• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Демонтаж аварійних будівель за адресами: вул. Української Армії, 7б – жилий корпус (літ. В) та по вул. Української Армії, 7 – сарай (літ. З) та вбиральня (літ. К) в м. Надвірній (Коригування)"

Завершена

4 727 902.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 639.51 UAH
Період оскарження: 23.06.2025 16:05 - 05.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника

Номер: d0a42d4ba05e48dcb17de29e67bf2fd1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-23-011110-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Строк виконання робіт за предметом закупівлі встановлений до 31.12.2026 року. 1. Встановлення строку до 31.12.2026 є граничним, а не фіксованим чи покроковим. Жодного обов’язку виконувати роботи саме протягом 2025–2026 років або поетапно — документація не містить. 2. Замовник не забороняв виконання робіт у більш стислі строки. Тому подання розрахунку на 2025 рік є лише свідченням спроможності учасника реалізувати проект оперативно, що відповідає інтересам Замовника. 3. Жодного негативного впливу на предмет закупівлі, якість чи обсяг робіт від цього немає. 4. Відхилення пропозиції на такій підставі є невиправданим формалізмом, що суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принципи добросовісної конкуренції, недискримінації та об’єктивної оцінки). Підтверджена практика АМКУ: Рішення №1223-р/пк-пз від 21.02.2023: «…Встановлення строку виконання до певної дати не означає необхідності поетапного чи дворічного виконання. Виконання раніше є допустимим та не є підставою для відхилення». Рішення №10027-р/пк-пз від 05.07.2023: «…Надання розрахунку на один рік у межах допустимого строку виконання робіт (до дати, зазначеної в ТД) не є порушенням, що могло би впливати на зміст чи якість предмета закупівлі».
Дата розгляду скарги: 24.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.07.2025 15:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.07.2025 11:43
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОНТАЖБУДЮГ", Ігор КУШНАРЕНКО 380990298473 montazbudyg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f35cfeda290c4e67a2ee81175bdc93f3
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Строк виконання робіт за предметом закупівлі встановлений до 31.12.2026 року.
1. Встановлення строку до 31.12.2026 є граничним, а не фіксованим чи покроковим.
Жодного обов’язку виконувати роботи саме протягом 2025–2026 років або поетапно — документація не містить.
2. Замовник не забороняв виконання робіт у більш стислі строки.
Тому подання розрахунку на 2025 рік є лише свідченням спроможності учасника реалізувати проект оперативно, що відповідає інтересам Замовника.
3. Жодного негативного впливу на предмет закупівлі, якість чи обсяг робіт від цього немає.
4. Відхилення пропозиції на такій підставі є невиправданим формалізмом, що суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принципи добросовісної конкуренції, недискримінації та об’єктивної оцінки).
Підтверджена практика АМКУ:
Рішення №1223-р/пк-пз від 21.02.2023:
«…Встановлення строку виконання до певної дати не означає необхідності поетапного чи дворічного виконання. Виконання раніше є допустимим та не є підставою для відхилення».
Рішення №10027-р/пк-пз від 05.07.2023:
«…Надання розрахунку на один рік у межах допустимого строку виконання робіт (до дати, зазначеної в ТД) не є порушенням, що могло би впливати на зміст чи якість предмета закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 83b595837a69475da278e88d75a0e610
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі
Відповідно до положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", а також ДСТУ Б Д.1.1-7:2013, локальний кошторис та розрахунок договірної ціни є різними за призначенням та структурою документами:
• Локальний кошторис — це первинний кошторисний документ, який формується на окремі види або комплекси робіт, із зазначенням обсягів, ресурсів, вартості матеріалів, оплати праці, експлуатації машин тощо. Він є основою для формування загальної кошторисної вартості.
• Розрахунок договірної ціни — це самостійний узагальнюючий документ, який формується на підставі локальних кошторисів та визначає повну вартість виконання робіт за договором підряду. Згідно з п. 5.1 ДСТУ Б Д.1.1-7:2013, розрахунок договірної ціни оформлюється окремо.
Таким чином, поняття "локальний кошторис з розрахунком договірної ціни" як єдиного документа не передбачене жодним із чинних нормативно-правових актів у сфері кошторисного ціноутворення в будівництві
У складі пропозиції Учасника надано розрахунки вартості виконання робіт відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва та кошторисних норм України і Договірну ціну, і локальні кошториси
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 33390cdcebc046bebc3aefd046adb891
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 3 до Тендерної документації передбачено, що технологія та якість виконуваних робіт повинні відповідати вимогам діючих державних стандартів, будівельних, протипожежних та санітарних норм і правил встановлених для даних видів робіт, про що Учасником у складі своєї пропозиції надається документальне підтвердження - гарантійний лист
Згідно з пунктом 43 особливостей тендерної документації, гарантійний лист є інформаційним документом і не належить до технічної частини пропозиції. Він не містить технічних характеристик і не є основним документом, що визначає якість виконання робіт.
Відсутність вимоги надання гарантійного листа у переліку обов’язкових документів додатку 1 ТД
Відповідно до пункту 9 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити чіткий перелік документів, які учасник повинен подати у складі тендерної пропозиціїДодаток 1 тендерної документації не містить гарантійного листа у переліку обов’язкових для подання документів. Тому не надання саме цього листа не є порушенням, що може слугувати підставою для відхилення пропозиції.
Разом з тим, вимога щодо надання гарантійного листа міститься лише в розділі «Технічне завдання» але не включена до переліку документів, визначеного замовником.
Такий підхід суперечить принципам відкритості, прозорості та недискримінації (ч. 1, 3 ст. 5 Закону) та порушує вимоги до змісту тендерної документації (п. 9 ч. 2 ст. 22 Закону)
Рішення № 10259-р/пк-пз від 31.08.2022:
«Усі вимоги до складу тендерної пропозиції повинні міститися в установленому переліку. Відсутність документа у такому переліку не може тлумачитися як обов’язкова вимога».
Рішення № 6787-р/пк-пз від 15.06.2023:
«Замовник повинен чітко визначити перелік документів, а не формулювати вимоги розпорошено в ТД. В іншому випадку дії є непрозорими».

Наявність документа-аналогa в пропозиції учасника
Пропозиція ТОВ «МОНТАЖБУДЮГ» містить документ, є довідка згода з технічним завданням(лист -погодження) в якому вказано «Підтверджуємо відповідність нашої пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам до предмету закупівлі, що встановлені Замовником в Додатку 3 до тендерної документації» який виконує функції гарантійного листа, але має іншу назву. Таким чином, твердження про відсутність гарантійного листа є формальним і не відображає реальної наявності підтвердження відповідності технології та якості робіт.

Відхилення пропозиції через відсутність документа з точною назвою «гарантійний лист», при наявності еквівалентного документа, суперечить принципам прозорості і справедливості закупівель, а також практиці АМКУ, який не підтримує відхилення за формальними ознаками без суттєвого впливу на предмет закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 66de8092efe549d183baacce8fc71d9c
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: згідно Додатку 3 до Тендерної документації передбачено наступні вимоги щодо формування договірної ціни: Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, учасник у складі тендерної пропозиції також надає (у форматі xls. або doc., а також у форматі (розширенні).ibs)
Відповідно до пп. 12 п. 1 розділу 3 тендерної документації, подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником, є допустимим за умови, що такий формат забезпечує можливість перегляду документа.
Розрахунки договірної ціни, представлені у форматах xls. , doc, .idc та .imd, є цілком сумісними та можуть бути розглянуті та опрацьовані у форматі .ibs. Це підтверджує технологічну сумісність між зазначеними форматами за програмними комплексами АВК, «Будівельні технологі» та інші, що дозволяє безперешкодно переглядати, аналізувати та перевіряти розрахунки договірної ціни незалежно від формату подання.
Учасником було надано документи у декількох форматах для зручності перегляду та аналізу, що додатково забезпечує прозорість і доступність інформації. Отже, подання розрахунків у форматах .idc та .imd не створює перешкод для їх розгляду та оцінки, оскільки вони можуть бути відкриті або конвертовані у формат .ibs, який використовується для внутрішньої обробки інформації.
Рішення АМКУ № 3288-р/пк-пз від 16.03.2023
У цьому випадку замовник відхилив тендерну пропозицію учасника через невідповідність витрат у локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів розрахунку витрат чинним нормам законодавства. Однак АМКУ зобов'язав замовника скасувати своє рішення, зазначивши, що невідповідність способу розрахунку вартості окремих робіт є формальною помилкою, яка не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції. Держзакупівлі
Рішення КАС ВП від 15.06.2023 у справі № 640/28691/21
У цьому рішенні Верховний Суд погодився з висновками судів попередніх інстанцій про те, що описка у тендерній пропозиції, яка не впливає на її суть, є формальною помилкою, що не може бути підставою для відхилення пропозиції. Protocol
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05.07.2023 у справі № 380/2958/23
У цьому випадку замовник встановив перелік формальних помилок, який відповідає Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. Суд зазначив, що формальні помилки, навіть ті, які не передбачені зазначеним наказом, не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, якщо вони не впливають на зміст пропозиції. YouControl
Усі наведені рішення підтверджують, що надання розрахунку договірної ціни не в замовленому форматі є формальною помилкою, яка не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, якщо це не впливає на зміст або оцінку пропозиції. Замовник зобов'язаний дотримуватися принципів відкритості, прозорості та недискримінації, а також надавати учасникам можливість усунути формальні помилки.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)