• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Реконструкція з добудовою приміщення Боярської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 (реконструкція), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Лисенка, 11/23, ДК 021:2015 45454000-4 — Реконструкція

У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: -- Програми з відновлення України (далі – ПВУ, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX), та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.

Завершена

242 814 126.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 214 070.63 UAH
Період оскарження: 25.07.2025 10:16 - 03.10.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 2c50e87184f94045a119133a6c3f5f81
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-001906-a.a3
Назва: СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 26.10.2025 00:00
Автор: ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "МЕГА СТАЙЛ", Андрій Козярівський +380504694609 bkmegastyle@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8dddf03567134ea69f24a8cc41def930
Заголовок пункту скарги: Щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, визначеного пунктом 31 Особливостей та статтею 26 Закону (крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону). Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 10 до цієї тендерної документації.
Пунктом 5 зазначеного розділу тендерної документації передбачено, що цим пунктом встановлюються кваліфікаційні критерії та вимоги до змісту документів кваліфікаційної частини, які визначені у пункті 2 Додатку 10 цієї тендерної документації та мають входити до складу тендерної пропозиції.
Згідно вимог пункту 2.3 додатку 10 до тендерної документації до документів, які підтверджують наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі, встановлені наступні вимоги:
- Довідка заповнена учасником за формою у додатку 7 до цієї тендерної документації;
- Підтвердні документи згідно з вимогами пункту 5.3 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 6 до цієї тендерної документації.
- Пояснення у довільній формі (у випадку коли сума актів наданих послуг не відповідає вказаній вартості договору) та підтвердні документи до пояснення (за потреби).
Підпунктом 5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено перелік документів для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів», а саме:
5.3.1. Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації;
5.3.2. Підтверджуючі документи, а саме: скан-копії аналогічних договорів з додатковими угодами (за наявності) та актів виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів прийманняпередачі виконаних підрядних робіт у будівництві, а у разі міжнародних контрактів - інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість);
5.3.3. Скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва;
5.3.4. Документи, які підтверджують клас наслідків об’єкту аналогічного договору (проектна документація, дозвільний документ з ДАБІ / ДІАМ, сертифікат готовності об’єкта до експлуатації, тощо).
Клас наслідків Об’єкту за цією закупівлею – СС2.
Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 7 та скан-копіями підтвердних документів, зазначених у підпунктах 5.3.2-.5.3.4.
Додаток 7 до тендерної документації містить форму Довідки про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, в якій зазначається № з/п; Відомості про контрагента (замовника) аналогічного договору (код згідно з ЄДРПОУ, повна назва, місцезнаходження, ім’я, прізвище та посада відповідальної особи, номер телефону, електронна пошта); Найменування та місцезнаходження об’єкта; клас наслідків (відповідальності) об’єкта; посилання на відомості про об’єкт на порталі ЄДЕССБ https://econstruction.gov.ua/reestri (за наявності); Початок та завершення робіт (рік, місяць); Номер договору; дата укладення договору; предмет договору; посилання на закупівлю в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/uk (за наявності); Сума виконання аналогічного договору (у грн.).
Згідно до вимог додатку 7 до тендерної документації додатками до цієї довідки є скан-копії підтвердних документів за кожним з аналогічних договорів окремо, а саме:
- аналогічний договір з додатковими угодами (за їх наявності);
- підтвердження виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, а у разі міжнародних контрактів - інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість) (у випадку коли сума актів наданих послуг не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення);
- лист-відгук від контрагента, зазначеного в довідці про виконання аналогічних договорів, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершеного об’єкта будівництва (також можуть бути окремо надані пояснення (з наданням підтвердних документів відповідних державних органів) щодо відсутності всіх підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва);
- документи, які підтверджують клас наслідків об’єкту аналогічного договору (проектна документація, дозвільний документ з ДАБІ / ДІАМ, сертифікат готовності об’єкта до експлуатації, тощо).
Таким чином, документами для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів» є:
1. Належним чином оформлена довідка згідно Додатку 7
ТА
2. скан-копії підтвердних документів, зазначених у підпунктах 5.3.2-.5.3.4.
ТА
3. Пояснення у довільній формі (у випадку коли сума актів наданих послуг не відповідає вказаній вартості договору) та підтвердні документи до пояснення (за потреби).

Вимогами тендерної документації чітко передбачено, що надання підтверджуючих документів про введення в експлуатацію завершеного об’єкта будівництва є обов’язковою умовою.
На підтвердження зазначених вимог Переможець закупівлі надав у складі тендерної пропозиції наступні документи:
1. Довідка про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів № 011-25 від 29.09.2025 р., в якому учасник вказав інформацію про виконання 2 аналогічних договорів № 29 від 12.07.2023 року та №390 від 13.12.2021 р.
2. Скан-копії договорів від 12.07.2023 № 29 та №390 від 13.12.2021 р.
3. Документи по формі КБ-2в та КБ-3 для підтвердження виконаних робіт по зазначеним аналогічним договорам.
4. Листи-відгуки по зазначеним аналогічним договорам від 05.03.2024 № 64 та № 1283/01-13 від 26.09.2025
5. Витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, Реєстраційний номер: ІУ083211214652, який підтверджує клас наслідків об’єкту по аналогічному договору від №390 від 13.12.2021 р.
6. Витяг з будівельної діяльності щодо інформації про договір з генеральним підрядником Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, Реєстраційний номер в ЄДЕССБ: CD01:7686-7466-8649-0535, який підтверджує клас наслідків об’єкту аналогічному договору від 12.07.2023 № 29.
7. Окремо надані пояснення:
7.1. Новосілківського академічного ліцею "ЕРУДИТ" Чабанівської селищної ради Фастівського району Київської області щодо прийняття в експлуатацію об’єкту будівництва по договору від 18.09.2025 № 02-20/2960
7.2. Департаменту розвитку інфраструктури Тернопільської облдержадміністрації № 1283/01-13 від 26.09.2025 щодо прийняття в експлуатацію об’єкту будівництва по договору №390 від 13.12.2021 р.
Всупереч вимогам тендерної документації КОНСОРЦІУМОМ «ЛІДЕР ГРУП» закупівлі не виконано положення пункту 2.3 додатку 10 до тендерної документації, зокрема:
- до листів-відгуків по зазначеним аналогічним договорам від 05.03.2024 № 64 та № 1283/01-13 від 26.09.20255 не додано підтверджуючі документи . про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва. Вимога підпункту 5.3.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не передбачала виключень у даному випадку. Можливість надати окремо пояснення (з наданням підтвердних документів відповідних державних органів) щодо відсутності ВСІХ підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва зазначена лише в додатку 7 до тендерної документації і не виключає обов’язок учасників підтверджувати прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва, а лише окремо зазначати про підстави відсутності ВСІХ підтверджуючих документів про прийняття (вимога підпункту 5.3.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації);
- не заповнено довідку за формою у додатку 7 до цієї тендерної документації, а саме не зазначено посилання на відомості про об’єкт на порталі ЄДЕССБ https://econstruction.gov.ua/reestri, не дивлячись на його НАЯВНІСТЬ (https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=3338090559817385396/optype=100 – щодо договору від 18.09.2025 № 02-20/2960 та https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=2728610733221742289/optype=100 - щодо договору№390 від 13.12.2021 р. (вимога додатку 7 до тендерної документації);
- не надані підтвердні документи відповідних державних органів до окремих пояснень щодо відсутності всіх підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва. Відповідно до законодавства України, зокрема до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011 р., повноваження щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів та видачі відповідних актів, сертифікатів чи декларацій належать виключно до компетенції органів державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ, ДІАМ) або інших визначених уповноважених органів.
Новосілківський академічний ліцей «Ерудит» є комунальним закладом освіти, засновником якого виступає орган місцевого самоврядування, а не державний орган виконавчої влади.
Департамент розвитку інфраструктури Тернопільської ОДА є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, який здійснює координаційні та організаційні функції у межах своєї компетенції, але не має статусу окремої юридичної особи публічного права з владними повноваженнями державного органу.
Виходячи з наведеного, зазначені установи не мають повноважень надавати документи, які підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію, а тому не можуть виступати джерелом таких підтверджень.
Документи, видані саме цими установами, не можуть розцінюватися як підтвердні документи відповідних державних органів, оскільки вони не є державними органами та не є уповноваженими на видачу таких документів (вимога додатку 7 до тендерної документації);
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «ЛІДЕР ГРУП», визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши Переможцю закупівлі можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3023f8cf1cc441baaca749f42b9a1475
Заголовок пункту скарги: Щодо документів Технічної частини
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, визначеного пунктом 31 Особливостей та статтею 26 Закону (крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону). Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 10 до цієї тендерної документації.
Згідно вимог пункту 3 додатку 10 до тендерної документації до документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлені наступні вимоги:
- документи і розрахунки згідно з вимогами пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. В підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля згідно форми у додатку 3-А цієї документації.
Учасник повинен розуміти, що у випадку зазначення у Додатку 3 конкретної марки чи виробника або конкретного процесу, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи торгову марку, патент, тип або конкретне місце походження чи спосіб виробництва– необхідно розуміти зазначене, як можливість використання еквіваленту.
Посилання Замовником у Додатку 3 на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію джерела його походження або виробника може бути необхідним відповідно до проекту будівництва, що пройшов державну експертизу.
Додаток 3 до тендерної документації ( Нова редакція від 01.10.2025) містить ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ на закупівлю по предмету Реконструкція з добудовою приміщення Боярської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 (реконструкція), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Лисенка, 11/23 ДК 021:2015 45454000-4 — Реконструкція, яке складається з:
1 Звіт про проведення експертизи проекту будівництва (Звіт про проведення експертизи проекту будівництва.pdf)
2 Пояснювальна записка (Пояснювальна записка.pdf)
3 Відомість обсягів робіт (Відомість обсягів робіт. Pdf)
4 Підсумкова відомість ресурсів зміни від 01.10.2025 (Підсумкова відомість ресурсів зміни від 01.10.2025.word)
На підтвердження зазначених вище вимог у складі тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «ЛІДЕР ГРУП» завантажено наступні документи (файл «кошторис зош.zip»):
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт
Разом з тим, зміст поданої у складі тендерної пропозиції Переможця підсумкової відомості ресурсів НЕ ПІДТВЕРДЖУЄ наявність всіх матеріально- технічних ресурсів згідно з переліком, наведеним у додатку 3 до тендерної документації.
Зокрема, в графі «Поточна ціна за одиницю, грн.» по позиціях №№ 10-11, 19-23, 29, 43-44, 60-90, 228, 250-251, 255-256, 276, 280, 285, 288, 290, 292, 294-295, 301-306, 310-315, 325-326, 329-330, 334-337, 339-341, 344, 351, 358, 374, 382, 386, 391-392, 395, 397, 400, 415-419, 430, 447, 454-455, 458, 479, 481, 485, 487, 494-495, 685-686, 699, 714, 731-732, 1048-1050, 1059-1061, 1063-1064, 1099-1100, 1128-1134, 1139, 1146, 1153, 1155, 1161-1162, 1166-1169, 1171-1175, 1177, 1211, 1213-1216, 1219-1220, 1222, 1234-1235, 1237-1239, 1241, 1253, 1255 підсумкової відомості ресурсів проставлені прочерки («-»).
Це означає, що матеріально- технічні ресурси по згаданим позиціям НЕ ПЛАНУЮТЬСЯ до використання Переможцем закупівлі при виконанні робіт згідно предмету закупівлі, і, відповідно, їх вартість не була включена до договірної ціни Переможця. За рахунок виключення з кошторисних розрахунків такої значної кількості будівельних машин, механізмів та матеріалів, що необхідні для надання робіт згідно з технічним завданням (додаток 3 до тендерної документації) Переможець отримав неконкурентну перевагу над іншими учасниками закупівлі, що порушує один з основних принципів публічних закупівель - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, в порушення вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція Переможця закупівлі не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема, містить НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), у зв’язку з чим мала бути відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем КОНСОРЦІУМ «ЛІДЕР ГРУП».

Номер: b853215d85e242b98bf54b7f41eda75d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-001906-a.c2
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем КОНСОРЦІУМ «ЛІДЕР ГРУП».
Скарга:
І. Скаржник не погоджується з визначенням КОНСОРЦІУМ "ЛІДЕР ГРУП" переможцем закупівлі.
Дата розгляду скарги: 12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.10.2025 15:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.11.2025 15:53
Дата виконання рішення Замовником: 19.11.2025 13:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.11.2025 №16929-р/пк-пз рішення про визначення КОНСОРЦІУМ «ЛІДЕР ГРУП» переможцем процедури UA-2025-07-25-001906-a. скасоване.
Автор: КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ», Артем Пушкар 380987243220 consortiumcss46083329@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 57c059e7279b44c391d8aea3fd3c9f3d
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо невідповідності пропозиції технічному завданню.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3.1. Додатку 10 до тендерної документації вимагається:
3.1. Документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі
Вимоги до документів:
- документи і розрахунки згідно з вимогами пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».

Відповідно до п. 4.3. Додатку 10 до тендерної документації вимагається:

Розрахунок договірної ціни, зазначеної учасником у тендерній (ціновій) пропозиції
Вимоги до документів:
- Розрахунок договірної ціни згідно з вимогами пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 3 даної тендерної документації


Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі оприлюднені в Додатку 3 до тендерної документації. Згідно даного додатку передбачено, що у складі тендерної документації технічне завдання складається з чотирьох файлів:
- Звіт про проведення експертизи проекту будівництва.pdf;
- Пояснювальна записка.pdf;
- Відомість обсягів робіт.pdf, де міститься перелік і кількість робіт, передбачений технічним завданням;
- Підсумкова відомість ресурсів зміни від 01.10.2025.word, де міститься перелік і кількість ресурсів, передбачений технічним завданням;

Отже, відповідно до окремих додатків до тендерної документації передбачено надати розрахунок договірної ціни згідно з вимогами додатку 3 до тендерної документації, документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (Додаток 3 до тендерної документації) у вигляді документів та розрахунків.

Відповідно до оголошення про проведення закупівлі предмет закупівлі: Реконструкція з добудовою приміщення Боярської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 (реконструкція), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Лисенка, 11/23, ДК 021:2015 45454000-4 — Реконструкція.

У складі пропозиції не надано окремих документів, які мали б назву: «Документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі». Тобто пропозиція Переможця не містить документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.

Водночас у складі пропозиції Переможця надано договірну ціну, документи та розрахунки, які можна було б ідентифікувати як документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі:

- Договірна ціна на будівництво Реконструкція з добудовою приміщення Боярської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 (реконструкція), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Лисенка, 11/23, де зазначено, що розрахунок договірної ціни складається з:
- Розрахунок № 1 Заробітна плата;
- Розрахунок № 2 Вартість матеріальних ресурсів;
- Розрахунок № 3 Вартість експлуатації будівельних машин і механізмів;
- Розрахунок № 4 Загальновиробничі витрати
- Розрахунок № 5 Кошти на зведення (пристосування) та розбирання титульних тимчасових будiвель i споруд;
- Розрахунок № 6 Кошти на виконання будiвельних робiт у зимовий перiод (на обсяги робiт, що плануються до виконання у зимовий перiод);
- Розрахунок № 7 Кошти на виконання будiвельних робiт у лiтнiй перiод;
- Розрахунок № 8 Iншi супутнi витрати;
- Розрахунок № 9 Прибуток;
- Розрахунок № 10 Кошти на покриття адмiнiстративних витрат будiвельної органiзацiї;
- Розрахунок № 11 Кошти на покриття ризиків;
- Розрахунок № 12 Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами;
- Розрахунок № 13 Податки, збори, обов'язковi платежi, встановленi чинним законодавством i не врахованi складовими вартостi будiвництва (без ПДВ)
- Розрахунок № 14 Витрати на придбання та доставку устаткування на будову
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
- Локальні кошториси 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03, 02-01-04, 02-01.06, 02-01-08, 02-01-010, 02-01-011, 02-01-012, 02-01-014, 02-01-015, 02-01-016, 02-01-017, 02-01-018, 02-01-019, 02-01-021, 02-01-022, 02-01-023, де міститься інформація про обсяги робіт, які пропонуються Учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі;
- Підсумкова відомість ресурсів, де міститься інформація про перелік ресурсів, які пропонуються Учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі

При цьому надані Переможцем розрахунки договірної ціни, розрахунки та документи не підтверджують відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, що вимагалось Додатком 10 до тендерної документації, а саме:

1.1. наданий Переможцем документ «Договірна ціна» складений щодо об’єкту «Реконструкція з добудовою приміщення Боярської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 (реконструкція), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Лисенка, 11/23», назва якого не узгоджується з назвою предмету закупівлі, зокрема не зазначено код ДК 021:2015, що не дозволяє однозначно ідентифікувати зазначений документ до закупівлі;

1.2. наданий документ «Договірна ціна» складений не на підставі розрахунків згідно з вимогами додатку 3 до тендерної документації.
Одним з документів Додатку 3 до тендерної документації є підсумкова відомість ресурсів, який містить перелік і кількість ресурсів, передбачений технічним завданням.
Єдиним розрахунком у складі пропозиції Переможця, який згідно вимог п. 3.1. Додатку 10 до тендерної документації можна ідентифікувати як документ для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі в частині переліку і кількості ресурсів є документ «Підсумкова відомість ресурсів».
У наданому Переможцем розрахунку «Підсумкова відомість ресурсів» зазначено:

Розділ «III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти». Разом по розділу ІІІ – 108 312 803,19 грн.
Розділ «ІІ. Будівельні машини і механізми». Разом по розділу ІІ – 4462568,21 грн.

При цьому документ «Договірна ціна» у складі пропозиції містить зазначення:

Розрахунок № 2 Вартість матеріальних ресурсів – 108312,80336 тис. грн.
Розрахунок № 3 Вартість експлуатації будівельних машин і механізмів – 4462,56342 тис. грн.

Отже, документ «Договірна ціна» надано не як розрахунок згідно з вимогами додатку 3 даної тендерної документації, оскільки результати розрахунку договірної ціни не узгоджуються з результатами розрахунку вартості матеріальних ресурсів пропозиції.


1.3. Одним з документів Додатку 3 до тендерної документації є підсумкова відомість ресурсів, який містить перелік і кількість ресурсів, передбачений технічним завданням.
Єдиним розрахунком у складі пропозиції Переможця, який згідно вимог п. 3.1. Додатку 10 до тендерної документації можна ідентифікувати як документ для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі в частині переліку і кількості ресурсів є документ «Підсумкова відомість ресурсів».
Наданий Переможцем документ «Підсумкова відомість ресурсів» не підтверджує відповідності технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі згідно Додатку 3 до тендерної документації в частині кількості матеріальних ресурсів, зокрема:

Згідно Додатку 3 до тендерної документації «Підсумкова відомість ресурсів зміни від 01.10.2025.word» В документі «Підсумкова відомість ресурсів», наданому для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі
№ п/п Найменування Кількість № п/п Найменування Кількість
280 Цвяхи будівельні з плоскою головкою 1,8х60 мм 0,0005427 т 280 Цвяхи будівельні з плоскою головкою 1,8х60 мм 0,00054271 т
294 Вапно будівельне негашене грудкове, сорт 1 1,260126 т 294 Вапно будівельне негашене грудкове, сорт 1 1,2601258 т
295 Вапно хлорне, марка А 0,0006864 т 295 Вапно хлорне, марка А 0,00068638 т
301 Вироби гумові технічні морозостійкі 248,33439 кг 301 Вироби гумові технічні морозостійкі 248,3343864 кг

1.4. Також наданий документ «Підсумкова відомість ресурсів» містить окремі матеріальні ресурси, вартість яких не враховується при розрахунках договірної ціни, тобто Переможець розраховує їх постачати безкоштовно.
До таких матеріальних ресурсів відноситься, зокрема:
250 +С111-27 "Азбестовий шнур загального призначення [ШАОН-1], діаметр 8,0-10,0 мм" - 0,21832091 т, Поточна ціна за одиницю - -,- грн;

251 +С111-63 Ацетилен розчинений технічний, марка А - 0,0099134 т, Поточна ціна за одиницю - -,- грн;

285 +С111-194 Цвяхи толеві круглі 2,5х40 мм 0,5166636 т. Поточна ціна за одиницю - -,- грн;

Розрахунок договірної ціни Переможця, як це було зазначено вище, включає в себе - Розрахунок № 2 Вартість матеріальних ресурсів, що деталізовується в документі «Підсумкова відомість ресурсів». Відповідно, розрахунок договірної ціни містить ресурси, які будуть постачатись безкоштовно (якщо врахувати, що зазначення «-,-» свідчить про вартість 0,00 грн) або не враховані взагалі при складанні пропозиції (якщо врахувати, що зазначення «-,-» свідчить про те, що постачання матеріалів взагалі не передбачене).

Згідно оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля за процедурою «відкриті торги з особливостями». Відповідно до п. 1 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
1. Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно вступних абзаців до Закону України «Про публічні закупівлі»:
Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одними з принципів здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Безкоштовне постачання товарів, робіт чи послуг під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад суперечить цілі Закону України «Про публічні закупівлі» та, також, може свідчити про пропозицію дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі та про порушення принципів здійснення закупівель.

1.5. Одним з документів Додатку 3 до тендерної документації є відомість обсягів робіт, який містить перелік і кількість робіт, передбачений технічним завданням.
Єдиним розрахунком у складі пропозиції Переможця, який згідно вимог п. 3.1. Додатку 10 до тендерної документації можна ідентифікувати як документ для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі в частині переліку і кількості робіт є документи «локальні кошториси».
Надані Переможцем документи «локальні кошториси» не підтверджують відповідності технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі згідно Додатку 3 до тендерної документації в частині переліку робіт.

Згідно Додатку 3 до тендерної документації «Відомість обсягів робіт» В документах «локальні кошториси» взагалі відсутні зазначені види робіт
№ п/п Найменування Кількість № п/п Найменування Кількість
Локальний кошторис 02-01-05 на пусконалагоджувальні роботи Локальний кошторис відсутній
191 Система сигналізації проста 1 система Робота відсутня
Локальний кошторис 02-01-07 на пусконалагоджувальні роботи СПС.СО.АСПГ Локальний кошторис відсутній
253 Налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і ОПС. Прилад приймально-контрольний з кількістю шлейфів від 4 до 9, за перший шлейф 3 шт Робота відсутня
254 Налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і ОПС. Прилад приймально-контрольний з кількістю шлейфів від 4 до 9, за кожний наступний шлейф 9 шт Робота відсутня
255 Схеми сигналізації. Схема утворення ділянки сигналізації [центральна, технологічна, місцева, аварійна, попереджувальна та ін.] 1 ділянка Робота відсутня

Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f3afd52fcf4c43c48655da78eed9ee94
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2.3. Додатку 10 до тендерної документації вимагається:
2.3. Документи, які підтверджують наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі
Вимоги до документів:
- Довідка заповнена учасником за формою у додатку 7 до цієї тендерної документації;
- Підтвердні документи згідно з вимогами пункту 5.3 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 6 до цієї тендерної документації.
- Пояснення у довільній формі (у випадку коли сума актів наданих послуг не відповідає вказаній вартості договору) та підтвердні документи до пояснення (за потреби).

В Додатку 7 до тендерної документації передбачено форму Довідки про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. А також зазначено вимоги:
Додатки до цієї довідки - скан-копії підтвердних документів за кожним з аналогічних договорів окремо, а саме:
- аналогічний договір з додатковими угодами (за їх наявності);
- підтвердження виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, а у разі міжнародних контрактів -- інших нормативно допустимих
документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість) (у випадку коли сума актів наданих послуг не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення);
- лист-відгук від контрагента, зазначеного в довідці про виконання аналогічних договорів, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершеного об’єкта будівництва (також можуть бути окремо надані пояснення (з наданням підтвердних документів відповідних державних органів) щодо відсутності всіх підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва);
- документи, які підтверджують клас наслідків об’єкту аналогічного договору (проектна документація, дозвільний документ з ДАБІ / ДІАМ, сертифікат готовності об’єкта до експлуатації, тощо).

На виконання встановленої вимоги Переможцем надано:
- Довідка про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за формою згідно Додатку 7 до тендерної документації;
- Договір підряду 29 від 12.07.2023 р. щодо будівельно-монтажних робіт щодо капітального ремонту об’єкту – капітальний ремонт протирадіаційного укриття в підвальному приміщенні Новосілківського академічного ліцею «Ерудит» Чабанівської селищної ради Фастівського району Київської області.
До даного договору додано Пояснення Чабанівської селищної ради від 18.09.2025 р. № 02-20/1960 щодо прийняття в експлуатацію об’єкту будівництва, де зазначено, що на даний момент підтверджуючі документи про прийняття в експлуатацію даного завершеного об’єкта будівництва відсутні.
Пропозиція не містить підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершеного об’єкта будівництва.
- Договір № 390 про виконання робіт від 13.12.2021 р. щодо «Реставрація пам’ятки архітектури XVIII ст. Ратуші в м.Бучачі (ох. № 650-Н) (Коригування).
До даного договору додано Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) на загальну суму: 2629,32752 + 2697,30290 + 1821,46957 = 7 148,09999 тис. грн. При цьому в Довідці про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021 р. зазначено, що з початку будівництва по звітний місяць включно вартість виконаних робіт та витрати складає 7148,10000 тис. грн., що відрізняється від сукупної вартості виконаних робіт на 1 копійку.
Також до даного договору додано Акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) на загальну суму 2629327,52 + 2697302,90 + 1821469,26 = 7 148 099,68 грн.;
Тобто акт № 3 за грудень 2021 р. має суму, відмінну від суми довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021 р., а також сума згідно актів приймання виконаних робіт має суттєву відмінність від суми довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати.
До даного договору додано Пояснення Департаменту розвитку інфраструктури Тернопільської обласної державної адміністрації № 1283/01 від 26.09.2025 р. щодо прийняття в експлуатацію об’єкту будівництва, де зазначено, що на даний момент підтверджуючі документи про прийняття в експлуатацію даного завершеного об’єкта будівництва відсутні.
Пропозиція не містить підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершеного об’єкта будівництва. Також пропозиція не містить пояснення, яке вимагається у випадку коли сума актів наданих послуг не відповідає вказаній вартості договору, що не підтверджує встановлені до кваліфікаційного критерію вимоги.. Замовником не надано можливості виправлення виявлених невідповідностей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ee063259a3104ed6870b255f4c0ccc31
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2.1. Додатку 10 до тендерної документації вимагається:
2.1. Документи щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, оформлені згідно вимог пункту 5.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 5 даної тендерної документації.
Вимоги до документів:
- Довідка заповнена учасником за формою у додатку 5 до цієї тендерної документації;
- Підтвердні документи згідно з вимогами пункту 5.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».


В Додатку 5 до тендерної документації передбачено форму про наявність Учасника торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі. А також зазначено вимоги:
* -якщо учасник є власником, зазначається «власний», в інших випадках – зазначається право користування (договір оренди, договір надання послуг, лізингу або інше право використання).
**- зазначається номер та дата документу, які учасник надав як підтверджуючий відповідно до графи 5 Довідки.
Додатками до цієї довідки є підтвердні документи, які вимагаються згідно підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» цієї тендерної документації, а саме:
(перерахувати документи із зазначенням назви файлу / файлів тендерної пропозиції, які містять ці підтвердні документи)


На виконання встановленої вимоги Переможцем надано:
- Довідка про наявність Учасника торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі за формою згідно Додатку 5 до тендерної документації (хоча в тексті довідки зазначено, що за формою Додатку 7 до тендерної документації). Довідка містить інформацію про автогідропідіймач ЗИЛ 130, залучений згідно договору надання послуг ДК-133 від 22.09.2025 р., автомобіль бортовий FM410, залучений згідно договору надання послуг 04/04/25 від 04.04.2025 р.
- підтвердний документ Договір № ДК-133 від 22.09.2025 р., де відсутня інформація про автогідропідіймач ЗИЛ-130. Натомість в договорі надано інформацію про автовежу ЗИЛ-130.
- підтвердний документ Свідоцтво про реєстрацію СХМ 732018, де відсутня інформація про автогідропідіймач ЗИЛ-130. Натомість надано свідоцтво про реєстрацію СХМ 723018, де зазначено інформацію про спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 431412.

Пропозиція не містить підтвердного документу щодо зазначеної машини – автогідропідіймач ЗИЛ-130, який зазначено в наданій довідці, що не підтверджує встановлені до кваліфікаційного критерію вимоги. Замовником не надано можливості виправлення виявлених невідповідностей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови ТД

Номер: 1eb24b6da06441df8034d05150239b3c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-001906-a.b1
Назва: Скарга на умови ТД
Скарга:
Скарга на умови ТД
Дата розгляду скарги: 22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2025 12:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.09.2025 16:35
Дата виконання рішення Замовником: 29.09.2025 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14440-р/пк-пз від 22.09.2025 замовником внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУД ПРОФСТРОЙБУД", Ніколаєнко Андрій Михайлович 380979405415 profstroybud@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 961d0ec86c174e72895bf5713c1c9733
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості:
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

Відповідно до п.5.2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (до пункту внесено зміни 20.08.2025 року та викладено в новій редакції) встановлено:

5.2.Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Вимоги до працівників Учасника:
До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників (ІТР), які є необхідними для виконання робіт, з наявністю вищої освіти, що є предметом закупівлі, відносяться:
-головний інженер– не менше 1 особи, не менше 3 років на відповідній посаді на об’єктах з класом наслідків не нижче СС2
- виконавець робіт – не менше 1 особи, не менше 3 років на відповідній посаді на об’єктах з класом наслідків не нижче СС2.
- інженер з охорони праці або уповноважена особа з охорони праці – не менше 1 особи (для підтвердження кваліфікації необхідно надати: документ встановленого законодавством зразка (посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці);
- інженер з проектно-кошторисної роботи – не менше 1 особи (для підтвердження кваліфікації необхідно включити до складу тендерної пропозиції сертифікат інженера з проектно-кошторисної роботи).
До переліку обов’язкових ключових посад кваліфікованих робітників, які є необхідними для виконання робіт (з наявністю документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку кваліфікованих робітників (дипломи або свідоцтва або посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії відповідного розряду (класу, категорії, групи)), що є предметом закупівлі, відносяться:
- електромонтер, або електрослюсар, або електромонтажник не нижче 4-ого розряду – не менше двох осіб;».

Дану посаду та кількість осіб для неї було встановлено змінами лише від 20.08.2025.

Скаржник вважає, що вказана умова щодо наявності не менше двох електромонтерів/електрослюсарів/електромонтажників є дискримінаційною для Скаржника.
Скаржник не має такої кількості працівників. Скаржник має одного працівника, який взмозі виконати всі роботи згідно технічного завдання замовника (підтвердження додається). Замовник встановив таку вимогу навмисно, обмежуючи коло учасників. За таких умов участь в закупівлі можуть прийняти лише учасники, котрі мають 2 та більше відповідних працівників, що є дискримінаційною до Скаржника і інших учасників, котрі мають менше працівників.
Скаржник зазначає, що має всі необхідні умови для повного та своєчасного виконання договору закупівлі, що буде укладений за результатами Процедури закупівлі, у разі перемоги.
Скаржник зазначає, що Замовник не встановлює ніяких параметрів роботи для електромонтерів/електрослюсарів/електромонтажників та наводить лише необхідність наявності 2 електромонтерів/електрослюсарів/електромонтажників, проте дана кількість взагалі нічим не обґрунтовується, так само вона не регламентується і на рівні законодавчих вимог до предмету закупівлі.

Таким чином, вважаємо, що вказана вимога є надмірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, та підлягає виключенню. Крім того, вважаємо, що Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в цьому пункті Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ, затв. Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 20.08.2025 №2/1 (файл: KV05A_25 Школа 1 Боярка ТД на роботи ПВУ УКБ (Нова редакція зі змінами від 20.08.2025).pdf)
2. Перелік змін (файл: Перелік змін 20.08.25.pdf)
3. Цивільно-правовий договір №1 від 09.09.2025 (файл: Договір_Ковальчук_Профстрой_09_09_25.pdf).
4. Посвідчення Ковальчук (файл «Освіта Ковальчук»)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження