• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Манометри в асортименті 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (38425100-1 Манометри)

відповідно до норм постанови КМУ №1178 від 12.10.2022

Завершена

257 600.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 576.00 UAH
Період оскарження: 14.07.2025 14:29 - 19.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця

Номер: 7366b2c66a0347cb9b4c071d6005f896
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-14-006745-a.b3
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця
Скарга:
№ 414 від 06.08.2025 Антимонопольний комітет України 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Замовник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКОРД" ЄДРПОУ: 43672802 проспект Володимира Івасюка 2-Г, корпус 1, м. Київ, 04219 тел.: +38(044) 330-05-09 е-mail: tender.vicord@gmail.com Суб’єкт оскарження: ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МИКОЛАЇВОБЛТЕПЛОЕНЕРГО» ЄДРПОУ: 31319242 Вул. Миколаївська, 5-а, м. Миколаїв, 54034 тел.: +38(050) 479-29-53 е-mail: okptender@ukr.net Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-14-006745-a СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) 14.07.2025 ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МИКОЛАЇВОБЛТЕПЛОЕНЕРГО» (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015- 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (далі – відкриті торги за Особливостями). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 23.07.2025. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: — ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКОРД", — ТОВ "УКРПРОМЦЕНТР ЛТД" ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКОРД" (далі – Скаржник) вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертається до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою з огляду на таке: Згідно тендерної документації Замовника (Додаток № 3) були встановлені вимоги на предмет закупівлі, а саме: - Матеріал штуцера та механізму – латунь - Матеріал механізму - Мідно-латунний сплав Так згідно НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ УКРАЇНИ ДСТУ ГОСТ 15527:2005 (ГОСТ 15527-2004, IDТ) (надалі Стандарт) який діє на території України на мідно-цинкові метали (латуні), оброблювані тиском встановлено 8 основних марок латуні, а саме: Л96, Л90, Л85, Л80, Л70, Л68, Л63, Л60, а також сплави латуні: латунь алюмінієва, латунь алюмінієво-залізна, латунь алюмінієво-нікелева, латунь залізо-марганцева, латунь нікелева, латунь марганцева та інщі, але мідно-латунного сплаву не існує тому що, латунь це і є сплав міді та цинку з додаванням невеликої кількості інших металів таких як: Pb свинець, Fe залізо, Sb сурма, Bi вісмут, P фосфор, Zn цинк. У зв’язку з тим, що Замовником два рази встановлено вимогу щодо матеріалу механізму латунь та на неіснуючий згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 мідно-латунний сплав, вимога стосовно мідно-латунного сплаву трактується як мідно-цинкові метали (латуні) які встановлені Стандартом України, тому що це і є: латунь 29.07.2025 під час розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції Скаржника, Замовником, згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою обласного комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго» № 29/07-11ВТ, було відхиллено пропозицію Скаржника на підставі пп.2 п. 1 статті 31 Закону та з урахуванням пп.2 п.41 Особливостей з зазначенням аргументації: «Замовник вимагав: - відповідно до п.1 ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції до тендерної документації вимагалось надати відповідно до Додатку №3 до тендерної документації вимагалось надати інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: згода з умовами та вимогами, які визначені у технічному завданні Додаток 3 до тендерної документації та гарантування їх виконання у вигляді підписаного технічного завдання, Учасник в складі своєї пропозиції надав підписані технічні вимоги (завдання) Таблиця №1 вих. 383-4 від 18 липня 2025 року. Крім того, для підтвердження якості Учасник надає паспорт на даний вид товару, або сертифікат відповідності, або відповідні документи про сертифікацію, або документи з посиланням на нормативно правові акти, що даний вид товару не сертифікується в Україні, тощо. Учасником було надано зразок паспорту, який містить інформацію про технічні та якісні характеристики запропонованого Товару (предмету закупівлі), згідно, чинному законодавству України, на виріб від ПрАТ «Склоприлад» на Манометри ДМ 05, Вакуумметр ДВ 05, Мановакуумметри ДА05 Паспорт АКГ 05.890.003 ПС, в якому такий показник як: матеріал механізму стоїть латунь, сталь нержавіюча; сталь вуглецева. а відповідно до вимог Замовника вони повинні бути Мідно-латунний сплав Таким чином запропоновані Учасником: Манометр 150-160, 2,5 МПа (25 бар) – 10 шт. Манометр 100, 600 кПа (6 бар) – 30 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) – 204 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) – 87 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) – 12 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) G1/2’’ – 16 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 24 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 12 шт. Манометр 50-63, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 40 шт. Манометр 50-63, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 15 шт. не відповідає технічним вимогам Замовника." Даний недолік не підлягає усуненню протягом 24 годин.» 29.07.2025 р. Скаржником було надіслано вимогу (вих. № 403) на рішення замовника, а саме: «Звертаємо увагу, що на території України діє НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ УКРАЇНИ ДСТУ ГОСТ 15527:2005 (ГОСТ 15527-2004, IDТ) (надалі Стандарт), який поширюється на мідно-цинкові метали (латуні), оброблювані тиском. Так згідно Стандарту, латунь - це сплав міді та цинку з додаванням невеликої кількості інших металів таких як: Pb свинець, Fe залізо, Sb сурма, Bi вісмут, P фосфор, Zn цинк. Вимога щодо матеріалу механізму згідно Додатку № 3 замовником виставлена з помилкою, так як мідно-латунного сплаву не існує, а латунь це і є сплав міді, та інших металів, у зв’язку з чим вимога стосовно мідно-латунного сплаву трактується як мідно-цинковий, в результаті якого отримується латунь оброблювана тиском з якої згодом виготовляються механізми манометрів. Вимагаємо: Скасувати рішення комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго», № 29/07-11ВТ від 29.07.2025» 01.08.2025 під час розгляду вимоги Скаржника уповноваженою особою Замовника, згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою обласного комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго» №01/08-1ВТ, вимогу було відхилено та надано наступні роз’яснення: «Замовником було вказано у Технічних Вимогах Завданнях (Додаток№3) параметри до предмету закупівлі відповідно до стандартів та ГОСТУ, з покращеними технічними та якісними показниками, оскільки даний вид манометрів іде на обладнання підвищеної небезпеки. В Україні чинний ДСТУ ГОСТ 15527:2005 (ідентичний ГОСТ 15527 2004) регламентує мідно цинкові сплави (латуні), придатні для обробки тиском. Стандарт чітко визначає межі вмісту Cu і Zn, а також домішок. Замовник вказує такий показник, як мідно-латуний сплав відповідно до ГОСТ 2208 2007, для типових латунних марок (наприклад, Л80) допускається мідь на рівні 79–81 %, решта — цинк та мінімальні домішки (не більше ≈0,3 %). Також хочемо зазначити з приводу «Вимоги щодо матеріалу механізму згідно Додатку № 3 замовником виставлена з помилкою, так як мідно-латунного сплаву не існує, а латунь це і є сплав міді, та інших металів, у зв’язку з чим вимога стосовно мідно-латунного сплаву трактується як мідно-цинковий, в результаті якого отримується латунь оброблювана тиском з якої згодом виготовляються механізми манометрів», зазначаємо що Стандартна латунь відповідно до ГОСТ має приблизно 60–70 % Cu (наприклад LS63 — 62–65 % Cu) та 30–40 % Zn., а сплави з підвищеним вмістом міді (типу rich brass / red brass) мають ≈84–86 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈14 16 % і додаються незначні домішки (Fe, Pb.) Замовник вважає дану притензію не обґрунтованою, оскільки Мідно-латунний сплав (з підвищеним вмістом міді) виправданий там, де потрібна максимальна корозійна стійкість, висока електровідність. Також зазначаємо, що в період уточнення, Учасник не заявляв до Замовника за роз’ясненням, а підписавши Технічні завдання (Додаток№3) погодився з Умовами та технічними характеристиками Замовника. Беручи до Уваги вище викладене, Замовник прийняв рішення про відхилення Учасника згідно з пунктом 44 Особливостей «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». 01.08.2025 р. Скаржником (вих. № 407) було надіслано повторну Вимогу на рішення замовника, а саме: Замовником згідно роз’яснення в котрий раз вказано «мідно-латунний сплав» якого не існує, а існує тільки мідно цинкові сплави (латуні), які в своєму складі містять мідь та цинк в різних пропорціях з додаванням невеликої кількості інших металів таких як: Pb свинець, Fe залізо, Sb сурма, Bi вісмут, P фосфор, Zn цинк. При виробництві механізмів манометрів загально технічного призначення використовується латунь марки Л80 (яка згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 найефективніше використовується для виробництва листів, стрічки, смуги, дріт, художні вироби, сильфони, манометричні трубки, гнучкі шланги, музичні інструменти), але замовником зазначено згідно Технічного завдання (Додаток 3) неіснуючий мідно-латунний сплав, який згідно роз’яснення являється сплавом з підвищеним вмістом міді (типу rich brass / red brass) мають ≈84–86 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈14 16 % і додаються незначні домішки (Fe, Pb.), що дорівнює марці латуні Л85 (яка згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 найефективніше використовується для виробництва листів, стрічки, смуги, труби, прутки, дріт для деталей в електротехніці, для медалей та значків), але до сплавів з підвищеним вмістом міді відносяться також і наступні марки латуні: Л96 де ≈ 95–97 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈2,66- 4,8 %; Л90 де ≈ 88–91 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈8,8- 12 %, але це ніяк не відображається в технічному завданні (Додаток 3), що потрібно саме вміст 84–86 % Cu та 14 16 % Zn. Також не зрозуміло відношення механізму манометрів, метою яких є вимірювання надлишкового тиску рідини та газів, до високої електропровідності (про що також не було вказано в технічному завданні (Додаток 3)). Також згідно роз’яснення вказано, що манометри, будуть застосовуватися на обладнанні підвищеної небезпеки, про що в технічному завданні (Додатку № 3) не вказувалося, та додаткової інформації надано не було, але згідно з діючим стандартом ДСТУ EN 837-1:2004 на приладах, які використовуються в умовах підвищеної небезпеки повинні бути присутні позначки: S1 – манометр з вибухозахисним пристроєм; S2 – безпечні манометри без захисної перегородки; S3 - безпечні манометри із захисною перегородкою. Зазначаючи позначку безпечності, манометри можуть виготовляються з більш якісних матеріалів, таких як нержавіюча сталь, високо вуглецева сталь, та додатково повинні мати або вибухозахисний корпус, або захисну перегородку, або додаткові міри захисту від дрібних уламків. Виходячи з вищевикладеного, Замовником згідно технічного завдання (Додаток № 3) не було чітко вказано матеріал механізму: латунь марки Л85 з зазначенням вмісту міді та цинку (84–86 % Cu, Zn 14-16 %), замість цього вказано неіснуючий мідно-латунний сплав, до якого може відноситься всі 8 марок латуні. Згідно роз’яснення надані додаткові незрозумілі властивості матеріалів, такі як «висока електропровідність», про що ніяк не повідомлено в технічному завданні (Додаток 3). Також Замовником не було вказано, що прилади будуть встановлюватися на обладнання підвищеної небезпеки та не вказано рівень безпеки, який повинні мати манометри S1, S2 або S3. У зв’язку з відсутністю можливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель згідно п. 50 Особливостей, Вимагаємо: 1) Відмінити торги з особливостями UA-2025-07-14-006745-a за предметом закупівлі: манометри в асортименті 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (38425100-1 Манометри). 2) Привести технічне завдання (Додаток 3) в належний вигляд: - Вказати марку латуні для виготовлення механізму приладів з процентним відношенням вмісту міді та цинку; - Зазначити позначку безпечності манометрів S1, S2 або S3, та надати більш конкретну інформацію, щодо місця встановлення та умов використання манометрів; - Надати додаткову інформацію стосовно високої електропровідності матеріалу механізму манометрів. 05.08.2025 під час розгляду вимоги Скаржника, уповноваженою особою Замовника, згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою обласного комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго» №05/08-2ВТ, вимогу відхилено та надано роз’яснення: «Замовником було вказано у Технічних Вимогах Завданнях (Додаток№3) конкретні технічні параметри до предмету закупівлі, а Учасник у порівняльній таблиці до предмету закупівлі : Манометр 150-160, 2,5 МПа (25 бар) – 10 шт. Манометр 100, 600 кПа (6 бар) – 30 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) – 204 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) – 87 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) – 12 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) G1/2’’ – 16 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 24 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 12 шт. Манометр 50-63, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 40 шт. Манометр 50-63, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 15 шт., як того вимагав Замовник, вказав такий показник як матеріал механізму саме Мідно-латунний сплав, таким чином погодився з даним показником. Також зазначаємо, що в період уточнення, Учасник не заявляв до Замовника за роз’ясненням, а підписавши Технічні завдання (Додаток№3) погодився з Умовами та технічними характеристиками Замовника. Враховуючи вище зазначене Вимогу слід відхилити.» 05.08.2025 Замовником, згідно протоколу № 05/08-5ВТ було визнано переможцем учасника ТОВ "УКРПРОМЦЕНТР ЛТД", який надав у складі своєї пропозиції зразки паспортів 39648187-001-017 ПС виробника манометрів ТОВ «НВП «УАМ», де в графі «Матеріал механізму» зазначено не існуючий згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 мідно-латунний сплав без зазначення процентного вмісту міді та цинку, а саме: Файл pdf: паспорт мп3-мп2 ТМ ДМ8008; Файл pdf: паспорт мп4-мп3. Скаржник звертає увагу на те, що згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою обласного комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго» №01/08-1ВТ від 01 серпня 2025 р., Замовником зазначено процентний вміст міді та цинку згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 неіснуючого мідно-латунного сплаву, а саме: сплави з підвищеним вмістом міді (типу rich brass / red brass) мають ≈84–86 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈14 16 % і додаються незначні домішки (Fe, Pb), що згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 відноситься до марки латуні Л85 (але не як мідно-латунний сплав). До сплавів з підвищеним вмістом міді також відносяться і марки латуні: Л96 де ≈ 95–97 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈2,66- 4,8 %; Л90 де ≈ 88–91 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈8,8- 12 %. У зв’язку з вищевикладеним, Замовник, під час розгляду пропозиції ТОВ "УКРПРОМЦЕНТР ЛТД", жодним чином не міг встановити марку латуні згідно інформації наданої в зразках паспортів. Також зазначаємо, що згідно різних відкритих торгів з особливостями, де учасники виходили з приладами виробника ТОВ «НВП «УАМ» та надавали паспорти на ці прилади, встановлені суперечливі характеристики, а саме: 1. Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-14-013947-a, учасник ТОВ "СП Укрпромпоставка" надає зразок паспортів 39648187-001-017 ПС на прилади виробника ТОВ «НВП «УАМ»: Файл pdf: паспорта 2.pdf, де відсутня графа «матеріал механізму» та присутні графи «матеріал вимірювального елементу» та «матеріал штуцера» з зазначенням матеріалу: мідний сплав (що в свою чергу відповідає ДСТУ ГОСТ 15527:2005). 2. Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-14-005347-a, лот № 1 учасник ТОВ "СП Укрпромпоставка" надає зразок паспортів 39648187-001-017 ПС на прилади виробника ТОВ «НВП «УАМ»: Файл pdf: 5.1. Паспорта на прилади.pdf, де відсутня графа «матеріал механізму» та присутні графи «матеріал вимірювального елементу» та «матеріал штуцера» з зазначенням матеріалу: мідний сплав (що в свою чергу відповідає ДСТУ ГОСТ 15527:2005). Починаючи з 2025 року виробник ТОВ «НВП «УАМ» в паспортах на манометри почали вказувати неіснуючий згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 сплав: мідно-латуний сплав. 3. Ідентифікатор закупівлі:UA-2025-05-02-006598-a, учасник ТОВ "СПЕЦТРЕЙД ЛТД" надає зразок паспортів 39648187-001-017 ПС на прилади виробника ТОВ «НВП «УАМ»: Файл pdf: Паспорти якості.pdf, де в графі матеріал механізму зазначається: мідно-латуний сплав. 4. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-23-010281-a Лот№ 2, учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕР-СНАБ КОМПАНІ" надає зразок паспортів 39648187-001-017 ПС на прилади виробника ТОВ «НВП «УАМ»: Файл pdf: 2729_250602161317_001 (1).pdf; Файл pdf: 2730_250602161601_001 (1).pdf, де в графі матеріал механізму зазначається: мідно-латуний сплав. Враховуючи все вищевикладене приходимо до висновку, що вимогу стосовно матеріалу механізму, не існуючого згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 мідно-латунного сплаву Замовником було складено на підставі паспортів на прилади виробництва ТОВ «НВП «УАМ». Отже, Замовником при формуванні тендерної документації згідно статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) було грубо порушено вимоги статті 5 Закону, а при розгляді пропозиції всі дії Замовника лобіювались на користь учасника ТОВ "УКРПРОМЦЕНТР ЛТД". Таким чином, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії. Керуючись розділом “Порядок оскарження відкритих торгів” Особливостей та статтями 5, 18, Закону, ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника № 05/08-5ВТ від 05.08.2025 р. щодо визнання переможцем учасника ТОВ "УКРПРОМЦЕНТР ЛТД" неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Визнати рішення Замовника №29/07-11ВТ від 29.07.2025 щодо відхилення пропозиції Скаржника неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення №29/07-11ВТ від 29.07.2025 та відмінити торги з особливостями UA-2025-07-14-006745-a за предметом закупівлі: манометри в асортименті 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (38425100-1 Манометри). 5. Зобов’язати Замовника привести технічне завдання (Додаток 3) в належний вигляд: з вказівкою марки латуні для виготовлення механізму приладів з процентним відношенням вмісту міді та цинку, зазначити позначку безпечності манометрів S1, S2 або S3, та надати більш конкретну інформацію, щодо місця встановлення та умов використання манометрів та наданням додаткової інформацію стосовно високої електропровідності матеріалу механізму манометрів. Додаток: - Файл pdf: паспорт мп3-мп2 ТМ ДМ8008 - Файл pdf: паспорт мп4-мп3 - Файл pdf: паспорта 2 UA-2023-09-14-013947-a - Файл pdf: 5.1. Паспорта на прилади UA-2024-10-14-005347-a - Файл pdf: Паспорти якості UA-2025-05-02-006598-a - Файл pdf: 2729_250602161317_001 (1) UA-2025-05-23-010281-a - Файл pdf: 2730_250602161601_001 (1) UA-2025-05-23-010281-a - Протокол 0508-5ВТ - Відповідь на вимогу Манометри в асортименті 0108-1ВТ.docx - Відповідь на вимогу Манометри в асортименті №05/08-2ВТ.docx - 403_ Вимога на рішення замовника.pdf - 407_ Вимога на рішення замовника.pdf Т.в.о директора ТОВ «ВІКОРД» _____________________ Фомова О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.08.2025 16:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.08.2025 10:06
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКОРД", Вашуленко Юрій Генадійович 380961629525 tender.vicord@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aa01be71386f4cd2a0169e02a410dded
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником при формуванні тендерної документації згідно статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) було грубо порушено вимоги статті 5 Закону
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА На рішення Замовника

Номер: a5ddd02e3ee04811bbcc35ff8fe86aa2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-14-006745-a.c2
Назва: ВИМОГА На рішення Замовника
Вимога:
01.07.2025 під час розгляду вимоги Учасника відкритих торгів з особливостями UA-2025-07-14-006745-a ТОВ «ВІКОРД» № 403 від «29» липня 2025 р., уповноваженою особою Замовника згідно Протоколу Щодо прийняття рішення уповноваженою особою обласного комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго» було надано роз’яснення на Вимогу №01/08-1ВТ від 01 серпня 2025 р. а саму вимогу відхилено, а саме: 1. Замовником було вказано у Технічних Вимогах Завданнях (Додаток№3) параметри до предмету закупівлі відповідно до стандартів та ГОСТУ, з покращеними технічними та якісними показниками, оскільки даний вид манометрів іде на обладнання підвищеної небезпеки. В Україні чинний ДСТУ ГОСТ 15527:2005 (ідентичний ГОСТ 15527 2004) регламентує мідно цинкові сплави (латуні), придатні для обробки тиском. Стандарт чітко визначає межі вмісту Cu і Zn, а також домішок. Замовник вказує такий показник, як мідно-латуний сплав відповідно до ГОСТ 2208 2007, для типових латунних марок (наприклад, Л80) допускається мідь на рівні 79–81 %, решта — цинк та мінімальні домішки (не більше ≈0,3 %). Також хочемо зазначити з приводу «Вимоги щодо матеріалу механізму згідно Додатку № 3 замовником виставлена з помилкою, так як мідно-латунного сплаву не існує, а латунь це і є сплав міді, та інших металів, у зв’язку з чим вимога стосовно мідно-латунного сплаву трактується як мідно-цинковий, в результаті якого отримується латунь оброблювана тиском з якої згодом виготовляються механізми манометрів», зазначаємо що Стандартна латунь відповідно до ГОСТ має приблизно 60–70 % Cu (наприклад LS63 — 62–65 % Cu) та 30–40 % Zn., а сплави з підвищеним вмістом міді (типу rich brass / red brass) мають ≈84–86 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈14 16 % і додаються незначні домішки (Fe, Pb.) Замовник вважає дану притензію не обґрунтованою, оскільки Мідно-латунний сплав (з підвищеним вмістом міді) виправданий там, де потрібна максимальна корозійна стійкість, висока електровідність. Також зазначаємо, що в період уточнення, Учасник не заявляв до Замовника за роз’ясненням, а підписавши Технічні завдання (Додаток№3) погодився з Умовами та технічними характеристиками Замовника. Беручи до Уваги вище викладене, Замовник прийняв рішення про відхилення Учасника згідно з пунктом 44 Особливостей «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». Звертаємо увагу, що згідно стандарту ДСТУ ГОСТ 15527:2005 (ідентичний ГОСТ 15527 2004) існує 8 основних марок латуні, а саме: Л96, Л90, Л85, Л80, Л70, Л68, Л63, Л60, а також сплави латуні: латунь алюмінієва, латунь алюмінієво-залізна, латунь алюмінієво-нікелева, латунь залізо-марганцева, латунь нікелева, латунь марганцева та інщі. Змовником згідно роз’яснення в котрий раз вказано «мідно-латунний сплав» якого не існує, а існує тільки мідно цинкові сплави (латуні) , які в своєму складі містять мідь та цинк в різних пропорціях з додаванням невеликої кількості інших металів таких як: Pb свинець, Fe залізо, Sb сурма, Bi вісмут, P фосфор, Zn цинк. При виробництві механізмів манометрів загально технічного призначення використовується латунь марки Л80 (яка згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 найефективніше використовується для виробництва листів, стрічки, смуги, дріт, художні вироби, сильфони, манометричні трубки, гнучкі шланги, музичні інструменти), але замовником зазначено згідно Технічного завдання (Додаток 3) неіснуючий мідно-латунний сплав, який згідно роз’яснення являється сплавом з підвищеним вмістом міді (типу rich brass / red brass) мають ≈84–86 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈14 16 % і додаються незначні домішки (Fe, Pb.), що дорівнює марки латуні Л85 (яка згідно ДСТУ ГОСТ 15527:2005 найефективніше використовується для виробництва листів, стрічки, смуги, труби, прутки, дріт для деталей в електротехніці, для медалей та значків), але к сплавам з підвищеним вмістом міді відносяться також і наступні марки латуні: Л96 де ≈ 95–97 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈2,66- 4,8 % Л90 де ≈ 88–91 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈8,8- 12 % , але це ні як не відображається в технічному завданні (Додаток 3), що потрібно саме вміст 84–86 % Cu та 14 16 % Zn. Також не зрозуміло відношення механізму манометрів метою яких є вимірювання надлишкового тиску рідини та газів к високої електровідність (про що також не було вказано в технічному завданні (Додаток 3)) Також згідно роз’яснення вказано, що манометри будуть йти на обладнання підвищеної небезпеки, про що згідно технічного завдання (Додатку № 3) не як не відображалось, та додаткової інформації надано не було, але згідно з діючим стандартом ДСТУ EN 837-1:2004 на приладах які використовуються в підвищеної небезпеки повинні бути присутні позначки: S1 – манометр з вибухозахисним пристроєм S2 – безпечні манометри без захисної перегородки S3 - безпечні манометри із захисною перегородкою Зазначаючи позначку безпечності, манометри можуть виготовляються з більш якісних матеріалів, таких як нержавіюча сталь, високовуглецева сталь, та додатково повинні мати або вибухозахисний корпус, або захисну перегородку, або додаткові міри захисту від дрібних уламків. Виходячи з вищевикладеного Замовником згідно технічного завдання (Додаток № 3) не було чітко вказано матеріал механізму: латунь марки Л85 з зазначенням вмісту міді та цинку (84–86 % Cu, Zn 14-16 %) замість цього вказано неіснуючий мідно-латунний сплав, до якого може відноситься всі 8 марок латуні. Згідно роз’яснення надані додаткові незрозумілі властивості матеріалів, таких як «висока електровідність», про що не як не повідомлено в технічному завданні (Додаток 3) Також Замовником не було вказано, що прилади будуть встановлюватися на обладнання підвищеної небезпеки, та не вказано рівень безпеки яким повинні мати манометри S1, S2 або S3 У зв’язку з відсутністю можливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель згідно п. 50 Особливостей Вимагаємо: 1) Відмінити торги з особливостями UA-2025-07-14-006745-a за предметом закупівлі: манометри в асортименті 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (38425100-1 Манометри) 2) Привести технічно завдання (Додаток 3) в належний вигляд: - Вказати марку латуні для виготовлення механізму приладів з процентним відношенням вмісту міді та цінку - Зазначити позначку безпечності манометрів S1, S2 або S3, та надати більш конкретну інформацію, щодо міста встановлення та умов використання манометрів. - Надати додаткову інформацію стосовно високої електровідність матеріалу механізму манометрів
Вирішення: Замовником було вказано у Технічних Вимогах Завданнях (Додаток№3) конкретні технічні параметри до предмету закупівлі, а Учасник у порівняльній таблиці до предмету закупівлі : Манометр 150-160, 2,5 МПа (25 бар) – 10 шт. Манометр 100, 600 кПа (6 бар) – 30 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) – 204 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) – 87 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) – 12 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) G1/2’’ – 16 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 24 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 12 шт. Манометр 50-63, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 40 шт. Манометр 50-63, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 15 шт., як того вимагав Замовник, вказав такий показник як матеріал механізму саме Мідно-латунний сплав, таким чином погодився з даним показником. Також зазначаємо, що в період уточнення, Учасник не заявляв до Замовника за роз’ясненням, а підписавши Технічні завдання (Додаток№3) погодився з Умовами та технічними характеристиками Замовника.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Вимога на рішення Замовника

Номер: c1937c6b940049168cad965a7a9dd869
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-14-006745-a.b1
Назва: Вимога на рішення Замовника
Вимога:
ВИМОГА На рішення Замовника 29.07.2025 під час розгляду пропозиції відкритих торгів з особливостями UA-2025-07-14-006745-a учасника ТОВ «ВІКОРД» код за ЄДРПОУ 43672802 (надалі Учасник), Замовником згідно Протоколу Щодо прийняття рішення уповноваженою особою обласного комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго», № 29/07-11ВТ було відхилило пропозицію Учасника на підставі пп.2 п. 1 ст. 31 Закону та з урахуванням пп.2 п.41 Особливостей Так, згідно з пунктом 44 Особливостей «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей», також Замовником зазначено аргументацію: Учасником було надано зразок паспорту, який містить інформацію про технічні та якісні характеристики запропонованого Товару (предмету закупівлі), згідно, чинному законодавству України, на виріб від ПрАТ «Склоприлад» на Манометри ДМ 05, Вакуумметр ДВ 05, Мановакуумметри ДА05 Паспорт АКГ 05.890.003 ПС, в якому такий показник як: матеріал механізму стоїть латунь, сталь нержавіюча; сталь вуглецева. а відповідно до вимог Замовника вони повинні бути Мідно-латунний сплав Таким чином запропоновані Учасником: Манометр 150-160, 2,5 МПа (25 бар) – 10 шт. Манометр 100, 600 кПа (6 бар) – 30 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) – 204 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) – 87 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) – 12 шт. Манометр 100, 1 МПа (10 бар) G1/2’’ – 16 шт. Манометр 100, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 24 шт. Манометр 100, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 12 шт. Манометр 50-63, 1,6 МПа (16 бар) G1/2’’ – 40 шт. Манометр 50-63, 2,5 МПа (25 бар) G1/2’’ – 15 шт. не відповідає технічним вимогам Замовника. Звертаємо увагу, що на території України діє НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ УКРАЇНИ ДСТУ ГОСТ 15527:2005 (ГОСТ 15527-2004, IDТ) (надалі Стандарт) який поширюється на мідно-цинкові метали (латуні), оброблювані тиском. Так згідно Стандарту, латунь - це сплав міді та цинку з додаванням невеликої кількості інших металів таких як: Pb свинець, Fe залізо, Sb сурма, Bi вісмут, P фосфор, Zn цинк. Вимога щодо матеріалу механізму згідно Додатку № 3 замовником виставлена з помилкою, так як мідно-латунного сплаву не існує, а латунь це і є сплав міді, та інших металів, у зв’язку з чим вимога стосовно мідно-латунного сплаву трактується як мідно-цинковий, в результаті якого отримується латунь оброблювана тиском з якої згодом виготовляються механізми манометрів. З урахуванням вищевикладеного, вважаємо рішення Замовника неправомірним, так як при поданні пропозиції, ТОВ «ВІКОРД» було враховано всі вимоги замовника. Вимагаємо: 1) Скасувати рішення комунального підприємства «Миколаївоблтеплоенерго», № 29/07-11ВТ від 29.07.2025
Вирішення: Замовником було вказано у Технічних Вимогах Завданнях (Додаток№3) параметри до предмету закупівлі відповідно до стандартів та ГОСТУ, з покращеними технічними та якісними показниками, оскільки даний вид манометрів іде на обладнання підвищеної небезпеки. В Україні чинний ДСТУ ГОСТ 15527:2005 (ідентичний ГОСТ 15527 2004) регламентує мідно цинкові сплави (латуні), придатні для обробки тиском. Стандарт чітко визначає межі вмісту Cu і Zn, а також домішок. Замовник вказує такий показник, як мідно-латуний сплав відповідно до ГОСТ 2208 2007, для типових латунних марок (наприклад, Л80) допускається мідь на рівні 79–81 %, решта — цинк та мінімальні домішки (не більше ≈0,3 %). Також хочемо зазначити з приводу «Вимоги щодо матеріалу механізму згідно Додатку № 3 замовником виставлена з помилкою, так як мідно-латунного сплаву не існує, а латунь це і є сплав міді, та інших металів, у зв’язку з чим вимога стосовно мідно-латунного сплаву трактується як мідно-цинковий, в результаті якого отримується латунь оброблювана тиском з якої згодом виготовляються механізми манометрів», зазначаємо що Стандартна латунь відповідно до ГОСТ має приблизно 60–70 % Cu (наприклад LS63 — 62–65 % Cu) та 30–40 % Zn., а сплави з підвищеним вмістом міді (типу rich brass / red brass) мають ≈84–86 % Cu, при цьому цинк знижується до ≈14 16 % і додаються незначні домішки (Fe, Pb.) Замовник вважає дану притензію не обґрунтованою, оскільки Мідно-латунний сплав (з підвищеним вмістом міді) виправданий там, де потрібна максимальна корозійна стійкість, висока електровідність. Також зазначаємо, що в період уточнення, Учасник не заявляв до Замовника за роз’ясненням, а підписавши Технічні завдання (Додаток№3) погодився з Умовами та технічними характеристиками Замовника. Беручи до Уваги вище викладене, Замовник прийняв рішення про відхилення Учасника згідно з пунктом 44 Особливостей «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». Спираючись на практику АМКАУ та роз’яснення Мінекономіки, Замовник надає більш чітке роз’яснення щодо не відповідностей, що не виправляються та не підпадають під Вимогу 24 години: Документи про технічні та якісні характеристики запропонованого товару; Паспорт якості; Сертифікат відповідності; Декларація відповідності; Технічні умови, в тому числі зміни до них
Статус вимоги: Відхилено