• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 90910000-9 Послуги з прибирання (Послуги з прибирання приміщень нежитлової будівлі, після капітального ремонту)

Завершена

1 388 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 942.00 UAH
Період оскарження: 10.06.2025 13:48 - 28.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення

Номер: 4867c8a60643442a9a77f7ced2f41217
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-10-006765-a.c5
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.08.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.08.2025 15:24
Дата виконання рішення Замовником: 22.08.2025 14:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України виконано
Автор: ТОВ "ГРІФФІН СЕРВІС", Максим Каримов +380971882068 your@griffin.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5a85328c348d49eb92eb646e44725e46
Заголовок пункту скарги: Протокол №47-ос/Відх-2 від 01.08.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника та форма протоколу розкриття тендерних пропозицій від 01.08.2025 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» повідомляє, що в рамках усунення невідповідностей в цій частині таким було завантажено:
- файл «6.1_Протокол.pdf»;
- файл «6.2_Протокол.pdf»;
- файл «6.3_Посвідчення.pdf», що повністю відповідають вимогам в частині навчання з питань охорони праці (Загальний курс з ОП).
З урахуванням зазначеного, тендерна пропозиція Скаржника є такою, що відповідає вимогам тендерної документації в цій частині, а відповідно відхилення є неправомірним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

Неправомірне відхилення

Номер: 83f7ea7d70cb43b283b58230c56b611f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-10-006765-a.b4
Назва: Неправомірне відхилення
Вимога:
Надайте розяснення, в протоколі вказано, що нами не надано посвідчення з питань охорони праці на Храмцова та Джуган, проте це не відповідає дійсності. Нами на виправлення надано файл "6.3_Посвідчення.pdf", поясніть чому ви його проігнорували?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! У посвідченні про перевірку знань з питань охорони праці необхідно вказувати НПАОП (Національні акти про охорону праці), якщо вони були використані під час навчання та перевірки знань. Це необхідно для чіткого визначення нормативної бази, за якою проводилось навчання. В протоколі засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці необхідно вказувати перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці, у тому числі НПАОП (Нормативно-правові акти з охорони праці), в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань. Це потрібно для чіткого визначення меж знань працівника та забезпечення відповідності їх вимогам безпеки. Згідно з законодавством, результати перевірки знань з питань охорони праці оформлюються протоколом засідання комісії. У протоколі стисло зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці, у тому числі НПАОП, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань. Також в протоколі фіксуються результати перевірки знань кожного працівника (позитивні або негативні) та рекомендації комісії. В посвідченнях наданих учасником ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» на Храмцова Юрія Сергійовича, інженера з охорони праці та Джуган Лесю Богданівну, менеджера (управителя) з адміністративної діяльності та протоколах засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці вказано лише один НПАОП, а саме НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті. Також зазначаємо, що НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті та Загальний курс з охорони праці, зовсім різні напрями навчання з охорони праці за якими видаються окремі посвідчення. Таким чином, Вами не надано дійсних посвідчень з навчання з питань охорони праці (Загальний курс з ОП) на інженера з охорони праці та менеджера, або відповідальної особи, вказаних у довідці та наказах про прийняття на роботу (файл тендерної пропозиції: 3_Довідка_працівники.pdf; 4.1_Наказ_Джуган Л.Б..pdf; 4.2_Наказ_Храмцов Ю.С..pdf), а саме на Храмцова Юрія Сергійовича, інженера з охорони праці та Джуган Лесю Богданівну, менеджера (управителя) з адміністративної діяльності.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення та неправомірного акцепту

