-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Будівництво інженерних мереж водопостачання по вул.Зарічній в с.Халявин, Чернігівського р-ну, Чернігівської обл.
Завершена
3 796 832.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 984.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 984.16 UAH
Період оскарження:
02.06.2025 16:47 - 14.06.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
скарга на дискримінаційні умови закпупівлі
Номер:
9a1bf61b41104be2a5a605d68e095a62
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-02-011344-a.b1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови закпупівлі
Скарга:
04210 м. Київ, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518
проспект В. Івасюка, 12 Г, оф. 1 п/р UA263052990000026004016700478 в ПАТ КБ «ПриватБанк»
тел/факс: +38 044 537 28 38 ІПН 348925126546 св-во №100040919
вих. №179 від 12.06.2025 р.
Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35 ,03680
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
"ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ»
ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518
місцезнаходження: 04210, місто Київ, проспект Івасюка Володимира, 12 Г, оф. 1;
тел/факс: +38 066 286 43 65/ 044 537 28 38
е-мейл: saf-inmed@ukr.net
Замовник торгів: Новобілоуська сільська рада
Чернігівського району Чернігівської області, код ЄДРПОУ 04411898
адреса: 15501, Чернігівська обл., Чернігівський район, с. Новий Білоус, вул. Свиридовського, 54;
+380462688642
е-mail: titovom@ukr.net
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-02-011344-a
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
02 червня 2025 року замовником Новобілоуська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» було розміщено оголошення про проведення закупівлі: ідентифікатор закупівлі - UA-2025-06-02-011344-a, предмет закупівлі: «Будівництво інженерних мереж водопостачання по вул. Зарічній в с.Халявин, Чернігівського р-ну, Чернігівської обл.».
Тендерна документація зазначеної закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси скаржника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» (далі-Скаржник), а відтак потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених замовником у тендерній документації.
Окремі умови Тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Згідно ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Аналогічно, відповідно до положень ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно.
Замовником не обґрунтовано наявність відповідних та належних підстав для встановлення таких вимог.
Враховуючи вищевикладене, описана вимога щодо надання акту обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті., є дискримінаційною, протиправною і незаконною, на підставі чого має бути усунута із Тендерної документації для приведення її у відповідність вимогам чинного законодавства.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з участю у закупівлі, тощо.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію.
І. ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
1) В абз. 4 п. 2.1. пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» розділу 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:» додатку 1 тендерної документації замовника зазначено: «Обов’язковою є наявність у штаті учасника: 1) геодезиста, 2) машиніста екскаватора (не менше двох)».
Зазначену вимогу скаржник вважає дискримінаційною, тобто спрямованою на штучне обмеження кола учасників закупівлі, з наступних підстав:
1) в тендерній документації замовника відсутні відомості щодо наявності в предметі робіт (закупівлі) робіт (послуг), які повинні виконуватися геодезистом;
2) в тендерній документації замовника відсутнє обґрунтування наявності зазначених геодезиста та машиністів екскаватора саме в штаті учасника, тобто з невідомих причин замовником встановлена заборона на використання праці працівників зазначених спеціальностей при виконанні умов договору, укладеного за результатами закупівлі, що працюють, наприклад, на умовах цивільно-правового договору (трудовий договір, трудова угода), про які замовником зазначено у абз. 8 цього ж самого пункту, а відтак зазначена вимога підлягає виключенню з тендерної документації замовника.
2) В абз. 5 п.п. 2 пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» розділу 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:» додатку 1 тендерної документації замовника встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції учасника:
«- документи, що підтверджують готовність об’єкта до експлуатації (копія сертифікату готовності об’єкта до експлуатації та/або копія декларації про готовність об’єкта до експлуатації)».
Зазначену вимогу скаржник вважає дискримінаційною, тобто спрямованою на штучне обмеження кола учасників закупівлі, з наступних підстав:
1) зазначені документи, що підтверджують готовність об’єкта до експлуатації (копія сертифікату готовності об’єкта до експлуатації та/або копія декларації про готовність об’єкта до експлуатації) складаються не підрядником, яким є скаржник, не є його власністю учасника, як підрядника, а складаються замовником робіт (будівництва) та є власністю замовника будівництва (будівельних робіт), а відтак відсутні в скаржника. Чинним законодавством України не встановлений обов’язок замовника надавати підряднику зазначені документи, відтак зазначеною вимогою замовником штучно звужується коло потенційних учасників закупівлі, а відтак зазначена вимога підлягає виключенню з тендерної документації замовника.
3) П. 10 додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» замовником встановлено вимогу про необхідність надати «дозвіл, виданий компетентним органом на виконання робіт підвищеної небезпеки, та/або належним чином зареєстрована Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно наступних видів робіт:
- роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах;
- зварювальні роботи;
- буріння свердловин під час розробки родовищ корисних копалин;
- зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин - машини, механізми, устаткування для буріння свердловин на суходолі.
Зазначену вимогу скаржник вважає дискримінаційною, тобто спрямованою на штучне обмеження кола учасників закупівлі, з наступних підстав:
1) в тендерній документації замовника не зазначені в якості робіт, що є предметом закупівлі, роботи з буріння свердловин під час розробки родовищ корисних копалин; зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин - машини, механізми, устаткування для буріння свердловин на суходолі, а відтак зазначена вимога підлягає виключенню з тендерної документації замовника.
Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1.Прийняти Скаргу до розгляду.
2.Встановити наявність порушення законодавства з боку Замовника процедури закупівлі - UA-2025-06-02-011344-a, предмет закупівлі: «Будівництво інженерних мереж водопостачання по вул.Зарічній в с.Халявин, Чернігівського р-ну, Чернігівської обл.».
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути незаконні дискримінаційні вимоги.
Додаток: Витяг з ЄДР ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ".
Директор Евген СКОБЧЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_Д-БР_-_АМКУ_с_Халявин_12_06_25_дискрим_умови.pdf 13.06.2025 18:49
- скарга_Д-БР_-_АМКУ_с_Халявин_12_06_25_дискрим_умови.pdf.p7s 13.06.2025 18:49
- NIkM1etA.pdf 13.06.2025 18:49
- sign.p7s 13.06.2025 18:55
- Додаток 6 (ДОВІДКА ТОВ ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ).PDF 17.06.2025 15:48
- Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України.docx 17.06.2025 15:48
- Додаток 6 (ДОВІДКА).docx 17.06.2025 15:48
- Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України - Пояснення по суті скарги.PDF 17.06.2025 15:48
- Додаток 2 (технічні, якісні та кількісні характеристики).docx 17.06.2025 15:48
- Додаток 4 (перелік документів для Учасника).docx 17.06.2025 15:48
- рішення від 17.06.2025 № 9592.pdf 17.06.2025 18:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2025 19:34
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.06.2025 18:35
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c983def5ce4a47b6ada76c5ec4af141e
Заголовок пункту скарги:
абз. 4 п. 2.1. п. 2 розд 1 дод 1 ТД «Обов’язковою є наявність у штаті 1) геодезиста, 2) машиніста екскаватора (не менше двох)»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
зазначена вимога підлягає виключенню з тендерної документації замовника.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов'язати замовника внести зміни до ТД та виключити дискриминаційну умову