• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

РЕБ на авто Autobox 8-діапазонний з додатковим акумулятором у комплекті (або еквівалент) (35730000-0 - Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту)

Завершена

325 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 625.00 UAH
Період оскарження: 24.07.2025 18:27 - 29.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Щодо вимоги надати фото

Номер: 178bdbccbfb2478398c1a6c62dd55019
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-24-011564-a.b1
Назва: Щодо вимоги надати фото
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.07.2025 17:05
Автор: ТОВ "ГЕС", Матієнко Оксана Анатоліївна +380505965516 tovgec_2024@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 81544fcb12f5fe92b14322b94d9730f4
Заголовок пункту скарги: Вимога надати фото товару є дискримінаційною щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 24.07.2025 замовником Виконавчий комітет Машівської селищної ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі РЕБ на авто Autobox 8-діапазонний з додатковим акумулятором у комплекті (або еквівалент) (код ДК 021:2015-35730000-0 - Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту)
Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
ТОВ «ГЕС» (далі - Скаржник) є досвідченим виробником та постачальником засобів радіоелектронної боротьби та маємо намір взяти участь в процедурі закупівлі. Проте, Скаржник вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
Згідно Тендерної документації Замовником вимагається надання на підтвердження відповідності щодо зовнішнього вигляду надати живе (кольорове) фото реб- системи та акумулятора, який входить до комплектації (Додаток 1), акумулятор повинен бути розмірами (довжина х ширина х висота): 435x135x130мм (можливе відхилення до 1см). Для підтвердження цих технічних параметрів надати живе фото з лінійкою або іншим приладом для вимірювання габаритів (Додаток 1), реб-система повинна бути довжиною 157см (можливе відхилення до 5см). Для підтвердження цього технічного параметру надати живе фото з лінійкою або іншим приладом для вимірювання довжини (Додаток 1)
Наше підприємство має на меті запропонувати еквівалент засобу радіоелектронної боротьби Засоби радіоелектронної боротьби «Autobox 8» - система РЕБ «Sagribs», що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Щодо вимоги надати фото запропонованого Учасником товару, оскільки саме по собі фото є зразком товару в певному розумінні, відповідно воно не може бути складовою тендерної пропозиції учасника в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимога надати фото товару є дискримінаційною щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання. Такої думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету в своєму рішенні № 13149-р/пк-пз від 10.06.21 (рішення додається) висновком якого є наявність у Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Скаржник вважає вищезазначену вимогу незаконною, дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників Закупівлі, оскільки Замовник даною вимогою зобов'язує, щоб в учасника Процедури закупівлі в наявності був вже готовий засіб радіоелектронної боротьби з технічними характеристиками, які зазначає Замовник у тендерній документації.
Вказане підтверджує, що вимога у вищевикладеній редакції штучно обмежує коло учасників, зокрема, і Скаржника, так як Скаржник, на момент підготовки Пропозиції ще не виготовив засіб радіоелектронної боротьби, що є предметом закупівлі і, як наслідок, не може надати фотографії готового засобу радіоелектронної боротьби з технічними характеристиками, які зазначає Замовник у тендерній документації. Скаржник вважає, що вимога Замовника у вказаній редакції є незаконною, так як жоден учасник не зобов'язаний виготовити товар, що необхідний замовнику на етапі підготовки Пропозицій, адже "участь у закупівлі" не є ототожним поняттям з "укладанням договору з Замовником.
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати фото виготовленого товару (засіб радіоелектронної боротьби), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
У якості доказів додаємо:
- рішення № 13149-р/пк-пз від 10.06.21 за процедурою закупівлі UA-2021-05-17-014658-b.
Фото товару, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже ненадання фото не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей.
Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій.
Крім того, кожен товар який замовляється замовниками під час закупівель є в певному розумінні унікальним, тобто має свої окремі вимоги щодо технічних характеристик чи зовнішнього вигляду, а тому наявність готових товарів з відповідними технічними параметрами на складах учасників є неможливою, крім випадків, коли Замовник цілеспрямовано створює тендерну закупівлі під конкретного учасника, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства та прав інших учасників.
Ст. 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3 ст.5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Законом не передбачено надання учасниками фото товару та вимогу щодо його наявності в будь-якій кількості на етапі подання заявки Учасником. Встановлюючи наведену вимогу, замовник порушує принципи публічних закупівель, а саме принцип об’єктивності і неупередженості прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі, що може порушити наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Згідно з частиною 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Зауважимо, що згідно з частиною другою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Також відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.
Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції.Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник переконаний, що внесення запропонованих змін, зокрема, вилучення вказаних незаконних та дискримінаційних вимог, надасть можливість взяти участь у процедурі закупівлі всім потенційним учасникам, у тому числі Скаржнику. З урахуванням запропонованих змін замовником не будуть порушуватися права та законні інтереси Скаржника та жодним чином не будуть порушені принципи здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом.

Керуючись ст.ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації