-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 “15890000-3 Продукти харчування та сушені продукти різні” (готові страви в реторт-пакетах)
Продавець повинен надати Покупцю товар, якість якого відповідає вимогам норми №3 постанови Кабінету Міністрів України від 16 червня 1992 року №336
Завершена
242 910.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 214.55 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 214.55 UAH
Період оскарження:
03.06.2025 18:23 - 08.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
щодо встановлених дискримінаційних умов у тендерній документації
Номер:
fb6082204421482393fc2120b1fdd923
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-03-013862-a.b1
Назва:
щодо встановлених дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ISO_22000_vs_28000_Table.pdf 06.06.2025 15:25
- Додаток 5_Технiчна специфiкацiя_Готові страви.docx 06.06.2025 15:25
- Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20250419.pdf 06.06.2025 15:25
- Етапи сертифікації .pdf 06.06.2025 15:25
- Скарга ГУНП Вінниця.docx 06.06.2025 15:25
- Перелік 17021-1_21_05_2025(1).xlsx 06.06.2025 15:25
- sign.p7s 06.06.2025 15:31
- рішення від 10.06.2025 № 9224.pdf 10.06.2025 17:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.06.2025 №9741.pdf 19.06.2025 15:04
- рішення від 18.06.2025 № 9741.pdf 20.06.2025 15:29
- Пояснення_ГУНП_на_Скаргу_ТОВ_ПРЕМІУМ_СЕРВІСЕЗ.docx 12.06.2025 17:30
- Пояснення ГУНП на Скаргу ТОВ ПРЕМІУМ СЕРВІСЕЗ ідент. зак. UA-2025-06-03-013862-a.pdf 12.06.2025 17:30
- Вимоги ISO 28000_2007 Система управл безп ланцюга постачання .pdf 12.06.2025 17:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2025 15:37
Дата розгляду скарги:
18.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 17:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.06.2025 15:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2db07b4aaa7d42fa9946f37c98eea7ca
Заголовок пункту скарги:
Наявність у тендерній документації вимоги надати сертифікат ISO 28000:2008 , яка фактично є неможливою для виконання, суперечить принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, пропорційності та об’єктивності оцінки, передбаченим чинним законодавством
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Наявність у додатку 5 до тендерній документації вимоги надати сертифікат ISO 28000:2008 , яка фактично є неможливою для виконання, суперечить принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, пропорційності та об’єктивності оцінки, передбаченим чинним законодавством. У результаті встановлення дискримінаційної вимоги, Скаржник позбавляється можливості взяти участь у закупівлі виключно через відсутність документа, який не передбачений жодною нормою обов’язкового регулювання у сфері харчових продуктів.
Така вимога створює перешкоду для реалізації права на рівну участь у процедурі закупівлі, порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції, недискримінації та економічної доцільності, визначені Законом.
Скаржник вважає, що така вимога підлягає скасуванню та виключенню з тендерної документації, як така, що суперечить суті і цілям публічних закупівель в умовах воєнного стану та обмежує конкуренцію без належного правового обґрунтування, також вказана вимога у тендерній документації має бути визнана дискримінаційною та такою, що порушує його права як потенційного учасника, і підлягає обов’язковому виключенню з тендерної документації з огляду на наступне:
1. Вимога дублює інший сертифікат.
У тендерній документації також встановлена вимога (Доказ файл: Додаток 5_Технiчна специфiкацiя_Готові страви.docx) про надання сертифіката: « ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) на систему управління безпечністю харчових продуктів, виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України» , даний сертифікат охоплює всі етапи безпеки харчового ланцюга постачання. Отже, сертифікат ISO 28000:2008 на систему управління безпекою ланцюга постачання дублює вже охоплені положення (Доказ файл: ISO_22000_vs_28000_Table.pdf ), порушуючи принцип пропорційності відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Вимога не базується на нормах законодавства.
Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», національні стандарти, включаючи ДСТУ ISO 28000:2008, застосовуються на добровільній основі, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами (Доказ файл: Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20250419.pdf) . На сьогоднішній день не існує жодного технічного регламенту чи іншого нормативного акту, який би встановлював обов'язковість сертифікації за ISO 28000:2008 для учасників публічних закупівель. Закон України «Про публічні закупівлі» також не містить обов’язку надавати такий сертифікат. Таким чином, дана вимога не має нормативного підґрунтя.
3. Вимога неможлива для виконання.
Сертифікація за стандартом ISO 28000:2008, навіть у разі звернення до неакредитованих в Україні органів, вимагає проходження повноцінної процедури (попередній аудит, підготовка документації, виїзна перевірка, аналіз ризиків), яка займає від 30 до 60 календарних днів у залежності від обраного органу сертифікації (Доказ файл: Етапи сертифікації .pdf).
При цьому Замовником на підготовку тендерної пропозиції надано лише 8 календарних днів, що робить отримання сертифіката в межах цього строку фактично неможливим навіть за найсприятливіших умов.
Крім того, згідно з офіційним реєстром акредитованих органів НААУ (Національне агентство з акредитації України) — https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov — жоден орган сертифікації в Україні не має акредитації на проведення сертифікації систем управління за ISO 28000:2008. (Доказ файл: Перелік 17021-1_21_05_2025(1).xlsx) Це означає, що учасники, які діють виключно в межах українського правового поля, не можуть отримати сертифікат ISO 28000:2008 легітимно;
сертифікати, отримані в закордонних органах без акредитації в НААУ, не мають юридичного значення для підтвердження відповідності в межах публічних закупівель.
Таким чином, вимога про надання ISO 28000:2008 є такою, що не може бути виконана у встановлені строки, і порушує право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване в п. 2 ст. 5 Закону: «Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах».
4. Порушення принципу економічності.
Зменшення кількості потенційних учасників через надмірні вимоги суперечить принципу максимальної економії бюджетних коштів, закріпленому у пп. 2 п. 1 ст. 5 Закону: «максимальна економія, ефективність та пропорційність»
Така вимога створює перешкоду для реалізації права на рівну участь у процедурі закупівлі, порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції, недискримінації та економічної доцільності, визначені Законом.
Скаржник вважає, що така вимога підлягає скасуванню та виключенню з тендерної документації, як така, що суперечить суті і цілям публічних закупівель в умовах воєнного стану та обмежує конкуренцію без належного правового обґрунтування, також вказана вимога у тендерній документації має бути визнана дискримінаційною та такою, що порушує його права як потенційного учасника, і підлягає обов’язковому виключенню з тендерної документації з огляду на наступне:
1. Вимога дублює інший сертифікат.
У тендерній документації також встановлена вимога (Доказ файл: Додаток 5_Технiчна специфiкацiя_Готові страви.docx) про надання сертифіката: « ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) на систему управління безпечністю харчових продуктів, виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України» , даний сертифікат охоплює всі етапи безпеки харчового ланцюга постачання. Отже, сертифікат ISO 28000:2008 на систему управління безпекою ланцюга постачання дублює вже охоплені положення (Доказ файл: ISO_22000_vs_28000_Table.pdf ), порушуючи принцип пропорційності відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Вимога не базується на нормах законодавства.
Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», національні стандарти, включаючи ДСТУ ISO 28000:2008, застосовуються на добровільній основі, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами (Доказ файл: Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20250419.pdf) . На сьогоднішній день не існує жодного технічного регламенту чи іншого нормативного акту, який би встановлював обов'язковість сертифікації за ISO 28000:2008 для учасників публічних закупівель. Закон України «Про публічні закупівлі» також не містить обов’язку надавати такий сертифікат. Таким чином, дана вимога не має нормативного підґрунтя.
3. Вимога неможлива для виконання.
Сертифікація за стандартом ISO 28000:2008, навіть у разі звернення до неакредитованих в Україні органів, вимагає проходження повноцінної процедури (попередній аудит, підготовка документації, виїзна перевірка, аналіз ризиків), яка займає від 30 до 60 календарних днів у залежності від обраного органу сертифікації (Доказ файл: Етапи сертифікації .pdf).
При цьому Замовником на підготовку тендерної пропозиції надано лише 8 календарних днів, що робить отримання сертифіката в межах цього строку фактично неможливим навіть за найсприятливіших умов.
Крім того, згідно з офіційним реєстром акредитованих органів НААУ (Національне агентство з акредитації України) — https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov — жоден орган сертифікації в Україні не має акредитації на проведення сертифікації систем управління за ISO 28000:2008. (Доказ файл: Перелік 17021-1_21_05_2025(1).xlsx) Це означає, що учасники, які діють виключно в межах українського правового поля, не можуть отримати сертифікат ISO 28000:2008 легітимно;
сертифікати, отримані в закордонних органах без акредитації в НААУ, не мають юридичного значення для підтвердження відповідності в межах публічних закупівель.
Таким чином, вимога про надання ISO 28000:2008 є такою, що не може бути виконана у встановлені строки, і порушує право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване в п. 2 ст. 5 Закону: «Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах».
4. Порушення принципу економічності.
Зменшення кількості потенційних учасників через надмірні вимоги суперечить принципу максимальної економії бюджетних коштів, закріпленому у пп. 2 п. 1 ст. 5 Закону: «максимальна економія, ефективність та пропорційність»
×
-
Назва доказу:
Перелік 17021-1_21_05_2025(1).xlsx .
-
Повʼязаний документ:
Перелік 17021-1_21_05_2025(1).xlsx
-
-
Назва доказу:
Етапи сертифікації .pdf ;
-
Повʼязаний документ:
Етапи сертифікації .pdf
-
-
Назва доказу:
ISO_22000_vs_28000_Table.pdf;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5_Технiчна специфiкацiя_Готові страви.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 5_Технiчна специфiкацiя_Готові страви.docx ;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5_Технiчна специфiкацiя_Готові страви.docx
-
-
Назва доказу:
Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20250419.pdf ;
-
Повʼязаний документ:
Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20250419.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Головне управління Національної поліції у Вінницькій області внести зміни до тендерної документації -виключити вимогу про надання сертифікату ISO 28000:2008.