-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 9
Послуги з управління активами відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: - об’єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000, розміщений за адресою: м. Київ, Столичне шосе, майновий комплекс-санаторій «Жовтень» (Конча-Заспа, Столичне шосе, 27 км.), загальною площею: 22 762,90 м. кв., за ДК 021:2015 (CPV) - 99999999-9 Не відображене в інших розділах
Торги не відбулися
300 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
01.07.2025 14:45 - 07.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Медичний центр "Едем Медікал"
Номер:
6963a7794183479da6f8e7e0dcca556d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-008268-a.a4
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Медичний центр "Едем Медікал"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Балансова довідка МЦ 090725.pdf 18.08.2025 12:38
- Довідка_працівники.pdf 18.08.2025 12:38
- Відхилення_Медікал.pdf 18.08.2025 12:38
- S0110014 1-м, 2-м. Фінансова звітність малого підприємства.pdf 18.08.2025 12:38
- Документи_працівників.pdf 18.08.2025 12:38
- Працівники_звітність.pdf 18.08.2025 12:38
- Протокол УО №56 від 26.06.2025 (відхилення ТП) (1).pdf 18.08.2025 15:06
- sign.p7s 18.08.2025 15:22
- Рішення від 20.08.2025 № 12824.pdf 20.08.2025 14:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.08.2025 № 13345.pdf 01.09.2025 15:42
- Рішення від 29.08.2025 № 13345.pdf 03.09.2025 11:41
- Пояснення по суті Скарги UA-2025-07-01-008268-a.a4.docx 21.08.2025 15:33
- Пояснення по суті скарги UA-2025-07-01-008268-a.a4.pdf 21.08.2025 15:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.08.2025 17:24
Дата розгляду скарги:
29.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2025 14:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.09.2025 11:42
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f0451526c038497d86e3c08b30c56d5e
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «Медичний центр «Едем Медікал» на підставі пункту 5 розділу V Тендерної документації і абзацу 7 підпункту 1 пункту 47 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, оскільки ґрунтується на помилковому тлумаченні норм законодавства про публічні закупівлі та ігноруванні права учасника на захист конфіденційної інформації, зокрема тієї, що містить персональні дані, комерційну таємницю або іншу інформацію з обмеженим доступом.
І. Право на визначення інформації як конфіденційної та її межі відповідно до законодавства.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна пропозиція учасника не підлягає розголошенню до проведення аукціону, а після цього – інформація, визначена учасником як конфіденційна, не розголошується, якщо це обґрунтовано. Аналогічно, пункт 40 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) встановлює: «Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані». При цьому конфіденційною не може бути визначена лише певна інформація, зокрема про запропоновану ціну, критерії оцінки, технічні умови, а також «документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону».
Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. Відносини, пов'язані з правовим режимом конфіденційної інформації, регулюються Законом України «Про інформацію».
Окрім цього, згідно зі статтею 11 Закону України «Про інформацію» до конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.
Конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Однак, ключовим є те, що пункт 40 Особливостей дозволяє визначати як конфіденційну інформацію, яка містить персональні дані, навіть якщо вона входить до складу документів, пов'язаних з кваліфікаційними критеріями. Це узгоджується з Законом України «Про захист персональних даних», стаття 2 якого визначає персональні дані як відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути ідентифікована (наприклад, ПІБ, контактні дані, дані про освіту, досвід роботи). Стаття 7 цього Закону забороняє обробку (включаючи розголошення) персональних даних без згоди суб'єкта, якщо це не передбачено законом.
Документи, визначені Скаржником як конфіденційні (наприклад, Довідка_працівники.pdf.p7s; Документи_працівників.pdf.p7s; Працівники_звітність.pdf.p7s), містять персональні дані працівників (ПІБ, посади, кваліфікація), що є обґрунтованою підставою для їхнього позначення як конфіденційних.
Аналогічно, договори оренди (наприклад, Договір_оренди_приміщення.pdf.p7s; Договір_оренди_речей_та_обладнання_01_10_2024_МУНД_І_МЦ.pdf.p7s) та фінансові документи (наприклад, S0110014 1-м, 2-м. Фінансова звітність малого підприємства.pdf.p7s; Балансова довідка МЦ 090725.pdf.p7s) містять комерційну таємницю відповідно до статті 505 Цивільного кодексу України, яка визначає комерційну таємницю як інформацію, що є секретною, має комерційну цінність і щодо якої вжито заходів для збереження конфіденційності (деталі угод, фінансові показники, що не підлягають публічному розголошенню).
Замовник помилково кваліфікував усі вищезазначені документи як «безпосередньо підтверджуючі відповідність кваліфікаційним критеріям» (стаття 16 Закону, яка включає критерії щодо наявності обладнання, працівників, досвіду, фінансової спроможності), ігноруючи, що вони містять елементи з обмеженим доступом. Це суперечить принципу пропорційності та недискримінації (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), оскільки Замовник не оцінив можливість часткового розголошення (наприклад, редагування персональних даних) замість повного відхилення пропозиції.
ІІ. Неправомірне застосування абзацу 7 підпункту 1 пункту 47 Особливостей.
Пункт 47 Особливостей передбачає відхилення пропозиції, якщо учасник «визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей». Однак, це положення є імперативним лише для інформації, яка виключно не підлягає конфіденційності (ціна, технічні специфікації тощо). У разі, коли документи поєднують кваліфікаційну інформацію з конфіденційною (персональні дані, комерційна таємниця), учасник має право на захист такої інформації, що узгоджується з частиною першою статті 30 Закону та статтею 8 Закону України «Про інформацію», яка класифікує інформацію з обмеженим доступом (конфіденційну) як таку, що не може розголошуватися без згоди власника.
Рішення Замовника не містить обґрунтованого аналізу змісту кожного документа на предмет наявності конфіденційної інформації, що є порушенням принципу об'єктивної оцінки (частина друга статті 29 Закону). Замість цього Замовник формально послався на «безпосереднє підтвердження кваліфікаційних критеріїв».
ІІІ. Порушення принципів публічних закупівель та спеціального законодавства Замовником.
Рішення суперечить принципам ефективності, прозорості та добросовісної конкуренції (стаття 5 Закону), оскільки відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції без достатніх підстав обмежує конкуренцію. Крім того, відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», управління активами здійснюється на підставі конкурсу з урахуванням законодавства про публічні закупівлі, але не на шкоду правам учасників на захист інформації. Це також узгоджується з частиною першою статті 19 вищезгаданого Закону, яка передбачає управління активами з урахуванням інтересів держави, але не шляхом дискримінаційного відхилення пропозицій.
IV. Повторне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Медичний центр «Едем Медікал»
Дії уповноваженої особи замовника АРМА щодо учасника ТОВ «Медичний центр «Едем Медікал» є систематичними у контексті відхилення тендерних пропозиції та затягування процесу передачі об’єкту в управління. У закупівлі з ідентифікатором UA-2025-06-02-006587-a уповноважена особа відхилила пропозицію учасника ТОВ «Медичний центр «Едем Медікал» з формальних причин рішенням від 26.06.2025 року.
За цих обставин вважаємо, що існує упередженість замовника щодо скаржника, що додатково підтверджує неправомірність повторного відхилення тендерної пропозиції.
І. Право на визначення інформації як конфіденційної та її межі відповідно до законодавства.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна пропозиція учасника не підлягає розголошенню до проведення аукціону, а після цього – інформація, визначена учасником як конфіденційна, не розголошується, якщо це обґрунтовано. Аналогічно, пункт 40 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) встановлює: «Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані». При цьому конфіденційною не може бути визначена лише певна інформація, зокрема про запропоновану ціну, критерії оцінки, технічні умови, а також «документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону».
Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. Відносини, пов'язані з правовим режимом конфіденційної інформації, регулюються Законом України «Про інформацію».
Окрім цього, згідно зі статтею 11 Закону України «Про інформацію» до конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.
Конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Однак, ключовим є те, що пункт 40 Особливостей дозволяє визначати як конфіденційну інформацію, яка містить персональні дані, навіть якщо вона входить до складу документів, пов'язаних з кваліфікаційними критеріями. Це узгоджується з Законом України «Про захист персональних даних», стаття 2 якого визначає персональні дані як відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути ідентифікована (наприклад, ПІБ, контактні дані, дані про освіту, досвід роботи). Стаття 7 цього Закону забороняє обробку (включаючи розголошення) персональних даних без згоди суб'єкта, якщо це не передбачено законом.
Документи, визначені Скаржником як конфіденційні (наприклад, Довідка_працівники.pdf.p7s; Документи_працівників.pdf.p7s; Працівники_звітність.pdf.p7s), містять персональні дані працівників (ПІБ, посади, кваліфікація), що є обґрунтованою підставою для їхнього позначення як конфіденційних.
Аналогічно, договори оренди (наприклад, Договір_оренди_приміщення.pdf.p7s; Договір_оренди_речей_та_обладнання_01_10_2024_МУНД_І_МЦ.pdf.p7s) та фінансові документи (наприклад, S0110014 1-м, 2-м. Фінансова звітність малого підприємства.pdf.p7s; Балансова довідка МЦ 090725.pdf.p7s) містять комерційну таємницю відповідно до статті 505 Цивільного кодексу України, яка визначає комерційну таємницю як інформацію, що є секретною, має комерційну цінність і щодо якої вжито заходів для збереження конфіденційності (деталі угод, фінансові показники, що не підлягають публічному розголошенню).
Замовник помилково кваліфікував усі вищезазначені документи як «безпосередньо підтверджуючі відповідність кваліфікаційним критеріям» (стаття 16 Закону, яка включає критерії щодо наявності обладнання, працівників, досвіду, фінансової спроможності), ігноруючи, що вони містять елементи з обмеженим доступом. Це суперечить принципу пропорційності та недискримінації (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), оскільки Замовник не оцінив можливість часткового розголошення (наприклад, редагування персональних даних) замість повного відхилення пропозиції.
ІІ. Неправомірне застосування абзацу 7 підпункту 1 пункту 47 Особливостей.
Пункт 47 Особливостей передбачає відхилення пропозиції, якщо учасник «визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей». Однак, це положення є імперативним лише для інформації, яка виключно не підлягає конфіденційності (ціна, технічні специфікації тощо). У разі, коли документи поєднують кваліфікаційну інформацію з конфіденційною (персональні дані, комерційна таємниця), учасник має право на захист такої інформації, що узгоджується з частиною першою статті 30 Закону та статтею 8 Закону України «Про інформацію», яка класифікує інформацію з обмеженим доступом (конфіденційну) як таку, що не може розголошуватися без згоди власника.
Рішення Замовника не містить обґрунтованого аналізу змісту кожного документа на предмет наявності конфіденційної інформації, що є порушенням принципу об'єктивної оцінки (частина друга статті 29 Закону). Замість цього Замовник формально послався на «безпосереднє підтвердження кваліфікаційних критеріїв».
ІІІ. Порушення принципів публічних закупівель та спеціального законодавства Замовником.
Рішення суперечить принципам ефективності, прозорості та добросовісної конкуренції (стаття 5 Закону), оскільки відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції без достатніх підстав обмежує конкуренцію. Крім того, відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», управління активами здійснюється на підставі конкурсу з урахуванням законодавства про публічні закупівлі, але не на шкоду правам учасників на захист інформації. Це також узгоджується з частиною першою статті 19 вищезгаданого Закону, яка передбачає управління активами з урахуванням інтересів держави, але не шляхом дискримінаційного відхилення пропозицій.
IV. Повторне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Медичний центр «Едем Медікал»
Дії уповноваженої особи замовника АРМА щодо учасника ТОВ «Медичний центр «Едем Медікал» є систематичними у контексті відхилення тендерних пропозиції та затягування процесу передачі об’єкту в управління. У закупівлі з ідентифікатором UA-2025-06-02-006587-a уповноважена особа відхилила пропозицію учасника ТОВ «Медичний центр «Едем Медікал» з формальних причин рішенням від 26.06.2025 року.
За цих обставин вважаємо, що існує упередженість замовника щодо скаржника, що додатково підтверджує неправомірність повторного відхилення тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника 26.06.2025
-
Повʼязаний документ:
Протокол УО №56 від 26.06.2025 (відхилення ТП) (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Комерційна таємниця
-
Повʼязаний документ:
S0110014 1-м, 2-м. Фінансова звітність малого підприємства.pdf
-
-
Назва доказу:
Конфіденційна інформація працівників
-
Повʼязаний документ:
Працівники_звітність.pdf
-
-
Назва доказу:
Конфіденційна інформація працівників
-
Повʼязаний документ:
Документи_працівників.pdf
-
-
Назва доказу:
Комерційна таємниця
-
Повʼязаний документ:
Балансова довідка МЦ 090725.pdf
-
-
Назва доказу:
Конфіденційна інформація працівників
-
Повʼязаний документ:
Довідка_працівники.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скасувати рішення уповноваженої особи АРМА про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Медичний центр "Едем Медікал" від 14.08.2025, оформлене протоколом № 90
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
На обмеження конкуренції та на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
16c086673a6348c193c32f3b6685ddac
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-008268-a.c3
Назва:
На обмеження конкуренції та на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист 56_25-05.07.25.pdf 05.07.2025 19:08
- sign.p7s 05.07.2025 19:12
- рішення від 08.07.2025 № 10672.pdf 08.07.2025 16:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.07.2025 19:19
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.07.2025 16:42
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1393ac55cf4948e7acb3d2cc47d71e6e
Заголовок пункту скарги:
На обмеження конкуренції та на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
01.07.2025 Замовник (АРМА) розмістив на Прозорро оголошення про проведення закупівлі послуги з управління об’єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000 – майновим комплексом-санаторій «Жовтень» (UA-2025-07-01-008268-a, 118d80692d9b412f8d7d5d5c50560870).
Замовник (АРМА) щодо цього нерухомого майна є установником управління на підставі ухвал Печерського районного суду міста Києва від 09 червня 2022 року у справі № 757/13285/22-к, 06 лютого 2023 року у справі № 757/2673/23-к та 03 квітня 2023 року у справі № 757/12536/23-к, за якими об’єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000 в рамках кримінального провадження визнано речовим доказом, арештовано та передано Замовнику (АРМА) для здійснення заходів з управління ним з метою забезпечення його збереження, збереження його економічної вартості, в порядку та на умовах визначених Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон) та Главою 70 Цивільного кодексу України.
Зокрема, згідно з частиною 2 статті 21 Закону активи, прийняті Замовником (АРМА) в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб’єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам – підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Пункт 2 «Проект договору про закупівлю» розділу VI «Укладання договору про закупівлю» Тендерної документації встановлює:
«гарантійний платіж»;
«формулу розрахунку гарантійного платежу»;
«суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень».
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 3 Технічних характеристик (технічної специфікації) Додатку № 2 до Тендерної документації:
«Якість послуги управління майном щодо вимог ефективності його управління, Учасник процедури закупівлі повинен підтвердити шляхом надання документів (фінансової звітності та податкової звітності з податку на прибуток із доказами її прийняття контролюючим органом, що подана за останній рік), що свідчать про наявність сум щомісячних доходів від використання майна аналогічного до предмету закупівлі (власного та/або орендованого), в розмірі не меншому річної суми щомісячних очікуваних доходів від управління (визначається шляхом множення суми щомісячних очікуваних доходів, що визначена в розділі 5 проекту договору (Додаток 6) на 12 календарних місяців), та забезпечить сплату учасником суми гарантійного платежу за власний рахунок».
Мова йде про те, що Учасник має платити гарантійний платіж одноосібно (односторонньо) визначений Замовником (АРМА) з власних грошей.
Відповідно до статті 19 Конституції України Замовник (АРМА), як орган державної влади та місцевого самоврядування, і його посадові особи, зобов’язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ні Кримінальним процесуальним кодексом України, ні Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», ні Цивільним кодексом України, ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні жодним іншим актом законодавства України, в тому числі жодним підзаконним нормативно-правовим актом не передбачено право Замовника (АРМА) одноосібно (односторонньо) визначати будь-які «гарантійний платіж» чи «формулу розрахунку гарантійного платежу» або «суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень».
За правовою позицією викладеною у постанові Великої Палати Верховного Суду України від 01.10.2019 у справі № 910/3907/18 Замовник (АРМА), як суб’єкт владних повноважень, реалізуючи державну політику у сфері управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні, може брати участь не лише в публічно-правових відносинах щодо здійснення ним владних управлінських функцій, а може бути й учасником відносин, які ґрунтуються на засадах юридичної визначеності, вільному волевиявленні, майновій самостійності (приватноправових відносин), – під час здійснення АРМА діяльності з володіння, користування та/або розпорядження вказаними активами, належними фізичними чи юридичними особами, яка безпосередньо стосується виникнення, зміни або припинення прав таких осіб на ці активи (пункт 38).
Тобто, такі умови договору управління, як «гарантійний платіж» чи «формулу розрахунку гарантійного платежу» або «суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень» мають визначатися виключно у двосторонньому порядку і за обопільної згоди між Замовником (АРМА) та Учасником. Замовник (АРМА) немає права одноосібно (односторонньо) нав’язувати в Тендерній документації «гарантійний платіж» чи «формулу розрахунку гарантійного платежу» або «суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень».
Замовник (АРМА) щодо цього нерухомого майна є установником управління на підставі ухвал Печерського районного суду міста Києва від 09 червня 2022 року у справі № 757/13285/22-к, 06 лютого 2023 року у справі № 757/2673/23-к та 03 квітня 2023 року у справі № 757/12536/23-к, за якими об’єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000 в рамках кримінального провадження визнано речовим доказом, арештовано та передано Замовнику (АРМА) для здійснення заходів з управління ним з метою забезпечення його збереження, збереження його економічної вартості, в порядку та на умовах визначених Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон) та Главою 70 Цивільного кодексу України.
Зокрема, згідно з частиною 2 статті 21 Закону активи, прийняті Замовником (АРМА) в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб’єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам – підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Пункт 2 «Проект договору про закупівлю» розділу VI «Укладання договору про закупівлю» Тендерної документації встановлює:
«гарантійний платіж»;
«формулу розрахунку гарантійного платежу»;
«суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень».
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 3 Технічних характеристик (технічної специфікації) Додатку № 2 до Тендерної документації:
«Якість послуги управління майном щодо вимог ефективності його управління, Учасник процедури закупівлі повинен підтвердити шляхом надання документів (фінансової звітності та податкової звітності з податку на прибуток із доказами її прийняття контролюючим органом, що подана за останній рік), що свідчать про наявність сум щомісячних доходів від використання майна аналогічного до предмету закупівлі (власного та/або орендованого), в розмірі не меншому річної суми щомісячних очікуваних доходів від управління (визначається шляхом множення суми щомісячних очікуваних доходів, що визначена в розділі 5 проекту договору (Додаток 6) на 12 календарних місяців), та забезпечить сплату учасником суми гарантійного платежу за власний рахунок».
Мова йде про те, що Учасник має платити гарантійний платіж одноосібно (односторонньо) визначений Замовником (АРМА) з власних грошей.
Відповідно до статті 19 Конституції України Замовник (АРМА), як орган державної влади та місцевого самоврядування, і його посадові особи, зобов’язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ні Кримінальним процесуальним кодексом України, ні Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», ні Цивільним кодексом України, ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні жодним іншим актом законодавства України, в тому числі жодним підзаконним нормативно-правовим актом не передбачено право Замовника (АРМА) одноосібно (односторонньо) визначати будь-які «гарантійний платіж» чи «формулу розрахунку гарантійного платежу» або «суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень».
За правовою позицією викладеною у постанові Великої Палати Верховного Суду України від 01.10.2019 у справі № 910/3907/18 Замовник (АРМА), як суб’єкт владних повноважень, реалізуючи державну політику у сфері управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні, може брати участь не лише в публічно-правових відносинах щодо здійснення ним владних управлінських функцій, а може бути й учасником відносин, які ґрунтуються на засадах юридичної визначеності, вільному волевиявленні, майновій самостійності (приватноправових відносин), – під час здійснення АРМА діяльності з володіння, користування та/або розпорядження вказаними активами, належними фізичними чи юридичними особами, яка безпосередньо стосується виникнення, зміни або припинення прав таких осіб на ці активи (пункт 38).
Тобто, такі умови договору управління, як «гарантійний платіж» чи «формулу розрахунку гарантійного платежу» або «суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень» мають визначатися виключно у двосторонньому порядку і за обопільної згоди між Замовником (АРМА) та Учасником. Замовник (АРМА) немає права одноосібно (односторонньо) нав’язувати в Тендерній документації «гарантійний платіж» чи «формулу розрахунку гарантійного платежу» або «суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень».
×
-
Назва доказу:
Ухвали Печерського районного суду міста Києва від: https://reyestr.court.gov.ua/Review/104882727 – 09 червня 2022 року у справі № 757/13285/22-к; https://reyestr.court.gov.ua/Review/109141564 – 06 лютого 2023 року у справі № 757/2673/23-к; https://reyestr.court.gov.ua/Review/110077431 – 03 квітня 2023 року у справі № 757/12536/23-к. Кримінальний процесуальний кодекс України; Закон України «Про На
-
Повʼязаний документ:
Лист 56_25-05.07.25.pdf
-
-
Назва доказу:
Ухвали Печерського районного суду міста Києва від: https://reyestr.court.gov.ua/Review/104882727 – 09 червня 2022 року у справі № 757/13285/22-к; https://reyestr.court.gov.ua/Review/109141564 – 06 лютого 2023 року у справі № 757/2673/23-к; https://reyestr.court.gov.ua/Review/110077431 – 03 квітня 2023 року у справі № 757/12536/23-к. Кримінальний процесуальний кодекс України; Закон України «Про На
-
Повʼязаний документ:
Лист 56_25-05.07.25.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника (АРМА) внести зміни до Тендерної документації. Замовник (АРМА) має виключити (прибрати) умови, якими Замовник (АРМА) одноосібно (односторонньо) встановив: «гарантійний платіж»; «формулу розрахунку гарантійного платежу»; «суму щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активами у гривнях в розмірі: 158 333,33 гривень».
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на обмеження конкуренції та на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
827db50b681c49a484e9b66ba2112378
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-008268-a.c2
Назва:
Скарга на обмеження конкуренції та на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
Орган оскарження
- рішення від 08.07.2025 № 10696.pdf 08.07.2025 16:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.07.2025 13:32
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.07.2025 16:08
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8907c59653d84f75885c2a241a706fa5
Заголовок пункту скарги:
Скарга на обмеження конкуренції та на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
02.06.2025 Замовник (АРМА) розмістив на Прозорро оголошення про проведення закупівлі послуги з управління об’єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000 – майновим комплексом-санаторій «Жовтень» (UA-2025-06-02-006587-a, 8cc07f7648274f6fa3def4290e120ad8). Тобто, об’єктом управління було визначено лише нерухоме майно у вигляді будівлі, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки.
Пунктом 10 Додатку 2 до Тендерної документації Замовник (АРМА) встановив кваліфікаційний критерій згідно з яким Учасник закупівлі мусить надати Витяг з ЄРДР, що містить коди видів економічної діяльності: 68.32 «Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту» та 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна».
Вимога щодо наявності КВЕД 68.32 та КВЕД 68.20 повністю відповідала змісту послуги управління об’єктом нерухомого майна.
За відкритими даними, зокрема, Опендатабот, станом на 04.07.2025 в Україні за КВЕД 68.32 працює понад 1 585 підприємств, а за КВЕД 68.20 працює понад 9 996 підприємств.
01.07.2025 Замовник (АРМА) розмістив на Прозорро оголошення про проведення закупівлі послуги з управління об’єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000 – майновим комплексом-санаторій «Жовтень» (UA-2025-07-01-008268-a, 118d80692d9b412f8d7d5d5c50560870).
Тобто, об’єктом управління було знову визначено лише нерухоме майно у вигляді будівлі, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки.
Однак, 10 Додатку 2 до Тендерної документації Замовник (АРМА) встановив кваліфікаційний критерій згідно з яким Учасник закупівлі мусить надати Витяг з ЄРДР, що містить коди видів економічної діяльності: 86.10 «Діяльність лікарняних закладів та/або 86.21 «Загальна медична практика».
Вимога щодо наявності КВЕД 86.10 та КВЕД 86.21 повністю не відповідає змісту послуги управління об’єктом нерухомого майна. Адже, об’єктом управління не є лікарня або медичний заклад з медичним обладнанням, персоналом, відповідною інфраструктурою. Об’єктом управління є лише нерухоме майно у вигляді будівлі, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки.
Якби Замовник (АРМА) говорив про управління лікарнею або медичним закладом, то інформувало б учасників торгів про наявні та/або необхідні: 1) лікарі різних спеціальностей (терапевти, хірурги, педіатри тощо), медсестри, фельдшери, санітари та інший допоміжний персонал; 2) апарати штучного дихання, монітори пацієнтів, рентгенівські апарати, УЗД-апарати, операційні столи, ліжка, медичні інструменти та інше; 3) приміщення для розміщення пацієнтів, обладнані ліжками, тумбочками, стільцями та іншим необхідним обладнанням; 4) спеціально обладнані приміщення для проведення хірургічних операцій; 5) місця для зберігання та видачі лікарських засобів; 6) обладнану канцелярію, бухгалтерію, відділ кадрів та інші; 7) приміщення для надання невідкладної медичної допомоги; 8) приміщення для проведення аналізів та досліджень; 9) приміщення для проведення рентгенівських знімків; 10) а також їдальні для пацієнтів та персоналу, кімнати для відпочинку, бібліотеки, конференц-зали, пральні та інші допоміжні опції лікарень чи медичних закладів. Але жодної мови про те, що об’єктом управління буде лікарня або медичний заклад немає, в тендерній документації зазначається лише про те, в управління передається об’єкт нерухомого майна – будівля, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки.
Аналогічно, згідно з ухвалами Печерського районного суду міста Києва від 09 червня 2022 року у справі № 757/13285/22-к, 06 лютого 2023 року у справі № 757/2673/23-к та 03 квітня 2023 року у справі № 757/12536/23-к Замовник (АРМА), як установник управління, забезпечує збереження речового доказу у вигляді об’єкта нерухомого майна, а не у вигляді лікарні чи медичного закладу. Згаданими судовими рішеннями Замовника (АРМА) уповноважено зберігати будівлю, а не лікарню чи медичний заклад.
За відкритими даними, зокрема, Опендатабот, станом на 04.07.2025 в Україні за КВЕД 86.10 працює понад 2 408 підприємств, а за КВЕД 86.21 працює теж понад 2 351 підприємство.
Таким чином, вимога Замовника (АРМА) щодо наявності КВЕД 86.10 та КВЕД 86.21 повністю не відповідає змісту послуги управління об’єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000, тим самим штучно обмежує конкуренцію та є дискримінаційною умовою.
Пунктом 10 Додатку 2 до Тендерної документації Замовник (АРМА) встановив кваліфікаційний критерій згідно з яким Учасник закупівлі мусить надати Витяг з ЄРДР, що містить коди видів економічної діяльності: 68.32 «Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту» та 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна».
Вимога щодо наявності КВЕД 68.32 та КВЕД 68.20 повністю відповідала змісту послуги управління об’єктом нерухомого майна.
За відкритими даними, зокрема, Опендатабот, станом на 04.07.2025 в Україні за КВЕД 68.32 працює понад 1 585 підприємств, а за КВЕД 68.20 працює понад 9 996 підприємств.
01.07.2025 Замовник (АРМА) розмістив на Прозорро оголошення про проведення закупівлі послуги з управління об’єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000 – майновим комплексом-санаторій «Жовтень» (UA-2025-07-01-008268-a, 118d80692d9b412f8d7d5d5c50560870).
Тобто, об’єктом управління було знову визначено лише нерухоме майно у вигляді будівлі, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки.
Однак, 10 Додатку 2 до Тендерної документації Замовник (АРМА) встановив кваліфікаційний критерій згідно з яким Учасник закупівлі мусить надати Витяг з ЄРДР, що містить коди видів економічної діяльності: 86.10 «Діяльність лікарняних закладів та/або 86.21 «Загальна медична практика».
Вимога щодо наявності КВЕД 86.10 та КВЕД 86.21 повністю не відповідає змісту послуги управління об’єктом нерухомого майна. Адже, об’єктом управління не є лікарня або медичний заклад з медичним обладнанням, персоналом, відповідною інфраструктурою. Об’єктом управління є лише нерухоме майно у вигляді будівлі, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки.
Якби Замовник (АРМА) говорив про управління лікарнею або медичним закладом, то інформувало б учасників торгів про наявні та/або необхідні: 1) лікарі різних спеціальностей (терапевти, хірурги, педіатри тощо), медсестри, фельдшери, санітари та інший допоміжний персонал; 2) апарати штучного дихання, монітори пацієнтів, рентгенівські апарати, УЗД-апарати, операційні столи, ліжка, медичні інструменти та інше; 3) приміщення для розміщення пацієнтів, обладнані ліжками, тумбочками, стільцями та іншим необхідним обладнанням; 4) спеціально обладнані приміщення для проведення хірургічних операцій; 5) місця для зберігання та видачі лікарських засобів; 6) обладнану канцелярію, бухгалтерію, відділ кадрів та інші; 7) приміщення для надання невідкладної медичної допомоги; 8) приміщення для проведення аналізів та досліджень; 9) приміщення для проведення рентгенівських знімків; 10) а також їдальні для пацієнтів та персоналу, кімнати для відпочинку, бібліотеки, конференц-зали, пральні та інші допоміжні опції лікарень чи медичних закладів. Але жодної мови про те, що об’єктом управління буде лікарня або медичний заклад немає, в тендерній документації зазначається лише про те, в управління передається об’єкт нерухомого майна – будівля, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки.
Аналогічно, згідно з ухвалами Печерського районного суду міста Києва від 09 червня 2022 року у справі № 757/13285/22-к, 06 лютого 2023 року у справі № 757/2673/23-к та 03 квітня 2023 року у справі № 757/12536/23-к Замовник (АРМА), як установник управління, забезпечує збереження речового доказу у вигляді об’єкта нерухомого майна, а не у вигляді лікарні чи медичного закладу. Згаданими судовими рішеннями Замовника (АРМА) уповноважено зберігати будівлю, а не лікарню чи медичний заклад.
За відкритими даними, зокрема, Опендатабот, станом на 04.07.2025 в Україні за КВЕД 86.10 працює понад 2 408 підприємств, а за КВЕД 86.21 працює теж понад 2 351 підприємство.
Таким чином, вимога Замовника (АРМА) щодо наявності КВЕД 86.10 та КВЕД 86.21 повністю не відповідає змісту послуги управління об’єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000, тим самим штучно обмежує конкуренцію та є дискримінаційною умовою.
×
-
Назва доказу:
Ухвали Печерського районного суду міста Києва
-
Повʼязаний документ:
CHARITY FOUNDATION «REHABILITATION CENTER «THE HOSPITAL OF MAIDAN».pdf
-
-
Назва доказу:
Дані Опендатабот з переліком підприємств: Клас 68.32 Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту;
-
Повʼязаний документ:
CHARITY FOUNDATION «REHABILITATION CENTER «THE HOSPITAL OF MAIDAN».pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника (АРМА) внести зміни до Тендерної документації. Замовник (АРМА) має виключити (прибрати) умови, які обмежують конкуренцію та дискримінаційні вимоги стосовно надання Учасником Витягу з ЄРДР, що містить коди видів економічної діяльності: 86.10 «Діяльність лікарняних закладів та/або 86.21 «Загальна медична практика». Замовник (АРМА) має включити (додати) умови, які не обмежують конкуренцію та є недискримінаційними вимогами, наприклад, шляхом передбачення вимоги про надання Учасником Витягу з ЄРДР, що містить коди видів економічної діяльності: 68.32 «Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту» та 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна». В цілому, оскільки об’єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000 є просто будівлею, а саме фундамент, стіни, перекриття, дах, вікна та двері, а також сходи та перегородки, то Замовник (АРМА) немає взагалі обмежувати учасників тендеру будь-якими КВЕД або встановити, якомога ширший перелік таких КВЕД, при цьому передбачивши, що відповідності хоча б одному з таких КВЕД достатньо для участі в тендері.
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на тендерну документацію
Номер:
de9f1807d837454e8ae8f41a7b8278bf
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-008268-a.b1
Назва:
Скарга на тендерну документацію
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Выписка МН ГРУПП 16.03.2016.PDF 04.07.2025 17:10
- 17.07.2024 виписка МН Групп.pdf 04.07.2025 17:10
- sign.p7s 04.07.2025 17:18
- рішення від 08.07.2025 № 10708.pdf 08.07.2025 15:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.07.2025 17:14
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.07.2025 15:57
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
18b5fc9bbd42b1bab80e325412813bb7
Заголовок пункту скарги:
Заборона залучати субпідрядників, що мають ознаки збитковості
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог, викладених на сторінках 6 і 7 опублікованої Тендерної документації, "Учасник не залучає інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців, у разі, якщо субпідрядник(-и)/співвиконавець (-вці) є є юридичною або фізичною особою – підприємцем, які згідно поданої та прийнятої контролюючими органами річної фінансової звітності за результатами попереднього звітного фінансового року декларувало збитки."
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вказане положення спрямоване на значне обмеження учасника в плануванні економіки управління об'єктом, оскільки покладає обмеження щодо вибору субпідрядників та/або співвиконавців і підлагає вилученню із тендерної докментації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
70b15f1541af5eea0b9d27cee91a98b7
Заголовок пункту скарги:
Заборона приймати участь в аукціоні особам, що мають ознаки збитковості
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог, викладених на сторінках 18 і 19 Тендерної документації, "Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є юридичною або фізичною особою – підприємцем, які згідно поданої та прийнятої контролюючими органами річної фінансової звітності за результатами попереднього звітного фінансового року декларувало збитки."
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вказане положення спрямоване на значне обмеження кількості учасників і підлагає вилученню із тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
08fba966bb959bee4a531648d5270d86
Заголовок пункту скарги:
Обмеження щодо досвіду - виключно в питаннях управління житловою нерухомістю
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На сторінках 33-34 Тендерної документації, Замовник зазначає, що "Якість послуги управління майном щодо вимог збереження (за можливості – збільшення) його економічної вартості, Учасник процедури закупівлі повинен підтвердити шляхом надання документів (щодо права власності на майно виданими відповідно законодавства із довідкою щодо первісної балансової вартості майна та балансової вартості станом на час подання тендерної пропозиції, та/або копією договору/ів оренди майна із документами складеними на його виконання та довідкою щодо вартості майна на час укладання договору оренди і вартістю станом на час подання тендерної пропозиції), що свідчать про наявність в його власності та/або у користуванні протягом строку аналогічному строку дії договору управління та строку управління активами (визначений в розділі 1 та 6 Додаток 6) до дати оприлюднення цієї тендерної закупівлі, майна- об’єктів нежитлової нерухомості (власних та/або орендованих), що підпадають під визначення підпункту А пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України.
Оскільки підпункт А пункту 14.1.129.1 Податкового кодексу України дає визначення терміну "житловий будинок", то конструкція "об’єкт нежитлової нерухомості, що підпадають під визначення підпункту А пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України" є аналогом конструкції "зелений сигнал світлофора, що забороняє рух", тобто вона позбалена логіки через фатальну суперечність її змісту.
Оскільки підпункт А пункту 14.1.129.1 Податкового кодексу України дає визначення терміну "житловий будинок", то конструкція "об’єкт нежитлової нерухомості, що підпадають під визначення підпункту А пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України" є аналогом конструкції "зелений сигнал світлофора, що забороняє рух", тобто вона позбалена логіки через фатальну суперечність її змісту.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовнику необхідно внести зміни до Тендерної документації, визначивши, якого саме досвіду він очікує від учасників - відносно управніння житловою чи нежитловою нерухомістю та видаливши суперечливі формулювання з цього питання.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
7f401333dd084a22a16368d22bb8c566
Заголовок пункту скарги:
Доходи від управління нерухомим майном
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На сторінці 34 Тендерної документації Замовник визначив, що "Якість послуги управління майном щодо вимог ефективності його управління, Учасник процедури закупівлі повинен підтвердити шляхом надання документів (фінансової звітності та податкової звітності з податку на прибуток із доказами її прийняття контролюючим органом, що подана за останній рік), що свідчать про наявність сум щомісячних доходів від використання майна аналогічного до предмету закупівлі (власного та/або орендованого), в розмірі не меншому річної суми щомісячних очікуваних доходів від управління (визначається шляхом множення суми щомісячних очікуваних доходів, що визначена в розділі 5 проекту договору (Додаток 6) на 12 календарних місяців), та забезпечить сплату учасником суми гарантійного платежу за власний рахунок."
Таким чином, Замовник встановлює істотною вимогою наявність у учасника підтверджених доходів від управління нерухомим майном. В той же час на сторінці 35 Тендерної докуменнтації, Замовник визначає види діяльності, якими має займатись учасник - це 86.10 діяльність лікарняних закладів, та/або 86.21 загальна медична практика.
Діяльність лікарняних закладів / медична практика передбачає отримання доходу саме від цього виду діяльності. В той час як отримання доходу від управління нерухомом майном неминуче виключає медичну практику або діяльність лікарняних закладів.
Наведені вимоги є дисреминаційними і спрямовані на формування тендерної документації під вкрай специфічного учасника, який одночасно і займається медичною практикою, і отримує доходи від управління нерухомим майном.
Таким чином, Замовник встановлює істотною вимогою наявність у учасника підтверджених доходів від управління нерухомим майном. В той же час на сторінці 35 Тендерної докуменнтації, Замовник визначає види діяльності, якими має займатись учасник - це 86.10 діяльність лікарняних закладів, та/або 86.21 загальна медична практика.
Діяльність лікарняних закладів / медична практика передбачає отримання доходу саме від цього виду діяльності. В той час як отримання доходу від управління нерухомом майном неминуче виключає медичну практику або діяльність лікарняних закладів.
Наведені вимоги є дисреминаційними і спрямовані на формування тендерної документації під вкрай специфічного учасника, який одночасно і займається медичною практикою, і отримує доходи від управління нерухомим майном.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовнику необхідно внести зміни до Тендерної документації, визначивши, чого саме він очікує від потенційного учасника - здійснення медичної практики на об'єкті, чи здійснення управління нерухомістю, внаслідок якої вартість майна може зростати, а медичну практику може організувати орендар нерухомості.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
b9848e7ef39f13f8acff40b733b415ba
Заголовок пункту скарги:
Замовник має підтвердити досвід у сфері з виробництва та/або обігу харчових продуктів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На сторінці 35 Тендерної документації Закомник вказує, що "Учасник процедури повинен підтвердити досвід у сфері з виробництва та/або обігу харчових продуктів шляхом надання інформації у вигляді Довідки складеної у довільній формі щодо наявності виданого відносно нього Рішення про державну реєстрацію потужності оформленого наказом територіального органу Держпродспоживслужби виданого відповідно до Порядку реєстрації потужностей, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 15.02.2024 № 431, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2024 за № 501/41846 із наданням копії відповідного рішення."
Така вимога є дискримінаційною, виходить за межі компетенції Замовника (законною метою якого є виключно збереження вартості арештованого активу) і створює для потенційних учасників безпідставні перешкоди для участі в аукціоні.
Така вимога є дискримінаційною, виходить за межі компетенції Замовника (законною метою якого є виключно збереження вартості арештованого активу) і створює для потенційних учасників безпідставні перешкоди для участі в аукціоні.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовнику необхідно внести зміни до Тендерної документації, видаливши положення пункту, яким встановлюється необхідність підтвердити досвід у сфері з виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
86d7463c3a2dd7d17d8241cbec376be9
Заголовок пункту скарги:
Наявність у учасника не менше 3х договорів щодо надання послуг з санаторно-курортного лікування
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На сторінці 39 Тендерної документації Замовник вимагає від учасника "На підтвердження досвіду виконання протягом останніх п’яти років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше трьох цивільно-правових договорів, що укладені та виконуються/вались сторонами договору до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало надання послуг з санаторно-курортного лікування."
Оскільки метою АРМИ є не організація санаторно-курортного лікування, а саме збереження арештованого нерухомого майна, вказана вимога окрім того що є дискримінаціною, ще й є такою, що суперечить меті Замовника.
Незадовільний технічний стан арештованого нерухомого майна санаторію "Жовтень" виключає можливість провадження діяльності з санаторно-курортного лікування без капітальних інвестицій, ремонтів, відновлення комунальних послуг.
Управитель, якого розшукує АРМА, не має бути спеціалістом в наданні санаторно-курортного лікування, але має вміти управляти нерухомим майном, зберігати його вартість та залучати на договірних умовах професіональних фахівців, що здатні надавати медині послуги на матеріально-технічній базі арештованої нерухомості.
Оскільки метою АРМИ є не організація санаторно-курортного лікування, а саме збереження арештованого нерухомого майна, вказана вимога окрім того що є дискримінаціною, ще й є такою, що суперечить меті Замовника.
Незадовільний технічний стан арештованого нерухомого майна санаторію "Жовтень" виключає можливість провадження діяльності з санаторно-курортного лікування без капітальних інвестицій, ремонтів, відновлення комунальних послуг.
Управитель, якого розшукує АРМА, не має бути спеціалістом в наданні санаторно-курортного лікування, але має вміти управляти нерухомим майном, зберігати його вартість та залучати на договірних умовах професіональних фахівців, що здатні надавати медині послуги на матеріально-технічній базі арештованої нерухомості.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов'язати замовника внести зміни до Тендерної документації, видаливши дискрименаційну вимогу про наявність досвіду виконання не менше трьох цивільно-правових договорів, що укладені та виконуються/вались сторонами договору до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало надання послуг з санаторно-курортного лікування.
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
ee0117e22daa1e09e59bd7115751516b
Заголовок пункту скарги:
Наявність сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 Системи менеджменту якості
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На сторнці 35 Замовник зазначає, що "Учасник процедури закупівлі повинен в підтвердження якості надання послуги надати діючий сертифікат виданий згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 Системи менеджменту якості."
Зазначена вимога є дискримінаціною і спямована на обмеження кола потенційних учасників, що мають прийняти участь в аукціоні.
Зазначена вимога є дискримінаціною і спямована на обмеження кола потенційних учасників, що мають прийняти участь в аукціоні.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобовязати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом видалення наведеної дискримінаційної умови.
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
557eb906c2d0bae78cc1dac59b4a145f
Заголовок пункту скарги:
Учасник процедури має бути медичним закладом
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
На сторінці 35 Тендерної документації Замовник встановлює обмеження для учасників, визначаючи, що "Учасник процедури повинен підтвердити досвід у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 3 років шляхом надання копії/ій діючої ліцензії/ій МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями, яка в тому числі діяла у вказаний період, а також Витяг з ЄДРПОУ, що містить коди видів економічної діяльності: 86.10 діяльність лікарняних закладів, та/або 86.21 загальна медична практика, що свідчить про зайняття вказаними видами діяльності у зазначений період."
Нагадаємо Замовнику, що відповідно до чинного законодавства, метою управління арештованим майном є його збереження і збереження його вартості. Управитель нерухомим майном не повинен бути медичною установою, але має право передати арештоване майно такій особі з метою організації пролфільної діяльності - медичної практики.
Спроба Замовника знайти учаника який би поєднував в собі одночасно і управителя нерухомості, і медичний заклад, і досвід з санаторно-крортних послуг, і досвід з виробництва харчових продуктів створює враження, що аукціон формувався під конкретного замовника.
Нагадаємо Замовнику, що відповідно до чинного законодавства, метою управління арештованим майном є його збереження і збереження його вартості. Управитель нерухомим майном не повинен бути медичною установою, але має право передати арештоване майно такій особі з метою організації пролфільної діяльності - медичної практики.
Спроба Замовника знайти учаника який би поєднував в собі одночасно і управителя нерухомості, і медичний заклад, і досвід з санаторно-крортних послуг, і досвід з виробництва харчових продуктів створює враження, що аукціон формувався під конкретного замовника.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобовязати Замовника внести зміни до Тендерної документації, видаливши вказані дискреминаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги:
9
Номер:
a60e0c457507be750a07a8d485eaecd9
Заголовок пункту скарги:
Вимога про надання доказів розрахунків за цивільно-правовими угодами
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На сторінці 38 Тендерної документації визначено наступне.
Інформація наведена в Довідці, підтверджується документами передбаченими пунктом 3, а також в залежності від виду та змісту інформації або документами передбаченими в пункті 1.1., 1.2. або в пункті 2:
***
1.2. Копіями трудових книжок (подаються в повному обсязі), або копіями трудових угод, контрактів, що укладені та виконуються сторонами договору, в тому числі в частині своєчасного проведення розрахунків по договору, не менше року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі;
Інформація наведена в Довідці, підтверджується документами передбаченими пунктом 3, а також в залежності від виду та змісту інформації або документами передбаченими в пункті 1.1., 1.2. або в пункті 2:
***
1.2. Копіями трудових книжок (подаються в повному обсязі), або копіями трудових угод, контрактів, що укладені та виконуються сторонами договору, в тому числі в частині своєчасного проведення розрахунків по договору, не менше року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі;
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимога пункту 1.2 щодо підтвердження оплат за трудовим договором є необґрунтованою. По-перше, є окреме законодавство, що регулює трудові відносини між роботодавцем і робітником, яке обов'язкове для виконання. По-друге, Замовник не є контролюючим органом у сфері трудових відносин, а тому вимога щодо надання доказів виконання трудового законодавства є надмірною і не відповідає функціям та повноваженням АРМА. По-третє, розрахунки між роботодавцем і робітником захищені банківською як з боку роботодавця, так і з боку робітника. Потенціне розкриття в публічному просторі цих даних може вимагати отримання згод и від кожного робітника.
Порядковий номер пункту скарги:
10
Номер:
459ac1330dbd01d03277e0375ecbaddc
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні обмеження щодо штату
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На сторіці 37 Тендерної докментації визначено:
Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації:
1.1. не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід.
1.2. не менше 3 осіб, що мають вищу медичну освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід.
1.3. не менше 5 осіб, що мають професійну освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на та будуть залучені для забезпечення діяльності з управління майном та активами, що мають здобуття кваліфікації або професійної освіти за відповідним напрямом підготовки або спеціальністю в сфері медицини або медичної практики;
Зазначені вимогит є нерелевантними.
Об'єктом управління є нерухоме майно, а тому наявність в штаті або за цивільно-правовою угодою співробітників на посадах інженерів, технологів, енергетиків є недоречною.
Наявний в таких осіб досвіду є обмежуючою вимогою для потенційних учасників конкурсу.
Також не зрозумілим є саме наявність трьох річного досвіду в медичного персоналу.
Наразі наявні певні медичні вузько профільні напрямки, які винайдені і знайшли своє юридичне оформлення в державі менше року назад, однак вже підтвердили свою користь. З огляду на зазначене нові напрямки медицини, які винайдені нещодавно не можуть практикуватись на протязі більше трьох років. З огляду на це обмеження у трьорічний стаж для медичних працівників є необгрунтованими і дискримінаційними.
Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації:
1.1. не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід.
1.2. не менше 3 осіб, що мають вищу медичну освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід.
1.3. не менше 5 осіб, що мають професійну освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на та будуть залучені для забезпечення діяльності з управління майном та активами, що мають здобуття кваліфікації або професійної освіти за відповідним напрямом підготовки або спеціальністю в сфері медицини або медичної практики;
Зазначені вимогит є нерелевантними.
Об'єктом управління є нерухоме майно, а тому наявність в штаті або за цивільно-правовою угодою співробітників на посадах інженерів, технологів, енергетиків є недоречною.
Наявний в таких осіб досвіду є обмежуючою вимогою для потенційних учасників конкурсу.
Також не зрозумілим є саме наявність трьох річного досвіду в медичного персоналу.
Наразі наявні певні медичні вузько профільні напрямки, які винайдені і знайшли своє юридичне оформлення в державі менше року назад, однак вже підтвердили свою користь. З огляду на зазначене нові напрямки медицини, які винайдені нещодавно не можуть практикуватись на протязі більше трьох років. З огляду на це обмеження у трьорічний стаж для медичних працівників є необгрунтованими і дискримінаційними.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов'язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, видаливши наведені дискримінаційні обмеження.