довідці вказати не менше 1-го виконаного договору).
Відгуки (не менше 1-го відгуку), від замовника (контрагента), з якими укладено аналогічний договір, зазначений в довідці. Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади. ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015) або договір, предмет якого аналогічний до предмету закупівлі.
Відповідно від учасників Замовник має вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із надання послуг у сфері містобудування за ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент.
Скаржник для документального підтвердження вказаного надає договір згідно якого виконувались такі роботи та договір, згідно якого виконуються такі роботи.
При цьому звертаємо увагу, що предмет договору – один, а в якості аналогічного Замовником вимагається 2 договори із двома різними предметами (по 1 договору з кожного предмету) та відповідні відгуки, які більше того взагалі не відповідають предмету закупівлі і коду ДК, що прямо суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та поняттю аналогічного договору. Оскільки вимагаються договори з розробки документів у сфері управління відходами та виконання робіт стратегічної екологічної оцінки. Такі роботи виконуються взагалі іншими суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування. Суб’єкти, які надають послуги у сфері містобудування не зобов’язані також надавати послуги суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування та розробки документів у сфері управління відходами.
Крім цього, ці договори повинні бути виконані особами, що задіяні для надання послуги, що також є прямо дискримінаційною вимогою і такою, що не базується на вимогах законодавства. Оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей виконавцем аналогічного договору повинен виступати учасник процедури закупівлі, а не особи, які працевлаштовані в нього.
Крім цього, дискримінаційною вимогою є надання не менше 3 аналогічних договір та відповідних відгуків, оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей достатньо надати 1 такий договір. Тому Замовник прямо дискримінує учасників на участь ц процедурі закупівлі.
У Скаржника відсутні договори за предметом закупівлі, а наявні лише 2, один з яких ще повністю не виконаний.
Зазначене вже було підтверджено рішенням АМКУ від 07.08.2025 № 12221.
Для усунення дискримінаційності Замовник повинен зазначити, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати договір на виконання аналогічних до предмету закупівлі послуг. А також прибрати вимогу, що такий договір має бути виконаний особами, що задіяні для надання послуги.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржником вже була подана скарга в АМКУ, яка була задоволена рішенням від 07.08.2025 № 12221. Але водночас Замовник не в повній мірі виконав рішення АМКУ і після внесення змін в умови тендерної документації знову включив дискримінаційні вимоги.
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-25-006181-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1.1 Додатку 2 до тендерної документації На підтвердження наявності зазначених у довідці працівників необхідно надати:
накази про призначення на посаду (прийняття на роботу), трудову книжку або наказ про суміщення чи сумісництво або скан-копію договору цивільно-правового характеру.
До розробки документів залучаються фахівці, зокрема зі спеціалізацією екологічного спрямування:
1) інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього природного середовища), що підтверджується кваліфікаційним сертифікатом не менше 1 особи;
2) фахівець з екології та охорони навколишнього природного середовища (еколог) не менше 1 особи;
3) юрисконсульт не менше 1 особи. Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності наступних спеціалістів:
1. інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього природного середовища), що підтверджується кваліфікаційним сертифікатом не менше 1 особи;
2. фахівець з екології та охорони навколишнього природного середовища (еколог) не менше 1 особи;
3. юрисконсульт не менше 1 особи..
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку посад працівників, які повинні бути наявні у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік посад на власний розсуд суб’єкта господарювання.
Тому наявність вищезазначених спеціалістів не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства. Скаржник має працівників, які можуть надати послуги за даним предметом закупівлі і які мають сертифікати, що вимагаються до їх посад (докази додаються).
Зазначене вже було підтверджено рішенням АМКУ від 07.08.2025 № 12221.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Для усунення дискримінаційності Замовник повинен видалити конкретні посади працівників, які вимагаються відповідно до вищезазначеного пункту, і викласти пункт в редакції, відповідно до якого учасник може надати довідку в довільній формі стосовно працівників, які будуть залучені до надання послуги, залишаючи перелік посад на розсуд учасника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.2.1 Додатку 2 до тендерної документації 2.1. Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
№ з/п Найменування транспортного засобу, обладнання, устаткування Власне або орендоване, лізинг, надання послуг техніки, тощо
(№ договору)
1. Транспортні засоби
1.1
2. Офісне приміщення
Адреса
3. Обладнання (устаткування)
3.1.
_________________________________________________ _______________
посада, прізвище, ініціали уповноваженої особи учасника (підпис)
Довідка повинна містити інформацію про наявність у Учасника обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг відповідно до предмета закупівлі, а саме:
комп’ютерне та/або інше обладнання/устаткування; транспортний засіб для забезпечення візуального обстеження окремих об’єктів поводження з відходами. Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади.
У п.2.1 Додатку 2 до ТД вимагається підтвердити наявність такого МТБ: офісне приміщення, комп’ютерне та/або інше обладнання/устаткування; транспортний засіб для забезпечення візуального обстеження окремих об’єктів поводження з відходами.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності обладнання, яке вимагається даною вимогою тендерної документації.
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку обладнання, яке повинно бути наявне у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік обладнання на власний розсуд суб’єкта господарювання. Скаржник має в наявності обладнання, яке достатнє для надання послуг за даним предметом закупівлі (доказ додається).
Тому наявність обладнання, що вимагається в оскаржуваному пункті не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства.
Зазначене вже було підтверджено рішенням АМКУ від 07.08.2025 № 12221.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Для усунення дискримінаційності Замовник повинен видалити конкретні позиції МТЮ, які вимагаються відповідно до вищезазначеного пункту, і викласти пункт в редакції, відповідно до якого учасник може надати довідку в довільній формі стосовно МТБ, яке буде залучене до надання послуги, залишаючи перелік МТБ на розсуд учасника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 П.3 Додатку 2 до тендерної документації 1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (за наявності) з підтвердженими відгуками про належне виконання робіт з розробки документів у сфері управління відходами особами, що задіяні для надання послуги (в довідці вказати не менше 1-го виконаного договору).
Відгуки (не менше 1-го відгуку), від замовника (контрагента), з якими укладено аналогічний договір, зазначений в довідці.
1.1.2. довідку в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (за наявності) з підтвердженими відгуками про належне виконання робіт стратегічної екологічної оцінки особами, що задіяні під час надання послуги, (в довідці вказати не менше 1-го виконаного договору).
Відгуки (не менше 1-го відгуку), від замовника (контрагента), з якими укладено аналогічний договір, зазначений в довідці. Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади. ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015) або договір, предмет якого аналогічний до предмету закупівлі.
Відповідно від учасників Замовник має вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із надання послуг у сфері містобудування за ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент.
Скаржник для документального підтвердження вказаного надає договір згідно якого виконувались такі роботи та договір, згідно якого виконуються такі роботи.
При цьому звертаємо увагу, що предмет договору – один, а в якості аналогічного Замовником вимагається 2 договори із двома різними предметами (по 1 договору з кожного предмету) та відповідні відгуки, які більше того взагалі не відповідають предмету закупівлі і коду ДК, що прямо суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та поняттю аналогічного договору. Оскільки вимагаються договори з розробки документів у сфері управління відходами та виконання робіт стратегічної екологічної оцінки. Такі роботи виконуються взагалі іншими суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування. Суб’єкти, які надають послуги у сфері містобудування не зобов’язані також надавати послуги суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування та розробки документів у сфері управління відходами.
Крім цього, ці договори повинні бути виконані особами, що задіяні для надання послуги, що також є прямо дискримінаційною вимогою і такою, що не базується на вимогах законодавства. Оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей виконавцем аналогічного договору повинен виступати учасник процедури закупівлі, а не особи, які працевлаштовані в нього.
Крім цього, дискримінаційною вимогою є надання не менше 3 аналогічних договір та відповідних відгуків, оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей достатньо надати 1 такий договір. Тому Замовник прямо дискримінує учасників на участь ц процедурі закупівлі.
У Скаржника відсутні договори за предметом закупівлі, а наявні лише 2, один з яких ще повністю не виконаний.
Зазначене вже було підтверджено рішенням АМКУ від 07.08.2025 № 12221.
Для усунення дискримінаційності Замовник повинен зазначити, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати договір на виконання аналогічних до предмету закупівлі послуг. А також прибрати вимогу, що такий договір має бути виконаний особами, що задіяні для надання послуги.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Докази ч2.pdf
-
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Докази ч1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови ТД
Номер:
2b40846074e4493fadc454a4249a43e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-25-006181-a.c1
Назва:
Скарга на умови ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови ТД UA-2025-07-25-006181-a базис.pdf 29.07.2025 10:23
- Скарга на умови ТД UA-2025-07-25-006181-a базис.docx 29.07.2025 10:23
- Додаток 1 Інформація про технічні_ якісні та кількісні характеристики.docx 29.07.2025 10:25
- Додаток 2 Перелік документів учасника.docx 29.07.2025 10:25
- 288-NAKAZ.pdf 29.07.2025 10:25
- Договір та акт.pdf 29.07.2025 10:25
- Додаток 3 Перелік документів переможця.docx 29.07.2025 10:25
- Додаток 4 Проект договору про закупівлю.docx 29.07.2025 10:25
- зу про управління відходами.docx 29.07.2025 10:25
- дог №34 місцевий план.pdf 29.07.2025 10:25
- Кваліфікаційний_документ_Диплом_головного_архітектора (1).pdf 29.07.2025 10:25
- підвищення_2025.jpg 29.07.2025 10:25
- Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою (1).docx 29.07.2025 10:25
- постанова 947.docx 29.07.2025 10:25
- Metodychni-rekomendatsiyi.pdf 29.07.2025 10:25
- Тендерна документація.docx 29.07.2025 10:25
- сертифікат.jpg 29.07.2025 10:25
- Докази за скаргою (1) (1).pdf 29.07.2025 10:25
- sign.p7s 29.07.2025 11:15
- рішення від 31.07.2025 № 11857.pdf 31.07.2025 13:41
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2025 № 12221.pdf 08.08.2025 11:43
- рішення від 07.08.2025 № 12221.pdf 11.08.2025 15:22
- Пояснення в заперечення скарги 04.08.2025 17:03
- Пояснення в заперечення скарги 04.08.2025 17:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 11:19
Дата розгляду скарги:
07.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2025 13:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2025 15:22
Дата виконання рішення Замовником:
19.08.2025 08:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 12221-р/пк-пз від 07.08.2025 замовником внесено зміни до тендерної документації з метою усунення порушень.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7aba58689aa347d78af35407b6e308dd
Заголовок пункту скарги:
П.1.1 Додатку 2 до тендерної документації
П.10 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади.
Вимоги обов’язкової наявності в працівників сертифікатів із сертифікаційних курсів, у т.ч. іноземних та он-лайн-ресурсів, які підтверджують актуальність професійних і навичок в галузі управління відходами у тому числі за останні два роки не встановлені профільним законодавством стосовно даного виду послуг: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Зокрема, ст. 55 Закону України «Про управління відходами», яка регулює питання розробки місцевих планів управління відходами не передбачає зазначеної вимоги.
Крім цього, Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947 передбачений вичерпний перелік вимог до суб’єктів, які здійснюють розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами. Разом з цим цей Порядок не передбачає наявності документів, які підтверджують інформацію щодо проходження сертифікаційних курсів, у т.ч. іноземних та он-лайн-ресурсів, які підтверджують актуальність професійних і навичок в галузі управління відходами у тому числі за останні два роки.
Отже, до послуг що передбачені предметом закупівлі законодавством не встановлено обов’язкової наявності в працівників сертифікатів із сертифікаційних курсів, у т.ч. іноземних та он-лайн-ресурсів, які підтверджують актуальність професійних і навичок в галузі управління відходами у тому числі за останні два роки.
Окремо варто звернути увагу на дискримінаційність вимоги щодо проходження саме іноземних та онлайн-курсів і саме за останні 2 роки. Така вимога штучно звужує коло учасників, не дозволяючи брати участь в закупівлі тим учасникам, які мають для прикладу документи про проходження вітчизняних та офлайн курсів.
Вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку для суб’єктів, які надають послуги за предметом закупівлі мати документи, передбачені даною вимогою. Тому така вимога є безпідставною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вимоги обов’язкової наявності в працівників сертифікатів із сертифікаційних курсів, у т.ч. іноземних та он-лайн-ресурсів, які підтверджують актуальність професійних і навичок в галузі управління відходами у тому числі за останні два роки не встановлені профільним законодавством стосовно даного виду послуг: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Зокрема, ст. 55 Закону України «Про управління відходами», яка регулює питання розробки місцевих планів управління відходами не передбачає зазначеної вимоги.
Крім цього, Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947 передбачений вичерпний перелік вимог до суб’єктів, які здійснюють розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами. Разом з цим цей Порядок не передбачає наявності документів, які підтверджують інформацію щодо проходження сертифікаційних курсів, у т.ч. іноземних та он-лайн-ресурсів, які підтверджують актуальність професійних і навичок в галузі управління відходами у тому числі за останні два роки.
Отже, до послуг що передбачені предметом закупівлі законодавством не встановлено обов’язкової наявності в працівників сертифікатів із сертифікаційних курсів, у т.ч. іноземних та он-лайн-ресурсів, які підтверджують актуальність професійних і навичок в галузі управління відходами у тому числі за останні два роки.
Окремо варто звернути увагу на дискримінаційність вимоги щодо проходження саме іноземних та онлайн-курсів і саме за останні 2 роки. Така вимога штучно звужує коло учасників, не дозволяючи брати участь в закупівлі тим учасникам, які мають для прикладу документи про проходження вітчизняних та офлайн курсів.
Вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку для суб’єктів, які надають послуги за предметом закупівлі мати документи, передбачені даною вимогою. Тому така вимога є безпідставною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Зобов’язати Замовника, Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради, внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі « Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади », ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-25-006181-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4d51ae1fdfdb4573ac5536c95e5cfdc1
Заголовок пункту скарги:
П.1.1 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності наступних спеціалістів:
1) провідний інженер-проектувальник інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього природного середовища щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності) ССЗ (значні наслідки), що підтверджується кваліфікаційним сертифікатом та відомостями про безперервність стажу в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва з досвідом 5 років і більше не менше 1 особи;
2) еколог або експерт з екології кваліфікація магістра за спеціальністю 6.040106 що підтверджується витягом з Єдиної державної електронної бази з питань освіти з досвідом 5 років і більше не менше 1 особи;
3) юрисконсульт не менше 1 особи.
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку посад працівників, які повинні бути наявні у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік посад на власний розсуд суб’єкта господарювання.
Тому наявність вищезазначених спеціалістів не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства. Скаржник має працівників, які можуть надати послуги за даним предметом закупівлі і які мають сертифікати, що вимагаються до їх посад (докази додаються).
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності наступних спеціалістів:
1) провідний інженер-проектувальник інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, захисту навколишнього природного середовища щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності) ССЗ (значні наслідки), що підтверджується кваліфікаційним сертифікатом та відомостями про безперервність стажу в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва з досвідом 5 років і більше не менше 1 особи;
2) еколог або експерт з екології кваліфікація магістра за спеціальністю 6.040106 що підтверджується витягом з Єдиної державної електронної бази з питань освіти з досвідом 5 років і більше не менше 1 особи;
3) юрисконсульт не менше 1 особи.
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку посад працівників, які повинні бути наявні у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік посад на власний розсуд суб’єкта господарювання.
Тому наявність вищезазначених спеціалістів не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства. Скаржник має працівників, які можуть надати послуги за даним предметом закупівлі і які мають сертифікати, що вимагаються до їх посад (докази додаються).
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Зобов’язати Замовника, Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради, внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі « Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади », ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-25-006181-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
420804fc2d224d0ba0d97d2caec08f70
Заголовок пункту скарги:
П.2.1 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності обладнання, яке вимагається даною вимогою тендерної документації.
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку обладнання, яке повинно бути наявне у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік обладнання на власний розсуд суб’єкта господарювання. Скаржник має в наявності обладнання, яке достатнє для надання послуг за даним предметом закупівлі (доказ додається).
Тому наявність обладнання, що вимагається в оскаржуваному пункті не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вичерпні вимоги стосовно суб’єктів, які здійснюють діяльність запредметом закупівілі встановлені: Порядком розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 947, Наказом Міндовкілля № 288 від 15.03.2024, Законом України «Про управління відходами» (додаються як докази).
Разом з цим вищезазначені нормативно-правові акти не встановлюють обов’язку щодо наявності обладнання, яке вимагається даною вимогою тендерної документації.
Вищезазначене законодавство взагалі не містить переліку обладнання, яке повинно бути наявне у суб’єкта господарювання, який надає послуги за даним предметом закупівлі. І відповідно законодавство залишає такий перелік обладнання на власний розсуд суб’єкта господарювання. Скаржник має в наявності обладнання, яке достатнє для надання послуг за даним предметом закупівлі (доказ додається).
Тому наявність обладнання, що вимагається в оскаржуваному пункті не є обов’язковою, оскільки наявність таких не вимагається відповідно до чинного законодавства.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Зобов’язати Замовника, Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради, внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі « Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади », ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-25-006181-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
dcd38a83dd3244e7afa634d0700ce1c2
Заголовок пункту скарги:
П.3 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Предметом закупівлі є Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади. ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015) або договір, предмет якого аналогічний до предмету закупівлі.
Відповідно від учасників Замовник має вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із надання послуг у сфері містобудування за ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент.
Скаржник для документального підтвердження вказаного надає договір згідно якого виконувались такі роботи та договір, згідно якого виконуються такі роботи.
При цьому звертаємо увагу, що предмет договору – один, а в якості аналогічного Замовником вимагається 6 договорів із двома різними предметами (по 3 договори з кожного предмету) та відповідні відгуки, які більше того взагалі не відповідають предмету закупівлі і коду ДК, що прямо суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та поняттю аналогічного договору. Оскільки вимагаються договори з розробки документів у сфері управління відходами та виконання робіт стратегічної екологічної оцінки. Такі роботи виконуються взагалі іншими суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування. Суб’єкти, які надають послуги у сфері містобудування не зобов’язані також надавати послуги суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування та розробки документів у сфері управління відходами.
Крім цього, ці договори повинні бути виконані особами, що задіяні для надання послуги, що також є прямо дискримінаційною вимогою і такою, що не базується на вимогах законодавства. Оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей виконавцем аналогічного договору повинен виступати учасник процедури закупівлі, а не особи, які працевлаштовані в нього.
Крім цього, дискримінаційною вимогою є надання не менше 3 аналогічних договір та відповідних відгуків, оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей достатньо надати 1 такий договір. Тому Замовник прямо дискримінує учасників на участь ц процедурі закупівлі.
У Скаржника відсутні 3 договори за предметом закупівлі, а наявні лише 2, один з яких ще повністю не виконаний.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015) або договір, предмет якого аналогічний до предмету закупівлі.
Відповідно від учасників Замовник має вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із надання послуг у сфері містобудування за ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент.
Скаржник для документального підтвердження вказаного надає договір згідно якого виконувались такі роботи та договір, згідно якого виконуються такі роботи.
При цьому звертаємо увагу, що предмет договору – один, а в якості аналогічного Замовником вимагається 6 договорів із двома різними предметами (по 3 договори з кожного предмету) та відповідні відгуки, які більше того взагалі не відповідають предмету закупівлі і коду ДК, що прямо суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та поняттю аналогічного договору. Оскільки вимагаються договори з розробки документів у сфері управління відходами та виконання робіт стратегічної екологічної оцінки. Такі роботи виконуються взагалі іншими суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування. Суб’єкти, які надають послуги у сфері містобудування не зобов’язані також надавати послуги суб’єктами, ніж ті, які надають послуги у сфері містобудування та розробки документів у сфері управління відходами.
Крім цього, ці договори повинні бути виконані особами, що задіяні для надання послуги, що також є прямо дискримінаційною вимогою і такою, що не базується на вимогах законодавства. Оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей виконавцем аналогічного договору повинен виступати учасник процедури закупівлі, а не особи, які працевлаштовані в нього.
Крім цього, дискримінаційною вимогою є надання не менше 3 аналогічних договір та відповідних відгуків, оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей достатньо надати 1 такий договір. Тому Замовник прямо дискримінує учасників на участь ц процедурі закупівлі.
У Скаржника відсутні 3 договори за предметом закупівлі, а наявні лише 2, один з яких ще повністю не виконаний.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Зобов’язати Замовника, Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради, внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі « Розроблення місцевого плану управління відходами Охтирської міської територіальної громади », ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-25-006181-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.