-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Поточний ремонт технічних засобів організації дорожнього руху в м. Вишгород, с. Хотянівка, с. Осещина Вишгородської територіальної громади» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
3 210 791.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 96 323.73 UAH
мін. крок: 3% або 96 323.73 UAH
Період оскарження:
26.06.2025 10:59 - 01.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (умови)
Номер:
cd23b59392174385aad2b2ea0e0179c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-26-003147-a.c1
Назва:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (умови)
Скарга:
вих. №191 від 27.06.2025 р.
Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель,
ЄДРПОУ: 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35 ,03680
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
"ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ»
ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518
04210, місто Київ, проспект Івасюка
Володимира, 12 Г, оф. 1, +380679837889,
тел/факс: +38 066 286 43 65/ 044 537 28 38
е-мейл: saf-inmed@ukr.net
Замовник торгів: ВИШГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА,
код ЄДРПОУ 04054866,
місцезнаходження: 07300, Київська обл., м. Вишгород, площа Шевченка, будинок 1;
тел.: +380505565089
е-mail: vyshgorodtender@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-26-003147-a
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
26 червня 2025 року замовником Вишгородською міської радою в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» було розміщено оголошення про проведення закупівлі: ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-26-003147-a, предмет закупівлі: «Поточний ремонт технічних засобів організації дорожнього руху в м. Вишгород, с. Хотянівка, с. Осещина Вишгородської територіальної громади» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Тендерна документація зазначеної закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси скаржника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» (далі-Скаржник), а відтак потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених замовником у тендерній документації.
Окремі умови тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Згідно ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічно, відповідно до положень ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до ч. 15 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»:
За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно.
І. ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
1) п.п. 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» п. 1 «Документи, інформація та матеріали, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» «Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»встановлена вимога щодо наявності в учасника:
«два монтажника з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій»,
Крім того учасник повинен надати :
– документ про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, який свідчить про присвоєння (підвищення) кваліфікації «дорожній робітник»;
- щодо особи, зазначеної у Довідці про працівників як машиніст маркувальної машини (маркірувальної машини/машини для нанесення розмітки) – документ, що підтверджує проходження навчання;
- щодо осіб, зазначених у Довідці про працівників як монтажники з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій – документ про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, який свідчить про присвоєння (підвищення) кваліфікації «монтажник з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій».
Зазначена вимога є дискримінаційною, такою, що штучно обмежує коло учасників, оскільки з складу робіт, зазначених в тендерній документації замовника випливає, що зазначені роботи зазначеного рівня складності, не вимагають для їх виконання окремих монтажників з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій, можуть бути виконані робітниками інших професій, а відтак підлягає виключенню.
2) П.п. 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» визначено, щл «аналогічним договором вважається договір з надання послуг поточного ремонту технічних засобів організації дорожнього руху, укладений учасником за будь-який рік з останніх двох років, що передують року, в якому проводиться даний тендер; в подальшому послуги, що складають предмет аналогічного (аналогічних) договору (договорів), скорочуються як «аналогічні послуги». Аналогічні послуги повинні включати в себе:
- відновлення дорожньої розмітки, а саме:
Відновлення дорожньої розмітки 1.1 фарбою
маркірувальною машиною, b=0,10 км Не менше 5
Відновлення дорожньої розмітки 1.3 фарбою
маркірувальною машиною, b=0,10 км Не менше 2
Відновлення дорожньої розмітки 1.11 фарбою
маркірувальною машиною, b=0,10 м Не менше 500
Відновлення дорожньої розмітки 1.12 фарбою
маркірувальною машиною м2 Не менше 40
Відновлення дорожньої розмітки 1.14.1-1.14.2 фарбою маркірувальною машиною м2 Не менше 4000
Відновлення дорожньої розмітки 1.17.1 фарбою
маркірувальною машиною м2 Не менше 100
Відновлення дорожньої розмітки 1.18 фарбою
маркірувальною машиною м2 Не менше 80
Відновлення дорожньої розмітки 1.20 фарбою
маркірувальною машиною м2 Не менше 25
Відновлення дорожньої розмітки 1.22 фарбою
маркірувальною машиною м2 Не менше 10
- вирівнювання опор дорожніх знаків та напрямних стовпчиків, ІІІ група ґрунту: не менше 15 ст.
- встановлення опор дорожніх знаків, група ґрунту ІІІ: Не менше 25 опор
- встановлення вручну щитів дорожніх знаків або табличок до них з кріпленням на одній опорі: не менше 30 щита
- монтаж щитів дорожніх знаків приєднаних до існуючих з/б опор на висоті 3-4 м: не менше 20 шт.
- нанесення зображення середньої складності на дорожні знаки: не менше 10 знаків
- улаштування пристроїв примусового зниження швидкості руху транспортних засобів, основних елементів шириною до 0,50 м та довжиною до 1,10 м: не менше 33 елемента.
Замовником у тендерній документації не надано інформації щодо обгрунтування необхідності наявності в учасника досвіду виконання аналогічного договору з саме такими кількісними показниками.
Зазначена вимога є дискримінаційною, такою, що штучно обмежує коло учасників, а відтак підлягає виключенню.
3) п.п. б) п. 7, п.п. б) п. 8 Розділу ІІ. ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ «Документи, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої ним послуги технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі. Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» вимагається гарантійний лист від виробника фарби, якому видано сертифікат відповідності, який має надати учасник у складі ТП згідно з підпунктом 6.2 пункту 6 розділу ІІ додатку 2 ТД, стосовно того, що поставки будуть здійснені в обсязі, необхідному для надання послуги за предмету закупівлі даного тендеру (у листі має бути вказано ідентифікатор процедури закупівлі) та у встановлені для надання послуги терміни.
8. Якщо учасник не є виробником фарби для на нанесення дорожньої розмітки білого і жовтого кольору, учасник в складі тендерної пропозиції надає:
б) авторизаційний лист від виробника, якому видано сертифікат випробувань на стійкість систем дорожньої розмітки, який має надати учасник у складі ТП згідно з підпунктом 6.3 пункту 6 розділу ІІ додатку 2 ТД, в якому повинна міститись інформація про надання повноважень цим виробником постачальнику фарби, який вказаний учасником у довідці, яку має надати учасник у складі ТП згідно з підпунктом а) пункту 8 розділу ІІ додатку 2 ТД, щодо виготовлення та/або здійснення постачання вищевказаної фарби на території України.
Зазначена вимога є дискримінаційною, такою, що штучно обмежує коло учасників, а відтак підлягає виключенню.
4) П. 11 «Умови щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва» розділу ІІ. ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ «Документи, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої ним послуги технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі» встановлено дискримінаційну вимогу про надання у складі про надання у складі пропозиції «додатково учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію діючого сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності», а також «відповідне підтвердження у вигляді сертифікату про походження товару чи іншого підтвердного документу про походження товару (засвідчена державною організацією або компетентним органом, наділеним відповідними повноваженнями, декларація про походження товару/декларація про походження товару/ сертифікат про регіональне найменування товару, тощо) та інформаційний лист щодо пропонованого товару (виробник товару, країна походження товару, марка/модель товару).
Тобто зазначена вимога є дискримінаційною, такою, що штучно обмежує коло учасників, а відтак підлягає виключенню.
5) П. 3 розділу ІІ. ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ «Документи, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої ним послуги технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі» встановлено дискримінаційну вимогу про надання у складі про надання у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати характеру виконуваних робіт (послуги, що є предметом закупівлі), повинні бути погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції».
Крім того, вимагається, щоб засоби організації дорожнього руху (далі – засоби ОДР) для проведення тимчасових робіт в зоні проїзної частини відповідно до вимог ДСТУ 4100:2021 та ДСТУ 8749:2017; склад засобів ОДР повинні відповідати наданим (наданій) у складі ТП схемам (схемі) тимчасової організації дорожнього руху.
Як вбачається з інформації, розміщеної за адресою: https://guide.diia.gov.ua/view/pohodzhennia-skhemy-orhanizatsii-dorozhnoho-rukhu-176ad936-7f3b-41a1-84cf-118ffcde6540, строк надання такої послуги 30 днів (календарних):
Невідомо, яким чином потенційний учасник закупівлі може отримати зазначене погодження для надання в складі тендерної пропозиції в закупівлю, що оголошена 26 червня, а строк подання пропозицій до 04 липня 2025 00:00.
Тобто зазначена вимога є явно дискримінаційною, такою, що штучно обмежує коло учасників, а відтак підлягає виключенню.
6) П. 7, 8 розділу ІІ. ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ «Документи, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої ним послуги технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі» встановлено дискримінаційну вимогу про надання у складі про надання у складі пропозиції, якщо учасник не є виробником фарби для нанесення горизонтальної дорожньої розмітки, яка буде використана під час надання послуги, на підтвердження наявності в учасника договірних відносин з виробником такої фарби щодо придбання зазначеної фарби, учасник в складі тендерної пропозиції надає:
а) копію договору, укладеного між учасником та виробником, якому видано сертифікат відповідності, який має надати учасник у складі ТП згідно з підпунктом 6.2 пункту 6 розділу ІІ додатку 2 ТД, строк дії якого повинен становити не менш, ніж строк надання послуги, яка є предметом закупівлі;
б) гарантійний лист від виробника фарби, якому видано сертифікат відповідності, який має надати учасник у складі ТП згідно з підпунктом 6.2 пункту 6 розділу ІІ додатку 2 ТД, стосовно того, що поставки будуть здійснені в обсязі, необхідному для надання послуги за предмету закупівлі даного тендеру (у листі має бути вказано ідентифікатор процедури закупівлі) та у встановлені для надання послуги терміни.
8. Якщо учасник не є виробником фарби для на нанесення дорожньої розмітки білого і жовтого кольору, учасник в складі тендерної пропозиції надає:…
…..б) авторизаційний лист від виробника, якому видано сертифікат випробувань на стійкість систем дорожньої розмітки, який має надати учасник у складі ТП згідно з підпунктом 6.3 пункту 6 розділу ІІ додатку 2 ТД, в якому повинна міститись інформація про надання повноважень цим виробником постачальнику фарби, який вказаний учасником у довідці, яку має надати учасник у складі ТП згідно з підпунктом а) пункту 8 розділу ІІ додатку 2 ТД, щодо виготовлення та/або здійснення постачання вищевказаної фарби на території України.
Тобто зазначена вимога є явно дискримінаційною, такою, що штучно обмежує коло учасників, а відтак підлягає виключенню.
7) П. 10 додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» «Перелік іншої інформації, документів та матеріалів (вимоги щодо наявності яких передбачені законодавством та які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації), які учасник повинен надати у складі своєї ТП» встановлено наступну вимогу: «Учасники закупівлі повинні під час підготовки пропозиції підтвердити відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення закупівель згідно із затвердженою Мінекономіки типової форми Настанов щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під участі в публічних закупівлях з наданням копії таких настанов. З огляду на це, учасники подають у складі пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель».
Оскільки невідомо, де учасник повинен отримати саме крпії зазначених настанов для надання в складі пропозиції, зазначена вимога є явно дискримінаційною, такою, що штучно обмежує коло учасників, а відтак підлягає виключенню.
Документи, що підтверджують вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з участю у закупівлі, тощо.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію.
.
Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства з боку Замовника: ВИШГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА, процедура закупівлі UA-2025-06-26-003147-a, предмет закупівлі: «Поточний ремонт технічних засобів організації дорожнього руху в м. Вишгород, с. Хотянівка, с. Осещина Вишгородської територіальної громади» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути незаконні дискримінаційні вимоги.
Додаток: Витяг з ЄДР ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ".
Директор Евген СКОБЧЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_UA-2025-06-26-003147-a_.pdf.p7s.zip 30.06.2025 22:41
- скарга_UA-2025-06-26-003147-a_.pdf 30.06.2025 22:41
- NIkM1etA.pdf 30.06.2025 22:41
- скарга_UA-2025-06-26-003147-a_.pdf.p7s 30.06.2025 22:41
- sign.p7s 30.06.2025 22:41
- рішення від 02.07.2025 №10442.pdf 02.07.2025 15:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.06.2025 23:47
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.07.2025 15:51
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a6e4a4df84944d088cc3d5ee0b77bec2
Заголовок пункту скарги:
наявність дискримінаційних умов у ТД замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
наявність у тендерній документації замовника дискриминаційних умов
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов'язати замовника внести зміни в тендерну документацію