Номер: 2e33007920e9470291be51346156397f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-10-006765-a.a3
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення та неправомірного акцепту
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2025 14:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.07.2025 12:43
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2025 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України від 24.07.2025 № 11561-р/пк-пз виконано в повному обсязі
Автор: ТОВ "ГРІФФІН СЕРВІС", Максим Каримов +380971882068 your@griffin.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c9c433ed025a487eb9a415ce543b1d9f
Заголовок пункту скарги: Неправомірний протокол №371 від 03.07.2025 року та форма протоколу розкриття тендерних пропозицій від 03.07.2025 року. Неправомірний протокол №382 від 04.07.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника та форма протоколу розкриття тендерних пропозицій від 04.07.2025 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» погоджується з відсутністю документів, що стосуються працівників та матеріально-технічної бази у складі своєї тендерної пропозиції проте, не погоджується з відхиленням через ненадання таких.
Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Станом на сьогодні, Замовником НЕ БУЛО надано нам можливості усунути невідповідності в цій частині чим порушено норми чинного законодавства та дискриміновано нас як повноцінного учасника ринку. Тобто, відхилення в цій частині є неправомірним.
Нами вимога п.6 дод.2 до тендерної документації виконана в повному обсязі, усі технологічні карти, передбачені таким пунктом, НАДАНІ. Відхилення тендерної пропозиції Скаржника з наведеної підстави є неправомірним.
На тендерну пропозицію в цілому накладено КЕП директора Каримова Максима Ратміровича, що свідчить про те, що усі документи, в тому числі зазначені Замовником містять електронно-цифровий підпис
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Звернення за роз'ясненням щодо відхилення

Номер: e89ba799d41d41e4b725d1acdf129aa6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-10-006765-a.c2
Назва: Звернення за роз'ясненням щодо відхилення
Вимога:
Шановний Замовнику! Просимо роз'яснити, яких саме технологічних карт та яких інструкцій не вистачає згідно п.6 дод.2 до тендерної документації у складі нашої тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Учасник повинен надати технологічну карту та інструкцію до миючого засобу, яким планується проведення миття відповідно переліку основних вимог до якості послуг з прибирання приміщень будівлі зазначених у Додатку 3 до Тендерної документації , про що зазначено у колонці 4 Таблиці "Інструкції, технологічні карти", та визначено пунктом 6 Додатку 2 до Тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: c1e16e7116204bbb80b2cbc903a71dbd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-10-006765-a.b1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.06.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.06.2025 17:07
Дата виконання рішення Замовником: 26.06.2025 12:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано в повному обсязі
Автор: ТОВ "І Н В А Й Т", Давидович Тетяна Іванівна 380732137183 tender.gov@iws.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: eb3ed0c2f4454d88b5825281284c1768
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Комунальним некомерційним підприємством «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради (надалі – Замовник) оголошено відкриті торги UA-2025-06-10-006765-a за предметом закупівлі код ДК 021:2015 - 90910000-9 Послуги з прибирання (Послуги з прибирання приміщень нежитлової будівлі, після капітального ремонту) (далі - Закупівля).
Очікувана вартість: 1 388 400,00 з ПДВ
Кінцевий строк подання пропозицій – 18 червня 2025 08:00
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Відповідно до вимог частини 4 статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Замовники, серед іншого, не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВ «І Н В А Й Т» (далі - Скаржник) повідомляє, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, а саме умови, що обмежують конкуренцію та вимоги, що порушують чинне законодавство України.
Такими діями Замовник порушує об’єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює прийняття участі в процедурі закупівлі Скаржником.
Скаржник подає скаргу на умови тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» ЗМР Протокол № 47-ос від 10.06.2025 року, що опубліковані в електронній системі закупівель 10 червня 2025 о 13:48, відповідно скарга є такою, що подана своєчасно.
Обґрунтування наявності у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси Скаржника:

Дискримінаційна вимога тендерної документації №1.
Щодо теоретичного курсу та практичного тренінгу медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я та сертифікату школи/викладача
Опис суті пункту скарги: Додатком № 2 до тендерної документації Замовник встановив перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, де серед іншого вказано вимогу: «6. Підтвердити, що Учасник пройшов навчання: 6.1. «Теоретичний курс та практичний тренінг медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я».6.2. Учасник має надати сертифікат школи/викладача, що підтверджує кваліфікацію школи/викладача щодо викладання курсу «Теоретичний курс та практичний тренінг медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я». Також в Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» встановлено вимогу: « 2. Підтвердити, що Учасник/Виконавець пройшов: - «Теоретичний курс та практичний тренінг медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я». 3. Сертифікат повинен бути наданий організацією, яка має відповідні дозволи, ліцензії, сертифікати тощо для проведення відповідного навчання.(надати скан-копію відповідного документу)».
Відповідно до вимог частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники, серед іншого, не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини 3 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ № 336 від 29.12.2004р. затверджено ДОВІДНИК кваліфікаційних характеристик професій працівників (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0336203-04#top). Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі - Довідник) є систематизований за видами економічної діяльності збірник описів професій, які наведено у Класифікаторі професій (ДК 003-95 ( v0257217-95 ). Довідник визначає перелік основних робіт, які властиві тій або іншій посаді, та забезпечує єдність у визначенні кваліфікаційних вимог щодо певних посад. Довідник є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності.
Пунктом 119 Довідника встановлено кваліфікаційні вимоги до прибиральника службових приміщень, а саме: Базова загальна середня освіта або початкова загальна освіта та професійна підготовка на виробництві, без вимог до стажу роботи. Тобто Довідник не встановлює обов’язку проходити Теоретичний курс та практичний тренінг медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я в школи/викладача, який має сертифікат, що підтверджує кваліфікацію школи/викладача щодо викладання такого курсу, що виданий організацією, яка має відповідні дозволи, ліцензії, сертифікати тощо для проведення відповідного навчання. Учасник має працівників, що підтверджується Наказами про прийняття на роботу на посаду «прибиральник службових приміщень». У підтвердження того, що працівники є здоровими та мають право виконувати свої професійні обов’язки в медичному закладі, додаємо копії їхніх медичних книжок як офіційні документи, що засвідчують проходження необхідного медичного огляду та відсутність протипоказань до роботи.Тобто маючи працівників, які мають необхідні знання та досвід і повністю відповідають Кваліфікаційним вимогам, Скаржник не може прийняти участь в закупівлі, що підтверджує, що встановлена Замовником вимога є такою, що суперечить нормам чинного законодавства, та обмежує коло потенційних учасників.
Відповідно до Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» було встановлено кваліфікаційні критерії до учасників, в тому числі, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, тобто наявність практики у наданні послуг та стаж у сфері надання послуг підтверджується саме наявністю досвіду виконання аналогічного договору, а не навчанням з теоретичного курсу та практичного тренінгу медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я та сертифікату школи/викладача.
Скаржник зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань 29.04.2011 р., що підтверджується Відомістю з ЄДРПОУ. Починаючи з 2011 року і по теперішній час Скаржник є надавачем аналогічних предмету закупівлі послуг, що підтверджується Договором №187 від 03.10.2023 р. та Листом-відгуком № 351 від 19.02.2025р. про якісне виконання договору. Відповідно до умов аналогічного Договору Скаржник у 2023 та 2024 роках надавав послуги з прибирання приміщень (загальна площа прибирання – 12 073,30 кв.м.). Послуги надавались у відділеннях КП «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» ДОР, а саме в Дитячій консультативній поліклініці, пологовому корпусі, відділенні інтенсивної терапії новонароджених, відділенні травматології та ортопедії, відділенні урології та реконструктивної хірургії. Лист-відгук підтверджує, що послуги надавались у відділеннях, в кабінетах, палатах, їдальні, сантехнічних та інших приміщеннях лікарні. Також лист-відгук підтверджує, що до Скаржника не було претензій по об’єму, якості та строкам надання послуг, договір належно виконаний в повному обсязі, Скаржник зарекомендував себе як надійний виконавець. Тобто маючи позитивний досвід з надання аналогічних послуг, маючи теоретичні знання та навички, що вже застосовувались на практиці в медичному закладі, Скаржник не може прийняти участь в закупівлі, що додатково підтверджує, що встановлена Замовником вимога є такою, що суперечить нормам чинного законодавства, та обмежує коло потенційних учасників.
Також в Скаржника є чинні сертифікати, які підтверджують впровадження системи управління на послуги щодо загального очищування будівель, що відповідає міжнародним стандартам, а саме:
• ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» – Впровадження цієї системи дозволяє ефективно контролювати вплив діяльності на навколишнє середовище, зменшувати екологічні ризики, дотримуватися природоохоронного законодавства та впроваджувати екологічно сталий розвиток.
• ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» – Цей стандарт підтверджує орієнтованість на якість послуг, постійне вдосконалення процесів і прийняття рішень на основі аналізу ризиків.
• ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» – Здоров’я та безпека працівників один із ключових пріоритетів. Підтверджує, що Скаржник системно працює над створенням безпечних умов праці, попередженням виробничого травматизму та професійних захворювань, залученням працівників до процесу покращення безпеки на робочих місцях.
Зазначені стандарти охоплюють ключові вимоги до якості послуг, безпечності процесів, дотримання гігієнічних, санітарних та екологічних норм, зокрема в сфері послуг з прибирання в медичних закладах. Тобто маючи зазначені вище сертифікати, які видані акредитованим органом, компетентність якого засвідчує Національне агентство з акредитації України, Скаржник не може прийняти участь в закупівлі, що додатково підтверджує, що встановлена Замовником вимога є такою, що суперечить нормам чинного законодавства, та обмежує коло потенційних учасників.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають підтвердження проходження навчання: «Теоретичний курс та практичний тренінг медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я», зможуть надати сертифікат школи/викладача, що підтверджує кваліфікацію школи/викладача щодо викладання курсу «Теоретичний курс та практичний тренінг медичного клінінгу в закладах охорони здоров’я» і зможуть підтвердити, що Сертифікат наданий організацією, яка має відповідні дозволи, ліцензії, сертифікати тощо для проведення відповідного навчання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі. Тому просимо прийняти відповідне рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.
Докази:
1. Витяг з Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджений Наказом МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ № 336 від 29.12.2004р.
2. Накази про прийняття на роботу на посаду «прибиральник службових приміщень».
3. Особисті медичні книжки працівників.
4. Відомість з ЄДРПОУ.
5. Договір №187 від 03.10.2023 р. та Лист-відгук № 351 від 19.02.2025р.
6. Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015.
7. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018.
8. Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019.
9. Атестат про акредитацію ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ».

Дискримінаційна вимога тендерної документації №.2
Щодо оригіналів витягів з протоколу засідання комісії на перевірку знань та скановані оригінали посвідчень, отриманих саме у 2025 році, перевірки знань з питань охорони праці, які будуть виконувати послуги

Опис суті пункту скарги: Додатком № 2 до тендерної документації Замовник встановив: «4.2. Надати дійсні посвідчення на керівника з:
- Навчання з питань охорони праці посадових осіб і спеціалістів у відповідності до Типової програми «Типового положення про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05).
- Навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій.
- Навчання посадових осіб та спеціалістів за «Правилами охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.00-1.15-07).
4.3. Надати дійсні посвідчення на працівників з:
- Спеціального навчання робітників, які виконують роботи на висоті за «Правилами охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.00-1.15-07)
* на інженер або працівник на якого покладено обов’язки з охорони праці
* не менш 2-х працівників, що працюють на висоті
- Навчання з питань охорони праці (Загальний курс з ОП) (інженер або працівник на якого покладено обов’язки з охорони праці та менеджера, або відповідальної особи).
На підтвердження відповідності цим вимогам Учасником у складі тендерної пропозиції мають бути надані скановані оригінали витягів з протоколу засідання комісії на перевірку знань та скановані оригінали посвідчень, отриманих у 2025 році, перевірки знань з питань охорони праці, які будуть виконувати послуги».
Відповідно до вимог частини 4 статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Замовники, серед іншого, не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Учасник має працівників, що пройшли відповідні навчання та мають дійсні посвідчення а саме:
• Герасько Микола Григорович (начальник відділу охорони праці, тобто працівник на якого покладено обов’язки з охорони праці) пройшов навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій, має дійсне посвідчення №2526163210 від 19.02.2024р. та Витяг з протоколу № 176-П від 23.02.2024 засідання комісії з перевірки знань з питань пожежної безпеки.
• Герасько Микола Григорович (начальник відділу охорони праці, тобто працівник на якого покладено обов’язки з охорони праці) пройшов навчання посадових осіб та спеціалістів за НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті», має дійсне посвідчення №81-387-2024/10 та Витяг з Протоколу №81-387-2024 від 18.04.2024 р. засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці.
• Герасько Микола Григорович (начальник відділу охорони праці, тобто працівник на якого покладено обов’язки з охорони праці) пройшов навчання Загальний курс з ОП, має дійсне посвідчення №81-183-2024/5 та Витяг з Протоколу №81-183-2024 від 22.02.2024 р. засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці.
• Рунцев Віталій Володимирович та Назаренко Григорій Олександрович (верхолази, тобто не менш 2-х працівників, що працюють на висоті) пройшли спеціальні навчання робітників, які виконують роботи на висоті за «Правилами охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.00-1.15-07), мають дійсні посвідчення № 81-1164-2024/7 та № 81-1164-2024/6 та Витяг з Протоколу № 81-1164-2024 від 14.11.2024 р. засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці.
Відповідно до частини 3 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до Типового положення
про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці
(НПАОП 0.00-4.12-05) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0231-05#Text головні спеціалісти незалежно від форм власності та характеру виробничої діяльності, які безпосередньо пов'язані з організацією безпечного ведення робіт, проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки.
Зазначені вище документи підтверджують наявність в Скаржника працівників, що пройшли необхідні навчання мають діючі посвідчення та витяги з протоколів засідання комісії на перевірку знань, проте Скаржник не може прийняти участь в закупівлі, адже Замовник встановив, що на підтвердження відповідності цим вимогам Учасником у складі тендерної пропозиції мають бути надані скановані оригінали витягів з протоколу засідання комісії на перевірку знань та скановані оригінали посвідчень, отриманих саме у 2025 році.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати скановані оригінали витягів з протоколу засідання комісії на перевірку знань та скановані оригінали посвідчень, отриманих тільки у 2025 році, перевірки знань з питань охорони праці, які будуть виконувати послуги, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі. Тому просимо прийняти відповідне рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.
Докази:
1. Протокол і посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки на Герасько М. Г.
2. Протокол і посвідчення НПАОП 0.00-1.15-07 на Герасько М. Г.
3. Протокол і посвідчення Загальний курс з ОП на Герасько М. Г.
4. Протокол і посвідчення верхолази Рунцев В. В. та Назаренко Г. О.
5. Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05).

Дискримінаційна вимога тендерної документації №.3
Щодо висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи

Опис суті пункту скарги: Додатком № 2 до тендерної документації Замовник встановив: «Учасник повинен використовувати в роботі професійні миючі, санітарно-гігієнічні засоби; витратні матеріали, які мають висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини».
Відповідно до частини 3 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», який передбачав отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної втратив чинність від 01.10.2023 на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, тому встановлена Замовником вимога є такою, що не передбачена чинним законодавством України. Також зазначаємо, що є чинні нормативно-правові акти, якими передбачено отримання Декларації про відповідність Технічному регламенту мийних засобів та сертифікати відповідності.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, що володіють витратними матеріалами, які мають висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі. Тому просимо прийняти відповідне рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.

Докази:
1. Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
2. Декларації про відповідність Технічному регламенту мийних засобів та сертифікати відповідності

Дискримінаційна вимога тендерної документації №.4
Щодо договорів з постачальником, або інший підтверджуючий документ стосовно наявності у Учасника певного обсягу, миючих та дезінфікуючих засобів, які Учасник буде використовувати в своїй роботі на данному об’єкті.

Опис суті пункту скарги: Додатком № 2 до тендерної документації Замовник встановив: «5.1.1.На витратні матеріали, миючі, чистячі та дезінфікуючі засоби, що будуть застосовуватися та зазначені у вищєзазначеній таблиці, Учасник надає у складі тендерної пропозиції скановані сертифікати якості/відповідності та/або посвідчення про якість, та/або висновки санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або декларації виробника та або інші відповідні документи. 5.1.2. На підтвердження надати скан-копії: - інструкцій на професійні миючі, санітарно-гігієнічні засоби; - договорів з постачальником, або інший підтверджуючий документ стосовно наявності у Учасника певного обсягу, миючих та дезінфікуючих засобів, які Учасник буде використовувати в своїй роботі на данному об’єкті.».
Відповідно до частини 3 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям і може установити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Серед Зазначених вище кваліфікаційних критеріїв відсутній «наявність у Учасника певного обсягу, миючих та дезінфікуючих засобів, які Учасник буде використовувати в своїй роботі на данному об’єкті», відповідно встановлена Замовником вимога є такою, що не передбачена чинним законодавством України.
Відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівля №UA-2025-06-10-006765-a знаходиться на етапі Подання пропозицій. У зв’язку з цим вважаємо надмірною вимогу щодо надання договорів із постачальниками зазначених засобів або підтвердження їх наявності на цьому етапі. На момент участі в процедурі закупівлі ми, як Учасник, не зобов’язані мати наявні миючі та дезінфікуючі засоби чи попередньо укладені договори на їх придбання. Крім того, неможливо передбачити результати процедури, і здійснення витрат на придбання продукції до моменту укладення договору із Замовником є необґрунтованим фінансовим навантаженням та порушенням принципів здійснення публічних закупівель, а саме принципу добросовісної конкуренції серед учасників.
Відповідно до підпункту 6 пункту 1 частини першої статті 1 Закону Договір про закупівлю укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає платне надання послуг. Відповідно до частини 10 Статті 3 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених цим Законом. Між Замовником та Скаржником, який є потенційним учасником, відсутні будь-які зобов’язання, в тому числі Скаржник не має статусу Виконавця, а тому з об’єктивних причин не може надати договори з постачальником, або інший підтверджуючий документ стосовно наявності у Учасника певного обсягу, миючих та дезінфікуючих засобів, які Учасник буде використовувати в своїй роботі на данному об’єкті.
Також звертаємо увагу, що предметом закупівлі, відповідно до оголошеної тендерної документації, є виключно послуги з прибирання приміщень нежитлової будівлі після капітального ремонту. Це означає, що предмет закупівлі стосується саме надання послуги з прибирання, а не постачання товарів чи матеріалів. Таким чином, миючі, чистячі та дезінфікуючі засоби, які можуть бути використані виконавцем під час надання послуг, не є об'єктом закупівлі і не становлять окремої товарної позиції в рамках даної процедури. Вони є лише допоміжними засобами для досягнення очікуваного результату прибирання. З огляду на це, вимога надавати скан-копії договорів з постачальниками або інші документи, що підтверджують вже укладені зобов’язання щодо закупівлі цих товарів, є необґрунтованою та не відповідає реальному предмету закупівлі. Такі вимоги штучно звужують коло потенційних учасників та суперечать принципам відкритості та недискримінації у сфері публічних закупівель.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають договори з постачальником, або інший підтверджуючий документ стосовно наявності у Учасника певного обсягу, миючих та дезінфікуючих засобів, які Учасник буде використовувати в своїй роботі на данному об’єкті, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі. Тому просимо прийняти відповідне рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.

Докази:
1. Закон України «Про публічні закупівлі»
2. Інформація про закупівлю №UA-2025-06-10-006765-a.

Таким чином вважаємо, що Замовник порушує норми законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей та звертаємось до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних Закупівель зі скаргою за захистом наших порушених прав та інтересів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації