• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 2

Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 16 днів назад

202 970 000.40 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 507 425.00 UAH
Період оскарження: 30.06.2025 17:22 - 25.07.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга

Номер: a7f2b88e701d4b1ea0761970b50f832f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-30-009526-a.a3
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.09.2025 17:01
Автор: ТОВ "ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ", Юлія Павліченко +380938312727 granittreydinvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ae1a221fd7d24dd4bfe5527916bc5eec
Заголовок пункту скарги: Відсутність в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Умовами тендерної документації, а саме, пунктом 1 «Наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Розділу 2 «Перелік кваліфікаційних документів» Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Тендерної документації ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями зі змінами від 23.07.2025 для учасників процедури закупівлі щодо підготовки тендерних пропозицій на закупівлю за предметом «Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ)» згідно ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби Лот 1 - Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ); Лот 2 - Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), що затверджена рішенням уповноваженої особи від 23 липня 2025 року протокол № 227 (далі – Тендерна документація) встановлена наступна вимога:
«Довідка, складена на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за формою наведеною нижче, за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі її використання), з інформацією про Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для постачання товару за предметом закупівлі.

Інформація
про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для виконання договору
№ Найменування обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Кількість Виробник/марка Власне або орендоване, лізинг, надання послуг техніки, тощо (дата та № договору)
1. Обладнання, транспортні засоби, машини, механізми та устаткування
1.1
1.2
...
2. Виробнича база, складські приміщення, тощо
Адреса Площа м2 Власне або орендоване
2.1
3. Інформація про наявні технологічні процеси, необхідні для виконання договору
3.1
3.2

Для підтвердження зазначеної інформації учасник повинен надати:

- у разі, якщо обладнання, матеріально-технічна база є власними, учасником надаються Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (для нерухомого майна), свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (для рухомого майна), оборотно-сальдова відомість чи витяг з неї, або видаткові накладні, або акти приймання-передачі, тощо (для іншого обладнання та механізмів), або інші документи яким учасник може підтвердити право власності або право користування;
- у разі залучення машин і механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди, лізингу, надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути належно оформлені та чинні на дату подання тендерних пропозицій;
- належно оформлені копії свідоцтв на всі транспортні засоби та/або механізми, що підлягають державній реєстрації та будуть залучені до постачання товару.»
Тобто, даною вимогою Тендерної документації Замовник мав намір переконатися у наявності у учасника процедури закупівель матеріально-технічної бази, що дасть змогу такому учаснику належним чином виконати державний контракт (договір). А п. 2 таблички «Інформація про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для виконання договору», містить чітку вимогу у наданні інформації щодо наявності в учасника виробничої бази, складських приміщень, тощо. Тобто, приміщень, де буде виготовлятися та/або зберігатися предмет закупівлі.
На виконання даної вимоги Тендерної документації учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» було надано «1.2.1 Довідка про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»).
У даній довідці ТОВ «УКР АРМО ТЕХ», у розділі 2 таблички «Виробнича база, складські приміщення, тощо» зазначає інформацію про наявність виробничої бази, складських приміщень, тощо, а саме, приміщення за адресою м. Київ, вул. Предславинська 34А., площею 35,1 м.кв, тип власності «орендоване».
На підтвердження інформації, зазначеної у Довідці учасником у складі тендерної пропозиції надано Договір суборенди частини нежитлового приміщення № 42/2023-У від 31.07.2023 року (поданий учасником файл «1.2.1. Договір оренди приміщення.pdf»).
Виходячи зі змісту даного Договору, зокрема, п. 1.1., в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Орендар зобов’язується передати Суборендарю, а Суборендар зобов’язується прийняти у строкове платне користування (суборенду) частину нежитлового приміщення, що визначена у п. 1.2. цього Договору, з метою розміщення офісу Суборендаря.
Пунктом 1.2. Договору суборенди передбачено, що приміщення, яке передається в суборенду за цим Договором, знаходиться на четвертому поверсі будівлі, що розташована за адресою: 03150, м. Київ, вул. Предславинська 34-А та є власністю ПАТ «Укртелеком», надалі – «Орендодавець», частина офісу №406 загальною площею 35,1 кв.м.». Аналогічний предмет суборенди зазначений і в Акті приймання-передачі майна в суборенду.
Отже, дане нерухоме майно, яке зазначене учасником процедури закупівель у розділі «Виробнича база, складські приміщення, тощо» має конкретне цільове призначення, а саме, для розміщення офісу. Що ніяк не підходить для категорії виробничої бази чи складського приміщення, інформацію про наявність яких вимагав Замовник у п. 1 Розділу 2 Додатку 1 Тендерної документації. На даному об’єкті нерухомого майна неможливо виготовити та/або зберігати хоча б одну одиницю предмету закупівлі, а саме, оперативно-технічної машини (незважаючи вже на те, що предметом даного лоту є 15 таких ОПМ).
Тобто, ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не надано у складі тендерної пропозиції інформації (та підтвердження такої інформації відповідними документами) щодо наявності матеріально-технічної бази, в частині виробничої бази, складських приміщень, тощо, що необхідні для виконання договору.
Варто звернути увагу на назву Додатку № 1 «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей».
Враховуючи викладене та беручи до уваги, що вимоги Додатку 1 до Тендерної документації, в тому числі, містять вимоги згідно статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» підлягає відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d343b82e8a884f38a5f359ba882d50c6
Заголовок пункту скарги: Відсутність підтвердження виконання аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Розділу 2 «Перелік кваліфікаційних документів» Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» Замовником встановлюється вимога, що передбачає наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі.
Зокрема, даний підпункт передбачає надання наступної інформації (документів):
«Довідка складена на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за формою наведеною нижче, за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі її використання), яка містить інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Під аналогічним договором слід розуміти договір, з поставки ідентичного або тотожного товару, а також договір з поставки товару з подібними або схожими характеристиками.

Довідка про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)

Учасник _________ (зазначається інформація про назву учасника) на виконання вимог тендерної документації замовника надає інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), а саме:

№ Найменування замовника за договором Номер та дата договору Найменування продукції Сума договору Документ(), що підтверджують виконання договору



Для підтвердження зазначеної в Довідці інформації учасник повинен надати:

- сканований(і) з оригіналу аналогічний(і) договір(ори), які повністю виконані, інформацію щодо яких вказано у Довідці про виконання аналогічних договорів. У разі якщо аналогічний(і) договір(ори), або додатки до нього, які є невід’ємною частиною договору, мають статус документів з обмеженим доступом, або на які накладено гриф “ДСК”, “Таємно”, “Цілком таємно”, то учасником надається тільки належно оформлений лист відгук від замовника, який повинен мати посилання на договір, предмет закупівлі, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
- документи, що засвідчують факт постачання товару за аналогічними договорами, які вказані учасником в Довідці;
- скановані з оригіналу лист(и) - відгук(и) (не менше 1-го) від замовника про належне виконання договору (що вказаний(і) в Довідці). Відгук(и) повинен(нні) мати посилання на договір, який виконаний та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.»
Встановивши дану вимогу у Тендерній документації Замовник мав на меті перевірити досвід повного виконання аналогічного договору в учасника, для того щоб переконатися у спроможності такого учасника належним чином виконати державний контракт (договір), що буде укладений за результатами даної процедури закупівель. Саме на виконання цієї мети Замовник затребує надати сканований з оригіналу аналогічний договір, інформація про який вказано в довідці про виконання аналогічних договорів. Якщо такий договір підпадає під статус документів з обмеженим доступом, або на які накладено гриф “ДСК”, “Таємно”, “Цілком таємно”, такий учасник надає лише належно оформлений лист відгук. Такий лист має містити посилання на договір, предмет закупівлі, мати вихідний номер та дату видачі такого документу. Тобто якщо Учасник не надає сканований з оригіналу аналогічний договір, Замовник може дізнатися про повне виконання аналогічного договору виключно з належно оформленого листа відгука.
На виконання даної вимоги Тендерної документації учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» надано документ з назвою «1.2.3 Довідка про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.pdf».
В даній довідці ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» зазначає про наявність досвіду виконання аналогічного договору та в табличній формі надає інформацію про найменування замовника «Національною гвардією України в особі Центральної бази забезпечення і ремонту бронетанкового озброєння, автомобільної та бронетанкової техніки Національної гвардії України (військова частина 3076)», вказує конкретний номер та дату договору «№ 1/ДК/2024-ДСК від 31.05.2024», найменування продукції «Автомобіль броньований «UAT.GYURZA-01», код ДК:021-2015:35410000-1», суму договору «208 246 245,25 грн без ПДВ», документи що підтверджують виконання договору «Витяг з акту приймання передачі товару від 27/02/2025; Лист відгук до Контракту № 1/ДК/2024-ДСК від 31.05.2024». Також в даній довідці є посилання на додатки, а саме витяг з акту приймання передачі товару та лист відгук.
З метою підтвердження інформації в довідці Учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» надано документ з назвою «1.2.3. Скан листа відгука, що засвідчують факт поставки товару за аналогічним договором.PDF»).
Зі змісту листа-відгука вбачається, що між Національною гвардією України в особі Центральної бази забезпечення і ремонту бронетанкового озброєння, автомобільної та бронетанкової техніки Національної гвардії України (військова частина 3076) та ТОВ «УКРАРМОТЕХ» було укладено Державний контракт (договір) про поставку товарів оборонного призначення № 1/ДК/2024-ДСК від 31.05.2024 на поставку автомобіля броньованого «UAT.GYURZA-01» у комплекті поставки (комплектація визначена Контрактом) код ДК:021-2015:35410000-1 «Броньовані військові автомобілі». Також у листі зазначається про вчасне та в установлені Договором строки, виконані взяті зобов’язання за Договором. Варто звернути увагу, що лист-відгук датований 26.02.2025 з присвоєним номером № 376/1-644 Начальником центральної бази забезпечення і ремонту, полковником Євгеном Гажалою.
Водночас, в складі тендерної пропозиції ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» міститься документ «1.2.3. Документ, що засвідчують факт поставки товару за аналогічним договором.pdf». Цей документ являє собою витяг з Договору № 1/ДК/2024-ДСК від 31.05.2024 Акт приймання передачі товару.
Виходячи з аналізу наданого витягу з Акта приймання передачі товару (як належного документу, що засвідчує факт поставки товару за аналогічним договором) вбачається, що 27.02.2025 між Сторонами державного контракту № 1/ДК/2024-ДСК від 31.05.2024 відбулась передача виготовленого предмета Договору. Звертаємо увагу на дату виконання учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» своїх зобов’язань за аналогічним договором. Факт виконання державного контракту № 1/ДК/2024-ДСК від 31.05.2024 відбувся 27.02.2025, про що свідчить дата на витягу з Акта приймання передачі.
Тобто, зі змісту поданих учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» документів вбачається, що відгук Замовника по аналогічному договору («1.2.3. Скан листа відгука, що засвідчують факт поставки товару за аналогічним договором.PDF») містить неправдиву інформацію, оскільки він виданий в момент, коли державний контракт (договір) № 1/ДК/2024-ДСК від 31.05.2024 ще не був виконаний. Факт виконання даного договору відбувся лише на наступний день після оформлення відгуку.
Оскільки пп.3 Розділу 2 Додатку 1 Тендерної документації містить вимогу: «скановані з оригіналу лист(и) - відгук(и) (не менше 1-го) від замовника про належне виконання договору (що вказаний(і) в Довідці). Відгук(и) повинен(нні) мати посилання на договір, який виконаний та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», наданий учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» відгук не відповідає даним вимогам Тендерної документації, оскільки не містить посилання на договір, який виконаний (так як на момент його оформлення договір не був виконаний), та не може свідчити про належне виконання договору.
Окремо зауважимо, що відповідно до абз. 2 п. 5 Розділ 5 Тендерної документації у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Враховуючи викладене та беручи до уваги той факт, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» надано неправдиву інформацію, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» підлягає відхиленню на підставі абз. 3 пп. 1 п 44 Особливостей, а саме, коли учасник процедури закупівель зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 6bd20c0a2b464df6afa4470451bf6af4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-30-009526-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.08.2025 12:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.08.2025 15:32
Дата виконання рішення Замовником: 27.08.2025 16:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.08.2025 № 13017-р/пк-пз - виконано.
Автор: ТОВ "ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ", Юлія Павліченко +380938312727 granittreydinvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2e853363304b4199bbac65b3961db3e1
Заголовок пункту скарги: Невідповідність банківської гарантії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Тендерна пропозиція учасника ПрАТ "Науково-виробниче об'єднання "Практика" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з огляду на нижченаведене.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 6d9e67b641364ea5a454f754860903c7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-30-009526-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2025 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2025 15:37
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2025 14:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.07.2025 № 11239-р/пк-пз - виконано.
Автор: TIMAK SHPK, Arjeta Puca +355692056663 info@timak.com http://www.timak.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 03bb61db809f44df8ab4cf89472a7bf0
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо забезпечення тендерних пропозицій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 1.2. до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: - 3%
Лот 1 — 3 044 550,00 грн. (три мільйони сорок чотири тисячі п’ятсот п’ятдесят гривень 00 коп.)
Лот 2 — 3 044 550,00 грн. (три мільйони сорок чотири тисячі п’ятсот п’ятдесят гривень 00 коп.)
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
1. Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — гарантія) з урахуванням Особливостей, банками (далі — гарант).
2. Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (зі змінами).
3. Реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії.
4. У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
— повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
— код банку (у разі наявності);
— адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування;
— адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
— SWIFT-адреса гаранта;
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація:
— повне найменування — для юридичної особи;
— прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи;
— ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента;
— реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності);
— серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта);
— адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
— повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія*;
— адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності;
7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане;
8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються:
— дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація;
— назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
— вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 Форми;
— вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
— можливості часткової сплати суми гарантії.
6. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно.
7. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії.
*Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
Назва Замовника: УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПЕРАТИВНО-РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УЗ ОРС ЦЗ ДСНС УКРАЇНИ)
Юр. адреса : 04082, м. Київ, вул. Бережанська, 7.
Код ЄДРПОУ: 33945469.
IBAN № UA198201720343120001000009038 в ДКСУ м. Києва
Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника.
Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України.

Також, Замовником у пункту 6 Розділу IV тендерної документації передбачені вимоги до забезпечення виконання договору про закупівлю, а саме:
Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії).
Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – банківська гарантія.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 5% від вартості договору про закупівлю.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю протягом 5 (п’яти) робочих днів:
1) після виконання Постачальником цього Договору про закупівлю у повному обсязі стосовно якості, кількості та строків;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Замовник не повертає забезпечення виконання Договору у разі, якщо Постачальник не виконав умови Договору у повному обсязі стосовно якості, кількості та строків.
Назва Замовника: УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПЕРАТИВНО-РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УЗ ОРС ЦЗ ДСНС УКРАЇНИ)
Юр. адреса : 04082, м. Київ, вул. Бережанська, 7.
Код ЄДРПОУ: 33945469.
IBAN № UA198201720343120001000009038 в ДКСУ м. Києва
Банківська гарантія повинна діяти протягом дії договору про закупівлю та не менше 5 календарних днів після закінчення строку його дії. У разі продовження строку дії договору про закупівлю, строк дії забезпечення виконання договору повинен бути продовжений на відповідний строк.
Банківська гарантія має відповідати нормам статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття) згідно чинного законодавства (шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом, завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту. Окрім цього, переможець закупівлі повинен надати разом з оригіналом гарантії платіжне доручення, завізоване уповноваженим працівником банку, що підтверджує перерахування розміру покриття гарантії з рахунку переможця на рахунки банківської установи.
До банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком.
Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації.
Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти — перераховуються на рахунок таких замовників.
У разі невиконання або неналежного виконання (як повністю, так і частково) принципалом зобов'язання, забезпеченого гарантією, бенефіціар має право протягом строку дії гарантії звернутися з вимогою до гаранта про сплату коштів відповідно до її умов. Підставою заявлення вимог до гаранта є настання гарантійного випадку, під яким розуміється факт порушення принципалом зобов'язання, забезпеченого гарантією. Вимога бенефіціара до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред'являється у письмовій формі. У вимозі до гаранта або у доданих до неї документах бенефіціар зазначає, у чому полягає порушення принципалом основного зобов'язання, забезпеченого гарантією.
У разі ненадання або надання забезпечення виконання договору про закупівлю не у відповідності до вимог тендерної документації, замовник відхиляє переможця на підставі абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.


Скаржник вважає такі вимоги тендерної документації дискримінаційними, оскільки у ній Замовником не надано можливість учасникам-нерезидентам надавати банківські гарантії від банків країн, де такі учасники зареєстровані.
Так, умовами пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 1.2. до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Однак, у випадку видачі банківської гарантії банком в Албанії (де зареєстрований і Скаржник, що підтверджується копією Витягу з державного реєстру юридичних осіб Албанії), такий банк не зможе накласти КЕП в розумінні українського законодавства на видану ним же гарантію, а також не зможе дотриматися форми згідно з додатком 1.2. до тендерної документації, оскільки видана ним банківська гарантія буде у вигляді swift-повідомлення, що не забезпечує виконання вимоги пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації.
Пунктом 2 Розділу ІІІ тендерної документації передбачена відсилка на постанову Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (зі змінами).
Пунктом 16 Постанови № 639 встановлено, що учасники операцій за гарантіями під час забезпечення виконання зобов’язань у національній та іноземних валютах мають право використовувати всі гарантії / контргарантії, що підпорядковуються уніфікованим правилам для гарантій або іншим міжнародним документам, що регулюють питання здійснення операцій за гарантіями / контргарантіями, з урахуванням міжнародної стандартної банківської практики та особливостей, визначених цим Положенням, і що не суперечать законодавству України.
Таким чином, можемо зробити висновок, що учасник-нерезидент може отримати гарантію у банку своєї країни, забезпечивши у ній інформацію, що є обов’язковою відповідно до Наказу № 2628, а форма, наведена в Додатку 1.2. до цієї Тендерної документації, дублює форму, що передбачена Наказом №2628.
НБУ листом від 18.12.2017 № 57-0007/84845 було повідомлено, що «надання гарантій за тендерними пропозиціями учасникам публічних закупівель, які є нерезидентами, у більшості випадків здійснюватимуть саме банки-нерезиденти. НБУ не встановлює вимог до порядку роботи банків-нерезидентів, у т. ч. і за операціями за гарантіями. Водночас Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах встановлює вимоги саме до банків-резидентів (розділ ІІ та розділ III Положення) щодо здійснення ними операцій за наданими та отриманими гарантіями. Копія згаданого листа додається до цієї Скарги.
Зважаючи на зазначене, Замовник повинен викласти вимоги тендерної документації в частині надання забезпечення тендерної пропозиції учасниками-нерезидентами у такому вигляді, щоб банки-нерезиденти мали змогу видати учаснику-нерезиденту банківську гарантію. Пропонуємо ознайомитися з можливим альтернативним варіантом вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції учасників-нерезидентів у файлі, що додається до цієї Скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2f42c54227364069b191488ad3da225d
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо накладення удосконаленого електронного підпису або кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 1 Розділу ІІІ тендерної документації, Під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням удосконаленого електронного підпису або кваліфікованого електронного підпису.
Учасник під час подання тендерної пропозиції має накласти удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника.
У разі подання у складі тендерної пропозиції електронного(их) документа(ів) учасник має накласти удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника на кожен електронний документ.

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що не може бути виконана учасником-нерезидентом, яким є Скаржник зважаючи на наступне:
Учасники-нерезиденти в електронній системі закупівель мають можливість подавати тендерну пропозицію без накладення електронного підпису (КЕП або УЕП), що підтверджується листом від електронного майданчика zakupivli.pro, що додається до скарги (або буде доданий після отримання відповіді від майданчика zakupivli.pro). Тож Скаржник в електронному кабінеті вказав не ЄДРПОУ, а реєстраційний номер відповідно до умов країни його реєстрації - Албанії та, відповідно, класифікується як учасник-нерезидент, то він зможе подати тендерну пропозицію, не накладаючи електронного підпису.
Однак така можливість не позбавляє необхідності дотримання Скаржником вимог тендерної документації, а замовник встановив вимогу накладати електронний підпис усіма учасниками закупівлі без винятку.
При цьому учасник-нерезидент не може накласти електронний підпис, виданий йому в Албанії, оскільки такий підпис не визнано Україною та центральним засвідчувальним органом України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9c017e1bdc0d40fa977229702cdd6d80
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо фінансової звітності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, Кваліфікаційні критерії, вимоги та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 4 Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, Для підтвердження інформації учасник повинен надати:
- копію Балансу підприємства та Звіту про фінансові результати за останній звітній період та/або Декларації про доходи для ФОПів у вигляді електронних документів з відмітками про прийняття фінансової звітності відповідним органом;
- копії документів, що підтверджують прийняття електронної звітності у вигляді електронних документів.
Обсяг річного доходу (виручки) Учасника за 2024 рік повинен складати не менше 90% очікуваної вартості закупівлі замовника (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота)).

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що не може бути виконана учасником-нерезидентом, яким є Скаржник зважаючи на наступне:
Відповідно до законодавства країни-реєстрації Албанії, не передбачено складання суб’єктами господарювання саме балансу та звіту про фінансові результати, більше того законодавством Албанії не передбачено подання електронної звітності та, відповідно, документів, що підтверджують прийняття електронної звітності.
Компанія TIMAK SHPK здійснює свою діяльність у чіткій відповідності до законодавства Албанії та подає фінансову звітність, зокрема за 2024 рік (копія якої додається до цієї скарги), однак наявність вищевказаної вимоги в редакції Замовника позбавляє Скаржника взяти участь і бути акцептованим у даній закупівлі.
Вимагаємо виключити із тендерної документації вимогу щодо надання копії Балансу підприємства та Звіту про фінансові результати за останній звітній період та/або Декларації про доходи для ФОПів, а також копії документів, що підтверджують прийняття електронної звітності у вигляді електронних документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a0fb8d2501024b61bc431ebc2aa94475
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо звіту з праці №1-ПВ (місячна).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, Кваліфікаційні критерії, вимоги та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 2 Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, Довідка, складена на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за формою наведеною нижче за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі її використання), яка містить інформацію про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для здійснення поставки предмета закупівлі.
Для підтвердження інформації щодо кількості працівників, учасник повинен надати:
- копію звіту з праці №1-ПВ (місячна) з відміткою про прийняття звітності відповідним органом за останній звітній період.

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що не може бути виконана учасником-нерезидентом, яким є Скаржник зважаючи на наступне:
Відповідно до законодавства країни-реєстрації Албанії, не передбачено складання суб’єктами господарювання звіту з праці №1-ПВ (місячна) з відміткою про прийняття звітності відповідним органом за останній звітній період.
Більше того, Замовником у тендерній документації не встановлено конкретної кількості працівників або конкретних посад працівників або інших вимог до працівників загалом.
Скаржнику не зрозуміло для чого Замовнику звіт з праці №1-ПВ (місячна) з відміткою про прийняття звітності відповідним органом і яким чином вказаний документ може підтвердити інформацію з довідки, що також вимагається.
Довідково - звіт з праці №1-ПВ містить інформацію про кількість працівників, фонд оплати праці і кількість відпрацьованого часу.
Наголошуємо, що албанським законодавством не передбачено складання та/або подання такої звітності.
Скаржник для виконання вимоги щодо надання звіту з праці №1-ПВ може надати Замовнику відомості про працівників (List of employees) на кшталт штатного розпису працівників Скаржника. Копія такого List of employees додається до цієї скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)