-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 2 дні назад
4 086 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 430.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 430.00 UAH
Період оскарження:
24.07.2025 20:47 - 28.08.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
15.09.2025 21:08 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
8e2e5d489eee4b37afc771da343e08e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-24-011797-a.a2
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf.asice 16.09.2025 16:11
- Тендерна документація дезинфекційні засоби (до внесення змін) 16.09.2025 16:11
- Тендерна документація дезинфекційні засоби (зі змінами) 16.09.2025 16:11
- Витяг з реестру 16.09.2025 16:11
- Протокол 16-09-2025 16.09.2025 16:11
- Скрін-шот з виділеннями 16.09.2025 16:11
- Скарга 16.09.2025 16:11
- sign.p7s 16.09.2025 16:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.09.2025 16:27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
22ce588e04d5448dacd61057f2f4bf52
Заголовок пункту скарги:
Перше порушення. Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, тендерна документація була затверджена рішенням уповноваженої особи від 24.07.2025 року № 10-07. Однак, як зазначається, до цієї документації були внесені зміни, і нова версія була завантажена на майданчик 26 серпня 2025 року о 14:12.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Така дія замовника є порушенням норм чинного законодавства, а саме:
1. Пункту 38 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), який встановлює, що «замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації».
2. Частини 4 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що «тендерна документація затверджується рішенням замовника».
Замовник, внісши зміни до тендерної документації, не затвердив її новим рішенням (протоколом). Завантажена змінена версія документації без нового протоколу її затвердження є неправомірною та суперечить встановленому порядку. Відсутність нового протоколу позбавляє змінену документацію юридичної сили, оскільки в системі Prozorro відображається лише первинний протокол.
Крім того, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, замовник зобов'язаний завантажувати окремий перелік змін, коли вносить зміни до тендерної документації.
Згідно з законодавством, при внесенні змін до тендерної документації, замовник має:
1) Розмістити нову редакцію тендерної документації.
2) Опублікувати окремий документ з переліком внесених змін.
Це робиться для того, щоб учасники могли чітко бачити, які саме пункти документації були змінені, не порівнюючи вручну стару і нову версії. Це забезпечує прозорість і рівні умови для всіх потенційних учасників.
Таким чином, замовник порушив встановлений порядок внесення змін до тендерної документації.
1. Пункту 38 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), який встановлює, що «замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації».
2. Частини 4 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що «тендерна документація затверджується рішенням замовника».
Замовник, внісши зміни до тендерної документації, не затвердив її новим рішенням (протоколом). Завантажена змінена версія документації без нового протоколу її затвердження є неправомірною та суперечить встановленому порядку. Відсутність нового протоколу позбавляє змінену документацію юридичної сили, оскільки в системі Prozorro відображається лише первинний протокол.
Крім того, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, замовник зобов'язаний завантажувати окремий перелік змін, коли вносить зміни до тендерної документації.
Згідно з законодавством, при внесенні змін до тендерної документації, замовник має:
1) Розмістити нову редакцію тендерної документації.
2) Опублікувати окремий документ з переліком внесених змін.
Це робиться для того, щоб учасники могли чітко бачити, які саме пункти документації були змінені, не порівнюючи вручну стару і нову версії. Це забезпечує прозорість і рівні умови для всіх потенційних учасників.
Таким чином, замовник порушив встановлений порядок внесення змін до тендерної документації.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати замовника – Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради скасувати рішення (протокол) про визначення переможцем ФОП «Філіппов Едуард Вікторович» та відхилити його тендерну пропозицію як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
f6a0b78b5f5d4e61913ade37be066c26
Заголовок пункту скарги:
ненадання документів, що підтверджують якість товару.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Друге порушення. Замовник, Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради, протоколом від 15.09.2025 № 16-09/25 від 15.09.2025 неправомірно визнав переможцем тендерних торгів учасника ФОП «Філіппов Едуард Вікторович», незважаючи на те, що його тендерна пропозиція не відповідала вимогам тендерної документації. Це є прямим порушенням принципів публічних закупівель, зокрема статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо об’єктивної оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям.
Недотримання вимог тендерної документації, яка є обов’язковою для всіх учасників, вбачається в наступному: ненадання документів, що підтверджують якість товару.
Згідно з умовами п. 1 та 2 Загальних вимог Додатку № 3 Тендерної документації, учасники мали надати Сертифікат відповідності та Декларацію про відповідність, а також Витяг з реєстру на запропоновані товари.
ФОП «Філіппов Едуард Вікторович» не надав ці документи для наступних найменувань, що є критичним порушенням:
1) Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» М’яка упаковка №120шт;
2) Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» Банка №300шт;
3) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції та очищення медичних виробів «Аеродезин (Aerodesin)» Флакон 1000 мл з дозуючим тригером/ розпилювачем;
4) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції та очищення медичних виробів «Аеродезин (Aerodesin)» Флакон 1000 мл;
5) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції поверхонь, обладнання, та ВМП «Неоцид (NEOCID)» Флакон 1000 мл;
6) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення та стерилізації виробів медичного призначення «Бланідас Актив (Blanidas Active)» Флакон 1000 мл;
7) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення та стерилізації виробів медичного призначення «Бланідас Актив (Blanidas Active)» Каністра 2500 мл;
8) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення, дезінфекції високого рівня та стерилізації виробів медичного призначення «Бланідас Актив Ензим (Blanidas Active Enzyme)» Флакон 1000 мл;
9) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення, поверхонь «Госпісепт (Gospisept)» гранули Банка 1 кг (гранули);
10) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення, поверхонь «Госпісепт (Gospisept)» Коробка 370 стіків;
11) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (таблетки), Банка 1 кг;
12) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (гранули) Коробка 370 шт. (стіків);
13) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції виробів медичного призначення «Дезеліт (Dezelit)» Контейнер 5кг;
14) Спрей-ремувер Клей OFF для видалення медичного клею Флакон 230мл;
Відсутність цих документів є свідченням того, що пропозиція учасника не відповідає технічним, якісним та кількісним вимогам, встановленим у тендерній документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, замовник має відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає технічним вимогам, зазначеним у тендерній документації. Також, відповідно до пункту 47 цих Особливостей, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, який не надав документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у торгах.
На підставі вищезазначеного, Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ФОП «Філіппов Едуард Вікторович». Проте, він цього не зробив, що призвело до порушення принципів публічних закупівель та чинного законодавства.
Недотримання вимог тендерної документації, яка є обов’язковою для всіх учасників, вбачається в наступному: ненадання документів, що підтверджують якість товару.
Згідно з умовами п. 1 та 2 Загальних вимог Додатку № 3 Тендерної документації, учасники мали надати Сертифікат відповідності та Декларацію про відповідність, а також Витяг з реєстру на запропоновані товари.
ФОП «Філіппов Едуард Вікторович» не надав ці документи для наступних найменувань, що є критичним порушенням:
1) Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» М’яка упаковка №120шт;
2) Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» Банка №300шт;
3) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції та очищення медичних виробів «Аеродезин (Aerodesin)» Флакон 1000 мл з дозуючим тригером/ розпилювачем;
4) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції та очищення медичних виробів «Аеродезин (Aerodesin)» Флакон 1000 мл;
5) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції поверхонь, обладнання, та ВМП «Неоцид (NEOCID)» Флакон 1000 мл;
6) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення та стерилізації виробів медичного призначення «Бланідас Актив (Blanidas Active)» Флакон 1000 мл;
7) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення та стерилізації виробів медичного призначення «Бланідас Актив (Blanidas Active)» Каністра 2500 мл;
8) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення, дезінфекції високого рівня та стерилізації виробів медичного призначення «Бланідас Актив Ензим (Blanidas Active Enzyme)» Флакон 1000 мл;
9) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення, поверхонь «Госпісепт (Gospisept)» гранули Банка 1 кг (гранули);
10) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення, поверхонь «Госпісепт (Gospisept)» Коробка 370 стіків;
11) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (таблетки), Банка 1 кг;
12) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (гранули) Коробка 370 шт. (стіків);
13) Засіб дезінфікуючий для дезінфекції виробів медичного призначення «Дезеліт (Dezelit)» Контейнер 5кг;
14) Спрей-ремувер Клей OFF для видалення медичного клею Флакон 230мл;
Відсутність цих документів є свідченням того, що пропозиція учасника не відповідає технічним, якісним та кількісним вимогам, встановленим у тендерній документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, замовник має відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає технічним вимогам, зазначеним у тендерній документації. Також, відповідно до пункту 47 цих Особливостей, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, який не надав документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у торгах.
На підставі вищезазначеного, Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ФОП «Філіппов Едуард Вікторович». Проте, він цього не зробив, що призвело до порушення принципів публічних закупівель та чинного законодавства.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати замовника – Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради скасувати рішення (протокол) про визначення переможцем ФОП «Філіппов Едуард Вікторович» та відхилити його тендерну пропозицію як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
ab9d3a0b3af044ed80f6402d01b8f944
Заголовок пункту скарги:
Замовник неправомірно визнав переможцем тендеру учасника ФОП «Філіппов Едуард Вікторович», незважаючи на те, що його тендерна пропозиція містить товар, який не відповідає обов’язковим вимогам законодавства України, що є критичним порушенням.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Третє порушення. Замовник неправомірно визнав переможцем тендеру учасника ФОП «Філіппов Едуард Вікторович», незважаючи на те, що його тендерна пропозиція містить товар, який не відповідає обов’язковим вимогам законодавства України, що є критичним порушенням.
Зокрема, тендерна пропозиція включає Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)», строк реєстрації яких, згідно з наданою інформацією, закінчився 08.04.2025 року. Засіб не був перереєстрований та не внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів, що робить його продаж та використання в Україні неправомірними.
Це є порушенням:
1) Статті 16 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», згідно з якою дезінфекційні засоби підлягають державній реєстрації. Використання дезінфекційних засобів, які не пройшли державної реєстрації, забороняється.
Згідно Статті 48 Закону України «Про систему громадського здоров’я» застосування та реалізація дезінфекційних засобів дозволяються лише за умови їх державної реєстрації. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням вимог Закону України «Про адміністративну процедуру». Положенням про державну реєстрацію дезінфекційних засобів визначаються порядок державної реєстрації та перереєстрації дезінфекційних засобів, зокрема вимоги до заяви про державну реєстрацію дезінфекційного засобу, реєстраційного досьє та інших документів, що подаються для державної реєстрації дезінфекційного засобу, досліджень (випробувань), необхідних для державної реєстрації дезінфекційних засобів, короткої характеристики дезінфекційного засобу, листка-вкладки (інструкції для застосування), маркування (етикетки), експертного висновку, зміни умов, зупинення, скасування державної реєстрації дезінфекційних засобів, форма та порядок ведення Державного реєстру дезінфекційних засобів.
2) Постанови Кабінету Міністрів України від 03.07.2006 р. № 908 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів», яка чітко визначає, що дезінфекційні засоби, призначені для використання на території України, підлягають державній реєстрації в установленому порядку. Відсутність чинної реєстрації робить засіб нелегальним для обігу.
3) Статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, які встановлюють, що тендерна пропозиція учасника має відповідати вимогам тендерної документації, а замовник повинен відхилити пропозицію, якщо вона не відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Запропонований товар, не маючи чинної реєстрації, не відповідає законодавчим вимогам до його якості та безпеки.
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП «Філіппов Едуард Вікторович» не могла бути прийнята, оскільки містила товар, який заборонений для використання на території України через відсутність державної реєстрації.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Зокрема, тендерна пропозиція включає Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)», строк реєстрації яких, згідно з наданою інформацією, закінчився 08.04.2025 року. Засіб не був перереєстрований та не внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів, що робить його продаж та використання в Україні неправомірними.
Це є порушенням:
1) Статті 16 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», згідно з якою дезінфекційні засоби підлягають державній реєстрації. Використання дезінфекційних засобів, які не пройшли державної реєстрації, забороняється.
Згідно Статті 48 Закону України «Про систему громадського здоров’я» застосування та реалізація дезінфекційних засобів дозволяються лише за умови їх державної реєстрації. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням вимог Закону України «Про адміністративну процедуру». Положенням про державну реєстрацію дезінфекційних засобів визначаються порядок державної реєстрації та перереєстрації дезінфекційних засобів, зокрема вимоги до заяви про державну реєстрацію дезінфекційного засобу, реєстраційного досьє та інших документів, що подаються для державної реєстрації дезінфекційного засобу, досліджень (випробувань), необхідних для державної реєстрації дезінфекційних засобів, короткої характеристики дезінфекційного засобу, листка-вкладки (інструкції для застосування), маркування (етикетки), експертного висновку, зміни умов, зупинення, скасування державної реєстрації дезінфекційних засобів, форма та порядок ведення Державного реєстру дезінфекційних засобів.
2) Постанови Кабінету Міністрів України від 03.07.2006 р. № 908 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів», яка чітко визначає, що дезінфекційні засоби, призначені для використання на території України, підлягають державній реєстрації в установленому порядку. Відсутність чинної реєстрації робить засіб нелегальним для обігу.
3) Статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, які встановлюють, що тендерна пропозиція учасника має відповідати вимогам тендерної документації, а замовник повинен відхилити пропозицію, якщо вона не відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Запропонований товар, не маючи чинної реєстрації, не відповідає законодавчим вимогам до його якості та безпеки.
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП «Філіппов Едуард Вікторович» не могла бути прийнята, оскільки містила товар, який заборонений для використання на території України через відсутність державної реєстрації.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати замовника – Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради скасувати рішення (протокол) про визначення переможцем ФОП «Філіппов Едуард Вікторович» та відхилити його тендерну пропозицію як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
50ee404e7c3547a6a8652a7888fb4484
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-24-011797-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей (Порушення, пов’язані з вимогами законодавства
Технічна специфікація предмета закупівлі)
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 28.07.2025 15:48
- Скарга.pdf.asice 28.07.2025 15:48
- Витяг з реестру 28.07.2025 15:48
- sign.p7s 28.07.2025 15:50
- рішення від 30.07.2025 № 11788.pdf 30.07.2025 16:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2025 № 12214.pdf 08.08.2025 15:02
- рішення від 07.08.2025 № 12214.pdf 12.08.2025 11:06
- ITS WATER DEZ-399 2-проп35,1-пропан40,час0,15.pdf 01.08.2025 23:57
- Інструкція Он клін оксі (пероксид 35%).pdf 01.08.2025 23:57
- МВ_Інструкція - Аеродезин.pdf 01.08.2025 23:57
- Додаток до відповіді.docx 01.08.2025 23:57
- Біонол силфур М мило.pdf 01.08.2025 23:57
- Інструкція - Госпісепт 2021.pdf 01.08.2025 23:57
- Аніосраб_800_UA_2020.pdf 01.08.2025 23:57
- Відповідь АМКУ дези.docx 01.08.2025 23:57
- Біопагдез Дана пгмг6,час12,амон4.pdf 01.08.2025 23:57
- Інструкція Бланідас 2000 гель.pdf 01.08.2025 23:57
- МВ_Інструкція - Бланідас Актив.pdf 01.08.2025 23:57
- Інструкція Санісофт_2021.pdf 01.08.2025 23:57
- МВ_Інструкція - Бланідас 300.pdf 01.08.2025 23:57
- Інструкція - АХД 2000 експрес 2024.pdf 01.08.2025 23:57
- Інструкція Бланідас 2000 ультра.pdf 01.08.2025 23:57
- Барексан_таб_2023 ДХІК 84,5 УХТ.pdf 01.08.2025 23:57
- МВ_Інструкція - Бланідас Актив Ензим.pdf 01.08.2025 23:57
- Дезанол екстра 2020 р.pdf 01.08.2025 23:57
- Інструкція_Мікрасепт.pdf 01.08.2025 23:57
- МВ_Інструкція - Серветки Неосептін перевін.pdf 01.08.2025 23:57
- АНІОСГЕЛЬ 800.pdf 01.08.2025 23:57
- Тендерна документація дезинфекційні засоби (зі змінами).pdf 26.08.2025 14:16
- протокол 15-08 від 25.08.2025 року про внесення змін.pdf 26.08.2025 14:16
- Відповідь АМКУ дези.pdf 26.08.2025 14:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.07.2025 16:03
Дата розгляду скарги:
07.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.07.2025 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2025 11:08
Дата виконання рішення Замовником:
26.08.2025 14:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12214-р/пк-пз від 07.08.2025 року щодо розгляду скарги ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " БИО-ТЕХНОЛОГИИ " від 28.07.2025 року UA-2025-07-24-011797-a.b1
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bc009bf8f0b948a1a83d44b1f6495262
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне обмеження щодо «абсолютного співпадіння» еквівалента, що нівелює можливість надання альтернативних пропозицій.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Зокрема, розділі «Загальні вимоги» тендерної документації зазначено: «Еквівалентом в розумінні даної документації є засоби, які за характеристиками запропонованого товару абсолютно співпадають з характеристиками товару, що є предметом закупівлі, кількість та фасування залишаються не змінними».
В порушення принципу добросовісної конкуренції (п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону): вимога «абсолютного співпадіння» характеристик еквівалента є надмірною та необґрунтованою. У реаліях ринку, два продукти різних виробників, навіть якщо вони мають схоже призначення та функціональність, практично ніколи не співпадають абсолютно за всіма характеристиками, зокрема за точним хімічним складом, допоміжними речовинами, специфічними фізико-хімічними властивостями чи незначними відмінностями у фасуванні. Це стосується навіть продукції, що відповідає однаковим стандартам якості та безпеки. Така вимога фактично унеможливлює подання пропозицій від інших виробників, окрім тих, чия продукція була взята за основу при формуванні технічних вимог, оскільки на ринку не існує іншого еквівалента, який би абсолютно співпадав з усіма заявленими характеристиками. Це штучно звужуючи коло потенційних учасників.
Обмеження доступу до ринку: замість того, щоб дозволити учасникам пропонувати аналоги, які виконують ті ж самі функції з тією ж ефективністю та безпекою, але можуть мати незначні відмінності (наприклад, інший відсоток допоміжної речовини, що не впливає на кінцевий результат, або фасування 4.5 л замість 5 л, коли загальна потреба розраховується в літрах), Замовник вимагає повну ідентичність. Це є прямим порушенням принципу недискримінації учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону), оскільки створює привілейоване становище для одного виробника (постачальника), які пропонують «оригінальний» продукт.
Відсутність обґрунтування: Тендерна документація не містить жодних об’єктивних обґрунтувань, чому саме «абсолютне співпадіння» є критично важливим для задоволення потреб Замовника. Якщо функціональність, безпека та відповідність стандартам дотримані, незначні відмінності у складі або фасуванні не повинні бути підставою для відхилення пропозиції.
В порушення принципу добросовісної конкуренції (п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону): вимога «абсолютного співпадіння» характеристик еквівалента є надмірною та необґрунтованою. У реаліях ринку, два продукти різних виробників, навіть якщо вони мають схоже призначення та функціональність, практично ніколи не співпадають абсолютно за всіма характеристиками, зокрема за точним хімічним складом, допоміжними речовинами, специфічними фізико-хімічними властивостями чи незначними відмінностями у фасуванні. Це стосується навіть продукції, що відповідає однаковим стандартам якості та безпеки. Така вимога фактично унеможливлює подання пропозицій від інших виробників, окрім тих, чия продукція була взята за основу при формуванні технічних вимог, оскільки на ринку не існує іншого еквівалента, який би абсолютно співпадав з усіма заявленими характеристиками. Це штучно звужуючи коло потенційних учасників.
Обмеження доступу до ринку: замість того, щоб дозволити учасникам пропонувати аналоги, які виконують ті ж самі функції з тією ж ефективністю та безпекою, але можуть мати незначні відмінності (наприклад, інший відсоток допоміжної речовини, що не впливає на кінцевий результат, або фасування 4.5 л замість 5 л, коли загальна потреба розраховується в літрах), Замовник вимагає повну ідентичність. Це є прямим порушенням принципу недискримінації учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону), оскільки створює привілейоване становище для одного виробника (постачальника), які пропонують «оригінальний» продукт.
Відсутність обґрунтування: Тендерна документація не містить жодних об’єктивних обґрунтувань, чому саме «абсолютне співпадіння» є критично важливим для задоволення потреб Замовника. Якщо функціональність, безпека та відповідність стандартам дотримані, незначні відмінності у складі або фасуванні не повинні бути підставою для відхилення пропозиції.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a), а саме: - з Додатку №3 до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» вилучити з розділу «Загальні вимоги» формулювання «абсолютно співпадають з характеристиками товару» та замінити його на положення, що еквівалент має відповідати функціональним, технічним та якісним характеристикам, що забезпечують досягнення мети закупівлі, з урахуванням допустимих незначних відхилень, які не впливають на основні властивості, безпеку та ефективність використання товару; - переглянути та вилучити дискримінаційні вимоги до хімічного складу дезінфікуючих засобів, які необґрунтовано виключають з розгляду ефективні та сертифіковані аналоги, що містять поширені та безпечні діючі речовини. У разі об’єктивної та критичної необхідності уникнення певних компонентів, надати вичерпне документальне обґрунтування такої вимоги; - забезпечити, щоб будь-які вимоги до фасування були гнучкими та дозволяли пропонувати стандартні для ринку варіанти, які відповідають загальним обсягам закупівлі та є зручними для використання. 4. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. 5. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради привести тендерну документацію у повну відповідність до принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, вільної конкуренції та максимальної економії, щоб забезпечити справедливі умови для всіх потенційних постачальників.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
60e6af38944c4c12971429fbc3514854
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні та необґрунтовані вимоги до хімічного складу дезінфікуючих засобів, що виключають ефективні аналоги, а саме наступні позиції у своєму описі містять характеристики
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
- Позиція «Засіб дезінфікуючий «Бланідас 2000 гель (Blanidas 2000 gel)», пункт 7 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись: ЧАС, пропанол, ізопропанол, феноксіетанол, феноксіпропанол, хлоргексидин, гуанідини, ПГМГ.»
- Позиція «Засіб дезінфікуючий «Аеродезин (Aerodesin)», пункт 7 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись амінів, ізопропанолу, феноксієтанолу, перекису водню, кислоти, хлоргексидин, будь-які домішки чи функціональні добавки для догляду за шкірою.»
- Позиція «Засіб дезінфікуючий «Неоцид (NEOCID)», пункт 6 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись спиртів, амінів, перекису водню, кислот, альдегіду, феноксіетанолу, феноксіпропанолу.»
Ці вимоги щодо характеристик є прямою дискримінацією (ч. 4 ст. 5 Закону), оскільки вимоги щодо відсутності конкретних діючих речовин (наприклад, ЧАС, ізопропанол, хлоргексидин, перекис водню) або допоміжних компонентів у складі засобу, без належного об’єктивного та документально підтвердженого обґрунтування, є прямим шляхом до обмеження конкуренції. Ці речовини є широко визнаними та ефективними активними компонентами у складі багатьох дезінфікуючих засобів, що використовуються в медичній галузі. Заборона їх наявності автоматично виключає з участі значну частину ринку.
Крім того, документація вибірково містить заборону на деякий хімічний склад. Наприклад, для позиції «Засіб для дезінфекції рук, шкіри, поверхонь та медичних виробів Засіб дезінфікуючий «АХД 2000 експрес (AHD 2000 express)» «у пункті 1 опису вказано: «Засіб на основі суміші спиртів (спирт пропіловий 40,0±1,5%, спирт ізопропіловий 35,0±1,5%, та допоміжні речовини – алкіл(С12-С16) диметил бензиламоній хлорид...)». Аналогічно, для «Засіб дезінфікуючий «Мікрасепт (Micrasept)» зазначено «Засіб на основі суміші спиртів не менше 75% (спирт пропіловий (1-пропанол) не менше 40%, спирт ізопропіловий (пропанол-2) не більше 35%), та ЧАС (алкілдиметилбензиламонію хлорид або дидецилдиметиламоніум хлорид – не більше 0,09%».
Водночас, для «Бланідас 2000 гель» встановлено вимогу про відсутність ЧАС, пропанолу та ізопропанолу.
Це чітко вказує на необґрунтований характер цих обмежень, оскільки Замовник сам погоджується на використання засобів з такими компонентами для інших позицій.
Необґрунтоване виключення безпечних та сертифікованих компонентів, а саме Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) в описі для «Аеродезин» та «Неоцид» містить заборони на хлоргексидин та перекис водню, що також є необґрунтованими, адже «Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» (також заявлені Замовником) у своєму складі мають «хлоргексидин диглюконат 0,252-0,475%; перекис водню – 0,285-0,315%». Це підкреслює довільність та дискримінаційний характер вимог, які не ґрунтуються на об’єктивній потребі.
Зокрема, зазначені Замовником необґрунтовані вимоги в Опису продукції (дискримінаційні умови) до вказаних засобів призводять до:
1) Значного обмеження кількості потенційних учасників, що суперечить принципу максимальної економії та ефективності закупівель, оскільки зменшується конкуренція, і Замовник може бути змушений укладати договір за вищою ціною.
2) Створення штучних перешкод для участі добросовісних постачальників, продукція яких відповідає всім функціональним та якісним вимогам, але відрізняється за незначними, некритичними параметрами або складом.
3) Ризику оскарження процедури закупівлі та її подальшого скасування, що може призвести до затримки в отриманні необхідних товарів та неефективного використання бюджетних коштів.
- Позиція «Засіб дезінфікуючий «Аеродезин (Aerodesin)», пункт 7 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись амінів, ізопропанолу, феноксієтанолу, перекису водню, кислоти, хлоргексидин, будь-які домішки чи функціональні добавки для догляду за шкірою.»
- Позиція «Засіб дезінфікуючий «Неоцид (NEOCID)», пункт 6 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись спиртів, амінів, перекису водню, кислот, альдегіду, феноксіетанолу, феноксіпропанолу.»
Ці вимоги щодо характеристик є прямою дискримінацією (ч. 4 ст. 5 Закону), оскільки вимоги щодо відсутності конкретних діючих речовин (наприклад, ЧАС, ізопропанол, хлоргексидин, перекис водню) або допоміжних компонентів у складі засобу, без належного об’єктивного та документально підтвердженого обґрунтування, є прямим шляхом до обмеження конкуренції. Ці речовини є широко визнаними та ефективними активними компонентами у складі багатьох дезінфікуючих засобів, що використовуються в медичній галузі. Заборона їх наявності автоматично виключає з участі значну частину ринку.
Крім того, документація вибірково містить заборону на деякий хімічний склад. Наприклад, для позиції «Засіб для дезінфекції рук, шкіри, поверхонь та медичних виробів Засіб дезінфікуючий «АХД 2000 експрес (AHD 2000 express)» «у пункті 1 опису вказано: «Засіб на основі суміші спиртів (спирт пропіловий 40,0±1,5%, спирт ізопропіловий 35,0±1,5%, та допоміжні речовини – алкіл(С12-С16) диметил бензиламоній хлорид...)». Аналогічно, для «Засіб дезінфікуючий «Мікрасепт (Micrasept)» зазначено «Засіб на основі суміші спиртів не менше 75% (спирт пропіловий (1-пропанол) не менше 40%, спирт ізопропіловий (пропанол-2) не більше 35%), та ЧАС (алкілдиметилбензиламонію хлорид або дидецилдиметиламоніум хлорид – не більше 0,09%».
Водночас, для «Бланідас 2000 гель» встановлено вимогу про відсутність ЧАС, пропанолу та ізопропанолу.
Це чітко вказує на необґрунтований характер цих обмежень, оскільки Замовник сам погоджується на використання засобів з такими компонентами для інших позицій.
Необґрунтоване виключення безпечних та сертифікованих компонентів, а саме Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) в описі для «Аеродезин» та «Неоцид» містить заборони на хлоргексидин та перекис водню, що також є необґрунтованими, адже «Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» (також заявлені Замовником) у своєму складі мають «хлоргексидин диглюконат 0,252-0,475%; перекис водню – 0,285-0,315%». Це підкреслює довільність та дискримінаційний характер вимог, які не ґрунтуються на об’єктивній потребі.
Зокрема, зазначені Замовником необґрунтовані вимоги в Опису продукції (дискримінаційні умови) до вказаних засобів призводять до:
1) Значного обмеження кількості потенційних учасників, що суперечить принципу максимальної економії та ефективності закупівель, оскільки зменшується конкуренція, і Замовник може бути змушений укладати договір за вищою ціною.
2) Створення штучних перешкод для участі добросовісних постачальників, продукція яких відповідає всім функціональним та якісним вимогам, але відрізняється за незначними, некритичними параметрами або складом.
3) Ризику оскарження процедури закупівлі та її подальшого скасування, що може призвести до затримки в отриманні необхідних товарів та неефективного використання бюджетних коштів.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a), а саме: - з Додатку №3 до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» вилучити з розділу «Загальні вимоги» формулювання «абсолютно співпадають з характеристиками товару» та замінити його на положення, що еквівалент має відповідати функціональним, технічним та якісним характеристикам, що забезпечують досягнення мети закупівлі, з урахуванням допустимих незначних відхилень, які не впливають на основні властивості, безпеку та ефективність використання товару; - переглянути та вилучити дискримінаційні вимоги до хімічного складу дезінфікуючих засобів, які необґрунтовано виключають з розгляду ефективні та сертифіковані аналоги, що містять поширені та безпечні діючі речовини. У разі об’єктивної та критичної необхідності уникнення певних компонентів, надати вичерпне документальне обґрунтування такої вимоги; - забезпечити, щоб будь-які вимоги до фасування були гнучкими та дозволяли пропонувати стандартні для ринку варіанти, які відповідають загальним обсягам закупівлі та є зручними для використання. 4. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. 5. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради привести тендерну документацію у повну відповідність до принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, вільної конкуренції та максимальної економії, щоб забезпечити справедливі умови для всіх потенційних постачальників
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
bcf84faa210545c6956881469c2d2c3c
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне віднесення окремих позицій до медичних виробів та невідповідність кодування за ДК 021:2015
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У наданому переліку продукції Замовник вказує наступні позиції:
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас Актив (Blanidas Active)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас Актив Ензим (Blanidas Active Enzyme)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (таблетки)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (гранули)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Дезеліт (Dezelit)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів).
Усі ці позиції мають код НК 024:2023 47631, який, згідно з Національним класифікатором медичних виробів, відповідає «Засобу дезінфікувальному для медичних виробів». Це означає, що вони належать до категорії медичних виробів, а не просто дезінфекційних засобів загального призначення.
Замовник проводить закупівлю під загальним кодом ДК 021:2015, який, як правило, використовується для дезінфекційних засобів широкого призначення (наприклад, 24450000-3 «Дезінфікувальні засоби»), однак це є некоректним. Медичні вироби та дезінфекційні засоби, які не є медичними виробами, регулюються різними нормативно-правовими актами та мають різні процедури реєстрації та обігу.
Закупівля медичних виробів повинна відбуватися з урахуванням специфічних вимог до них, передбачених Технічними регламентами щодо медичних виробів (Постанова КМУ від 02.10.2013 № 753, № 754, № 755) та іншими нормативно-правовими актами. Якщо закупівля об’єднана під одним кодом, який не відповідає всім позиціям (особливо медичним виробам), це може призвести до:
1) Неправомірності проведення процедури: об’єднання різних за своєю правовою природою товарів (дезінфекційні засоби та медичні вироби) в один предмет закупівлі за одним кодом ДК може розцінюватися як штучне поділ або об’єднання предмета закупівлі з метою уникнення застосування відповідних процедур або вимог.
2) Ризику поставки невідповідної продукції: Якщо учасники пропонують засоби, які не є медичними виробами, але мають схожі властивості, це може не відповідати вимогам до їх обігу та застосування, що ставить під загрозу безпеку та якість медичних послуг.
3) Обмеження конкуренції: Учасники, які спеціалізуються на постачанні медичних виробів, можуть бути виключені з участі, якщо предмет закупівлі сформований некоректно, або навпаки.
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас Актив (Blanidas Active)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас Актив Ензим (Blanidas Active Enzyme)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (таблетки)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (гранули)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Дезеліт (Dezelit)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів).
Усі ці позиції мають код НК 024:2023 47631, який, згідно з Національним класифікатором медичних виробів, відповідає «Засобу дезінфікувальному для медичних виробів». Це означає, що вони належать до категорії медичних виробів, а не просто дезінфекційних засобів загального призначення.
Замовник проводить закупівлю під загальним кодом ДК 021:2015, який, як правило, використовується для дезінфекційних засобів широкого призначення (наприклад, 24450000-3 «Дезінфікувальні засоби»), однак це є некоректним. Медичні вироби та дезінфекційні засоби, які не є медичними виробами, регулюються різними нормативно-правовими актами та мають різні процедури реєстрації та обігу.
Закупівля медичних виробів повинна відбуватися з урахуванням специфічних вимог до них, передбачених Технічними регламентами щодо медичних виробів (Постанова КМУ від 02.10.2013 № 753, № 754, № 755) та іншими нормативно-правовими актами. Якщо закупівля об’єднана під одним кодом, який не відповідає всім позиціям (особливо медичним виробам), це може призвести до:
1) Неправомірності проведення процедури: об’єднання різних за своєю правовою природою товарів (дезінфекційні засоби та медичні вироби) в один предмет закупівлі за одним кодом ДК може розцінюватися як штучне поділ або об’єднання предмета закупівлі з метою уникнення застосування відповідних процедур або вимог.
2) Ризику поставки невідповідної продукції: Якщо учасники пропонують засоби, які не є медичними виробами, але мають схожі властивості, це може не відповідати вимогам до їх обігу та застосування, що ставить під загрозу безпеку та якість медичних послуг.
3) Обмеження конкуренції: Учасники, які спеціалізуються на постачанні медичних виробів, можуть бути виключені з участі, якщо предмет закупівлі сформований некоректно, або навпаки.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a), а саме: - з Додатку №3 до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» вилучити з розділу «Загальні вимоги» формулювання «абсолютно співпадають з характеристиками товару» та замінити його на положення, що еквівалент має відповідати функціональним, технічним та якісним характеристикам, що забезпечують досягнення мети закупівлі, з урахуванням допустимих незначних відхилень, які не впливають на основні властивості, безпеку та ефективність використання товару; - переглянути та вилучити дискримінаційні вимоги до хімічного складу дезінфікуючих засобів, які необґрунтовано виключають з розгляду ефективні та сертифіковані аналоги, що містять поширені та безпечні діючі речовини. У разі об’єктивної та критичної необхідності уникнення певних компонентів, надати вичерпне документальне обґрунтування такої вимоги; - забезпечити, щоб будь-які вимоги до фасування були гнучкими та дозволяли пропонувати стандартні для ринку варіанти, які відповідають загальним обсягам закупівлі та є зручними для використання. 4. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. 5. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради привести тендерну документацію у повну відповідність до принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, вільної конкуренції та максимальної економії, щоб забезпечити справедливі умови для всіх потенційних постачальників.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
1ea3467656d44ff9914e235448c921cc
Заголовок пункту скарги:
Вимоги, що обмежують конкуренцію, шляхом посилання на конкретні торгові марки та формати без належних альтернатив, що фактично унеможливлює надання аналогів чи еквівалентів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
На ринку відсутні позиції з ідентичними характеристиками та у зазначених унікальних фасуваннях. Це означає, що Замовник фактично вимагає поставку продукції конкретного виробника, що є прямим порушенням принципу недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції.
Зокрема,
- Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» у фасуванні «М’яка упаковка №120шт» та «Банка №300шт»;
- Засіб дезінфікуючий для миття рук Засіб для дезінфекції рук «Санісофт (Sanisoft)» у фасуванні «Флакон 1000 мл;
- Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення, поверхонь Засіб дезінфікуючий «Госпісепт (Gospisept)» у фасуванні «Коробка 370 стіків»;
- Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» у фасуванні «Коробка 370 шт. (гранули).
не мають ні аналогів, ні еквівалентів.
Зазначення конкретних назв торгових марок та/або унікальних форматів фасування (таких як «м’яка упаковка №120 шт.» або «коробка 370 стіків», коли стандартом можуть бути інші кількості в упаковці) без чіткого визначення функціональних еквівалентів або обґрунтування унікальності таких форматів, обмежує можливість пропозиції аналогічних, але не ідентичних товарів.
Це суперечить принципу недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції, оскільки змушує учасників шукати точно такі ж упаковки, що є неможливим для продукції інших брендів, які пропонують аналогічну ефективність, але в інших стандартних фасуваннях.
Зокрема,
- Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» у фасуванні «М’яка упаковка №120шт» та «Банка №300шт»;
- Засіб дезінфікуючий для миття рук Засіб для дезінфекції рук «Санісофт (Sanisoft)» у фасуванні «Флакон 1000 мл;
- Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення, поверхонь Засіб дезінфікуючий «Госпісепт (Gospisept)» у фасуванні «Коробка 370 стіків»;
- Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» у фасуванні «Коробка 370 шт. (гранули).
не мають ні аналогів, ні еквівалентів.
Зазначення конкретних назв торгових марок та/або унікальних форматів фасування (таких як «м’яка упаковка №120 шт.» або «коробка 370 стіків», коли стандартом можуть бути інші кількості в упаковці) без чіткого визначення функціональних еквівалентів або обґрунтування унікальності таких форматів, обмежує можливість пропозиції аналогічних, але не ідентичних товарів.
Це суперечить принципу недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції, оскільки змушує учасників шукати точно такі ж упаковки, що є неможливим для продукції інших брендів, які пропонують аналогічну ефективність, але в інших стандартних фасуваннях.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a), а саме: - з Додатку №3 до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» вилучити з розділу «Загальні вимоги» формулювання «абсолютно співпадають з характеристиками товару» та замінити його на положення, що еквівалент має відповідати функціональним, технічним та якісним характеристикам, що забезпечують досягнення мети закупівлі, з урахуванням допустимих незначних відхилень, які не впливають на основні властивості, безпеку та ефективність використання товару; - переглянути та вилучити дискримінаційні вимоги до хімічного складу дезінфікуючих засобів, які необґрунтовано виключають з розгляду ефективні та сертифіковані аналоги, що містять поширені та безпечні діючі речовини. У разі об’єктивної та критичної необхідності уникнення певних компонентів, надати вичерпне документальне обґрунтування такої вимоги; - забезпечити, щоб будь-які вимоги до фасування були гнучкими та дозволяли пропонувати стандартні для ринку варіанти, які відповідають загальним обсягам закупівлі та є зручними для використання. 4. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. 5. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради привести тендерну документацію у повну відповідність до принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, вільної конкуренції та максимальної економії, щоб забезпечити справедливі умови для всіх потенційних постачальників
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
68eea5fc8f5b47bd91bfc6d44db2c866
Заголовок пункту скарги:
Згідно Додатку 3 до ТД Замовник закуповує засіб Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів (Neoseptin Perevin)». У вимогах до даного товару вимагається, що призначення, зокрема:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
- антисептичної обробки шкіри пацієнта перед та після операційної обробки шкіри та післяопераційних швів, обробка тканин навколо стоми, для обробки місця дренування та подальшого догляду за ним, при установці катетерів для спинальної або епідуральної анестезії - для профілактики пролежнів у лежачих хворих, догляд за пацієнтами післяопераційного втручання. Час експозиції 15-30сек.
Згідно Статті 48 Закону України «Про систему громадського здоров’я» застосування та реалізація дезінфекційних засобів дозволяються лише за умови їх державної реєстрації. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру". Положенням про державну реєстрацію дезінфекційних засобів визначаються порядок державної реєстрації та перереєстрації дезінфекційних засобів, зокрема вимоги до заяви про державну реєстрацію дезінфекційного засобу, реєстраційного досьє та інших документів, що подаються для державної реєстрації дезінфекційного засобу, досліджень (випробувань), необхідних для державної реєстрації дезінфекційних засобів, короткої характеристики дезінфекційного засобу, листка-вкладки (інструкції для застосування), маркування (етикетки), експертного висновку, зміни умов, зупинення, скасування державної реєстрації дезінфекційних засобів, форма та порядок ведення Державного реєстру дезінфекційних засобів.
Строк реєстрації Серветок «Неосептін Перевін» закінчився 08.04.2025 року. Засіб не був перереєстрований та внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів. Відсутні інший дезінфекційний засіб який можна запропонувати, а той що зазначив замовник не внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів.
Як доказ надаємо Витяг з реєстру дез засобів на засіб Серветок «Неосептін Перевін».
І взагалі на інші засоби також немає 2 виробники, засоби яких задовільняли б зазначеним в Додатку 3 вимогам замовника до засобів, що закуповують. Тому вважаємо, що тендерна документація складена під одного виробника.
Зокрема, усі зазначені Замовником дискримінаційні умови та помилки в класифікації призводять до: значного обмеження кількості потенційних учасників, що суперечить принципу максимальної економії та ефективності закупівель, оскільки зменшується конкуренція, і Замовник може бути змушений укладати договір за вищою ціною; створення перешкод для участі добросовісних постачальників, продукція яких відповідає всім функціональним та якісним вимогам, але відрізняється за незначними, некритичними параметрами або складом, або належить до іншої категорії товару; ризику оскарження процедури закупівлі та її подальшого скасування, що може призвести до затримки в отриманні необхідних товарів та неефективного використання бюджетних коштів; можливих юридичних наслідків через порушення правил класифікації та закупівлі медичних виробів.
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Тендерної документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Згідно Статті 48 Закону України «Про систему громадського здоров’я» застосування та реалізація дезінфекційних засобів дозволяються лише за умови їх державної реєстрації. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру". Положенням про державну реєстрацію дезінфекційних засобів визначаються порядок державної реєстрації та перереєстрації дезінфекційних засобів, зокрема вимоги до заяви про державну реєстрацію дезінфекційного засобу, реєстраційного досьє та інших документів, що подаються для державної реєстрації дезінфекційного засобу, досліджень (випробувань), необхідних для державної реєстрації дезінфекційних засобів, короткої характеристики дезінфекційного засобу, листка-вкладки (інструкції для застосування), маркування (етикетки), експертного висновку, зміни умов, зупинення, скасування державної реєстрації дезінфекційних засобів, форма та порядок ведення Державного реєстру дезінфекційних засобів.
Строк реєстрації Серветок «Неосептін Перевін» закінчився 08.04.2025 року. Засіб не був перереєстрований та внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів. Відсутні інший дезінфекційний засіб який можна запропонувати, а той що зазначив замовник не внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів.
Як доказ надаємо Витяг з реєстру дез засобів на засіб Серветок «Неосептін Перевін».
І взагалі на інші засоби також немає 2 виробники, засоби яких задовільняли б зазначеним в Додатку 3 вимогам замовника до засобів, що закуповують. Тому вважаємо, що тендерна документація складена під одного виробника.
Зокрема, усі зазначені Замовником дискримінаційні умови та помилки в класифікації призводять до: значного обмеження кількості потенційних учасників, що суперечить принципу максимальної економії та ефективності закупівель, оскільки зменшується конкуренція, і Замовник може бути змушений укладати договір за вищою ціною; створення перешкод для участі добросовісних постачальників, продукція яких відповідає всім функціональним та якісним вимогам, але відрізняється за незначними, некритичними параметрами або складом, або належить до іншої категорії товару; ризику оскарження процедури закупівлі та її подальшого скасування, що може призвести до затримки в отриманні необхідних товарів та неефективного використання бюджетних коштів; можливих юридичних наслідків через порушення правил класифікації та закупівлі медичних виробів.
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Тендерної документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a). 3. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-24-011797-a), а саме: - з Додатку №3 до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» вилучити з розділу «Загальні вимоги» формулювання «абсолютно співпадають з характеристиками товару» та замінити його на положення, що еквівалент має відповідати функціональним, технічним та якісним характеристикам, що забезпечують досягнення мети закупівлі, з урахуванням допустимих незначних відхилень, які не впливають на основні властивості, безпеку та ефективність використання товару; - переглянути та вилучити дискримінаційні вимоги до хімічного складу дезінфікуючих засобів, які необґрунтовано виключають з розгляду ефективні та сертифіковані аналоги, що містять поширені та безпечні діючі речовини. У разі об’єктивної та критичної необхідності уникнення певних компонентів, надати вичерпне документальне обґрунтування такої вимоги; - забезпечити, щоб будь-які вимоги до фасування були гнучкими та дозволяли пропонувати стандартні для ринку варіанти, які відповідають загальним обсягам закупівлі та є зручними для використання. 4. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. 5. Зобов’язати Управління охорони здоров’я Кам’янської міської ради привести тендерну документацію у повну відповідність до принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, вільної конкуренції та максимальної економії, щоб забезпечити справедливі умови для всіх потенційних постачальників