• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

устаткування для гібридних електростанцій (інвертор гібридний трьохфазний, акумулятор джерела безперебійного живлення, блок керування)

Завершена

620 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 12 400.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2025 17:33 - 11.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції (дискваліфікації) у процедурі закупівлі UA-2025-05-30-009180-a.

Номер: 1bf570293cb741e3b8dbc43e02b96e5e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-009180-a.b3
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції (дискваліфікації) у процедурі закупівлі UA-2025-05-30-009180-a.
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.06.2025 14:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.07.2025 17:24
Автор: ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ", Анатолій Колбінов +380930804982 kolbinov1987@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d98b025f916c4d7c98685aee50db8760
Заголовок пункту скарги: Відхилення пропозиції без надання строку на усунення невідповідностей та без належного обґрунтування, всупереч п. 43 та 47 Особливостей (Постанова КМУ №1178)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Я, ФОП Колбінов Анатолій Михайлович (далі – Скаржник), учасник процедури закупівлі, предметом якої є «Устаткування для гібридних електростанцій (інвертор гібридний трьохфазний, акумулятор джерела безперебійного живлення, блок керування)», код ДК 021:2015 – 09330000-1, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-30-009180-a (далі – Закупівля).
В межах розгляду даної скарги надаю відповідь та зауваження на позицію Замовника – Комунального підприємства «Водолій» Опішнянської селищної ради, викладену в рішенні про відхилення тендерної пропозиції.
18.06.2025 року Замовником було оприлюднено рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції Скаржника шляхом публікації в системі Prozorro, без надання строку для усунення невідповідностей, незважаючи на те, що сам Замовник у формулюванні зазначив, що така невідповідність "може бути усунена учасником відповідно до пункту 43 Особливостей". Це свідчить про протиправність прийнятого рішення.
Суть порушення:
1.Порушення принципу правової визначеності та законності дій замовника: Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України. Рішення Замовника не містить чіткого обґрунтування та не спирається на конкретні норми тендерної документації, що унеможливлює перевірку правомірності дій Замовника і є прямим порушенням принципу правової визначеності та передбачуваності, як елемента верховенства права.
2.Порушення порядку прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення закупівель замовники зобов’язані дотримуватись принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, недискримінації учасників та об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, дії Замовника є прямим порушенням зазначеної статті, оскільки відсутність конкретики у рішенні про відхилення та ненадання строку на усунення невідповідностей суперечать принципу обґрунтованості, прозорості, рівного ставлення до учасників та об’єктивної оцінки пропозицій.
Додатково зазначаємо: Пункт 43 Особливостей містить важливе уточнення. У другому абзаці пункту прямо вказано, що:
"Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо."
Таким чином, навіть якщо Замовник вважав, що виявлена невідповідність стосується технічної специфікації, він був зобов’язаний перевірити, чи призводить вона до зміни предмета закупівлі. Якщо така зміна не відбувається (наприклад, зазначено іншу форму подання технічних характеристик, без зміни марки, моделі або функціоналу обладнання), то відповідна невідповідність підлягає усуненню, і Замовник зобов’язаний був надати 24 години для виправлення відповідно до першого абзацу пункту 43 Особливостей.
Однак у своєму рішенні Замовник не навів жодного конкретного посилання на пункт тендерної документації або технічну характеристику, які начебто не були виконані, а обмежився загальним формулюванням. Така формальна, шаблонна аргументація без розкриття суті порушень свідчить про недотримання вимог статей 5 та 29 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обґрунтованості рішень і добросовісного ставлення до учасників.
Фактична відмова надати строк для виправлення свідчить про порушення не лише формальних норм, а й підходу до змістовного розгляду тендерної пропозиції, що у сукупності порушує принципи законності, пропорційності та добросовісності, закріплені у статтях 5 і 29 Закону України «Про публічні закупівлі».

3. У практиці Антимонопольного комітету України неодноразово підтверджувалась необхідність дотримання замовником вимог пункту 43 Особливостей у разі виявлення усувних невідповідностей. Зокрема, у рішенні №11306-р/пк-пз від 26.10.2023 року колегія АМКУ встановила, що замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію без надання 24 годин на усунення, попри те, що невідповідність не змінювала технічні характеристики предмета закупівлі.
Аналогічні висновки були зроблені у рішеннях №2034-р/пк-пз від 16.02.2023 та №6816-р/пк-пз від 28.07.2022, де Комітет прямо вказав, що навіть у разі формального посилання на технічну специфікацію, замовник зобов’язаний встановити, чи справді помилка призводить до зміни змісту пропозиції, і лише тоді має право її відхиляти без застосування пункту 43 Особливостей. У даному випадку Замовник не здійснив такого аналізу та не навів відповідного обґрунтування у своєму рішенні, що також свідчить про його формальний підхід та порушення принципу обґрунтованості.
Таким чином, у цій закупівлі Замовник не лише не дотримався вимог закону, але й проігнорував усталену практику органу оскарження.
У випадку з ФОП Колбіновим:
Замовник не навів у рішенні жодного посилання на конкретний пункт ТД;
Не вказав, у якому документі наявна невідповідність;
Не скористався правом (а фактично — обов’язком) надати строк для усунення недоліків, попри власне визнання, що вони можуть бути усунені.
Це є комплексним порушенням статті 29 Закону, демонструє формальний, а не юридично вивірений підхід до оцінки пропозиції та нівелює права учасника як суб’єкта господарювання.
Замість цього Замовник одразу ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції, що свідчить про порушення принципів об’єктивності, змагальності та рівного ставлення до учасників. Така поспішність і відсутність належного обґрунтування створює обґрунтовані підстави вважати, що дії Замовника могли бути спрямовані на надання неправомірної переваги іншому учаснику, що ставить під сумнів неупередженість та прозорість прийнятого рішення.
Порушення змагальності та права на захист: Незазначення конкретних причин відхилення фактично позбавило Скаржника можливості захистити свою правову позицію. Це є грубим порушенням принципу змагальності, закріпленого в адміністративному процесі, а також принципу правової визначеності, який випливає зі статті 19 Конституції України.
Крім того, навіть із власного формулювання Замовника вбачається, що виявлена невідповідність належить до категорії таких, що підлягають усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178. Проте Замовник, замість виконання свого обов’язку надати 24 години на виправлення, одразу ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Недотримання вищезазначених вимог підтверджується сталою практикою АМКУ, зокрема:
Рішення АМКУ №1261-р/пк-пз від 16.10.2023: Комітет визнав, що відсутність у рішенні замовника конкретних причин відхилення порушує ч. 10 ст. 29 Закону та є підставою для його скасування.
Рішення АМКУ №6026-р/пк-пз від 01.08.2023: Замовник не надав учаснику можливості усунути усувну невідповідність — рішення було скасовано.
Рішення АМКУ №1178-р/пк-пз від 10.10.2023: Замовник не дотримався вимоги щодо надання 24 годин для виправлення помилки — рішення Комітетом визнано незаконним.
4. Невизначеність позиції Замовника та внутрішня суперечність рішення
Замовник у рішенні про відхилення тендерної пропозиції ФОП Колбінова А.М. зазначив, що вона «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей». Таке формулювання є юридично суперечливим і свідчить про відсутність узгодженої правової позиції Замовника.
Пункт 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 року) прямо визначає, що: «У разі виявлення замовником у поданих учасником інформації та/або документах невідповідностей, що не стосуються кваліфікаційних критеріїв, технічної специфікації предмета закупівлі, технічного завдання або опису предмета закупівлі, замовник протягом одного робочого дня… зобов’язаний повідомити учасника та надати йому 24 години на усунення таких невідповідностей».
Таким чином, сама суть пункту 43 свідчить про те, що він не застосовується до невідповідностей, які стосуються технічної специфікації. Якщо Замовник посилається на нього, він юридично визнає, що мова йде про усувну, нефундаментальну помилку.
Отже, або Замовник неправомірно відхилив пропозицію за формальною невідповідністю, яка підлягала усуненню, або безпідставно визнав її такою, що стосується технічної специфікації, проте застосував п. 43. Обидва варіанти — взаємовиключні та свідчать про зловживання правом і порушення принципу законності.
Враховуючи викладене, на підставі статей 5, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р., а також статті 19 Конституції України.
ПРОСИМО:
Визнати дії Замовника неправомірними, а саме прийняття рішення від 18.06.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ФОП Колбінова А.М. без надання строку для усунення виявленої невідповідності.
Скасувати рішення Замовника від 18.06.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ФОП Колбінова А.М.
Зобов’язати Замовника забезпечити виконання положень пункту 43 Особливостей, а саме — надати Скаржнику строк не менше 24 годин для усунення виявленої невідповідності.
Вжити заходів відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо усунення порушень.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: b909dc92ce33494aaf4f4aa35a244188
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-009180-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Прошу розглянити вимогу
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику, в період розгляду та кваліфікації вашої тендерної пропозиції було встановлено ряд порушень, які є суттєвими при виборі постачальника та визначення відповідності його кваліфікації, про що замовником на виконання вимоги п.43 Особливостей забезпечувалось оприлюднення повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей. Натомість в процесі оприлюднення сталась технічна помилка, яка в подальшому не надала можливості забезпечити оприлюднення відповідного повідомлення за допомогою функціональних особливостей електронного майданчика. У зв’язку з тим, що у замовника не було технічних можливостей вплинути на ситуацію, що склалась в період розгляду вашої тендерної пропозиції, було прийнято рішення про відхилення вашої пропозиції. Ви маєте можливість скористатись вашим правом оскарження відповідного рішення в порядку, який визначений Особливостями.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога про невідповідність

Номер: 11fcce683a584669847a01816594862c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-009180-a.a1
Назва: Вимога про невідповідність
Вимога:
Щановний замовнику прошу вас звернути увагу , що нашей компаніі не було висунуто вимогу на усунення невідповідностей
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, в період розгляду та кваліфікації вашої тендерної пропозиції було встановлено ряд порушень, які є суттєвими при виборі постачальника та визначення відповідності його кваліфікації, про що замовником на виконання вимоги п.43 Особливостей забезпечувалось оприлюднення повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей. Натомість в процесі оприлюднення сталась технічна помилка, яка в подальшому не надала можливості забезпечити оприлюднення відповідного повідомлення за допомогою функціональних особливостей електронного майданчика. У зв’язку з тим, що у замовника не було технічних можливостей вплинути на ситуацію, що склалась в період розгляду вашої тендерної пропозиції, було прийнято рішення про відхилення вашої пропозиції. Ви маєте можливість скористатись вашим правом оскарження відповідного рішення в порядку, який визначений Особливостями.
Статус вимоги: Не задоволено