• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Реконструкція з добудовою приміщення Боярської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 (реконструкція), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Лисенка, 11/23, ДК 021:2015 45454000-4 — Реконструкція

У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: -- Програми з відновлення України (далі – ПВУ, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX), та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.

Призупинено

242 814 126.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 214 070.63 UAH
Період оскарження: 25.07.2025 10:16 - 12.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на умови ТД

Номер: 1eb24b6da06441df8034d05150239b3c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-001906-a.b1
Назва: Скарга на умови ТД
Скарга:
Скарга на умови ТД
Дата розгляду скарги: 22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2025 12:52
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУД ПРОФСТРОЙБУД", Ніколаєнко Андрій Михайлович 380979405415 profstroybud@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 961d0ec86c174e72895bf5713c1c9733
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості:
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

Відповідно до п.5.2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (до пункту внесено зміни 20.08.2025 року та викладено в новій редакції) встановлено:

5.2.Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Вимоги до працівників Учасника:
До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників (ІТР), які є необхідними для виконання робіт, з наявністю вищої освіти, що є предметом закупівлі, відносяться:
-головний інженер– не менше 1 особи, не менше 3 років на відповідній посаді на об’єктах з класом наслідків не нижче СС2
- виконавець робіт – не менше 1 особи, не менше 3 років на відповідній посаді на об’єктах з класом наслідків не нижче СС2.
- інженер з охорони праці або уповноважена особа з охорони праці – не менше 1 особи (для підтвердження кваліфікації необхідно надати: документ встановленого законодавством зразка (посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці);
- інженер з проектно-кошторисної роботи – не менше 1 особи (для підтвердження кваліфікації необхідно включити до складу тендерної пропозиції сертифікат інженера з проектно-кошторисної роботи).
До переліку обов’язкових ключових посад кваліфікованих робітників, які є необхідними для виконання робіт (з наявністю документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку кваліфікованих робітників (дипломи або свідоцтва або посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії відповідного розряду (класу, категорії, групи)), що є предметом закупівлі, відносяться:
- електромонтер, або електрослюсар, або електромонтажник не нижче 4-ого розряду – не менше двох осіб;».

Дану посаду та кількість осіб для неї було встановлено змінами лише від 20.08.2025.

Скаржник вважає, що вказана умова щодо наявності не менше двох електромонтерів/електрослюсарів/електромонтажників є дискримінаційною для Скаржника.
Скаржник не має такої кількості працівників. Скаржник має одного працівника, який взмозі виконати всі роботи згідно технічного завдання замовника (підтвердження додається). Замовник встановив таку вимогу навмисно, обмежуючи коло учасників. За таких умов участь в закупівлі можуть прийняти лише учасники, котрі мають 2 та більше відповідних працівників, що є дискримінаційною до Скаржника і інших учасників, котрі мають менше працівників.
Скаржник зазначає, що має всі необхідні умови для повного та своєчасного виконання договору закупівлі, що буде укладений за результатами Процедури закупівлі, у разі перемоги.
Скаржник зазначає, що Замовник не встановлює ніяких параметрів роботи для електромонтерів/електрослюсарів/електромонтажників та наводить лише необхідність наявності 2 електромонтерів/електрослюсарів/електромонтажників, проте дана кількість взагалі нічим не обґрунтовується, так само вона не регламентується і на рівні законодавчих вимог до предмету закупівлі.

Таким чином, вважаємо, що вказана вимога є надмірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, та підлягає виключенню. Крім того, вважаємо, що Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в цьому пункті Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ, затв. Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 20.08.2025 №2/1 (файл: KV05A_25 Школа 1 Боярка ТД на роботи ПВУ УКБ (Нова редакція зі змінами від 20.08.2025).pdf)
2. Перелік змін (файл: Перелік змін 20.08.25.pdf)
3. Цивільно-правовий договір №1 від 09.09.2025 (файл: Договір_Ковальчук_Профстрой_09_09_25.pdf).
4. Посвідчення Ковальчук (файл «Освіта Ковальчук»)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження