-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пелети паливні з лушпиння соняшника
Завершена
1 488 366.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 441.83 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 441.83 UAH
Період оскарження:
13.06.2025 15:24 - 21.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Номер:
40cf22decec24f38943752a08ea75bf9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-13-009714-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
13 червня 2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) оприлюднене оголошення Відділу освіти, культури та туризму Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (надалі – «Замовник») про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: Пелети паливні з лушпиння соняшника ДК021:2015:09110000-3 тверде паливо (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-13-009714-a) (надалі – Закупівля).
Разом із оголошенням про проведення закупівлі оприлюднена Тендерна документація (далі – Документація), затверджена рішенням уповноваженої особи: Протокол Уповноваженої особи 13 червня 2025 року № 75; Зі змінами Протокол Уповноваженої особи
19 червня 2025 року № 84. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 24 червня 2025 00:00 год.
Ознайомившись з вимогами Документації Фізичною особою – підприємцем Суховій Людмилою Василівною (далі - Суб’єкт оскарження, Скаржник) прийнято рішення брати участь у закупівлі та подано тендерну пропозицію 23.06.2025 року.
24 червня 2025 року в системі електронних закупівель ProZorro відбувся аукціон із наступними результатами:
Найменування учасника
Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ФОП СУХОВІЙ ЛЮДМИЛА ВАСИЛІВНА 1 334 520,00 UAH з ПДВ 1 334 520,00 UAH з ПДВ
ФОП Савонюк Ю.М. 1 451 340,00 UAH з ПДВ 1 392 336,00 UAH з ПДВ
ФОП "Щербакова Катерина Олександрівна" 1 455 102,00 UAH з ПДВ 1 392 534,00 UAH з ПДВ
30 червня 2025 року Замовник оприлюднив Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №84 про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Суховій Л.В. на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція учасника не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Скаржник вважає, що дії Замовника не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», порушують права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Відповідно до п. 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами) (далі – Особливості), що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Таким чином, скарга у даній процедурі закупівлі може бути подана до 04 червня 2025 року включно.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником, який проводить закупівлю, норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (далі – Особливості), та Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон).
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу допущених Замовником порушень при прийнятті рішень полягає у тому, що Скаржник має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах з дотримання усіх вимог, що встановлені Особливостями та Законом України «Про публічні закупівлі». При цьому, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Суб’єкту оскарження та визнання даної пропозиції такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, було порушено положення тендерної документації та вимог Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки:
- по-перше, тендерна пропозиція Скаржника в частині вимог, що стали підставою для відхилення, відповідає вимогам Документації, та як наслідок Замовником незаконно відхилено тендерну пропозицію Скаржника;
- по-друге, навіть вважаючи, що Скаржником у складі тендерної пропозиції не наданої гарантійний лист, який передбачено п. 13.8. Проєкту договору (Додаток 3 до Документації), Замовник не застосував процедуру надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, згідно пункту 43 Особливостей.
Абзацом десятим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Згідно з пунктом 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Замовником оприлюднено Додаток 5 до Документації, який містить «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Також, Проєкт договору, який викладено у Додатку 3 до Документації містить пункт 13.8 наступного змісту: «Договір про закупівлю на вимогу Замовника обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення грошового забезпечення виконання договору, яке має бути подане у формі платіжного доручення, завіреного підписом Учасника та обов’язково з відміткою банку про перерахування вказаних коштів або банківської гарантії (про що Учасником надаються гарантії в складі його пропозиції).», що не відповідає вимогам чинного законодавства до порядку оформлення тендерної документації.
Водночас, Додатком 5 не передбачено вимогу про надання учасником будь-яких документів на гарантування внесення забезпечення виконання договору про закупівлю при його укладенні.
Скаржником виконано вимоги тендерної документації та подано всі документи та інформацію, які вимагались умовами Додатку 5 до Документації.
Натомість, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на підпункт 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція учасника не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Отже, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної вище підстави. Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі уповноваженої особи від 30.06.2025 №84, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Скаржник також зауважує наступне.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи викладене, Замовник встановивши, на його думку, невідповідність наданої Скаржником тендерної пропозиції в частині не надання гарантійного листа згідно вимог п. 13.8 Проєкту договору (Додаток 3 до Документації), повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у порядку, визначеному п. 43 Особливостей.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника та не надавши Скаржнику можливість усунути невідповідності у наданих у складі тендерної пропозиції документах, Замовник порушив вимоги пунктів 43 та 44 Особливостей.
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст. 5 Закону: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства.
Таким чином, Замовником порушені принципи закупівель та законодавство у сфері публічних закупівель, оскільки останнім неправомірно відхилено тендерну пропозицію ФОП Суховій Л.В., а тому є всі підстави для визнання порушення Замовником процедури закупівлі, визнання його дій такими, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено право Скаржника на участь в даній Закупівлі та на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 43, 44, 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами),
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Фізичної особи – підприємця Суховій Людмили Василівни до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Відділом освіти, культури та туризму Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області при проведенні процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: «Пелети паливні з лушпиння соняшника ДК021:2015:09110000-3 тверде паливо» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-13-009714-a).
3. Зобов'язати Відділ освіти, культури та туризму Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи – підприємця Суховій Людмили Василівни, прийняте згідно Протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи № 84 від 30.06.2025 року.
Додатки до Скарги:
1. Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 84 від 30.06.2025 року.
2. Додаток 5 до Документації.
3. Додаток 4 до Документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ФОП Суховій Л.В.pdf 03.07.2025 07:31
- Скарга ФОП Суховій Л.В.pdf.p7s 03.07.2025 07:31
- Додаток 1. Протокол.pdf 03.07.2025 07:31
- Додаток 2. Додаток 5 до Документації.docx 03.07.2025 07:31
- Додаток 3. Додаток 3 до Документації.docx 03.07.2025 07:31
- sign.p7s 03.07.2025 07:34
- Скарга ФОП Суховій Л.В.docx 03.07.2025 16:20
- рішення від 07.07.2055 № 10597.pdf 07.07.2025 17:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.07.2025 № 10988.pdf 15.07.2025 12:49
- рішення від 14.07.2025 № 10988.pdf 16.07.2025 16:52
- Інформаця АМКУ щодо проведення Процедери закупівлі.pdf 09.07.2025 15:18
- Інформація АМКУ щодо проведення Процедури закупівлі.docx 09.07.2025 15:18
- Протокол 90.pdf 21.07.2025 09:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.07.2025 15:46
Дата розгляду скарги:
14.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.07.2025 17:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.07.2025 16:53
Дата виконання рішення Замовником:
21.07.2025 09:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокол від 30.06.2025 №84 , згідно з яким відхилено Учасника- ФОП СУХОВІЙ ЛЮДМИЛА ВАСИЛІВНА (код ЄДРПОУ 2424803945) (UA-2025-06-13-009714-a) скасовано відповідно Протоколу від 21 липня 2025 р. №90.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
04f9c69b5f7849fbbaadca55303f4415
Заголовок пункту скарги:
Обгрунтування неправомірності рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Абзацом десятим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Згідно з пунктом 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Замовником оприлюднено Додаток 5 до Документації, який містить «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Також, Проєкт договору, який викладено у Додатку 3 до Документації містить пункт 13.8 наступного змісту: «Договір про закупівлю на вимогу Замовника обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення грошового забезпечення виконання договору, яке має бути подане у формі платіжного доручення, завіреного підписом Учасника та обов’язково з відміткою банку про перерахування вказаних коштів або банківської гарантії (про що Учасником надаються гарантії в складі його пропозиції).», що не відповідає вимогам чинного законодавства до порядку оформлення тендерної документації.
Водночас, Додатком 5 не передбачено вимогу про надання учасником будь-яких документів на гарантування внесення забезпечення виконання договору про закупівлю при його укладенні.
Скаржником виконано вимоги тендерної документації та подано всі документи та інформацію, які вимагались умовами Додатку 5 до Документації.
Натомість, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на підпункт 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція учасника не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Отже, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної вище підстави. Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі уповноваженої особи від 30.06.2025 №84, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Скаржник також зауважує наступне.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи викладене, Замовник встановивши, на його думку, невідповідність наданої Скаржником тендерної пропозиції в частині не надання гарантійного листа згідно вимог п. 13.8 Проєкту договору (Додаток 3 до Документації), повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у порядку, визначеному п. 43 Особливостей.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника та не надавши Скаржнику можливість усунути невідповідності у наданих у складі тендерної пропозиції документах, Замовник порушив вимоги пунктів 43 та 44 Особливостей.
Згідно з пунктом 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Замовником оприлюднено Додаток 5 до Документації, який містить «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Також, Проєкт договору, який викладено у Додатку 3 до Документації містить пункт 13.8 наступного змісту: «Договір про закупівлю на вимогу Замовника обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення грошового забезпечення виконання договору, яке має бути подане у формі платіжного доручення, завіреного підписом Учасника та обов’язково з відміткою банку про перерахування вказаних коштів або банківської гарантії (про що Учасником надаються гарантії в складі його пропозиції).», що не відповідає вимогам чинного законодавства до порядку оформлення тендерної документації.
Водночас, Додатком 5 не передбачено вимогу про надання учасником будь-яких документів на гарантування внесення забезпечення виконання договору про закупівлю при його укладенні.
Скаржником виконано вимоги тендерної документації та подано всі документи та інформацію, які вимагались умовами Додатку 5 до Документації.
Натомість, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на підпункт 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція учасника не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Отже, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної вище підстави. Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі уповноваженої особи від 30.06.2025 №84, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Скаржник також зауважує наступне.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи викладене, Замовник встановивши, на його думку, невідповідність наданої Скаржником тендерної пропозиції в частині не надання гарантійного листа згідно вимог п. 13.8 Проєкту договору (Додаток 3 до Документації), повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у порядку, визначеному п. 43 Особливостей.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника та не надавши Скаржнику можливість усунути невідповідності у наданих у складі тендерної пропозиції документах, Замовник порушив вимоги пунктів 43 та 44 Особливостей.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу Фізичної особи – підприємця Суховій Людмили Василівни до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Відділом освіти, культури та туризму Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області при проведенні процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: «Пелети паливні з лушпиння соняшника ДК021:2015:09110000-3 тверде паливо» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-13-009714-a). 3. Зобов'язати Відділ освіти, культури та туризму Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи – підприємця Суховій Людмили Василівни, прийняте згідно Протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи № 84 від 30.06.2025 року.