-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Послуги з організації харчування військослужбовців (норма 5-лікувальна)
Завершена
3 420 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 100.00 UAH
Період оскарження:
16.07.2025 12:22 - 06.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
58d202d594c6478fb83c9c044801b8fa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004320-a.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМК_КМКЛ №3_UA-2025-07-16-004320-a.pdf 25.08.2025 22:18
- sign.p7s 25.08.2025 22:19
- рішення від 27.08.2025 № 13171.pdf 27.08.2025 17:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2025 № 13658.pdf 05.09.2025 13:22
- рішення від 04.09.2025 № 13658.pdf 08.09.2025 18:54
- пояснення на скаргу ТОВ РАМЕДАС УКРАЇНА.pdf 28.08.2025 12:36
- пояснення АМКУ на скаргу Рамедас україна.docx 28.08.2025 12:37
- Лист_Міноборони_щодо_розрахунку_вартості_норми_5.pdf 28.08.2025 12:38
- Додаток_Норма_5_2024_рік_1_розрахунок_вартості (1).pdf 28.08.2025 12:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.08.2025 22:31
Дата розгляду скарги:
04.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.08.2025 17:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.09.2025 18:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1ccf668224c9486fb5c247a3e584cb4c
Заголовок пункту скарги:
Однак з зазначеними у Протоколі висновками про виявлені невідповідності та з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно Протоколу в обґрунтування невідповідності тендерної пропозиції Скаржника зазначено наступне:
«Згідно з документацією двотижневе меню з 4-х разовим харчуванням повинно бути розроблено у відповідності до норм, встановлених постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту»; постанови КМУ від 15.11.2024 №1299 «Деякі питання забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування та реабілітації у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування»; наказу Міністерства охорони здоров’я України від 13.08.2024 №955 «Про затвердження Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах».
Згідно з пунктом 1 Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах, затвердженого постановою КМУ від 15.11.2024 № 1299 (далі - Порядок № 1299), цей Порядок визначає механізм забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норми № 5 - лікувальної норми харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. № 426 “Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 14, ст. 739; 2014 р„ № 97, ст. 2776; 2016 р„ № 3, ст. 172, № 68, ст. 2281; 2018 р., № 88, ст. 2920; 2023 р., № 52, ст. 2910) (далі - норма № 5), яка застосовується у військово-медичних закладах.
Зміст норми № 5 - лікувальної визначений постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту» (далі - Постанова КМУ № 426). Можливість заміни продуктів у цій нормі визначена спеціальною таблицею - «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми», що також затверджена Постановою КМУ № 426.
1) Норма № 5 - лікувальна включає молоко незбиране в кількості 300 грам на добу. Таблицею «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми» НЕ передбачено можливість заміни молока для пацієнтів (за винятком нульових дієт). Однак, в меню, що запропоноване учасником, постійно відбувається заміна молока на:
ряжанку (І тиждень понеділок, п’ятниця; II тиждень середа, субота), йогурт (І тиждень вівторок, четвер, неділя; II тиждень вівторок, п’ятниця, неділя),
кефір (І тиждень середа, субота; II тиждень понеділок, четвер)
Таким чином, учасником не виконано вимоги документації в частині дотримання Постанови № 426 та Порядку № 1299.
2) Норма № 5 - лікувальна (з урахуванням правил заміни в таблиці «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми») передбачає вичерпний перелік продуктів, які мають бути надані пацієнту. Як зазначалося вище, згідно з пунктом 1 Порядку № 1299 військовослужбовці мають харчуватися саме за нормою № 5-лікувальною, і в свою чергу лише в разі дотримання цієї норми лікарня може розраховувати на компенсацію вартості наданого харчування за рахунок бюджетних коштів. Однак, у складі технологічних карт учасника присутні продукти, не передбачені Нормою № 5 - лікувальною, зокрема:
Гриби печериці
3) Також учасником в порушення умов технічного завдання не запропоновано страви для пацієнтів з діабетом
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1. Відповідно до п.1 Додатку 2 до тендерної документації за Закупівлею (далі – Документація, а також ТД) меню повинно складатися зі страв розроблених з урахуванням основних принципів раціонального харчування хворих, асортименту різноманітності їжі та її якості, керуючись Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Згідно п.2 Додатку 2 до ТД двотижневе меню з 4-х разовим харчуванням повинно бути розроблено у відповідності до норм, встановлених постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту»; постанови КМУ від 15.11.2024 №1299 «Деякі питання забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування та реабілітації у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування»; наказу Міністерства охорони здоров’я України від 13.08.2024 №955 «Про затвердження Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах». Замовлення послуг здійснюється Замовником щоденно.
Постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту» (далі - Постанова № 426) затверджено норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту (далі – Норми харчування), а також норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту (далі – Норми заміни).
Нормами харчування передбачено Норму № 5 – лікувальна (далі - Норма № 5). Нормою № 5 передбачено, серед іншого, такий продукт, як Молоко незбиране, у кількості на одну людину на добу – 300 грамів.
В той же час, Нормами заміни (норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань) передбачено замвнк такого продукту як «Молоко» на, зокрема, кисломолочні продукти (кефір, простокваша, ацидофільне молоко), у співвідношенні 100 грам молока на 100 грам кисломолочних продуктів.
В складі тендерної пропозиції наявний файл «9. Примірне двотижневе меню.xlsx.p7s.zip», який містить двотижневе меню з 4-х разовим харчуванням.
В меню зазначено, серед іншого, згідно норм 300 молока замінено 300 грамами ряжанки або кефіру. Ряжанка та кефір є кисломолочним продуктом.
Таким чином, запропонована заміна молока на ряжанку та/або кефір відповідає Нормам заміни (норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань), як зазначено вище.
В той же час, Спеціальна заміна, в частині розділу «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми» не відміняють вищезгадані Норми заміни (норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань), а доповнюють такі норми в частині окремих продуктів, притаманних лише Нормі № 5 (спеціальних, специфічних тощо) та в частині специфіки харчування, обумовленої категорією хворих.
Таким чином, надане в складі тендерної пропозиції Скаржника меню відповідає положенням Постанови № 426 та Порядку № 1299, зокрема, в частині заміни продуктів, як зазначено вище.
А отже відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник.
2. Нормою № 5 передбачено перелік основних продуктів для даної категорії. Зазначені продукти не є готовою стравою (виробом), тобто готовою їжею, яка безпосередньо споживається пацієнтом.
З огляду на зазначена, такі продукти об’єктивно підлягають кулінарній обробці. Кулінарна обробка їжі має враховувати особливості фізіології травної та інших систем організму хворих, в той же час зазначене не дає підстав стверджувати, що Норма № 5 передбачає вичерпний перелік продуктів, які мають бути надані пацієнту, оскільки, знов таки, кулінарна обробка об’єктивно передбачає додавання (залучення) додаткових інгредієнтів, зокрема, смакових речовин.
В даному аспекті не зайвим буде зауважити, що згідно Наказу Міністерства охорони здоров’я України № 931 від 29.10.2013 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» лікувальне харчування - науково обґрунтована система організації харчування та диференційованого використання з лікувальною метою певних харчових продуктів, їхніх комбінацій, видів кулінарної обробки.
Враховуючи викладене вище, зазначені у Протоколі та у запропонованому Скаржником меню такі продукти як гриби печериці, паприка мелена, кориця є компонентом кулінарної обробки харчового продукту для приготування готової страви (готової їжі), та не регламентуються Нормами № 5.
В той же час сардельки є готовою стравою (готовим виробом/їжею), яка включає (виготовлена із) продукту, передбаченого Нормою № 5 – м'ясо.
Таким чином, надане в складі тендерної пропозиції Скаржника меню та технологічні картки відповідають положенням Постанови № 426 та Порядку № 1299 (не суперечать таким положенням), як зазначено вище.
А отже відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник.
3. Тези Протоколу про те, що також учасником в порушення умов технічного завдання не запропоновано страви для пацієнтів з діабетом, не заслуговують на увагу.
Згідно ч. 6 розділу 3 оскільки Документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
В той же час, Додаток 2 до ТД (Технічна специфікація) не містить окремих вимог про необхідність запропонувати (визначити) в меню страви для пацієнтів з діабетом.
А отже відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник.
Зважаючи на викладене вище, в тендерній пропозиції Скаржника відсутні невідповідності у вищезгаданих частинах, про що зазначає Замовник в Протоколі, а відтак відсутні підстави для відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Таким чином, висновки Замовника про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, з наведеними в Протоколі обґрунтуваннями, є безпідставними.
Отже, Скаржник у повній відповідності до положень Документації належним чином виконав усі умови Документації, а отже, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, зазначених у Протоколі, є необґрунтованим та неправомірним.
При цьому, неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника, як зазначено вище, призводить до передчасного та неправомірного визначення переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «ХІЛІНГ ФУД».
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників, що також є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
«Згідно з документацією двотижневе меню з 4-х разовим харчуванням повинно бути розроблено у відповідності до норм, встановлених постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту»; постанови КМУ від 15.11.2024 №1299 «Деякі питання забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування та реабілітації у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування»; наказу Міністерства охорони здоров’я України від 13.08.2024 №955 «Про затвердження Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах».
Згідно з пунктом 1 Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах, затвердженого постановою КМУ від 15.11.2024 № 1299 (далі - Порядок № 1299), цей Порядок визначає механізм забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норми № 5 - лікувальної норми харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. № 426 “Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 14, ст. 739; 2014 р„ № 97, ст. 2776; 2016 р„ № 3, ст. 172, № 68, ст. 2281; 2018 р., № 88, ст. 2920; 2023 р., № 52, ст. 2910) (далі - норма № 5), яка застосовується у військово-медичних закладах.
Зміст норми № 5 - лікувальної визначений постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту» (далі - Постанова КМУ № 426). Можливість заміни продуктів у цій нормі визначена спеціальною таблицею - «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми», що також затверджена Постановою КМУ № 426.
1) Норма № 5 - лікувальна включає молоко незбиране в кількості 300 грам на добу. Таблицею «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми» НЕ передбачено можливість заміни молока для пацієнтів (за винятком нульових дієт). Однак, в меню, що запропоноване учасником, постійно відбувається заміна молока на:
ряжанку (І тиждень понеділок, п’ятниця; II тиждень середа, субота), йогурт (І тиждень вівторок, четвер, неділя; II тиждень вівторок, п’ятниця, неділя),
кефір (І тиждень середа, субота; II тиждень понеділок, четвер)
Таким чином, учасником не виконано вимоги документації в частині дотримання Постанови № 426 та Порядку № 1299.
2) Норма № 5 - лікувальна (з урахуванням правил заміни в таблиці «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми») передбачає вичерпний перелік продуктів, які мають бути надані пацієнту. Як зазначалося вище, згідно з пунктом 1 Порядку № 1299 військовослужбовці мають харчуватися саме за нормою № 5-лікувальною, і в свою чергу лише в разі дотримання цієї норми лікарня може розраховувати на компенсацію вартості наданого харчування за рахунок бюджетних коштів. Однак, у складі технологічних карт учасника присутні продукти, не передбачені Нормою № 5 - лікувальною, зокрема:
Гриби печериці
3) Також учасником в порушення умов технічного завдання не запропоновано страви для пацієнтів з діабетом
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1. Відповідно до п.1 Додатку 2 до тендерної документації за Закупівлею (далі – Документація, а також ТД) меню повинно складатися зі страв розроблених з урахуванням основних принципів раціонального харчування хворих, асортименту різноманітності їжі та її якості, керуючись Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Згідно п.2 Додатку 2 до ТД двотижневе меню з 4-х разовим харчуванням повинно бути розроблено у відповідності до норм, встановлених постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту»; постанови КМУ від 15.11.2024 №1299 «Деякі питання забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування та реабілітації у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування»; наказу Міністерства охорони здоров’я України від 13.08.2024 №955 «Про затвердження Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах». Замовлення послуг здійснюється Замовником щоденно.
Постановою КМУ від 29.03.2002 №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту» (далі - Постанова № 426) затверджено норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту (далі – Норми харчування), а також норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту (далі – Норми заміни).
Нормами харчування передбачено Норму № 5 – лікувальна (далі - Норма № 5). Нормою № 5 передбачено, серед іншого, такий продукт, як Молоко незбиране, у кількості на одну людину на добу – 300 грамів.
В той же час, Нормами заміни (норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань) передбачено замвнк такого продукту як «Молоко» на, зокрема, кисломолочні продукти (кефір, простокваша, ацидофільне молоко), у співвідношенні 100 грам молока на 100 грам кисломолочних продуктів.
В складі тендерної пропозиції наявний файл «9. Примірне двотижневе меню.xlsx.p7s.zip», який містить двотижневе меню з 4-х разовим харчуванням.
В меню зазначено, серед іншого, згідно норм 300 молока замінено 300 грамами ряжанки або кефіру. Ряжанка та кефір є кисломолочним продуктом.
Таким чином, запропонована заміна молока на ряжанку та/або кефір відповідає Нормам заміни (норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань), як зазначено вище.
В той же час, Спеціальна заміна, в частині розділу «2. Заміна продуктів харчування у разі видачі лікувальної норми» не відміняють вищезгадані Норми заміни (норми заміни продуктів харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань), а доповнюють такі норми в частині окремих продуктів, притаманних лише Нормі № 5 (спеціальних, специфічних тощо) та в частині специфіки харчування, обумовленої категорією хворих.
Таким чином, надане в складі тендерної пропозиції Скаржника меню відповідає положенням Постанови № 426 та Порядку № 1299, зокрема, в частині заміни продуктів, як зазначено вище.
А отже відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник.
2. Нормою № 5 передбачено перелік основних продуктів для даної категорії. Зазначені продукти не є готовою стравою (виробом), тобто готовою їжею, яка безпосередньо споживається пацієнтом.
З огляду на зазначена, такі продукти об’єктивно підлягають кулінарній обробці. Кулінарна обробка їжі має враховувати особливості фізіології травної та інших систем організму хворих, в той же час зазначене не дає підстав стверджувати, що Норма № 5 передбачає вичерпний перелік продуктів, які мають бути надані пацієнту, оскільки, знов таки, кулінарна обробка об’єктивно передбачає додавання (залучення) додаткових інгредієнтів, зокрема, смакових речовин.
В даному аспекті не зайвим буде зауважити, що згідно Наказу Міністерства охорони здоров’я України № 931 від 29.10.2013 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» лікувальне харчування - науково обґрунтована система організації харчування та диференційованого використання з лікувальною метою певних харчових продуктів, їхніх комбінацій, видів кулінарної обробки.
Враховуючи викладене вище, зазначені у Протоколі та у запропонованому Скаржником меню такі продукти як гриби печериці, паприка мелена, кориця є компонентом кулінарної обробки харчового продукту для приготування готової страви (готової їжі), та не регламентуються Нормами № 5.
В той же час сардельки є готовою стравою (готовим виробом/їжею), яка включає (виготовлена із) продукту, передбаченого Нормою № 5 – м'ясо.
Таким чином, надане в складі тендерної пропозиції Скаржника меню та технологічні картки відповідають положенням Постанови № 426 та Порядку № 1299 (не суперечать таким положенням), як зазначено вище.
А отже відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник.
3. Тези Протоколу про те, що також учасником в порушення умов технічного завдання не запропоновано страви для пацієнтів з діабетом, не заслуговують на увагу.
Згідно ч. 6 розділу 3 оскільки Документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
В той же час, Додаток 2 до ТД (Технічна специфікація) не містить окремих вимог про необхідність запропонувати (визначити) в меню страви для пацієнтів з діабетом.
А отже відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник.
Зважаючи на викладене вище, в тендерній пропозиції Скаржника відсутні невідповідності у вищезгаданих частинах, про що зазначає Замовник в Протоколі, а відтак відсутні підстави для відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Таким чином, висновки Замовника про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, з наведеними в Протоколі обґрунтуваннями, є безпідставними.
Отже, Скаржник у повній відповідності до положень Документації належним чином виконав усі умови Документації, а отже, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, зазначених у Протоколі, є необґрунтованим та неправомірним.
При цьому, неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника, як зазначено вище, призводить до передчасного та неправомірного визначення переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «ХІЛІНГ ФУД».
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників, що також є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга_АМК_КМКЛ №3_UA-2025-07-16-004320-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня №3» Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) Процедури закупівлі Послуг з організації харчування військослужбовців (норма 5-лікувальна), оголошення UA-2025-07-16-004320-a, зокрема, у вигляді безпідставного й неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА». 3. Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня №3» Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) скасувати прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» у Процедурі закупівлі Послуг з організації харчування військослужбовців (норма 5-лікувальна), оголошення UA-2025-07-16-004320-a. 4. Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня №3» Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) скасувати прийняте рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХІЛІНГ ФУД» переможцем у Процедурі закупівлі Послуг з організації харчування військослужбовців (норма 5-лікувальна), оголошення UA-2025-07-16-004320-a.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
53b8b18bcd994f3a92262d60aa24e0cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004320-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Запит до Держпродспоживслужби.pdf 20.07.2025 17:41
- Договір №81 від 30.04.PDF 20.07.2025 17:41
- Скарга.docx.asice.zip 20.07.2025 17:41
- sign.p7s 20.07.2025 17:42
- рішення від 22.07.2025 № 11392.pdf 22.07.2025 17:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2025 № 11756.pdf 30.07.2025 16:22
- рішення від 29.07.2025 № 11756.pdf 01.08.2025 11:30
- пояснення по скарзі ТОВ Понтеум плюс УА.pdf 24.07.2025 14:54
- Перелік_потужностей_ТОВ_Понтем_Плюс_УА_в_м_Київ.pdf 24.07.2025 14:54
- пояснення АМКУ на скаргу ПОНТЕМ ПЛЮС.УА.docx 24.07.2025 14:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.07.2025 19:35
Дата розгляду скарги:
29.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.07.2025 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.08.2025 11:31
Дата виконання рішення Замовником:
04.08.2025 15:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
внесені зміни до тендерної документації,згідно рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення від 29.07.2025 № 11756-р/пк-пз
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1bd53aedea56411886fbe0a8abfae26a
Заголовок пункту скарги:
Надання аналогічного договору, укладеного не пізніше 2021 року.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 3 Додатку № 1.1. до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії», вимагається надати:
«3.1. Довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, з інформацією щодо виконання учасниками аналогічних договорів у довільній формі.
3.2. Надати на підтвердження не менше 1 (одного) договору, зазначеного у довідці. Також надати відгук від замовника по вказаному договору, який (відгук) повинен бути належно оформленим, містити вихідний номер та дату видачі.
*Аналогічним вважається договір щодо надання кейтерингових послуг та який укладений не пізніше 2021 року. Під аналогічним договором не може вважатись такий договір, при якому не прослідковується повний цикл організації харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо)"…»
Вважаємо вимогу, щодо надання аналогічного договору, укладеного не пізніше 2021 року дискримінаційною по відношенню до тих, учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів після 2021 року.
ТОВ «ПОНТЕМ ПЛЮС.УА» має аналогічний договір по наданню кейтерингових послуг, проте укладений в 2025 році, в зв’язку з чим не можемо прийняти участь у даній закупівлі.
Просимо зобов’язати замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію.
«3.1. Довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, з інформацією щодо виконання учасниками аналогічних договорів у довільній формі.
3.2. Надати на підтвердження не менше 1 (одного) договору, зазначеного у довідці. Також надати відгук від замовника по вказаному договору, який (відгук) повинен бути належно оформленим, містити вихідний номер та дату видачі.
*Аналогічним вважається договір щодо надання кейтерингових послуг та який укладений не пізніше 2021 року. Під аналогічним договором не може вважатись такий договір, при якому не прослідковується повний цикл організації харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо)"…»
Вважаємо вимогу, щодо надання аналогічного договору, укладеного не пізніше 2021 року дискримінаційною по відношенню до тих, учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів після 2021 року.
ТОВ «ПОНТЕМ ПЛЮС.УА» має аналогічний договір по наданню кейтерингових послуг, проте укладений в 2025 році, в зв’язку з чим не можемо прийняти участь у даній закупівлі.
Просимо зобов’язати замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію.
×
-
Назва доказу:
Договір № 81 від 30.04.2025р.
-
Повʼязаний документ:
Договір №81 від 30.04.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c978132842734bb19d070f5fe948ab6c
Заголовок пункту скарги:
Акт, складений Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 4 Додатку № 1.1. до тендерної документації «Інші вимоги», вимагається надати:
«Акт, складений Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти…»
ТОВ «ПОНТЕМ ПЛЮС.УА» не має змоги прийняти участь у даній закупівлі, тому що на підприємстві не проводилися планові (позапланові) заходи державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти відповідно не маємо Акту, що вимагається замовником в тендерній документації.
Жодним законодавчим актом не передбачено обов’язковість підприємства отримання Акту, складеного Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти…»
Крім того, Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
У Наказі № 5 від 03.01.2023 Мінагрополітики та продовольства України визначено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану.
Таких підстав п’ять:
- подання роботодавцем письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення позапланової перевірки за його бажанням;
- звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави;
- доручення Прем’єр-міністра України про перевірку роботодавця у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- перевірка виконання роботодавцем приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, на підставі повідомлень, що надійшли від органів, зазначених у ч. 5 Переліку.
На проведення планових перевірок Держпродспоживслужби продовжує діяти мораторій на період воєнного стану.
Крім того, ТОВ «ПОНТЕМ ПЛЮС.УА» було подано заяву до Держпродспоживслужби у місті Києві на проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування), а також проведення аудиту, проте відповіді ми ще не отримали.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та вимагаємо зобов’язати Замовника виключити її з тендерної документації.
«Акт, складений Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти…»
ТОВ «ПОНТЕМ ПЛЮС.УА» не має змоги прийняти участь у даній закупівлі, тому що на підприємстві не проводилися планові (позапланові) заходи державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти відповідно не маємо Акту, що вимагається замовником в тендерній документації.
Жодним законодавчим актом не передбачено обов’язковість підприємства отримання Акту, складеного Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти…»
Крім того, Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
У Наказі № 5 від 03.01.2023 Мінагрополітики та продовольства України визначено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану.
Таких підстав п’ять:
- подання роботодавцем письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення позапланової перевірки за його бажанням;
- звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави;
- доручення Прем’єр-міністра України про перевірку роботодавця у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- перевірка виконання роботодавцем приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, на підставі повідомлень, що надійшли від органів, зазначених у ч. 5 Переліку.
На проведення планових перевірок Держпродспоживслужби продовжує діяти мораторій на період воєнного стану.
Крім того, ТОВ «ПОНТЕМ ПЛЮС.УА» було подано заяву до Держпродспоживслужби у місті Києві на проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування), а також проведення аудиту, проте відповіді ми ще не отримали.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та вимагаємо зобов’язати Замовника виключити її з тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Запит до Держпродспоживслужби
-
Повʼязаний документ:
Запит до Держпродспоживслужби.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.