• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Системи та пристрої нагляду та охорони

Завершена

640 440.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 202.20 UAH
Період оскарження: 30.06.2025 10:42 - 05.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 12c210d8ab5545e4a3ed31df626b9a80
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-30-001829-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника
Скарга:
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у Тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженою протокольним рішенням уповноваженої особи 2 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Кіровоградській області № 171 від 03.07.2025 року, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників є дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси ФО-П Токар Р. А. (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію. Принцип не дискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівлі, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.07.2025 16:06
Автор: ФОП Токар Роман Анатолійович, Роман Токар 380662777984 fop.tokar.roman@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 28bb4dc5de964129bf96068e639519e5
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з частиною третьою статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).

Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).

Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Згідно з нормами статті 23 Закону :
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).

2. У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.

3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.

У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".

Вимоги до технічних характеристик, які перелічені Замовником у пунктах 7, 17, 19, 20 щодо відеокамера зовнішня циліндрична у кількості 14 одиниць в комплекті з монтажним боксом та відеокамера внутрішня купольна у кількості 24 одиниці. відносяться (належать) виключно до обладнання одного виробника, а саме Hanwha Techwin!

Зазначення у Тендерній документації виразів – «або еквівалент» повністю нівелюється з твердженням самого Замовника, що у нього «впроваджується централізована система відеоспостереження, нагляду та охорони, побудована на однотипному обладнанні, що дозволяє централізоване керування, налаштування та експлуатацію»

Інформація, зазначена Замовника щодо того, що деякі вказані ним протоколи «є розробкою Hanwha Techwin (тепер Hanwha Vision)» взагалі чітко визначає сумність шуканого ним обладнання із єдиним визначеним виробником - Hanwha Techwin.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації