-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Торги відмінено
3 371 212.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 712.12 UAH
мін. крок: 1% або 33 712.12 UAH
Період оскарження:
18.06.2025 17:40 - 11.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
9c591fa7607f4e5a8ae73cdc83763f4f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-18-013275-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга для редагування.docx 20.06.2025 15:44
- Наказ про видачу ліцензії.pdf 20.06.2025 15:44
- Постанова КМУ Ліцензійні умови.pdf 20.06.2025 15:44
- Скарга на умови.pdf 20.06.2025 15:44
- sign.p7s 20.06.2025 15:48
- рішення від 24.06.2025 №9966.pdf 24.06.2025 14:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.06.2025 №10302.pdf 01.07.2025 13:27
- рішення від 30.06.2025 №10302.pdf 03.07.2025 12:40
- АМКУ.docx 26.06.2025 16:55
- АМКУ.pdf 26.06.2025 16:55
- Лист про виконання.pdf 04.07.2025 14:49
- протокол 91.pdf 04.07.2025 14:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.06.2025 16:26
Дата розгляду скарги:
30.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.07.2025 12:42
Дата виконання рішення Замовником:
04.07.2025 14:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області повідомляє про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10302 -р/пк-пз від 30.06.2025 за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» від 20 червня 2025 (№ UA-2025-06-18-013275-a.b1) шляхом внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів.
Копія протокольного рішення уповноваженої особи додається.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4ba1f545bd6843278d8ffba7329a3561
Заголовок пункту скарги:
Пункт 1
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області (далі - Замовник) 18 квітня 2025 року оголосив закупівлю за предметом: «ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування – Поточний ремонт систем протипожежного захисту (Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень 2-го та 3-го корпусу Кам'янець-Подільського ліцею №9 Кам’янець-подільської міської ради Хмельницької області, за адресою: Хмельницької область, м. Кам'янець-Подільський, вул. Драгоманова, 12т; Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень навчального корпуса та тиру Кам'янець-Подільського ліцею №14 по вул. Героїв Небесної Сотні, 17 в м. Кам'янець-Подільському Хмельницької обл.).
Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» (далі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«1.2 Інформаційна довідка, складена у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з наданням копій підтверджуючих документів.»
«2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання аналогічних послуг по встановленню/монтажу, а також роботи сервісного/ремонтного центру (у довідці вказати ПІП працівників, кваліфікацію, посаду, досвід роботи).»
Для нас, як для потенційного учасника Закупівлі така вимога тендерної документації є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не узгоджується з ліцензійними умовами з огляду на предмет закупівлі.
Предметом даної закупівлі є Поточний ремонт систем протипожежного захисту (Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень - дані роботи проводяться відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 (Ліцензійні умови). Ліцензійними умовами, а саме пунктами 14, 15, 16 встановлено вимоги, щодо необхідної кількості обладнання та працівників, необхідних для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі.
Проте Ліцензійними умовами не вимагається наявність сервісного центру та відповідних працівників, що будуть виконувати роботи сервісного/ремонтного центру, в певному населеному пункті та/або за місцем розташування Замовника саме у Хмельницькій області.
З даної вимоги випливає, що тендерна документація складена в інтересах певного учасника, що має сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру.
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти виключно той учасник, що має сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру, що є дискримінаційним до Скаржника та інших учасників закупівлі.
Через дискримінаційну вимогу замовника Скаржник не зможе прийняти участь в даній закупівлі, так як наші працівники і сервісний/ремонтний центр розташовані у місті Києві.
Дані Ліцензійні умови відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог на провадження права і можливості учасника стосовно господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
Відповідно до п. 2 Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № НС-649 від 22.08.2023 «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» видано ліцензію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» на наступні види робіт і послуг:
- монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне
обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних);
-монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
- монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту;
- спостерігання за системами протипожежного захисту;
- технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники);
- вогнезахист (вогнезахисне просочування поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення);
- оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Скаржник має у штаті відповідних працівників та матеріально- технічну базу для виконання умов договору щодо предмету закупівлі, що повністю відповідає Ліцензійним вимогам та є активним учасником ринку надання протипожежних послуг.
При цьому Скаржник не має і не повинен мати сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру .
Дана умова документації не узгоджується з Ліцензійними умовами і підлягає виключенню.
Таким чином, Скаржник, маючи ліцензію отриману в установленому законом порядку на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, ми не можемо розраховувати на перемогу в даній Закупівлі.
Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» (далі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«1.2 Інформаційна довідка, складена у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з наданням копій підтверджуючих документів.»
«2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання аналогічних послуг по встановленню/монтажу, а також роботи сервісного/ремонтного центру (у довідці вказати ПІП працівників, кваліфікацію, посаду, досвід роботи).»
Для нас, як для потенційного учасника Закупівлі така вимога тендерної документації є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не узгоджується з ліцензійними умовами з огляду на предмет закупівлі.
Предметом даної закупівлі є Поточний ремонт систем протипожежного захисту (Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень - дані роботи проводяться відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 (Ліцензійні умови). Ліцензійними умовами, а саме пунктами 14, 15, 16 встановлено вимоги, щодо необхідної кількості обладнання та працівників, необхідних для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі.
Проте Ліцензійними умовами не вимагається наявність сервісного центру та відповідних працівників, що будуть виконувати роботи сервісного/ремонтного центру, в певному населеному пункті та/або за місцем розташування Замовника саме у Хмельницькій області.
З даної вимоги випливає, що тендерна документація складена в інтересах певного учасника, що має сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру.
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти виключно той учасник, що має сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру, що є дискримінаційним до Скаржника та інших учасників закупівлі.
Через дискримінаційну вимогу замовника Скаржник не зможе прийняти участь в даній закупівлі, так як наші працівники і сервісний/ремонтний центр розташовані у місті Києві.
Дані Ліцензійні умови відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог на провадження права і можливості учасника стосовно господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
Відповідно до п. 2 Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № НС-649 від 22.08.2023 «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» видано ліцензію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» на наступні види робіт і послуг:
- монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне
обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних);
-монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
- монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту;
- спостерігання за системами протипожежного захисту;
- технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники);
- вогнезахист (вогнезахисне просочування поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення);
- оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Скаржник має у штаті відповідних працівників та матеріально- технічну базу для виконання умов договору щодо предмету закупівлі, що повністю відповідає Ліцензійним вимогам та є активним учасником ринку надання протипожежних послуг.
При цьому Скаржник не має і не повинен мати сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру .
Дана умова документації не узгоджується з Ліцензійними умовами і підлягає виключенню.
Таким чином, Скаржник, маючи ліцензію отриману в установленому законом порядку на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, ми не можемо розраховувати на перемогу в даній Закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Доказ 2
-
Повʼязаний документ:
Наказ про видачу ліцензії.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 1
-
Повʼязаний документ:
Постанова КМУ Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.