• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Реконструкція зовнішніх електричних мереж, зі встановленням альтернативного джерела живлення (сонячної електростанції), будівлі корпусу №2 КНП "Красилівська багатопрофільна лікарня" Красилівської міської ради, за адресою:Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. Грушевського,140"

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 15 днів назад

2 027 855.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 139.28 UAH
Період оскарження: 21.07.2025 10:14 - 03.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 8652d00c29094b4a919fccaa30d1fe1c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-21-001305-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:33
Дата прийняття рішення по скарзі: 19.09.2025 16:07
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8a981f239c724b478ae6c7746ef970e7
Заголовок пункту скарги: Невідповідність технічним характеристикам
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Суб’єкт оскарження вважає, що рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОП ФАЄР», є неправомірним та таким, що грубо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі – Закон) з підстав наведених нижче.

В протоколі відхилення Замовник вказує:
« Замовник встановив вимоги до предмета закупівлі у додатку Додатком 2 положеннях Тендерної документації, зокрема Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- проектом календарного графіку виконання робіт
З огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що має бути усунена учасником процедури закупівлі.
Отже, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ТОП ФАЄР» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей»

По перше: Даний протокол про відхилення складено з порушенням пункту 46 Особливостей, так як в даному пункті зазначено «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність) протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель»
Тобто пункт 46 Особливостей чітко вказує, що Замовник повинен зазначити «У ЧОМУ САМЕ ПОЛЯГАЄ ТАКА НЕВІДПОВІДНІСТЬ» Проте в супереч положенням Особливостей, замовник в протоколі відхилення не вказав в чому саме полягає невідповідніть пропозиції ТОВ «ТОП ФАЄР» умовам технічного завдання.

По друге: Зважаючи на той факт, що Замовник чомусь в Протоколі відхилення підкреслив слово «ПІДПИСАНИМИ», можна припустити, що Замовник помилково вважає, що документи надані на підтвердження технічних характеристик предмета закупівлі є непідписаними.
Проте, дана думка Замовника є хибною.
Відповідно до чинного законодавства, а саме:
- статті 5 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» - Електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
- статті 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» – Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис…. … Накладанням електронного підпису та/або електронної печатки завершується створення електронного документа.
- статті 7 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» - Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
- частини 6 статті 18 ЗУ «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» - Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
- частини 6 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
З вище зазначеного аналізу чинного законодавства України вбачається, що електронний підпис має таку ж юридичну силу як і власноручний, документ підписаний електронним підписом є завершеним електронним документом. В ЗУ «Про публічні закупівлі», законодавець прямо заборонив Замовникам вимагати власноручний підпис на документах тендерної пропозиції.

В складі пропозиції ТОВ «ТОП ФАЄР» містяться файли:
- Красилів Кошторис.pdf.p7s
- Календарний графік.pdf.p7s
- sign.p7s
При розшифровці підпису на сайті https://czo.gov.ua/verify отримуємо наступну інформацію:

Підписувачі

Підписувач
Подоляк Михайло Степанович
П.І.Б.
Подоляк Михайло Степанович
Країна
Україна
РНОКПП
3223704959
Організація (установа)
ТОВ «ТОП ФАЄР»
Код ЄДРПОУ
42082117
Посада
Директор
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для даних від Надавача)
17:08:26 05.08.2025
Сертифікат виданий
КНЕДП ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер
60ABDD0700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа
ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 338
Серійний номер носія особистого ключа
Не визначено
Алгоритм підпису
ДСТУ 4145
Тип підпису
Кваліфікований
Тип контейнера
Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису
Базовий (CAdES-BES)
Сертифікат
Кваліфікований

Тобто з вище викладеного в слідує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» надав в складі пропозиції усі ПІДПИСАНІ документи в тому числі і документи що підтверджують відповідність технічним характеристикам. Тому відхилення нашої пропозиції є неправомірним та безпідставним.

Неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «ТОП ФАЄР», Замовник порушив вимоги статті 31 Закону. Дії порушують норми ст.ст. 5, ЗУ «Про публічні закупiвлi», якi зобов’язують замовника забезпечити piвнi умови для вcix учасникiв закупiвлi, здiйснити об'єктивний та чесний вибiр переможця.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: aaed4b1a21b2422c9d78ed971f88cbc4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-21-001305-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 17:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.08.2025 11:18
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2025 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне некомерційне підприємство «Красилівська багатопрофільна лікарня» Красилівської міської ради Хмельницького району Хмельницької області скасувало рішення про визначення фізичної особи-підприємця Колошви Василя Петровича (код ЄДРПОУ: 3193713557) переможцем за процедурою закупівлі — "Реконструкція зовнішніх електричних мереж, зі встановленням альтернативного джерела живлення (сонячної електростанції), будівлі корпусу № 2 КНП "Красилівська багатопрофільна лікарня" Красилівської міської ради, за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. Грушевського, 140", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-21-001305-a.
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 57bc15e2f54c4a77a399fd68124a77c4
Заголовок пункту скарги: Невідповідність Кошторису учасника вимогам технічного завдання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 2 Тендерної документації, передбачено, що: «Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- проектом календарного графіку виконання робіт»

В Додатку 2 в Розділі «Інформація про обладнання» замовник вказує «Відповідно до розділу V кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. № 281 замовник надає відомість обсягів робіт та відомість ресурсів (завантажені окремими файлами та є невід’ємною частиною цієї тендерної документації) для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі»

Тобто відомість ресурсів завантажена Замовником окремим Файлом є невідємною частино Тендерної документації.

В Відомості ресурсів містяться технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

Проте, Підсумкова відомість ресурсів, надана Переможцем закупівлі, не відповідає відомості ресурсів наданій Замовником в складі тендерної документації.
А саме, в Відомості ресурсів Переможець вказав кількість, матеріалів яке відрізняється від кількості матеріалів передбачених технічним завданням.

Найменування Одиниця виміру Вимоги ТЗ Вказано в підсумковій відомості учасника ФОП "КОЛОШВА ВАСИЛЬ ПЕТРОВИЧ"
Енергоносiї машин, врахованих в складi
загальновиробничих витрат
Електроенергія кВт-год 10,7325 1,8236
Мастильні матеріали кг 0,7418 0,1906
Гідравлічна рідина кг 0,016 Відсутнє

Таким чином, тендерна пропозиція ФОП "КОЛОШВА ВАСИЛЬ ПЕТРОВИЧ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Не відхиливши Пропозицію ФОП "КОЛОШВА ВАСИЛЬ ПЕТРОВИЧ", Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір