-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт покрівлі правого крила Лисогірського ліцею Мигіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області
Завершена
2 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 23 000.00 UAH
Період оскарження:
15.07.2025 15:28 - 20.07.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Про скасування рішення про визнання переможцем ФОП Дяченко Сергія Миколайовича
Номер:
818ee504c07b400d80ccf5f52926aaaf
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-15-008485-a.b1
Назва:
Про скасування рішення про визнання переможцем ФОП Дяченко Сергія Миколайовича
Вимога:
Шановний Замовнику!
Вимагаємо скасувати рішення уповноваженої особи про визнання ФОП Дяченко Сергій Миколайович переможцем в закупівлі: Поточний ремонт покрівлі правого крила Лисогірського ліцею Мигіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області. Вказане рішення, прийняте відповідно до протоколу уповноваженої особи №130 від 29 липня 2025 року, є незаконним та таким, що суперечить вимогам чинного законодавства та вимогам Тендерної документації Замовника, а саме:
1. Відповідно до абзацу 2 пункту 4.1.5. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації: «У разі залучення до виконання робіт стороннього суб'єкта господарювання (субпідрядника /співвиконавця), Учасник надає довідку довільної форми з переліком субпідрядних організацій, які будуть залучені до виконання робіт з обов’язковим наданням копій дозвільних документів та/або копій ліцензій таких субпідрядних організацій (з переліком робіт) на провадження господарської діяльності, необхідних для виконання робіт до яких їх залучають, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством (дозвільні документи та/або ліцензії повинні бути чинними).»
В складі тендерної пропозиції ФОП Дяченко Сергій Миколайович надав наказ №516 від 17.09.2020 року «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», виданого Державною службою України з надзвичайних ситуацій. Однак в пункті 2 наказу не видно номеру облікової картки платника податків Фізичної особи-підприємця Цибульської Любов Петрівни. Зазначаємо, що в даному випадку не можна визначити цю інформацію конфіденційною, оскільки Учасник – ФОП Дяченко Сергій Миколайович не надав в складі своєї тендерної пропозиції саму ліцензію і неможливо визначити чи саме цьому субпідряднику видано ліцензію.
2. Виникає питання на якій підставі Замовник надав Учаснику – ФОП Дяченко Сергій Миколайович 24 години на виправлення невідповідностей в кошторисній документації?
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В своєму повідомленні про усунення невідповідностей від 28.07.2025 року Замовник надав можливість Учаснику ФОП Дяченко Сергій Миколайович змінити в своїй кошторисній документації назву предмету закупівлі, адже першочергово Учасник надав документи із зазначенням предмету закупівлі: Поточний ремонт покрівлі Лисогірського ліцею Мигіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області, що по суті є іншим предметом закупівлі, ніж визначено у вказаних відкритих торгах з особливостями. Надавши змогу Учаснику виправити документи, замовник грубо порушив законодавство в сфері публічних закупівель, адже абзацом 2 пункту 43 Особливостей, чітко визначено, що можна вносити виправлення в документи, які не призводять до зміни предмета закупівлі.
В повідомлені вказано, що допущена помилка в назві предмету закупівлі є технічною (механічною) помилкою, однак відповідно до Розділу 3 Тендерної документації визначено перелік формальних помилок, які не призводять до відхилення тендерної пропозиції, у Замовника в цьому переліку вказані і технічні помилки, однак в цьому переліку не передбачено можливість зміни назви предмета закупівлі та технічних характеристик.
Також, Замовником надано можливість виправити технічні характеристики предмета закупівлі, а саме: Учасником в наданому Дефектному акті та Локальному кошторисі не враховано висоту риштувань до 16 м. відповідно до пункту 9 Дефектного акту, який зазначений в Додатку 2 до тендерної документації, а зазначено, що установлення та розбирання зовнішніх металевих трубчастих інвентарних риштувань – 914 м. кв, вказана позиція є чіткою технічною характеристикою, яка була визначена в Додатку 2 до Тендерної документації.
Виходячи з вище вказаного вимагаємо скасувати рішення про визнання ФОП Дяченко Сергій Миколайович переможцем в закупівлі: Поточний ремонт покрівлі правого крила Лисогірського ліцею Мигіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області.
У разі якщо Замовник не відреагує на вказану вимогу ми будемо змушені звернутися до відповідних органів з здійснення моніторингу закупівлі та фіксування наявних порушень, які Замовник свідомо ігнорує.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.08.2025 12:44
Вирішення:
Шановний учаснику!
Дякуємо Вам за звернення та надаємо наступну відповідь на Вашу Вимогу.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 №1178 ( далі – Особливості) передбачається, що у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Тобто у замовника відсутній обов’язок надавати Вам відповідь так як Вашу пропозицію не було відхилено. Однак, дотримуючись принципів публічних закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням
замовником було прийнято рішення надати відповідь на Вашу вимогу та пояснити правомірність прийнятого замовником рішення про визначення переможцем закупівлі «Поточний ремонт покрівлі правого крила Лисогірського ліцею Мигіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області» ФОП Дяченко Сергій Миколайович
Протокольним рішенням уповноваженої особи №130 від 29 липня 2025 року учасника закупівлі ФОП Дяченко Сергій Миколайович було визначено переможцем закупівлі як такого, що повністю відповідає усім вимогам, встановленим у тендерній документації замовника з урахуванням виправлених невідповідностей.
Ваша вимога про скасування рішення про визнання переможцем ФОП Дяченко Сергія Миколайовича є безпідставною.
Щодо першого зауваження:
1. Абзацом 2 пункту 4.1.5. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації: «У разі залучення до виконання робіт стороннього суб'єкта господарювання (субпідрядника /співвиконавця), Учасник надає довідку довільної форми з переліком субпідрядних організацій, які будуть залучені до виконання робіт з обов’язковим наданням копій дозвільних документів та/або копій ліцензій таких субпідрядних організацій (з переліком робіт) на провадження господарської діяльності, необхідних для виконання робіт до яких їх залучають, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством (дозвільні документи та/або ліцензії повинні бути чинними).»
В складі своєї тендерної пропозиції переможець закупівлі ФОП Дяченко Сергій Миколайович надав довідку про залучення субпідрядника від 21.07.2025 № 33 та наказ №516 від 17.09.2020 року «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», виданого Державною службою України з надзвичайних ситуацій, а також Договір субпідряду №7 від 17.07.2025 року,укладений між ФОП Цибульською Л.П. та ФОП Дяченко Сергій Миколайович, в реквізитах якого вказано номер облікової картки платника податків Фізичної особи-підприємця Цибульської Любов Петрівни, а саме 1995511726.
Також замовником особисто через сайт ДСНС було перевірено наявність ліцензії ФОП Цибульської Л.П. в реєстрі ліцензіатів.
Рекомендуємо Вам також перейти на сайт ДСНС та перевірити чинність ліцензії ФОП Цибульської Л.П. та пересвідчитися у її законності особисто.
Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що чинним законодавством наразі передбачається, що ліцензії зазначаються у наказі, оскільки наказ є офіційним документом, який фіксує рішення про видачу, анулювання або переоформлення ліцензії. Це потрібно для офіційного закріплення права на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. У наказі фіксується факт видачі, анулювання або переоформлення ліцензії, що є підставою для внесення відповідних змін до ліцензійного реєстру.
Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для відхилення ФОП Дяченко Сергій Миколайович, який, до Вашої уваги, надав найбільш ЕКОНОМІЧНО ВИГІДНУ пропозицію, що дозволить замовнику зекономити кошти у сумі 424320,00 гривень та використати їх на інші нагальні потреби замовника.
Щодо другого зауваження:
2. Замовником було надано переможцю закупівлі ФОП Дяченко Сергій Миколайович 24 голини на виправлення виявлених невідповідностей, які були виявлені при розгляді його тендерної пропозиції.
Пунктом 43 Особливостей чітко визначено, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Пропушення двох слів в назві предмета та висоти риштувань до 16 м. в дефектному акті та локальному кошторисі жодним чином не призвело до зміни предмета закупівлі, та тим більше найменування товару, марки, моделі тощо. Також виявлена невідповідність не призвела до зміни жодного розрахунку кошторисних документів, які були надані переможцем закупівлі ФОП Дяченко Сергій Миколайович.
Звертаємо Вашу увагу, що 24 години на виправлення у тендерних процедурах, передбачені законодавством, дають можливість учасникам виправити незначні помилки або невідповідності у своїх тендерних пропозиціях, які були виявлені замовником. Це запобігає автоматичному відхиленню пропозицій через дрібні недоліки, якщо вони не впливають на суть пропозиції та ціну. Таким чином, замовник може зберегти більш вигідну пропозицію, а учасник отримує шанс виправити помилки.
Приймаючи рішення щодо надання 24 годин на виправлення невідповідностей замовник керувався в першу чергу чинним закупівельним законодавством та актуальною практикою органу оскарження Антимонопольного комітету України.
Зокрема, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 13978-р/пк-пз від 19.08.2024 року зазначає, що замовник неправомірно відхилив пропозицію учасника через випадковий пропуск ним слова "розвантажене" (файл "2.1 Додаток №3, Тех. специфікація.pdf"). З рішенням можете ознайомитися особисто.
Враховуючи вищевикладене, у замовника відсутні підстави задовільнити Вашу вимогу.
Разом з тим, звертаємо ще раз Вашу увагу на те, що Замовником при проведенні процедури закупівлі та розгляді тендерної пропозиції переможця закупівлі ФОП Дяченко Сергій Миколайович було дотримано усіх вимог, які визначаються Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 117 та принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено