-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) в населених пунктах Слобожанської селищної територіальної громади.
Торги не відбулися
5 057 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 289.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 289.50 UAH
Період оскарження:
16.06.2025 09:34 - 19.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (що стосуються прийнятих рішень)
Номер:
2cd6408f17224d3e853174764fa012e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-16-000899-a.a2
Назва:
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (що стосуються прийнятих рішень)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1_1_Амортизаційна_відомість_на_обладнання_Барьер_к_МТБ_45310000.pdf 02.08.2025 17:02
- ПРОТОКОЛ створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису.pdf 02.08.2025 17:02
- 1.1 Оборотно-сальдова МТБ.pdf 02.08.2025 17:02
- 1.2 Ліцензія АВК 2024-2025.pdf 02.08.2025 17:02
- Додаток 1 до ТД.pdf 02.08.2025 17:02
- 1. Довідка МТБ.pdf 02.08.2025 17:02
- 1_1_Протокол_№19_от_06_06_2025р_перевірки_електроінструменту.pdf 02.08.2025 17:02
- Скарга_Оскарження_рішення_замовника.pdf.asice 02.08.2025 17:02
- Додаток 2 до ТД.pdf 02.08.2025 17:02
- 2_Працівники_відповідної_кваліфікації45310000_3_монтаж.pdf 02.08.2025 17:02
- 1.4 Свідоцтва про повірку.pdf 02.08.2025 17:02
- 1_1_Свідоцтво_лабораторії_Барьер_ISO_10012.pdf 02.08.2025 17:02
- 1.2 Договір на АВК 2024-2025.pdf 02.08.2025 17:02
- 1_1_Договір_оренди_офісу_ПП_Бар'єр.pdf 02.08.2025 17:02
- Протокол 09.pdf 02.08.2025 17:02
- 6. Кошторис.pdf 02.08.2025 17:02
- sign.p7s 02.08.2025 17:04
- рішення від 05.08.2025 №12026.pdf 05.08.2025 17:18
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.08.2025 №12427.pdf 13.08.2025 14:02
- рішення від 12.08.2025 №12427.pdf 14.08.2025 18:10
- Пояснення для АМКУ.docx 07.08.2025 16:47
- Пояснення для АМКУ.pdf 07.08.2025 16:47
- Протокол № 10.pdf 25.08.2025 11:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.08.2025 08:53
Дата розгляду скарги:
12.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.08.2025 18:10
Дата виконання рішення Замовником:
25.08.2025 11:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Повідомляємо, що вимоги, викладені в рішенні Антимонопольного комітету України від 12.08.2025 року № 12427-р/пк-пз , були виконані в повному обсязі та в установлені терміни.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
318bd83a3c4a445dbd65f59471cbddc1
Заголовок пункту скарги:
Тендерна пропозиція учасника ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» містить невідповідності які порушують вимоги тендерної документації, а рішення Замовника від 29.07.2025 № 09 про визначення переможця та намір укласти договір, порушує права та законні інтереси ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» як учасника цієї закупівлі та публічних закупівель в цілому.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВІДДІЛ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА СПІВПРАЦІ З ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі – Замовник) оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) в населених пунктах Слобожанської селищної територіальної громади.» 45310000-3 — Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-06-16-000899-a. Вище вказана закупівля, що затверджена протоколом уповноваженої особи № 03 від 13 червня 2025 р., оголошена 16.06.2025 року в електронній системі закупівель на вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 (далі – Особливості).
22 липня 14:47 завершився аукціон між двома учасниками ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» (ЄДРПОУ: 34774188) та ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» (ЄДРПОУ: 37401997). Найбільш економічно вигідною, відповідно до п. 37 Особливостей, електронною системою закупівель визначено пропозицію ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» (ЄДРПОУ: 34774188).
За результатом розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника, протокольним рішенням від 29.07.2025 № 09, вищезазначеного учасника визначено переможцем та оприлюднено намір укласти договір. Тендерна пропозиція учасника ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» містить невідповідності які порушують вимоги тендерної документації, а рішення Замовника від 29.07.2025 № 09 про визначення переможця та намір укласти договір, порушує права та законні інтереси ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» як учасника цієї закупівлі та публічних закупівель в цілому.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
1) пп. 1.1, 1.2 п. 1 Додатку1 до тендерної документації та п. 1 Додатку 2 містять наступні вимоги:
Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно Додатку 1 до тендерної документації – учасник надає:
Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідного для виконання робіт із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування, а саме: адміністративне приміщення, транспортний засіб (не менше одного) для забезпечення виконання договірних зобов’язань відповідно до предмету закупівлі, адміністративне приміщення, транспортний засіб (не менше одного), будівельні машини, механізми та устаткування для забезпечення виконання договірних зобов’язань відповідно до предмету закупівлі, ліцензоване програмне забезпечення для виконання кошторисних розрахунків, зварювальний інвертор, електростанції пересувні, підмості пересувні збірно-розбірні ( вишка ) висота не менше 5 метрів, лазерний нівелір, кутова шліфувальна машина, перфоратор, дриль-шуруповерт мегомметр. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази та технологій, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Учасник має надати діючі свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки на (мегомметр, вимірювач опору заземлення, прилад електровимірювальний багатофункціональний цифровий) видані ДП «Укрметртестстандарт» або іншими організаціями, які мають право згідно законодавства надавати такі послуги. Учасник має надати чинний сертифікат визнання вимірювальних можливостей з додатками про перелік вимірювальних можливостей виданий ДП «Укрметртестстандарт» або іншими організаціями, які мають право згідно законодавства надавати такі послуги.
Відтак учасником ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» надано низку документів у своїй тендерній пропозиції на вимогу цього пункту тендерної документації (додаються): 1. Довідка МТБ; 1.1 Амортизаційна відомість на обладнання Барьер к МТБ 45310000-3; 1.1 Договір оренди офісу ПП Бар'єр; 1.1 Оборотно-сальдова МТБ; 1.1 Протокол №19 от 06.06.2025р. перевірки електроінструменту; 1.1 Свідоцтво лабораторії Барьер ISO 10012; 1.2 Договір на АВК 2024-2025; 1.2 Ліцензія АВК 2024-2025; 1.4 Свідоцтва про повірку.
Однак у жодному з них не фігурують електростанції пересувні як того вимагав Замовник у своїй тендерній документації.
Слід зазначити що і автомобільні засоби з довідки учасника «1. Довідка МТБ» від 18.07.2025 № 12, а саме таблиця 2 не фігурують в жодному з документів, наданих учасником на вимогу цього пункту: На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази та технологій, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном.
Тобто право власності не підтверджено, що не відповідає вимогам Замовника встановленим у тендерній документації.
Відповідно до вимог Особливостей, а саме п. 43: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Вищезазначені вимоги у електронній системі закупівель відсутні!
2) пп. 2.1 п. 2 Додатку1 до тендерної документації містить наступні вимоги:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід 2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
Учасником надано документ «2. Працівники відповідної кваліфікації45310000-3 монтаж» (Додається) який складено НЕ за формою, яку вимагав замовник і в якій відсутня інформація, яку вимагав Замовник у своїй тендерній документації, зокрема «Загальний стаж роботи»:
Відповідно до вимог Особливостей, а саме п. 43: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Вищезазначені вимоги у електронній системі закупівель відсутні!
3)п. 6 Додатку2 до тендерної документації містить наступні вимоги:
Інформація та документи що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам зазначених в Додатку 3 до тендерної документації: Розрахунок вартості робіт, розроблений згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» що затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (надалі-Настанова) у формі кошторисної документації (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частини кошторисної документації в електронному вигляді у форматі pdf та разом з інформаційною моделлю у форматі smt13 або imd) у складі:
* Договірна ціна - тверда;
* Локальний кошторис на будівельні роботи;
*Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Учасником надано документ «6. Кошторис» (Додається) у своїй тендерній пропозиції який не відповідає вимогам Замовника встановленим у тендерній документації, а саме не містить підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника у частини кошторисної документації(згідно довідки про персонал -Кузяєва Ольга Олександрівна).
Водночас у складі тендерної пропозиції учасника відсутні вищезгадані документи у вигляді інформаційної моделі у форматі smt13 або imd!
Виходячи з наведеного, у замовника були відсутні підстави вважати тендерну пропозицію учасника ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертоюстатті22Законупередбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині визначення переможцем учасника тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України «Про захист економічної конкуренції»,«Про захист від недобросовісної конкуренції» та враховуючи все вищевикладене
22 липня 14:47 завершився аукціон між двома учасниками ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» (ЄДРПОУ: 34774188) та ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» (ЄДРПОУ: 37401997). Найбільш економічно вигідною, відповідно до п. 37 Особливостей, електронною системою закупівель визначено пропозицію ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» (ЄДРПОУ: 34774188).
За результатом розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника, протокольним рішенням від 29.07.2025 № 09, вищезазначеного учасника визначено переможцем та оприлюднено намір укласти договір. Тендерна пропозиція учасника ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» містить невідповідності які порушують вимоги тендерної документації, а рішення Замовника від 29.07.2025 № 09 про визначення переможця та намір укласти договір, порушує права та законні інтереси ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» як учасника цієї закупівлі та публічних закупівель в цілому.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
1) пп. 1.1, 1.2 п. 1 Додатку1 до тендерної документації та п. 1 Додатку 2 містять наступні вимоги:
Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно Додатку 1 до тендерної документації – учасник надає:
Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідного для виконання робіт із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування, а саме: адміністративне приміщення, транспортний засіб (не менше одного) для забезпечення виконання договірних зобов’язань відповідно до предмету закупівлі, адміністративне приміщення, транспортний засіб (не менше одного), будівельні машини, механізми та устаткування для забезпечення виконання договірних зобов’язань відповідно до предмету закупівлі, ліцензоване програмне забезпечення для виконання кошторисних розрахунків, зварювальний інвертор, електростанції пересувні, підмості пересувні збірно-розбірні ( вишка ) висота не менше 5 метрів, лазерний нівелір, кутова шліфувальна машина, перфоратор, дриль-шуруповерт мегомметр. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази та технологій, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Учасник має надати діючі свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки на (мегомметр, вимірювач опору заземлення, прилад електровимірювальний багатофункціональний цифровий) видані ДП «Укрметртестстандарт» або іншими організаціями, які мають право згідно законодавства надавати такі послуги. Учасник має надати чинний сертифікат визнання вимірювальних можливостей з додатками про перелік вимірювальних можливостей виданий ДП «Укрметртестстандарт» або іншими організаціями, які мають право згідно законодавства надавати такі послуги.
Відтак учасником ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» надано низку документів у своїй тендерній пропозиції на вимогу цього пункту тендерної документації (додаються): 1. Довідка МТБ; 1.1 Амортизаційна відомість на обладнання Барьер к МТБ 45310000-3; 1.1 Договір оренди офісу ПП Бар'єр; 1.1 Оборотно-сальдова МТБ; 1.1 Протокол №19 от 06.06.2025р. перевірки електроінструменту; 1.1 Свідоцтво лабораторії Барьер ISO 10012; 1.2 Договір на АВК 2024-2025; 1.2 Ліцензія АВК 2024-2025; 1.4 Свідоцтва про повірку.
Однак у жодному з них не фігурують електростанції пересувні як того вимагав Замовник у своїй тендерній документації.
Слід зазначити що і автомобільні засоби з довідки учасника «1. Довідка МТБ» від 18.07.2025 № 12, а саме таблиця 2 не фігурують в жодному з документів, наданих учасником на вимогу цього пункту: На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази та технологій, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном.
Тобто право власності не підтверджено, що не відповідає вимогам Замовника встановленим у тендерній документації.
Відповідно до вимог Особливостей, а саме п. 43: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Вищезазначені вимоги у електронній системі закупівель відсутні!
2) пп. 2.1 п. 2 Додатку1 до тендерної документації містить наступні вимоги:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід 2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
Учасником надано документ «2. Працівники відповідної кваліфікації45310000-3 монтаж» (Додається) який складено НЕ за формою, яку вимагав замовник і в якій відсутня інформація, яку вимагав Замовник у своїй тендерній документації, зокрема «Загальний стаж роботи»:
Відповідно до вимог Особливостей, а саме п. 43: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Вищезазначені вимоги у електронній системі закупівель відсутні!
3)п. 6 Додатку2 до тендерної документації містить наступні вимоги:
Інформація та документи що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам зазначених в Додатку 3 до тендерної документації: Розрахунок вартості робіт, розроблений згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» що затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (надалі-Настанова) у формі кошторисної документації (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частини кошторисної документації в електронному вигляді у форматі pdf та разом з інформаційною моделлю у форматі smt13 або imd) у складі:
* Договірна ціна - тверда;
* Локальний кошторис на будівельні роботи;
*Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Учасником надано документ «6. Кошторис» (Додається) у своїй тендерній пропозиції який не відповідає вимогам Замовника встановленим у тендерній документації, а саме не містить підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника у частини кошторисної документації(згідно довідки про персонал -Кузяєва Ольга Олександрівна).
Водночас у складі тендерної пропозиції учасника відсутні вищезгадані документи у вигляді інформаційної моделі у форматі smt13 або imd!
Виходячи з наведеного, у замовника були відсутні підстави вважати тендерну пропозицію учасника ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертоюстатті22Законупередбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині визначення переможцем учасника тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України «Про захист економічної конкуренції»,«Про захист від недобросовісної конкуренції» та враховуючи все вищевикладене
×
-
Назва доказу:
Протокол 09.pdf
-
Повʼязаний документ:
Протокол 09.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до ТД.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до ТД.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до ТД.pdf
-
-
Назва доказу:
6. Кошторис.pdf
-
Повʼязаний документ:
6. Кошторис.pdf
-
-
Назва доказу:
2_Працівники_відповідної_кваліфікації45310000_3_монтаж.pdf
-
Повʼязаний документ:
2_Працівники_відповідної_кваліфікації45310000_3_монтаж.pdf
-
-
Назва доказу:
1_1_Свідоцтво_лабораторії_Барьер_ISO_10012.pdf
-
Повʼязаний документ:
1_1_Свідоцтво_лабораторії_Барьер_ISO_10012.pdf
-
-
Назва доказу:
1_1_Протокол_№19_от_06_06_2025р_перевірки_електроінструменту.pdf
-
Повʼязаний документ:
1_1_Протокол_№19_от_06_06_2025р_перевірки_електроінструменту.pdf
-
-
Назва доказу:
1_1_Договір_оренди_офісу_ПП_Бар'єр.pdf
-
Повʼязаний документ:
1_1_Договір_оренди_офісу_ПП_Бар'єр.pdf
-
-
Назва доказу:
1_1_Амортизаційна_відомість_на_обладнання_Барьер_к_МТБ_45310000.pdf
-
Повʼязаний документ:
1_1_Амортизаційна_відомість_на_обладнання_Барьер_к_МТБ_45310000.pdf
-
-
Назва доказу:
1.4 Свідоцтва про повірку.pdf
-
Повʼязаний документ:
1.4 Свідоцтва про повірку.pdf
-
-
Назва доказу:
1.2 Ліцензія АВК 2024-2025.pdf
-
Повʼязаний документ:
1.2 Ліцензія АВК 2024-2025.pdf
-
-
Назва доказу:
1.2 Договір на АВК 2024-2025.pdf
-
Повʼязаний документ:
1.2 Договір на АВК 2024-2025.pdf
-
-
Назва доказу:
1.1 Оборотно-сальдова МТБ.pdf
-
Повʼязаний документ:
1.1 Оборотно-сальдова МТБ.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Довідка МТБ.pdf
-
Повʼязаний документ:
1. Довідка МТБ.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення уповноваженої особи Замовника, протокольне рішення від 29.07.2025 № 09, яким ПП «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «БАР'ЄР» визначено переможцем процедури закупівлі.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
77cd8b21d53540baaab61754bde30e68
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-16-000899-a.a1
Назва:
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 до ТД.pdf 27.06.2025 16:07
- Скарга АМКУ на дискримінаційні вимоги тендерної документації Синельніково.pdf.asice 27.06.2025 16:07
- Рішення АМКУ від 07.05.2025 №7311.pdf 27.06.2025 16:07
- ПОРЯДОК здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури _ Кабінет Міністрів України.pdf 27.06.2025 16:07
- sign.p7s 27.06.2025 16:09
- Доповнення до Скарги АМКУ.pdf.asice 28.06.2025 16:01
- Рішення від 01.07.2025 №10360.pdf 01.07.2025 18:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.07.2025 №10800.pdf 10.07.2025 11:40
- Рішення від 09.07.2025 №10800.pdf 11.07.2025 15:24
- Пояснення для АМКУ.pdf 03.07.2025 15:21
- Пояснення для АМКУ.docx 03.07.2025 15:21
- Перелік змін згідно рішення АМКУ.doc 17.07.2025 15:46
- протокол № 06 зміни ТД згідно рішення АМКУ.doc 17.07.2025 15:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.06.2025 16:23
Дата розгляду скарги:
09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 18:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.07.2025 15:25
Дата виконання рішення Замовником:
17.07.2025 15:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10800-р/пк-пз від 09.07.2025 року внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3985136ddd6e45fa9b3901533072ccf3
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ВІДДІЛ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА СПІВПРАЦІ З ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі – Замовник) оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) в населених пунктах Слобожанської селищної територіальної громади.» 45310000-3 — Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-06-16-000899-a.
У вище вказаній закупівлі тендерна документація Замовника, що затверджена протоколом уповноваженої особи № 03 від 13 червня 2025 р., містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, суттєво звужують коло потенційних учасників, тим самим порушуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) чим порушуються права та законні інтереси ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» пов’язані з участю в процедурі закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
1) Додаток 3 до тендерної документації містить наступне:
У разі, якщо учасник пропонує «еквівалент»* обладнання то він повинен погодити його з розробником проекту, пройти за свій рахунок повторну експертизу із наданням позитивного звіту до моменту підписання Договору про закупівлю.
Вище вказана вимога що зазначена Замовником в Додатку 3 до тендерної документації є фактично неможливою до виконання, оскільки між Учасником і проектувальником відсутні будь-які договірні зобов’язання. Відсутні також договорні відносини між Учасником і Замовником. Також Учаснику невідомі строки, у які проектувальник може здійснити відповідні погодження, чи взагалі здійснити їх, адже рішення щодо погодження аналогів та/або еквівалентів обладнання приймаються проектувальником на власний розсуд. Замовник не має права вимагати від учасників погодження еквівалентного обладнання з проектувальником на етапі проведення відкритих торгів. Така вимога прямо суперечить праву учасника, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією, на подання пропозиції з аналогом та/або еквівалентом обладнання. Таким чином, Замовник свідомо звужує коло потенційних учасників закупівлі. А в п. 1 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єктів архітектури, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 (далі-Порядок), зазначається що Порядок визначає механізм здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єкта архітектури (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств). Згідно з п. 2 Порядку, авторський нагляд здійснюється архітектором — автором проєкту або іншими розробниками затвердженого проєкту (генеральним проектувальником) відповідно до законодавства та договору із замовником протягом усього періоду будівництва, і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проєктним рішенням.
Виходячи з наведеного, ні Порядок, ні норми авторського права на проєктні рішення, передбачені статтею 433 Цивільного кодексу України та Законом України «Про авторське право і суміжні права», не містять вимоги щодо погодження обладнання з автором проєкту до початку будівництва або ж під час відкритих торгів. Більше того, така вимога порушує право учасника на пропозицію аналогів та/або еквівалентів продукції, що передбачено Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями.
Окрім того, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядала аналогічну скаргу Учасника до Замовника в закупівлі за номером UA-2025-04-17-001150-a. Рішенням №7311-р/пк-пз від 07.05.2025 року, скаргу було задоволено в частині, що стосувалася вимоги щодо погодження еквівалентного обладнання з розробником проєкту, а також повторної експертизи з територіальним підрозділом ДСНС України та структурним підрозділом з питань цивільного захисту до укладення договору.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції" та враховуючи все вищевикладене
ПРОСИМО:
У вище вказаній закупівлі тендерна документація Замовника, що затверджена протоколом уповноваженої особи № 03 від 13 червня 2025 р., містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, суттєво звужують коло потенційних учасників, тим самим порушуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) чим порушуються права та законні інтереси ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» пов’язані з участю в процедурі закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
1) Додаток 3 до тендерної документації містить наступне:
У разі, якщо учасник пропонує «еквівалент»* обладнання то він повинен погодити його з розробником проекту, пройти за свій рахунок повторну експертизу із наданням позитивного звіту до моменту підписання Договору про закупівлю.
Вище вказана вимога що зазначена Замовником в Додатку 3 до тендерної документації є фактично неможливою до виконання, оскільки між Учасником і проектувальником відсутні будь-які договірні зобов’язання. Відсутні також договорні відносини між Учасником і Замовником. Також Учаснику невідомі строки, у які проектувальник може здійснити відповідні погодження, чи взагалі здійснити їх, адже рішення щодо погодження аналогів та/або еквівалентів обладнання приймаються проектувальником на власний розсуд. Замовник не має права вимагати від учасників погодження еквівалентного обладнання з проектувальником на етапі проведення відкритих торгів. Така вимога прямо суперечить праву учасника, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією, на подання пропозиції з аналогом та/або еквівалентом обладнання. Таким чином, Замовник свідомо звужує коло потенційних учасників закупівлі. А в п. 1 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єктів архітектури, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 (далі-Порядок), зазначається що Порядок визначає механізм здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єкта архітектури (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств). Згідно з п. 2 Порядку, авторський нагляд здійснюється архітектором — автором проєкту або іншими розробниками затвердженого проєкту (генеральним проектувальником) відповідно до законодавства та договору із замовником протягом усього періоду будівництва, і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проєктним рішенням.
Виходячи з наведеного, ні Порядок, ні норми авторського права на проєктні рішення, передбачені статтею 433 Цивільного кодексу України та Законом України «Про авторське право і суміжні права», не містять вимоги щодо погодження обладнання з автором проєкту до початку будівництва або ж під час відкритих торгів. Більше того, така вимога порушує право учасника на пропозицію аналогів та/або еквівалентів продукції, що передбачено Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями.
Окрім того, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядала аналогічну скаргу Учасника до Замовника в закупівлі за номером UA-2025-04-17-001150-a. Рішенням №7311-р/пк-пз від 07.05.2025 року, скаргу було задоволено в частині, що стосувалася вимоги щодо погодження еквівалентного обладнання з розробником проєкту, а також повторної експертизи з територіальним підрозділом ДСНС України та структурним підрозділом з питань цивільного захисту до укладення договору.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції" та враховуючи все вищевикладене
ПРОСИМО:
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 07.05.2025 №7311
-
Повʼязаний документ:
Рішення АМКУ від 07.05.2025 №7311.pdf
-
-
Назва доказу:
ПОРЯДОК здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, Кабінет Міністрів України
-
Повʼязаний документ:
ПОРЯДОК здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури _ Кабінет Міністрів України.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 до ТД.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення порядку проведення процедури закупівлі у межах отриманої у скарзі інформації та інформації що розміщена в електронній системі закупівель. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень у відповідності до обставин та пунктів, викладених у цій скарзі.