• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

фільтри до транспортних засобів

Завершена

384 588.22 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 845.88 UAH
Період оскарження: 10.07.2025 21:09 - 16.07.2025 00:00
Вимога
Відхилено

Неправомірне відхилення та порушення норм закону

Номер: b618890d27cf4e7d9b39afdfa3a666f6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-10-012037-a.a1
Назва: Неправомірне відхилення та порушення норм закону
Вимога:
Шановний Замовник, в складі тендерної пропозиції нами було надано Довідку/Лист- пояснення від 18.07.2025р. Вих .Nº 0028/25 щодо врегулювання питання підтвердження відповідності де зазначено що основним документом, який регулює питання підтвердження відповідності (процедури сертифікації, декларування, знаків , видачі документів тощо ), є Закон України « Про підтвердження відповідності» від 17.05.2001р. Nº 2406-III (далі — Закон ). Сертифікат відповідності — це документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи екологічного управління, персонал відповідає в с т а н о в л е н и м вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством (ст. 1 Закону). Згідно зі статтею 13 Закону, до обовʼязків продавців (постачальників ) входить , зокрема: - реалізувати продукцію за умови наявності в документах, згідно з якими йому (продавцеві) передано відповідну продукцію, реєстраційних номерів сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності; - припиняти реалізацію продукції, якщо вона не відповідає вимогам нормативних документів, зазначеним у декларації про відповідність або у сертифікаті відповідності чи свідоцтві про визнання відповідності. Перелік продукції, що підлягає обовʼязковій сертифікації в Україні, затверджений Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005р. Nº 28 ( із змінами та доповненнями). Товариство з обмеженою відповідальністю «Хелана» повідомляє, що продукція за даним предметом закупівлі не підлягає сертифікації згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Nº 451 від 06.05.2015р. Згідно із Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», за яким були внесені зміни до Декрету Кабінету Міністрів України « Про стандартизацію та сертифікацію» від 10.05.1993р. Nº 46-93, згідно з яким з 01.01.2018р. скасовується дія Декрету та припиняє свою діяльність державна система сертифікації, повідомляється, що предмет закупівлі згідно переліку, зазначеному у документації Замовника, не підлягає обовʼязковій сертифікації в Україні та оцінці якості . Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2014р. Nº 695 та схваленою Постановою Верховної Ради України від 11.12.2014р. Nº 26-VIII затверджено скасування ГОСТ , ДСТУ, ТУ (технічні умови) на продукцію (товар), який є предметом даної закупівлі. Не зважаючи на вищезазначене, Вами було відхилено нашу пропозицію (Протокол Nº260 від 22.07.2025) що призвело до низки порушень Законодавчих актів та основних принципів проведення публічних закупівель. Окрім цього звертаємо вашу увагу на те що відповідно до пункту 40 Постанови Nº 1178 « Якщо замовник під час розгляду ТП учасника процедури закупівлі виявить невідповідність в інформації та / або документах, що подані учасником у ТП та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він має розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в системі Прозорро. Таке повідомлення замовник розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій». Вами як Замовником не було надано 24 годин на виправлення невідповідностей, що теж призвело до порушення у сфері державних закупівель. Враховуючи вищенаведене, ВИМАГАЄМО: 1. Скасувати неправомірно прийняте рішення про відхилення ТОВ «ХЕЛАНА » (Протокол Nº260 від 22.07.2025) 2. Визнати ТОВ «ХЕЛАНА » цінова пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, переможцем закупівлі. В іншому випадку, ми будемо змушені звернутись до Східного офісу Державної Аудиторської Служби України, а також повідомити посадових осіб 4 територіального управління внутрішнього аудиту Міністерства Оборони України про порушення Вами низки законодавчих актів що призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції та порушили основні принципи проведення публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, шановна ТОВ «ХЕЛЕНА», дякуємо за ваше звернення. Так, ви правильно зазначили, що предмет закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації. І сертифікація таких товарів є добровільною, тобто можливою для всіх потенційних учасників закупівлі. Ми як замовник, хочемо бути впевненими в отриманні якісних запчастин до автомобілів, які використовуються, як ви розумієте, в надважких умовах. І тому отримання не якісного паливного чи оливного фільтру, вихід з ладу якого може призвести до зупинки автомобіля, що виконує завдання, не може бути пріоритетом для замовника. Виходячи з вищевикладеного ми і вимагали в технічній специфікації сертифікат відповідності. Під час розгляду Вашої пропозиції було встановлено відсутність сертифіката відповідності та/або сертифіката експертизи типу (у разі якщо сертифікат містить додатки, надання їх у складі пропозиції – обов’язкове) на ім’я учасника або виробника, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності (атестат про акредитацію уповноваженого органу додати) чинного на дату розкриття пропозицій не менш ніж на 15 будь-яких номенклатурних позицій предмета закупівлі, згідно з технічними вимогами до предмету закупівлі. Сертифікати відповідності мають містити інформацію про конкретну позицію товару відповідно до технічних вимог до предмету закупівлі з вказанням її каталожного номеру (артикулу) та характеристик (за наявності). Сертифікати відповідності повинні бути чинні за строком дії на кінцеву дату подання пропозиції учасником. До того ж, технічними вимогами до предмета закупівлі було передбачено, що у разі подання учасником спрощеної закупівлі пропозиції на постачання товарів, еквівалентних або аналогічних предмету закупівлі, така пропозиція буде вважатися такою, що не відповідає вимогам до предмету закупівлі. Ви в своїй пропозиції зазначили тільки аналоги. Таким чином ваша пропозиція не відповідає вимогам до предмета закупівлі. Окрім цього звертаємо вашу увагу на те, що згідно з пунктом 8 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою КМУ від 11.11.2022 року № 1275 (із змінами і доповненнями) у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості № 1178). Згідно з пунктом 43 Особливостей № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином невідповідність вимогам до предмета закупівлі не є підставою для надання учаснику можливості виправити виявленні невідповідності. Відповідно до пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Враховуючи вищенаведене рішення про відхилення учасника спрощеної закупівлі ТОВ «ХЕЛАНА» є правомірним і таким, що цілком відповідає вимогам діючого законодавства. Дякуємо за ваше звернення.
Статус вимоги: Відхилено