• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Бескидська в м.Львові. Коригування

Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевого бюджету. Мова якою повинні готуватись тендерні пропозиції; обсяг виконання робіт чи надання послуг - вказано у тендерній документації

Завершена

47 094 149.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 235 470.75 UAH
Період оскарження: 02.06.2025 17:01 - 15.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: e4cbbd947dbc45cdaf73773117f251af
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-02-010371-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2025 18:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.06.2025 12:39
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т", Дацків Галина Василівна 380987457844,380995320063 shliakhovykt@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5117f6fb2b6645e48846c5a605256b4b
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Порушення Департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради (далі-Замовник) вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
02.06.2025 Замовник, на вебпорталі Уповноваженого органу «PROZORRO» оприлюднив оголошення UA-2025-06-02-010371-a про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Бескидська в м.Львові. Коригування (45000000-7).
Кінцевим строком подання тендерних пропозицій встановлено 17.06.2025 до 09:00 год.
Період звернення за роз’ясненнями за процедурою закупівлі – до 00:00 год. 14.06.2025. Період оскарження умов закупівлі – до 00:00 год. 14.06.2025
12.06.2025 Замовником оприлюднено зміни до тендерної документації та відповідно тендерну документацію і Додаток №1 до тендерної документації в новій редакції.
Тендерна документація замовника містить вимоги дискримінаційного характеру, що штучно обмежують коло суб’єктів господарювання, які можуть взяти участь в процедурі закупівлі, встановлюють дискримінаційні умови та суперечать вимогам чинного законодавства України, в тому числі ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону, які забороняють Замовникам встановлювати у тендерній документації вимоги, які обмежують конкуренцію.
Метою Закону, Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Наявність дискримінаційних вимог, та дії Замовника, в порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 Закону перешкоджає реалізації ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» гарантованого Законом права на участь у цій закупівлі.
І. Замовником встановлено дискримінаційні вимоги в частині підтвердження учасниками відповідності кваліфікаційному критерію - наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
За приписами ч.1, п.3 ч.2 ст.16 Закону замовнику надано право вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що, серед іншої інформації, в тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Тож, Закон і Особливості визначають, що встановлення замовниками кваліфікаційного критерію та способу підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам повинно відповідати вимога законодавства.
Приписами п.3 ч.2 ст.16 Закону чітко визначено, що кваліфікаційним критерієм є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Саме договору, а не окремих його частин чи окремих видів робіт/послуг, тощо.

Разом із цим, жодна із норм Закону чи Особливостей не вказує на необхідність повного (100%) виконання учасниками аналогічного договору та не надає Замовнику право вимагати підтвердження досвіду саме повністю (100%) виконаним аналогічним договором.
Так, відповідно до п.2.3. Додатку №1 до тендерної документації Замовник вимагає надання учасниками документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Замовник визначає, що: «Аналогічний за предметом закупівлі договір - це договір предметом якого є капітальний ремонт та/або реконструкція та/або будівництво дороги (доріг) / вулиці (вулиць) (формулювання не обов’язково має бути дослівним, а має бути таким по суті). Інформація щодо підтвердження досвіду у виконанні аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), із виконанням наступних видів робіт (ці роботи повинні бути відображені в документі (документах) згідно п.2.3.1. цього додатку - акті (актах) прийняття виконаних робіт (форма КБ-2в): - влаштування/укладання трубопроводу/труб водовідведення (каналізації) з двошарових гофрованих труб типу «КОРСИС»; - влаштування/укладання трубопроводу/труб водопроводу із поліетиленових труб; - монтаж (установлення) світильника; - монтаж (установлення) опори металевої; - установлення дорожніх знаків; - улаштування покриттів з ФЕМ (фігурних елементів мощення); - улаштування асфальтобетонного покриття (покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей); - установлення бортових каменів та/або поребриків та/або бордюрів; - влаштування (нанесення) дорожньої розмітки…»
Разом з цим Замовник встановлює, що: «Під підтвердженням досвіду слід розуміти виконання «аналогічного за предметом закупівлі» в розумінні тендерної документації договору (договорів) в обсязі 100% . У випадку якщо на підтвердження виконання «аналогічного за предметом закупівлі» договору учасник надасть декілька договорів, які підтверджують досвід у виконанні аналогічного за предметом закупівлі договору сукупно, в такому разі виконання кожного із цих окремих складових договорів повинно бути в обсязі 100%.»
Встановлена Замовником вимога про те, що аналогічний договір має бути виконаний в обсязі 100 % суперечить вимогам Закону та Особливостей. Як уже зазначалось вище, жодна із норм Закону чи Особливостей не вказує на необхідність повного (100%) виконання учасниками аналогічного договору та не надає Замовнику право вимагати підтвердження досвіду саме повністю (100%) виконаним аналогічним договором.
Така вимога замовника у поєднанні з вимогою про необхідність підтвердження конкретних видів робіт (9 видів робіт) за аналогічним договором обмежує конкуренцію, позаяк не кожен з учасників, в тому числі і ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має змогу підтвердити наявність досвіду виконання усіх без виключення робіт, визначених Додатком №1 аналогічним договором, який виконаний повністю, на 100%.
Учасники, в т.ч. ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» мають досвід виконання аналогічних договорів, які з тих чи інших причин повністю не виконані, зокрема, через відсутність фінансування, тощо. Водночас, Учасники в т.ч. «ШЛЯХОВИК-Т» мають досвід виконання аналогічного договору, термін дії якого ще не закінчився, однак виконання такого договору підтверджує досвід виконання окремих, визначених замовником видів робіт.
Повністю виконаний Договір, це Договір за яким Сторони виконали свої зобов’язання за Договором в повному обсязі.
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має великий досвід виконання робіт з будівництва та ремонту автомобільних доріг, в тому числі і капітального ремонту числі вулично-дорожньої мережі населених пунктів, про що неабияк свідчить обсяг доходу від виконуваних робіт/послуг з ремонту автомобільних доріг (1 214 069,7 тис.грн. за 2023 рік, 518 071,7 тис. грн. за 2024 рік).
Разом з цим серед усієї маси договорів, кожен із них в тій чи іншій мірі не відповідає усім вимогам замовника, які останній висуває до аналогічного договору.
Встановлення замовником таких вимог обмежує конкуренцію, оскільки позбавляє учасників можливості взяти участь в процедурі закупівлі. В тому числі такі дискримінаційні вимоги є перешкодою для участі в процедурі закупівлі ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т», незважаючи на значний досвід виконання аналогічних договорів.
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має досвід виконання капітального ремонту вулично-дорожньої мережі населених пунктів, що підтверджується наявністю виконаних договорів, в т.ч.:
- Договір №06-02/21 від 05.02.2021 на виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття вул. Промислова в м. Самборі Львівської області. Коригування;
- Договір №193 від 30.04.2021 на виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Крушельницької в с. Солонка Пустомитівського району Львівської області;
- Договір №137/2023 від 26.06.2023 на виконання робіт з капітального ремонту вул. Гайдамацька в м. Сколе Стрийського району Львівської області;
- Договір №119/Т/23 від 25.05.2023 на виконання робіт з капітального ремонту доріг та тротуарів на вул. Садова в смт. Брюховичі Львівської МТГ. Коригування;
- Договір №25/07 від 25.07.2023 на виконання робіт з капітального ремонту дороги на вул. Ірини Сеник від перехрестя з вул. Героїв ОУН-УПА до перехрестя з вул. Сосюри у м. Борислав Львівської області;
- Договір №471 від 07.07.2023 на виконання робіт з капітального ремонту міжквартального проїзду від вул. Л.Українки до вул. Сагайдачного в с. Зубра Львівського району Львівської області;
- Договір №1083 від 18.12.2023 на виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Богуна в с. Зубра Львівського району Львівської області.
- Договір №187 від 11.07.2024 на виконання робіт з капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Папоротна в м. Львові. Черга 2. Коригування.;
- Договір № 30/01 від 30.05.2024 на виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Січових Стрільців для благоустрою населеного пункту с. Солонка Львівського району Львівської області. Коригування;
- Договір №81-08/21 від 06.08.2021 на виконання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141219 Загір’я-Суха Долина-(Київ-Чоп) на ділянці км.2+500-км.7+216 Пустомитівського району Львівської області;
- Договір №43-06/23 від 16.06.2023 на виконання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141219 Загір’я-Суха Долина-(Київ-Чоп) на ділянці км 2+500 - км 7+216
Наведені договори та відповідні їм довідки про вартість виконаних будівельних робіт (форма КБ-3), акти виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) підтверджують належний досвід виконання Товариством аналогічних предмету закупівлі договорів.
Однак незважаючи на це Товариство не може взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки неспроможне підтвердити досвід виконання усіх видів робіт, необхідність підтвердження яких визначена Замовником в Додатку №1 до тендерної документації, шляхом надання аналогічного договору, який виконаний на 100%.
Так, станом на сьогодні ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» може підтвердити досвід виконання робіт з влаштування освітлення, в тому числі таких, визначених Замовником в Додатку №1 видів робіт як «монтаж (установлення) світильника», «монтаж (установлення) опори металевої» виключно виконанням Договору №43-06/23 від 16.06.2023 на виконання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141219 Загір’я-Суха Долина-(Київ-Чоп) на ділянці км 2+500 - км 7+216, який є діючим до 31.12.2026, і станом на 13.06.2025 не є виконаним на 100%.
Тож, маючи належний досвід виконання аналогічного договору, який підтверджує досвід виконання визначених Замовником видів робіт ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» не має змоги підтвердити цим Договором свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), лишень з тієї однієї причини, що такий Договір не виконаний на 100%, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т».
Окрім цього ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має ряд договорів, термін дії яких закінчився, зобов’язання Сторін припинені, проте, такі договори, з причин відсутності фінансування виконані не у повному обсязі. Це, зокрема, Договори Договір №193 від 30.04.2021 на виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Крушельницької в с. Солонка Пустомитівського району Львівської області Договір №471 від 07.07.2023 на виконання робіт з капітального ремонту міжквартального проїзду від вул. Л.Українки до вул. Сагайдачного в с. Зубра Львівського району Львівської області; Договір №1083 від 18.12.2023 на виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Богуна в с. Зубра Львівського району Львівської області, які Товариство не може використати для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) через те, що такі не виконані не в повному обсязі. І не виконані такі не через неспроможність Товариства виконати весь обсяг робіт.
З огляду на викладене встановлена Замовником до аналогічного договору вимога щодо його виконання в повному обсязі (100%) обмежує конкуренцію, в тому числі перешкоджає ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» взяти участь в процедурі закупівлі.
За таких умов, прийняти участь в процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати аналогічний договір (договори) який повністю (100%) виконаний в межах якого виконувались саме ті види робіт які визначено замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, і т.ч. ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т».
Згідно з ч.1 ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абз.1 п.28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, що передбачені ст.5 Закону.
Єдиним ефективним способом захисту прав і законних інтересів ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» є звернення із скаргою до Органу оскарження з вимогою про виключення дискримінаційної вимоги замовника з тендерної документації.
Відповідно до абз.2 ч.15 ст.18 Закону повідомляю про бажання ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» взяти участь в розгляді скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації