• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт приміщень будівлі поліклініки (к. 201, к. 202, к. 203, к. 204, к. 205, к. 206, к. 207, к. 210, к. 214, коридор, к. 119, к. 120, к. 121, к. 124) ДУ "ТМО МВС України по Чернігів. обл." за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 217 (код за ЕЗС ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

1 590 345.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 951.73 UAH
Період оскарження: 02.07.2025 12:51 - 07.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

оскарження рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 117538ba51174e90be99526f7f5ecc28
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-02-005778-a.a1
Назва: оскарження рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
02.07.2025 через електронну систему публічних закупівель Державною установою «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: Поточний ремонт приміщень будівлі поліклініки (к. 201, к. 202, к. 203, к. 204, к. 205, к. 206, к. 207, к. 210, к. 214, коридор, к. 119, к. 120, к. 121, к. 124) ДУ "ТМО МВС України по Чернігів. обл." за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 217 (код за ЕЗС ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), очікуваною вартістю 1 590 345,60 грн. (UA-2025-07-02-005778-a). З метою взяття участі у вказаній закупівлі нами було підготовлено тендерну пропозицію та подано її шляхом заповнення електронних полів та завантаження документів, що вимагалися Замовником відповідно до умов тендерної документації. За результатом проведення електронного аукціону тендерні пропозиції учасників закупівлі були розташовані наступним чином: Найменування учасника Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" 1 333 000,00 1 333 000,00 ПП «Фірма «Номінал» 1 588 975,45 1 588 975,45 Таким чином за результатом проведеного аукціону пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" була визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною, а отже Замовник приступив до розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ". За результатом розгляду поданої нами тендерної пропозиції Замовник 22.07.2025 прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", що відобразив у протоколі № 300. Відповідно до зазначеного вище протоколу пропозиція була відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей у зв’язку із невідповідністю тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. До таких невідповідностей Замовником було віднесено: 1. Договірна ціна надана незатвердженої форми, а саме: відсутній розрахунок № 14 «Витрати на придбання та доставку устаткування на будову». 2. Відсутність підтвердження використання ліцензованого програмного комплексу, а саме: відсутня завірена копія ліцензії на програмний комплекс, оформлена на його ім’я, як того вимагалося. ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" не згодне з відхиленням своєї тендерної пропозиції та вважає вказані дії Замовника протиправними, такими, що порушують законні права та інтереси нашого підприємства та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства з питань публічних закупівель з огляду на наступне: Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Пунктом 1 Додатку 2 «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» Замовником встановлено: Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі, встановленим замовником умовами тендерної документації, повинна бути підтверджена також наступними документами: - договірною ціною (вид договірної ціни - тверда); - пояснювальною запискою; - локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумковою відомістю ресурсів; - розрахунком загально-виробничих витрат. - інші підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанов з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві", за наявністю. Всі вищезазначені документи подаються за формами затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. №281 станом на дату оформлення ціни пропозиції (але не раніше дати оголошення закупівлі). Документи повинні бути повністю заповненими, містити підписи всіх необхідних (зазначених) осіб. Документація має бути сформована у програмному комплексі, рекомендованому Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України (Мінрегіонбуд), який уже адаптовано до останніх змін галузевих стандартів ціноутворення. На підтвердження використання зазначеного програмного забезпечення учасник додає до тендерної пропозиції завірену копію ліцензії на програмний комплекс, оформлену на його ім’я. Аналогічну вимогу Замовником встановлено і в Додатку 1 до Тендерної документації «Вимоги до учасника».
Дата розгляду скарги: 04.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.07.2025 15:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.08.2025 16:55
Дата виконання рішення Замовником: 07.08.2025 17:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокольне рішення УО від 07.08.2025 № 322
Автор: ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", Булавіна Світлана Анатоліївна +380933146355 bud_garant2020@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 07189c2eb6764508a92a96ef2b56b01f
Заголовок пункту скарги: Щодо відсутності в складі тендерної пропозиції розрахунку № 14 «Витрати на придбання та доставку устаткування на будову»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.1. Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
На виконання вказаної вище вимоги Замовника нами в складі тендерної пропозиції подано у файлі «Кошторисна документація 1ч.pdf»:
- договірну ціну (вид договірної ціни - тверда);
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис № 02-01-01 на загально-будівельні роботи, що складений відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесів.
У файлі «Кошторисна документація 2ч.pdf» нами було надано:
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат на будову;
- розрахунок податку на додану вартість;
- розрахунок вартості експлуатації 1 машино-години машин;
- підсумкову вартість експлуатації машин;
- дані по машинам та механізмам, врахованим у складі загальновиробничих витрат;
- розрахунок кошторисного прибутку;
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій;
- розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва;
В свою чергу звертаємо увагу, що у тендерній документації Замовником встановлена вимога надання інших підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві", за наявністю.
Таким чином, Замовником у тендерній документації не встановлено вичерпний перелік розрахунків, що необхідно надати у складі тендерної пропозиції, як і не зазначено про необхідність надати всі розрахунки, передбачені «Настановою з визначення вартості будівництва», що затверджена наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві». У вказаній вимозі Замовником зазначено «за наявності», таким чином встановлено вимогу до Учасників закупівлі надати розрахунки по тим статтям договірної ціни, що використовуються відповідно до наданого замовником технічного завдання до цієї закупівлі.
Зазначаємо, що дійсно Додаток 30 Настанови містить форму договірної ціни, де зазначено, зокрема: "Розділ І Будівельні роботи. Розр. № 1 Прямі витрати в т.ч. заробітна плата; Розр. № 2 Вартість матеріальних ресурсів; Розр. № 3 Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів; Розр. № 4 Загальновиробничі витрати; Розр. № 5 Кошти на зведення (пристосування) та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд; Розр. № 6 Кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період (на обсяги робіт, що плануються до виконання у зимовий період); Розр. № 7 Кошти на виконання будівельних робіт у літній період; Розр. № 8 Інші витрати; Розр. № 9 Прибуток; Розр. № 10 Кошти на покриття адміністративних витрат будівельної організації; Розр. № 11 Кошти на покриття ризиків; Розр. № 12 Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами; Розр. № 13 Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості будівництва (крім ПДВ) "Розділ ІІ. Устаткування, меблі та інвентар. Розр. № 14. Витрати на придбання та доставку устаткування на будову".
Натомість відповідно до пункту 5.1 розділу V "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" Настанови з визначення вартості будівництва ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, 14 загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
Таким чином вказаний розрахунок не підлягає безумовному використанню, а підлягає заповненню виключно у разі покладання на учасника процедури (майбутнього підрядника) обов’язку із придбання на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, яке підлягає подальшій експлуатації на об'єкті.
Натомість Додаток 2 до тендерної документації «Технічний опис предмета закупівлі», що оприлюднений Замовником не передбачає поставку на об’єкт устаткування, меблів та інвентарю для подальшої його експлуатації на об’єкті, а містить виключно перелік робіт та матеріалів для виконання поточного ремонту.
Виходячи з зазначеного в наданій нами Договірній ціні рядок, що відповідає розрахунку № 14 "Витрати на придбання та доставку устаткування на будову" не заповнювався і такий розрахунок у складі тендерної пропозиції не надавався.
Зазначаємо, що форма Договірної ціни відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», що затверджена наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві» містить різні розрахунки, які не є обов’язковими (всі одночасно) для кожного об’єкта будівництва. Так, формою Договірної ціни передбачено такі розрахунки, як Розрахунок №5 "Кошти на зведення (пристосування) та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд", Розрахунок №6 "Кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період (на обсяги робіт, що плануються до виконання у зимовий період)", Розрахунок №7 "Кошти на виконання будівельних робіт у літній період", Розрахунок № 14 "Витрати на придбання та доставку устаткування на будову" тощо. Проте, такі розрахунки не є обов’язковими складовими кожної кошторисної документації.

1.2. Окремо звертаємо увагу, що відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" було затверджено кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальнихробіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
У п. 1.2. Настанови зазначено, що у цій Настанові терміни вживаються у такому значенні, зокрема, будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.
Відповідно до пункту 2.3 Настанови з визначення вартості будівництва, до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН):
1) на будівельні роботи (далі ― КНУ РЕКНб);
2) на монтаж устаткування (далі ― КНУ РЕКНму);
3) на ремонтно-будівельні роботи (далі ― РЕКНр);
4) на реставраційно-відновлювальні роботи (далі ― КНУ РЕКНрв);
5) на пусконалагоджувальні роботи (далі ― КНУ РЕКНпн);
6) експлуатації будівельних машин та механізмів (далі ― КНУ РКНЕМ).
Відповідно до пункту 4.1 розділу І Документації назва предмета закупівлі - Поточний ремонт приміщень будівлі поліклініки (к. 201, к. 202, к. 203, к. 204, к. 205, к. 206, к. 207, к. 210, к. 214, коридор, к. 119, к. 120, к. 121, к. 124) ДУ "ТМО МВС України по Чернігів. обл." за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 217 (код за ЕЗС ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи).
Відповідно до пункту 4.1 розділу І Документації як обсяг предмету закупівлі зазначено 1 послуга, в оголошенні про проведення Процедури закупівлі, вид предмета закупівлі Замовником зазначено – послуги.
Слід зазначити, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" не поширюється на надання послуг.
Вказана вище позиція в тому числі відображена у рішенні Комісії АМКУ № 8616-р/пк-пз від 29.05.2025 за результатом розгляду поданої скарги у закупівлі UA-2025-04-25-004537-a.
Враховуючи викладене, ненадання у складі тендерної пропозиції розрахунку який Замовником не вимагався, а передбачений нормою, що не поширюється на предмет закупівлі не порушує вимоги Замовника.

Виходячи з зазначеного вважаємо відхилення тендерної пропозицій ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" через ненадання у складі пропозиції розрахунку № 14 "Витрати на придбання та доставку устаткування на будову" протиправним.
З метою підтвердження вказаної вище позиції просимо зобов’язати Замовника надати комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель зведений кошторисний розрахунок та експертний звіт на проекту документацію по об’єкту «Поточний ремонт приміщень будівлі поліклініки (к. 201, к. 202, к. 203, к. 204, к. 205, к. 206, к. 207, к. 210, к. 214, коридор, к. 119, к. 120, к. 121, к. 124) ДУ "ТМО МВС України по Чернігів. обл." за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 217», адже відповідно до статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". В свою чергу відповідно до п. 2 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 р. № 560 (зі змінами) передбачено, що у цьому Порядку під терміном “проект будівництва” слід розуміти проектну документацію на будівництво об’єктів та комплексів (будов), розроблену для нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту на таких стадіях проектування, як техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок, ескізний проект, проект, робочий проект. Натомість п. 10 зазначеного Порядку передбачено, що обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис. гривень, а під час дії воєнного стану - 1 млн. гривень, - щодо кошторисної частини проекту будівництва.
Зазначаємо, що відсутність вказаного зведеного кошторисного розрахунку та експертного звіту підтвердить, що Замовник закуповує не роботи, а послуги на які не поширюється Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві", а в разі наявності зведеного кошторисного розрахунку та експертного звіту їх зміст підтвердить те, що кошторисна частина проектної документації не містить окремо виділених коштів на придбання та доставку устаткування, меблів чи інвентарю. Таким чином підтвердить, що з урахуванням проектної документації та обсягів робіт, необхідність у включенні до договірної ціни Розрахунку № 14 відсутня.

Також зазначаємо, що у протоколі про відхилення тендерної пропозиції Замовник у підтвердження своєї позиції зазначив рішення АМКУ №10076-р/пк-пз від 06.07.2023 по закупівлі UA-2023-05-16-009100-a. В свою чергу звертаємо увагу Комісії, що вимоги тендерної документації в оскаржуваній закупівлі та закупівлі UA-2023-05-16-009100-a є різними, а отже вказане Замовником рішення не є аналогічним.
Так, в оскаржуваній закупівлі Замовником встановлена вимога надання інших підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві", за наявністю.
Натомість в закупівлі UA-2023-05-16-009100-a в додатку 2 Документації міститься вимога "Попередню цінову пропозицію (договірну ціну) з усіма розрахунками, складену у відповідності до вимог Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (договірна ціна є твердою).
Таким чином у закупівлі UA-2023-05-16-009100-a замовник вимагав надати всі розрахунки, а в оскаржуваній закупівлі тільки наявні, а отже відхилення тендерної пропозицій ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" через ненадання у складі пропозиції розрахунку № 14 "Витрати на придбання та доставку устаткування на будову" протиправним.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: facc6ff5e6d644cbb8b729d2d4d5f2fa
Заголовок пункту скарги: Щодо відсутності у складі тендерної пропозиції завіреної копії ліцензії на програмний комплекс, оформленої на ім’я Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Зазначаємо, що пунктом 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби ‒ плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно до статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі – встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи наведене, у разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, замовнику необхідно встановити, чи підпадають вони під визначення, встановлене пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до положень Закону, Особливостей та практики Комісії під таке визначення підпадають всі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, окрім двох випадків:
- відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- відсутності та/або невідповідності документів, які стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик…
…Враховуючи наведене, замовнику під час вирішення питання щодо застосування положень пункту 43 Особливостей слід керуватись саме змістом вимоги про усунення невідповідностей та її приналежністю до предмета закупівлі, а не назвою додатка (розділу, пункту тощо) тендерної документації, у якому вона міститься. (Інформація з узагальненої практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що оприлюднена 24.02.2025 за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44).
Виходячи з зазначеного саме розміщення вимоги у файлі або розділі про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не робить таку вимогу вимогою до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі тому як не стосується безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик.
Так вимога надання на підтвердження використання зазначеного програмного забезпечення у складі тендерної пропозиції завіреної копії ліцензії на програмний комплекс, оформлену на ім’я Учасника не є вимогою до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а отже виправлення зазначеної помилки не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Виходячи з зазначеного при виявлені вказаного вище недоліку поданої нами тендерної пропозиції, Замовник на виконання п. 43 Особливостей повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Натомість, розміщене Замовником 16.07.2025 повідомлення про усунення невідповідностей не містило вимоги про усунення недоліку тендерної пропозиції як ненадання у складі тендерної пропозиції копії ліцензії на програмний комплекс, оформленої на ім’я Учасника, а містило якусь видуману вимогу, що не має нічого спільного з вимогами тендерної документації.
Позиція комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо того, що непідтвердження наявності у Учасника програмного комплексу для роботи з кошторисною документацією у спосіб, встановлений Замовником підпадає під дію п. 43 Особливостей зазначена в тому числі у рішенні № 478-р/пк-пз від 13.01.2025, що прийняте за результатами розгляду скарги у закупівлі UA-2024-12-10-013084-a.
Вважаємо, що невиконанням Замовником п. 43 Особливостей порушило право ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" на усунення невідповідностей поданої тендерної пропозиції, що не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Наголошуємо, що саме вказані протиправні дії Замовника створили передумови для протиправного відхилення поданої нами тендерної пропозиції, що є найбільш економічно вигідною та яка забезпечила Замовнику економію на рівні 16,18% порівняно з очікуваною вартістю предмета закупівлі, натомість тендерна пропозиція наступного учасника закупівлі забезпечить економію порівняно з очікуваною вартістю предмета закупівлі на рівні лише 0,09%.
Вказане вище свідчить про грубе порушення принципів публічних закупівель.

Вказані вище порушення права ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі може бути поновлене шляхом скасування протиправного та неаргументованого рішення Замовника про відхилення поданої нами тендерної пропозиції, що відображене у протоколі Замовника № 300 від 22.07.2025 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника