• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання обладнання для збору та транспортування побутових та інших відходів, а саме: контейнерів змінного типу під систему мультиліфт об'ємом не менше 15 м³

Торги відмінено

11 440 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 343 200.00 UAH
Період оскарження: 24.06.2025 15:28 - 02.08.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на невиконання рішення АМКУ

Номер: baa6d3cc2e534e1c80d2a9ecd224f42a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-24-010511-a.b2
Назва: Скарга на невиконання рішення АМКУ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.07.2025 14:43
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.07.2025 11:56
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.07.2025 11:56
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ "РЕЛАЙН", Олександр Булат +380676311365, +380506500795 vo.reline@gmail.com https://www.reline.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d37e27db1d7c48acb968cfa8c01291bd
Заголовок пункту скарги: Порушення Додатку №2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Замовник торгів після рішення Комісії АМКУ № 10723-р/пк-пз від 08.07.2025 повторно виклав Додаток № 2 в новій редакції.

Проте чи то не видалив умову щодо імпортної фарби чи то заново вніс, перевірити не можливо так як перелік змін містить умову, що Додаток № 2 викладено в новій редакції без переліку змін.

Хочемо наголосити, що Комісія АМКУ (додається як доказ порушеного права) визнала в своєму рішенні наявність словосполучення «імпортної фарби» такою як дискримінаційна по відношенню до Скаржника.

Хочемо наголосити на тому, що замовник повторно установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:

«Фарбування конструкції має бути виконано з імпортної фарби із захисними властивостями від корозії і від механічних пошкоджень»(цитата).

ТОВ «ВО РЕЛАЙН» також наголошує, що вимога замовника щодо використання виключно імпортної фарби для фарбування конструкцій є дискримінаційною та необґрунтованою.

Встановлюючи цю вимогу, замовник безпідставно обмежує конкуренцію та унеможливлює використання якісних аналогів українського виробництва. Зокрема, український виробник ТОВ «Дніпро-Спецемаль» виготовляє емаль марки «Супер Емаль-133», яка повністю відповідає всім вимогам до захисних властивостей від корозії та механічних пошкоджень, що підтверджено відповідним сертифікатом якості (додається – файл «Супер Эмаль-133_сіра.pdf», «д8 СУПЕРЕМАЛЬ 133»).

Згідно з наведеними в сертифікаті даними, дана фарба має високу твердість плівки, стійкість до води, мінеральної оливи та бензину, відмінну адгезію та ударостійкість, що повністю відповідає потребам експлуатації контейнерів і навіть перевищує встановлені стандарти.

Таким чином, замовник штучно дискримінує продукцію вітчизняних виробників, чим сприяє необґрунтованому завищенню вартості закупівлі та негативно впливає на економіку держави і громадян України.

Фактично замовник вимагає локалізацію на товар проте хоче лише імпортну фарбу, що є дуже не звичним поєднанням вимог.

Це вказує лише на те, що Замовник має на меті встановити вимогу для обмеження конкуренції.

В той же час повторне встановлення її після рішення Комісії АМКУ ще раз підтверджує, що Замовник торгів різними способами намагається зберегти її.

Просимо Комісію АМКУ дозволити нашому підприємству конкурувати з іншими, а саме фарбуючи контейнер фарбою Українського виробництва яка підтверджена відповідними посвідченнями якості виробника. Замовник торгів має виконати рішення Комісії АМКУ, а не вносити умови повторно.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8d00df9f11864e77a5a63213ca900a07
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-24-010511-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2025 18:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.07.2025 17:11
Дата виконання рішення Замовником: 31.07.2025 17:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення органу оскарження від 08.07.2025 року № 10723-р/пк-пз внести зміни до тендерної документації до закупівлі «Придбання обладнання для збору та транспортування побутових та інших відходів, а саме: контейнерів змінного типу під систему мультиліфт об'ємом не менше 15 м³» та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін (додається), а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу (додається).
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ "РЕЛАЙН", Олександр Стадніченко +380676311365, +380506500795 vo.reline@gmail.com https://www.reline.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e99ade067cf24aada918159288fdbafe
Заголовок пункту скарги: Порушення Додатку №1, Додатку №2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:

«1.2.1. Довідка про наявність працівників зарювальників та фахівців з неруйнівних методів контролю, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.

До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника....

Зварювальники повинні бути атестовані згідно з ДСТУ EN ISO 9606-1 (ISO 9606-1) «Кваліфікаційні випробування зварників. Зварювання плавленням. Частина 1. Сталі.». Фахівці з неруйнівних методів контролю повинні бути атестовані.»(цитата).

«Технологія зварювання повинна бути атестована згідно з ДСТУ EN ІSO 15614-1 (ISO 15614-1) «Технічні умови та атестація технології зварювання металевих матеріалів. Випробування процесів зварювання. Частина 1. Дугове та газове зварювання сталей і дугове зварювання нікелю та нікелевих сплавів», ДСТУ EN ISO 3834-2:2022 Вимоги до якості для зварювання плавленням металевих матеріалів. Частина 2. Комплексні вимоги до якості (EN ISO 3834-2:2021, IDT; ISO 3834-2:2021, IDT)»(цитата).

ТОВ «ВО РЕЛАЙН» звертається зі скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України щодо дискримінаційних та необґрунтованих вимог замовника в процедурі закупівлі контейнерів для побутових відходів. Замовник вимагає від учасників надати документи про атестацію працівників-зварників за ДСТУ EN ISO 9606-1, а також наявність фахівців з неруйнівних методів контролю, що є невиправданими вимогами для закупівлі саме товару, а не послуг.
Предмет закупівлі – товар, а не послуга з виготовлення контейнерів.

Вимога замовника про подання документів, що підтверджують кваліфікацію працівників, у тому числі зварювальників і фахівців з неруйнівного контролю, є правовим та логічним абсурдом, оскільки предметом закупівлі є готовий контейнер, а не послуга з його виготовлення.
Наголошуємо, що предметом закупівлі є саме готовий контейнер, якість якого визначається відповідністю готового виробу технічним вимогам та стандартам України ДСТУ 8476:2015, а не сертифікатом окремих працівників чи технологій виготовлення.
Контейнери, які виготовляє наше підприємство, сертифіковані відповідно до вимог ДСТУ 8476:2015 «Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги», що підтверджується сертифікатом відповідності № UA.PN.191.1727-25, виданим органом оцінки відповідності ТОВ «ОС ЄВРОСТАНДАРТ» (файл «д5 Сертифікат відповідності Контейнери 2025.pdf»)
Наше підприємство має належні кадрові ресурси з двома штатними одиницями електрогазозварників. Всі працівники регулярно проходять перевірку знань з охорони праці та пожежної безпеки, що підтверджується посвідченнями та протоколами (файли: «д2 посвідчення.jpg», «д3 протокол.jpg», «д4 протокол.jpg»).
Надаємо підтвердження проходження навчання та перевірки знань з охорони праці наших працівників, зокрема електрогазозварника Больби Івана Павловича та Мурзенкова Юрія Сергійовича (файли: д2 посвідчення.jpg, д3 протокол.jpg, д4 протокол.jpg). Ці документи свідчать про дотримання вимог чинного законодавства України щодо кваліфікації працівників, що допускаються до робіт з підвищеною небезпекою.

В той же час у технічному завданні взагалі не передбачено застосування неруйнівного контролю. Його включення у кваліфікаційні критерії є надлишковим, формальним і необґрунтованим, що суперечить п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Така вимога прямо впливає на зменшення кількості допущених учасників, штучно обмежуючи конкуренцію.
Давайте підіб’ємо підсумок, що ми маємо:
- Закуповується товар, а не послуга.
- Необхідно багато сертифікатів які не потрібні для постачання товару, наш товар сертифікований згідно ДСТУ 8476:2015, що є підтвердженням високої якості постачаємого товару стандартам України які застосовуються для цього виду товару.
- Неруйнівний контроль, такої перевірки не має в технічному завдання то навіщо такі працівники.
Враховуючи зазначене, просимо Комісію АМКУ зобов'язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу замінивши її на вимогу підтвердження відповідності загальним стандартам та технічним характеристикам, встановленим для продукції, що є предметом закупівлі.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:

«У разі якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).

Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), та про що надається лист-пояснення»(цитата).

ТОВ «ВО РЕЛАЙН» звертається до Антимонопольного комітету України зі скаргою на неправомірні та дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо підтвердження ступеня локалізації товару. Вимога замовника про надання гарантійного листа щодо локалізації товару є необґрунтованою та протиправною, оскільки відповідно до підпункту 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги щодо ступеня локалізації застосовуються виключно до спеціалізованої колісної техніки, машинобудівної продукції та інших чітко визначених категорій товарів, до яких контейнери для побутових відходів, включаючи мультилифтові контейнери, не належать. Це підтверджується чинним законодавством та відповідною практикою органів оцінки відповідності. Таким чином, введення цієї вимоги без належних правових підстав створює штучні бар'єри для учасників, обмежує конкуренцію, що призводить до необґрунтованого підвищення вартості закупівлі, негативно впливає на економічну ефективність використання державних коштів та може завдати прямої шкоди як державі, так і кінцевим споживачам – громадянам України.
Враховуючи зазначене, просимо Комісію АМКУ зобов'язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:

«Днище надбудови виконано в півкруглому перетині, що в свою чергу буде призводить до відсутності налипання відходів. По днищу є додаткові посилення конструкції»(цитата).

ТОВ «ВО РЕЛАЙН» звертається до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо неправомірних та дискримінаційних вимог тендерної документації, що стосуються технічних характеристик предмета закупівлі, а саме вимоги щодо півкруглого перетину днища контейнера. Технічним завданням замовника передбачено, що днище контейнера повинно бути виконане виключно в півкруглому перетині з метою запобігання налипанню відходів, що безпосередньо дискримінує інших виробників, які застосовують альтернативні технічні рішення.
Ми виготовляємо днище не полукруглим а скошеним.

Продукція, яку виготовляє ТОВ «ВО РЕЛАЙН», має днище, виконане у скошеному варіанті, що також ефективно запобігає налипанню відходів, забезпечує аналогічні експлуатаційні характеристики та підтверджується технічною документацією виробника (файл «д7 ПАСПОРТ РЛ KKG-HL-15.pdf»). Даний конструктивний варіант повністю відповідає вимогам стандарту ДСТУ 8476:2015, що підтверджується сертифікатом відповідності (файл «д5 Сертифікат відповідності Контейнери 2025.pdf»).
Встановлення замовником виключно півкруглої конструкції днища не обґрунтовано технічною необхідністю та призводить до штучного звуження конкуренції серед учасників тендеру, обмежує доступ альтернативних технічних рішень на ринок та збільшує вартість закупівлі за рахунок усунення інших виробників, що може негативно позначитися на ефективному використанні бюджетних коштів та завдати шкоди державним інтересам і громадянам.
В той же час Замовник торгів в технічному завданні зазначив, що усі технічні характеристики зумовлені суміжними технічними рішеннями, не хай наддасть докази того, що контейнери з іншими технічними рішеннями які зазначені в Скарзі не зможуть бути застосовані.

Просимо Комісію АМКУ надати можливість нашому підприємству конкурувати в цій закупівлі з альтернативними технічними рішеннями.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:

«Фарбування конструкції має бути виконано з імпортної фарби із захисними властивостями від корозії і від механічних пошкоджень»(цитата).


ТОВ «ВО РЕЛАЙН» також наголошує, що вимога замовника щодо використання виключно імпортної фарби для фарбування конструкцій є дискримінаційною та необґрунтованою.

Встановлюючи цю вимогу, замовник безпідставно обмежує конкуренцію та унеможливлює використання якісних аналогів українського виробництва. Зокрема, український виробник ТОВ «Дніпро-Спецемаль» виготовляє емаль марки «Супер Емаль-133», яка повністю відповідає всім вимогам до захисних властивостей від корозії та механічних пошкоджень, що підтверджено відповідним сертифікатом якості (додається – файл «Супер Эмаль-133_сіра.pdf», «д8 СУПЕРЕМАЛЬ 133»).

Згідно з наведеними в сертифікаті даними, дана фарба має високу твердість плівки, стійкість до води, мінеральної оливи та бензину, відмінну адгезію та ударостійкість, що повністю відповідає потребам експлуатації контейнерів і навіть перевищує встановлені стандарти.

Таким чином, замовник штучно дискримінує продукцію вітчизняних виробників, чим сприяє необґрунтованому завищенню вартості закупівлі та негативно впливає на економіку держави і громадян України.

Фактично замовник вимагає локалізацію на товар проте хоче лише імпортну фарбу, що є дуже не звичним поєднанням вимог.

Це вказує лише на те, що Замовник має на меті встановити купу вимог для обмеження конкуренції.

Просимо Комісію АМКУ дозволити нашому підприємству конкурувати з іншими, а саме фарбуючи контейнер фарбою Українського виробництва яка підтверджена відповідними посвідченнями якості виробника.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:

«Фарбування кузова проводиться із застосуванням німецької фарби високої якості Hempel, яка забезпечує готовому виробу захист від атмосферних впливів і гарантує прекрасний зовнішній вигляд гарантовано протягом тривалого терміну»(цитата).


Вимога тендерної документації щодо обов’язкового використання фарби конкретного виробника, а саме німецької фарби марки Hempel, є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки штучно обмежує конкуренцію, порушує принципи відкритості й недискримінації, закріплені у Законі України «Про публічні закупівлі». Вказуючи конкретного виробника без можливості застосування еквівалентної продукції, замовник порушує вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, що вказує на недопущення дискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції.

Наша компанія використовує фарбу «Суперемаль 133», виробництва українського підприємства ТОВ «Дніпро-Спецемаль», що за своїми технічними та експлуатаційними характеристиками повністю відповідає заявленим у технічному завданні замовника критеріям. Згідно з наданим сертифікатом якості (документ «Супер Емаль-133_сіра.pdf»), фарба забезпечує високу стійкість до атмосферних впливів, механічних пошкоджень та має високу адгезію, що гарантує довготривалий та якісний захист металевих поверхонь.

Таким чином, встановлення замовником вимоги щодо конкретної марки фарби обмежує можливість пропонування продукції інших виробників, що призводить до звуження кола потенційних учасників закупівлі, завищення ціни закупівлі та, відповідно, неефективного використання бюджетних коштів. Такі дії замовника можуть призвести до негативних економічних наслідків для держави, оскільки штучне обмеження конкуренції суперечить державній політиці підтримки національного виробника та раціонального використання бюджетних ресурсів.

Просимо Комісію АМКУ надати можливість конкурувати нашому підприємству з фарбою Українського виробника ТОВ «Дніпро-Спецемаль» документи якості якого надаємо до цієї скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації