-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фотохімікати (Агари, Добавки, Бульйони, Чашки)
Завершена
876 472.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 382.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 382.36 UAH
Період оскарження:
11.07.2025 19:48 - 22.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги, щодо умов тендерної документації
Номер:
e2e669ead094439483cefd33a3ff7307
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-11-011036-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги, щодо умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Таблиця_порівняння_товару,_що_є_предемтом_закупівлі_різних_виробніків_1.pdf 17.07.2025 16:09
- СКАРГА.docx 17.07.2025 16:09
- sign.p7s 17.07.2025 16:18
- щодо відповіді замовника .docx 23.07.2025 17:46
- Скрін_запит на дистрибютора.docx 23.07.2025 17:46
- Щодо відповіді Замовника.pdf 23.07.2025 17:46
- Скрін дзвінка_Фролов.pdf 23.07.2025 17:46
- рішення від 21.07.2025 № 11314.pdf 21.07.2025 15:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2025 № 11755.pdf 30.07.2025 12:01
- рішення від 29.07.2025 № 11755.pdf 01.08.2025 12:15
- Роз_яснення АМКУ до поданої скарги.docx 23.07.2025 14:04
- Запит LabRobot.docx 23.07.2025 14:04
- Сертифікати та інструкція до шейкеру.pdf 23.07.2025 14:04
- Запит виробнику LabRobot Products AB.pdf 23.07.2025 14:04
- Відповідь виробника Answers to your questions 22 JUL 2025.pdf 23.07.2025 14:04
- Додаткові пояснення.docx 24.07.2025 00:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.07.2025 16:44
Дата розгляду скарги:
29.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2025 15:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.08.2025 12:16
Дата виконання рішення Замовником:
20.08.2025 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Врахувавши вимоги Комісії АМКУ викладені у рішенні ХМЕЛЬНИЦЬКА РЕГІОНАЛЬНА ДЕРЖАВНА ЛАБОРАТОРІЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ внесла зміни до тендерної документації та додатків до неї з урахуванням вимог чинного законодавства. На майданчик опубліковано перелік змін, що був внесений до документації та подовжено термін подачі заявок для учасників
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
207009805f7b454f923eb67213f2f5b6
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги, щодо Технічних харатеристик Товару
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Проаналізувавши тендерну документацію затверджену Рішенням уповноваженої особи Протокол № 113 від 11.07.2025 року, що опублікована 14.07.2025 року на Prozorro (Далі — тендерна документація, Документація), ТОВ «ЮНІЛАБ» вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та право ТОВ «ЮНІЛАБ» на участь у цих відкритих торгах з особливостями, зокрема:
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації, що встановлені Замовником порушують права Скаржника на участь у цій закупівлі, на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісну конкуренцію, недискримінацію його як учасника:
Згідно вимог ч. 1 Розділу ІІІ до Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Розділом 4 Додатком №1 до тендерної документації).
Згідно вимог п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації,
№ п/п - 5
Найменування товару - Буфер пептонно-сольовий
Од.вим. – кор.
К-ть - 1
Технічні вимоги Замовника:
Готовий до використання розчин, призначений для серійних розведень мікробіологічних зразків.
Склад, г/л:
Пептон – 1,00
Натрій хлористий – 8,50
Фасування: блок 7х6 чашок (сумісні з Dilushaker)
Об’єм чашки: 9,00 мл
Відхилення, не більше: 2,0 %
Матеріал чашки: поліетилентерефталат (PET)
Мікробіологічний статус: стерильні, стерилізовані електронно-проміневим випромінюванням (E-beam)
Пакування: блок/42 чашки, блістер/8 блоків (336 чашок), коробка/2 блістери (672 чашок)
Документи на підтвердження відповідності:
- технічна специфікація/настанова з використання;
- сертифікат/паспорт якості/аналізу;
- гарантійний лист виробника/дистриб’ютора.
Технічні характеристики товару, запропонованого Учасником -.
Зазначимо (наведені далі у цьому абзаці у дужках положення Документації не є предметом даної скарги, а наводяться інформаційно): згідно вимог Розділу 4 Додатку № 1 до Документації, «Запропонований учасником товар повинен відповідати усім наведеним у Додатку 1 до Тендерної документації технічним, якісним та кількісним вимогам Замовника. На підтвердження у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати заповнену порівняльну таблицю із зазначенням фактичних властивостей запропонованого товару. На підтвердження зазначених властивостей запропонованого товару Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати відповідний документ, виданий виробником, або його засвідчену копію (перелік зазначений у Технічних вимогах Замовника). Якщо документ викладений іноземною мовою, Учасник повинен разом із оригіналом надати його автентичний переклад українською мову, засвідчений уповноваженою особою Учасника.»
Буфер пептонно-сольовий (товар, іменований Замовником), що відповідає усім вимогам п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації виробляється лише одним виробником, що означає, що лише один учасник може прийняти участь у цій закупівлі.
Звернемо увагу, що формат пакування є унікальним і підлаштований виключно на роботу з приладом Dilushaker (як про це сам і заявляє Замовник у Вимогах).
Зауважимо, що наступні Технічні характеристики, що встановлені Замовником для товару - Буфер пептонно-сольовий взагалі унеможливлюють конкуренцію у цих торгах:
Фасування: блок 7х6 чашок (сумісні з Dilushaker)
Об’єм чашки: 9,00 мл
Відхилення, не більше: 2,0 %
Матеріал чашки: поліетилентерефталат (PET)
Мікробіологічний статус: стерильні, стерилізовані електронно-проміневим випромінюванням (E-beam)
Пакування: блок/42 чашки, блістер/8 блоків (336 чашок), коробка/2 блістери (672 чашок).
Тим більше, Замовник не тільки встановлює вимоги до товару, що унеможливлюють конкуренцію (так як виробник такого товару лише один), а ще підсилює дискримінацію вимогою щодо надання гарантійного листа виробника/дистриб’ютора окремого змісту, таким чином ставлячи учасників у повну залежність від одного виробника / його дистриб’ютора. Так мовити «додатковий» механізм обмеження учасників.
Повідомляємо, що Скаржник не є виробником, ні дистриб’ютором товару - Буфер пептонно-сольовий, вимоги до якого встановлені у п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації (надалі – Вимоги). Та і не повинен бути такою особою, що б реалізувати право на участь у закупівлі.
Скаржник має можливість пропонувати товар, що є предметом даної закупівлі. Однак, попри наявність можливості, Скаржник обмежений в участі у цій закупівлі, так як товар інших виробників не відповідає усім в сукупності Вимогам, що встановлені Замовником (як доказ надаємо порівняльну таблицю характеристик товару, що є предметом закупівлі від різних виробників).
Наголосимо, що Замовник не може встановлювати вимоги до Буфер пептонно-сольовий у тендерній документації під одного виробника, і жоден учасник (у т.ч. Скаржник) не зобов’язані мати господарські (чи інші) відносини з «обраним» Замовником виробником чи з його дистриб’ютором за забаганкою Замовника.
Отже, вбачається, що участь у даній закупівлі, може прийти лише одна особа (учасник /виробник), що пропонує до поставки виключно Буфер пептонно-сольовий, вимоги до якого описані у п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації, та може надати усі документи на Буфер пептонно-сольовий передбачені такими вимогами, а інші учасники, що можуть пропонувати такий товар, виробництва інших виробників обмежені в участі (у тому числі і Скаржник). Хоча слід зазначити, що такий товар інших виробників не є гіршим.
Замовником порушено принцип добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі (навіть на моменті оголошення закупівлі).
Сукупністю встановлених вимог до товару – «Буфер пептонно-сольовий», документів що вимагаються для підтвердження відповідності такого товару (зокрема у п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації) Замовником унеможливлено конкуренцію у цій закупівлі взагалі, що свідчить грубе порушення порядку проведення закупівлі.
Не є зрозумілим чому Замовник дозволяє собі нехтувати порядком проведення торгів та «встановлює» вимоги до Буфер пептонно-сольовий під конкретного одного виробника. Встановлені Вимоги надають виключну перевагу одному учаснику і унеможливлюють дотримання принципу максимальної економії та ефективності та порушують права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Конституцією України, ПРОСИМО Зобов’язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, шляхом виключення дискримінаційних вимог п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації, що унеможливлюють конкуренцію.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації, що встановлені Замовником порушують права Скаржника на участь у цій закупівлі, на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісну конкуренцію, недискримінацію його як учасника:
Згідно вимог ч. 1 Розділу ІІІ до Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Розділом 4 Додатком №1 до тендерної документації).
Згідно вимог п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації,
№ п/п - 5
Найменування товару - Буфер пептонно-сольовий
Од.вим. – кор.
К-ть - 1
Технічні вимоги Замовника:
Готовий до використання розчин, призначений для серійних розведень мікробіологічних зразків.
Склад, г/л:
Пептон – 1,00
Натрій хлористий – 8,50
Фасування: блок 7х6 чашок (сумісні з Dilushaker)
Об’єм чашки: 9,00 мл
Відхилення, не більше: 2,0 %
Матеріал чашки: поліетилентерефталат (PET)
Мікробіологічний статус: стерильні, стерилізовані електронно-проміневим випромінюванням (E-beam)
Пакування: блок/42 чашки, блістер/8 блоків (336 чашок), коробка/2 блістери (672 чашок)
Документи на підтвердження відповідності:
- технічна специфікація/настанова з використання;
- сертифікат/паспорт якості/аналізу;
- гарантійний лист виробника/дистриб’ютора.
Технічні характеристики товару, запропонованого Учасником -.
Зазначимо (наведені далі у цьому абзаці у дужках положення Документації не є предметом даної скарги, а наводяться інформаційно): згідно вимог Розділу 4 Додатку № 1 до Документації, «Запропонований учасником товар повинен відповідати усім наведеним у Додатку 1 до Тендерної документації технічним, якісним та кількісним вимогам Замовника. На підтвердження у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати заповнену порівняльну таблицю із зазначенням фактичних властивостей запропонованого товару. На підтвердження зазначених властивостей запропонованого товару Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати відповідний документ, виданий виробником, або його засвідчену копію (перелік зазначений у Технічних вимогах Замовника). Якщо документ викладений іноземною мовою, Учасник повинен разом із оригіналом надати його автентичний переклад українською мову, засвідчений уповноваженою особою Учасника.»
Буфер пептонно-сольовий (товар, іменований Замовником), що відповідає усім вимогам п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації виробляється лише одним виробником, що означає, що лише один учасник може прийняти участь у цій закупівлі.
Звернемо увагу, що формат пакування є унікальним і підлаштований виключно на роботу з приладом Dilushaker (як про це сам і заявляє Замовник у Вимогах).
Зауважимо, що наступні Технічні характеристики, що встановлені Замовником для товару - Буфер пептонно-сольовий взагалі унеможливлюють конкуренцію у цих торгах:
Фасування: блок 7х6 чашок (сумісні з Dilushaker)
Об’єм чашки: 9,00 мл
Відхилення, не більше: 2,0 %
Матеріал чашки: поліетилентерефталат (PET)
Мікробіологічний статус: стерильні, стерилізовані електронно-проміневим випромінюванням (E-beam)
Пакування: блок/42 чашки, блістер/8 блоків (336 чашок), коробка/2 блістери (672 чашок).
Тим більше, Замовник не тільки встановлює вимоги до товару, що унеможливлюють конкуренцію (так як виробник такого товару лише один), а ще підсилює дискримінацію вимогою щодо надання гарантійного листа виробника/дистриб’ютора окремого змісту, таким чином ставлячи учасників у повну залежність від одного виробника / його дистриб’ютора. Так мовити «додатковий» механізм обмеження учасників.
Повідомляємо, що Скаржник не є виробником, ні дистриб’ютором товару - Буфер пептонно-сольовий, вимоги до якого встановлені у п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації (надалі – Вимоги). Та і не повинен бути такою особою, що б реалізувати право на участь у закупівлі.
Скаржник має можливість пропонувати товар, що є предметом даної закупівлі. Однак, попри наявність можливості, Скаржник обмежений в участі у цій закупівлі, так як товар інших виробників не відповідає усім в сукупності Вимогам, що встановлені Замовником (як доказ надаємо порівняльну таблицю характеристик товару, що є предметом закупівлі від різних виробників).
Наголосимо, що Замовник не може встановлювати вимоги до Буфер пептонно-сольовий у тендерній документації під одного виробника, і жоден учасник (у т.ч. Скаржник) не зобов’язані мати господарські (чи інші) відносини з «обраним» Замовником виробником чи з його дистриб’ютором за забаганкою Замовника.
Отже, вбачається, що участь у даній закупівлі, може прийти лише одна особа (учасник /виробник), що пропонує до поставки виключно Буфер пептонно-сольовий, вимоги до якого описані у п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації, та може надати усі документи на Буфер пептонно-сольовий передбачені такими вимогами, а інші учасники, що можуть пропонувати такий товар, виробництва інших виробників обмежені в участі (у тому числі і Скаржник). Хоча слід зазначити, що такий товар інших виробників не є гіршим.
Замовником порушено принцип добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі (навіть на моменті оголошення закупівлі).
Сукупністю встановлених вимог до товару – «Буфер пептонно-сольовий», документів що вимагаються для підтвердження відповідності такого товару (зокрема у п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації) Замовником унеможливлено конкуренцію у цій закупівлі взагалі, що свідчить грубе порушення порядку проведення закупівлі.
Не є зрозумілим чому Замовник дозволяє собі нехтувати порядком проведення торгів та «встановлює» вимоги до Буфер пептонно-сольовий під конкретного одного виробника. Встановлені Вимоги надають виключну перевагу одному учаснику і унеможливлюють дотримання принципу максимальної економії та ефективності та порушують права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Конституцією України, ПРОСИМО Зобов’язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, шляхом виключення дискримінаційних вимог п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації, що унеможливлюють конкуренцію.
×
-
Назва доказу:
Таблиця_порівняння_товару,_що_є_предемтом_закупівлі_різних_виробніків_1
-
Повʼязаний документ:
Таблиця_порівняння_товару,_що_є_предемтом_закупівлі_різних_виробніків_1.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію , шляхом виключення дискримінаційних вимог п. 5 Порівняльної таблиці Розділу 4 Додатку № 1 до Тендерної документації, що унеможливлюють конкуренцію