-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт покрівлі будівлі 21 державної пожежно-рятувальної частини 2 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, розташованої за адресою: Миколаївська область, Миколаївський район м. Нова Одеса, вул. Бузька, 42
Завершена
4 141 681.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 708.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 708.41 UAH
Період оскарження:
19.06.2025 13:25 - 01.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
88bd14fab512432dbf879ce911e40549
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-19-007039-a.c1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 17.07.2025 13:49
- Скарга2.PDF.p7s 17.07.2025 13:49
- Скарга2.PDF 17.07.2025 13:49
- sign.p7s 17.07.2025 13:58
- Рішення від 21.07.2025 № 11309.pdf 21.07.2025 14:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2025 № 11730.pdf 30.07.2025 12:30
- Рішення від 29.07.2025 № 11730.pdf 01.08.2025 13:33
- Відповідь на скаргу.docx 23.07.2025 22:12
- Відповідь на скаргу.pdf 23.07.2025 22:12
- 45_ДЦ_ДЦ_3 .PDF 23.07.2025 22:12
- Протокол 101,3.pdf 04.08.2025 13:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.07.2025 14:06
Дата розгляду скарги:
29.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.08.2025 13:33
Дата виконання рішення Замовником:
04.08.2025 13:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.07.2025 №11730-р/пк-пз виконано. Скасовано рішення уповноваженої особи про визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД" (13847146). Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД" (13847146) повернуто на кваліфікацію.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6715d08e34634322adf30fdb31dec5d9
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне визначення переможця процедури закупівл
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
19.06.2025 2 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: Капітальний ремонт покрівлі будівлі 21 державної пожежно-рятувальної частини 2 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, розташованої за адресою: Миколаївська область, Миколаївський район м. Нова Одеса, вул. Бузька, 42 (код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.06.2025 № 101 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Я, у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяв участь в Процедурі закупівлі та подав тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 04.07.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 3 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче об’єднання «КАСКАД» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 3 720 700,84 грн.;
- Я з остаточною ціновою пропозицією 4 093 736,00 грн.;
- Приватне підприємство «ПАРСЕНОН-ПІВДЕНЬ» з остаточною ціновою пропозицією 4 106 462,45 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 11.07.2025 101/2, (далі – Рішення від 11.07.2025), що оприлюднено 12.07.2025, Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Вважаю Рішення від 11.07.2025 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до абзацу 1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно з абзацом 1 пункту 7 та абзацом 1 пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до Тендерної документації.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4.
1. За пунктом 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Підпунктом 1.1. пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, що учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – техніка), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі проєктної документації.
Додатком 4 до Тендерної документації визначено перелік файлів з документами / розділами / частинами проєктної документації та іншою інформацією, що завантажені до електронної системи закупівель у складі тендерної документації, в тому числі:
- Відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01;
- Відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-02.
За позиціями 25 і 30 підрозділу «Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат» розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» Відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-01 визначено наступне обладнання:
25. Термопенали з масою завантажувальних електродів не більше 5 кг;
30. Люльки двомісні самопідйомні, вантажопідйомність 300/500 кг.
За позицією 19 підрозділу «Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат» розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» Відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-02 визначено наступне обладнання:
19. Пилосос промисловий.
У складі пропозиції Переможця наявна довідка від 01.07.2025 № 23-03 (далі – Довідка 23-03), згідно з якою Переможець підтверджує обладнання, механізмів і матеріально-технічної бази із переліком такого обладнання, механізмів і матеріально-технічної бази. Водночас Довідка 23-03 не містить в переліку обладнання термопенали з масою завантажувальних електродів не більше 5 кг і люльки двомісні самопідйомні, вантажопідйомність 300/500 кг, що визначені Відомістю ресурсів до локального кошторису № 02-01-01, а також пилососа промислового, що визначений Відомістю ресурсів до локального кошторису № 02-01-02.
Тобто Переможець не виконав в повному обсязі вимог підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
В електронній системі закупівель Замовником 09.07.2025 розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності (далі – Повідомлення від 09.07.2025). Водночас Повідомлення від 09.07.2025 не містило вимоги щодо усунення наведеної невідповідності.
Таким чином Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
2. За пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з підпунктом 3.1. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), що містить інформацію про назву замовника за договором, номер, дату договору, предмет договору.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 01.07.2025 № 22-03 (далі – Довідка 22/03).
Довідка 22/03 не містить інформації про номери та дати договорів, щодо яких надається інформація в Довідці 22/03.
Тим самим Переможець не дотримався умов підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації в цій частині.
Як вже зазначено вище, в електронній системі закупівель Замовником 09.07.2025 розміщено Повідомлення від 09.07.2025. Водночас Повідомлення від 09.07.2025 не містило вимоги щодо усунення наведеної невідповідності.
Таким чином Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
3. За пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з підпунктами 3.1. і 3.2. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації аналогічним вважається договір з виконання будь-яких робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації чи капітального ремонту.
Для підтвердження даної інформації надати завірені належним чином копії або оригінали вказаного(их) в довідці договору (договорів) з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/ договорами за наявності таких та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), або інші документи, що підтверджують приймання виконаних робіт за аналогічним(и) договором(ами), що підтверджують факт повного виконання умов договору учасником.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься:
- Договір підряду від 31.07.2023 № 90 (далі – Договір 90);
- Додаткова угода від 06.10.2025 № 1 (далі – Угода 90/1) до Договору 90;
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2023 року форми № КБ-3 (далі – Довідка 90/1), що стосується виконання Договору 90;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт від 18.09.2023 № 1 за вересень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 90/1), що стосується виконання Договору 90;
- Акт вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робі, за вересень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 90/2), що стосується виконання Договору 90;
- Договір підряду від 27.04.2023 № 108 (далі – Договір 108);
- Додаткова угода від 30.06.2025 № 1 (далі – Угода 108/1) до Договору 108;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт від 26.06.2023 № 1 за червень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 108/1), що стосується виконання Договору 108;
- Акт вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робі, за червень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 108/2), що стосується виконання Договору 108;
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року форми № КБ-3 (далі – Довідка 108/1), що стосується виконання Договору 108.
Щодо Договору 90.
Відповідно до пункту 1.1. Договору 90 Підрядник бере на себе зобов'язання своїми силами і засобами, на власний ризик виконати роботи (надати послуги), а саме : Капітальний ремонт покрівлі будівлі 9 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону Головного Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області по вул. Букача, 109 в смт. Березнегувате (ДК 021:2015 код 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) у визначеному кошторисом обсязі та в строки, визначені умовами Договору, а Замовник зобов'язується прийняти виконані роботи (надані послуги) та сплатити їх вартість за цінами, які зазначені в кошторисній документації, що додається до Договору 90 і є його невід'ємною частиною.
Згідно з пунктами 3.2.-3.4. Договору 90 Договірна ціна визначається на підставі проектної документації та є твердою.
Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 813 399,36 грн. (один мільйон вісімсот тринадцять тисяч триста дев'яносто дев’ять гривень 36 копійок) в т.ч. ПДВ 302 233,23 грн.
Ціна цього Договору може бути скоригована у порядку, визначеному розділом ХI цього Договору.
За договірною ціною, що відповідно є невід’ємною частиною Договору 90, визначено загальну ціну 1 813 399,36 грн.
Угодою 90/1 викладено пункт 3.3. у новій редакції:
«3.3. Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 812 570,25 грн. (один мільйон вісімсот дванадцять тисяч п’ятсот сімдесят гривень 25 копійок) в т.ч. 302 094,04 грн. ПДВ.».
Пунктом 2 Угоди 90/1 визначено, що останні умови вищезазначеного договору (Договору 90) залишаються незмінними.
Тобто договірна ціна, що є невід’ємною частиною Договору 90, залишилась без змін з загальною ціною 1 813 399,36 грн.
За Довідкою 90/1, Актом 90/1 та Актом 90/2 визначено наступні суми виконання Договору 90:
- За Довідкою 90/1 – 1 812 570,23 грн.;
- За Актом 90/1 – 1 775 009,03 грн.;
- За Актом 90/2 – 38 390,33 грн.
Щодо Договору 108.
Відповідно до пункту 1.1. Договору 108 підрядник бере на себе зобов'язання своїми силами і засобами, на власний ризик виконати роботи (надати послуги), а саме : Капітальний ремонт покрівлі будівлі 7 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону Головного Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області по вул. Промисловій, 15 в м. Баштанка (ДК 021:2015 код 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) у визначеному кошторисом обсязі та в строки, визначені умовами Договору, а Замовник зобов'язується прийняти виконані роботи (надані послуги) та сплатити їх вартість за цінами, які зазначені в кошторисній документації, що додається до Договору і є його невід'ємною частиною.
Згідно з пунктами 3.2.-3.4. Договору 108 Договірна ціна визначається на підставі проектної документації та є твердою.
Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 858 475,47 грн. (один мільйон вісімсот п’ятдесят вісім тисяч чотириста сімдесят п’ять гривень 47 копійок) з ПДВ.
Ціна цього Договору може бути скоригована у порядку, визначеному розділом ХI цього Договору.
За договірною ціною, що відповідно є невід’ємною частиною Договору 90, визначено загальну ціну 1 858 475,47 грн.
Угодою 108/1 викладено пункт 3.3. у новій редакції:
«3.3. Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 857 020,88 грн. (один мільйон вісімсот п’ятдесят сім тисяч двадцять гривень 88 копійок) з ПДВ».
Пунктом 2 Угоди 90/1 визначено, що останні умови вищезазначеного договору (Договору 90) залишаються незмінними.
Тобто договірна ціна, що є невід’ємною частиною Договору 90, залишилась без змін з загальною ціною 1 858 475,47 грн.
За Довідкою 108/1, Актом 108/1 та Актом 108/2 визначено наступні суми виконання Договору 90:
- За Довідкою 108/1 – 1 857 020,88 грн.;
- За Актом 108/1 – 1 824 426,47 грн.;
- За Актом 108/2 – 34 049,00 грн.
Виходячи зі змісту наданих підтверджуючих документів Переможцем не підтверджено виконання Договору 90 на суму 1 813 399,36 грн. та Договору 108 на суму 1 858 475,47 грн.
Як вже зазначено вище, в електронній системі закупівель Замовником 09.07.2025 розміщено Повідомлення від 09.07.2025. Водночас Повідомлення від 09.07.2025 не містило вимоги щодо усунення наведеної невідповідності.
Таким чином Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
4. Відповідно до умов Додатку 4 до Тендерної документації учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції Договірну ціну (ціна тендерної пропозиції учасника зазначається без ПДВ, розрахунок договірної ціни переможця процедури закупівлі-платника ПДВ повинен містити ПДВ відповідно до вимог Настанови та законодавства). Договірна ціна повинна відповідати ціні договору про закупівлю, при укладенні якого ПДВ буде нараховуватися відповідно до законодавства України).
У складі своєї пропозиції Переможець надав Договірну ціну у якій визначив:
9. Кошти на покриття ризиків – «–» (прочерк);
10. Кошти на покриття додатковий витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – «–» (прочерк).
Тобто наведене визначення згаданий показників не відповідає вимогам Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки Переможця неправомірно визначено переможцем Процедури закупівлі Рішення від 11.07.2025 порушує мої право та законні інтереси на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення від 11.07.2025 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Захист моїх прав та законних інтересів можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.06.2025 № 101 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Я, у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяв участь в Процедурі закупівлі та подав тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 04.07.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 3 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче об’єднання «КАСКАД» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 3 720 700,84 грн.;
- Я з остаточною ціновою пропозицією 4 093 736,00 грн.;
- Приватне підприємство «ПАРСЕНОН-ПІВДЕНЬ» з остаточною ціновою пропозицією 4 106 462,45 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 11.07.2025 101/2, (далі – Рішення від 11.07.2025), що оприлюднено 12.07.2025, Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Вважаю Рішення від 11.07.2025 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до абзацу 1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно з абзацом 1 пункту 7 та абзацом 1 пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до Тендерної документації.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4.
1. За пунктом 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Підпунктом 1.1. пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, що учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – техніка), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі проєктної документації.
Додатком 4 до Тендерної документації визначено перелік файлів з документами / розділами / частинами проєктної документації та іншою інформацією, що завантажені до електронної системи закупівель у складі тендерної документації, в тому числі:
- Відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01;
- Відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-02.
За позиціями 25 і 30 підрозділу «Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат» розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» Відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-01 визначено наступне обладнання:
25. Термопенали з масою завантажувальних електродів не більше 5 кг;
30. Люльки двомісні самопідйомні, вантажопідйомність 300/500 кг.
За позицією 19 підрозділу «Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат» розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» Відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-02 визначено наступне обладнання:
19. Пилосос промисловий.
У складі пропозиції Переможця наявна довідка від 01.07.2025 № 23-03 (далі – Довідка 23-03), згідно з якою Переможець підтверджує обладнання, механізмів і матеріально-технічної бази із переліком такого обладнання, механізмів і матеріально-технічної бази. Водночас Довідка 23-03 не містить в переліку обладнання термопенали з масою завантажувальних електродів не більше 5 кг і люльки двомісні самопідйомні, вантажопідйомність 300/500 кг, що визначені Відомістю ресурсів до локального кошторису № 02-01-01, а також пилососа промислового, що визначений Відомістю ресурсів до локального кошторису № 02-01-02.
Тобто Переможець не виконав в повному обсязі вимог підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
В електронній системі закупівель Замовником 09.07.2025 розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності (далі – Повідомлення від 09.07.2025). Водночас Повідомлення від 09.07.2025 не містило вимоги щодо усунення наведеної невідповідності.
Таким чином Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
2. За пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з підпунктом 3.1. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), що містить інформацію про назву замовника за договором, номер, дату договору, предмет договору.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 01.07.2025 № 22-03 (далі – Довідка 22/03).
Довідка 22/03 не містить інформації про номери та дати договорів, щодо яких надається інформація в Довідці 22/03.
Тим самим Переможець не дотримався умов підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації в цій частині.
Як вже зазначено вище, в електронній системі закупівель Замовником 09.07.2025 розміщено Повідомлення від 09.07.2025. Водночас Повідомлення від 09.07.2025 не містило вимоги щодо усунення наведеної невідповідності.
Таким чином Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
3. За пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з підпунктами 3.1. і 3.2. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації аналогічним вважається договір з виконання будь-яких робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації чи капітального ремонту.
Для підтвердження даної інформації надати завірені належним чином копії або оригінали вказаного(их) в довідці договору (договорів) з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/ договорами за наявності таких та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), або інші документи, що підтверджують приймання виконаних робіт за аналогічним(и) договором(ами), що підтверджують факт повного виконання умов договору учасником.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься:
- Договір підряду від 31.07.2023 № 90 (далі – Договір 90);
- Додаткова угода від 06.10.2025 № 1 (далі – Угода 90/1) до Договору 90;
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2023 року форми № КБ-3 (далі – Довідка 90/1), що стосується виконання Договору 90;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт від 18.09.2023 № 1 за вересень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 90/1), що стосується виконання Договору 90;
- Акт вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робі, за вересень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 90/2), що стосується виконання Договору 90;
- Договір підряду від 27.04.2023 № 108 (далі – Договір 108);
- Додаткова угода від 30.06.2025 № 1 (далі – Угода 108/1) до Договору 108;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт від 26.06.2023 № 1 за червень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 108/1), що стосується виконання Договору 108;
- Акт вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робі, за червень 2023 року форми КБ-2в (далі – Акт 108/2), що стосується виконання Договору 108;
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року форми № КБ-3 (далі – Довідка 108/1), що стосується виконання Договору 108.
Щодо Договору 90.
Відповідно до пункту 1.1. Договору 90 Підрядник бере на себе зобов'язання своїми силами і засобами, на власний ризик виконати роботи (надати послуги), а саме : Капітальний ремонт покрівлі будівлі 9 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону Головного Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області по вул. Букача, 109 в смт. Березнегувате (ДК 021:2015 код 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) у визначеному кошторисом обсязі та в строки, визначені умовами Договору, а Замовник зобов'язується прийняти виконані роботи (надані послуги) та сплатити їх вартість за цінами, які зазначені в кошторисній документації, що додається до Договору 90 і є його невід'ємною частиною.
Згідно з пунктами 3.2.-3.4. Договору 90 Договірна ціна визначається на підставі проектної документації та є твердою.
Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 813 399,36 грн. (один мільйон вісімсот тринадцять тисяч триста дев'яносто дев’ять гривень 36 копійок) в т.ч. ПДВ 302 233,23 грн.
Ціна цього Договору може бути скоригована у порядку, визначеному розділом ХI цього Договору.
За договірною ціною, що відповідно є невід’ємною частиною Договору 90, визначено загальну ціну 1 813 399,36 грн.
Угодою 90/1 викладено пункт 3.3. у новій редакції:
«3.3. Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 812 570,25 грн. (один мільйон вісімсот дванадцять тисяч п’ятсот сімдесят гривень 25 копійок) в т.ч. 302 094,04 грн. ПДВ.».
Пунктом 2 Угоди 90/1 визначено, що останні умови вищезазначеного договору (Договору 90) залишаються незмінними.
Тобто договірна ціна, що є невід’ємною частиною Договору 90, залишилась без змін з загальною ціною 1 813 399,36 грн.
За Довідкою 90/1, Актом 90/1 та Актом 90/2 визначено наступні суми виконання Договору 90:
- За Довідкою 90/1 – 1 812 570,23 грн.;
- За Актом 90/1 – 1 775 009,03 грн.;
- За Актом 90/2 – 38 390,33 грн.
Щодо Договору 108.
Відповідно до пункту 1.1. Договору 108 підрядник бере на себе зобов'язання своїми силами і засобами, на власний ризик виконати роботи (надати послуги), а саме : Капітальний ремонт покрівлі будівлі 7 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону Головного Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області по вул. Промисловій, 15 в м. Баштанка (ДК 021:2015 код 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) у визначеному кошторисом обсязі та в строки, визначені умовами Договору, а Замовник зобов'язується прийняти виконані роботи (надані послуги) та сплатити їх вартість за цінами, які зазначені в кошторисній документації, що додається до Договору і є його невід'ємною частиною.
Згідно з пунктами 3.2.-3.4. Договору 108 Договірна ціна визначається на підставі проектної документації та є твердою.
Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 858 475,47 грн. (один мільйон вісімсот п’ятдесят вісім тисяч чотириста сімдесят п’ять гривень 47 копійок) з ПДВ.
Ціна цього Договору може бути скоригована у порядку, визначеному розділом ХI цього Договору.
За договірною ціною, що відповідно є невід’ємною частиною Договору 90, визначено загальну ціну 1 858 475,47 грн.
Угодою 108/1 викладено пункт 3.3. у новій редакції:
«3.3. Ціна цього Договору встановлюється згідно кошторисної документації та становить 1 857 020,88 грн. (один мільйон вісімсот п’ятдесят сім тисяч двадцять гривень 88 копійок) з ПДВ».
Пунктом 2 Угоди 90/1 визначено, що останні умови вищезазначеного договору (Договору 90) залишаються незмінними.
Тобто договірна ціна, що є невід’ємною частиною Договору 90, залишилась без змін з загальною ціною 1 858 475,47 грн.
За Довідкою 108/1, Актом 108/1 та Актом 108/2 визначено наступні суми виконання Договору 90:
- За Довідкою 108/1 – 1 857 020,88 грн.;
- За Актом 108/1 – 1 824 426,47 грн.;
- За Актом 108/2 – 34 049,00 грн.
Виходячи зі змісту наданих підтверджуючих документів Переможцем не підтверджено виконання Договору 90 на суму 1 813 399,36 грн. та Договору 108 на суму 1 858 475,47 грн.
Як вже зазначено вище, в електронній системі закупівель Замовником 09.07.2025 розміщено Повідомлення від 09.07.2025. Водночас Повідомлення від 09.07.2025 не містило вимоги щодо усунення наведеної невідповідності.
Таким чином Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
4. Відповідно до умов Додатку 4 до Тендерної документації учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції Договірну ціну (ціна тендерної пропозиції учасника зазначається без ПДВ, розрахунок договірної ціни переможця процедури закупівлі-платника ПДВ повинен містити ПДВ відповідно до вимог Настанови та законодавства). Договірна ціна повинна відповідати ціні договору про закупівлю, при укладенні якого ПДВ буде нараховуватися відповідно до законодавства України).
У складі своєї пропозиції Переможець надав Договірну ціну у якій визначив:
9. Кошти на покриття ризиків – «–» (прочерк);
10. Кошти на покриття додатковий витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – «–» (прочерк).
Тобто наведене визначення згаданий показників не відповідає вимогам Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки Переможця неправомірно визначено переможцем Процедури закупівлі Рішення від 11.07.2025 порушує мої право та законні інтереси на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення від 11.07.2025 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Захист моїх прав та законних інтересів можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга2.PDF
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей - ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення від 11.07.2025 неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення від 11.07.2025.