• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги по нанесенню дорожньої розмітки

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 10.07.2025 15:53 - 15.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА

Номер: 41f4ec433cac4674bba6722eaff4fe35
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-10-009104-a.c1
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2025 16:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.08.2025 14:03
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАПРЯМ УКРАЇНА", ДУЮН ЯНА 380506044052 napryamukraine22@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 72f48fa6d27f4ce1bb156352e2f00ce8
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 10.07.2025 року КНП "МОК "Чиста громада" (далі-Замовник) опублікувало оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги по нанесенню дорожньої розмітки» з очікуваною вартістю 600 000,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАПРЯМ УКРАЇНА".
• ФОП "МУРЕЙКО ЯНА ВАЛЕНТИНІВНА".
• Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРСЕРВІС УКРАЇНА".
18.07.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАПРЯМ УКРАЇНА" (далі - Скаржник).
Але відповідно до Протоколу №58 від 04.08.2025 року Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «НАПРЯМ УКРАЇНА» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-07-10-009104-a.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-07-10-009104-a.
1. Підставою для відхилення тендерної пропозиції Замовник зазначив наступне:
«Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАПРЯМ УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції надано інформацію та/або документи, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: учасником подано тендерну пропозицію, надану на вимогу Форми №1 тендерної пропозиції та містить інформацію, що стосується технічної специфікації, усунення недоліків в якій не передбачено законодавством, щодо кошторису який не завірений сертифікованим кошторисником, а саме: договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни».

2. По-перше, відповідно до умов тендерної документації під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» («Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» - назва Закону в редакції Закону № 2801-IX від 01.12.2022). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням удосконаленого електронного підпису або кваліфікованого електронного підпису.
При цьому договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни завірені удосконаленим електронним підписом, і є електронними документами, тому твердження щодо їх непідписання/незавірення є безпідставним.

Крім цього, договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни містять вкінці підпис: Склав інженер з проектно-кошторисної роботи М.Ю. Лазебна. Тому на всіх зазначених документах є завірення сертифікованого кошторисника. При цьому тендерна документація не містила вимог стосовно того, яким має бути завірення сертифікованого кошторисника, в тому числі до того, що це має бути наприклад власноручний підпис.
З огляду на це, твердження Замовник про незавірення кошторису, а саме договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни сертифікованим кошторисником є безпідставними, оскільки таке завірення наявне. Крім цього, і сам Замовник у протоколі про відхилення не зазначає, якому пункту тендерної документації не відповідає завірення сертифікованого кошторисника, надане Скаржником. І відповідно на підставі невідповідності якому пункту тендерної документації Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника.

3. Крім цього, відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Тобто відповідно до абз.2 пп.2 п.44 Особливостей тендерна пропозиція повинна була б бути відхиленою, якщо б у складі тендерної пропозиції не було кошторису. І виключно у цьому випадку не повинен бути застосований механізм 24 годин відповідно до п.43 Особливостей. Але у даному випадку кошторис наявний. Тому у випадку, якщо Замовник вважає, що наявне завірення сертифікованого кошторисника не відповідає вимогам Замовника, то у цьому випадку він повинен був застосувати механізм 24 годин відповідно до п.43 Особливостей. При цьому зміна чи виправлення способу завірення кошторису жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

4. Окремо варто звернути увагу, що відповідно до п.46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
При цьому протокол про відхилення не містить посилань на умови тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція Скаржника. Чим недотримано вимоги Особливостей та вимоги до підставності відхилення тендерної пропозиції.

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам тендерної документації, в тому числі технічної специфікації.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника