• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

ДК 021:2015: 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для створення центрів ядерної медицини)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 22 дні назад

541 666 666.66 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 708 333.33 UAH
Період оскарження: 04.07.2025 19:24 - 14.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень Законодавства в сфері публічних закупівель та Законодавства України у сфері запобігання корупції, а саме Закон України “Про запобігання корупції”

Номер: 8fbeb808f980455c894b4e8696d57852
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-04-010883-a.b3
Назва: Скарга щодо виявлених порушень Законодавства в сфері публічних закупівель та Законодавства України у сфері запобігання корупції, а саме Закон України “Про запобігання корупції”
Скарга:
4 липня 2025 року Державне підприємство "Медичні закупівлі України", (код ЄДРПОУ: 42574629) (надалі – Замовник), керуючись нормами Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Постанова, Особливості), оголосило закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі ДК 021:2015: 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для створення центрів ядерної медицини), оголошення № UA-2025-07-04-010883-a (далі – Процедура закупівлі), що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу. За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» 26 серпня 2025 року, протоколом № 873 Уповноваженої особи Замовника вирішено: 1. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції визначити переможцем процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для створення центрів ядерної медицини)» (UA-2025-07-04-010883-a) ТОВ ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА, ціна тендерної пропозиції якого становить 370 871 666,66 грн (триста сімдесят мільйонів вісімсот сімдесят одна тисяча шістсот шістдесят шість гривень 66 копійок) без ПДВ (далі – Переможець). 2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з Переможцем. 3. Подати на оприлюднення в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом (з урахуванням Особливостей), рішення про визначення переможця Процедури закупівлі. 26 серпня 2025 року об 20:05 на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено ПРОТОКОЛ визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю UA-2025-07-04-010883-a з ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА». Скаржник, не погоджуючись із рішенням Замовника про визначення Переможця процедури закупівлі, вважає, що тендерна пропозиція мала бути відхилена через:  невідповідність наданих ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» документів чинному Законодавству України у сфері запобігання корупції, а саме Закон України “Про запобігання корупції”;  відсутність наданих ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» документів та /або інформації, що подаються учасником в складі його тендерної пропозиції та вимоги до них
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.09.2025 17:07
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.09.2025 11:01
Автор: ТОВ УМТ+, Матвєєва Ілона Олегівна +380444045999 y.prokopova@umt.net.ua http://umt.net.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c9ebe11a4ac24542b5137b48b1b53c71
Заголовок пункту скарги: Невідповідність наданих ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» документів чинному Законодавству України у сфері запобігання корупції, а саме Закону України “Про запобігання корупції”
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Наказ №18-01-2022/01 від 18 січня 2022 року «Про затвердження Антикорупційної програми», де зазначено «Призначити Скрипка Андрія Анатолійовича, директора, уповноваженою особою з реалізації Антикорупційної програми ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА», протирічить наявній Антикорупційній програмі Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» у частині Гарантій незалежності Уповноваженого, оскільки Уповноважений й керівник компанії є однією й тією ж самою особою – директором ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» Андрієм Анатолійовичем Скрипко. Виявлено пряму залежність Уповноваженого від керівника Компанії.
Згідно Методичним рекомендаціям НАЗК щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб (затверджені наказом НАЗК від 08.12.2017 №1372):
 підкреслено, що уповноважений повинен мати незалежний статус для здійснення контролю;
 у разі суміщення обов’язків директора та уповноваженого обов’язковим є внесення відповідних змін до антикорупційної програми із зазначенням механізмів запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Надана Антикорупційна програма ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» не містить відповідних змін до антикорупційної програми із зазначенням механізмів запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b27d999474664939ad83e3ca2b7da258
Заголовок пункту скарги: Відсутність наданих ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» документів та /або інформації, що подаються учасником в складі його тендерної пропозиції та вимоги до них.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1) Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» Додатку № 2 до тендерної документації;
2) Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» пункту 3 Додатку 5 до тендерної документації;
3) Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» приміткам до Таблиці 2 Додатку № 1 до тендерної документації;
4) Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» пункту 1.1 до Таблиці 3 Додатку № 1 до тендерної документації;
5) Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» вимогам тендерної документації;
6) Щодо сумнівності наданої ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» інформації у частині постачання екранованих гарячих камер для синтезу та розливу для радіофармацевтичних препаратів виробництва компанії Comecer S.p.A., Італія.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження



Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 4c0f27c2262a44b9a4a2213651301fc8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-04-010883-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2025 15:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.08.2025 12:56
Дата виконання рішення Замовником: 12.08.2025 18:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.08.2025 № 12093-р/пк-пз замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015: 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для створення центрів ядерної медицини)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-04-010883-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ІЛАТАНМЕД", Барінов АНДРІЙ 380442336730 ilatanmed@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6c36eb93426540e393a50922ce2da9e7
Заголовок пункту скарги: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04.07.2025 оголошено про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для створення центрів ядерної медицини)»(далі – предмет закупівлі) (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель - UA-2025-07-04-010883-a (далі – Процедура закупівлі).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІЛАТАНМЕД» (надалі – Скаржник) є постачальником обладнання для створення центрів ядерної медицини, має багаторічний досвід співпраці з закладами охорони здоров’я. Скаржник має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі та запропонувати якісне медичне обладнання (інструкція додається), яке повністю відповідає встановленим стандартам та є предметом закупівлі за даною процедурою закупівлі.

Уважно ознайомившись з вимогами тендерної документації, а саме з Додатком 1 до тендерної документації, Додатком 2 до тендерної документації та Додатком 5 до тендерної документації Скаржником виявлено дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі, у зв'язку з чим, Скаржник, з метою захисту свого порушеного права, звертається до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги тендерної документації.

Вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, дії Замовника стосовно встановлення у Тендерній документації дискримінаційних (по відношенню до Скаржника) вимог, що перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, а саме.

I. Щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації.

1.1. Відповідно до п.1.3. Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що енергія прискорюваних протонів, МеВ має бути не менше 12.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що притаманна продукції лише одного виробника.
В свою чергу, слід звернути увагу органу оскарження на той факт, що енергія 11 МеВ достатня для ефективного виробництва ¹⁸F, що є основним ізотопом для ПЕТ-діагностики, з можливістю транспортування до ПЕТ-центрів в межах 1 години (з урахуванням періоду напіврозпаду ¹⁸F, який складає 110 хвилин), також такий показник енергії прискорюваних протонів в повній мірі забезпечує технічну можливість розширення для роботи з іншими ізотопами, зокрема ⁶⁸Ga, без потреби в змінах конструкції циклотрону. Окрім цього, використання циклотрону з енергією 11 МеВ дозволяє забезпечити високу ефективність і економічність, що важливо для забезпечення безперервного і стабільного виробництва в медичних центрах.

Таким чином, Замовником повністю обмежено можливість участі у даній закупівлі інших виробників, а зміна параметру енергії прискорюваних протонів МеВ з не менше 12 на не менше 11 значно розширить коло потенційних учасників.
Тому, зазначаємо, що в сукупності встановлені медико-технічні вимоги до предмету закупівлі відповідають продукції лише одного виробника, що як наслідок обмежує конкуренцію, порушує принципи здійснення публічних закупівель та порушує право нашої Компанії бути учасником даних відкритих торгів з особливостями.

1.2. Розділом 4 таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації встановлена вимога щодо зазначення країни виробництва із зазначенням повного переліку виробничих дільниць.
Окрім цього Додатком 5 до тендерної документації визначено, що усі товари, товари та/або матеріальні ресурси в складі закупівель робіт і послуг, які закуповуються повинні походити із прийнятних країн (країни ЄС).

Зазначаємо, що встановлення у таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації вимоги щодо зазначення країни походження товару в сукупності із медико-технічними вимогами то предмету закупівлі, що встановлені в Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації, а також враховуючи вимоги Додатку 5 до тендерної документації у закупівлі зможе прийняти участь продукція лише одного виробника, походженням з прийнятної країни.

Аналіз ринку обладнання, що є предметом закупівлі дає підстави стверджувати, що лише один виробник з прийнятних країн може бути представлений у даній закупівлі з урахуванням тих медико-технічних вимог, що встановлені Замовником.

Таким чином є всі підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.

1.3. Підпунктом 16.1. пункту 16 Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що запропонована модель циклотрона (що входить до складу комплекту Товару) повинна бути встановлена в закладі охорони здоров’я (медичній установі) однієї з країн зі строгими регуляторними органами (SRAs)* з метою напрацювання радіофармацевтичних лікарських засобів в діагностичних/лікувальних цілях та така модель циклотрона повинна міститись в базі даних Міжнародного агентства з атомної енергії за посиланням (IAEA https://nucleus.iaea.org/sites/accelerators/Pages/Cyclotron.aspx). Запропонована модель циклотрона повинна бути включена в пошукову систему, яка інтегрована на сайті і повинна містити такі дані про установлену модель: найменування Товару (моделі), виробника, заклад охорони здоров’я (медичну установу), країну та місто, рік інсталяції. Посилання і пошук запропонованого обладнання повинні бути внесені в базу даних на дату подання тендерної пропозиції від Учасника.
Замовник додатково самостійно перевіряє наявність запропонованої моделі через пошук на сайті (IAEA https://nucleus.iaea.org/sites/accelerators/Pages/Cyclotron.aspx).
У разі відсутності інформації про запропоновану модель під час перевірки тендерної пропозиції Учасника, вважається такою, що не відповідає даній вимозі у цій частині.
* Країни Європейського Союзу, Сполучені Штати Америки, Японія, Канада, Швейцарська Конфедерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Австралія, Республіка Ісландія, Князівство Ліхтенштейн, Королівство Норвегія, Держава Ізраїль, Нова Зеландія. (Наказ МОЗ України від 01.10.2024 № 1663 "Про затвердження Переліку країн із строгими регуляторними органами (SRAs)").

Звертаємо увагу органу оскарження, що Наказ МОЗ України від 01.10.2024 № 1663 "Про затвердження Переліку країн із строгими регуляторними органами (SRAs)" по-перше, стосується лікарських засобів, а не медичних виробів (в оскаржуваній процедурі предметом закупівлі є саме медичні виробі/обладнання), по друге зазначений наказ набирає чинності з 01.01.2027.
Таким чином, вимога що запропонована модель циклотрона (що входить до складу комплекту Товару) повинна бути встановлена в закладі охорони здоров’я (медичній установі) однієї з країн зі строгими регуляторними органами (SRAs) встановлена із порушенням норм чинного законодавства, суперечить принципам проведення публічних закупівель, є дискримінаційною, а тому така вимога підлягає виключенню із Додатку 2 до тендерної документації.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Враховуючи все вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог та задля розширення коло учасників процедури закупівлі, підвищення вільної конкуренції серед учасників, нівелювання можливої корупційної складової, закупівлі комплекту обладнання для створення центрів ядерної медицини та забезпечення максимально ефективного використання державних коштів є всі підстави для внесення змін до тендерної документації.

Всі запропоновані зміни не вплинуть на призначення предмету закупівлі та не обмежать сферу його застосування. Навпаки, зазначені зміни наддадуть можливість розширити коло учасників процедури закупівлі та підвищать вільну конкуренцію серед учасників, що в свою чергу забезпечить максимально ефективне використання бюджетних коштів.
Вищезазначені зміни не вплинуть на клінічне призначення предмету закупівлі та не обмежать сферу застосування цієї системи.
Зазначені зміни наддадуть можливість розширити коло учасників процедури закупівлі та підвищать вільну конкуренцію серед учасників, нівелюють можливу корупційну складову, що як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.

ІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.

Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до пункту 1.3. Додатку 1 до Тендерної документації.
Також вважаємо за необхідне внесення змін до Додатку 1 до тендерної документації, а саме забезпечити участь у закупівлі продукції більш ніж одного виробника, враховуючи країну походження товару та медико-технічних вимог до нього.
Окрім цього є всі підстави для видалення посилання на Наказ МОЗ України від 01.10.2024 № 1663 "Про затвердження Переліку країн із строгими регуляторними органами (SRAs)" в пп.16.1., п. 16 Додатку 2 до ТД.
В сукупності всі перелічені зміни не вплинуть на клінічне призначення предмету закупівлі, не обмежать сферу його застосування, але при цьому дозволять забезпечити справедливу конкуренцію у даній закупівлі, що нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, завантажуються у вигляді додатків разом зі скаргою.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема, на його право участі у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 612a4b15345b4c629484e0237bc9fcbe
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-04-010883-a.c1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 17.07.2025 16:18
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ІЛАТАНМЕД", Барінов АНДРІЙ 380442336730 ilatanmed@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: db1cf0047b94445b82c8750957820a75
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04.07.2025 оголошено про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для створення центрів ядерної медицини)»(далі – предмет закупівлі) (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель - UA-2025-07-04-010883-a (далі – Процедура закупівлі).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІЛАТАНМЕД» (надалі – Скаржник) є постачальником обладнання для створення центрів ядерної медицини, має багаторічний досвід співпраці з закладами охорони здоров’я. Скаржник має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі та запропонувати якісне медичне обладнання (інструкція додається), яке повністю відповідає встановленим стандартам та є предметом закупівлі за даною процедурою закупівлі.

Уважно ознайомившись з вимогами тендерної документації, а саме з Додатком 1 до тендерної документації, Додатком 2 до тендерної документації та Додатком 5 до тендерної документації Скаржником виявлено дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі, у зв'язку з чим, Скаржник, з метою захисту свого порушеного права, звертається до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги тендерної документації.

Вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, дії Замовника стосовно встановлення у Тендерній документації дискримінаційних (по відношенню до Скаржника) вимог, що перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, а саме.

I. Щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації.

1.1. Відповідно до п.1.3. Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що енергія прискорюваних протонів, МеВ має бути не менше 12.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що притаманна продукції лише одного виробника.
В свою чергу, слід звернути увагу органу оскарження на той факт, що енергія 11 МеВ достатня для ефективного виробництва ¹⁸F, що є основним ізотопом для ПЕТ-діагностики, з можливістю транспортування до ПЕТ-центрів в межах 1 години (з урахуванням періоду напіврозпаду ¹⁸F, який складає 110 хвилин), також такий показник енергії прискорюваних протонів в повній мірі забезпечує технічну можливість розширення для роботи з іншими ізотопами, зокрема ⁶⁸Ga, без потреби в змінах конструкції циклотрону. Окрім цього, використання циклотрону з енергією 11 МеВ дозволяє забезпечити високу ефективність і економічність, що важливо для забезпечення безперервного і стабільного виробництва в медичних центрах.

Таким чином, Замовником повністю обмежено можливість участі у даній закупівлі інших виробників, а зміна параметру енергії прискорюваних протонів МеВ з не менше 12 на не менше 11 значно розширить коло потенційних учасників.
Тому, зазначаємо, що в сукупності встановлені медико-технічні вимоги до предмету закупівлі відповідають продукції лише одного виробника, що як наслідок обмежує конкуренцію, порушує принципи здійснення публічних закупівель та порушує право нашої Компанії бути учасником даних відкритих торгів з особливостями.

1.2. Розділом 4 таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації встановлена вимога щодо зазначення країни виробництва із зазначенням повного переліку виробничих дільниць.
Окрім цього Додатком 5 до тендерної документації визначено, що усі товари, товари та/або матеріальні ресурси в складі закупівель робіт і послуг, які закуповуються повинні походити із прийнятних країн (країни ЄС).

Зазначаємо, що встановлення у таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації вимоги щодо зазначення країни походження товару в сукупності із медико-технічними вимогами то предмету закупівлі, що встановлені в Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації, а також враховуючи вимоги Додатку 5 до тендерної документації у закупівлі зможе прийняти участь продукція лише одного виробника, походженням з прийнятної країни.

Аналіз ринку обладнання, що є предметом закупівлі дає підстави стверджувати, що лише один виробник з прийнятних країн може бути представлений у даній закупівлі з урахуванням тих медико-технічних вимог, що встановлені Замовником.

Таким чином є всі підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.

1.3. Підпунктом 16.1. пункту 16 Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що запропонована модель циклотрона (що входить до складу комплекту Товару) повинна бути встановлена в закладі охорони здоров’я (медичній установі) однієї з країн зі строгими регуляторними органами (SRAs)* з метою напрацювання радіофармацевтичних лікарських засобів в діагностичних/лікувальних цілях та така модель циклотрона повинна міститись в базі даних Міжнародного агентства з атомної енергії за посиланням (IAEA https://nucleus.iaea.org/sites/accelerators/Pages/Cyclotron.aspx). Запропонована модель циклотрона повинна бути включена в пошукову систему, яка інтегрована на сайті і повинна містити такі дані про установлену модель: найменування Товару (моделі), виробника, заклад охорони здоров’я (медичну установу), країну та місто, рік інсталяції. Посилання і пошук запропонованого обладнання повинні бути внесені в базу даних на дату подання тендерної пропозиції від Учасника.
Замовник додатково самостійно перевіряє наявність запропонованої моделі через пошук на сайті (IAEA https://nucleus.iaea.org/sites/accelerators/Pages/Cyclotron.aspx).
У разі відсутності інформації про запропоновану модель під час перевірки тендерної пропозиції Учасника, вважається такою, що не відповідає даній вимозі у цій частині.
* Країни Європейського Союзу, Сполучені Штати Америки, Японія, Канада, Швейцарська Конфедерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Австралія, Республіка Ісландія, Князівство Ліхтенштейн, Королівство Норвегія, Держава Ізраїль, Нова Зеландія. (Наказ МОЗ України від 01.10.2024 № 1663 "Про затвердження Переліку країн із строгими регуляторними органами (SRAs)").

Звертаємо увагу органу оскарження, що Наказ МОЗ України від 01.10.2024 № 1663 "Про затвердження Переліку країн із строгими регуляторними органами (SRAs)" по-перше, стосується лікарських засобів, а не медичних виробів (в оскаржуваній процедурі предметом закупівлі є саме медичні виробі/обладнання), по друге зазначений наказ набирає чинності з 01.01.2027.
Таким чином, вимога що запропонована модель циклотрона (що входить до складу комплекту Товару) повинна бути встановлена в закладі охорони здоров’я (медичній установі) однієї з країн зі строгими регуляторними органами (SRAs) встановлена із порушенням норм чинного законодавства, суперечить принципам проведення публічних закупівель, є дискримінаційною, а тому така вимога підлягає виключенню із Додатку 2 до тендерної документації.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Враховуючи все вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог та задля розширення коло учасників процедури закупівлі, підвищення вільної конкуренції серед учасників, нівелювання можливої корупційної складової, закупівлі комплекту обладнання для створення центрів ядерної медицини та забезпечення максимально ефективного використання державних коштів є всі підстави для внесення змін до тендерної документації.

Всі запропоновані зміни не вплинуть на призначення предмету закупівлі та не обмежать сферу його застосування. Навпаки, зазначені зміни наддадуть можливість розширити коло учасників процедури закупівлі та підвищать вільну конкуренцію серед учасників, що в свою чергу забезпечить максимально ефективне використання бюджетних коштів.
Вищезазначені зміни не вплинуть на клінічне призначення систем лінійного прискорювача та не обмежать сферу застосування цієї системи.
Зазначені зміни наддадуть можливість розширити коло учасників процедури закупівлі та підвищать вільну конкуренцію серед учасників, нівелюють можливу корупційну складову, що як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.

ІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.

Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до пункту 1.3. Додатку 1 до Тендерної документації.
Також вважаємо за необхідне внесення змін до Додатку 1 до тендерної документації, а саме забезпечити участь у закупівлі продукції більш ніж одного виробника, враховуючи країну походження товару та медико-технічних вимог до нього.
Окрім цього є всі підстави для видалення посилання на Наказ МОЗ України від 01.10.2024 № 1663 "Про затвердження Переліку країн із строгими регуляторними органами (SRAs)" в пп.16.1., п. 16 Додатку 2 до ТД.
В сукупності всі перелічені зміни не вплинуть на клінічне призначення предмету закупівлі, не обмежать сферу застосування лінійного прискорювача, але при цьому дозволять забезпечити справедливу конкуренцію у даній закупівлі, що нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, завантажуються у вигляді додатків разом зі скаргою.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема, на його право участі у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
До скарги додаються документи (докази), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу дій Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, а саме:
- Скан-копія інструкції з експлуатації циклотрона;
- скан-копія аналогічного договору.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації