-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Послуги з доступу в режимі онлайн до програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал для закладів загальної середньої освіти»
Завершена
499 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 497.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 497.50 UAH
Період оскарження:
16.07.2025 09:46 - 21.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
bf01a8ffcd2b4509a72126c567e6b83e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-001057-a.c1
Назва:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол відхилення.pdf 15.08.2025 13:34
- Намір.pdf 15.08.2025 13:34
- Скарга__UA-2025-07-16-001057-a____.pdf 15.08.2025 13:34
- Дзвінки до УО_2.jpg 15.08.2025 13:34
- Електронне листування із Замовником.jpg 15.08.2025 13:34
- Дзвінки до УО _1.jpg 15.08.2025 13:34
- Проект договору про закупівлю.pdf 15.08.2025 13:34
- Скарга__UA-2025-07-16-001057-a____.docx 15.08.2025 13:34
- sign.p7s 15.08.2025 13:37
- Заперечення на поясення замовника 20.08.2025.pdf 20.08.2025 19:56
- Заперечення на поясення замовника 20.08.2025.docx 20.08.2025 19:56
- рішення від 19.08.2025 №12708.pdf 19.08.2025 16:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.08.2025 №13138.pdf 27.08.2025 10:46
- рішення від 26.08.2025 №13138.pdf 28.08.2025 12:14
- Протокол відхилення (4).pdf 20.08.2025 15:45
- Довідка щодо прийнятних країн відповідно до ст. 5 РУ Ukraine Facility (1).docx 20.08.2025 15:45
- ВІДПОВІДЬ.docx 20.08.2025 15:45
- Додаток 7 Перелік документів та інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі (1) (1).docx 20.08.2025 15:45
- Додаток 1 Тендерна пропозиція (2).docx 20.08.2025 15:45
- Додаток 5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (1) (3).docx 20.08.2025 15:45
- Додаток 3 Інфомація про кваліфікаційні критерії Учасника (2).docx 20.08.2025 15:45
- Додаток 2 Анкета учасника торгів (1).docx 20.08.2025 15:45
- Пояснення.pdf 20.08.2025 15:45
- Додаток 6 Лист - згода (1).docx 20.08.2025 15:45
- Додаток 4 Проект договору про закупівлю (1) (2).docx 20.08.2025 15:45
- ТД за Особливостями (2).docx 20.08.2025 15:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.08.2025 13:49
Дата розгляду скарги:
26.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.08.2025 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.08.2025 12:14
Дата виконання рішення Замовником:
29.08.2025 17:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно рішення №13138-р/пк-пз від 26.08.2025 року Учасника ТОВ "АР БУК ЮА" повернуто на кваліфікацію.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
454c1cc245be4e77a5d8d28c608a29f1
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення
ТОВ "АР БУК ЮА"
У протокольному рішенні уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р. Замовник обґрунтовував відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА" наступним чином:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-07-16-001057-a.
ТОВ «АР БУК ЮА» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протокольним рішенням уповноваженої особи №02 від 25.07.2025 р. Скаржника визнано переможцем закупівлі. Однак, Протокольним рішенням уповноваженої особи №3 від 12.08.2025 р. Замовник скасував рішення про визнання нас переможцем та прийняв рішення про відхилення ТОВ "АР БУК ЮА".
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "АР БУК ЮА" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА".
ТОВ "АР БУК ЮА" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини
Протокольним рішенням уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р. (далі – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця закупівлі ТОВ "АР БУК ЮА". Підставою відхилення стало те, що переможець процедури закупівлі, нібито, відмовився від підписання договору про закупівлю.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення
ТОВ "АР БУК ЮА"
У протокольному рішенні уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р. Замовник обґрунтовував відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА" наступним чином:
«Рішенням уповноваженої особи від 25.07.2025, відповідно до протоколу № 02, визначено Учасника-переможця переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Відповідно до пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості), з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Учасник-переможець у строк, визначений для укладення договору, не надав підписаного договору.
Договір про закупівлю не вдалось укласти у строк, визначений для укладення договору, у зв’язку з ненаданням договору.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та/або тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, тендерну пропозицію Учасника-переможця підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
Таким чином, виходячи із змісту даного обґрунтування підставами для відхилення є те, що переможець відмовився від підписання договору. Однак, дана інформація є неправдивою, адже Скаржник не відмовлявся від підписання договору, а неодноразово намагався зв’язатись із Замовником як через офіційну електронну пошту Уповноваженої особи - zhovkva.vo.zakupky@gmail.com, так і неодноразово телефонували на офіційний контактний телефон Уповноваженої особи вказаний у електронних полях закупівлі та у тендерній документації.
Також, ТОВ "АР БУК ЮА" йшли на зустріч Замовнику, намагались підтримували телефонний зв'язок та листування електронною поштою з Уповноваженою особою Замовника.
Таким чином, ТОВ " АР БУК ЮА " неодноразово прагнули підписати договір, та різними способами зв’язку намагались ініціювати процедуру підписання із Замовником, але він повністю ігнорував наші спроби та посилався на те, що відповідальна особа перебуває у відпустці і договір буде підписаний після її виходу з відпустки. Однак, в обіцяний період Скаржник отримав повідомлення про відхилення нашої тендерної пропозиції шляхом оприлюднення Протокольного рішення уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р.
Звертаю увагу, що повністю заповнений Скаржником договір містився в документах тендерної пропозиції. Заповнений договір повністю містить заповнені реквізити зі сторони ТОВ "АР БУК ЮА", заповнену Специфікацію, підпис директора із накладенням печатки товариства.
Відповідно до вимоги пункту 3 «Проєкт договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації:
«Остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проєкту договору про закупівлю, що є Додатком 4 до цієї тендерної документації, та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником.
Переможець повинен підписати 2 примірники договору у строки, визначені пунктом 2 «Строк укладення договору про закупівлю» цього розділу та у день підписання передати замовнику один примірник договору. Не підписання переможцем договору про закупівлю та/або не передання одного примірника цього договору у строк не пізніше ніж через 15 днів після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю буде розцінено як відмова переможця від укладення договору про закупівлю, що спричиняє наслідки, передбачені пунктом 5 цієї Документації «Дії замовника при відмові переможця торгів підписати договір про закупівлю» цього розділу.»
Таким чином, Замовник порушив власну вимогу Тендерної документації, оскільки не надіслав переможцю — ТОВ «АР БУК ЮА» остаточну редакцію договору, що є необхідною передумовою для виконання учасником обов’язку з підписання та повернення одного примірника договору у визначений строк.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця. Дії Замовника, який не забезпечив виконання власних процедурних обов’язків і фактично позбавив переможця можливості підписати договір у належній формі та строк, суперечать цим принципам.
Отже, невиконання Замовником передбаченого тендерною документацією та законом обов’язку щодо направлення остаточної редакції договору є прямим порушенням процедур закупівлі та призвело до необґрунтованого обмеження прав переможця.
ТОВ "АР БУК ЮА" надає в якості доказу електронне листування з Уповноваженою особою – Пацулою Тарасом Володимировичем, на офіційну електронну пошту вказану в тендерній документації: zhovkva.vo.zakupky@gmail.com :
Також, ТОВ "АР БУК ЮА" неодноразово телефонували Уповноваженій особі на контактний номер телефону вказаний у електронних полях ЕСЗ та в тендерній документації – 0630466271, для ініціювання процедури підписання договору:
Але, Замовник вперто констатує, що ТОВ "АР БУК ЮА" відмовляється від підписання договору. Саме цим Замовник аргументує свою позицію в протоколі нашого відхилення.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що Замовник посилався на те, що уповноважена особа перебуває у відпустці і договір буде укладено після її виходу з відпустки, однак Замовник не скористався законодавчою можливістю продовжити строк укладання договору до 60 днів.
Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.»
При цьому період укладення договору, згідно пункту 49 Особливостей чітко встановлює, що Замовник укладає договір з переможцем не пізніше ніж через 15 днів з дати рішення про намір укласти договір, а у випадку обґрунтованої необхідності строк може бути продовжений до 60 днів. Також у разі подання скарги перебіг строку зупиняється. Тобто, за наявності організаційних перепон на стороні Замовника (у т. ч. кадрових), саме Замовник мав би застосувати механіку продовження до 60 днів, а не імітувати «відмову» переможця. Невикористання цього права є помилкою Замовника, а не підставою для покладення негативних наслідків на переможця.
Підпункт 3 пункту 44 Особливостей (постанова КМУ № 1178) передбачає відхилення пропозиції саме у випадку, коли переможець відмовився від підписання договору відповідно до вимог тендерної документації або від укладення договору, не надав визначені документи, забезпечення виконання договору тощо.
Отже, належними доказами «відмови» можуть бути: пряма письмова відмова переможця у формі листа чи довідки. За відсутності таких доказів посилання на «відмову» є голослівним і не підтверджує підстави для відхилення за пп. 3 п. 44 Особливостей.
Таким чином, законодавець прямо передбачив можливість продовження строку укладення договору у разі наявності обґрунтованих підстав. Перебування уповноваженої особи у відпустці могло бути використано Замовником як така обґрунтована підстава для продовження строку укладення договору, з метою забезпечення можливості підписання договору з переможцем, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Фактичне ж невикористання Замовником передбаченого законом права на продовження строку до 60 днів та неприйняття відповідного рішення призвело до порушення встановленої процедури та необґрунтованого відхилення тендерної пропозиції переможця.
Організація закупівельної діяльності покладається на Замовника (ст. 11 Закону). Закон та Примірне положення про уповноважену особу допускають наявність декількох уповноважених осіб і/або покладання виконання обов’язків на іншу особу на період відсутності основної (за розпорядчим актом керівника). Тому посилання Замовника на «відпустку уповноваженої особи» як причину неукладення договору є юридично неспроможним: Замовник мав забезпечити підпис керівником/іншою уповноваженою особою або завчасно організувати заміщення. Додатково, за наявності об’єктивних обставин Замовник міг продовжити строк укладення договору до 60 днів за п. 46 Особливостей.
У цьому кейсі Замовник не вчинив належних дій, спрямованих на укладення договору: не надіслав (або не довів належне надсилання) остаточної редакції договору переможцю; безпідставно послався на відпустку уповноваженої особи; не використав передбачене п. 46 Особливостей право продовжити строк до 60 днів. Надалі Замовник, зумовивши затримку власною організаційною бездіяльністю, неправомірно кваліфікував ситуацію як «відмову» з боку переможця і відхилив пропозицію за пп. 3 п. 44 Особливостей. Такі дії мають ознаки уникнення належних результатів процедури закупівлі та суперечать принципам Закону.
Скаржник жодним чином не виражав наміру відмовитися від укладення договору; навпаки, ініціював комунікацію, очікував на отримання остаточної редакції договору, а факт подання цієї скарги підтверджує волю на укладення договору на умовах ТД. За відсутності доказів, які прямо підтверджують відмову переможця, підстава відхилення за пп. 3 п. 44 Особливостей є неподтвердженою та підлягає скасуванню.
Дії Замовника, щодо нашого відхилення є повністю незаконними та порушують гарантовані законом права переможця закупівлі, а також грубо порушують принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону. Відхилення пропозиції на підставі "відмови від підписання договору" є безпідставним і таким, що суперечить Закону.
Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протокольного рішення уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р., щодо відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ "АР БУК ЮА".
Відповідно до ст. 5 Закону, публічні закупівлі мають здійснюватися на засадах недискримінації та рівного доступу до участі у закупівлях. Відхилення пропозиції без законних підстав фактично позбавляє учасника рівних умов для участі в тендері, що є порушенням зазначених принципів.
Замовник порушив порядок застосування підстави відхилення, згідно пп. 3 п. 41 Особливостей – «замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та/або тендерної пропозиції», а тому рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА" викладене в Протоколі №03 від 12.08.2025 р. є повністю незаконним та необґрунтованим. У зв’язку з чим, ТОВ "АР БУК ЮА" просить Орган оскарження відновити порушені Замовником права та скасувати рішення викладене в Протоколі відхилення №03 від 12.08.2025 р.
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-07-16-001057-a.
ТОВ «АР БУК ЮА» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протокольним рішенням уповноваженої особи №02 від 25.07.2025 р. Скаржника визнано переможцем закупівлі. Однак, Протокольним рішенням уповноваженої особи №3 від 12.08.2025 р. Замовник скасував рішення про визнання нас переможцем та прийняв рішення про відхилення ТОВ "АР БУК ЮА".
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "АР БУК ЮА" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА".
ТОВ "АР БУК ЮА" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини
Протокольним рішенням уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р. (далі – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця закупівлі ТОВ "АР БУК ЮА". Підставою відхилення стало те, що переможець процедури закупівлі, нібито, відмовився від підписання договору про закупівлю.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення
ТОВ "АР БУК ЮА"
У протокольному рішенні уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р. Замовник обґрунтовував відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА" наступним чином:
«Рішенням уповноваженої особи від 25.07.2025, відповідно до протоколу № 02, визначено Учасника-переможця переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Відповідно до пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості), з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Учасник-переможець у строк, визначений для укладення договору, не надав підписаного договору.
Договір про закупівлю не вдалось укласти у строк, визначений для укладення договору, у зв’язку з ненаданням договору.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та/або тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, тендерну пропозицію Учасника-переможця підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
Таким чином, виходячи із змісту даного обґрунтування підставами для відхилення є те, що переможець відмовився від підписання договору. Однак, дана інформація є неправдивою, адже Скаржник не відмовлявся від підписання договору, а неодноразово намагався зв’язатись із Замовником як через офіційну електронну пошту Уповноваженої особи - zhovkva.vo.zakupky@gmail.com, так і неодноразово телефонували на офіційний контактний телефон Уповноваженої особи вказаний у електронних полях закупівлі та у тендерній документації.
Також, ТОВ "АР БУК ЮА" йшли на зустріч Замовнику, намагались підтримували телефонний зв'язок та листування електронною поштою з Уповноваженою особою Замовника.
Таким чином, ТОВ " АР БУК ЮА " неодноразово прагнули підписати договір, та різними способами зв’язку намагались ініціювати процедуру підписання із Замовником, але він повністю ігнорував наші спроби та посилався на те, що відповідальна особа перебуває у відпустці і договір буде підписаний після її виходу з відпустки. Однак, в обіцяний період Скаржник отримав повідомлення про відхилення нашої тендерної пропозиції шляхом оприлюднення Протокольного рішення уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р.
Звертаю увагу, що повністю заповнений Скаржником договір містився в документах тендерної пропозиції. Заповнений договір повністю містить заповнені реквізити зі сторони ТОВ "АР БУК ЮА", заповнену Специфікацію, підпис директора із накладенням печатки товариства.
Відповідно до вимоги пункту 3 «Проєкт договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації:
«Остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проєкту договору про закупівлю, що є Додатком 4 до цієї тендерної документації, та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником.
Переможець повинен підписати 2 примірники договору у строки, визначені пунктом 2 «Строк укладення договору про закупівлю» цього розділу та у день підписання передати замовнику один примірник договору. Не підписання переможцем договору про закупівлю та/або не передання одного примірника цього договору у строк не пізніше ніж через 15 днів після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю буде розцінено як відмова переможця від укладення договору про закупівлю, що спричиняє наслідки, передбачені пунктом 5 цієї Документації «Дії замовника при відмові переможця торгів підписати договір про закупівлю» цього розділу.»
Таким чином, Замовник порушив власну вимогу Тендерної документації, оскільки не надіслав переможцю — ТОВ «АР БУК ЮА» остаточну редакцію договору, що є необхідною передумовою для виконання учасником обов’язку з підписання та повернення одного примірника договору у визначений строк.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця. Дії Замовника, який не забезпечив виконання власних процедурних обов’язків і фактично позбавив переможця можливості підписати договір у належній формі та строк, суперечать цим принципам.
Отже, невиконання Замовником передбаченого тендерною документацією та законом обов’язку щодо направлення остаточної редакції договору є прямим порушенням процедур закупівлі та призвело до необґрунтованого обмеження прав переможця.
ТОВ "АР БУК ЮА" надає в якості доказу електронне листування з Уповноваженою особою – Пацулою Тарасом Володимировичем, на офіційну електронну пошту вказану в тендерній документації: zhovkva.vo.zakupky@gmail.com :
Також, ТОВ "АР БУК ЮА" неодноразово телефонували Уповноваженій особі на контактний номер телефону вказаний у електронних полях ЕСЗ та в тендерній документації – 0630466271, для ініціювання процедури підписання договору:
Але, Замовник вперто констатує, що ТОВ "АР БУК ЮА" відмовляється від підписання договору. Саме цим Замовник аргументує свою позицію в протоколі нашого відхилення.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що Замовник посилався на те, що уповноважена особа перебуває у відпустці і договір буде укладено після її виходу з відпустки, однак Замовник не скористався законодавчою можливістю продовжити строк укладання договору до 60 днів.
Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.»
При цьому період укладення договору, згідно пункту 49 Особливостей чітко встановлює, що Замовник укладає договір з переможцем не пізніше ніж через 15 днів з дати рішення про намір укласти договір, а у випадку обґрунтованої необхідності строк може бути продовжений до 60 днів. Також у разі подання скарги перебіг строку зупиняється. Тобто, за наявності організаційних перепон на стороні Замовника (у т. ч. кадрових), саме Замовник мав би застосувати механіку продовження до 60 днів, а не імітувати «відмову» переможця. Невикористання цього права є помилкою Замовника, а не підставою для покладення негативних наслідків на переможця.
Підпункт 3 пункту 44 Особливостей (постанова КМУ № 1178) передбачає відхилення пропозиції саме у випадку, коли переможець відмовився від підписання договору відповідно до вимог тендерної документації або від укладення договору, не надав визначені документи, забезпечення виконання договору тощо.
Отже, належними доказами «відмови» можуть бути: пряма письмова відмова переможця у формі листа чи довідки. За відсутності таких доказів посилання на «відмову» є голослівним і не підтверджує підстави для відхилення за пп. 3 п. 44 Особливостей.
Таким чином, законодавець прямо передбачив можливість продовження строку укладення договору у разі наявності обґрунтованих підстав. Перебування уповноваженої особи у відпустці могло бути використано Замовником як така обґрунтована підстава для продовження строку укладення договору, з метою забезпечення можливості підписання договору з переможцем, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Фактичне ж невикористання Замовником передбаченого законом права на продовження строку до 60 днів та неприйняття відповідного рішення призвело до порушення встановленої процедури та необґрунтованого відхилення тендерної пропозиції переможця.
Організація закупівельної діяльності покладається на Замовника (ст. 11 Закону). Закон та Примірне положення про уповноважену особу допускають наявність декількох уповноважених осіб і/або покладання виконання обов’язків на іншу особу на період відсутності основної (за розпорядчим актом керівника). Тому посилання Замовника на «відпустку уповноваженої особи» як причину неукладення договору є юридично неспроможним: Замовник мав забезпечити підпис керівником/іншою уповноваженою особою або завчасно організувати заміщення. Додатково, за наявності об’єктивних обставин Замовник міг продовжити строк укладення договору до 60 днів за п. 46 Особливостей.
У цьому кейсі Замовник не вчинив належних дій, спрямованих на укладення договору: не надіслав (або не довів належне надсилання) остаточної редакції договору переможцю; безпідставно послався на відпустку уповноваженої особи; не використав передбачене п. 46 Особливостей право продовжити строк до 60 днів. Надалі Замовник, зумовивши затримку власною організаційною бездіяльністю, неправомірно кваліфікував ситуацію як «відмову» з боку переможця і відхилив пропозицію за пп. 3 п. 44 Особливостей. Такі дії мають ознаки уникнення належних результатів процедури закупівлі та суперечать принципам Закону.
Скаржник жодним чином не виражав наміру відмовитися від укладення договору; навпаки, ініціював комунікацію, очікував на отримання остаточної редакції договору, а факт подання цієї скарги підтверджує волю на укладення договору на умовах ТД. За відсутності доказів, які прямо підтверджують відмову переможця, підстава відхилення за пп. 3 п. 44 Особливостей є неподтвердженою та підлягає скасуванню.
Дії Замовника, щодо нашого відхилення є повністю незаконними та порушують гарантовані законом права переможця закупівлі, а також грубо порушують принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону. Відхилення пропозиції на підставі "відмови від підписання договору" є безпідставним і таким, що суперечить Закону.
Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протокольного рішення уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р., щодо відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ "АР БУК ЮА".
Відповідно до ст. 5 Закону, публічні закупівлі мають здійснюватися на засадах недискримінації та рівного доступу до участі у закупівлях. Відхилення пропозиції без законних підстав фактично позбавляє учасника рівних умов для участі в тендері, що є порушенням зазначених принципів.
Замовник порушив порядок застосування підстави відхилення, згідно пп. 3 п. 41 Особливостей – «замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та/або тендерної пропозиції», а тому рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА" викладене в Протоколі №03 від 12.08.2025 р. є повністю незаконним та необґрунтованим. У зв’язку з чим, ТОВ "АР БУК ЮА" просить Орган оскарження відновити порушені Замовником права та скасувати рішення викладене в Протоколі відхилення №03 від 12.08.2025 р.
×
-
Назва доказу:
дзвінки до замовника №2
-
Повʼязаний документ:
Дзвінки до УО_2.jpg
-
-
Назва доказу:
дзвінки до замовника №1
-
Повʼязаний документ:
Дзвінки до УО _1.jpg
-
-
Назва доказу:
намір про укладення договору
-
Повʼязаний документ:
Намір.pdf
-
-
Назва доказу:
доказ - електронне листування із замовником
-
Повʼязаний документ:
Електронне листування із Замовником.jpg
-
-
Назва доказу:
проект договору про закупівлю
-
Повʼязаний документ:
Проект договору про закупівлю.pdf
-
-
Назва доказу:
протокол про відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга підписана
-
Повʼязаний документ:
Скарга__UA-2025-07-16-001057-a____.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга в електронному форматі
-
Повʼязаний документ:
Скарга__UA-2025-07-16-001057-a____.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ТОВ "АР БУК ЮА" просить: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «Послуги з доступу в режимі онлайн до програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал для закладів загальної середньої освіти», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-07-16-001057-a. 3. Зобов’язати Замовника - Відділ освіти Жовківської міської ради Львівського району Львівської області – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р., стосовно відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – ТОВ "АР БУК ЮА" . Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо. 1. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ) 2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text 3. Заповнений проект Договору про закупівлю з-боку ТОВ "АР БУК ЮА". 4. Протокольне рішення уповноваженої особи №03 від 12.08.2025 р. 5. Протокольне рішення уповноваженої особи №02 від 25.07.2025 р. 6. Докази у вигляді фотографій електронного листування на офіційну пошту Уповноваженої особи Замовника. 7. Докази у вигляді фотографій дзвінків на контактний номер Уповноваженої особи Замовника. Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua